Enterprise Forever

:HUN => Játékok => Topic started by: Zozosoft on 2007.March.14. 20:16:26

Title: Lands of Havoc
Post by: Zozosoft on 2007.March.14. 20:16:26
Na akkor itt egy újabb olyan játék amiben fogalmunk sincs mit kell csinálni...

Azok a színes "egéralátétek" térképek a játékhoz?
Igen, bár Lacika szerint köze nincs a játékhoz :-)

Kezdetnek Szipucsu edzhetne egy kicsit angolról magyarra fordítással is :-)
[attachthumb=1][attachthumb=2][attachthumb=3]
[attachthumb=7][attachthumb=9][attachthumb=6]
[attachthumb=10][attachthumb=4][attachthumb=12]
[attachthumb=8][attachthumb=5][attachthumb=11]
Title: Re: Lands of Havoc
Post by: MrPrise on 2007.March.14. 20:57:40
Igen, bár Lacika szerint köze nincs a játékhoz :-)
Nem baj, nekem tetszenek ;-)
Ez a játék Spectrumra is van (http://www.clive.nl/detail/23981/), de a WOS-on nem találom.
Title: Re: Lands of Havoc
Post by: Zozosoft on 2007.March.14. 21:05:33
Igen, bár Lacika szerint köze nincs a játékhoz :-)
Viszont találtam a neten egy C64 remake verziót (http://c64s.com/betatest/101252/), az egybõl a térképekrõl beszél:
[attachimg=1]
(át is szerkesztettem a térképeket erre a sorrendre)
Meg az angol leírás is beszél a térképekrõl a 2. oldal közepe táján.
Title: Re: Lands of Havoc
Post by: endi on 2007.March.14. 23:20:24
Hát én ezzel a játékkal marha sokat játszottam. Kívülrõl tudtam a térképeit. A zenéje hihetetlen jó, mestermunka.
Amúgy elég egyszerû játék. Valami olyasmi hogy az elsõ pályán (ezek vannak a képeken amit belinkeltetek) sorrendben össze kell szedni tárgyakat, valami sztori is van hozzá. Ezután lehet bemenni egy kapun a következõ pályákra. Azonban ha nem szedünk össze mindent akkor is tovább lehet menni, de más sorrendben kapjuk a pályákat, és talán így nem is juthatunk el mindenhova. Valami logika van benne, bár sose jöttem rá hogy mi.
Amúgy nagyon szép grafikája van az egyszerûsége ellenére. A sprite-ok nagyon igényesen vannak megrajzolva.
Egyszerû labirintusjáték, de azért a pályák szerkezetével próbált a szerzõ belevinni valami változatosságot.
Szerintem hangulatos játék.
Én asszem valami 85%-ot teljesítettem, ez volt a rekordom. Az elsõ pálya után már csak egyféle dolgokat kell összeszedni, a tokeneket. Aztán minden pályán van egy vagy több kijárat a köv. pályára.

A legnagyobb szívás az, hogy van 2-3 hely a játékban ahol beleragadunk a pálya falába mikor egyik pályáról átmegyünk a másikra. Ilyenkor lehet újraindítani... szívbajt kaptam mindig mikor belefutottam ezekbe... :)

Amúgy marha jók ezek a képek! Nosztalgia 1000-el! :)
Title: Re: Lands of Havoc
Post by: endi on 2007.March.15. 00:44:26
Ja amúgy a képek az elsõ szint pályái, de ezeket össze szokta random keverni.
A késõbbi szintek amúgy sokkal nagyobbak, és nincs bennük random.
Title: Re: Lands of Havoc
Post by: Lacika on 2007.March.16. 15:06:06
Az "egéralátéteknek" nincs semmi közük a térképhez. Egyszer elkezdtem rajzolni térképet a programhoz, de hamar rá kellett jönnöm, hogy az egyes területeket véletlenszerűen illeszti össze a program. Valamit elszúrtak a készítők, mert ha rossz területeket rak egymás mellé a program, akkor következik be az, hogy beragadunk.
Title: Re: Lands of Havoc
Post by: endi on 2007.March.16. 21:10:34
Tévedsz. Csak az elsõ szinten keveri a képen látható pályákat a program és itt nincs beragadás, tehát a keverés jó. Késõbbi pályákon van beragadás, méghozzá ha jól emlékszem összesen kettõ, ebbõl egyiket nagyon nehéz megtalálni.
Title: Re: Lands of Havoc
Post by: szipucsu on 2007.March.17. 01:28:38
Tévedsz. Csak az elsõ szinten keveri a képen látható pályákat a program és itt nincs beragadás, tehát a keverés jó. Késõbbi pályákon van beragadás, méghozzá ha jól emlékszem összesen kettõ, ebbõl egyiket nagyon nehéz megtalálni.
Hát igen. Vannak rendkívüli emberek, akik arra is rájönnek, hogy ebben a játékban több szint is van. :D Meg Laci a Tombs of doomot is nagyon vágta a talin. Szóval érdekes, hogy olyan programokat, amiket én pár perc után félreteszek, mások megfejtenek. :D
Az a Havoc is EP64-re íródott egyébként eredetileg? Mert lehet, hogy az volt vele a bajom.
Title: Re: Lands of Havoc
Post by: Mentrid on 2008.April.30. 23:04:15
Ez a játék volt az amit tényleg logikátlanak találtam teljesen, de tetszet a zenéje miat.:)
Title: Re: Lands of Havoc
Post by: nyuzga on 2008.November.10. 21:58:34
Van Atari ST változat is. Ott 6 élettel kezdünk.

[attachthumb=#]
Title: Re: Lands of Havoc
Post by: Zozosoft on 2008.November.10. 22:01:48
Vannak rendkívüli emberek, akik arra is rájönnek, hogy ebben a játékban több szint is van. :D
Az angol kiadásban adtak is hozzá egy rakás térképnek tûnõ dolgot, amit itt lent látható is :-)
Title: Re: Lands of Havoc
Post by: endi on 2008.November.10. 22:06:18
Ja, ezek a térképek a játék pályáinak kb. 1%-a...
Title: Re: Lands of Havoc
Post by: szipucsu on 2008.November.11. 00:43:57
Az angol kiadásban adtak is hozzá egy rakás térképnek tûnõ dolgot, amit itt lent látható is :-)
Ez célzás akart lenni az angolról-magyarra fordításban való edzésre? :D Na jó, ez nem olyan sok, megnézem.
Title: Re: Lands of Havoc
Post by: endi on 2008.November.11. 02:42:38
Na elkezdtem vele játszani. :) Nosztalgia ezerrel. :) Döbbenetes ahogy eszembe jutnak a pályák...
Az játék elsõ részében az ismert térképeken kell begyûjteni megadott sorrendben tárgyakat. Íme:
(http://)
Title: Re: Lands of Havoc
Post by: endi on 2008.November.11. 03:19:36
Wow, egy kis trükkel segít a játék kb. a közepe felé:(http://)
Title: Re: Lands of Havoc
Post by: endi on 2008.November.11. 03:36:56
Na itt van egy befejezés... egy gyenge befejezés. :)
Késõbb Dark Lord-okat kell megtalálni, 8-at. Én csak 5-öt találtam meg. Ha egy pályáról kimegyünk, nem tudunk visszamenni rá, tehát ez a lényege végül is, addig nem szabad új pályára menni amig be nem jártunk mindent és össze nem szedtük a Dark Lord-okat.
A Token-ek értelmére viszont nem jöttem rá. Annyi eddig, hogy egyet minden pályán meg kell találnunk, hogy a kijáraton a köv. pályára léphessünk.
(http://)
(http://)
Title: Re: Lands of Havoc
Post by: endi on 2008.November.11. 03:40:26
Na persza a játékba belenézve mindenre választ kapunk...
A Tokenek vajon csak azért vannak hogy jobban meg tudjuk jegyezni a pályát?

ORDER IS ALL:
SPIRALS BEFORE ICE

INFORMATION:
 ALL REGIONS CONTAIN
 BETWEEN 90 AND 160
 SCREENS.  ALL HAVE
  EXACTLY 7 TOKENS

INFORMATION:
SOME REGIONS CONTAIN
ADDITIONAL  ENTRANCE
OR EXIT POINTS. SOME
REGIONS  NEED  TO BE
CONQUERED  TWICE
THERE  IS  ONLY  ONE
POSSIBLE ROUTE WHICH
WILL TAKE YOU TO ALL
THE DARK LORDS THERE ARE 9 LORDS TO
DEFEAT IN ANY ORDER.
HOWEVER, TRAVELLING
BETWEEN REGIONS IS
  USUALLY ONE-WAY
BE CAREFUL NOT TO
MISS ANY ON THE WAY !
Title: Re: Lands of Havoc
Post by: nyuzga on 2008.November.11. 15:29:05
Akkor ezt megfejtetted. :)
Egyéb játék ötlet? :idea:
Title: Re: Lands of Havoc
Post by: endi on 2008.November.11. 15:46:42
Hát még azért mindegyik Dark Lord-ot megpróbálom majd megkeresni. Marha érdekes ám tényleg hogy totál eszembe jut az egész labirintus, pedig több mint 15 éve játszottam vele. :)
Az a baj, eléggé fárasztja a szemet a sok rohangálás, pályaváltás. :)

Ja mondjuk a vége szöveg is ott van a kódban, azt is ki lehet nézni belõle. De reménykedem hogy valamit csinál is a végén nem csak kiírja aztán újraindul. :) Bár erre nem sok esély van.

