ENTERPRISE KLUB
2021. október 2., 1055 Budapest, Nyugati tér 9. 14-19 óráig
Belépés kizárólag klubtagok részére! (Klubkártyával vagy előfizetéssel!)
Welcome, Guest. Please login or register.


Author Topic: Eredeti EP játék vs átirat, ill bugjaik. (Read 50413 times)

Offline Woid

  • EP fan
  • *
  • Posts: 103
  • Country: hu
    • View Profile
Re: Eredeti EP játék vs átirat, ill bugjaik.
« Reply #30 on: 2006.June.06. 17:15:05 »
Nem akarok hülyeséget kérdezni, de ugye az EP a belső joy mozgását is csak billentyűkódként veszi?
Mert akkor ami belső joyt használ játék, elvileg át lehetne könnyen írni mondjuk Q-W-E-S gombokra.

És akkor neki is esek  :lol:

Más. Van még itt kazetta nekem, gyártottam wavot. Egy wavból, ki tudom nyerni az eredeti
fájlokat valami módon, vagy csak lemezes egységgel fog menni? (Emu?)
Az epte-vel már oda jutottam hogy vesz fel, kiirja hogy mennyi rész van benne,
de a létrehozott .tap üres :oops:

Offline MrPrise

  • Administrator
  • EP addict
  • *
  • Posts: 2589
  • Country: hu
    • View Profile
    • Enterprise Forever
Re: Eredeti EP játék vs átirat, ill bugjaik.
« Reply #31 on: 2006.June.06. 17:31:43 »
Quote from: "Woid"
Nem akarok hülyeséget kérdezni, de ugye az EP a belsõ joy mozgását is csak billentyûkódként veszi?
Mert akkor ami belsõ joyt használ játék, elvileg át lehetne könnyen írni mondjuk Q-W-E-S gombokra.

Igen, a belsõ joy is a billmátrixba van kötve. Gondolom kód alatt az ASCII kódot érted. Az ASCII-s kezelést leginkább BASIC-ben szokták használni szerintem,  assembly progikban ez azért elég ritka. Ott inkább portolvasással kezelik a billt és a joystickot is. Anno én a Bombermant csináltam meg úgy hogy ne a belsõ joy-jal menjen, mert akkor az már gyengélkedett... Átírásnál gondot jelenthez az, hogy a belsõ joy irányai egy sorban vannak míg az új irányoknak megfelelõ billentyûk esetleg (sõt biztos) külön sorban és nem fog beférni az eredeti helyre a szükséges kód...

Quote from: "Woid"
Van még itt kazetta nekem, gyártottam wavot. Egy wavból, ki tudom nyerni az eredeti
fájlokat valami módon, vagy csak lemezes egységgel fog menni? (Emu?)

Elméletileg lehetséges pl az EPTE-vel is, de nekem gyakorlatilag még nem sikerült...

Quote from: "Woid"
Az epte-vel már oda jutottam hogy vesz fel, kiirja hogy mennyi rész van benne,
de a létrehozott .tap üres :oops:

Nekem úgy rémlik mintha túl kényes lenne a bemenõ hangfile-ra az EPTE...

Offline Povi

  • EP addict
  • *
  • Posts: 2094
  • Country: hu
    • View Profile
    • http://povi.fw.hu
Re: Eredeti EP játék vs átirat, ill bugjaik.
« Reply #32 on: 2006.June.06. 18:28:32 »
Quote from: "Woid"
Nem akarok hülyeséget kérdezni, de ugye az EP a belsõ joy mozgását is csak billentyûkódként veszi?
Mert akkor ami belsõ joyt használ játék, elvileg át lehetne könnyen írni mondjuk Q-W-E-S gombokra.


A játékok nagy része (99,9%) sajnos portolvasással olvassa a belsõ joy-t. ASCII kódként csak úgy lehetne, ha van megnyitott KEYBOARD: csatorna.
*** Speicherplatz zu klein

Offline szipucsu

  • EP addict
  • *
  • Posts: 9125
  • Country: hu
    • View Profile
    • Webnyelv.hu - Tanuljunk nyelveket!
Re: Eredeti EP játék vs átirat, ill bugjaik.
« Reply #33 on: 2006.June.07. 00:06:02 »
Quote from: "Povi"
A játékok nagy része (99,9%) sajnos portolvasással olvassa a belsõ joy-t. ASCII kódként csak úgy lehetne, ha van megnyitott KEYBOARD: csatorna.


