Enterprise Forever

:HUN => Játékok => Topic started by: szipucsu on 2009.September.26. 19:23:49

Title: Mikor eredeti egy játék?
Post by: szipucsu on 2009.September.26. 19:23:49
Vicman fórumtársunknak égetõvé vált a kérdés, hogy melyek az eredeti EP játékok (tehát nem átiratok) és melyek a hivatalos játékok (Centrumban lehetett kapni). Össze kéne állítani egy listát. Valaki vállalkozik rá, hogy segítsen? Én nemrég elkezdtem az eredeti EP játékokat összeírni a wikin (http://wiki.enterpriseforever.com/index.php?title=Eredeti_Enterprise_j%C3%A1t%C3%A9kok_list%C3%A1ja) (az L betûig jutottam), de gyanítom, ezeknek a fele mehetne az eredetinek látszó, de nem eredeti kategóriába...
Meg az is jó kérdés, hogy amikhez van kazettaborító, azokon kívül nincs-e más hivatalos játék. A Games pack 1-3 cseles még, mert nem a játékok címe van a borítón.
Title: Re: Eredeti EP játék vs átirat, ill bugjaik.
Post by: szipucsu on 2009.September.26. 20:05:47
A hivatalosan megjelent EP játékokat is elkezdtem összeírni a wikin. Van néhány kérdõjeles játék, valaki megnézhetné azokat, meg hátha esetleg kimaradt valami. Itt csak a H betûig volt türelmem egyelõre eljutni. :D
Title: Re: Eredeti EP játék vs átirat, ill bugjaik.
Post by: Povi on 2009.September.26. 20:12:09
Az eredetinek látszó EP programok, amik mégse azok, azok mennyire biztosak, hogy tényleg átiratok? Gondolok itt CPC-n is megjelent játékokra.
De ez még nem jeleni azt, hogy arról is lett volna átírva (szerintem)! Pl. a Cauldron. Lehet, hogy egyszerre fejlesztették az EP és a CPC verziót is, és valószínűleg egyes kódrészletek ugyanazok a Z80 proci miatt. De én nem vagyok benne biztos, hogy előbb elkészült CPC-re, aztán átírták. Én úgy gondolom, hogy egyszerre fejleszthették ki.
Title: Re: Eredeti EP játék vs átirat, ill bugjaik.
Post by: Zozosoft on 2009.September.26. 20:13:57
"Eredetinek látszó Enterprise játékok, de nem azok"
Nagyjából az összes boltban megvásárolható EP programot ide lehet tenni...
Title: Re: Eredeti EP játék vs átirat, ill bugjaik.
Post by: nyuzga on 2009.September.26. 20:23:15
Az eredetinek látszó EP programok, amik mégse azok, azok mennyire biztosak, hogy tényleg átiratok? Gondolok itt CPC-n is megjelent játékokra.
De ez még nem jeleni azt, hogy arról is lett volna átírva (szerintem)! Pl. a Cauldron. Lehet, hogy egyszerre fejlesztették az EP és a CPC verziót is, és valószínűleg egyes kódrészletek ugyanazok a Z80 proci miatt. De én nem vagyok benne biztos, hogy előbb elkészült CPC-re, aztán átírták. Én úgy gondolom, hogy egyszerre fejleszthették ki.

A Sorcery mint azt a vak is láthatja, eredeti EP játék. :)
[attachthumb=1]
[attachthumb=2]
Title: Re: Eredeti EP játék vs átirat, ill bugjaik.
Post by: nyuzga on 2009.September.26. 20:31:06
És a Cauldron is az.
[attachthumb=1]
[attachthumb=2]
Title: Re: Eredeti EP játék vs átirat, ill bugjaik.
Post by: endi on 2009.September.26. 20:38:18
szerintem ezek nagy része cpc átirat, esetleg kicsit modosítottak a grafikán
sorry, ez van :)

szipucsu, jó ez a wikis lista, de szerintem külön kategória legyen a totálisan csak EP-n létezõ (esetleg onnan más gépre átírt, ha van ilyen) program... (nem azért mondom ezt mert így fõleg az én játékaim lesznek ott -hehehe- hanem tényleg így lesz a jó

utána jöhetnek a jobb átiratok :)
Title: Re: Eredeti EP játék vs átirat, ill bugjaik.
Post by: nyuzga on 2009.September.26. 20:42:51
szerintem ezek nagy része cpc átirat, esetleg kicsit modosítottak a grafikán
sorry, ez van :)

Szerintem a „kijelzőket” máshova tenni az már nem sima átirat. :)
Title: Re: Eredeti EP játék vs átirat, ill bugjaik.
Post by: nyuzga on 2009.September.26. 20:49:34
És a süket is halja hogy más a Cauldron zenéje. :)
Title: Re: Eredeti EP játék vs átirat, ill bugjaik.
Post by: szipucsu on 2009.September.26. 20:55:48
Szubjektív véleményem, hogy a Sorcery nem eredeti EP játék, meg a Cauldron se. Ha ezt Vicman megtudja, ezt én se gondoltam volna, hogy még mi EP-sek se fogjuk tudni eldönteni, mi eredeti EP játék, mi nem. :D
Érdekes Povi felvetése, hogy egyszerre fejleszteték CPC-n és EP-n is. Hát tényleg nem tudni, mi az igazság...

Endi, szerintem az eredeti EP játék fogalma pontosan egybeesik azzal, amirõl beszélsz. Bár lehet, hogy nem, egyre bonyolultabb a helyzet, lassan nem tudom követni. :D Egyébként nem hiszem, hogy EP-rõl bármit is átírtak más gépre... Bár neked volt valami játékod, aminek a végén felajánlottad az ingyen grafikák készítését, már nem tudom, ez EP-n létezett-e elõbb vagy Spectrumon.
Title: Re: Eredeti EP játék vs átirat, ill bugjaik.
Post by: nyuzga on 2009.September.26. 21:00:29
A Sorcery szintén zenész. :)
Title: Re: Eredeti EP játék vs átirat, ill bugjaik.
Post by: endi on 2009.September.26. 21:03:57
És a süket is halja hogy más a Cauldron zenéje. :)

jaja, hallom hogy az ep verzióban még a dobot is lusták voltak átírni :)
Title: Re: Eredeti EP játék vs átirat, ill bugjaik.
Post by: endi on 2009.September.26. 21:05:34
A Sorcery szintén zenész. :)

ja, itt meg csak 1 szólamot voltak hajlandók átírni...

amúgy ez a zene valami klasszikus, szóval még zenészt se szerzõdtettek, így gondolom olcsóbb volt mind a cpc mind az ep verzió
Title: Re: Eredeti EP játék vs átirat, ill bugjaik.
Post by: szipucsu on 2009.September.26. 21:07:06
És a süket is halja hogy más a Cauldron zenéje. :)
Hááát, sztem mert a CPC-s Cauldron zenéje közben pecsenyesütés hangja hallatszik, még nem akkora különbség. :D Persze nem mondom, hogy nekem van igazan, ez csak szubjektív véleményem.
Amúgy nem régen szenvedtek Attusék valami Spectrum 128-as játék zenéjének az átírásánál, ott is vannak különbségek, bár nem tudom, ekkorák-e.

Meg ennyivel az Exolon zenéjének a feldolgozásai is új, eredeti szerzemények, egy másik "zenei környezetben" más lehetõségek voltak a zene megvalósításához és ezt használtuk ki.

Lehet, ki kéne írni szavazést a Sorcery és a Cauldron eredetiségével kapcsolatban?

Az Entersofttal már ugye képtelenség felvenni a kapcsolatot?

A Sorcery szintén zenész. :)
Szerintem a zene közbeni "bugyborékolás" egy bug lehet. :D

jaja, hallom hogy az ep verzióban még a dobot is lusták voltak átírni :)
Ha a pecsenyesütés hangja dobnak számít, akkor viszont magának a zenének a hangzása úgy változott meg, hogy tekerõlantról áttették orgonára. :D Valamit valamiért.
Title: Re: Eredeti EP játék vs átirat, ill bugjaik.
Post by: nyuzga on 2009.September.26. 21:10:01
Nekem kilenc, én csak rámutattam a különbségekre. :)
Title: Re: Eredeti EP játék vs átirat, ill bugjaik.
Post by: Zozosoft on 2009.September.26. 21:21:40
Szerintem ezeknél a hiányos zenéknél az AY emulációs problémák okozták az egyszerûsítést.
Title: Re: Eredeti EP játék vs átirat, ill bugjaik.
Post by: endi on 2009.September.26. 23:24:59
Szerintem ezeknél a hiányos zenéknél az AY emulációs problémák okozták az egyszerûsítést.

hát az eredetieket hallgatva nem úgy tûnik :)
Title: Re: Eredeti EP játék vs átirat, ill bugjaik.
Post by: nyuzga on 2009.September.26. 23:45:54
[attachthumb=1]
[attachthumb=2]
Title: Re: Eredeti EP játék vs átirat, ill bugjaik.
Post by: Povi on 2009.September.27. 11:37:17
Direkt hoztam a Cauldron-os példát.
Mert pl. az létezik C64-re és Spectumra is.
Most akkor melyik változat az "eredeti"?

Átirat nem lehet se a C64, se a CPC verzió, mert teljesen más a két gép.
Ez kb. olyasmi lehet, hogy egy játék megjelent PC-re és Playstation-ra is. Akkor most melyik az eredeti?!?

A C+4-esek lehetnek még hasonló cipőben, mert a legtöbb játék C64-ről lett átírva (többnyire magyarok által ott is...).
Title: Re: Eredeti EP játék vs átirat, ill bugjaik.
Post by: Attus on 2009.September.27. 12:15:50
Amúgy nem régen szenvedtek Attusék valami Spectrum 128-as játék zenéjének az átírásánál, ott is vannak különbségek, bár nem tudom, ekkorák-e.

Meg ennyivel az Exolon zenéjének a feldolgozásai is új, eredeti szerzemények, egy másik "zenei környezetben" más lehetõségek voltak a zene megvalósításához és ezt használtuk ki.
Nem tudom a "szenvedésed" okát, de biztos nyomós lehet.
Az Exolon átiratom zenéneje is átirat, vagyis nem az "eredeti". Számomra annakidején az én átiratom zenéje volt az "eredeti". Mikor meghallottam az eredti Spectrum128-as Exolon zenéjét, az nekem kevésbbé tetszett, mint az én "tökéletlenre" sikerült AY átiratomban.
Itt térek át már szinte filozófiai kérdésekre, Jobb e az EREDETI? Ha szebb, jobb az "átirat", akkor ez továbbfejlesztett adaptációnak is tekinthetõ és ez is eredetinek tekinthetõ az adott környezetre. Minden verzió eredeti a maga nemében.
Vagyis a "javított", "fejlesztett" változatok is eredetiek, de hogy jobbak e, az már szubjektív megítélés alá esik. Legalábbis mûvészeti és nem technikai téren.
Title: Re: Eredeti EP játék vs átirat, ill bugjaik.
Post by: szipucsu on 2009.September.27. 12:33:31
Nem tudom a "szenvedésed" okát, de biztos nyomós lehet.
AKkor nem szenvedtél vele? Ennek örülök. :D Csak arra emléxem, hogy sok probléma felmerült a zenével kapcsolatban és a sok probléma általában szenvedést okoz.

Egyébként az Exolon EP-s zenéjének a PC-s feldolgozásaira gondoltam, amiket Nyuzga, Laci ismerõse és szerény személyem valósítottuk meg.
Title: Re: Eredeti EP játék vs átirat, ill bugjaik.
Post by: MrPrise on 2009.September.27. 12:45:06
Amióta kiderült, hogy CPC-ről is írtak át játékot szerintem a kategóriák összemósodtak, mert hiába átiratok, az eredetileg is Enterprise-ra készült játékokhoz hasonlóan használják ki gépünk lehetőségeit. Korábban ha átiratról volt szó mindenki azokra a Spectrum átiratokra gondolt amelyek csak a Spectrum változat minőségét hozták, minden mást eredetinek gondoltunk.
Bővebben:
Két nagy kategória van szerintem, az egyik az átirat (főként Spectrum-ról), a másik pedig az eredeti EP játék.
Szerintem az átirat főként a Spectrum konverziókat jelenti, mivel itt nem kell megírni az egész programot Enterprise-on, hanem gyakorlatilag az eredeti Spectrum játék kódjának a módosításával Enterprise-on futatthatóvá tételéről van szó. Tehát az eredeti Spectrum program és az Enterprise változat kódja ilyen esetekben szinte ugyanaz. Ugyanez igaz a CPC átiratokra is, bár ott talán több módosítás szükséges.
Viszont (és itt kezd bonyolódni a helyzet) a CPC átirat igazából átmenet az átirat és az eredeti (tehát eredetileg is Enterprise-on fejlesztett) játék között, mivel a gyanútlan felhasználó azt hiheti, hogy az egy original Enterprise játék, mivel gépünk lehetőségeit az eredetileg is Enterprise programokhoz hasonlóan használják ki. Ha visszaemlékszünk mi is azt gondoltuk az összes CPC-ről érkező játékról, hogy azok eredeti EP játékok.
Az eredeti EP játék szerintem nem csak attól lehet eredeti, hogy csak Enterprise-on létezik, hanem attól, hogy olyan minőségű, annyira kihasználja a gépünk lehetőségeit, mintha direkt Enterprise-ra és Enterprise-on lett volna fejlesztve. Nálam ebbe a kategóriába esik a Cauldron, a Sorcery, a Wriggler, az Airwolf és a többi CPC átirat amelyeket korábban eredetinek hittünk. Ha ezeket is elkezdjük átiratnak hívni, akkor végképp összemósodnak a Spectrum átiratokkal, ezt pedig el kellene kerülni. Technikailag talán átiratok ezek is, de minőségben közelebb állnak az eredeti Enterprise játékokhoz és szerintem ez a lényeg, nem az hogy hogyan készültek vagy hogy más gépen léteznek-e. A legjobb Spectrum átirat sem használja ki gépünk lehetőségeit annyira mint a CPC átiratok, ezért szerintem megérdemlik az eredeti jelzőt.
Még egy gondolat ami segíthet a döntésben:
Tegyük fel, hogy nem létezik a Sorcery Enterprise-ra, sem CPC-re csak Amiga-n és valaki arra adná a fejét, hogy megírja Enterprise-ra. Szerintetek jobb lehetne ez bármilyen téren (hangok, grafika) attól a Sorcery-től amit eddig ismertünk? Tehát lehetne olyan verziót írni belőle amely a már létező változattól jobban kihasználná gépünk lehetőségeit? Ha a válasz nem, akkor azt a játékot szerintem nyugodtan tekinthetjük eredetinek, függetlenül attól, hogy más gépen is létezik.
Title: Re: Eredeti EP játék vs átirat, ill bugjaik.
Post by: szipucsu on 2009.September.27. 13:20:58
Technikailag talán átiratok ezek is, de minõségben közelebb állnak az eredeti Enterprise játékokhoz és szerintem ez a lényeg, nem az hogy hogyan készültek vagy hogy más gépen léteznek-e. A legjobb Spectrum átirat sem használja ki gépünk lehetõségeit annyira mint a CPC átiratok, ezért szerintem megérdemlik az eredeti jelzõt.
Ebben van valami. Bár szubjektív véleményem, hogy ha nagyon precízek akarunk lenni, akkor Spectrum és CPC átiratokról, valamint eredeti EP játékokról kéne beszélni.
Bonyolítja a helyzetet, hogy pl. a Dot collector (eddigi ismereteink alapján) eredeti EP program, de negyedannyira nem használja ki a gép lehetõségeit, mint a CPC átiratok.

