Enterprise Forever

:HUN => Konvertálás => Spectrum-ról => Topic started by: szipucsu on 2010.October.11. 14:25:31

Title: Kokotoni Wilf
Post by: szipucsu on 2010.October.11. 14:25:31
A Kokotoni Wilffel (http://www.ep128.hu/Games/KokotoniWilf.htm) valaki már jutott valamire?
Title: Re:Kokotoni Wilf
Post by: nyuzga on 2010.October.11. 20:10:18
A Kokotoni Wilffel (http://www.ep128.hu/Games/KokotoniWilf.htm) valaki már jutott valamire?

Persze. Nem túl bonyolult játék. :)
Title: Re:Kokotoni Wilf
Post by: Zozosoft on 2010.October.11. 20:14:14
Persze. Nem túl bonyolult játék. :)
Akkor kérünk egy végigjátszás ep128d-t :-)
Title: Re:Kokotoni Wilf
Post by: nyuzga on 2010.October.11. 20:18:19
Akkor kérünk egy végigjátszás ep128d-t :-)

Csak örök élettel vállalom, mert nem vagyok teljesen mazochista.  :)
Title: Re:Kokotoni Wilf
Post by: nyuzga on 2010.October.11. 20:31:19
Akkor kérünk egy végigjátszás ep128d-t :-)

Most már értem az örömödet. Ennek sz** az irányítása. :) :oops:

Spectrumon végigjátszottam
Title: Re:Kokotoni Wilf
Post by: szipucsu on 2010.October.11. 21:58:32
Persze. Nem túl bonyolult játék. :)
Arra emlékszem, hogy voltak átjárónak kinézõ szûk helyek, amik túl szûkek voltak és nem lehetett semerre menni.
Talán azért, mert nem lehet vízszintesen repülni. De akármit csináltunk, akkor sem lehetett az átjárókon átférni.
Nem lehet, hogy az átírást szúrták el és azért nem fér át a fura madár a szûk helyeken?
Title: Re:Kokotoni Wilf
Post by: nyuzga on 2010.October.11. 22:58:14
Nem lehet, hogy az átírást szúrták el és azért nem fér át a fura madár a szûk helyeken?

De. Próbáld ki ezt a 48k ZX++ verziót.
 
Title: Re:Kokotoni Wilf
Post by: Lacika on 2010.October.12. 06:59:35
De. Próbáld ki ezt a 48k ZX++ verziót.

Jól értem, hogy rossz az Ep átirat?  :shock:
Title: Re:Kokotoni Wilf
Post by: nyuzga on 2010.October.12. 17:58:36
Jól értem, hogy rossz az Ep átirat?  :shock:

Igen.
Title: Re:Kokotoni Wilf
Post by: Attus on 2010.October.12. 19:39:15
Jól értem, hogy rossz az Ep átirat?  :shock:
Ki írta át?
Mert, ha nincs más átirat, akkor az én bűnöm. Ez volt az eléső "átiratom". Azért idézőjelnben, mert az első próbálkozás volt, nem érdemli meg az átirat jelzőt sem. Bármi előfordulhat vele, semmi felelősséget nem vállalok érte. Véletlenül került ki a kezeim közül. Felejtős.

 :!:
Ha tetszik a játék, akkor teljesen újra át kellene írni.
Nekem alapból sem tetszett.

Ilyen állapotban törlendö. Szégyen!  :oops:

Title: Re:Kokotoni Wilf
Post by: szipucsu on 2010.October.12. 19:54:51
Látom, Laci, törölted az ep128.hu-ról. Még be akartam volna mutatni, hogy ahol itt a Spectrum változatban átfér a vitorla fölött a "veréb", ott az EP változatban mintha nem fért volna át, emlékeim szerint. De ezek szerint ti is így tudjátok.
[attachimg=1]
Title: Re:Kokotoni Wilf
Post by: Lacika on 2010.October.12. 20:06:40
Én már korábban is elakadtam, mert nem lehet jobbra-fel, balra-fel repülni.
Az már szinte mellékes, hogy a játék színhibás volt.
Title: Re: Kokotoni Wilf
Post by: Zozosoft on 2022.May.29. 20:43:30
Lacika a klubban említette, hogy szerencsétlen Kokotoni Wilf-et is ideje lenne kijavítani :oops:

Az volt a fő hiba, hogy túl könnyű volt átírni az irányítást :lol:
Spectrumon egy csomó gomb párt nézett, plusz Kempston joyt. Így bőven befért az EP-s port olvasás, úgy, hogy a jobb-bal irány nézésbe még a tűz gomb (emelkedés) is belefért.
Ezért Attus az eredeti tűzgomb olvasást nem is írta át.
Viszont a program trükkös: ha jobb/bal nyomva volt, akkor az elmozdulás végrehajtása után még egyszer visszaugrik a tűz gomb figyeléshez, így jön létre a kombinált mozgás.
Na ez az ugrás ment a nem átírt részre :oops:

Újraírtam az irányítást úgy, hogy a tűz gomb figyelés a megfelelő helyen legyen.
Belső/külső joy használható, az emelkedés tűz gomb mellett felfele iránnyal is nyomható, valamint a O+P+Q gombokkal is játszható.

Az indító képernyőn is volt némi bibi, ez is azon programok közé tartozott aminél két tenyérrel nyomkodtuk a billentyűzetet, hátha valamire elindul :twisted:
Mint kiderült a CTRL-től H-ig terjedő sor volt beolvasva... a Spectrumos leírásban szereplő 2,3-as gombbal elérhető pályaválasztás a LOCK és G gombokkal működött :)
(Lacika! Itt korábban Szipucsu nem volt olyan nagyon ügyes a játékban, csak sikerült megtalálnia a gombot a hajós pályán kezdéshez :-) )

Kijavítva, hogy szóközzel vagy joy tűzgombbal induljon a játék, valamint a 2,3-as gombok is működnek.

Ezenkívül a fix örökélet megszüntetve, egyelőre külön TRN betöltőbe téve.

Ha játszhatónak tűnik, akkor jöhetnek a színek meg egy rendes EXOS kompatibilis betöltő :-)
Title: Re: Kokotoni Wilf
Post by: Lacika on 2022.May.29. 21:30:02
Ha játszhatónak tűnik, akkor jöhetnek a színek meg egy rendes EXOS kompatibilis betöltő :-)

Így már játszható, át tudunk repülni a szűk helyeken. Hát igen, a színek...
A Spectrum-változatban nem villognak a sprite-ok.
Title: Re: Kokotoni Wilf
Post by: Zozosoft on 2022.May.29. 22:31:50
A Spectrum-változatban nem villognak a sprite-ok.
Van egy ki-NOP-olt HALT, ennek lehet köze hozzá :oops: