Az Enter-ball nem lehet valamilyen Spectrum program átirata "EP-sre" módosítva (pl. név megváltoztatása) ? Spectrum méretû 32x24 karakteres képernyõt használ attribútum módban, 4000h-5AFFh területen, ugyanazzal a "kevert bites" pixel címzéssel, és a paletta színei, azok sorrendje, és a memóriakiosztás is Spectrum programnak megfelelõ. :eek:Hmmm... na felteszem a kérdést a Spectrumosoknak, hogy láttak-e hasonlót? Ha nem, akkor átírjuk EP-rõl nekik :ds_icon_cheesygrin:
Az Enter-ball nem lehet valamilyen Spectrum program átirata "EP-sre" módosítva (pl. név megváltoztatása) ?
Az Enter-ball nem lehet valamilyen Spectrum program átirata "EP-sre" módosítva (pl. név megváltoztatása) ? Spectrum méretû 32x24 karakteres képernyõt használ attribútum módban, 4000h-5AFFh területen, ugyanazzal a "kevert bites" pixel címzéssel, és a paletta színei, azok sorrendje, és a memóriakiosztás is Spectrum programnak megfelelõ. :eek:
Mondjuk pl. a digi effektek alapján elképzelhetõ, hogy eredeti, bár utólag tenni bele ezeket sem lehet olyan nehéz.Nagyon úgy tûnik, hogy eredeti, a Spectrumosok se tudtak megfelelõ játékot mondani. A TVBALL-ból egyébként a zene is kimaradt, meg az effektek nagyrésze is.
Mintha egyszer láttam volna valami hasonlót Spectrumra, kicsit gyengébb grafikával, de lehet, hogy rosszul emlékszem...[/quote]
a nagyobb érték a lassabbAkkor ezért nem sikerült kiszúrni sima memória mentés hasonlítgatással :oops: mint az életek esetét.
hattal kevesebbet a tényleges értéknél.
Szerintem lehet, hogy tömörítve vagy kódolva van ez a program, mert magnóról töltéskor érdekes volt a hangja, mintha ugyanaz a kódrészlet ismétlõdne az elején nagyon sokszor.
Szerintem lehet, hogy tömörítve vagy kódolva van ez a program, mert magnóról töltéskor érdekes volt a hangja, mintha ugyanaz a kódrészlet ismétlõdne az elején nagyon sokszor.XOR-olasos titkositas volt a PRG fajlon. Meg kell nezni, lehet hogy a gyari kazetta masolasvedett is. Valoszinuleg a XOR-olas miatt nem latta anno aki feltorte, hogy mekkora is a tenyleges programkod, ezert vegig kimentette a RAM-ot. Igy lett most kisebb a PRG, mert csak a tenyleges meret van benne.
XOR-olasos titkositas volt a PRG fajlon.Valahogy gyanús volt, hogy valami turpisság van a dologban. :D
Fordított irány :ds_icon_cheesygrin:
zx128emu debugerében:
l "ebsp" 0 6000 f7ff
g 6000
Fordított irány :ds_icon_cheesygrin:Szuper, tetszik :), az attribútumokat kell már csak átvarázsolni?
zx128emu debugerében:
l "ebsp" 0 6000 f7ff
g 6000
Szuper, tetszik :), az attribútumokat kell már csak átvarázsolni?Meg a hangokat rendesen. Gondolom igazándiból egy DAVE lejátszó rutin kell majd AY-ra :-) De a jelek szerint 48-as gépre is lehet valami tûrhetõ hanghatást elõidézni.
Mondjuk kérdés, hogy a DAVE spéci dolgai (ilyen olyan szûrõk, polinom és gyûrû izék) közül használ-e valamit ez a zene.
de esetleg jóval nagyobb lenne a zene adat mérete, mint amit a játék eredetileg EP-n a SOUND: eszközre küldött.Igen ez elég valószínû, viszont az AY úgyis csak 128-as Spectrumban van, ott meg akkor bõven lesz kihasználatlan memória :-) Csak majd egy tömörítés kell a programra, hogy a fájlméret elviselhetõ legyen.
majd küldjétek be a WOS-ra :)Azt akarom :-)
ha az a-studio panaszt emel akkor majd megkérdezzük õket hogy mennyi bevételük volt az illegális specy átiratokból :o)Esetleg Andrew barátunk megkérdezheti, hogy is volt ez a Magicball...
Próbálkozás a zene felvételére::smt038 :smt038 :smt038
Elég nagy méretû a felvett zene, bár ennyire azért nem pazarló, valójában ez a felvétel többször is tartalmazza ismételve - azt még meg kell oldani, hogy az egész zene pontosan az elejétõl a végéig egyszer legyen felvéve.Az ideális az lenne ha beférne egy szegmensbe :oops:
Az ideális az lenne ha beférne egy szegmensbe :oops:
Szerintem elférAz úgy akkor szuper lesz, majd akkor a betöltõ program megnézi, hogy 128-as gép-e, ha igen, akkor a programkód után betölti még egy plusz szegmensre a zenét. A címképernyõn, ahol az EP is zenél, ott meg mehet megszakításból, a fõprogram úgyis csak a space-t figyeli :-) (Eredetileg az EP-n EXOS 8-kkal folyamatosan után tölti a SOUND-ra a zene adatokat)
A digi hangokról akkor kiderült, hogy tényleg digi hangok? Én annak idején turkáltam a programban de nem találtam meg õket. Arra is gondoltam hogy nem digi hangok, hanem marha jól megcsinált DAVE hangok, ugyanis úgy tûnt hogy nem áll le a játék amikor lejátszódnak. Azt meg el nem tudtam képzeni hogy digi hangot tudnak lejátszani ilyen minõségben a játék alatt.A digi hangot azt honnan vetted? A borítón (http://ep128.hu/Album/Ep_Kazetta/EnterBall.jpg) csak annyi van, hogy "real drum effects".
Elsõ ránézésre azt láttam, hogy irkálja nagyjából az összes DAVE hangregisztert, így szerintem egyértelmû, hogy a "marha jól megcsinált DAVE hangok" megfogalmazás a helyes.
Talán itt is hasznát lehetne venni a 128K-s Spectrumnak, amivel jobb minõségû lehet a hang.Erre gondoltam én is, helyünk az van bõven F800-tól, hogy akár két külön (48/128) új hangrutint csináljunk, a megfelelõ hívásokat meg majd a betöltõ beállítja a géptípus függvényében.
A labda ütközése fallal vagy téglával (azaz a "real drum effects") egyszerû teljesen digitális hang.Akkor ez ezért hasonlít valamennyire 48-asba átmenve, mert a bizonyos hangerõ feletti része billegteti a BEEP bitet.
A labda és az ütõ ütközése négyszögjel burkológörbével.Itt meg hasonló módon a kiírt hangerõ értékekbõl lesz a 48-as hang.
És amúgy akkor amíg a digi hang szól addig áll a program?
Még egy plusz érdekesség: ezt az egyik angol fórumtársunktól kaptam anno (asszem John Fante), egy csomó ömlesztett játékkal. Azt mesélte, hogy anno egyszer találkozott Kopácsyékkal, akkor másoltak neki sok játékot.
No ez gyárilag XOR-olatlan programkódos verzió, és nem egyezik meg a forgalomba lévõ verzióval, valamivel kisebb a programfájl mérete. Ki kéne találni mi a különbség...
Egy érdekesség: a .prg file-t (legalábbis az új, XOR-olatlan verziót) hangszerkesztõ programban 22050 Hz-es (a játékban ennél magasabb a frekvencia) mono elõjel nélküli 8 bites audio file-ként megnyitva a végén megtalálhatók a digitális effektusok, amelyek valóban különbözõ dobok hangjai :)Érdemes EP64-es módban kipróbálni a játékot (kezdõknek kiváló gyakorló mód :-) ) sokkal "dobosabban" szólnak a dobok!
-ütõ mozgása mondjuk idegesítõ kicsit, még akkor is ha rásegít a golyó eléréséreÜtõ mozgatásban szerintem van egy kis bug, balra láthatóan gyorsabban megy, mint jobbra. Ahogy most spectrumosításnál néztem, egy kicsit túl bonyolultra is sikerült az irányítás lekérdezés, pl ugyanazt a billentyûsort többször is lekérdezi...
mindig a labda felé megy gyorsabbanEz eddig nekem fel se tûnt :-) lehet, hogy azért emlékszek csak balrára, mert mindig csak a labda kiengedése elött volt idõ ilyesmit figyelni?
A labda ütközése fallal vagy téglával (azaz a "real drum effects") egyszerû teljesen digitális hang.Ha a játék közben megnyomjuk az S gombot akkor kikapcsolja ezeket. Talán az a értelme, hogy az Endi által említett pici megakadást kiküszöbölje.
Na a 20. pályán vagyok, végig akarom vinni. Persze csak az emulátor mentési funkciójának és a sebesség csökkentõnek köszönhetõ, hogy idáig eljutottam... marha nehéz játék, és marha szemét pályái vannak.Fénykoromban volt, hogy eljutottam a tizenvalahanyadik pályáig cheat nélkül, most lehet cheattel se állnék neki a végigjátszásnak, még elevenen élnek a nehéz pályák, volt, hogy egy téglát kellett már csak kiütni, és percekig azzal az eggyel szenvedtem :D
Amúgy még az jutott eszembe, hogy ez az a játék, amit nagyon EP-síteni lehetne a soronkénti paletta állítással. A háttér, de fõleg a kiüthetõ elemek tök szépek lennének színskálával. Meg az ütõn is lehetne szépíteni így.Ez így van, ha jól láttam itt a topicban, akkor spectrum screent épít fel, ebben az esetben csak az LPB-k színeit kéne átirogatni.
