Enterprise Forever

:HUN => Játékok => Topic started by: gafz on 2005.December.15. 23:13:11

Title: Eredeti EP játék vs átirat, ill bugjaik.
Post by: gafz on 2005.December.15. 23:13:11
Halvány emlékeim szerint anno a Beach Head-ben mikor a hajók vívnak ágyúpárbajt volt egy képlet, amivel a távolság alapján ki lehetett számolni az agyúcsõ emelését. Nem ismeri ezt a képletet valaki???
Title: Re: Eredeti EP játék vs átirat, ill bugjaik.
Post by: endi on 2005.December.16. 19:41:16
nekem azt áruljátok el, hogy mi értelme van egy EPs fórumban Spectrum játékokról beszélgetni?
Title: Re: Eredeti EP játék vs átirat, ill bugjaik.
Post by: Zozosoft on 2005.December.16. 19:52:23
Akár tetszik, akár nem, de az tény, hogy az EP-n futtatható játékprogramok kb 99%-a átírat... így a játékélményeink nagy része is innen ered.
Title: Re: Eredeti EP játék vs átirat, ill bugjaik.
Post by: gafz on 2005.December.16. 20:05:54
Quote from: "endi"
nekem azt áruljátok el, hogy mi értelme van egy EPs fórumban Spectrum játékokról beszélgetni?


A Beach Head originális enterprise játék, az igaz, hogy grafikailag egyezik a spectrum válozattal. Úgyhogy nem értem a kérdést... :)
Title: Re: Eredeti EP játék vs átirat, ill bugjaik.
Post by: Ep128 on 2005.December.16. 21:38:25
Quote from: "Zozosoft"
Akár tetszik, akár nem, de az tény, hogy az EP-n futtatható játékprogramok kb 99%-a átírat... így a játékélményeink nagy része is innen ered.

Igen... Még ha fele-fele arányban lenne is a "Spectrum-os", és Ep-s játékok aránya, akkor is jogosan beszélnénk itt az elõbbirõl is. Sok-sok felejthetetlen élményünk kötõdik a Spectumos programokhoz Ep-n. Sok kérdõjel is van szerintem ezekkel kapcsolatban, amiknek pont itt a helyük.  :wink:  Ezek is "az Enterprise történelem részei".
Title: Re: Eredeti EP játék vs átirat, ill bugjaik.
Post by: endi on 2005.December.17. 10:00:53
Azt még megértem, ha olyan átiratról van szó, amely kihasználja az EP képességeit, de spectrumosok nagy része nem ilyen. Persze hogy a legtöbb játék átirat, de amelyeket jobb gépekrõl írtak át, jobban kihasználják az EP-t, ezért én ezeket nevezem igazi EP-s játékoknak.
Title: Re: Eredeti EP játék vs átirat, ill bugjaik.
Post by: MrPrise on 2005.December.18. 21:50:22
Quote from: "gafz"
Halvány emlékeim szerint anno a Beach Head-ben mikor a hajók vívnak ágyúpárbajt volt egy képlet, amivel a távolság alapján ki lehetett számolni az agyúcsõ emelését. Nem ismeri ezt a képletet valaki???

Azt én próbálgatással kitapasztaltam ;-) Sajnos, már nem emlékszem rá :-(
Pedig még a mozgó hajót is ki tudtam lõni a régi szép idõkben ;-)
Title: Re: Eredeti EP játék vs átirat, ill bugjaik.
Post by: endi on 2005.December.18. 23:38:07
Szóval: persze hogy a legtöbb EP játék átirat, de azért mégiscsak különbség van egy sima spectrum átirat és a többi átirat között. A specy átiratok nem használják ki az EP képességeit. Persze a többi átirat sem, de azért sokkal jobban. Ezen kívül a más gépekrõl hivatalosan átírt programokba sokszor tettek EP-s dolgokat is. Míg a specy átiratok egyszerûen ugyanazok vagy rosszabbak, mint az eredeti.

Ezért engem EP-s szempontból a speccy átiratok nem érdekelnek. Persze nagyon szeretem a specy játékokat, rengeteget játszottam velük, de az EP az más. Ha specy játékkal akarok játszani, akkor Spectrumon vagy emulátoron teszem, és véletlenül se maszek módon átírt EP verzióval...
Title: Re: Eredeti EP játék vs átirat, ill bugjaik.
Post by: MrPrise on 2005.December.18. 23:41:32
Quote from: "endi"
Szóval: persze hogy a legtöbb EP játék átirat, de azért mégiscsak különbség van egy sima spectrum átirat és a többi átirat között. A specy átiratok nem használják ki az EP képességeit. Persze a többi átirat sem, de azért sokkal jobban. Ezen kívül a más gépekrõl hivatalosan átírt programokba sokszor tettek EP-s dolgokat is. Míg a specy átiratok egyszerûen ugyanazok vagy rosszabbak, mint az eredeti.

Ezért engem EP-s szempontból a speccy átiratok nem érdekelnek. Persze nagyon szeretem a specy játékokat, rengeteget játszottam velük, de az EP az más. Ha specy játékkal akarok játszani, akkor Spectrumon vagy emulátoron teszem, és véletlenül se maszek módon átírt EP verzióval...

Errõl a Bard's Tale jut eszembe, amit sikerült valakinek olyan ügyesen átírnia, hogy elfelejtette lezárni a betöltõben a csatornát használat után és ezért nem töltötte be a pályákat játék közben. Erre persze csak azután jöttem rá, miután már kikupálódtam assembly-bõl és feltünt, hogy az állapotsorban ott marad a felirat... Innen már csak egy lépés volt a javítás.
Title: Re: Eredeti EP játék vs átirat, ill bugjaik.
Post by: endi on 2005.December.19. 00:18:56
jaja, nekem is voltak ilyen tapasztalataim... a legnagyobb gáz mikor a játék végét nem írják át rendesen :(

a bards tale-ben voltak komplett fekete pályák, rossz attributum konverzió miatt, játszhatatlan is volt...
bár volt egy gyányi féle átirat is állítólag, az rendesen át volt írva
Title: Re: Eredeti EP játék vs átirat, ill bugjaik.
Post by: Zozosoft on 2005.December.19. 10:03:51
Quote from: "endi"
a legnagyobb gáz mikor a játék végét nem írják át rendesen :(

Na ja, nekem is volt pár anyázásom emiatt...
Volt pár olyan átíró csapat, akinek ha megláttam a nevét, már töröltem is lefelé a programot, mert tuti selejt, nem érdemes bosszankodni vele.
Komolyan nem értem, hogy aki csak béna selejtes félmunkát tud végezni, az minek kezd bele újra és újra...
Késöbb volt amit átírtam én újra, hogy tudjak játszani vele, pl SimCity :)
Title: Re: Eredeti EP játék vs átirat, ill bugjaik.
Post by: mattil on 2005.December.27. 13:42:43
Az Origón most van egy kétoldalas cikk az egykori retró játékokról és a gépekrõl. De ami a legérdekesebb benne, hogy szerintük nem is létezett más csak Commodore, meg Amiga, de ez utóbbi kurva drága volt így csak keveseknek adatott meg. :shock:  Egy két alkalommal ugyan megemlítik a spectrumot is, de szó szerint csak említik, és mást nem írnak róla, pedig a spectrumosok köre is igen nagy volt hazánkban.  Ráadásul a linkajánlóban is csak c64-es oldalak vannak. Ja és a csúcs! Ha valaki válaszol olyan kérdésekre hogy pl. Mikor ment csõdbe a Commodore, akkor nyerhet egy C64-et floppyval, magnóval és két könyvvel  :lol:
Az egykori játékok felujított verzióiról is ír pár sort, ami egész jó csak rövid :x
Van valakinek ismerõse Origóéknál? Fel kellene õket világosítani arról, hogy más is létezett a Commodoron kívül, sõt ma is jelentõs rajongói tábora van a Videoton TVC-nek, EP-nek, Primónak stb :!:

A cikk itt található (http://www.origo.hu/techbazis/szoftver/20051221retro1.html)
Title: Re: Eredeti EP játék vs átirat, ill bugjaik.
Post by: endi on 2005.December.27. 13:55:43
Ha megnézel egy fórumot (pl. Index.hu-n) mondjuk "retró games" címmel, láthatod, hogy a legtöbb embernek pl. a Doom a retró játék. Az idõsebbek szerintem nem nagyon foglalkoznak már ilyesmivel, vagy nem fórumoznak. Nagyon hamar el lesznek felejtve a kezdetek szerintem.
Másik tapasztalatom, hogy a c64-esek között sokkal kevesebb kreatív ember volt, szerintem a túl sok és populáris játékoknak köszönhetõen. Míg más gépeken a játék mellett sokan programoztak vagy hardverrel foglalkoztak.
Title: Re: Eredeti EP játék vs átirat, ill bugjaik.
Post by: endi on 2006.February.14. 22:10:18
Most találtam meg egy EP játékot az EP128.hu-n amit eddig nem is ismertem. Turbo Amoba a címe, nagyon profin elkészített játék, a grafikája Amiga szintû szinte. :) Újabb gyöngyszem az EP játék gyûjteményembe. :)
Title: Re: Eredeti EP játék vs átirat, ill bugjaik.
Post by: szipucsu on 2006.February.19. 23:51:03
Létezik a Videoton számítógéprõl a Mr.Alex, Szánkóverseny és a Forma 1 (Hungaroring) átirat. Tökéletesen megegyezik az eredetivel. Vajon ezekbe is be van építve egy emulátor, mint néhány Spectrum átirathoz? Ezt nem hinném, mert elég rövid ideig töltõdnek.
Ja, meg az Áttörés is ilyen, de az talán nem teljesen ugyanolyan, mint a videotonos.
Csak tudnám, a Forma 1 zenéje Bach-nak melyik mûve. Egyszer hallottam eredetiben, de nem találom.
Van egyébként Videoton emulátor is, de olyan gyors, hogy nem lehet használni. Nem tudom, mióta legutóbb néztem, fejlesztettek-e rajta.
Title: Re: Eredeti EP játék vs átirat, ill bugjaik.
Post by: szalai56 on 2006.February.20. 00:07:02
Az Áttõrést annó Spectrummal (80kb) másoltuk át, úgyhogy valószinüleg spectrum átírat. Remélem jól emlékszem.
Title: Re: Eredeti EP játék vs átirat, ill bugjaik.
Post by: endi on 2006.February.21. 00:08:01
Errõl jut eszembe egy másik játék bugja. A Jack house of cards címû játékot magnóról játszottam még annak idején, és a szalag hibás volt, és az utolsó "pause" utáni blokkot nem töltötte be. Valószínûleg itt voltak az ellenségek adatai, mert így a játékban nem voltak mozgó ellenségek. :) És így nem is bántottak... mondjuk így is csak a 3. vagy 4. pályáig jutottam el. :D:D:D
Title: Re: Eredeti EP játék vs átirat, ill bugjaik.
Post by: endi on 2006.February.21. 23:40:51
Igen, a Lair se spectrum átirat. Mindent elárul a grafika.
Amúgy nem sok eredeti EP-s játék van. Mikor az EP megjelent, az CPC már megvolt és volt rá sok játék, gondolom én. A kiadóknak sokkal kisebb befektetés átírni egy kész játékot, mint újat fejleszteni. Ha a hardware is hasonló, akkor meg pláne. Szóval össze lehetne számolni, hogy melyek azok a játékok, amelyek csak EP-re léteznek, vagy pedig ott készültek el elõször, és onnan írták át másra (ilyen talán nincs is).
Bár én szeretem a cpc-rõl átírtakat is, vagy bármirõl, a lényeg hogy jobban kihasználja az EP képességeit, mint a speccy átiratok.
Title: Re: Eredeti EP játék vs átirat, ill bugjaik.
Post by: Lacika on 2006.March.21. 12:51:50
Sziasztok!

Szerintem az Amstard és a Ep nagyjából ugyanazt tudhatta teljesítményben (az Ep oprendszere persze verhetetlen). Ha nem Spectrum programokat, hanem Amstard programokat írnak át Ep-re, valószínûleg másként alakult volna az Ep sorsa!
Nem tudom, mennyivel lett volna nehezebb az Amstardról programokat átírni. Valószínûleg a legnagyobb akadály az Amstard magyarországi ismeretlensége lehetett.
Title: Re: Eredeti EP játék vs átirat, ill bugjaik.
Post by: Woid on 2006.May.05. 01:34:33
Most találtam meg az Exolon gamét...
Örömömben  :cry:  Hát ez, jaj  :)

 Bocs, de ezt most fontos volt közölnöm :)
Megvan a Quake 4 MÉLTÓ utódja  :lol: Ez még játék volt. Legalábbis nekem.
Title: Re: Eredeti EP játék vs átirat, ill bugjaik.
Post by: geco on 2006.May.20. 09:56:59
Quote from: "Meghad"
Kedves Geco!

Mindenik gyönyörû! Nekem a 17 25 f.b. tetszett a legjobban.  Éden blues: akkor jól értettem-e, a közeljövõben nem lesz "pécésítve"? Soha nem láttam még EP-n.


Én is nagyon kíváncsi vagyok rá.
Title: Re: Eredeti EP játék vs átirat, ill bugjaik.
Post by: geco on 2006.May.22. 20:37:16
Quote from: "Zozosoft"
Én ott elakadtam, hogy csak egy 384 bájtos fájlt látok a POP disk imagéban :-(


Akkor én tovább jutottam  :).
Ne foglalkozz ilyen aprósággal, rá kell bízni a CPCXFS-re, lehozza a szükséges file-okat.
Nem tudom, melyik verziót nézted, én 3-at néztem meg, az egyik olyan volt, mint ami nálad is van, a másik nagyjából ua. csak francia, a 3. pedig 5 file-t tartalmaz, az egyik 144k-s(ez is francia). A betöltõ nem a file-t olvassa be, hanem a track-eket, a másik kettõnél nem tudom mi a szitu.
Title: Re: Eredeti EP játék vs átirat, ill bugjaik.
Post by: Povi on 2006.May.27. 11:35:54
Quote from: "Zozosoft"
Melegindítási címet beállítani, hogy Reset megnyomásakor lépjen ki a program.


Már ne haragudj, de minek nyomogatja bárki is a reset-et?! Ez nem Windows! :)
Title: Re: Eredeti EP játék vs átirat, ill bugjaik.
Post by: Zozosoft on 2006.May.27. 11:57:04
Quote from: "Povi"
Már ne haragudj, de minek nyomogatja bárki is a reset-et?! Ez nem Windows! :)

Sajnálatos módon az EP-n futó játékok 99.9%-ból hiányzik a kilépés menüpont*... marad a reset... amely az EXOS-nak hála képes a PC-n teljességgel ismeretlen valódi meleg indításra! Amely mûködésének alapfeltétele, hogy legyen beállítva melegindítási cím. (Kivéve EXOS 2.3-nál amelyik igyekszik megvédeni a rendszert a teljességgel felesleges hidegindításoktól).

*Átiratok esetén még érthetõ is, hogy igen nehéz lenne belebütykölni egy programba egy plusz menüpontot (ha egyáltalán van menü).
Title: Re: Eredeti EP játék vs átirat, ill bugjaik.
Post by: gafz on 2006.May.31. 14:51:18
Átírási javaslat:

(http://enterpriseforever.com/userpix/4_impossible_mission_2_1.gif)
Title: Re: Eredeti EP játék vs átirat, ill bugjaik.
Post by: Povi on 2006.May.31. 20:55:40
Szerintem olyan progikat kéne elõször átírni, amik még nem léteznek EP-re.
De ne zaklassuk szegény Gecot, mert a végén még a PoP-ot is abbahagyja! :-)
Title: Re: Eredeti EP játék vs átirat, ill bugjaik.
Post by: geco on 2006.June.01. 14:55:39
Quote from: "Povi"
Szerintem olyan progikat kéne elõször átírni, amik még nem léteznek EP-re.
De ne zaklassuk szegény Gecot, mert a végén még a PoP-ot is abbahagyja! :-)


Gondoltam én is az Impossible Mission 2-re, meg a Krakoutra, Head over Heels-re, de aztán én is arra gondoltam, hogy jó lenne egy olyan progi, ami még nincs meg, sok keresgélés után ez tûnt szimpatikusnak, bár eléggé macerás az átírása az Exolonhoz képest.
Még csak a bevezetõ része mûködget, éd még a színhibás.
Title: Re: Eredeti EP játék vs átirat, ill bugjaik.
Post by: szipucsu on 2006.June.04. 15:59:33
Quote from: "Woid"


Ui: Ha valaki tudja az EPTE készítõjének elérhetõségét, jelezze.
Volna egy kis munka neki, anyagiak nem lényeg, csak vállalja...

Köszi.


Ha minden igaz:

http://web.axelero.hu/egzo (http://web.axelero.hu/egzo)

Legalábbis az emulátor tõle származik, gondolom, az EPTE is. A honlapon biztos ott van az emilcíme.
Title: Re: Eredeti EP játék vs átirat, ill bugjaik.
Post by: MrPrise on 2006.June.04. 16:34:22
Quote from: "szipucsu"
Quote from: "Woid"


Ui: Ha valaki tudja az EPTE készítõjének elérhetõségét, jelezze.
Volna egy kis munka neki, anyagiak nem lényeg, csak vállalja...

Köszi.


Ha minden igaz:

http://web.axelero.hu/egzo (http://web.axelero.hu/egzo)

Legalábbis az emulátor tõle származik, gondolom, az EPTE is. A honlapon biztos ott van az emilcíme.

Az EPTE-t Stocker Dániel írta. stocker@epte.8m.com
Pár éve leveleztem vele.
Title: Re: Eredeti EP játék vs átirat, ill bugjaik.
Post by: szipucsu on 2006.June.04. 20:42:11
Sorry...
Title: Re: Eredeti EP játék vs átirat, ill bugjaik.
Post by: Woid on 2006.June.06. 17:15:05
Nem akarok hülyeséget kérdezni, de ugye az EP a belső joy mozgását is csak billentyűkódként veszi?
Mert akkor ami belső joyt használ játék, elvileg át lehetne könnyen írni mondjuk Q-W-E-S gombokra.

És akkor neki is esek  :lol:

Más. Van még itt kazetta nekem, gyártottam wavot. Egy wavból, ki tudom nyerni az eredeti
fájlokat valami módon, vagy csak lemezes egységgel fog menni? (Emu?)
Az epte-vel már oda jutottam hogy vesz fel, kiirja hogy mennyi rész van benne,
de a létrehozott .tap üres :oops:
Title: Re: Eredeti EP játék vs átirat, ill bugjaik.
Post by: MrPrise on 2006.June.06. 17:31:43
Quote from: "Woid"
Nem akarok hülyeséget kérdezni, de ugye az EP a belsõ joy mozgását is csak billentyûkódként veszi?
Mert akkor ami belsõ joyt használ játék, elvileg át lehetne könnyen írni mondjuk Q-W-E-S gombokra.

Igen, a belsõ joy is a billmátrixba van kötve. Gondolom kód alatt az ASCII kódot érted. Az ASCII-s kezelést leginkább BASIC-ben szokták használni szerintem,  assembly progikban ez azért elég ritka. Ott inkább portolvasással kezelik a billt és a joystickot is. Anno én a Bombermant csináltam meg úgy hogy ne a belsõ joy-jal menjen, mert akkor az már gyengélkedett... Átírásnál gondot jelenthez az, hogy a belsõ joy irányai egy sorban vannak míg az új irányoknak megfelelõ billentyûk esetleg (sõt biztos) külön sorban és nem fog beférni az eredeti helyre a szükséges kód...

Quote from: "Woid"
Van még itt kazetta nekem, gyártottam wavot. Egy wavból, ki tudom nyerni az eredeti
fájlokat valami módon, vagy csak lemezes egységgel fog menni? (Emu?)

Elméletileg lehetséges pl az EPTE-vel is, de nekem gyakorlatilag még nem sikerült...

Quote from: "Woid"
Az epte-vel már oda jutottam hogy vesz fel, kiirja hogy mennyi rész van benne,
de a létrehozott .tap üres :oops:

Nekem úgy rémlik mintha túl kényes lenne a bemenõ hangfile-ra az EPTE...
Title: Re: Eredeti EP játék vs átirat, ill bugjaik.
Post by: Povi on 2006.June.06. 18:28:32
Quote from: "Woid"
Nem akarok hülyeséget kérdezni, de ugye az EP a belsõ joy mozgását is csak billentyûkódként veszi?
Mert akkor ami belsõ joyt használ játék, elvileg át lehetne könnyen írni mondjuk Q-W-E-S gombokra.


A játékok nagy része (99,9%) sajnos portolvasással olvassa a belsõ joy-t. ASCII kódként csak úgy lehetne, ha van megnyitott KEYBOARD: csatorna.
Title: Re: Eredeti EP játék vs átirat, ill bugjaik.
Post by: szipucsu on 2006.June.07. 00:06:02
Quote from: "Povi"
A játékok nagy része (99,9%) sajnos portolvasással olvassa a belsõ joy-t. ASCII kódként csak úgy lehetne, ha van megnyitott KEYBOARD: csatorna.


Igen, emlékszem, a joy(n) függvény értéke sosem volt 0, ha a joyt valamerre elmozdítottam, attól függetlenül, hogy a key delay vagy rate mennyire volt állítva. Ha nem volt éppen click, akkor is 0-tól eltérõ értéket mutatott, ha döntögettem a joyt.
Title: Re: Eredeti EP játék vs átirat, ill bugjaik.
Post by: szipucsu on 2006.June.07. 00:16:23
Quote from: "MrPrise"

Nekem úgy rémlik mintha túl kényes lenne a bemenõ hangfile-ra az EPTE...


Igen, én is szenvedtem vele, de egyszer az Eat it up-ot sikerült átvenni vele. Hosszabb programmal már elég nehéz lett volna. De ha közvetlenül az EP jelet küldjük az EPTÉ-nek valami másolóról, azzal talán már nincs gondja, legalábbis feltételezem.
Title: Re: Eredeti EP játék vs átirat, ill bugjaik.
Post by: Spidermans Friend on 2006.June.09. 13:29:11
Quote from: "Woid"

Más. Van még itt kazetta nekem, gyártottam wavot. Egy wavból, ki tudom nyerni az eredeti
fájlokat valami módon, vagy csak lemezes egységgel fog menni? (Emu?)
Az epte-vel már oda jutottam hogy vesz fel, kiirja hogy mennyi rész van benne,
de a létrehozott .tap üres :oops:


Sok kazetta van? Nekem van egy fél(negyed-)kész progim, ami kiszedi az adatot wavból, ha elküldöd a wavokat, megpróbálom megetetni vele.
Title: Re: Eredeti EP játék vs átirat, ill bugjaik.
Post by: Woid on 2006.June.11. 19:26:32
:lol:
[Még PéCé-sebb Exolon] (http://www.origo.hu/szoftverbazis/jatekok/remake/exolon-thecontinuingadventures.html)

Nincs sok. 34 darab gyári, meg két 60 perces. Igazából a két 60 perces már netről leszedett gamék.
Title: Re: Eredeti EP játék vs átirat, ill bugjaik.
Post by: lgb on 2006.June.14. 09:08:47
Tudvalevo (marmint azert mert eloszeretettel reklamozom magamrol ...), hogy nem szoktam szamitogeppel jatszani, es ez a kijelentes multidoben is igaz. KIVEVE ket esetet ;-) Az egyik Commodore 64-en az Elite-ra vonatkozik (aki nem ismerne: ez egy urhajos szimulacios/kereskedos jatek eleg sok gepre kijott). A kerdesem az lenne - nem meglepo modon -, hogy ilyen keszult-e valaha is EP-re?
Title: Re: Eredeti EP játék vs átirat, ill bugjaik.
Post by: Zozosoft on 2006.June.14. 09:14:16
Quote from: "lgb"
Tudvalevo (marmint azert mert eloszeretettel reklamozom magamrol ...), hogy nem szoktam szamitogeppel jatszani, es ez a kijelentes multidoben is igaz. KIVEVE ket esetet ;-) Az egyik Commodore 64-en az Elite-ra vonatkozik (aki nem ismerne: ez egy urhajos szimulacios/kereskedos jatek eleg sok gepre kijott). A kerdesem az lenne - nem meglepo modon -, hogy ilyen keszult-e valaha is EP-re?

Elite (Spectrum átírat) (http://www.ep128.hu/Ep_Games/Prg/Elite.rar)
Title: Re: Eredeti EP játék vs átirat, ill bugjaik.
Post by: geco on 2006.June.15. 00:03:28
Quote from: "Zozosoft"
Quote from: "geco"

Normál EP-n is mûködnie kell

Én csak floppyról probáltam ki, úgy ment.


Biztos valami csúnya vírus támadta meg :)

Mindig is "tetszettek" a CGA-s játékok, még Hercules módban is szebbek voltak, mint ebben a gyönyörûen kiválasztott 4 színben.
Title: Re: Eredeti EP játék vs átirat, ill bugjaik.
Post by: Woid on 2006.June.15. 09:46:06
Quote from: "geco"

Elnézésed kérem, be kellett volna tennem a file sorrendet egy txt file-ba, a ZOZO által felvázolt sorrend a helyes.
Normál EP-n is mûködnie kell, a végsõ tesztet az EP-men hajtottam végre, és én is EPTE-vel. Próbáltad külön TAP file-ba tenni az EXOLON file-jait?
Az EPTE-vel én is szívtam, nem volt hajlandó abban a sorrendben betenni a file-okat a TAP-ba, mint ahogy én kijelöltem neki, ezért a végén minden file-nak külön TAP-ot csináltam.
De lehet, hogy csak én voltam a béna.


Be lehet tölteni sorrendben, vagy egyenként jelölöd ki a fájlokat a CTRL nyomvatartásával és visszafele sorrendben,
vagy, nyomsz egy CTRL-A, és a fileneveket átrendezed a fájlnév ablakban a szokásos copy-paste módszerrel :)
Igen, csináltam külön tapokat, ahogy itt javasolták. De ugyanaz, az első 2 fájlt megeszi, utánna már csak found-ot ír,
bármelyik fájlt is adom oda neki. Emulátorban tényleg megy szépen minden.
Title: Re: Eredeti EP játék vs átirat, ill bugjaik.
Post by: geco on 2006.June.16. 00:21:29
Quote from: "Woid"

Be lehet tölteni sorrendben, vagy egyenként jelölöd ki a fájlokat a CTRL nyomvatartásával és visszafele sorrendben,
vagy, nyomsz egy CTRL-A, és a fileneveket átrendezed a fájlnév ablakban a szokásos copy-paste módszerrel :)
Igen, csináltam külön tapokat, ahogy itt javasolták. De ugyanaz, az elsõ 2 fájlt megeszi, utánna már csak found-ot ír,
bármelyik fájlt is adom oda neki. Emulátorban tényleg megy szépen minden.


Köszi, mintha az elsõ módszert próbáltam volna, majd legközelebb tesztelem újból. :wink:
Title: Re: Eredeti EP játék vs átirat, ill bugjaik.
Post by: geco on 2006.June.16. 00:28:19
Quote from: "Woid"

a PAUSE vagy STOP sem, ami azeredetiben müxik. CHEAT módban végülis nem gond.


A pause megy, csak az ESC-re van téve ( a la CPC ), STOP-ot nem találtam a CPC-s verzióban.
Title: Re: Eredeti EP játék vs átirat, ill bugjaik.
Post by: Woid on 2006.June.16. 03:54:14
Na megszületett :)

3 tap fájl lett.

01_start_menu.tap
02_intro.tap
03_level_01.tap

Az első tap lefut, kéri a dolgokat, pl melyik pályát akarjuk játszani, stb.
Beállítás után auto kéri a második tapot. Itt már  szigorúan SLOW-ban legyen az EPTE,
az első tap még mehet maxon. Néha még így is nagyon "beleharap" a blokkok elejébe.
A második tap az intro, ez kemény, nagyon jó lett :)

Ha ezt meguntuk nézegetni, akkor SPACE, és lehet adagolni neki a harmadik tapot,
ami betölti az első pályát. Ezt is csak SLOW-ban.

(Én legutoljára maxon nyomtam bele az EP-ba, de minden PAUSE feliratnál leállitottam az EPTE-t,
aztán mikor jött a piros kocka, inditottam tovább az EPTE-t is. Jó sok blokk van,
szóval jó kis móka :lol: )

Nem ismerem az EP belső világát annyira, de ha ilyet lehet, akkor a gép várakozását a blokkokra
esetleg le lehet csökkenteni? Fájlok betöltésekor, mikor "loading file" van, nincs gond,
csak amikor a blokkok között van PAUSE. Ott ha nem várna annyit a gép, az remek lenne.

Na hát kb ennyi, sok sikert a folytatáshoz :)
Title: Re: Eredeti EP játék vs átirat, ill bugjaik.
Post by: geco on 2006.June.16. 04:53:31
Quote from: "Woid"
Na megszületett :)

Nem ismerem az EP belsõ világát annyira, de ha ilyet lehet, akkor a gép várakozását a blokkokra
esetleg le lehet csökkenteni? Fájlok betöltésekor, mikor "loading file" van, nincs gond,
csak amikor a blokkok között van PAUSE. Ott ha nem várna annyit a gép, az remek lenne.


Grat .:)

A következõ lépés az lesz, ZOZO adott is pár jó tippet, hogy hogy cserélhetném le az EXOS 5-öt EXOS 6-ra, emulátoron is eléggé lassan tölt, ezért mindig feltolom az emut 99 MHz-re
Title: Re: Eredeti EP játék vs átirat, ill bugjaik.
Post by: vizor on 2006.June.16. 12:56:10
Zozosoft, kipróbáltam a Diamonds.mp3-at és az EP tökéletesen beolvasta, nem volt CRC error. Most már tuti, hogy magnófej eltérés miatt nem volt jó neked.

Viszont megtaláltam az egyik eredeti floppyn lementve. Még több mint 10 évvel ezelõtt mentettem le az eredeti kaziról az EP-re Turbocopy-val. Így már tuti hibátlan. Egy file, 18.048 byte hossz. Törölheted a hibás verzió linkjét.
Title: Re: Eredeti EP játék vs átirat, ill bugjaik.
Post by: endi on 2006.June.17. 16:57:48
nekem ez a Diamonds valami furcsa képernyõmódban fut
mintha 16 színû grafika lenne kirakva 4 színû módban
Title: Re: Eredeti EP játék vs átirat, ill bugjaik.
Post by: Zozosoft on 2006.June.17. 17:15:39
Quote from: "endi"
nekem ez a Diamonds valami furcsa képernyõmódban fut
mintha 16 színû grafika lenne kirakva 4 színû módban

És mi ebben a furcsa? Ez az attribútum mód :-)
Title: Re: Eredeti EP játék vs átirat, ill bugjaik.
Post by: endi on 2006.June.17. 19:01:31
Quote from: "Zozosoft"
Quote from: "endi"
nekem ez a Diamonds valami furcsa képernyõmódban fut
mintha 16 színû grafika lenne kirakva 4 színû módban

És mi ebben a furcsa? Ez az attribútum mód :-)


úgy értem hogy bugosnak tûnik
Title: Re: Eredeti EP játék vs átirat, ill bugjaik.
Post by: geco on 2006.June.18. 11:01:48
Quote from: "endi"
nekem ez a Diamonds valami furcsa képernyõmódban fut
mintha 16 színû grafika lenne kirakva 4 színû módban


EP32-n tényleg bugos, 4 szín üzemmódban indul a 16 helyett, ezért egy pöttyet érdekesen néz ki.
EP128 emu alatt jól mûködik.
Title: Re: Eredeti EP játék vs átirat, ill bugjaik.
Post by: Lacika on 2006.July.04. 09:48:05
Nézegetem a programot. A hetedik szint hibás! Rögtön az elején elkezdünk zuhanni.
Title: Re: Eredeti EP játék vs átirat, ill bugjaik.
Post by: geco on 2006.July.04. 09:57:47
Quote from: "Lacika"
Nézegetem a programot. A hetedik szint hibás! Rögtön az elején elkezdünk zuhanni.


Ez a normális, nyomd a tûzgombot zuhanás közben. :wink:

Más: ki tudnád cserélni az EXOLON.ZIPet a homepage-eden az innen DOWNLOADSból letölthetõ EXOLON.ZIPre, hogy ne sz.vjon senki a kisbetûs file-ok miatt a közeljövõben?
Title: Re: Eredeti EP játék vs átirat, ill bugjaik.
Post by: Lacika on 2006.July.04. 10:10:05
Quote from: "geco"
Quote from: "Lacika"
Nézegetem a programot. A hetedik szint hibás! Rögtön az elején elkezdünk zuhanni.


Ez a normális, nyomd a tûzgombot zuhanás közben. :wink:

Más: ki tudnád cserélni az EXOLON.ZIPet a homepage-eden az innen DOWNLOADSból letölthetõ EXOLON.ZIPre, hogy ne sz.vjon senki a kisbetûs file-ok miatt a közeljövõben?



Köszi a tippet!
Az Exolon-t délután kicserélem. (Csak otthonról tudom)
Nagyon tetszik a Prince! Ha ilyen programokat árultak volna anno a géphez, lehet, hogy nagyobb kedvet éreztünk volna a programvásárláshoz... Mondjuk Airolf helyett :-))
Title: Re: Eredeti EP játék vs átirat, ill bugjaik.
Post by: Zozosoft on 2006.July.04. 10:19:16
Quote from: "Lacika"
Ha ilyen programokat árultak volna anno a géphez, lehet, hogy nagyobb kedvet éreztünk volna a programvásárláshoz...

Mi így is megvettünk minden programot amit csak felleltünk az ország Centrum áruházaiban :-)
És állandóan néztük, hogy vajon mikor jelenik meg valami új... de erre már nem igen volt példa, tán még a Paradise kazetták voltak az utolsó "hivatalos nagy dobás".
Title: Re: Eredeti EP játék vs átirat, ill bugjaik.
Post by: geco on 2006.July.04. 10:42:56
Quote from: "Zozosoft"
Mi így is megvettünk minden programot amit csak felleltünk az ország Centrum áruházaiban :-)
És állandóan néztük, hogy vajon mikor jelenik meg valami új... de erre már nem igen volt példa, tán még a Paradise kazetták voltak az utolsó "hivatalos nagy dobás".


Mi is sokat vettünk (12-t) a miskolci Centrumban, eleinte csak ily módon jutottunk programokhoz.
Paradise kazettákról nem is hallottam, volt valami spéci tulajdonsága? Pl 2-3 játék egy kazettán?
Title: Re: Eredeti EP játék vs átirat, ill bugjaik.
Post by: Zozosoft on 2006.July.04. 11:06:46
Quote from: "geco"
Paradise kazettákról nem is hallottam, volt valami spéci tulajdonsága? Pl 2-3 játék egy kazettán?

Úgy látom ilyen borító még nincs is szkennelve. Majd este teszek fel :)
Ezek hosszabb (talán 60 perces) kazetták, sok-sok programmal. Játék(átírat)ok mellett ezeken voltak a Nasa Guy demok is kiadva. Egy ilyen kazettán találtam meg a korábban TV vetélkedõben látott Fire-t (http://www.ep128.hu/Ep_Games/Leiras/Fire.htm) is
Title: Re: Eredeti EP játék vs átirat, ill bugjaik.
Post by: geco on 2006.July.04. 11:27:38
Quote from: "Zozosoft"
Úgy látom ilyen borító még nincs is szkennelve. Majd este teszek fel :)
Ezek hosszabb (talán 60 perces) kazetták, sok-sok programmal. Játék(átírat)ok mellett ezeken voltak a Nasa Guy demok is kiadva. Egy ilyen kazettán találtam meg a korábban TV vetélkedõben látott Fire-t (http://www.ep128.hu/Ep_Games/Leiras/Fire.htm) is


Mennyiért vesztegették õket?
Title: Re: Eredeti EP játék vs átirat, ill bugjaik.
Post by: Zozosoft on 2006.July.04. 11:48:21
Quote from: "geco"

Mennyiért vesztegették õket?

Passz, majd megnézem hátha rajta van valamelyiken még a címke :-)
Ha jól emlékszem, eleinte drágábbak voltak mint a sima kazetták, késöbb a szegedi Centrumban akciósan 1-200 forintért volt :-)
Title: Re: Eredeti EP játék vs átirat, ill bugjaik.
Post by: Zozosoft on 2006.July.04. 22:42:53
Quote from: "geco"
Mennyiért vesztegették õket?

Eredeti ár 423 Ft. Késöbb 287 Ft. Végül 64 Ft :-) Sony 60 perces kazetta az alapanyag.
Title: Re: Eredeti EP játék vs átirat, ill bugjaik.
Post by: XYBeR on 2006.July.08. 12:58:29
az ep.homeserver.hu-n van egy kazettaborító, amelyen a "tejútvesztõ" cím szerepel. ez vajon mi? az ep128.hu-n nincs fent, a homserveres gépen pedig a játékgyûjtemény linkjei töröttek.
Title: Re: Eredeti EP játék vs átirat, ill bugjaik.
Post by: endi on 2006.July.08. 13:45:26
A kazettaboríton található leírás alapján szerintem az a Bam soft-os kis labirintus játék.
Title: Re: Eredeti EP játék vs átirat, ill bugjaik.
Post by: Zozosoft on 2006.July.08. 14:13:31
Quote from: "endi"
A kazettaboríton található leírás alapján szerintem az a Bam soft-os kis labirintus játék.

Nem hinném, a boritó alapján ez gyári kiadású program. (Novosoft az valami Novotrade leányvállalat, ha jól tudom) Bamék meg Spectrum játékokat írkáltak át.

Mintha vizor írta volna, hogy meg van neki... ha feltölti, akkor kiderül :)
Title: Re: Eredeti EP játék vs átirat, ill bugjaik.
Post by: endi on 2006.July.08. 15:41:07
Azt hiszem Baméknak az volt egy egyetlen nem átirat játékok. Ki tudja, lehet, hogy sikerült kiadniuk?
Eh... lehet, hogy ha annak idején felvettem volna a kapcsolatot kiadókkal, lehet, hogy kiadták volna a játékaimat. :)
Title: Re: Eredeti EP játék vs átirat, ill bugjaik.
Post by: Lacika on 2006.July.08. 15:49:12
Quote from: XYBeR
az ep.homeserver.hu-n van egy kazettaborító, amelyen a "tejútvesztõ" cím szerepel. ez vajon mi? az ep128.hu-n nincs fent, a homserveres gépen pedig a játékgyûjtemény linkjei töröttek.

A borító nálam is kint van, anno Vizor küldte el nekem bescannelve. Egy másolásvédelemmel ellátot játék (akárcsak az Eden Blues volt), így én sem láttam.
Title: Re: Eredeti EP játék vs átirat, ill bugjaik.
Post by: Zozosoft on 2006.July.08. 15:50:31
Quote from: "Lacika"
Egy másolásvédelemmel ellátot játék (akárcsak az Eden Blues volt), ígí én sem láttam.


Akkor kérek szépen egy MP3-at belõle :-)
Title: Re: Eredeti EP játék vs átirat, ill bugjaik.
Post by: Lacika on 2006.August.08. 10:41:43
Pl. Tudja valaki, hogy a Land of Havoc-ban, Eden Blues-ban mi a teendõnk?


Quote from: "Zozosoft"
van olyan nyomtató (tán Cannon?) amihez nincs se driver se leírás, csak egy link, hogy honnan töltheted le...


Bár off, remélem nem koppintanak a fejemre, de a kedvencem: anno, szupergagyi belsõ modem (nem kell huhogni, sohasem használtam belsõ modemet) , driver floppy-n semmi, a legfrissebb driver - a mellékelt sajtcetli szerint - a gyártó honlapjáról letölthetõ...  :smt067
Title: Re: Eredeti EP játék vs átirat, ill bugjaik.
Post by: Zozosoft on 2006.August.08. 10:48:11
Quote from: "Lacika"
Bár off, remélem nem koppintanak a fejemre, de a kedvencem: anno, szupergagyi belsõ modem (nem kell huhogni, sohasem használtam belsõ modemet) , driver floppy-n semmi, a legfrissebb driver - a mellékelt sajtcetli szerint - a gyártó honlapjáról letölthetõ...  :smt067

Nem rossz :) Az én kedvencem 8x CD-ROM-hoz (tehát még a plug and play elötti DOS-os idõkben) a driver CD-n...
Title: Re: Eredeti EP játék vs átirat, ill bugjaik.
Post by: Zozosoft on 2006.August.08. 10:49:40
Quote from: "Lacika"
Eden Blues-ban mi a teendõnk?

Meg kell szökni a börtönbõl :-) Mivel CPC-n, meg PC-n is tökugyanez a játék meg van, tán találunk a neten valami leírást :-)
Title: Re: Eredeti EP játék vs átirat, ill bugjaik.
Post by: geco on 2006.August.29. 06:50:41
Nemrég betöltöttem a CPC-s Cauldront, és akkor döbbentem rá, hogy az EP-s Cauldron nem a CPC-s átirata, vagy ha igen, akkor színvonala sokkal jobb tõle, CPC-n a SPRITE-ok XOR-olódnak a háttérrel, ez gyönyörû összhatást eredményez, amikor a boszi az erdõben járkál, EP-n viszont normálisan megoldották a SPRITE-kezelést.
Title: Re: Eredeti EP játék vs átirat, ill bugjaik.
Post by: szipucsu on 2006.August.29. 14:22:44
És a Wriggler is mennyivel szebb az EP-n! A föld alatt nem fû van.
Az EP a legjobb!!!  :smt023
De honnan van meg neked a CPC-s Cauldron? Még régebben töltötted le? Mert talán Endi írt egy linket, ami egy darabig mûködött, de egy ideje nem lehet semmit letölteni onnan...
Title: Re: Eredeti EP játék vs átirat, ill bugjaik.
Post by: endi on 2006.August.29. 19:20:49
nekem minden játék lejön a cpcgamereviews.com-ról, csak sokat kell várni kattintás után
Title: Re: Eredeti EP játék vs átirat, ill bugjaik.
Post by: geco on 2006.August.30. 06:47:43
Quote from: "szipucsu"
De honnan van meg neked a CPC-s Cauldron? Még régebben töltötted le? Mert talán Endi írt egy linket, ami egy darabig mûködött, de egy ideje nem lehet semmit letölteni onnan...


Már régebben letöltöttem, de a CPCREVIEW-t szoktam használni letöltésre én is. Olvasd el az Endi hozzászólását eggyel elõttem, valóban egy kissé sokat kell várni, mire a letöltés megkezdõdik.
Ha neked valamilyen oknál fogva mégse megy, akkor itt ez a link:
ROMNation.net/Amstrad (http://www.romnation.net/srv/roms/amstrad.html)
Title: Re: Eredeti EP játék vs átirat, ill bugjaik.
Post by: Woid on 2006.August.31. 13:34:51
Quote from: "Lacika"
Quote from: "geco"
Quote from: "Lacika"
Nézegetem a programot. A hetedik szint hibás! Rögtön az elején elkezdünk zuhanni.


Ez a normális, nyomd a tûzgombot zuhanás közben. :wink:

Más: ki tudnád cserélni az EXOLON.ZIPet a homepage-eden az innen DOWNLOADSból letölthetõ EXOLON.ZIPre, hogy ne sz.vjon senki a kisbetûs file-ok miatt a közeljövõben?



Köszi a tippet!
Az Exolon-t délután kicserélem. (Csak otthonról tudom)
Nagyon tetszik a Prince! Ha ilyen programokat árultak volna anno a géphez, lehet, hogy nagyobb kedvet éreztünk volna a programvásárláshoz... Mondjuk Airolf helyett :-))


Hehe... Szerintem ezzel csak én bénáztam egyedül...
Title: Re: Eredeti EP játék vs átirat, ill bugjaik.
Post by: endi on 2006.August.31. 21:23:45
Nézegetem ezt a Centrum áruház katalógust... vannak benne játékok amiket nem ismek. Furcsa.

Ja, itt látom a Newton almája c. játékot. Na az milyen gáz volt. Azt hiszem folyton lefagyott, vagy nem is tudom, de rossz emlékeim vannak róla...
Title: Re: Eredeti EP játék vs átirat, ill bugjaik.
Post by: MrPrise on 2007.March.15. 02:00:47
Na, már eszembe jutott miért nem kezdtem eddig ennek a topiknak a szétszedéséhez...
Van aki egy hszen belül válaszolt 3-féle témára...  :smt107
Title: Re: Eredeti EP játék vs átirat, ill bugjaik.
Post by: Lacika on 2007.May.29. 08:36:48
Újabb „eredeti” Ep-s játékról derült ki, hogy nem „eredeti”...
Nézegetve a CPC-s játékokat megtaláltam a Jack's House of Cards (http://www.ep128.hu/Ep_Games/Leiras/Jacks_Hause_of_Cards.htm) játékot Fu-kung In Las Vegas (http://tacgr.emuunlim.com/downloads/filedetail.php?recid=349) címmel.
Title: Re: Eredeti EP játék vs átirat, ill bugjaik.
Post by: Zozosoft on 2007.May.29. 09:48:53
Na, már eszembe jutott miért nem kezdtem eddig ennek a topiknak a szétszedéséhez...
Van aki egy hszen belül válaszolt 3-féle témára...  :smt107
És ez most melyik topic volt eredetileg? :-)
Title: Re: Eredeti EP játék vs átirat, ill bugjaik.
Post by: MrPrise on 2007.May.29. 10:00:51
És ez most melyik topic volt eredetileg? :-)
Eredeti vs EP játék.
Title: Re: Eredeti EP játék vs átirat, ill bugjaik.
Post by: kovi on 2007.July.18. 08:58:58
Halvány emlékeim szerint anno a Beach Head-ben mikor a hajók vívnak ágyúpárbajt volt egy képlet, amivel a távolság alapján ki lehetett számolni az agyúcsõ emelését. Nem ismeri ezt a képletet valaki???

jó régi kérdés, de ha valaki összefutna ezzel a nehézséggel, akkor az ágyúcsövet emelve egy számláló változik a képernyő alján. ahogy lősz, a becsapódó lövedék pontosságát is kijelzi a prg egy  'xy meter long' / 'short' sorral. azt hiszem az ágyúcső egységnyi emelése fél azaz '0,5 m' eltérést ad. tehát a kijelzett ágyúcső állás és a találati pontosság eltérése alapján egy átlagos képességű emberke kb 3mp alatt ki tudja számolni, mennyit kell változtatni a lövés szögén le/fel irányban.

ui nem feltétlenül azt a hajót / objektumot érdemes lőni, ami éppen tüzel... én általában az utána következőt veszem célba, mivel az első hajó mindenképpen eltalál, így pedig a következőnek már kevesebb esélye lesz (mivel addigra elsüllyed).

aztán jöhet a tankcsata :) juhhéj
Title: Re: Eredeti EP játék vs átirat, ill bugjaik.
Post by: Lacika on 2007.July.19. 08:37:33
Halvány emlékeim szerint anno a Beach Head-ben mikor a hajók vívnak ágyúpárbajt volt egy képlet, amivel a távolság alapján ki lehetett számolni az agyúcsõ emelését. Nem ismeri ezt a képletet valaki???

Kiegészítésre került a Beach Head leírás (http://www.ep128.hu/Games/Beach_Head.htm).
Title: Re: Eredeti EP játék vs átirat, ill bugjaik.
Post by: Ferro73 on 2007.July.30. 21:23:06
Nem tudom a Fred játékot sikerült megjavítani ?
én is elkezdtem de nem fejeztem be az attributumok miatt is.
a vezérlés elméletileg jó átírtam EP-re /nem loaderre hivatkozva/.
ASMEN-t használtam.
A zip tartalmazza a zx loader fejléccel és program fájlt fejléc nélköl továbbá EP loader.ass-t és 1 ref fájlt ami az átírandó részeket tartalmazza.
remélem valakinek jó szólgálatot tesz.
Title: Re: Eredeti EP játék vs átirat, ill bugjaik.
Post by: jooba on 2007.July.30. 22:57:08
Halló!
Tudtok segíteni abban, hogy lehet EP-s játékokat PC-n játszani? Ha jól értettem, valami emulátor (is?) kell hozzá, de nem vagyok a téma bevatott nemzetközi nagymestere, hogy finoman fogalmazzak...
Title: Re: Eredeti EP játék vs átirat, ill bugjaik.
Post by: MrPrise on 2007.July.31. 09:25:27
Halló!
Tudtok segíteni abban, hogy lehet EP-s játékokat PC-n játszani? Ha jól értettem, valami emulátor (is?) kell hozzá, de nem vagyok a téma bevatott nemzetközi nagymestere, hogy finoman fogalmazzak...

Hello!

Mielőtt bárki ide beírná ennek a mikéntjét, szeretném felhívni a figyelmedet, hogy néha (majdnem mindig! :-) ) a keresés csodákat tehet!
Pl kezdhetted volna itt (http://www.ep128.hu/Ep_Emulator.htm)
Title: Re: Eredeti EP játék vs átirat, ill bugjaik.
Post by: endi on 2007.September.02. 20:28:20
Nem is tudom hova írjam: Abyss, specy változat... hasonló "színvonal" mint az EP-s... :D
http://www.worldofspectrum.org/infoseekid.cgi?id=0003456
Title: Re: Eredeti EP játék vs átirat, ill bugjaik.
Post by: szipucsu on 2007.October.08. 17:55:57
Igazából nem bugnak számít, de nem tudom, észrevette-e valaki, hogy a (Lunar) Jetman örökéletes változata hibás. Az elhalálozásunk után megmarad ugyan az életünk, de nem a terepjáró mellé tesz ki mindet a gép, hanem abba a pozícióba, ahonnan a játék indul, ezért az örökéletes változat gyakorlatilag élvezhetetlen.
Egy másik apróság (nem csak az örökéletes változatban), hogy amikor legelõször megyünk oda terepjárónkhoz, a gép automatikusan beszállít minket, nem kell ENTER-t nyomni a beszálláshoz (vagy ha nem terepjáróhoz, hanem teleportfülkéhez megyünk oda elõbb, akkor abba szállít be). Ez viszont tényleg egy bug szerintem.
Title: Re: Eredeti EP játék vs átirat, ill bugjaik.
Post by: Z80System on 2007.October.29. 23:22:21

Emlexem, anno meg aktiv EP- s koromban volt nekem is egy kazettam (40-50 jatek is felment ugye 1 kazira) aminek a cime az Original Enterprise Programs volt. Azokat a jatekokat gyujtottem ide, fuggetlenul jatektipus, kiadasi datum, meret, kaliber, jelleg nelkul, amik feludulest jelentettek a Spectrum atiratok tomkelegeben. Ahogy korabban mar irta valaki, nem jelenthet ez egyertelmu katekorizalast, szubjektiv kategoria is lehet, de en azokat tettem oda, melyeknek a grafikaja nem a szokasos (es altalam igencsak nem kedvelt) attributum szinezesi jellegu (vagy a hatter keni ossze a sprite- ot, vagy forditva), vagy ami meg ugye jobb, de baromi unalmas: egy szinnel megrajzolt grafika, amit a valamirevalo grafikaval rendelkezo Spectrum programok alkalmaztak, miutan rajottek, hogy ezzel az attributum vacakkal ertelmeset, szepet rajzolni nem lehet.

Na szoval a szep szines pixelgrafikaval rendelkezo jatekokat gyujtogettem ossze:

Magic Ball,
Get Dexter,
RX220 (ha jol emlexem a nevere)
Alternative World Games,
Buldozer,
Sorcery,
Cauldron I,

meg ilyenek. Nem volt tul sok, de azert voltak paran, ha jol emlexem. A kozos bennuk az, hogy kicsit Spectrumtol mar jobb, C64- grafikai minoseget, technikat alkalmazo programok voltak. Amilyennek akkoriban szerintem a jatekoknak lenniuk kellett (volna).

Persze a Spectrum atiratoknak is volt helyuk, volt koztuk olyan, ami kellemes es elvezheto volt(Pld. ha az Amaurote mond valakinek valamit, emlexem mennyire lenyugozott az egyszeru fantaziavilaga, persze egy szinnel), es valljuk be nelkuluk lett volna mondjuk max. 50 programunk. De lehet hogy ez tulsagosan bator becsles...


Na szoval a kerdesem a kovetkezo lenne. Van- e valaki aki hasonlot csinalt, illetve rendelkezesere all ilyen lista, amit csak sikerult osszegyujtenie ebben a kategoriaban ?





Title: Re: Eredeti EP játék vs átirat, ill bugjaik.
Post by: Zozosoft on 2007.October.29. 23:39:11
Nekünk az Ep-s "hõskorszak" nagy része Junoszttal telt el :-)
A szünidõben vittük a nagymamához a gépet (meg 50 kazettát meg az összes addig megjelent szakirodalmat, Szegedre, vonaton :-) ), ott volt színes tévé, így bárminek örültünk ami nem szürke :-)

A felsorolt jobb programok többségérõl azóta már kiderült, hogy CPC átíratok...
Title: Re: Eredeti EP játék vs átirat, ill bugjaik.
Post by: Z80System on 2007.October.30. 00:04:36
Ez abszolute velem is igy volt, junoszty helyett egy fekete- feher nagy kepernyos zero fenyeros tv- n toltam, vilagosabb napokon hattal az ablaknak is alig latszott valami a kepbol .. :)

De attol meg mikor leszabadultam (persze szokoevenkent 1X, mert "beeg a kepcso", es akkor jajj!) anyamek szines videotonjara, akkor elvezkedtem, de megjegyeztem! Es fekete feher tv- n is vannak arnyalatok amiken latszik az attributum hiba, es az egy szin is.

Szoval nem baj az hogy atirat(bar ezt most hallom eloszor, a lenyeg hogy olyat mutattak, amit latni szerettem volna), se CPC, se spektrum, ha olyan grafikaja volt amit ertekelni lehetett. Lassuk be ez a Spektrumnak csak ritkan sikerult: Amaurote,Karnov,Antiriad,JackTheNipper2, mittomen egy- ket jo (De nem gyujtemenybe valo! :) ), es szazai az atlagosnak, vacaknak.

Ezek szerint a CPC mar tobb esellyel indult ... Egyebkent mi ez a CPC, miert nem lehetett kapni azt itthon, es ami a lenyeg: hogyhogy nem irtak at sok- sok CPC programot is EP- re ? Miert a Spectrum atirat dominalt, ha volt egy nagyobb minoseget kepviselo alternativa is ?

Es a lista tovabbra is el! Akinek van ilyen nem attributum grafikas gyujtemenye, az legyen szives ossza meg velem!



Title: Re: Eredeti EP játék vs átirat, ill bugjaik.
Post by: Zozosoft on 2007.October.30. 00:11:45
Miert a Spectrum atirat dominalt, ha volt egy nagyobb minoseget kepviselo alternativa is ?
Te magad válaszoltad meg a kérdést :-)
"Egyebkent mi ez a CPC, miert nem lehetett kapni azt itthon"

Amúgy errõl a géprõl van szó. (http://en.wikipedia.org/wiki/Amstrad_CPC)

És ha visszolvasol a fórumban, láttod, hogy utóbbi idõben gaco szorgoskodott, pl olyan apróságokat írt át, mint Prince of Persia :-)
Meg csinált is CPC emulátort, amivel egy rakás program (http://www.ep128.hu/Ep_Games/Leiras/Amstrad_CPC_Program_Pack.htm) mûködik, annak ellenére, hogy csak egy egyszerû szoftver emulátor!
Title: Re: Eredeti EP játék vs átirat, ill bugjaik.
Post by: Z80System on 2007.October.30. 00:34:03

Van egy olyan erzesem, hogy ez a gep eppoly szeretheto lett volna mint az EP volt. ( Majdhogynem... :) )

Vegtelen nagy kar, hogy most hallok rola eloszor eletemben, es az igazi idejeben semmit ...

Es a legnagyobb kar, hogy nem irtak at a jatekokat EP- re... nem is ertem hogy lehet ez... a nepek akik ertettek hozza, atirtak tobb ezer Spectrum jatekot, nem lattak, hogy azok azert mennyivel jobbak ?!


Title: Re: Eredeti EP játék vs átirat, ill bugjaik.
Post by: MrPrise on 2007.October.30. 08:19:31
Nálunk a Junoszty-ban mindig zavarta az EP képét a TV adás, ezért nagyon örültünk amikor hétfőnként nem volt adás TV-ben ;-)
Szerintem a Bruce Lee és a Jammin is felkerülhetne arra a listára.
Title: Re: Eredeti EP játék vs átirat, ill bugjaik.
Post by: Zozosoft on 2007.October.31. 11:36:16
Van egy olyan erzesem, hogy ez a gep eppoly szeretheto lett volna mint az EP volt. ( Majdhogynem... :) )
Háááát... amikor beleástam magam a CPC doksikban, bennem az a kép alakult ki, hogy ez egy összecsapott gép, nem az volt a szempont, hogy tökéletes legyen, hanem az, hogy gyorsan kész legyen, és pl még az EP megjelenése elött beterítsék a piacot...
És nekik lett igazuk, ahogy a számítástechnikában szinte mindig: az baromira nem érdekes, hogy melyik cucc a jó, az a lényeg ki jön ki elöbb, ki tudja jobban beteríteni a piacot...
Vegtelen nagy kar, hogy most hallok rola eloszor eletemben, es az igazi idejeben semmit ...
Ezzel nagyjából mindenki így van, nálunk az a gép gyakorlatilag teljesen ismeretlen volt. Én is csak már a neten bukkantam rá...
Es a legnagyobb kar, hogy nem irtak at a jatekokat EP- re... nem is ertem hogy lehet ez... a nepek akik ertettek hozza, atirtak tobb ezer Spectrum jatekot, nem lattak, hogy azok azert mennyivel jobbak ?!
Az elöbbiek alapján már nincs mit csodálkozni...
Title: Re: Eredeti EP játék vs átirat, ill bugjaik.
Post by: geco on 2007.October.31. 15:04:02
Háááát... amikor beleástam magam a CPC doksikban, bennem az a kép alakult ki, hogy ez egy összecsapott gép, nem az volt a szempont, hogy tökéletes legyen, hanem az, hogy gyorsan kész legyen, és pl még az EP megjelenése elött beterítsék a piacot...
És nekik lett igazuk, ahogy a számítástechnikában szinte mindig: az baromira nem érdekes, hogy melyik cucc a jó, az a lényeg ki jön ki elöbb, ki tudja jobban beteríteni a piacot...Ezzel nagyjából mindenki így van, nálunk az a gép gyakorlatilag teljesen ismeretlen volt. Én is csak már a neten bukkantam rá...Az elöbbiek alapján már nincs mit csodálkozni...

Bennem is az a kép alakult ki a CPC-s doksik tanulmányozása közben, hogy ha nem is összecsapott, de sokkal kevésbé kiforrott gép, mint az EP, Ráadásul nagyon sok dolog használata nagyon macerásan lett megoldva, pl.: a billentyűhasználat, a hanggenerálás. De ennek köszönhetően legalább van fölös hely a programokban, ahova be lehet tenni az EP-nek megfeleltetett rutinokat konvertáláskor. :)
Én találkoztam egy emberrel pár éve, akinek CPC-je volt itthon :), és még programokat is be tudott szerezni valahonnan :) , de én is a neten leltem rá gépre kb 10 évvel ezelőtt.
Title: Re: Eredeti EP játék vs átirat, ill bugjaik.
Post by: szipucsu on 2008.March.04. 14:02:09
Spectrum átiratoknál találkozni fõleg azzal a jelenséggel, hogy egy játékban az egyes billentyûk nem a helyükön vannak. Az Academy-ben az ENTER helyett a ; (pontosvesszõ), néha meg a SPACE helyett a . (pont) használatos. Más játékokból is emléxem hasonlóra, de már nem tudom pontosan, mely játékoknál.
A Xeno-nál a hang csak bal oldalról szó, és mintha más játékból is rémlene hasonló.
Nem értek nagyon hozzá, de feltételezem, ezeket a dolgokat minimális programozással ki lehetett volna küszöbölni.
Title: Re: Eredeti EP játék vs átirat, ill bugjaik.
Post by: Zozosoft on 2008.August.21. 23:39:11
Hmmm...
Ha jól sejtem a Permo Lift (http://www.ep128.hu/Ep_Games/Leiras/Permo_Lift.htm) is CPC-rõl (http://www.cpczone.net/index.php?game=322) lett átírva...
Title: Re: Eredeti EP játék vs átirat, ill bugjaik.
Post by: nyuzga on 2008.August.22. 13:34:56
Hmmm...
Ha jól sejtem a Permo Lift (http://www.ep128.hu/Ep_Games/Leiras/Permo_Lift.htm) is CPC-rõl (http://www.cpczone.net/index.php?game=322) lett átírva...

Jól sejted, :) csak ott jobb a zene.

http://tacgr.emuunlim.com/downloads/downloads.php?sorttype=alpha&sortorder=e
Title: Re: Eredeti EP játék vs átirat, ill bugjaik.
Post by: szipucsu on 2008.August.22. 21:32:07
Jól sejted, :) csak ott jobb a zene.

A CPC-s változatnak jobb lenne a zenéje? Hát én régebben játszottam kicsit a CPC-s változattal, de az EP-snek jobb szerintem a zenéje. 3 csatornás, Bach ráadásul. Ezt a Bach mûvet hogyan lehetne EP-n jobban feldolgozni? Szerintem nagyjából sehogy...
Title: Re: Eredeti EP játék vs átirat, ill bugjaik.
Post by: nyuzga on 2008.August.22. 21:39:04
A CPC-s változatnak jobb lenne a zenéje?

Elfelejtettem hozzá tenni hogy "szerintem".
Mert természetesen minden relatív. :)
Title: Re: Eredeti EP játék vs átirat, ill bugjaik.
Post by: nyuzga on 2008.August.22. 22:15:06
Mi EP tulajdonosok rengeteg sz...r átiratot kaptunk.
Ezért először vettem egy Spectrum emulátort.
Majd egy Spectrum 48k-t.
És így nem volt annyi problémám a játékokkal.

Title: Re: Eredeti EP játék vs átirat, ill bugjaik.
Post by: nyuzga on 2008.August.22. 22:40:00
Lényegében a Magyar állam átvágott bennünket,
azzal hogy egy software utánpótlás nélküli,
(különben kivalló) gépet adott el a jó népnek.
Title: Re: Eredeti EP játék vs átirat, ill bugjaik.
Post by: endi on 2009.July.04. 21:17:49
Van egyáltalán olyan EP játék, ami csak EP-n létezik?
Mármint azokon kívül amiket én csináltam... :D
Title: Re: Eredeti EP játék vs átirat, ill bugjaik.
Post by: szipucsu on 2009.July.04. 23:11:09
Van egyáltalán olyan EP játék, ami csak EP-n létezik?
Mármint azokon kívül amiket én csináltam... :D
Dot collector, Dot breaker, Grid trouble... kapásból több nem is jut eszembe, ezek is még 10 KB-osak sincsenek...

Az ep128.hu-n (http://www.ep128.hu/Ep_Games/Games_AB.htm) ami mellé nincs odaírva, hogy Spectrum, annak van esélye, hogy EP-re létezik csak, persze ha nem CPC-rõl írták át vagy valami hasonló. Gyakran cseles a dolog, mert pl. Turbó Rudolf CPC-n Electro Freddy volt, mint tudjuk.
Amúgy jó ötlet összegyûjteni az eredeti EP-s játékokat! (Hát még írni újakat...)

UI: Közben találtam néhányat: Atomix, Bomb squad, Beatcha, Bulldozer, (Bûvös korong :D ), Castle of Dreams, Catacomb, Centrumball, Cracker game, Cross road, Cyrus Chess, Death diver, Devil's lair, Diamonds, Earth Defense, Eat it up, (Eden Blues?), Enterball, Enterstack, Északi

Most az E betûig volt erõm végignézni. Szerintem biztos ezek között is van, ami nem csak EP-n létezik. A Wikin talán össze lehetne állítani egy listát.
Title: Re: Eredeti EP játék vs átirat, ill bugjaik.
Post by: szipucsu on 2009.September.07. 21:00:55
Eredeti EP játékok bugjaival kapcsolatban eszembe jutott: ugyan nem túl nagy cucc a Hungry Creature címû játékom, de van benne egy bug: kb. az 5. pályán a pontszám átvált mínuszba. Utána tovább növekszik ugyan, de még végigjátszás esetén sem éri el a nullát...   :oops: Majd ezzel is kéne valamit csinálni, így azért mégiscsak gáz...

Ez a Zzzip hibája: túl nagy számok esetén "megbolondul", valami fura negatív értéket ad a változónak.
Title: Re: Eredeti EP játék vs átirat, ill bugjaik.
Post by: Lacika on 2009.September.07. 21:49:17
Atomix - Atomix (http://c64.hardwired.hu/games/a/pics/atomix.gif)
Beatcha - Beatcha (http://www.ep128.hu/Ep_Games/Leiras/Beatcha.htm)
Bulldozer - Pffff..., most nem jut eszembe a címe...
Catacomb - Cuthbert in the Tombs (http://c64.hardwired.hu/games/c/pics/cutht.gif)
Castle of Dreams - Castle of Dreams (http://www.worldofspectrum.org/infoseekid.cgi?id=0006069)
Centrumball - Pinball Wizard (http://www.ep128.hu/Games/Pinball_Wizard.htm)
Cross road - Crazy Cars (http://tacgr.emuunlim.com/downloads/filedetail.php?recid=208)
Cyrus Chess -   Cyrus 2 Chess (http://ep128.hu/Games/Cyrus2_Chess.htm), CPC-re (http://tacgr.emuunlim.com/downloads/filedetail.php?recid=218)
Devil's lair - ez is van C64-re is, csak más címen. Elfelejtettem, pedig játszottam is vele...
Eat it up - Mac Man (http://www.ep128.hu/Games/MacMan.htm)
Eden Blues - Eden Blues (http://tacgr.emuunlim.com/downloads/filedetail.php?recid=1448)
Enterstack - TV Stack (TVC)
Nappy Numbers - lásd CPC programcsokor (http://www.ep128.hu/Ep_Games/Leiras/Amstrad_CPC_Program_Pack.htm), de Happy Letters is van!
Jack's House of Cards - Fu-Kung in Las Vegas (http://tacgr.emuunlim.com/downloads/filedetail.php?recid=349)
Race Ace - Formula 1 (http://www.ep128.hu/Games/Formula_1.htm)
Spanish Gold - Spanish Gold (http://www.worldofspectrum.org/infoseekid.cgi?id=0010930)
Up and Down - Bugaboo (http://www.ep128.hu/Games/Bugaboo.htm), de CPC-n is van, ugyanaz, mint Ep-n, más címmel.
Title: Re: Eredeti EP játék vs átirat, ill bugjaik.
Post by: Lacika on 2009.September.07. 21:53:22
Ez a Zzzip hibája: túl nagy számok esetén "megbolondul", valami fura negatív értéket ad a változónak.

Az integer fordítók (http://www.ep128.hu/Ep_Util/Zzzip.htm) átka: "a BASIC programban lévő konstansok és változók csak egész értékűek lehetnek, valamint a programban szereplő számok a -32768...+32767 tartományba eshetek!" Utána túlcsordulás...
Ne osztogassa a játék olyan "bőkezűen" a pontokat  :)
Title: Re: Eredeti EP játék vs átirat, ill bugjaik.
Post by: szipucsu on 2009.September.07. 23:21:14
Hát akkor tényleg Endi játékai képezik lassan az eredeti EP játékok kb. 80-90%-át. :D
Title: Re: Eredeti EP játék vs átirat, ill bugjaik.
Post by: Povi on 2009.September.10. 18:39:28
Ja, az Atomix is létezik más gépen (C64, Amiga, IBM PC), de az EP-s verzió nem konverzió, hanem nulláról lett megírva, így inkább remake-nek lehetne nevezni! :-)
Title: Re: Eredeti EP játék vs átirat, ill bugjaik.
Post by: endi on 2009.September.10. 18:58:00
wow, nulláról lett megirva? az tök jó, nem is gondoltam volna
szerintem így teljesen EP játéknak számít
bár... a grafikát is újracsinálták?
Title: Re: Eredeti EP játék vs átirat, ill bugjaik.
Post by: szipucsu on 2009.September.10. 19:50:07
És a hézagpótlónak egyáltalán nem nevezhetõ játékokat (pl. Dot collector) hova soroljuk? Pacmanbõl 12 darab egy tucat, de Dot collector változatában tudtommal csak EP-n létezik. Ez is remake? :D
Title: Re: Eredeti EP játék vs átirat, ill bugjaik.
Post by: Povi on 2009.September.10. 20:57:08
bár... a grafikát is újracsinálták?
Az Einstein-es kép az elején a PC-s változatról van lebutítva, a játék grafikája (az ikonok) meg a C64 változatból lett kiszedve (C64 emulátor screenshot-ok felhasználásával). A pályák "térképei" pedig a PC-s változat pályákat tartalmazó fájljából lett kilopva. :-)
Title: Re: Eredeti EP játék vs átirat, ill bugjaik.
Post by: Zozosoft on 2009.September.10. 21:01:38
Mindenesetre ha a kód eredeti, EP-re írt, akkor az eredeti EP program! Mégha az ötlet, vagy a grafika nem is az.
Title: Re: Eredeti EP játék vs átirat, ill bugjaik.
Post by: endi on 2009.September.10. 22:39:49
Még régebben mondtam, hogy meg kell határoznunk az "igazi EP program" hivatalos definícióját. :)
Enélkül csak káosz lesz és békétlenség! :)
Talán kategóriákat kéne csinálni. Pl.
-program szempontjából igazi EP
-grafika szempontjából
-zene szempontjából
-összesítve

Aztán lehet toplistát csinálni. :D:D:D
Remélem sok játékom benne lesz az elsõ 20-ban. X-D
Title: Re: Eredeti EP játék vs átirat, ill bugjaik.
Post by: Ep128 on 2009.September.10. 22:43:40

Aztán lehet toplistát csinálni. :D:D:D
Remélem sok játékom benne lesz az elsõ 20-ban. X-D

Kellene írjál újakat is, biztos ami biztos! ;-)
Title: Re: Eredeti EP játék vs átirat, ill bugjaik.
Post by: szipucsu on 2009.September.11. 12:30:32
Kellene írjál újakat is, biztos ami biztos! ;-)
Támogatom az ötletet. :D
Úgyis már sok játékot írtál, az újabbak megírása már könnyebben menne, mert van gyakorlatod.
Title: Re: Eredeti EP játék vs átirat, ill bugjaik.
Post by: szipucsu on 2010.May.13. 12:49:32
Ahogy nézem ez szó szerint pont ugyanolyan átírás mint amiket mi szoktunk elkövetni.
Maga a programfájl gyakorlatilag bitre azonos a CPC fájllal!

Akkor most arról a kérdésrõl is lehullt a lepel, hogy az Airwolfot egyszerre írták-e CPC-re és EP-ra vagy átírták-e. Így talán a "Mikor eredeti egy játék?" címû topikban feltett kérdések egy részére is megvan a válasz.
Érdemes lenne összehasonlítani a többi kérdéses játék kódjait is a CPC (Sp) és EP verziókban, így meg lehetne állapítani, mi átirat, mi eredeti EP játék.
Title: Re: Eredeti EP játék vs átirat, ill bugjaik.
Post by: IstvanV on 2010.May.13. 13:02:13
Érdemes lenne összehasonlítani a többi kérdéses játék kódjait is a CPC (Sp) és EP verziókban, így meg lehetne állapítani, mi átirat, mi eredeti EP játék.

Szerintem ami nagyon hasonlít egy Spectrum vagy CPC játékra (pl. csak a színek térnek el), az szinte biztosan átirat. Bár az előfordulhat, hogy átírás közben kissé továbbfejlesztik a játékot, mint például a Wriggler esetében (igaz, ott ezzel együtt hibák is kerültek a programba).
Title: Re: Eredeti EP játék vs átirat, ill bugjaik.
Post by: geco on 2010.May.13. 14:54:30
Akkor most arról a kérdésrõl is lehullt a lepel, hogy az Airwolfot egyszerre írták-e CPC-re és EP-ra vagy átírták-e. Így talán a "Mikor eredeti egy játék?" címû topikban feltett kérdések egy részére is megvan a válasz.
Érdemes lenne összehasonlítani a többi kérdéses játék kódjait is a CPC (Sp) és EP verziókban, így meg lehetne állapítani, mi átirat, mi eredeti EP játék.
A Cauldron tuti nem átirat, nézzétek csak meg a gagyi CPC-s xor-os sprite kirakást
Title: Re: Eredeti EP játék vs átirat, ill bugjaik.
Post by: Zozosoft on 2010.May.13. 15:14:50
A Nodes az pl a 48-as és 128-as Spectrum változat összegyúrásából keletkezett, a játék alatt nincs folyamatos zene mint a 128-as verzióban, de pl az elején a digi hangot abból vették át. Plusz fel is lett turbózva sztereóra a hang.