Welcome, Guest. Please login or register.


Author Topic: Játékzenék (Read 56463 times)

Offline endi

  • EP addict
  • *
  • Posts: 7230
  • Country: hu
  • grafikus, játékfejlesztõ, programozás, scifi, tudományok, vallás
    • View Profile
    • Honlapom
Játékzenék
« Reply #15 on: 2006.February.05. 10:39:44 »
A c64 és spectrum zenék legtöbbje bizonyos zeneszerkesztõkön készült, ezért könnyebb kiszedni õket a programból és lejátszót írni hozzá. De speccyn azért volt sok egyedi formátum, ezeket úgy játsszák le a pc-s lejátszók, hogy végül is egy emulátor fut. Még így is elég speciális a dolog, pl. az egy fájlon belüli zenék közötti váltás. Szerintem EP-re nem érdemes ilyen lejátszót írni, mert elég kevés eredeti zene van. Egyszerûbb mp3-ba rögzíteni és így összegyûjteni õket. Én dolgozom is ezen, csinálok egy honlapot ha kész lesz.

Amúgy nem lehetne ebbõl a topicból a zenés dolgokat egy másik topicba átrakni? Szerintem érdemes lenne.
Mr.Prise: Kész ;-)
Vigyázat! Szektás vagyok! :)

Offline lgb

  • EP addict
  • *
  • Posts: 3496
  • Country: hu
  • æðsta yfirmaður
    • View Profile
    • http://lgb.hu/
Játékzenék
« Reply #16 on: 2006.February.05. 22:32:08 »
Quote from: "endi"
A c64 és spectrum zenék legtöbbje bizonyos zeneszerkesztõkön készült, ezért könnyebb kiszedni õket a programból és lejátszót írni hozzá. De speccyn azért volt sok egyedi formátum, ezeket úgy játsszák le a pc-s lejátszók, hogy végül is egy emulátor fut.


Azert ez nem teljesen igy van. A .sid formatum nem specialis zeneszeresztoi formatum, hanem tartalmaz 6510 opkodkat meg mindent, tehat annak lejatszasahoz egy C64 egy reszet legalabb emulalni kell! Tehat ez nem csak a "kotta" hanem maga a kod is benne van.Ezert irtam hogy emlekezetet a _compiled_ music box formatumra (de NEM a "nem compiled"-re mert az ugye 'csak kotta'). Ezt amugy altalaban C64-en ugy szedik ki, hogy kinyirbaljak azon kod es adat reszeket egy programbol ami kell ahhoz hogy zeneljen. Na jo, nagyon durvan es elnagyolva a folyamatot :) Persze biztos C64-en is van olyan formatum ami csak adat mindenfele trackerhez, de az C64-en kivul tudtommal nem igen terjedt el en legalabbis exo-C64 korokben :) csak .sid-rol hallottam eddig.

Offline Spidermans Friend

  • EP fan
  • *
  • Posts: 128
    • View Profile
Játékzenék
« Reply #17 on: 2006.February.06. 08:11:49 »
Akkor tényleg egyszerûbb REC módszerrel rögzíteni a zenéket. Vagy a háttérben futtatni az emulátort:)

Offline endi

  • EP addict
  • *
  • Posts: 7230
  • Country: hu
  • grafikus, játékfejlesztõ, programozás, scifi, tudományok, vallás
    • View Profile
    • Honlapom
Játékzenék
« Reply #18 on: 2006.February.06. 20:00:40 »
Ok, akkor ezek szerint a c64 zenék is ilyenek, hogy emulátor fut.
Vigyázat! Szektás vagyok! :)

Offline szipucsu

  • EP addict
  • *
  • Posts: 7974
  • Country: hu
    • View Profile
    • Webnyelv.hu - Tanuljunk nyelveket!
Játékzenék
« Reply #19 on: 2006.February.08. 01:23:56 »
Quote from: "lgb"
Quote from: "Spiderman's Friend"
Az EP-zenékhez is hozzá lehet valahogy jutni ilyen különálló formában, mint a C64-esekhez?