Az elsõ az mindig fix, gondolom az utolsó is, amilyen szemét volt. :)Igen, régebben én is elvittem egyszer az utolsó pályáig, ugyanaz volt, mint amirõl írsz.
39-es pálya :)Nálam van csak valami bibi, hogy amikor kilõ a labda egy (fekete) téglát, nem szól semmilyen hang?
Nagyjából színhelyes Spectrum verzió.
Nagyjából színhelyes Spectrum verzió. Mondjuk itt-ott voltak gondok, mivel az EP verzió használ sima+fényes szín kombinációkat is, ami ugye Spectrumon nem lehetséges...
zx128emu debugerében:
l "ebsp" 0 6000 f7ff
g 6000
Nagyjából színhelyes Spectrum verzió. Mondjuk itt-ott voltak gondok, mivel az EP verzió használ sima+fényes szín kombinációkat is, ami ugye Spectrumon nem lehetséges...
És hol keresi a file-t?
"file not found"
Ahogy az elsõ béta verziót is :-)Valami nem stimmel, mert a kezdõ képernyõ még megjelenik, de a SPACE megnyomása utána fagyi van.
Valami nem stimmel, mert a kezdõ képernyõ még megjelenik, de a SPACE megnyomása utána fagyi van.Az lehetett a baj, hogy 128-as Spectrum módban próbáltad.
Az lehetett a baj, hogy 128-as Spectrum módban próbáltad.Valóban. :oops:
Egy érdekesség: a .prg file-t (legalábbis az új, XOR-olatlan verziót) hangszerkesztõ programban 22050 Hz-es (a játékban ennél magasabb a frekvencia) mono elõjel nélküli 8 bites audio file-ként megnyitva a végén megtalálhatók a digitális effektusok, amelyek valóban különbözõ dobok hangjai :)B33Fh-n van a hangok táblázata (cím, hossz)
Így viszont van két soha nem használt hangminta a programban!Nem semmi, hogy a programokban elmélyedve mik ki nem derülnek.
A tárolás se túl optimális, 8 bitesként van letárolva, ebbõl lejátszáskor csinál 6 bitest... ha 6 bitesre lennének konvertálva, gyorsabb lenne a lejátszórutin.
a hiscore háttere kicsit más,Nekem ez jobban is tetszik, kicsit nyugodtabb :-)
a névbeírónál hasonlóanOtt alul is van egy border-effekt (Spectrumon menõ trükk), ezt nem értem miért maradt ki a kiadott verzióból.
egyik digi hang mintha kattannaMegnéztem a táblázat alapján ugyanannyi digisample van ebben is, mint a kiadottban. De két sample-t ugyan úgy nem használ...
Így viszont van két soha nem használt hangminta a programban!Elõ lehet csalni õket, ha a debuggerben
Egy érdekesség: a .prg file-t (legalábbis az új, XOR-olatlan verziót) hangszerkesztõ programban 22050 Hz-es (a játékban ennél magasabb a frekvencia) mono elõjel nélküli 8 bites audio file-ként megnyitva a végén megtalálhatók a digitális effektusok, amelyek valóban különbözõ dobok hangjai :)Itt is vannak kimentve raw-ban, illetve wav-ra konvertáltan is. A Wav-nak 32000 Hz-et állítottam be, saccperkb ez hasonlít a játékban lévõre. Egyébként picit lassabban jobban szólnak, ahogy azt EP64-en futtatva hallhatjuk is.
Melyik az a kettõ hangminta, amit sose játszik le a játék? A 4-es és az 5-ös?Igen azokat.
Nem lehet, hogy mindegyiket lejátssza?Nem maga a lejátszó rutin vált át a 2-es hangra a 4-es, 5-ös esetén. 4-es esetén kicsit lassabban lejátszva.
Itt az összes pálya screenshotja :ds_icon_cheesygrin:
Abszolút teljesen véletlenszerûen jönnek?Igen.
B2C7-re írt 18h pedig a zöld téglák hangját változtatja meg.Ha valaki ezt próbálta, akkor hallhatta, hogy nem igazán értelmes hangot kapunk :-(
Nagyon nagy balhéval vált el a Z80-as környezettől, nem szeretne mélyebben belemerülni újra az EP-be, olvassa az oldalt. Nosztalgiázik, de nem akarja a sebeket feszegetni.
Mi lett azóta a játék Spectrumra átírásával? Felkerült a WOS-ra? Vagy még nem?Türelem ;-)
Türelem ;-)Csak nyugodtan! Csak megijedtem, hogy esetleg lemaradtam a dologról. :D
szipucsu, ha mélyebben szólnak akkor lassabban kell lejátszani a digi hangot, tehát hosszabb lesz :)Én is így gondoltam. De a legkisebb (1-es, 2-es körüli) sebességnél talán még beleférne.
