Welcome, Guest. Please login or register.


Author Topic: Banana 2 (Read 11237 times)

Offline Tomato77

  • EP user
  • *
  • Posts: 397
  • Country: hu
    • Támogató Támogató
Re: Banana 2
« Reply #30 on: 2019.March.12. 09:22:05 »
Az Orlandós képernyőn egy térkép lett volna a minyonok kezében, de nagyon kicsi volt a hely, felismerhetetlen lett. Majd csinálok egy screenshot-ost, amin be lesznek jelölve a kulcsok, kukacok, és a hozzájuk tartozó ajtók, növények.
Kotasoft

Offline endi

  • EP addict
  • *
  • Posts: 7298
  • Country: hu
  • grafikus, játékfejlesztõ, programozás, scifi, tudományok, vallás
    • Honlapom
Re: Banana 2
« Reply #31 on: 2019.March.12. 12:38:25 »
ezt a játékot nem lehetne cpc-re átírni?
Vigyázat! Szektás vagyok! :)

Offline szipucsu

  • Global Moderator
  • EP addict
  • *
  • Posts: 9898
  • Country: hu
    • Támogató Támogató
    • Webnyelv.hu - Tanuljunk nyelveket!
Re: Banana 2
« Reply #32 on: 2019.March.12. 12:51:37 »
Majd csinálok egy screenshot-ost
Az jó lesz, kíváncsi leszek!

ezt a játékot nem lehetne cpc-re átírni?
Vagy akár Spectrumra (48k és/vagy 128k), vagy még Videotonra is lehetne próbálkozni. :D Nyilván az adott gép határai között. Úgy tudom, Tomato77 valami speciális környezetben írta a játékot, C nyelven, onnan talán nem olyan bonyolult más géphez optimalizálni és fordítani.
100 SOUND SOURCE 2,STYLE 128,PITCH 25.2,SYNC 1
110 SOUND PITCH 25,SYNC 1
120 ! Videos

Offline endi

  • EP addict
  • *
  • Posts: 7298
  • Country: hu
  • grafikus, játékfejlesztõ, programozás, scifi, tudományok, vallás
    • Honlapom
Re: Banana 2
« Reply #33 on: 2019.March.12. 13:35:29 »
Vagy akár Spectrumra (48k és/vagy 128k), vagy még Videotonra is lehetne próbálkozni. :D Nyilván az adott gép határai között. Úgy tudom, Tomato77 valami speciális környezetben írta a játékot, C nyelven, onnan talán nem olyan bonyolult más géphez optimalizálni és fordítani.

hát, specyre azért sok munka lenne, mivel más a graf mód... cpc viszont hasonló, bár asszem a raszter színezés ott nem fog menni.
Vigyázat! Szektás vagyok! :)

Offline Tomato77

  • EP user
  • *
  • Posts: 397
  • Country: hu
    • Támogató Támogató
Re: Banana 2
« Reply #34 on: 2019.March.12. 15:46:42 »
Ha kevés a hely képek tárolására, akkor használható lehetne az epcompress
Bevallom, nekem nem világos, hogyan működik: a memóriában folyamatosan tömörítve tárolja az adatokat, és csak azt csomagolja ki, amire épp szüksége van, vagy csak a diszken van tömörítve, és betöltéskor az egészet kicsomagolja, ekkor viszont ugyanúgy kell neki 7 szegmens. Igazából 128K-ban elfér, úgyhogy nem tervezem a tömörítést.
Kotasoft

Offline Tomato77

  • EP user
  • *
  • Posts: 397
  • Country: hu
    • Támogató Támogató
Re: Banana 2
« Reply #35 on: 2019.March.12. 15:52:26 »
bár asszem a raszter színezés ott nem fog menni.
Meg úgy tudom, a CPC nem tud attribútum felbontást, a játékban pedig a teljes menü attribútum módban van.
Kotasoft

Offline Tomato77

  • EP user
  • *
  • Posts: 397
  • Country: hu
    • Támogató Támogató
Re: Banana 2
« Reply #36 on: 2019.March.14. 09:49:29 »
Végigjátszottam a játékot. :) Közben mentegettem képeket. Igyekeztem úgy, hogy minden banán látható legyen. A fehér csíkok azt jelölik, melyik ajtó hová vezet (nem feltétlen oda-vissza, nyilazni nem volt kedvem), a sárga pedig azt mutatja, hogy melyik kukac melyik növényt eszi meg. A kulcsokat nem jelöltem be, a színük alapján látszik, melyik ajtót nyitják.
Kotasoft

Offline szipucsu

  • Global Moderator
  • EP addict
  • *
  • Posts: 9898
  • Country: hu
    • Támogató Támogató
    • Webnyelv.hu - Tanuljunk nyelveket!
Re: Banana 2
« Reply #37 on: 2019.March.14. 10:20:55 »
mentegettem képeket
Eléggé összetett ez, sokféle útvonal van. Bonyolult lehet megcsinálni, hogy ha átlépsz egy szobába, ne csak a szoba koordinátáit változtassa meg eggyel, hanem teljesen más koordinátát adjon meg a szomszédos szobának. Gondolom, minden ajtóhoz meg van adva egy szám, ami a szoba számát jelzi, ahova az ajtó vezet. (Én egyszerűen csak X és Y koordinátákat adnék meg a szobáknak, és eggyel növelném/csökkenteném, amikor másik képernyőre lépünk.)
Minden képernyőn más a háttér és színátmenetes. Ezeknek a színátmeneteknek a kódjai megvannak neked külön leírva?
100 SOUND SOURCE 2,STYLE 128,PITCH 25.2,SYNC 1
110 SOUND PITCH 25,SYNC 1
120 ! Videos