Hat ha valaki kiszedi ... De szerintem nincs olyan kiforrott formatum hozza mint pl a C64 .sid-je. Talan az mbox formatum hazonlit, de tudtommal nincs hozza nem EP-s lejatszo (azaz pl PC-n futo - en egyet elkezdtem irni, marmint xmms plugint meg anno) ...


Szerintem érdemes lenne megcsinálni ezt a PC-s EP zenelejátszót. Pláne, ha lenne lehetõség a hangzás variálására (az EP négyszögjelét akár MIDI hangszerekkel vagy trackeres hangszerekkel helyettesíteni), az szerintem elég szórakoztató lehetne. Azt már említeni sem merem, hogy MIDI fájlba lehetne konvertálni pl. a MBOX zenéit, amit egyes zeneszerkesztõkkel (pl. Cakewalk) tovább lehetne írni, így megvalósulhatna az EP zenék "zenekari" feldolgozása, igaz, csak midiben. No persze, gondolom, nem olyan egyszerû EP-s játékok zenéjébõl MIDI fájlt rittyenteni, én mondjuk egyáltalán nem értek ahhoz, hogy a játékokban hogy lehet a zenei részeket megkeresni, nemhogy MIDI fájllá konvertálni... Vannak programok, amelyek a MIDI fájlokba a fõszólamhoz kíséretet (dob, akkordok stb.) generálnak, ez megint nagyon érdekes lenne.

Kissé hasonló lenne egyes játékokból a sprite-okat kibányászni és esetleg felcserélni. Pl. a Cauldronban a nyanya helyett az Airwolf röpködne. Vagy ha a Wriggler ejtõernyõzne a Nodes of Yesod mély aknájában, biztos nem törné össze magát... :D  :D  :D  Jó, inkább kipihenem magam.
SOUND SOURCE 3,STYLE 16,LEFT 16,RIGHT 64,SYNC 2
SOUND SOURCE 2,STYLE 128,PITCH 25.2,SYNC 2
SOUND PITCH 25,SYNC 2
Videos

Offline MrPrise

  • Administrator
  • EP addict
  • *
  • Posts: 2531
  • Country: hu
    • View Profile
    • Enterprise Forever
Játékzenék
« Reply #20 on: 2006.February.08. 08:21:04 »
Quote from: "szipucsu"
Kissé hasonló lenne egyes játékokból a sprite-okat kibányászni és esetleg felcserélni. Pl. a Cauldronban a nyanya helyett az Airwolf röpködne. Vagy ha a Wriggler ejtõernyõzne a Nodes of Yesod mély aknájában, biztos nem törné össze magát... :D  :D  :D

Szerintem ez a 2 dolog annyira hasonlít egymásra, hogy mindkettõhöz elég mélyen bele kell magad ásni az adott programba.
Talán a zenénél valamennyire könnyebb a dolog, mert vannak bizonyos portok amelyeket tudsz keresni és ha arra kimegy valami adat akkor annak jó esetben köze van a zenéhez. Grafikánál már nehezebb kideríteni, mert ott egy memóriaírás elég ahhoz, hogy változzon valami a képernyõn, ezért itt rossz esetben minden memóriaírás gyanús... Persze lehetnek elvetemült programok amelyeknél koránt sem látszik egy adott kódrészletnél, hogy most hová írja azokat az adatok, mert pl regiszterekbõl olvassa a cél értékét vagy memóriaterületrõl. Viszont léteznek emulátorok! Kis munkával kibõvíthetõ lehetne bármelyik emulátor, hogy logolja azokat a port mûveleteket (port és értéket, nyílván) amelyek a zenére vonatkoznak (esetleg tetszõlegesen konfigurálható legyen hogy mit logoljon ;-)). Ezután ezt a listát végignézve kicsit megszerkesztve szerintem már szinte meg is van egy játék teljes zenéje.

