Welcome, Guest. Please login or register.


Author Topic: Magic Ball (Read 16089 times)

Offline Zozosoft

  • Global Moderator
  • EP addict
  • *
  • Posts: 14722
  • Country: hu
    • http://enterprise.iko.hu/
Re: Magic Ball
« Reply #30 on: 2016.March.07. 11:36:41 »
ezt hogy kell ep emuban futtatni?
CPC módban. AMSDOS-os config legyen betöltve, Drive A:-ba beteszed a .DSK fájlt.
BASIC-ben beírod, hogy run"otw"

Offline nyuzga

  • EP addict
  • *
  • Posts: 2280
  • Country: hu
Re: Magic Ball
« Reply #31 on: 2016.March.07. 14:31:49 »
Nálam jó az irányítás. A Wincpc-ben is.

Nagyon jó a betöltő. :)

Offline IstvanV

  • EP addict
  • *
  • Posts: 4822
Re: Magic Ball
« Reply #32 on: 2016.March.07. 18:10:41 »
Nálam jó az irányítás. A Wincpc-ben is.

A kurzor billentyűkkel próbáltad ? Azokkal nekem fordított, ep128emu-n és WinCPC-n is. :oops: Külső joystick használatakor nincs ilyen hiba.

Offline geco

  • EP addict
  • *
  • Posts: 7082
  • Country: hu
    • Támogató Támogató
Re: Magic Ball
« Reply #33 on: 2016.March.07. 18:36:41 »
A kurzor billentyűkkel próbáltad ? Azokkal nekem fordított, ep128emu-n és WinCPC-n is. :oops: Külső joystick használatakor nincs ilyen hiba.
Köszi :), lehet ezt nem teszteltem, első tesztkor nagyon kavart volt az irányítás, lehet a végén már csak külső joy konfiggal próbáltam.

Offline IstvanV

  • EP addict
  • *
  • Posts: 4822
Re: Magic Ball
« Reply #34 on: 2016.March.07. 18:49:21 »
Így nem fordított (a PUSH HL/POP HL nem biztos, hogy kell):
Code: ZiLOG Z80 Assembler
  1. A   27C1  3A 51 04     LD    A, (0451)
  2. A   27C4  07           RLCA
  3. A   27C5  E6 01        AND   01
  4. A   27C7  4F           LD    C, A
  5. A   27C8  E5           PUSH  HL
  6. A   27C9  2A 4C 04     LD    HL, (044C)
  7. A   27CC  7D           LD    A, L
  8. A   27CD  0F           RRCA
  9. A   27CE  CB 11        RL    C
  10. A   27D0  0F           RRCA
  11. A   27D1  0F           RRCA
  12. A   27D2  CB 11        RL    C
  13. A   27D4  CB 3C        SRL   H
  14. A   27D6  CB 11        RL    C
  15. A   27D8  07           RLCA
  16. A   27D9  07           RLCA
  17. A   27DA  CB 11        RL    C
  18. A   27DC  E1           POP   HL
  19. A   27DD  C9           RET
« Last Edit: 2016.March.07. 18:56:32 by IstvanV »

Offline szipucsu

  • Global Moderator
  • EP addict
  • *
  • Posts: 9898
  • Country: hu
    • Támogató Támogató
    • Webnyelv.hu - Tanuljunk nyelveket!
Re: Magic Ball
« Reply #35 on: 2016.March.07. 18:52:37 »
Nem rossz! :smt041

Nálam a CPC6128 - GL - default theme indításával kevés volt a memória rögtön indulás után. Aztán az emulátorban megnöveltem 512-re, úgy már elindult. AMSDOS config is benne volt.
100 SOUND SOURCE 2,STYLE 128,PITCH 25.2,SYNC 1
110 SOUND PITCH 25,SYNC 1
120 ! Videos

Offline geco

  • EP addict
  • *
  • Posts: 7082
  • Country: hu
    • Támogató Támogató
Re: Magic Ball
« Reply #36 on: 2016.March.07. 19:25:39 »
Így nem fordított (a PUSH HL/POP HL nem biztos, hogy kell):
Code: ZiLOG Z80 Assembler
  1. A   27C1  3A 51 04     LD    A, (0451)
  2. A   27C4  07           RLCA
  3. A   27C5  E6 01        AND   01
  4. A   27C7  4F           LD    C, A
  5. A   27C8  E5           PUSH  HL
  6. A   27C9  2A 4C 04     LD    HL, (044C)
  7. A   27CC  7D           LD    A, L
  8. A   27CD  0F           RRCA
  9. A   27CE  CB 11        RL    C
  10. A   27D0  0F           RRCA
  11. A   27D1  0F           RRCA
  12. A   27D2  CB 11        RL    C
  13. A   27D4  CB 3C        SRL   H
  14. A   27D6  CB 11        RL    C
  15. A   27D8  07           RLCA
  16. A   27D9  07           RLCA
  17. A   27DA  CB 11        RL    C
  18. A   27DC  E1           POP   HL
  19. A   27DD  C9           RET
Közben nekiestem én is :)
A B regisztert gondoltam felhasználni, és elkezdtem körbenézni, hogy vajon átfut-e a B értéke a cursor rutinon, egy helyen találtam ilyet, így skippeltem ( nem akartam PUSH-t / POP-ot használni, a HL sztem jó lett volna PUSH/POP nélkül is)
Ez lett a vége:
Code: [Select]
        ld      a,(keys+5)
        rlca
        rl      c
        ld      a,(keys)
        rrca                    ;up
        rl      c
        rrca                    ;down
        rrca
        rl      c
        ld      a,(keys+1)      ;left
        rrca
        rl      c
        ld      a,(keys)
        rrca                    ;right
        rrca
        rl      c
Most, hogy javítottam mindent, becsúszott a javítás után egy új jelenség :D, amúgy találtam még egy hibát, ami az eredetiben is benne van, a ponttáblában más értékek vannak, mint amivel összehasonlít, így lehet, hogy már 1 ponttal is fel lehet kerülni, pedig a tábla szerint 1000 a minimum, ez is javítva.
Korábban volt még két dolog, az egyik nincs gratuláció ha végigvitte az ember a játékot, hanem kezdődött előlről, pedig a szöveg benne van, ha lett volna gratuláció, akkor meg az utolsó bonus karaktert nem kapjuk meg, mert nincs utolsó bonus játék. Más most nem jut eszembe.
Az is lehet, hogy ezek a hibák csak a 64-es verzióban vannak benne.

Offline Zozosoft

  • Global Moderator
  • EP addict
  • *
  • Posts: 14722
  • Country: hu
    • http://enterprise.iko.hu/
Re: Magic Ball
« Reply #37 on: 2016.March.07. 19:39:38 »
Hamár úgyis beleástad magad nem akarsz csinálni, egy egybe 64/128/EXOS kompatibilis, highscore mentős full extrás EP verziót? :oops:

Offline geco

  • EP addict
  • *
  • Posts: 7082
  • Country: hu
    • Támogató Támogató
Re: Magic Ball
« Reply #38 on: 2016.March.07. 19:54:31 »
Hamár úgyis beleástad magad nem akarsz csinálni, egy egybe 64/128/EXOS kompatibilis, highscore mentős full extrás EP verziót? :oops:
Nem rossz ötlet, meglátjuk, a 128-as verziót nem néztem egyáltalán, a 64-es verzióból van egy forrásom, amiben lehet van még pár javítanivaló, hogy szabadon fordítható legyen, de ha csak az a cél, hogy EXOS kompatibilis legyen a RAM kiosztás, és legyen mentés EP128-on, az egyszerűbb, amúgy meg az igazi az lenne, ha a 128-as verzió lenne úgy átalakítva, hogy EP64-en is fusson.
Amúgy az a hiba, amit az előbb említettem a ponttáblával kapcsolatban, nem volt hiba, én voltam a béna :ds_icon_cheesygrin: , és benéztem .

Offline geco

  • EP addict
  • *
  • Posts: 7082
  • Country: hu
    • Támogató Támogató
Re: Magic Ball
« Reply #39 on: 2016.March.07. 21:49:38 »
Hibák, amiket találtatok javítva, és még én is találtam 3-at, a K karakter felső háromszögének háttere más színű volt az eredetiben, ahol ez nem okozott problémát, a konverzióban viszont szépen villogott a pályának megfelelően, CPC kevés színe miatt 3 piros színből 2-t csináltam, ez hiba volt, sokkal több helyen gyorsult  a labda, mint az eredetiben, javítva: a legvilágosabb piros narancssárga lett. 3. nem vettem észre, hogy a világoskék színű elem nem csak pontot, és hangot ad, hanem átvált sötétkékre ahogy elhaladtunk felette, ez is javítva.
Köszönöm szépen mindenki segítségét :)

Offline Zozosoft

  • Global Moderator
  • EP addict
  • *
  • Posts: 14722
  • Country: hu
    • http://enterprise.iko.hu/
Re: Magic Ball
« Reply #40 on: 2016.March.07. 21:58:02 »
amúgy meg az igazi az lenne, ha a 128-as verzió lenne úgy átalakítva, hogy EP64-en is fusson.
Eleve kíváncsi lennék, hogy mi a különbség a két verzió között :-) Ha jól emlékszem látványban egy rasztercsík?

Online Lacika

  • EP addict
  • *
  • Posts: 3191
  • Country: hu
    • http://www.ep128.hu
Re: Magic Ball
« Reply #41 on: 2016.March.07. 22:07:26 »
Ha jól emlékszem látványban egy rasztercsík?

Igen.

Offline szipucsu

  • Global Moderator
  • EP addict
  • *
  • Posts: 9898
  • Country: hu
    • Támogató Támogató
    • Webnyelv.hu - Tanuljunk nyelveket!
Re: Magic Ball
« Reply #42 on: 2016.March.07. 22:15:26 »
Eleve kíváncsi lennék, hogy mi a különbség a két verzió között :-) Ha jól emlékszem látványban egy rasztercsík?
Külön volt olyan verzió, ahol a labdának van árnyéka, és ahol nincs.
100 SOUND SOURCE 2,STYLE 128,PITCH 25.2,SYNC 1
110 SOUND PITCH 25,SYNC 1
120 ! Videos

Offline geco

  • EP addict
  • *
  • Posts: 7082
  • Country: hu
    • Támogató Támogató
Re: Magic Ball
« Reply #43 on: 2016.March.07. 22:22:25 »
Külön volt olyan verzió, ahol a labdának van árnyéka, és ahol nincs.
Na ez nekem fel se tűnt, de akkor ez is a 128-as verzióban lehetett, nekem is csak a rasztercsík tűnt fel, akárcsak Zozónak :)

Offline Tuby128

  • EP addict
  • *
  • Posts: 1448
  • Country: hu
Re: Magic Ball
« Reply #44 on: 2017.July.31. 20:58:02 »
Azt meg tudja nekem mondani valaki, hogy miért volt az nálunk, hogy a Magic Ball 2. fájlja csak a lassabb kazetta sebességen töltődött be?
Voltak próbálkozásaim, hogy X-Copy-val vagy Entercopy-val (már nem emlékszem) át akartam másolni a játékot, sikerült is a lassút betölteni, majd nagyobb sebességen kazettára felvenni. De játszani ezzel az új verzióval már nem tudtam.