Próbálkozás a zene felvételére:Megpróbáltam a DAT fájlban megkeresni az ismétlõdéseket, a 38h-tól lévõ FC 34 4A 8D stb-vel kezdõdõ blokk ismétlõdik 5x. Levágva az elsõ blokkvégnél, már belefér egy szegmensbe :-) Igaz úgy hallom, hogy még mindig 2x van benne a zene, de pont a végénél ér véget. Arra hogyan lehetne rá venni a lejátszót, hogy a végén elõlrõl kezdje?
Elég nagy méretû a felvett zene, bár ennyire azért nem pazarló, valójában ez a felvétel többször is tartalmazza ismételve - azt még meg kell oldani, hogy az egész zene pontosan az elejétõl a végéig egyszer legyen felvéve. A minõségen még lehetne javítani; a hangerõ/burkológörbe konverzió nem tûnik tökéletesnek, és a zajcsatornával problémák vannak (ez a script mindig arra a csatornára teszi, ahol éppen a legkisebb lenne a hangerõ, ami érdekesen szólna sztereó AY kimeneten :)).
Igaz úgy hallom, hogy még mindig 2x van benne a zene
Arra hogyan lehetne rá venni a lejátszót, hogy a végén elõlrõl kezdje?
Az adat végén kellene lennie egy "file vége" jelzésnek, ami a file egyszerû rövidebbre vágásával elveszik.Áhá :oops:
Megpróbálom újra felvenni pontosan egyszer az elejétõl a végéig (esetleg a minõségen is lehetne javítani még :oops:).Ha nem túl nagy kérés :oops:
Azt ugye jól nézem, hogy egyszer kell az inicializálási részt hívni (a programba beépítve ebbõl az IRQ tábla létrehozás már nem kell), ezt lehet a SOUND megnyítása helyére berakni, aztán az IRQ rutint kell hivogatni 50Hz-ben?
Digitális hangot hogyan lenne célszerû az AY-val lejátszani?
Tiszta hang, maximális frekvencia, aztán birizgálni a hangerõt?
A 000h frekvencia a max? Vagy az osztás miatt 0-val kiakad?
Jobb minõséget lehetne elérni két AY csatorna használatával (táblázatból olvasva az egyes EP hangmintáknak megfelelõ két AY hangerõt), de ez az eredeti mintavételezési frekvenciához valószínûleg túl lassú lenne; a frekvenciát felezve talán mûködne.Két csatorna használatára én is gondoltam, oly módon elképzelve, hogy fixen át lenne konvertálva a kódban az eredeti 8 bites hangminták 2x 4 bitesre, így akkor be is férne a helyére. Lejátszásnál meg kimaradna 8->6 bitre konverzió, és annak helyére mehetne a félbájt szétszedés.
Két csatorna használatára én is gondoltam, oly módon elképzelve, hogy fixen át lenne konvertálva a kódban az eredeti 8 bites hangminták 2x 4 bitesre, így akkor be is férne a helyére. Lejátszásnál meg kimaradna 8->6 bitre konverzió, és annak helyére mehetne a félbájt szétszedés.
egy 512 byte-os, 512-vel osztható címen kezdõdõ táblázatEzt lehet rakni a program mögé F800H-ra.
A valamivel lassabb nem biztos, hogy nagy baj, EP-n is szerintem jobban szólnak a hangok EP64-en futtatva :-)
Ezt lehet rakni a program mögé F800H-ra.
De ezt talán legjobb lenne kipróbálni.Már csak egy SampleConvTable kell hozzá :-)
Már csak egy SampleConvTable kell hozzá :-)
Ennél biztosan lehet jobb minõséget is találni, de remélhetõleg mûködik :oops:Kíváncsi leszek mi lesz ebbõl :-)
Türelem ;-)
Apropó, mi van a Spectrum verzióval? Végül elkészült?Várom a béta tesztelõk visszajelzéseit! Neked is elküldtem vagy fél éve... :oops:
Várom a béta tesztelõk visszajelzéseit! Neked is elküldtem vagy fél éve... :oops:
spec ball mikor jön? specisek már örülnének neki biztos :)El akadt a dolog ott, hogy Pgyuri hibát talált, amiről sokáig az volt az elképzelés, hogy az átirat hibája.
Mostanra kiderült, hogy az eredeti Enterball a hibás, a high score beírós rész elcseszi a memóriát.Akkor én hiába játszottam ugyanaz a játékot snapshot-okkal...?
Amiből ilyen vicces dolgok lehetnek, hogy nincs gyémánt a pályán...