Igen, emlékszem, a joy(n) függvény értéke sosem volt 0, ha a joyt valamerre elmozdítottam, attól függetlenül, hogy a key delay vagy rate mennyire volt állítva. Ha nem volt éppen click, akkor is 0-tól eltérõ értéket mutatott, ha döntögettem a joyt.
100 SOUND SOURCE 3,STYLE 16,LEFT 16,RIGHT 64,SYNC 2
110 SOUND SOURCE 2,STYLE 128,PITCH 25.2,SYNC 2
120 SOUND PITCH 25,SYNC 2
Videos

Offline szipucsu

  • EP addict
  • *
  • Posts: 9125
  • Country: hu
    • View Profile
    • Webnyelv.hu - Tanuljunk nyelveket!
Re: Eredeti EP játék vs átirat, ill bugjaik.
« Reply #34 on: 2006.June.07. 00:16:23 »
Quote from: "MrPrise"

Nekem úgy rémlik mintha túl kényes lenne a bemenõ hangfile-ra az EPTE...


Igen, én is szenvedtem vele, de egyszer az Eat it up-ot sikerült átvenni vele. Hosszabb programmal már elég nehéz lett volna. De ha közvetlenül az EP jelet küldjük az EPTÉ-nek valami másolóról, azzal talán már nincs gondja, legalábbis feltételezem.
100 SOUND SOURCE 3,STYLE 16,LEFT 16,RIGHT 64,SYNC 2
110 SOUND SOURCE 2,STYLE 128,PITCH 25.2,SYNC 2
120 SOUND PITCH 25,SYNC 2
Videos

Offline Spidermans Friend

  • EP fan
  • *
  • Posts: 162
    • View Profile
Re: Eredeti EP játék vs átirat, ill bugjaik.
« Reply #35 on: 2006.June.09. 13:29:11 »
Quote from: "Woid"

Más. Van még itt kazetta nekem, gyártottam wavot. Egy wavból, ki tudom nyerni az eredeti
fájlokat valami módon, vagy csak lemezes egységgel fog menni? (Emu?)
Az epte-vel már oda jutottam hogy vesz fel, kiirja hogy mennyi rész van benne,
de a létrehozott .tap üres :oops:


Sok kazetta van? Nekem van egy fél(negyed-)kész progim, ami kiszedi az adatot wavból, ha elküldöd a wavokat, megpróbálom megetetni vele.

Offline Woid

  • EP fan
  • *
  • Posts: 103
  • Country: hu
    • View Profile
Re: Eredeti EP játék vs átirat, ill bugjaik.
« Reply #36 on: 2006.June.11. 19:26:32 »
:lol:
[Még PéCé-sebb Exolon]

Nincs sok. 34 darab gyári, meg két 60 perces. Igazából a két 60 perces már netről leszedett gamék.

Offline lgb

  • EP addict
  • *
  • Posts: 3555
  • Country: hu
  • æðsta yfirmaður
    • View Profile
    • http://lgb.hu/
Re: Eredeti EP játék vs átirat, ill bugjaik.
« Reply #37 on: 2006.June.14. 09:08:47 »
Tudvalevo (marmint azert mert eloszeretettel reklamozom magamrol ...), hogy nem szoktam szamitogeppel jatszani, es ez a kijelentes multidoben is igaz. KIVEVE ket esetet ;-) Az egyik Commodore 64-en az Elite-ra vonatkozik (aki nem ismerne: ez egy urhajos szimulacios/kereskedos jatek eleg sok gepre kijott). A kerdesem az lenne - nem meglepo modon -, hogy ilyen keszult-e valaha is EP-re?

Offline Zozosoft

  • EP addict
  • *
  • Posts: 14016
  • Country: hu
    • View Profile
    • http://enterprise.iko.hu/
Re: Eredeti EP játék vs átirat, ill bugjaik.
« Reply #38 on: 2006.June.14. 09:14:16 »
Quote from: "lgb"
Tudvalevo (marmint azert mert eloszeretettel reklamozom magamrol ...), hogy nem szoktam szamitogeppel jatszani, es ez a kijelentes multidoben is igaz. KIVEVE ket esetet ;-) Az egyik Commodore 64-en az Elite-ra vonatkozik (aki nem ismerne: ez egy urhajos szimulacios/kereskedos jatek eleg sok gepre kijott). A kerdesem az lenne - nem meglepo modon -, hogy ilyen keszult-e valaha is EP-re?

Elite (Spectrum átírat)

Offline geco

  • EP addict
  • *
  • Posts: 6283
  • Country: hu
    • View Profile
Re: Eredeti EP játék vs átirat, ill bugjaik.
« Reply #39 on: 2006.June.15. 00:03:28 »
Quote from: "Zozosoft"
Quote from: "geco"

Normál EP-n is mûködnie kell

Én csak floppyról probáltam ki, úgy ment.


Biztos valami csúnya vírus támadta meg :)

Mindig is "tetszettek" a CGA-s játékok, még Hercules módban is szebbek voltak, mint ebben a gyönyörûen kiválasztott 4 színben.