Csinálok majd leírást, kigyûjtöm az összes kis grafikai elemet belõle, nagyon szépen vannak megrajzolva!

Amúgy a zenét maga a kóder írta, sõt talán a grafikát is õ csinálta.
Title: Re: Lands of Havoc
Post by: endi on 2008.November.13. 01:48:41
Kerestem a neten egy programot amivel bitmapot lehet rippelni. A régi jó módszer, én is írtam ilyen programot EP-re annak idején. :)
http://retrospec.sgn.net/download.php?link=gfxrip&url=download/files/GfxRip108.zip

Ezzel a játék kilistázva így néz ki. Én mivel ismerem a térképet, felismerem hogy ez a rész maga a térkép, csak a pályák nem rendesen látszódnak egymáshoz viszonyítva.
(http://)
Title: Re: Lands of Havoc
Post by: endi on 2008.November.13. 01:50:47
Itt pedig egy sprite rip.
(http://)
Title: Re: Lands of Havoc
Post by: endi on 2008.November.13. 01:53:23
Sajnos azt hiszem ezzel a programmal a térképet nem lehet összerakni, írni kéne rá egy programot. 8 byte egy pálya, mert 8x8-as, egy bit jelez egy blokkot. Viszont az egymás melletti pályák egymás alatt vannak a rippelõ program megjelenítõjében. Így azt se tudom megállapítani hogy egy szinten hány pálya van, azaz egy szint hányszor hány pályás.
Title: Re: Lands of Havoc
Post by: endi on 2013.February.07. 00:10:42
Milyen jó olvasni ezeket a régi topikokat. Remélem sokáig megmarad ez a fórum, hogy 10-20-30-40-50-60 év múlva is előszedhessem és újra elolvassam a régi játék élményeimet. :)
Title: Re: Lands of Havoc
Post by: endi on 2013.August.04. 14:37:47
hoppá, mit találtam! ending 64-en

http://www.youtube.com/watch?v=50RKCZ_xGeM
Title: Re: Lands of Havoc
Post by: szipucsu on 2013.August.04. 14:55:05
Quote from: endi
hoppá, mit találtam! ending 64-en
Azt írta ki, ügyes, teljesítette, de utána azt írta, csak a 20% volt ez.
Title: Re: Lands of Havoc
Post by: endi on 2013.August.04. 15:15:01
biztos valami cheat-el csinálta

a lényeg hogy láttuk a végét :)

EP-n valaki megtalálhatná ezt a belépési pontot
Title: Re: Lands of Havoc
Post by: szipucsu on 2013.August.04. 15:40:05
Quote from: endi
EP-n valaki megtalálhatná ezt a belépési pontot
Mivel szerintem te vagy az egyetlen, aki valameddig eljutottál ebben a játékban, ez a személy csak Te lehetsz! :D
Title: Re: Lands of Havoc
Post by: endi on 2013.August.04. 15:41:29
nem, arra gondoltam, hogy a kódban kéne megtalálni
ehhez meg má nem értek, azt se tudom hogy kell debuggert használni ep-n
a z80 utasításokat még tudom mondjuk :)
Title: Re: Lands of Havoc
Post by: nyuzga on 2013.August.04. 17:54:27
Innen már nehéz elrontani. Ezt is kilőttem. :)
Title: Re: Lands of Havoc
Post by: nyuzga on 2013.August.04. 18:00:23
Innen még mind a 9 lord megtalálható.
Title: Re: Lands of Havoc
Post by: endi on 2013.August.04. 18:06:47
na de nem! eddig én is elvittem, azaz eljutottam a legvégére, de nem találtam meg mindegyik lordot, ahogy te sem.
ki is írja a végén.
Title: Re: Lands of Havoc
Post by: nyuzga on 2013.August.04. 18:28:51
Quote from: endi
na de nem! eddig én is elvittem, azaz eljutottam a legvégére, de nem találtam meg mindegyik lordot, ahogy te sem.
ki is írja a végén.
Senki sem tiltja a maximalizmusodat. Én a részemről elégedett vagyok magammal. :)
Title: Re: Lands of Havoc
Post by: endi on 2013.August.04. 18:43:50
persze, sőt, a c64-es se vitte valszeg végig, hanem csalt, mert különben nem 20%-ot írna neki a végén :D
de csalással elérte hogy megkapja az üzenetet, miszerint minden lordot megtalálta :)
Title: Re: Lands of Havoc
Post by: Lacika on 2013.August.04. 18:53:32
Majd valaki össze tudná foglalni a játékmenetet, mit kell benne csinálni?
Title: Re: Lands of Havoc
Post by: endi on 2013.August.04. 18:58:39
a 3. hozzászólásban leírtam

de nagyon fontos: a topik elején lévő térkép a játéknak kb csak 1(!!!)%-a!
a későbbi pályák hatalmasok és sok van belőlük!
Title: Re: Lands of Havoc
Post by: szipucsu on 2013.August.05. 09:49:09
Nagyon cuki, hogy itt is van halálos képernyő, mint a Wrigglerben. Ráadásul, mivel mindig más a térkép, sose tudhatjuk, mikor tévedünk be ide. Ez akkor nagyon jó még, ha a sokadik szinten is így van, és kezdhetjük utána elölről az egészet.
Egy demót megnéznék, amiben sokáig eljut valaki.

Quote from: Lacika
Majd valaki össze tudná foglalni a játékmenetet, mit kell benne csinálni?
Először egy könyvet kell felvenni. Utána talán a temetőben valamit. Tehát megfelelő sorrendben a tárgyakat. Ha nem vettük fel az előző tárgyat, a következőt nem tudjuk felvenni. Mondjuk Nyuzga örökéletes verziójával egész jól el lehet kísérletezgetni.

Amúgy, ha snapshotból indítjuk a játékot, nem lehet, hogy a pálya ugyanaz lesz? Így ugyanabból a snapshotból készíthető térkép is.
Title: Re: Lands of Havoc
Post by: endi on 2013.August.05. 10:04:42
a random kevert első pályán nincs beragadás, az csak a későbbi pályákon van, amiket viszont nem kever random a játék, tehát javíthatók lennének

amúgy tervezem hogy végigjátszom úgy, hogy 100% legyen a vége :)
Title: Re: Lands of Havoc
Post by: endi on 2013.August.05. 10:05:47
ja látom te a koponyás halálos képernyőre gondoltál

hm... tényleg, nem is emlékeztem rá hirtelen
Title: Re: Lands of Havoc
Post by: endi on 2013.August.05. 13:02:52
Itt van két snapshot, az első az utolsó tárgy amit fel kell (szárnyas koponya) venni az első pályán.
A második az első pálya kijárata, a temetői koponya, ami amúgy halálos. Tehát ilyenkor ez az átjáró.
Title: Re: Lands of Havoc
Post by: endi on 2013.August.05. 13:21:19
titokzatos üzenetek... :)
Title: Re: Lands of Havoc
Post by: endi on 2013.August.05. 14:44:07
na tessék. a pályákról való kijáratok közül nem mind jó. tehát meg kell találni a megfelelő kijáratokat, csak úgy érhető el a maximum... hát ezt így marha sok meló lesz 100%-ra végigvinni :(
Title: Re: Lands of Havoc
Post by: endi on 2013.August.05. 14:54:05
itt a környező 3 pályán 3 kijáratot találunk
edit: sőt, a környéken még párat
Title: Re: Lands of Havoc
Post by: endi on 2013.August.05. 15:49:09
na most végigvittem úgy, hogy minden pályát amire kerültem teljesen bejártam, mindent felszedtem
40% lett a vége... :( nem sok, szóval nagyon sokat számít hogy hol megy át az ember a köv. pályára

amúgy totál jó így emuval, folytonos mentéssel játszani. a régi hangulatot és játékélményt érzem megsokszorozva :)
ja és 200%-os emu sebességgel játszok
Title: Re: Lands of Havoc
Post by: endi on 2013.August.05. 16:49:41
Biztos ismeriket azt a trükköt, hogy egy labirintus elég jól bejárható ha az egyik kezedet mindig egyik oldalon tartod.
Na most ez a módszer tök jól műxik itt. De előbb úgy nagyjából be kell járni az adott pályát, és amikor már nem találunk új részt akkor kell ezt bevetni, és egyből megtaláljuk azt az utat ahol nem mentünk még addig.
Title: Re: Lands of Havoc
Post by: szipucsu on 2013.August.05. 20:36:57
Nem raksz fel egy végigjátszás demót pl. az első pályáról? Kíváncsi lennék, ahogy összeszeded a könyvet, aztán a többi cuccot.