Megint szubjektív véleményem, hogy a Sorceryt még jobbra is meg lehetne csinálni, pl. a zenéjét többszólamúra, esetleg digitális hangeffekteket, DTM zenét is lehetne beletenni, esetleg Iview képeket. Meg Endi szereti nagyon a folyamatosan halványuló színárnyalatokat a fekete háttér helyett. Nincs gondom a Sorcery-vel amúgy, így is nagyon jó. :D
UI: Ha valaki nagyon ráér, betehet a Sorcerybe digitális hangeffekteket, pl. valódi ajtónyikorgást, zárt ajtó kinyitásánál a kulcs elfordulásának a hangját, energiafeltöltésnél csámcsogást, vízbe eséshez pedig csobbanást, esetleg az Impossible Mission 2-bõl a lezuhanást, ha elfogy az energia.  :smt043
Title: Re: Eredeti EP játék vs átirat, ill bugjaik.
Post by: MrPrise on 2009.September.27. 14:40:42
Ebben van valami. Bár szubjektív véleményem, hogy ha nagyon precízek akarunk lenni, akkor Spectrum és CPC átiratokról, valamint eredeti EP játékokról kéne beszélni.
Nyílván, de a gond az, hogy hogyan döntöd el egy játékról hogy eredeti-e? Ezért javasoltam, hogy családfakutatás helyett, csak a végeredményt nézzük.

Quote
Bonyolítja a helyzetet, hogy pl. a Dot collector (eddigi ismereteink alapján) eredeti EP program, de negyedannyira nem használja ki a gép lehetõségeit, mint a CPC átiratok.
Igen, de én sem azt írtam, hogy csak az az eredeti program amely kihasználja a gépet. Illene neki, de nyílván nem mind ilyen.

Quote
Megint szubjektív véleményem, hogy a Sorceryt még jobbra is meg lehetne csinálni, pl. a zenéjét többszólamúra, esetleg digitális hangeffekteket, DTM zenét is lehetne beletenni, esetleg Iview képeket.
Jó hogy ezt említed, akartam én is erről írni. Nyílván az általam említett kérdésre csak az tud korrekt választ adni aki ismeri a gép képességeit.
Title: Re: Eredeti EP játék vs átirat, ill bugjaik.
Post by: endi on 2009.September.27. 16:07:03
Az elvekkel nagyjából egyetértek. Annyit tennék hozzá, hogy szerintem az is eredeti EP játéknak minõsüljün, amely specy átirat de van benne annyi grafikai plusz, hogy attól sokkal jobb lett. Ilyen pl. a Renta Kill Rita, amely a Batmanhoz hasonló 4 színû grafikát kapott.
Tehát az elvek kb okésak már, de szerintem a legegyszerûbb lenne felsorolni a játékokat (szipucsu wikijén pl.) és mindegyik kapna egy %-ot hogy mennyire eredeti.
Így szépen kialakulna egy lista, itt a fórumon pedig bárki megírhatja majd hogy melyik % értékkel nem ért egyet, és majd közös megbeszélés után változtatunk azon.
Title: Re: Mikor eredeti egy játék?
Post by: Zozosoft on 2009.September.27. 19:46:24
Én alapvetöen három kategóriát állítanék fel:
1) eredeti EP játék. A kódja eleve EP-re lett fejlesztve, még ha nem is használja ki az EP összes lehetõségeit, de nem alkalmazkodik más gép hardveréhez (memória kiosztás, képernyõ felépítés, stb) ezekböl van a legkevesebb, a boltban megvásárolhatóak közül a Magicball jut eszembe
2) hivatalos EP változat. A korábban más gépre már elkészült programot módosítanak EP-re(jelemzõen ezek az angol kiadású programok). Vagy több különbözö gépre történö fejlesztésnél egyidöben készült EP verzió. A módosítás forrás kódban történt így nincs probléma,hogy pl az EP-s billentyû olvasás több utasítás mint a Spectrumos.
De mivel nem lett nulláról újraírva a program, így valamelyik másik gép hw korlátait követi, így egyértelmûen megállapítható melyik másik gépre készült verzióból származik az EP változat (leginkább Spectrum, CPC). A bolti játékok többsége ide tartozik.
3) nem hivatalos EP változat. Amikor valaki fogott egy másik gépre létezõ programot, és addig piszkálta amíg EP-n futattható nem lett :-)

2,3 kategórián belül ki lehet emelni azokat, ahol olyan plusz került bele az EP változatba, amit az eredeti gép nem tudott. Pl több "gyári Spectrum átírat" került "Stereo Sound"-al a boltokba. Ha jól emlékszem az Orient Express zenéje is csak EP-s extra.
Title: Re: Mikor eredeti egy játék?
Post by: gafz on 2009.September.27. 23:06:53
Bevallom én kissé igénytelen vagyok, nálam az is eredeti EP program, amit (atributum és egyéb code)hibátlanul ültettek át EP-re és átírták a a joystickinterface-k nevét... :oops: Pontos határokat meg nem lehet húzni szerintem.
Title: Re: Eredeti EP játék vs átirat, ill bugjaik.
Post by: geco on 2009.September.28. 08:52:05
Szerintem a „kijelzőket” máshova tenni az már nem sima átirat. :)
A Cauldronnál a sprite kirajzolása is jobb EP-n, CPC-n XORolnak, így ha az erdőben flangálunk, elég érdekes effektek jönnek elő. Sztem a Cauldron nem CPC-s átirat.
Title: Re: Mikor eredeti egy játék?
Post by: szipucsu on 2009.September.28. 17:05:46
Szerintem nem rosszak az eddigi "eredetiség-elméletek", mindenesetre, hogy pontosabb legyen a lista, azt is fel lehetne tüntetni majd rajta, hogy az adott játék (tehát nem a játéktípus, mint pl. pacman) létezik-e más platformra, s ha igen, milyenre.
Meg ahol nincsenek pontos információk a játék eredetiségével kapcsolatban (pl. Cauldron), oda lehetne valami jelet (pl. *-ot) tenni.
Title: Re: Eredeti EP játék vs átirat, ill bugjaik.
Post by: Attus on 2009.October.08. 23:36:17
Az elvekkel nagyjából egyetértek. Annyit tennék hozzá, hogy szerintem az is eredeti EP játéknak minõsüljün, amely specy átirat de van benne annyi grafikai plusz, hogy attól sokkal jobb lett. Ilyen pl. a Renta Kill Rita, amely a Batmanhoz hasonló 4 színû grafikát kapott.
Nagyon hízelgõ rám nézve, hogy szerinted eredeti EP jétékot alkottam a Head over Heels és Renta Kill Rita négyszínûsítésével.
 :smt053
Valóban nagy meló volt mindkettõ. Csupán csak annyival többek egy hagyományos Spectrum átiratnál, hogy a grafikai kód is, meg a garfikák kiindulási adathalmazai is újjá lettek alkotva, illetve átalakítva.
 A Head over Heels "eredeti" Spectrum programja is csak az eredeti John Rittman féle Head over Heels programnak csupán egy, a Spectrum gépen futó változata. Igaz, ez így eredeti Spectrum programnak tekinthetõ, valamint a "remake" (újraírt) PC-s Head over Heels változatok is minden joggal annak. Sõt a Java nyelvû remake játékok is! Sõt a tisztességesebb hagyományos Spectrum-Enterprise átiratok is!
Mindenesetre az eredeti kód változatlan hagyásával futó programok semmiképpen sem eredetiek. A futásidõbeni átalakításokkal (kép, attributum, billentyûzet, hang és egyéb konverziókkal) operálók is csupán emulációknak tekintendõk, habár az átmenet széles...
Szerintem a kód, illetve az adathalmazok átalakításának mértéke a döntõ, de ki mondja meg, hogy hol húzódik a határ?  :shock:
Title: Re: Mikor eredeti egy játék?
Post by: endi on 2012.June.10. 17:12:31
magic ballhoz hasonló game amigára