Offline Woid

  • EP fan
  • *
  • Posts: 103
  • Country: hu
    • View Profile
Re: Eredeti EP játék vs átirat, ill bugjaik.
« Reply #40 on: 2006.June.15. 09:46:06 »
Quote from: "geco"

Elnézésed kérem, be kellett volna tennem a file sorrendet egy txt file-ba, a ZOZO által felvázolt sorrend a helyes.
Normál EP-n is mûködnie kell, a végsõ tesztet az EP-men hajtottam végre, és én is EPTE-vel. Próbáltad külön TAP file-ba tenni az EXOLON file-jait?
Az EPTE-vel én is szívtam, nem volt hajlandó abban a sorrendben betenni a file-okat a TAP-ba, mint ahogy én kijelöltem neki, ezért a végén minden file-nak külön TAP-ot csináltam.
De lehet, hogy csak én voltam a béna.


Be lehet tölteni sorrendben, vagy egyenként jelölöd ki a fájlokat a CTRL nyomvatartásával és visszafele sorrendben,
vagy, nyomsz egy CTRL-A, és a fileneveket átrendezed a fájlnév ablakban a szokásos copy-paste módszerrel :)
Igen, csináltam külön tapokat, ahogy itt javasolták. De ugyanaz, az első 2 fájlt megeszi, utánna már csak found-ot ír,
bármelyik fájlt is adom oda neki. Emulátorban tényleg megy szépen minden.

Offline geco

  • EP addict
  • *
  • Posts: 6283
  • Country: hu
    • View Profile
Re: Eredeti EP játék vs átirat, ill bugjaik.
« Reply #41 on: 2006.June.16. 00:21:29 »
Quote from: "Woid"

Be lehet tölteni sorrendben, vagy egyenként jelölöd ki a fájlokat a CTRL nyomvatartásával és visszafele sorrendben,
vagy, nyomsz egy CTRL-A, és a fileneveket átrendezed a fájlnév ablakban a szokásos copy-paste módszerrel :)
Igen, csináltam külön tapokat, ahogy itt javasolták. De ugyanaz, az elsõ 2 fájlt megeszi, utánna már csak found-ot ír,
bármelyik fájlt is adom oda neki. Emulátorban tényleg megy szépen minden.


Köszi, mintha az elsõ módszert próbáltam volna, majd legközelebb tesztelem újból. :wink:

Offline geco

  • EP addict
  • *
  • Posts: 6283
  • Country: hu
    • View Profile
Re: Eredeti EP játék vs átirat, ill bugjaik.
« Reply #42 on: 2006.June.16. 00:28:19 »
Quote from: "Woid"

a PAUSE vagy STOP sem, ami azeredetiben müxik. CHEAT módban végülis nem gond.


A pause megy, csak az ESC-re van téve ( a la CPC ), STOP-ot nem találtam a CPC-s verzióban.

Offline Woid

  • EP fan
  • *
  • Posts: 103
  • Country: hu
    • View Profile
Re: Eredeti EP játék vs átirat, ill bugjaik.
« Reply #43 on: 2006.June.16. 03:54:14 »
Na megszületett :)

3 tap fájl lett.

01_start_menu.tap
02_intro.tap
03_level_01.tap

Az első tap lefut, kéri a dolgokat, pl melyik pályát akarjuk játszani, stb.
Beállítás után auto kéri a második tapot. Itt már  szigorúan SLOW-ban legyen az EPTE,
az első tap még mehet maxon. Néha még így is nagyon "beleharap" a blokkok elejébe.
A második tap az intro, ez kemény, nagyon jó lett :)

Ha ezt meguntuk nézegetni, akkor SPACE, és lehet adagolni neki a harmadik tapot,
ami betölti az első pályát. Ezt is csak SLOW-ban.

(Én legutoljára maxon nyomtam bele az EP-ba, de minden PAUSE feliratnál leállitottam az EPTE-t,
aztán mikor jött a piros kocka, inditottam tovább az EPTE-t is. Jó sok blokk van,
szóval jó kis móka :lol: )

Nem ismerem az EP belső világát annyira, de ha ilyet lehet, akkor a gép várakozását a blokkokra
esetleg le lehet csökkenteni? Fájlok betöltésekor, mikor "loading file" van, nincs gond,
csak amikor a blokkok között van PAUSE. Ott ha nem várna annyit a gép, az remek lenne.

Na hát kb ennyi, sok sikert a folytatáshoz :)

Offline geco

  • EP addict
  • *
  • Posts: 6283
  • Country: hu
    • View Profile
Re: Eredeti EP játék vs átirat, ill bugjaik.
« Reply #44 on: 2006.June.16. 04:53:31 »
Quote from: "Woid"
Na megszületett :)

Nem ismerem az EP belsõ világát annyira, de ha ilyet lehet, akkor a gép várakozását a blokkokra
esetleg le lehet csökkenteni? Fájlok betöltésekor, mikor "loading file" van, nincs gond,
csak amikor a blokkok között van PAUSE. Ott ha nem várna annyit a gép, az remek lenne.


Grat .:)

A következõ lépés az lesz, ZOZO adott is pár jó tippet, hogy hogy cserélhetném le az EXOS 5-öt EXOS 6-ra, emulátoron is eléggé lassan tölt, ezért mindig feltolom az emut 99 MHz-re