És a legutóbb mellékelt snapshoton pl. honnan lehet tudni, hogy melyik kijárat a legjobb? Minden végigjátszásnál megnézni, mennyit változott a százalék, ha másik kijáraton távoztunk?
Title: Re: Lands of Havoc
Post by: endi on 2013.August.05. 20:46:05
Quote from: szipucsu
Nem raksz fel egy végigjátszás demót pl. az első pályáról? Kíváncsi lennék, ahogy összeszeded a könyvet, aztán a többi cuccot.

És a legutóbb mellékelt snapshoton pl. honnan lehet tudni, hogy melyik kijárat a legjobb? Minden végigjátszásnál megnézni, mennyit változott a százalék, ha másik kijáraton távoztunk?
hát az első pálya tök egyszerű, minek ahhoz demó?
melyik kijárat? hát igen, sajnos úgy tűnik csak úgy ahogy írod :(
erre vonatkozólag csak az a titokzatos utalás van, amiről képet raktam be
Title: Re: Lands of Havoc
Post by: szipucsu on 2013.August.05. 20:57:10
Quote from: endi
hát az első pálya tök egyszerű, minek ahhoz demó?
Kinek mi egyszerű. :D Én felvettem a könyvet, utána már nem tudom, mit vettem fel, és belefutottam a halálfejes képernyőbe.

Ja, és át kéne írni, hogy az irányított figura és az ellenségek olyanok legyenek, mint a Sabre Wulfban. :D Ott azért örökélet nélkül is van esélyünk, de emebben a játékban eléggé esélytelen kikerülni/lelőni az ellenséget úgy, hogy ne fogyjon el az összes energia még az elején. Bár örökélettel mindegy, csak úgy meg teljesen elvész az izgalom.
Title: Re: Lands of Havoc
Post by: endi on 2013.August.05. 20:59:55
de, azért ha odafigyelsz, minimalizálható az energia és élet veszteség, és kapsz is életet, talán új pályán, tehát végigvihető, én is végigvittem EP-n, úgy értelm eljutottam a legvégére, más kérdés hogy nem 100%-ra teljesítve. :)

lehet hogy 100%-ra nem lehet örökélet nélkül
Title: Re: Lands of Havoc
Post by: endi on 2013.August.05. 21:06:36
új infó (bár ezeket már a programkódból egyszer kiszedtem)
az fontos infó hogy 7 token van minden pályán. így mindig tudjuk hogy ennyit kell megtalálni. bár kérdés, hogy ez beleszámít-e a %-ba...
Title: Re: Lands of Havoc
Post by: nyuzga on 2013.August.06. 07:16:24
A TC-vel beleolvashatunk a játékba.
Title: Re: Lands of Havoc
Post by: Zozosoft on 2013.August.06. 11:29:29
És a programhoz adott térképkártyákra van már valami tipp?
Title: Re: Lands of Havoc
Post by: endi on 2013.August.06. 11:33:28
Quote from: Zozosoft
És a programhoz adott térképkártyákra van már valami tipp?
ezt is megbeszéltük már, az első pálya térképe :)
Title: Re: Lands of Havoc
Post by: nyuzga on 2013.August.06. 11:41:45
C64-es játékleírás. :lol:
Title: Re: Lands of Havoc
Post by: endi on 2013.August.06. 11:45:23
Amúgy van egy ötletem hogy lehet tudni hogy merre kell menni: úgy nézem nincs milyen pályán lord. Tehát azokra a pályákra kell menni, amin van. Bár a titokzatos segítség szöveg azt írja hogy visszafelé vezető utak is vannak...
Title: Re: Lands of Havoc
Post by: endi on 2013.August.06. 12:13:26
két lord helye, azaz itt a pályaelemekből látszik hogy melyik pályán is vannak
ezek későbbi pályák, az elején még nem jutott eszembe hogy shotoljam őket...
Title: Re: Lands of Havoc
Post by: endi on 2013.August.06. 14:59:06
elkezdtem előről, itt van két lord
bizonyos pályákon nincsenek lordok
Title: Re: Lands of Havoc
Post by: endi on 2013.August.06. 15:11:17
Asszem rájöttem egy fontos dologra, és talán ez a megfejtése a "spirals before ice" mondatnak (bár elég homályosan). Az a jó ha egy olyan pályára megyünk át, amiből a kijárat egy ELŐZŐ pályára vezet vissza. Ugyanis ezeken a pályákon vannak a lordok.
Title: Re: Lands of Havoc
Post by: endi on 2013.August.06. 16:42:30
egy újabb lord, és megtaláltam ezt a szöveget is, amiben írják hogy:
Title: Re: Lands of Havoc
Post by: endi on 2013.August.06. 17:18:10
na jó, feladtam. 60% a rekordom. 4 lord maradt vissza...
itt van amiről még shotot csináltam, de már 3x újrakezdtem, úgyhogy végleg feladom
de azért jó volt :)
Title: Re: Lands of Havoc
Post by: nyuzga on 2013.August.06. 17:22:37
C64-es verzió. Indítás Launch.bat.
Title: Re: Lands of Havoc
Post by: szipucsu on 2013.August.06. 19:27:52
Endi, semmiképpen nem teszel fel demót abból, ameddig eljutottál? Nem baj, ha nem tökéletes, szerintem lenne hozzá nézőközönség.
Title: Re: Lands of Havoc
Post by: endi on 2013.August.06. 20:53:41
asszem függőségem van :) nem bírom abbahagyni
itt van egy neheze(bbe)n megtalálható pálya, valszeg ezen is lesz lord
Title: Re: Lands of Havoc
Post by: endi on 2013.August.06. 20:56:21
ezen a pályán ahogy rohangálok, látható hogy spirál alakú a pálya! erre utalt a szöveg!!!
Title: Re: Lands of Havoc
Post by: endi on 2013.August.06. 21:15:51
még egy lord
rájöttem hogy minden fal fajta 2x szerepel, más színárnyalattal, és az ellenség is más
Title: Re: Lands of Havoc
Post by: endi on 2013.August.06. 23:34:45
elkezdtem csinálni azt hogy minden pályáról egy képet egy nagy képre rakok
így kiderült hogy van olyan fal ami 4 féle színben is szerepel
majd mutatom :)

érdekel ez valakit amúgy? :D
Title: Re: Lands of Havoc
Post by: nyuzga on 2013.August.06. 23:44:39
Quote
érdekel ez valakit amúgy? (http://enterpriseforever.com/Smileys/phpbb/ds_icon_biggrin.gif)
Nézik a képeidet 12-13-szor. Úgyhogy igen.
Title: Re: Lands of Havoc
Post by: szipucsu on 2013.August.07. 11:05:42
Quote from: endi
itt van egy neheze(bbe)n megtalálható pálya, valszeg ezen is lesz lord
Igen, volt rajta Lord, de sajnos egy pályahiba is, ami miatt be lehet ragadni. Pancser programozók, csak egy karakternyi falat tehettek volna az előző pályára, hogy ne lehessen átmenni és a falba beragadni.
Majd meg kéne kérdezni PGyurit, esetleg vállalja-e ezeknek a hibáknak a kijavítását a játékban. Érdekes kérdés, vajon más verziókban, pl. a C64-esben is benne van ez a hiba. Endi, hogy jutottál erre a pályára? Meg kéne nézni, pl. C64-en itt mi van.
Title: Re: Lands of Havoc
Post by: endi on 2013.August.07. 11:19:23
hát ilyen beragadás van pár :)
de ne szídd a programozót, marha sok pálya van, csoda hogy csak ennyi beragadás van
mondjuk írhatott volna rá egy kódot ami kijavítja az ilyeneket, de ebből is látszik hogy kézzel csinálta, úgyhogy nem semmi teljesítmény :)
Title: Re: Lands of Havoc
Post by: endi on 2013.August.07. 11:33:27
na itt vannak a pályák
még nem mind, de egyelőre ennyit shotoltam ki
a legalsóból tudom hogy van még 1 szín verzió, de talán a többiből is
Title: Re: Lands of Havoc
Post by: szipucsu on 2013.August.07. 12:38:42
Quote from: endi