Offline endi

  • EP addict
  • *
  • Posts: 7298
  • Country: hu
  • grafikus, játékfejlesztõ, programozás, scifi, tudományok, vallás
    • Honlapom
Re: Banana 2
« Reply #38 on: 2019.March.14. 10:43:13 »
jó ez a térkép :)
nagyon hangulatos ez a játék, teljesen adja annak a kornak a hangulatát, amikor elkezdtünk számítógépezni
Vigyázat! Szektás vagyok! :)

Offline Tomato77

  • EP user
  • *
  • Posts: 397
  • Country: hu
    • Támogató Támogató
Re: Banana 2
« Reply #39 on: 2019.March.14. 12:27:30 »
Ezeknek a színátmeneteknek a kódjai megvannak neked külön leírva?
Tessen nézni forráskódot! :) A Draw_Room() függvény elején vannak a színkódok, meg is van kommentezve, hogy melyik csoport melyik színű hátteret jelenti.
Kotasoft

Offline ergoGnomik

  • EP addict
  • *
  • Posts: 1291
  • Country: hu
  • Stray cat from Commodore alley
Re: Banana 2
« Reply #40 on: 2019.March.14. 13:12:43 »
Tessen nézni forráskódot! :) A Draw_Room() függvény elején vannak a színkódok, meg is van kommentezve, hogy melyik csoport melyik színű hátteret jelenti.
Ami, lássuk be, szipucsun, aki legjobb tudomásom szerint IS-BASIC only, nemigen fog segíteni. Esetleg adhatnál neki egy kicsi több iránymutatást, hogy könnyebben eligazodjon hol keresse és hogyan értse a vonatkozó részeket! Szerintem.

Offline szipucsu

  • Global Moderator
  • EP addict
  • *
  • Posts: 9898
  • Country: hu
    • Támogató Támogató
    • Webnyelv.hu - Tanuljunk nyelveket!
Re: Banana 2
« Reply #41 on: 2019.March.14. 13:15:55 »
Majd azért megnézem. Bár van egy módszer, amivel tudok színátmeneteket gyártani, de érdemes minél jobban betárazni.
100 SOUND SOURCE 2,STYLE 128,PITCH 25.2,SYNC 1
110 SOUND PITCH 25,SYNC 1
120 ! Videos

Offline Tomato77

  • EP user
  • *
  • Posts: 397
  • Country: hu
    • Támogató Támogató
Re: Banana 2
« Reply #42 on: 2019.March.14. 23:19:04 »
Majd azért megnézem. Bár van egy módszer, amivel tudok színátmeneteket gyártani, de érdemes minél jobban betárazni.
Mindjárt a Draw_Room() függvény elején található a Col[] tömbben. Egy sor egy-egy színátmenet, mindegyik két pályán látható (2*12=24 pálya van):

0, 96, 68, 12, 44, 12, 68, 96,      // dark purple
0, 128, 16, 144, 2, 130, 18, 130,   // green
0, 64, 8, 72, 1, 65, 9, 65,         // red
0, 64, 192, 136, 24, 88, 17, 145,   // brown
13, 97, 232, 56, 112, 148, 70, 102, // pink - blue
0, 32, 224, 4, 196, 36, 228, 172,   // blue
0, 192, 24, 216, 3, 195, 27, 195,   // yellow
0, 96, 40, 12, 76, 108, 37, 101,    // purple
0, 132, 20, 148, 6, 176, 48, 128,   // cyan
7, 56, 192, 0, 64, 8, 72, 1,        // gray - dark red
120, 49, 120, 56, 28, 56, 120, 49,  // gray - brown
8, 136, 24, 16, 48, 160, 32, 40 };  // rainbow

A program "dithereli", hogy az egész képernyőt kitöltse és színátmenetnek tűnjön, ne csak 8 színnek egymás alatt.
Kotasoft

Offline szipucsu

  • Global Moderator
  • EP addict
  • *
  • Posts: 9898
  • Country: hu
    • Támogató Támogató
    • Webnyelv.hu - Tanuljunk nyelveket!
Re: Banana 2
« Reply #43 on: 2019.March.15. 13:23:54 »
A program "dithereli", hogy az egész képernyőt kitöltse és színátmenetnek tűnjön, ne csak 8 színnek egymás alatt.
Köszi! A ditherelés azt jelenti, hogy a sötétebb szín után még visszajön a viágosabb szín újra egy kicsit?
Egyébként, ha csak egymás alatt vannak a színek, akkor is lehet, hogy jól nézne ki. De így is jó.
100 SOUND SOURCE 2,STYLE 128,PITCH 25.2,SYNC 1
110 SOUND PITCH 25,SYNC 1
120 ! Videos

Offline ergoGnomik

  • EP addict
  • *
  • Posts: 1291
  • Country: hu
  • Stray cat from Commodore alley
Re: Banana 2
« Reply #44 on: 2019.March.15. 19:42:34 »
A ditherelés azt jelenti, hogy a sötétebb szín után még visszajön a viágosabb szín újra egy kicsit?
Szigorúan véve nem pontosan ezt jelenti, a sötétebb után visszatérő világosabb szín csak az eljárás eredménye. Majd akik pontosabban értik kijavítanak, de a dithering lényege az, hogy a jelek digitális átalakítása során előálló zajokat mérsékelje az eredmény olyan módosításával, ami szándékoltan olyan zajt visz be, ami a lehetőségekhez mérten kioltja az átalakítás során keletkezett zajt. Zaj alatt az átalakítás korlátozott pontosságából eredő hibát kell érteni, amit a hallgató vagy néző valamilyen torzulásként érzékel.