Azt nem egészen értem miért akarná bárki pl Airwolfra cserélni a Cauldron nyanyáját amikor azok úgy remekmûvek ahogy vannak :-D
Esetleg egy multiplayeres játéknál lenne értelme aminek Airwolf vs Cauldron lenne a címe :-D Itt meg már nem cserérõl van szó, hanem kiszedésrõl.
Elég poén volna egy ilyen game-t csinálni pl PC-re amiben minden klasszikus játékhõs benne van :-D EP128 All Stars :-D
Jack the Nipper-rel lehetne fúvócsövezni, nyanyával repülni és lõni a füstfelhõket. Aztán jönne Bruce Lee és megverne mindenkit :-D

Quote from: "szipucsu"
Jó, inkább kipihenem magam.

Jó pihenést! :-) Ahogy elnézem tényleg szükséged van már rá! :-D

Most keltem fel, de azért az én hozzászólásom vége is erõsen a fáradás tüneteit mutatja :-D

Offline Povi

  • EP addict
  • *
  • Posts: 1868
  • Country: hu
    • View Profile
    • http://povi.fw.hu
Játékzenék
« Reply #21 on: 2006.February.08. 12:28:13 »
Szerintem nem lehet olyan bonyolult MIDI-t csinálni MBOX-ból. Olyan program létezik, ami .sid-bõl (c64 formátum) csinál midi-t (sid2midi), bár én még nem próbáltam ki.
*** Speicherplatz zu klein

Offline szipucsu

  • EP addict
  • *
  • Posts: 7974
  • Country: hu
    • View Profile
    • Webnyelv.hu - Tanuljunk nyelveket!
Játékzenék
« Reply #22 on: 2006.February.08. 23:48:53 »
Quote from: "MrPrise"

Elég poén volna egy ilyen game-t csinálni pl PC-re amiben minden klasszikus játékhõs benne van :-D EP128 All Stars :-D
Jack the Nipper-rel lehetne fúvócsövezni, nyanyával repülni és lõni a füstfelhõket. Aztán jönne Bruce Lee és megverne mindenkit :-D

Az lenne jó, ha a Wriggler a föld alatt beszállna az Airwolfba és bármikor lehetne felfelé is menni. De lehet, hogy gond lenne, mert meglógna a pénzeszsákkal a több pont érdekében, pláne, ha még az ejtõernyõt is megfújná, netán a pilóta teáját is meginná. :D
SOUND SOURCE 3,STYLE 16,LEFT 16,RIGHT 64,SYNC 2
SOUND SOURCE 2,STYLE 128,PITCH 25.2,SYNC 2
SOUND PITCH 25,SYNC 2
Videos

Offline szipucsu

  • EP addict
  • *
  • Posts: 7974
  • Country: hu
    • View Profile
    • Webnyelv.hu - Tanuljunk nyelveket!
Játékzenék
« Reply #23 on: 2006.February.09. 22:51:12 »
Quote from: "Povi"
Szerintem nem lehet olyan bonyolult MIDI-t csinálni MBOX-ból. Olyan program létezik, ami .sid-bõl (c64 formátum) csinál midi-t (sid2midi), bár én még nem próbáltam ki.


Arra lennék kiváncsi, rajtam kívül valaki mást is érdekel-e az EP-s zenék "midisítése".
Egyszer BASIC programból, ahol DATA sorokban van a hangok magassága és hossza, sikerült MIDI file-t konvertálni, de csak egy szólamra. A MIDI file-ok visszafejtésekor olyasmivel szembesültem, hogy egy fejlécszerûség után vannak a hangok adatai: 4 szám, az elsõ és az utolsó ugyanaz és a hangmagasságot adja meg, míg a kettõ középsõ a hanghosszra utal. (pl. C0 32 17 C0 vagy ilyesmi). Így EP BASIC-ben is lehet egy "konvertert" írni, ami elõször is elõállítja a midi fájlok elején lévõ pár bájtos adathalmazt, beolvassa a data sorokból a hangok magasságát és hosszát és átszámítja a MIDI fájlokban lévõ cuccokra.
Hogy a MusicBox hogyan tárolja a hangok tulajdonságait, nem tudom, de ezt megfejtve talán nem lenne olyan nehéz a MIDI fájlt létrehozni. Talán az ismétlésekre kellene kissé odafigyelni (mert a midiben ezt újra be kell írni), illetve ha tempóváltás van, akkor megáll a tudományom.
Az még a kérdésem, hogy hogyan van megadva a midi fájlban, hogy több szólam egyszerre szóljon. Azaz hogyan lehetne a MBOX 3 csatornáját 3 különbözõ MIDI patch-be írni be.
A burkolókat, torzításokat szerintem reménytelen utánozni, de talán nincs is rá nagy szükség, hiszen a midiben úgyis vannak erre külön hangszerek.
Az lehet még gond, hogy a (többnyire torzítással nyert) dobszólamokat hogyan lehet a midi dobcsatornájára irányítani, azaz mit kezdjünk az EP "dobemulációjával" a midiben. Alighanem ezt utólag kéne manuálisan beállítani.
Egyszer a Soundtracker EDI fájljából akartam volna MIDI fájlt konvertálni, de a Stracker fájljának visszafejtésekor feladtam...
Jut eszembe, mintha Egzo írt volna egy MIDI vagy MOD konvertert valamelyik EP-s zeneszerkesztõ programhoz (talán Rockdigi).
SOUND SOURCE 3,STYLE 16,LEFT 16,RIGHT 64,SYNC 2
SOUND SOURCE 2,STYLE 128,PITCH 25.2,SYNC 2
SOUND PITCH 25,SYNC 2
Videos

Offline MrPrise

  • Administrator
  • EP addict
  • *
  • Posts: 2531
  • Country: hu
    • View Profile
    • Enterprise Forever
Játékzenék
« Reply #24 on: 2006.February.10. 00:25:46 »
Quote from: "szipucsu"
Egyszer BASIC programból, ahol DATA sorokban van a hangok magassága és hossza, sikerült MIDI file-t konvertálni, de csak egy szólamra. A MIDI file-ok visszafejtésekor olyasmivel szembesültem,

Ezt miért kellett visszafejteni? Van róla leírás.

Offline MrPrise

  • Administrator
  • EP addict
  • *
  • Posts: 2531
  • Country: hu
    • View Profile
    • Enterprise Forever
Játékzenék
« Reply #25 on: 2006.February.14. 21:00:07 »
Game music base sok letölthetõ zenével.
Akár ide is fel lehetne majd rakni a zenéket. Nincs még benne Enterprise.

Offline szipucsu

  • EP addict
  • *
  • Posts: 7974
  • Country: hu
    • View Profile
    • Webnyelv.hu - Tanuljunk nyelveket!
Játékzenék
« Reply #26 on: 2006.February.15. 23:12:26 »
Engem piszkál ez a Mbox-midi konverter.
Köszi a MIDI fájlokkal kapcsolatos linket! Még tanulmányozom, de lehet, hogy kicsit magas nekem.
Mivel én csak az EP BASIC-hez értek valamennyire, talán majd megpróbálok valami konvertert összehozni, ha nagyon ráérek. BASIC-ben szerintetek van erre esély? Meg tud valaki arról, hogy az MBox hogyan tárolja a hangokat?

Nagyon pihent lehetek, mert még a Midi-Mbox konverter is felmerült bennem, persze ez csak a midi fájlok igen kis részénél lenne használható. Mondjuk buli lenne pl. a dobszólamot elõállítani egy midi fájl alapján az EP hanggenerátorával... Bár valaki a DTM fájlok elõállításával is foglalkozik, hiszen az ep128.hu oldalon, úgy látom, folyamatosan növexik ezeknek a fájloknak a száma. Meg lehetne tudni, honnan kerülnek oda ezek a fájlok és ki állítja elõ õket, fõleg milyen módszerrel?
Talán nagyon pihent vagyok, de egy Mbox-DTM konvertert (vagy DTM-MBox) is el tudnék képzelni, meg ott van a Rockdigi és a Soundtracker is, így növexik a konvertálási lehetõségek száma.
Egzo mintha írt volna egy programot, amivel valamelyik EP-s zeneszerkesztõ fájljait lehet MOD-ba konvertálni. Ez a program megszerezhetõ valahonnan?

Megyek pihenni!  :D (Valószínû azt fogom álmodni, hogy a Nodes of Yesodban a holdfelszínen mászkál a cauldronos néni és beleesik a lyukba. De egyszerûbb lenne a Bombermannak a monolith mellett átrobbantani a falat és akkor nem kéne bejárni a fél labirintust, hanem egybõl meg lehetne kaparintani a cuccot.)
SOUND SOURCE 3,STYLE 16,LEFT 16,RIGHT 64,SYNC 2
SOUND SOURCE 2,STYLE 128,PITCH 25.2,SYNC 2
SOUND PITCH 25,SYNC 2
Videos

Offline endi

  • EP addict
  • *
  • Posts: 7230
  • Country: hu
  • grafikus, játékfejlesztõ, programozás, scifi, tudományok, vallás
    • View Profile
    • Honlapom
Játékzenék
« Reply #27 on: 2006.February.16. 01:14:31 »
A midi formátum nagyon egyszerû, keress róla leírást a neten. Én fogalkoztam vele régebben, de már akkor pc-m volt. Ha az EP zenéket át tudod hozni .mid-be akkor egy zeneszerkesztõvel már bármit lehet velük csinálni. Viszont szerintem musicbox formátumban nagyon kevés eredeti EP zene van. Ami meg amúgy is létezik spectrumon, azokra nem érdemes kovertert írni, szerintem spectrumra létezik is ilyen. Amúgy ha jól tudom a musicbox formátum is spectrumos. Egyszerûen Gyányi mester írt egy szerkesztõt erre a formátumra.
Vigyázat! Szektás vagyok! :)

Offline geco

  • EP addict
  • *
  • Posts: 5421
  • Country: hu
    • View Profile
Játékzenék
« Reply #28 on: 2006.February.16. 04:41:31 »
Quote from: "szipucsu"
Bár valaki a DTM fájlok elõállításával is foglalkozik, hiszen az ep128.hu oldalon, úgy látom, folyamatosan növexik ezeknek a fájloknak a száma.

Egzo mintha írt volna egy programot, amivel valamelyik EP-s zeneszerkesztõ fájljait lehet MOD-ba konvertálni. Ez a program megszerezhetõ valahonnan?


MOD-->DTM konvertalast lehet a EDCW Digitrax-szaval csinalni. :wink:
Szerintem a MOD konverter meg mindig elerheto EGZO honlapjarol.
Bocsi, megneztem, nem elerheto  :cry: , nalam megvan, ha nem felejtem el, akkor ma este elkuldom, ha megadsz egy emil cimet.

Offline szipucsu

  • EP addict
  • *
  • Posts: 7974
  • Country: hu
    • View Profile
    • Webnyelv.hu - Tanuljunk nyelveket!
Játékzenék
« Reply #29 on: 2006.February.17. 21:47:10 »
Az eredeti (Centrum Áruházban vásárolt) Nautilus-nak jó kis digi zenéje van. Talán ugyanaz a Nasa-Guy demo egyik változata is (szinuszok hullámzanak, miközben a zene szól). Esetleg tudja valaki, mi ez a zene? Szerintem Enya beütése van.

A MIDI fájlok bonyolultságát illetõen szerintem megoszlanak a vélemények. Számomra az az egyszerû, ha egy szám jelöli a hangmagasságot, másik a hosszt. Még nem értettem meg, minek a MIDI fájlokba ehhez 4 szám, meg a többszólamúság is bonyi szerintem, de még olvasgatok errõl a neten.  :oops: Lehet, hogy nem onnan kell kiindulni, hogy HEX editorral "komponáljak meg" egy MIDI zenét? De valahol csak ez a megoldás, ha a HEX editorban tapasztalt dolgokat iratom ki BASIC-ben a fájlba (print #n:chr$(akármennyi) utasítások sorozata).

Geco, köszi az infot, írtam neked személyes üzit, remélem átment (kicsit rosszalkodott nálam a net).
SOUND SOURCE 3,STYLE 16,LEFT 16,RIGHT 64,SYNC 2
SOUND SOURCE 2,STYLE 128,PITCH 25.2,SYNC 2
SOUND PITCH 25,SYNC 2
Videos