de ne szídd a programozót, marha sok pálya van, csoda hogy csak ennyi beragadás van
mondjuk írhatott volna rá egy kódot ami kijavítja az ilyeneket, de ebből is látszik hogy kézzel csinálta, úgyhogy nem semmi teljesítmény :)
Akkor is, én ha kiadok valamit a kezeim közül, akkor az meg van csinálva rendesen, ha meg nem, akkor szégyellem magam. Az más, hogy ide a fórumra tettem fel félkész basic programjaimat, de azokat direkt félkészen tettem fel az érdekesség kedvéért.
A programot ráadásul pénzért árulták, másrészt ha meg nehezére esik normálisan megcsinálni, tervezett volna kisebb pályákat. Hirtelen nem is tudom, van-e olyan pénzért árult EP program, amiben ne lenne valami hiba, kapásból az Airwolf, Wriggler, Enterball jut eszembe. De majd lelkes amatőrök ezeket a hibákat kijavítják, amiket profik pénzért nem tudtak normálisan megcsinálni.
Arról nem beszélve, hogy a sokadik pályán, sok órás játék után eljut a játékos arra a pályára és ott beragad, tuti nagyon ideges lesz.
Title: Re: Lands of Havoc
Post by: endi on 2013.August.07. 12:51:17
"Arról nem beszélve, hogy a sokadik pályán, sok órás játék után eljut a játékos arra a pályára és ott beragad, tuti nagyon ideges lesz."

Nekem mondod? :D Brutál sokat játszottam vele. :D Már a topik elején írtam, tuti hogy szíverősítőként hatott, hiszen túléltem a majdnem szívinkfartust amit beragadáskor éreztem. :D
Bár az Abyss még erősebb szíverősítő volt. :D
Title: Re: Lands of Havoc
Post by: szipucsu on 2013.August.07. 13:26:58
Quote from: endi
itt van egy neheze(bbe)n megtalálható pálya, valszeg ezen is lesz lord
Ez szerintem amúgy könnyebb, mint a legelső pálya, mert az borzalmas volt, a halálfejes képernyővel. Bár "halálfejes" képernyő itt is van, csak más elven működik (beragadás). :D
Title: Re: Lands of Havoc
Post by: szipucsu on 2013.August.07. 13:48:35
Most megpróbáltam az első pályától az eredeti változatot. Felvettem a könyvet, utána felülről (tehát nem oldalról, ahogy korábban) betévedtem a koponyás képernyőbe, és továbbengedett a következő pályára. Tehát nem gyűjtögettem semmit, csak a könyvet vettem fel, utána koponya.
Szerk.: Na, most oldalról is betévedtem a koponyás képernyőbe, és átengedett a következő szintre, pedig még a könyvet se vettem fel. Akkor az ep128.hu-n a HAVOC.COM már módosított változat, ahol nincs balhé a koponyától?

Információ, milyen tárgyakat kell összeszedni (de lehet, hogy ezt a képet már berakta valaki):
[attachimg=1]
Első a könyv, utána valami kegytárgy a temetőből, utána már nem tudom, micsoda, és akkor írta ki a következőt: talizmánt kell összeszedni a misztikus régióból, kulcsot a kertből, aztán a halálfejet a sivatagból (sivatag? szerintem temető...) Tehát ezeket kell összeszedni, és ezek védelmet adnak a koponyától.

Kérdés: Vajon ha ugyanabból a snapshotból indítjuk a játékot, a térkép mindig ugyanaz lesz, és lehet térképet is rajzolni az első pályáról?
C64-es vagy egyéb térkép nincs a neten?
Title: Re: Lands of Havoc
Post by: endi on 2013.August.07. 15:47:36
a térképet a játék elején keveri össze, ki is írja
meg azt hogy rendezd össze a térképedet (a játékhoz adott kártyák) a képernyőre kiírtaknak megfelelően
bár az egésznek amúgy sok értelme nincs, nem olyan bonyolult az első pálya, de a későbbiek se (csak nagyok)

az hogy csak az első tárgyat kell felvenni, nekem is dereng régről, sőt, az is, hogy tokenből is elég csak egyet. ezek szerint nekem akkor valami cheatelt verzióm volt? mert most a nyuzga féle örökéletesített amivel játszok, teljesen megfelel a játék szövegeiben leírt szabályoknak
Title: Re: Lands of Havoc
Post by: szipucsu on 2013.August.07. 16:51:19
Egy biztos: az ep128.hu oldalról letölthető zip-ben a HAVOC.COM feltört verzió, amiben a koponya nem halálos (így a koponyát rögtön fel is lehet venni anélkül, hogy a tárgyakat előtte összegyűjtenénk), az ORIGINAL mappában a HAVOC című fájl pedig az eredeti, ott koponyától alapból kampec. (Az utóbbi fájl kicsit nagyobb is, biztos kellett a hely a "visszaterelő" rutinnak.)
Title: Re: Lands of Havoc
Post by: endi on 2013.August.07. 17:09:35
az én következő tervem hogy csinálok egy útvonal térképet, logikus módszerrel:
-minden pályát teljesen bejárok és felírom hogy hány kijárat van és hova vezetnek
-ez alapján aztán már látni fogjuk melyik a jó útvonal, ami a 100%-hoz vezet, azaz minden lord összeszedéséhez (ami amúgy megölés, mert azt írja a játék hogy lelőni nem lehet őket, hanem hozzájuk kell érni, attól halnak meg haha, egyszerű de okos magyarázata a lusta programozónak)
Title: Re: Lands of Havoc
Post by: endi on 2013.August.07. 19:35:09
na itt tartok :)
látható hogy van ahol visszavezet az út egy előző pályára
Title: Re: Lands of Havoc
Post by: nyuzga on 2013.August.07. 19:55:44
Itt vannak a sprite koordinátái Az első byte a horizontális, a második a vertikális.

És itt lehet módosítani, ezzel kikerülni a beragadt falból- +10, vagy -10.
Title: Re: Lands of Havoc
Post by: nyuzga on 2013.August.07. 20:01:29
Itt direkt beragasztottam. Bal felső sarok.
Title: Re: Lands of Havoc
Post by: endi on 2013.August.07. 22:19:36
na íme, itt az újabb térkép
9 lord van rajta, szóval megvan mind, meg az útvonalak is kb mind (ahol kérdőjel van, ott lehet hogy van még egy kijárat, de nem biztos)
ma fáradt vagyok hogy átgondoljam a nyilakat, azaz hogy végigjátszható-e 100%-a ez alapján... majd folytatom, addig is megadom az esélyt nektek is :)
Title: Re: Lands of Havoc
Post by: szipucsu on 2013.August.08. 11:32:04
Mindenesetre tettem fel ftp-re térképet az első pályáról. Persze a területek elhelyezkedése mindig változik, de hasznos lehet a pálya teljesítéséhez így is. Egyéb mondókát is fűztem még hozzá, ami sajnos nem jelenik meg, de cseles voltam, így txt fájlba is le van mentve. Ha más nem is, én olvasgathatom kedvemre. :D Ugye milyen jó nekem?
Ja, és a térképet Paint-tel szerkesztettem, tehát néhány pixel kicsit arrébb van, nem hajszálpontos, de azért használható.
Title: Re: Lands of Havoc
Post by: endi on 2013.August.08. 14:12:56
a legutolsó térképhez: az utolsó oszlopban még látható hogy nem tiszta, hogy lehet minden lordot összeszedni
ez lesz a következő amit ki kell deríteni és lehet végigjátszani :)
Title: Re: Lands of Havoc
Post by: nyuzga on 2013.August.08. 17:00:35
Quote from: szipucsu
Mindenesetre tettem fel ftp-re térképet az első pályáról.
 Ügyes lett a térkép. (http://enterpriseforever.com/index.php?action=dlattach;topic=881.0;attach=9451;image)
Title: Re: Lands of Havoc
Post by: szipucsu on 2013.August.08. 19:30:31
Megpróbáltam a letöltések közé feltenni a térképet, de az is behasalt tőle. Úgy látszik, nem kívánatos itt a Pusztulás országa. (http://enterpriseforever.com/Smileys/phpbb/ds_icon_biggrin.gif)
Egyelőre addig is innen letöltheti a térképet az első szintről, aki az FTP-t nem szereti. (http://www.kephost.com/images4/2013/8/8/a1_2013_8_8_ppngxr1dpi.png)

The 9 regions contain 3x3 screens each. These 3x3 screens are fix but the regions are put next to each other in a different way each time you start a new game. The map presents only one possible map structure.
A 9 terület külön-külön 3x3 képernyőből áll. Ezek a 3x3 képernyőből álló területek mindig változatlanod, de a területek véletlenszerűen kerülnek egymás mellé a játék minden egyes elindításakor. A térkép csak egy lehetséges felállást mutat be.

Leírás az első szinthez (Lacinak főleg):

Mint látható, 9 jól elkülöníthető részből áll a térkép, ezeknek külön nevük is van, amiket a játék elején is kiír a gép. Ez a 9 rész azonban mindig véletlenszerűen kerül egymás mellé, tehát a mellékelt térkép csak egy lehetséges felállás mutat be. A játék indulása előtt a gép kiírja, milyen felállásban kerülnek egymás mellé az adott pályarészek, és játék közben jobb oldalon lent a pályarészek kezdőbetűi is utalnak azok elhelyezkedésére. Ezek a pályarészek a következők:

Gardens (kertek), Jungle (dzsungel), Mystics (titokzatos rész), Wild Wood (vadon), Village (falu), Forest (erdő), Desert (sivatag), Graveyard (temető), Castles (kastélyok)

Akinek még volt szerencséje a boltban az eredeti programot megvásárolni, egéralátéthez hasonló kártyákat is kapott hozzá. Minden "alátét" egy-egy említett pályarészt ábrázol, annak a térképét, kissé sematikus módon - érdemes lehet összevetni a mellékelt térkép 9 részét az "egéralátéteken" található térképekkel, nagyjából hasonlítanak, ez talán a Desert (sivatag) résznél látható a legjobban, a többi résznél kevésbé. A játék indulásakor egyébként fel is kéri a játékost a számítógép, hogy a kiírt módon helyezze egymás mellé az "egéralátétekből" a pályarészeket. Bár ha a mellékelt térképet kb. 20%-osra kicsinyítjük, az jobban segítségünkre lesz.
(A Mystics-ben van egy rész, ahol elvileg be kéne ragadnunk, ha átmegyünk egyik képernyőből a másikba. Amikor a térképet készítettem, még fal volt egy bizonyos helyen, de amikor alulról beléptem oda, már nem volt ott fal.)
A játékosok réme volt egy képernyő, amiben egy halálfej van, és ide belépve nem tudunk tovább mozogni, így rövid időn belül kampec. A térkép ismeretében azonban ez a képernyő kikerülhető, pontosan meghatározható a helye, ha figyelembe vesszük a játék instrukcióit, hogy hogyan kerültek egymás mellé a pályarészek. Az "egéralátéteken" is pontosan meghatározható ez a hely, bár az itt elhelyezkedő objektumot ez a térkép nem jelöli (és a többi tárgyat sem).
Az első pályán a célunk a következő: a megfelelő sorrendben össze kell gyűjtenünk a pályán szétszórt 6 tárgyat, ezek után a halálfejes képernyőbe is bemehetünk, nem halunk meg, és a halálfejhez érve átjuthatunk a következő pályára. A tárgyak mindig ugyanott, a meghatározott pályarészen találhatók meg. A mellékelt térképen számok jelölik ezeket a tárgyakat, utalva arra, hogy milyen sorrendben kell felvennünk őket. Az első tárgy egy könyv, ez a faluban (Village) található. Felvételekor közli velünk a gép:
[attachimg=1]
"Huhh, megtaláltad a könyvem! A sötét lordok titka a ládában található, a kastélyokban elrejtve. De előbb meg kell szerezned, amivel kinyithatod. Kaparintsd meg a hamvaimat a temetőből! Annak varázsereje az egyedüli lehetőség." Következő utunk tehát a temetőbe (Graveyard) vezet, ott a második tárgyunk az urna, amit ha felveszünk, mehetünk tovább a kastélyokba (Castles), ahol felvehetjük a harmadik tárgyat, a ládát. A ládát felvéve ismét üzenetet kapunk:
[attachimg=2]
"A sötét lordok sehol sem találhatók meg ezen a földön, hanem csak jóval túl rajta. Csak a koponyán keresztül lehet ide eljutni a vadonban. De előbb be kell gyűjtened egy talizmánt a misztikus részről, egy kulcsot a kertekből és egy halálfejet a sivatagból. Gyűjtsd ezeket össze ebben a sorrendben és megvédenek a koponyától!" A negyedik tárgy tehát, amit fel kell vennünk, a talizmán Mystics-ből, az ötödik a kulcs a kertekből (Gardens), a hatodik a halálfej a sivatagból (Desert). Ha a hatodik tárgyat, a halálfejet is felvettük, további fontos információkat tudhatunk meg:
[attachimg=3]
Tehát, az eddig halálos koponyához hozzáérve egy földalatti labirintusba kerülünk, ahol magunknak kell rájönnünk, mi a teendőnk. "Az egyetlen segítség, amit adhatok: Találd meg a kaput! Ez az út le a varázslókhoz, de csak akkor juthatsz be, ha legalább 5 hasonló token ("zseton") van nálad."
Ha most az eddig rémálmainkban szereplő koponyához elmegyünk, nem fog ártani, és átjuthatunk a következő szintre:
[attachimg=4]
"Minden tőled telhetőt megtettél ezen a pályán. Most le kell menned a trollok barlangjába. Ez az egyetlen út a sötét lordokhoz. Az (egéralátétes, a kazettához kapott) térképeidre már nincs szükséged, innentől magadra vagy hagyva."
Ennyi az első szint és az "egéralátétek" rejtélye, majd folyt.köv.
Laci, ha ezt kirakod az oldaladra, talán elé kellene még írni valamit általában a játék céljáról, én most az első szintet írtam le.
A játék többi része még előttem sem tiszta, majd Endi elmondja. :D
Title: Re: Lands of Havoc
Post by: nyuzga on 2013.August.08. 19:54:51
A térkép: (szipucsu)
Title: Re: Lands of Havoc
Post by: szipucsu on 2013.August.08. 20:02:32
Quote from: nyuzga
A térkép: (szipucsu)
Köszi, ez is jó! Én PNG-ben raktam fel, úgy kicsit kisebb helyet foglal. De ez is teljesen olyan.
Title: Re: Lands of Havoc
Post by: Lacika on 2013.August.08. 22:13:34
Az eredeti leírásban említett "több, mint 2000 képernyő" igaz lehet?
Title: Re: Lands of Havoc
Post by: endi on 2013.August.08. 22:13:58
akkor most csinálj térképet a többi pályának :D
ne ám! meg ne próbáld, időpocsékolás lenne csak

én viszont hamarosan végigviszem 100%-ra és nagyon boldog leszek :)
Title: Re: Lands of Havoc
Post by: endi on 2013.August.08. 22:15:00
Quote from: Lacika
Az eredeti leírásban említett "több, mint 2000 képernyő" igaz lehet?
igen, a többi pályák, mint már írtam, sokkal nagyobbak, 16 (vagy több) ilyen pálya van, mindengyiken 90-120 screen
Title: Re: Lands of Havoc
Post by: Lacika on 2013.August.08. 22:17:54
Itt kilenc Lord-or említenek!

INFORMATION:
SOME REGIONS CONTAIN
ADDITIONAL  ENTRANCE
OR EXIT POINTS. SOME
REGIONS  NEED  TO BE
CONQUERED  TWICE
THERE  IS  ONLY  ONE
POSSIBLE ROUTE WHICH
WILL TAKE YOU TO ALL
THE DARK LORDS THERE ARE 9 LORDS TO
DEFEAT IN ANY ORDER.
HOWEVER, TRAVELLING
BETWEEN REGIONS IS
  USUALLY ONE-WAY
BE CAREFUL NOT TO
MISS ANY ON THE WAY !

Akkor most mennyi az annyi? :oops:
Title: Re: Lands of Havoc
Post by: endi on 2013.August.08. 22:18:33
Quote from: Lacika
Akkor most mennyi az annyi? :oops:
a térképemen ott van mind, be is karikáztam őket
Title: Re: Lands of Havoc
Post by: endi on 2013.August.08. 23:01:49
Na megvan a megoldás! Az utolsó oszlopban lévő egyik pályán hiányzott még egy visszavezető út, most megvan! Így egyik út visszavisz egy előző pályára, ahonnan végül be lehet járni a többit is amelyiken lord van.
Mellékelve a térkép, és MOST játszom végig! :)
Title: Re: Lands of Havoc
Post by: endi on 2013.August.08. 23:20:44
ÉS IGEN! Végigvittem! Megvan minden lord.
Mondjuk csak 80%-ot írt ki a végén, ami azt jelenti hogy minden pályán mind a 7 tokent fel kell szedni, ezt én nem tettem meg, néhol csak 5-öt vettem fel.
Lehet hogy 100%-nál kapunk mág valami jutalmat? Nem hiszem...
Title: Re: Lands of Havoc
Post by: szipucsu on 2013.August.09. 11:52:58
Endi, nekem ez kínai, amiket írsz. Bár elméletileg kb. sejtem, miről van szó, de a pályákról szóló ábrád is leginkább egy kapcsolási rajzhoz hasonlít. Szóval kérünk majd végigjátszás demót/videót!
Esetleg az első pálya végigjátszása alól mentesítelek, arról majd csinálok demót. Talán még a második pályáról is. A többit majd átengedjük a mesternek! :D

Ja, és szerintem törölni kéne az ep128.hu oldalról a rar-ból a feltört változatot, amiben nem árt a koponya, így teljesen értelmét veszti az első szint. Főleg azért, mert amúgy meghatározható a koponyás képernyő helye és ki is kerülhető! (Ha megnézzük a területek elhelyezkedését egymáshoz képest, amit ki is ír a gép, és ha megfigyeljük, a vadonban mik a szomszédos képernyők, akkor el tudjuk kerülni a halálos képernyőt.)

Quote from: endi
Lehet hogy 100%-nál kapunk mág valami jutalmat? Nem hiszem...
Kijön egy tízezres a gépből. :D
Title: Re: Lands of Havoc
Post by: endi on 2013.August.09. 12:10:06
Mit nem lehet ezen érteni? Egyszerű. Van 17 pálya, amiből az első az amin random keveri a térképet. Az utána következő 16 másféle és jóval nagyobbak. Mindegyiken van 1 vagy több kijárat, amelyek másik pályára vezetnek. Bizonyos pályákon van csak lord. Megfelelő sorrendben kell végigjárni a 16 pályát, azaz megfelelő kijáratokon kell kimenni. Ha rossz kijáraton mész ki, nincs visszaút, nem tudsz minden lordot begyűjteni.
Ezen kívül a tokeneket is fel kell szedni, minden pályán 7 van, mert ez is beleszámít végül a %-ba. De a kijáratok 5 token felszedésére is kinyílnak már.

Ennyi. :)
Title: Re: Lands of Havoc
Post by: szipucsu on 2013.August.09. 12:16:33
Arra miért van szükség, hogy előző pályára később visszamenjünk? Ha először járunk ott, valamiért nem tudjuk összeszedni ott az összes cuccot?
Title: Re: Lands of Havoc
Post by: endi on 2013.August.09. 12:19:58
azért, mert ha visszamész akkor a másik kijáraton folytatod, így lehet csak elérni minden lordos pályát
Title: Re: Lands of Havoc
Post by: szipucsu on 2013.August.09. 12:49:10
Quote from: endi
azért, mert ha visszamész akkor a másik kijáraton folytatod, így lehet csak elérni minden lordos pályát
Ilyenkor csak át kell bandukolni egyik kijárattól azon a pályán a másikig, és nem kell gyűjteni semmit, ha már korábban összegyűjtöttük?
Title: Re: Lands of Havoc
Post by: endi on 2013.August.09. 13:00:55
nem, újra fel kell 5 tokent szedni
és megtalálni a másik kijáratot :) sokszor az se egyszerű
Title: Re: Lands of Havoc
Post by: szipucsu on 2013.August.09. 14:47:20
Quote from: endi
nem, újra fel kell 5 tokent szedni
És ha már felvettük a tokeneket, amikor előzőleg azon a pályán voltunk? Vagy azt valamiért nem lehet? Vagy visszakerülnek a tokenek a helyükre, elveszítjük őket? Vagy nem veszítjük el, hanem újrateremnek, és akkor kétszer tudunk felvenni tokent ugyanazon a helyen? :D
Title: Re: Lands of Havoc
Post by: endi on 2013.August.09. 14:48:12
újra megjelennek a tokenek ha visszakerülsz egy pályára
Title: Re: Lands of Havoc
Post by: szipucsu on 2013.August.09. 14:49:06
Quote from: endi
újra megjelennek a tokenek ha visszakerülsz egy pályára
Akkor ha mindig visszamegyek egy bizonyos pályára, akkor rendkívüli módon meg lehet szedni magunkat tokenekkel, nem?
Title: Re: Lands of Havoc
Post by: endi on 2013.August.09. 14:49:56
nem, mert a tokeneket csak egy pályán számolja, ha új pályára kerülsz, 0-ról indul
Title: Re: Lands of Havoc
Post by: endi on 2013.August.09. 16:50:45
egész jó amigás sprite ripper: http://retrospec.sgn.net/game-links.php?link=gfxrip
ezeknek a rippereknek a lényege, hogy a memóriát lehet turkálni velük, megjelenítve azt megadott paraméterekkel
pl ha egy játékban egy sprite 4 byte * 20 byte, akkor ilyen megjelenítési paraméterekkel meg lehet találni az ilyen programokkal
írtam ilyet én is ep-re, de már nem találom

pl itt ezen a képen a havoc sprite-jait látjuk, balra meg a pályákat, de ez utóbbiakon képtelen vagyok beállítani hogy értelmes képet adjon... pedig ha összejönne, kész is lenne a térkép :)
Title: Re: Lands of Havoc
Post by: Lacika on 2013.August.10. 11:52:20
A pályahibákat nem lehet kijavítani? Ez így elég értékelhetetlen. Két pályát próbáltam, mindkettőn sikerült beragadnom. Egyikről itt egy mentés, itt kétszer is beragadunk: balra vagy jobbra kell menni. (Ez azért elég csúnya pályatervezési hiba...) Meg merem kockáztatni, hogy ezek a hiányzó átjárók lehetetlenné teszik az összes koin felvételét.
Title: Re: Lands of Havoc
Post by: Lacika on 2013.August.10. 11:56:15
Endi, amikről készítettél screenshot-okat, azokról van snapshot? Ki tudnál rakni ilyeneket? A .jpg használhatatlan.
Title: Re: Lands of Havoc
Post by: Lacika on 2013.August.10. 12:06:13
Egyenlőre így néz ki a ismertető (http://www.ep128.hu/Ep_Games/Leiras/Lands_of_Havoc.htm).
További észrevétel van?
Title: Re: Lands of Havoc
Post by: szipucsu on 2013.August.10. 13:14:38
Quote from: Lacika
További észrevétel van?
Állítólag van spectrumos változat mégis:
Quote from: MrPrise
Ez a játék Spectrumra is van (http://www.clive.nl/detail/23981/), de a WOS-on nem találom.
Title: Re: Lands of Havoc
Post by: Lacika on 2013.August.10. 13:22:23
A feltört változat akkor nem kell a csomagba?
Title: Re: Lands of Havoc
Post by: Lacika on 2013.August.10. 13:23:49
Quote from: szipucsu
Állítólag van spectrumos változat mégis:
Hiszem, ha látom... :ds_icon_cheesygrin: Legalább egy screenshot-ot találnék róla az interneten, de semmi... Lehet, hogy végül nem adták ki, vagy akármi. Ennyi erővel Last Ninja 1 is van Spectrumra.
Title: Re: Lands of Havoc
Post by: Lacika on 2013.August.10. 13:26:06
Quote from: szipucsu
Állítólag van spectrumos változat mégis:
Ez nem is Spectrumos borító, hanem Sinclair QL (http://mocagh.org/loadpage.php?getgame=landsofhavoc)!
Title: Re: Lands of Havoc
Post by: szipucsu on 2013.August.10. 13:30:11
Quote from: Lacika
A feltört változat akkor nem kell a csomagba?
Vagy legalábbis az eredeti legyen a főkönyvtárban, és a módosított változat külön mappában.
Esetleg örökéletes változat nem lesz? Snapshot van csak, Nyuzgának közönhetően.

Amúgy tuti előkerül előbb-utóbb egy CPC-s változat is, csak más címmel, vö. Turbó Rudi, Electro Freddy. :D
Title: Re: Lands of Havoc
Post by: Lacika on 2013.August.10. 13:46:11
Quote from: szipucsu
Esetleg örökéletes változat nem lesz?
De... Hol van? :oops:
Title: Re: Lands of Havoc
Post by: endi on 2013.August.10. 13:59:40
Jó lett a leírás! Örülök hogy neked is tetszett a játék grafja, bár csak annyit írsz, hogy "érdekes", én pozitívnak érzem ezt a szót itt. Nekem nagyon bejön, nagyon igényesek és stílusosak a sprite-ok, sőt, mai "trendi" grafikai stílusnak is elmenne pl. mobilon.

Meg hogy a zenét is dícséred. :)

Hát van pár snapshot, de azokat már beraktam ide, többet nem nagyon mentettem...
Title: Re: Lands of Havoc
Post by: endi on 2013.August.10. 14:59:59
próbáltam a bitmap ripper programmal és photoshoppal összerakni a térképet... hát marha sok meló lenne
sajnos a ripperrel nem tudom úgy beállítani hogy egyből jól rajzolja ki (pedig elvileg mennie kéne) úgyhogy PS-ben rakosgattam pár sort egymásra, és látom is hogy ez egyik pálya...
Title: Re: Lands of Havoc
Post by: Lacika on 2013.August.10. 15:52:09
Quote from: endi
bár csak annyit írsz, hogy "érdekes", én pozitívnak érzem ezt a szót itt.
Annak szántam! ;-)
Title: Re: Lands of Havoc
Post by: Lacika on 2013.August.10. 15:53:43
Quote from: endi
hát marha sok meló lenne sajnos a ripperrel nem tudom úgy beállítani hogy egyből jól rajzolja ki
És a javítás lehetséges lenne?
Kezdjünk beragadásokat keresni (egyet már beraktam ide)?
Title: Re: Lands of Havoc
Post by: nyuzga on 2013.August.10. 16:07:26
Quote from: Lacika
De... Hol van? :oops:
Itt.
Title: Re: Lands of Havoc
Post by: nyuzga on 2013.August.10. 17:46:36
Még egy változat. Egy token felvételével a számláló hétre ugrik.  :)
Title: Re: Lands of Havoc
Post by: endi on 2013.August.10. 17:55:34
nem coin, hanem token!!! emlék! amúgy meg citromszelet :)
egyik c64 oldalon a főhőst sörhasú tyrexnek nevezték :)
amúgy ez a token, de még inkább az exit sprite marha jók, ahogy a játék többi grafja is
Title: Re: Lands of Havoc
Post by: szipucsu on 2013.August.10. 18:14:55
Quote from: endi
nem coin, hanem token!!!
A szótár, azt hiszem, zsetonnak fordítja a tokent. A coin pedig pénzérme. Játékautomatákról ismerős lehet a felirat: Insert coin.
Title: Re: Lands of Havoc
Post by: endi on 2013.August.10. 18:16:10
ja bocs, nem emlék, hanem jelkép
ja zseton is lehet, bár itt a jelképnek több értelme van
Title: Re: Lands of Havoc
Post by: szipucsu on 2013.August.10. 18:51:41
Első szintről végigjátszás videó a Youtube-on. (http://www.youtube.com/watch?v=XCuCq5jde2M)

Arra gondoltam, a lövés hangja lehetne valamilyen torzított hang, mert néha hamiskásan belezavar a zenébe így most.
Amúgy az is jó, hogy mind a 4 hangcsatornát használja a játék, bár torzítás, gyűrűmoduláció, stb. semmi.
A zenét nem tudja valaki kiszedni a játékból midi formátumba, vagy valahogy?
Title: Re: Lands of Havoc
Post by: endi on 2013.August.10. 18:55:56
szerintem a többi pálya is kb ilyen hosszú időben, úgyhogy ki lehet számolni mennyi idő végigvinni :)
persze ha azt is beleszámoljuk, mire az ember rájön a pálya sorrendre, akkor sokkal több idő jön ki...
Title: Re: Lands of Havoc
Post by: nyuzga on 2013.August.10. 20:42:22
Az Atari ST verzió vége.
Title: Re: Lands of Havoc
Post by: szipucsu on 2013.August.10. 21:00:14
Atari változat. (http://www.youtube.com/watch?v=5tGu8_IiEvM)
Az EP-s szerintem jobb!
Kizárt, hogy ne legyen spectrumos vagy CPC-s változat, valami más néven...
Mondjuk érdekes kihívás lenne EP-ről átírni CPC-re, vagy Spectrumra! Természetesen előbb a beragadós hibákat érdemes lenne javítani.
Title: Re: Lands of Havoc
Post by: Lacika on 2013.August.10. 21:43:45
Quote from: szipucsu
Mondjuk érdekes kihívás lenne EP-ről átírni CPC-re, vagy Spectrumra!
CPC verziót ebből biztosan egyszerűen lehet csinálni, hiszen 4 színes képernyőn fut. Spectrumra pont emiatt viszont macerás lenne, gondolom.
Title: Re: Lands of Havoc
Post by: endi on 2013.August.10. 21:45:31
mondjuk a sprite-okat 2szín módban tárolja!
kivéve a pálya elemeket, azokat nem is látom a ripperrel, furcsa...
Title: Re: Lands of Havoc
Post by: szipucsu on 2013.August.10. 22:35:15
Viszont akkor a CPC változathoz is kéne doboz, "egéralátétek", hiszen különben hogyan illesszék össze azokat, amikor erre szólít fel a gép az elején? :D
Title: Re: Lands of Havoc
Post by: endi on 2013.August.10. 22:44:30
ezek a kártyák elég furcsa dolgok. totál értelmetlenek játék szempontjából, hiszen elég egyszerű az első pálya, de a többi is

bár amúgy szépen meg vannak rajzolva, meg hangulatos hogy ilyet adtak a játékhoz

lehet hogy valami másolás védelem akart lenni, aztán mégse lett?
Title: Re: Lands of Havoc
Post by: szipucsu on 2013.August.10. 23:10:28
Quote from: endi
ezek a kártyák elég furcsa dolgok. totál értelmetlenek játék szempontjából, hiszen elég egyszerű az első pálya, de a többi is
Végülis a tárgyak felvételekor kiírt információ alapján is el lehetne boldogulni az első pályán. De szerintem hasznos a térkép, én azzal játszanám végig az első pályát újra. És jobb is lenne, ha egymás mellé lehetne tenni a területeket úgy, ahogy a gép szétszórja. Sajnos a nemrég készített térképet nem lehet területekre szétszedni és összerakni, mint az egéralátéteket.
Bár akinek a kisujjában van az első pálya, annak tényleg mindegy. :D De így a térképpel sokkal jobban átlátom az egész pályát, már nem olyan ijesztő, mint elsőre.
Title: Re: Lands of Havoc
Post by: endi on 2013.August.11. 10:34:05
de most mi lesz velem? mivel fogok játszani? :(
minden elfogyott ami nosztalgia élmény és még jó is :(
Title: Re: Lands of Havoc
Post by: Lacika on 2013.August.11. 10:50:48
Quote from: endi
de most mi lesz velem? mivel fogok játszani? :(
Rájönni, hogy lehet a megtalált beragadásokat kijavítani? :oops:
Title: Re: Lands of Havoc
Post by: endi on 2013.August.11. 11:15:59
sűrűn kell menteni és akkor nincs gond :)
amúgy elég könnyű megjegyezni hol vannak

érdekesség: amivel annak idején EP-n játszottam, néhány beragadás máshol volt, egyikre konkrétan emlékszem, és az a mostani verzióban nincs... furcsa... valaki nagyon csúnyán belegányolt ebbe a játékba...
Title: Re: Lands of Havoc
Post by: Lacika on 2013.August.11. 12:29:18
Quote from: endi
valaki nagyon csúnyán belegányolt ebbe a játékba...
Ami most nálam kint van (korábban az ORIGINAL könyvtárban volt) azt magam szedtem le az eredeti angol kazettáról.
Title: Re: Lands of Havoc
Post by: szipucsu on 2013.August.11. 14:44:25
Quote from: endi
sűrűn kell menteni és akkor nincs gond :)
És aki igazi EP-n játszik, mit mentsen sűrűn és hova? A bőrét mentse a tűz elől? :D

A legelső pályán tényleg előfordul beragadás?

Egyébként a térképnek, amit csináltam, van egy kis szépséghibája. Fehér keret van a pálya körül, és az nem mindenhol egyforma vastag. Ha valaki el tudja távolítani azt a keretet, talán az lenne a legjobb.
Title: Re: Lands of Havoc
Post by: endi on 2013.September.01. 01:19:04
tisztára elvonási tüneteim vannak így hogy nincs mivel játszanom ami olyan élmény lenne mint ez a havoc...
Title: Re: Lands of Havoc
Post by: nyuzga on 2013.September.01. 09:00:52
Quote from: endi
tisztára elvonási tüneteim vannak így hogy nincs mivel játszanom ami olyan élmény lenne mint ez a havoc...
Ha unatkozol, ugorj neki és készíts a játékról térképet. Egy grafikusnak ez nem jelenthet gondot. :)
Vagy játszd végig C64-en is.
[attachthumb=2]
Title: Re: Lands of Havoc
Post by: endi on 2017.October.03. 12:52:08
hopp mit találtam, atarin több szólamú a zene! és jó!

https://youtu.be/5tGu8_IiEvM
Title: Re: Lands of Havoc
Post by: Zozosoft on 2017.October.03. 13:07:39
hopp mit találtam, atarin több szólamú a zene! és jó!
Ha jól tudom az ST-ben valami AY rokon a hangchip, így akkor talán EP-re is át lehetne konvertálni.
Title: Re: Lands of Havoc
Post by: endi on 2017.October.03. 13:21:35
Ha jól tudom az ST-ben valami AY rokon a hangchip, így akkor talán EP-re is át lehetne konvertálni.