http://www.youtube.com/watch?v=wfhvH2FJ6bg
Title: Re: Mikor eredeti egy játék?
Post by: szipucsu on 2012.June.10. 20:44:30
magic ballhoz hasonló game amigára
Ez ugye nem digi zene? Elsõre annak tûnt.
Title: Re: Mikor eredeti egy játék?
Post by: endi on 2012.June.10. 20:58:30
amiga csak digi zenét tud
Title: Re: Mikor eredeti egy játék?
Post by: lgb on 2012.June.10. 21:29:24
amiga csak digi zenét tud

Jah, csak - ha jol tudom - ott hw-bol megy 4 csatorna (DMA szeruseg stb), szinten nulla CPU idovel keverve stb, de teny, hogy amugy "digi", bar kesobb PC korszakban az ilyesmit divat volt "wave table synth"-nek nevezni (lasd pl GUS). Btw a hires .MOD formatum is eredetileg Amigarol szarmazik, es azert is olyan "fura" a felepitese (mar ha valaki probalt MOD playert irni, en anno igen ...) mert az Amiga hw-evel volt par dolog benne relacioban, hogy azon a leheto legegyszerubben lejatszhato legyen. Ismet: mar ha jol emlekszem, ez volt majdnem 20 eve, amikor PC-re probaltam MOD player-t irni, es COVOX-om volt csak (= printer portra kotott ellenallas-letrabol realizalt "DAC"-nak csufolhato atalakito, DIY ofkoz' hehe).
Title: Re: Mikor eredeti egy játék?
Post by: geco on 2012.June.11. 13:52:52
magic ballhoz hasonló game amigára

http://www.youtube.com/watch?v=wfhvH2FJ6bg
Ez tök olyan, mint a magic ball, legalábbis úgy emléxem, tök ilyen pálya is van benne, viszont ezt a színátmenetet be lehetne tenni a Magic Ballba is :)
Title: Re: Mikor eredeti egy játék?
Post by: endi on 2012.June.11. 14:47:34
igen, pont azért raktam ide be, mert tök hasonló a magic ballhoz
mert ügye van elég sok ilyesmi game, de itt a perspektíva, a színek, meg az egész összhatása tök olyan...

ez elég csalódás számomra :(

mondjuk az furcsa hogy a perspektíva amigán hibás (torzul távolban), míg EP-n teljesen jó :)

amigán mondjuk kicsit jobban lefele néz a kamera, így többet látni a pályából, ami talán gameplay szempontjából jobb
Title: Re: Mikor eredeti egy játék?
Post by: Zozosoft on 2012.June.11. 15:15:32
igen, pont azért raktam ide be, mert tök hasonló a magic ballhoz
mert ügye van elég sok ilyesmi game, de itt a perspektíva, a színek, meg az egész összhatása tök olyan...

ez elég csalódás számomra :(
Már mint arra akarsz célozni, hogy innen lett másolva a Magic ball?
Az Amiga verzió (http://hol.abime.net/3571) sok évvel késõbbi.
Title: Re: Mikor eredeti egy játék?
Post by: endi on 2012.June.11. 16:35:30
öööö... erre nem is gondoltam :D
de gonosz vagyok :D