Akkor én hiába játszottam ugyanaz a játékot snapshot-okkal...?Igen ha örökélettel játszunk, vagy snapshotokkal haladva, akkor nincs meghalás, nincs név beírás, nincs hiba.
Ep-n ezzel a hibával találkozott valaki?Igen, most raktam be a képet :-) de itt van snapshotban is.
Ez régen C64-en volt divatNálunk is nagyon sok játékban benne volt. Ha nem, akkor meg nekiálltunk keresni, mert hiába láttuk az SpV-ban irigykedve a sok poke-t, azzal mi nem mentünk sokra...
Rendben, hogy az Enterball-ban "gyári" lehetőségként jelent meg az örökélet lehetősége, de lásd, a tesztelést és magát a játékot enélkül próbáltamNagyon úgy tűnik, hogy az A Studióban is csak örökélettel teszteltek :-)
hanem a játékot is átkalibrálták volna élvezhetőbbé.Erről az jut eszembe, hogy amikor először töltöttem be EP64-en az Eggs of Death-ot, és jött az élmény, hogy jééé ezzel még játszani is lehet??? Tuti, hogy 64-es gépen írták, és a végén nem akartak, vagy a kiadási határidő miatt nem jutott idő foglalkozni a 128-ason gyorsabb program futással.
>6008 00 01 02 03 04 05 06 07 :........
>6010 08 09 0A 0B 0C 0D 0E 0F :........
>6018 10 11 12 13 14 15 16 17 :........
>6020 18 19 1A 1B 1C 1D 1E 1F :........
>6028 20 21 22 23 24 25 26 27 : !"#$%&'
>6030 28 29 2A 2B 2C 2D 2E 2F :()*+,-./
>6038 30 31 FF 00 00 04 01 05 :01......
Emiatt van kriszály nélküli pálya?Igen, vagy olyat is láttam, hogy a pályán kívül volt, az ENTERBALL feliratban :-)
Plusz érdekesség: a TV BALL-ban a jó érték van!Gondolom az készült később. Átírásnál észrevették a hibát, de addigra egy csomó kazetta le volt gyártva. Akkor még nem volt automatikus frissítés...:ds_icon_cheesygrin:
Gondolom az készült később. Átírásnál észrevették a hibát, de addigra egy csomó kazetta le volt gyártva. Akkor még nem volt automatikus frissítés...:ds_icon_cheesygrin:Én is erre tippelek! :-)
TVBALL TVC 222 élet.Ebben nincs benne a gyári cheat?
Ebben nincs benne a gyári cheat?
Nem tudom. Az hogy müködik?Amikor a Highscore táblát mutatja be kell írni, hogy NASAGUY.
most akkor a specy verzió kész?
lett ez hirdetve pl a wos-on?
http://www.ep128.hu/Games/SpecBall.htm
PGyurinak kéne a végleges verziot összerakni a loaderrel.
Milyen kunsztot tud majd a speci tolto?EP szerüen tölt. "Magas hangon", ami Spectrumon turbónak számit, 4K blokkokban, és van villogo töltés jelzö. Meg van bevezetö szöveg a program történetéröl
Kérdőjel - meglepetés (az előzőek közül valamelyik, vagy szuper falbontás, ami minden fekete és/vagy fehér téglát egyből eltüntet. A pecheseknek viszont visszaépül az összes eddig elbontott tégladarab...)Ha visszaépül az összes elbontott tégladarab, és pont fehér (alapból bonthatatlan) tégla kerül a labda pozíciójába, akkor a labda nem akad be? Főleg, ha mondjuk több fehér tégla is van egymás mellett azon a részen?
Milyen kunsztot tud majd a speci tolto?
EP szerüen tölt. "Magas hangon", ami Spectrumon turbónak számit, 4K blokkokban, és van villogo töltés jelzö. Meg van bevezetö szöveg a program történetérölEz tok jo :-)
lehet hogy azért is érdemes lenne wos-ra kitenni, hogy az EP fejlesztői versenyt is reklámozzuk vele egyben, hiszen ha oda-vissza át lehet írni programokat akkor lehet hogy valakinek eszébe jut beszállni
Hoppá! Itt eldurrant a gyémánt is. Még jó hogy mindig mentek.
Az lehet a baj, hogy a gyémánt zöld színű és ami eltünteti a zöld téglákat az a gyémántot is.
A magyarázat pedig az, hogy Lacika a hibás verziót szivárogtatta ki :oops:
Van ebből jobb / végleges verzió?Jobb van, és mint írtam a végleges összerakást várom PGyuritól...
Botrány! Belsős ember szivárogtatta ki a mindenki által nagyon várt új ZX Spectrum játékot. A készítők kérik a rajongókat, hogy ne játszanak ezzel a verzióval, mert nem teljesen kész. A fejlesztő cég ügyvédei szerint az anyagi kár hatalmas lehet.