hát ja, hangzásra ugyanaz
sőt lehet hogy az ep verzióban is ott a 3. szólam, csak valamit elírtak vagy lusták voltak jóra megcsinálni.
olyan is szokott lenni hogy a programozó aki átírta, jónak hallotta 2 szólammal is :D
Title: Re: Lands of Havoc
Post by: szipucsu on 2017.October.03. 15:14:06
olyan is szokott lenni hogy a programozó aki átírta, jónak hallotta 2 szólammal is :D
Lett volna még hely hangeffekteknek is. Az a lövés-effekt nem sok, ami van a játékban. Vagy ellenségekkel találkozás, vagy már nem tudom, mikor van hangja.
Title: Re: Lands of Havoc
Post by: endi on 2017.October.03. 16:21:22
Lett volna még hely hangeffekteknek is. Az a lövés-effekt nem sok, ami van a játékban. Vagy ellenségekkel találkozás, vagy már nem tudom, mikor van hangja.

hát igen, így utólag mindenféle lehetett volna.
csak hát egy fejlesztés nem így műxik. valszeg kapott rá pár napot, x pénzt, aztán amit ennyi idő alatt tudott azt megcsinálta.
Title: Re: Lands of Havoc
Post by: endi on 2017.October.03. 16:45:43
amúgy elvileg ez a zenéje. annak idején egyik demómba kiszedtem.
valaki megállapíthatná hogy van-e 3. szólam és csak nem játszódik le, vagy eleve nincs is. :)

szerk: mondjuk valószínűnek tartom, hogy van.
Title: Re: Lands of Havoc
Post by: szipucsu on 2017.October.03. 17:35:02
amúgy elvileg ez a zenéje. annak idején egyik demómba kiszedtem.
Melyik demóba? És hogyan használtad fel? Nem találkoztam még vele. Izgalmas lehet.
Title: Re: Lands of Havoc
Post by: IstvanV on 2017.October.03. 18:28:02
Az EP-s verzió úgy látom, valóban csak 2 csatornás, ami zene adatnak néz ki, az már most is mind használatban van (25EE-26D7 területen a 0. csatorna, 26D9-28B8 pedig a 2. csatorna). Egy hangjegy 3 byte: időtartam / 7, oktáv, hang ASCII formátumban (A-L, H = C#, I = D#, ..., L = A#).
Title: Re: Lands of Havoc
Post by: endi on 2017.October.03. 18:30:57
Melyik demóba? És hogyan használtad fel? Nem találkoztam még vele. Izgalmas lehet.

https://youtu.be/oBjTMR7dO1c?t=67
Title: Re: Lands of Havoc
Post by: endi on 2017.October.03. 18:31:46
Az EP-s verzió úgy látom, valóban csak 2 csatornás, ami zene adatnak néz ki, az már most is mind használatban van (25EE-26D8 területen a 0. csatorna, 26D9-28B8 pedig a 2. csatorna).

:(
Title: Re: Lands of Havoc
Post by: IstvanV on 2017.October.03. 20:30:24
Talán az Atari verzióból is ki lehet másolni, úgy látom, itt is ugyanaz a zene formátuma, de némi problémát jelenthet, hogy tömörített a program (bár a formátum egyszerűnek tűnik: 128 + hosszúság - 3, távolság sorozatot ismétel, tömörítetlen sorozat előtt pedig egyszerűen a hosszúsága található 1 és 127 között).

Szerk.: ez a hiányzó 1. csatorna adata, de nem biztos, hogy jól csomagoltam ki:
[attachurl=1]
Title: Re: Lands of Havoc
Post by: szipucsu on 2017.October.03. 21:59:42
Szerk.: ez a hiányzó 1. csatorna adata, de nem biztos, hogy jól csomagoltam ki:
Ezt a midiplay kellene, hogy lejátssza? Nekem nem akar szólni.
Title: Re: Lands of Havoc
Post by: IstvanV on 2017.October.04. 00:27:33
Ezt a midiplay kellene, hogy lejátssza? Nekem nem akar szólni.

A játék fent leírt formátumában van. Ha valakinek van hozzá kedve, megpróbálhatja beépíteni az EP verzióba. De a 3 szólamú zenéből is készítettem MIDI file-t (ebben még lehet hiba):
[attachurl=1]

Szerk.: ez pedig az Atarishoz hasonlóbb magasságú és sebességű:
[attachurl=2]
Title: Re: Lands of Havoc
Post by: endi on 2017.October.04. 09:15:36
hú ezek marha jók! a lassú (eredet?) verzió tűnik a legeredetibbnek :)
de az ep-s gyors is jó persze.
ügyes vagy :)
Title: Re: Lands of Havoc
Post by: Zozosoft on 2017.October.04. 09:18:36
Vajon az EP-s verzióból miért spórolták ki a harmadik szólamot?
Title: Re: Lands of Havoc
Post by: endi on 2017.October.04. 09:42:43
Vajon az EP-s verzióból miért spórolták ki a harmadik szólamot?

ja ez elég furcsa. mert sok memóriát nem foglal...
ha maga az adat ott lenne akkor amit írtam, hogy véletlen, lustaság, időhiány (bugos lett és nem volt idő javítani) stb... de így? külön kellett foglalkozni azzal hogy egyik szólam ne legyen meg :)
esetleg az ep verzó volt előbb??
Title: Re: Lands of Havoc
Post by: IstvanV on 2017.October.04. 09:45:29
Vajon az EP-s verzióból miért spórolták ki a harmadik szólamot?

Nem tudom, de a másik kettö is eltérőnek tűnik néhány helyen. Talán memóriát próbáltak megtakarítani, mivel 64K-s gépen is fut a játék?

Mindenesetre az EP-s MIDI gyűjteményhez is készítek 3 szólamú verziót, csak az a kérdés, hogy EP-s vagy Ataris magasságú és sebességű legyen? Az Ataris E-moll skálát használ, a hangjegyeket ASCII formátumban tároló adat szerint is annak kellene lennie, EP-n viszont C és C# közötti ("szabálytalan" magasságú) a kezdőhang. Lehet, hogy csak rosszul konvertálták a frekvencia táblázatot, vagy így jobb a zene?
Title: Re: Lands of Havoc
Post by: endi on 2017.October.04. 09:50:51
Mindenesetre az EP-s MIDI gyűjteményhez is készítek 3 szólamú verziót, csak az a kérdés, hogy EP-s vagy Ataris magasságú és sebességű legyen? Az Ataris E-moll skálát használ, a hangjegyeket ASCII formátumban tároló adat szerint is annak kellene lennie, EP-n viszont C és C# közötti ("szabálytalan" magasságú) a kezdőhang. Lehet, hogy csak rosszul konvertálták a frekvencia táblázatot, vagy így jobb a zene?

az hogy nem szabvány a freki, lehet konvertálási hiba vagy egyszerűen hiba. amúgy sokat nem számít. de tényleg, az, hogy más egy kicsit a zene (nem csak a plusz szólam miatt) az utalhat rá hogy valami másik, korábbi verziójú lehetett a kétszólamú.

az ep-s midi az szerintem ep-s sebességű is legyen!
Title: Re: Lands of Havoc
Post by: endi on 2017.October.04. 10:02:31
még az jutott eszembe hogy talán a lövéshang miatt nincs 3. szólam... bár többet ért volna az a szólam mint az a béna lövés hang :)
meg úgy is megoldhatták volna hogy a lövéshang felülírja azt a szólamot, bár az ilyesmit nem igazán szeretem én
Title: Re: Lands of Havoc
Post by: szipucsu on 2017.October.04. 17:23:10
még az jutott eszembe hogy talán a lövéshang miatt nincs 3. szólam...
Én is gondoltam erre. De nem a zajcsatornán vannak a hangeffektek?
Title: Re: Lands of Havoc
Post by: IstvanV on 2017.October.05. 12:39:57
az ep-s midi az szerintem ep-s sebességű is legyen!

EP sebesség, Atari magasság:
[attachurl=1]
[attachurl=2]
[attachurl=3]
[attachurl=4]
[attachurl=5]

Torzítással:
[attachurl=6]
Title: Re: Lands of Havoc
Post by: endi on 2017.October.05. 12:47:26
nekem mindegyik verzió tetszik.
majd csinálok yutubra egy videót amiben mind benne van
Title: Re: Lands of Havoc
Post by: endi on 2017.October.05. 12:49:22
amúgy sok játék zene megvan midiben a neten, pl az abyss (ami a c64 one man and his droid) zene:
https://www.khinsider.com/midi/commodore/one-man-and-his-droid