Bulvárhírek szerint a kiszivárogtató külföldre menekült.
:)
má nem találom a letöltést, de végül is zene meg hangok lettek benne?
mert ep-n azért a digi hangok játék közben elég ütősek
Ne játszd már az agyad te kis 3 per 3-as. Te vagy a fő kiszivárogtató.
Helyetted egy másik embernek kellett menekülnie.
Te kis 007-es. :D
Zozo miért nem teszed fel a WOS-ra ?
Küzdöttél a konvertálással és mégsem teszed közzé ?
Ennek semmi értelme.
Úgy érzem PGyuri el van havazva, ha gondolod, akkor megpróbálom az EXOS loadert az Enterball alá tolni a státusz sorral együtt.Írtam neked.
turbós de összemaszatolja a képet.
töltési idő 1 p 7 mp :)
Célszerűbb a "gyári" verzióval próbálkozni :-)Zozo, lehet érdemes lenne a WOS-on az EP devcompo topicba is postolni, megint figyelembe kerülhetne a topic, és hátha valaki kedvet kapna az induláshoz, és nem mellesleg ott többen rendelkeznek Speccyvel, mint az ittlakók ;)
Elvileg véglegesnek szánt verzió... a biztos az lenne, ha valódi gépen is ki lenne próbálva.
Részemről mehet :-)Ja, a Buzzsaw miatt regisztráltam oda még anno, kiteszem :)
Ha jól tudom te bejáratos vagy oda :oops:
Meg esetleg mehetne a lengyel fórumra is.
Célszerűbb a "gyári" verzióval próbálkozni :-)
Elvileg véglegesnek szánt verzió... a biztos az lenne, ha valódi gépen is ki lenne próbálva.
Ez a javított verzió ?Igen.
Részemről mehet :-)Megtörtént , Pear postolta a SPECCY.PL-re, én meg a WOS-ra :)
Ha jól tudom te bejáratos vagy oda :oops:
Meg esetleg mehetne a lengyel fórumra is.
Megtörtént , Pear postolta a SPECCY.PL-re, én meg a WOS-ra :)
SPECCY.PL (http://speccy.pl/forum/index.php/topic,2357.0.html)
WOS (http://www.worldofspectrum.org/forums/discussion/51517/enterprise-128-dev-compo/p1)
Rakd fel Ide is. Ezt topicot sokan nézik.Egyelőre a DevCompo lesz a helye, nézzék azt is :D
Brand new software (http://www.worldofspectrum.org/forums/categories/brand-new-software)
Thanks for the game. It has nice music, graphics and potential to be a really good Arkanoid clone. But at the moment it's rather unplayable. The paddle control is a bit unresponsive and needs adjusting imo. Sometimes it moves fast, sometimes in a slow and jerky way.
It would also require instructions as all these settings at the game start weren't clear for me. Possibility of choosing control (keyboard, different types of joysticks) and redefining the keys would be welcomed too.
I tested it in Spectaculator emulator.
z80-ban nem tudjátok felrakni?
mert a tzx-et nem olvassa az online emu amit használok
tessék
Hiba! Ha sokáig nem engedjük ki a labdát, akkor a program meghülyül. Nem bontja zöld falat. (nem a poke miatt. Azt utólag tettem bele)Igen, megnéztem: a védett DEC A hiányzik, de a védelem hívása benne van.
Igen, megnéztem: a védett DEC A hiányzik, de a védelem hívása benne van.
Ugyanaz a poke és mégis bontja a falat. Hogy van ez ? :)Nem mindegy mikor csinálod. A pontszám tábla megjelenítése előtt ellenőriz.
Régebben, mikor előszór teszteltem és sokáig nem engedtem ki a golyót, az bement a score táblába és ott pattogott.Ha régebben volt, akkor az a tuti hibás verzió volt.
Rakd fel Ide is. Ezt topicot sokan nézik.Úgy látom kiszivárgott :-)
Brand new software (http://www.worldofspectrum.org/forums/categories/brand-new-software)
Úgy látom kiszivárgott :-)
Geco részletesebb leírását oda is be lehetne tenni.
TZX file has been converted to TAP format using TZX2TAP (http://www.worldofspectrum.org/pub/sinclair/tools/pc/Win_TZX2TAPv0.21.zip).It is have a special loader, which emulating Enterprise loading (4K blocks, faster speed, red/green loading signal).
It is have a special loader, which emulating Enterprise loading (4K blocks, faster speed, red/green loading signal).As I saw the speed is the same as on Speccy, just the program have been divided to 4K blocks, except the screen (1b00h block), so I put the music block (1200h block) also in bigger size.
Then I don't think the TAP conversion will work :oops:
Member of Sinclair.hu are successfully tested the TZX version on 48K machine.
It is have a special loader, which emulating Enterprise loading (4K blocks, faster speed, red/green loading signal).
Then I don't think the TAP conversion will work :oops:
turbós de összemaszatolja a képet.
töltési idő 1 p 7 mp :)
Nekem csak 4:56 a TZX, a TAP 5:40. A legrövidebb blokkok nélkül (csak a betöltőkép külön blokk) és tömörítve lenne.Lehet rosszul emlékeztem akkor a TZX-re, pedig betöltöttem párszor :D
Legyen tömörített verzió is?Ezt fölvetettem anno én is, de PGyuri azt mondta, hogy a Spectrumosok a hosszan sípoló programot szeretik, mert abból tudják, hogy az jó játék lesz :ds_icon_cheesygrin:
Ezt fölvetettem anno én is, de PGyuri azt mondta, hogy a Spectrumosok a hosszan sípoló programot szeretik, mert abból tudják, hogy az jó játék lesz :ds_icon_cheesygrin:Én is hasonlóra gondoltam :D, csak én arra, hogy szeretik hallgatni a ciripelést jó hosszan :ds_icon_cheesygrin: , amúgy ez egy röviden töltő program, az Arc of Yesod 7 percen keresztül csiripel :D
Ezt fölvetettem anno én is, de PGyuri azt mondta, hogy a Spectrumosok a hosszan sípoló programot szeretik, mert abból tudják, hogy az jó játék lesz :ds_icon_cheesygrin:
128k-s speccyn hasonloan, mint ep-n, freki 1-re allitva, es a 0-as csatorna hangeroregisztere a 4 bites d/a, 48k-s speccyn a beeper + mentes(ha jol emlekszem) a ket bites d/a (and 18h lesz kiirva az FE portra.
Arra nem emlexem pontosan, mi a 2. Bit, de arra igen, hogy ket bites beeperes zenet lattam :-) , es lattam egy bites szuper speccys zenet is, meg ket biteset is :-D
A specemu irasa kozben nagyon sok jatekot atneztem port iras/olvasas szempontjabol, es ott lattam, hogy valami and 10h-t, valami and 18h-t hansznalt hangkiadaskor :-)
Valóban, bár a szintek nem lineárisak, az emulátorban ezeket az értékeket használtam:
0: 0
8: 4342
16: 43690
24: 45590
Esetleg lehetnének EP-s frekvenciák is, bár ez a Spectrum felhasználók számára valószínűleg nem lenne ismerős (bevezetőjel: 2400 Hz, 0 bit: 2000 Hz, 1 bit: 3000 Hz; ezek kerekített értékek).
persze ehhez sztereó magnó is kell...
1 csatorna egyszerűbb és olcsóbb. :) Sztereó jelet 8 bites processzorral valószínűleg nehezebb is lenne feldolgozni.
Ez durván turbósított :D, hány baudos a töltési sebesség? Viszont az a furcsa, hogy hangzás alapján 2x olyan gyors, mint a speccy töltési sebessége, és mégis majdnem annyi idő alatt tölti be a 4k-s blokkot, mint a normál EP töltés, úgy emlékszem jó hosszú bevezetőjellel volt 16mp, itt 13 mp alatt töltődik be rövid bevezetőjellel.
Ránézésre egyszerűbbnek tűnik a töltö rutin kódja, mint a speccys ROM loader :)
Mar nem fert bele a gepidobe az eredeti loaderes villogtatas?
Elvileg beleférhetett volna, csak a keretcsíkozás egyszerűbb volt. :oops:Megértem ;)
Elvileg beleférhetett volna, csak a keretcsíkozás egyszerűbb volt. :oops:
Szép a csíkozás, de hol lehet átállítani a színét ?
Felraktam ide. (http://www.worldofspectrum.org/forums/discussion/comment/848466/#Comment_848466)
Valaki azt írja, hogy a SpecEmu nem tudja betölteni, nekem sikerült a beállításoknál ezeket kikapcsolva:
Auto tape play/stop
Flashload standard speed tape data
Edge detection
Auto load tapes
CPC sajátosság, ha nem basic programot töltesz be, akkor LOAD-ra Memory full, RUN"filenév"-vel meg elindul :D
Nekem is eltartott egy darabig, mire megtaláltam anno a megoldást, és sikerült betölteni a programokat 2000 előtt :D
aha megnéztemKöszi, meg is történt (http://www.cpcwiki.eu/forum/games/port-of-tvball-game-from-videoton-tvc/new/#new) :)
jó ez, nem csúnya, és jól játszható
mehet a cpc-s fórumokra, kihangsúlyozva persze hogy ep-s program (meg hogy épp van egy ep-s verseny) :)
Jó lett Geco. Na ezt is játszhatom végig. :)Húúú, jól nyomod :) , én nem tudnék ennyi verziót végigtolni, ezt is úgy játszottam végig, hogy mihelyt megjelent a pálya, értékváltás két címen, és jöhetett a következő :D
Itt egy sna. A 128-as cpc konfigba kell betölteni.
Konvertálás közben vettem észre, hogy +2 digi hang volt az EP,és a TVC verzióban isEzt anno valahol a topic elején írtam én is :oops:
Ezt anno valahol a topic elején írtam én is :oops:Bocsi, lehet olvastam régen, csak elfelejtettem :oops:
amúgy rájöttem valamire: amikor már nagyon felgyorsult a labda, akkor elég zavaró hogy a digi hangok megakasztják a mozgást. lehetne erre egy olyat csinálni hogy a mozgás sebesség hat a hang lejátszási sebességre (hangmagasság)A hangzás érdekesebb lehetne, CPC-n sajnos nem lehet, 2 NOP utasítás van a regiszter írás, és a ciklus vége között időzítésre, csak ezzel lehetne játszani, EP-n érdekesebb lehetne a dolog.
még lehet hogy hangzásilag is érdekesebbé tenné
amúgy rájöttem valamire: amikor már nagyon felgyorsult a labda, akkor elég zavaró hogy a digi hangok megakasztják a mozgást.Ha nagyon felgyorsult, akkor már régen rossz :-)
Második pályának ezt adta:Lehet, hogy ebben is benne van az a bizonyos bug?
Megnéztem, ugyanúgy benne van a hiba, 49 pályát sorsol, javítom.
Ezek után már csak az a kérdés, hogy a Plus 4 verzió is hibás-e? :-)
Digital Ball (http://plus4world.powweb.com/software/Digital_Ball)
mondjuk a gyémánt is elég speckó ebben a játékban,
Persze. A gyémánt miatt log ki az arkanoid klónok közül. (ugyanazt írtam csak más szavakkal) :D
az az érdekes amúgy hogy eme egyediségek egyike se különleges ötlet, vagy amit nehéz megvalósítani
szóval fejlesztési szempontból is okos ötletek ezek
-labda kicsit random szögben pattog
Ez talán nem nagyon eredeti megoldás, a teljesen kiszámítható mozgású labdával ugyanis könnyen előfordulhatna, hogy "beragad" a pálya egy részén, és végtelen ciklusban pattog mindig ugyanazon az útvonalon. A véletlenszerű szöggel egy idő után mindig kiszabadul, illetve a pálya minden részét eléri előbb vagy utóbb. Hasonló véletlenszerűsítés található ebben az egyszerű demo programban (https://enterpriseforever.com/programozas/asm-ep-n-hogyan-kezdjem/msg52125/#msg52125) is. :)
Specball 2016 Walkthrough, ZX Spectrum (https://www.youtube.com/watch?v=sap1RzPh6-Y)
úgy látom az Enterball a korábbi, az 1988-as, a Digital Ball 1989-esIgen. Érdekesek ezek a digi hangok. Nem jöttem rá, mitől függ a hangmagasság, talán teljesen véletlenszerű, mert a tégla típusától sem függ. Én biztos úgy csináltam volna, hogy minél feljebb/minél inkább jobbra van a tégla, annál magasabb a hang.
Nem semmi, hogy 2MHz sincs a Plus4 órajele, és viszi a digi hangot úgy, hogy nem áll le arra az időre a játék. Eléggé alacsony lehet a digi hang frekvenciája, pedig nagyon jól szól.Sebességre ne hasonlítsd össze a két CPU-t, pl a Z80-ban a NOP 4 órajel ciklus, a MOS-ban meg 1, és a +4-ben a CPU ugyan 2MHZ, de csak a kereten fut annyival, az aktív képen nem tudom pontosan mennyi, de kb a fele.
Sebességre ne hasonlítsd össze a két CPU-t, pl a Z80-ban a NOP 4 órajel ciklus, a MOS-ban meg 1, és a +4-ben a CPU ugyan 2MHZ, de csak a kereten fut annyival, az aktív képen nem tudom pontosan mennyi, de kb a fele.Az NMOS 6502 származékokban a NOP két órajel ciklus, a CMOS leszármazottakban nem tudom, de talán ott is. Nincs 2 MHz, csak ~1,77, a PAL gépekben, az NTSC masinák majdnem 1,79 MHz-en futnak. Az órajel a képterületen a megjelenítés és a memória frissítés idejére a felére kapcsol, de nem a teljes sorban, így egy kicsit felette lenne átlagban, ha nem lenne a két "badline" minden karaktersor váltásnál. Illetve erővel le lehet korlátozni a sebességet fixen fél sebességre, de ez azért nem gyakori húzás. A "double clock" módban 109 ciklus van a kereten, 65 a normál sorokban és 22+3 a "badline"-okban. "Single clock" módban 57 van a kereten, 57 a normál sorokban és 14+3 a "badline"-okban. Ebből vissza lehet számolni a sebességek arányát, ha ez valakit érdekelne.