Welcome, Guest. Please login or register.


Author Topic: Enterball (Read 99661 times)

Offline Zozosoft

  • Global Moderator
  • EP addict
  • *
  • Posts: 14709
  • Country: hu
    • http://enterprise.iko.hu/
Re: Enterball
« Reply #30 on: 2010.July.20. 16:03:05 »
Talán itt is hasznát lehetne venni a 128K-s Spectrumnak, amivel jobb minõségû lehet a hang.
Erre gondoltam én is, helyünk az van bõven F800-tól, hogy akár két külön (48/128) új hangrutint csináljunk, a megfelelõ hívásokat meg majd a betöltõ beállítja a géptípus függvényében.

Offline Zozosoft

  • Global Moderator
  • EP addict
  • *
  • Posts: 14709
  • Country: hu
    • http://enterprise.iko.hu/
Re: Enterball
« Reply #31 on: 2010.July.20. 16:16:46 »
A labda ütközése fallal vagy téglával (azaz a "real drum effects") egyszerû teljesen digitális hang.
Akkor ez ezért hasonlít valamennyire 48-asba átmenve, mert a bizonyos hangerõ feletti része billegteti a BEEP bitet.

Quote
A labda és az ütõ ütközése négyszögjel burkológörbével.
Itt meg hasonló módon a kiírt hangerõ értékekbõl lesz a 48-as hang.

Offline IstvanV

  • EP addict
  • *
  • Posts: 4822
Re: Enterball
« Reply #32 on: 2010.July.20. 16:23:49 »
És amúgy akkor amíg a digi hang szól addig áll a program?

Valószínűleg igen, csak nagyon rövidek az effektusok, és a játék közben idő sem nagyon van ilyen részletekre figyelni :)

Offline IstvanV

  • EP addict
  • *
  • Posts: 4822
Re: Enterball
« Reply #33 on: 2010.July.20. 16:39:23 »
Egy érdekesség: a .prg file-t (legalábbis az új, XOR-olatlan verziót) hangszerkesztő programban 22050 Hz-es (a játékban ennél magasabb a frekvencia) mono előjel nélküli 8 bites audio file-ként megnyitva a végén megtalálhatók a digitális effektusok, amelyek valóban különböző dobok hangjai :)
« Last Edit: 2010.July.20. 16:43:59 by IstvanV »

Offline Zozosoft

  • Global Moderator
  • EP addict
  • *
  • Posts: 14709
  • Country: hu
    • http://enterprise.iko.hu/
Re: Enterball
« Reply #34 on: 2010.July.20. 16:52:14 »
Még egy plusz érdekesség: ezt az egyik angol fórumtársunktól kaptam anno (asszem John Fante), egy csomó ömlesztett játékkal. Azt mesélte, hogy anno egyszer találkozott Kopácsyékkal, akkor másoltak neki sok játékot.
No ez gyárilag XOR-olatlan programkódos verzió, és nem egyezik meg a forgalomba lévõ verzióval, valamivel kisebb a programfájl mérete. Ki kéne találni mi a különbség...

Offline endi

  • EP addict
  • *
  • Posts: 7298
  • Country: hu
  • grafikus, játékfejlesztõ, programozás, scifi, tudományok, vallás
    • Honlapom
Re: Enterball
« Reply #35 on: 2010.July.20. 17:55:54 »
Még egy plusz érdekesség: ezt az egyik angol fórumtársunktól kaptam anno (asszem John Fante), egy csomó ömlesztett játékkal. Azt mesélte, hogy anno egyszer találkozott Kopácsyékkal, akkor másoltak neki sok játékot.
No ez gyárilag XOR-olatlan programkódos verzió, és nem egyezik meg a forgalomba lévõ verzióval, valamivel kisebb a programfájl mérete. Ki kéne találni mi a különbség...

a hiscore háttere kicsit más, a névbeírónál hasonlóan
egyik digi hang mintha kattanna

amúgy mikor már nagyon gyors a labda, akkor nagyon feltûnõ hogy digi hangnál megakad a mozgása, tehát ez a kérdés is megoldva :)

Vigyázat! Szektás vagyok! :)

Offline endi

  • EP addict
  • *
  • Posts: 7298
  • Country: hu
  • grafikus, játékfejlesztõ, programozás, scifi, tudományok, vallás
    • Honlapom
Re: Enterball
« Reply #36 on: 2010.July.20. 17:59:12 »
ja és hiányoznak a dave hangok!
Vigyázat! Szektás vagyok! :)

Offline endi

  • EP addict
  • *
  • Posts: 7298
  • Country: hu
  • grafikus, játékfejlesztõ, programozás, scifi, tudományok, vallás
    • Honlapom
Re: Enterball
« Reply #37 on: 2010.July.20. 18:13:31 »
amúgy van egy olyan szöveg a fájlban hogy "Congratulations, you passed fifty levels", vajon mit csinál ilyenkor a program? lehet hogy van valami látványos effekt :)

most játszottam párat, hát azt kell mondjam hogy amúgy ez egy jó játék még mai viszonylatban is
-sikerélményt ad
-könnyû (bár néha meg túl nehéz, de ettõl csak változatosabb)
-sok pálya van és tök jók
-általában könnyû új pályára jutni (bár néha még játszanék a pályán - de ettõl is csak változatosabb)
-hangok sokat adnak a hangulathoz szerintem
-egyszerû és szép a grafika - pl. a híres Arkanoidnak szép a grafikája de kissé zavaros, átláthatatlan
-szép finoman mozog a labda, ettõl olyan minõségi játék érzésem van
-ütõ mozgása mondjuk idegesítõ kicsit, még akkor is ha rásegít a golyó elérésére
-ja és ez lemaradt: véletlenszerûen jönnek a pályák - ettõl is tök változatos lesz
Vigyázat! Szektás vagyok! :)

Offline Zozosoft

  • Global Moderator
  • EP addict
  • *
  • Posts: 14709
  • Country: hu
    • http://enterprise.iko.hu/
Re: Enterball
« Reply #38 on: 2010.July.20. 20:31:32 »
Egy érdekesség: a .prg file-t (legalábbis az új, XOR-olatlan verziót) hangszerkesztõ programban 22050 Hz-es (a játékban ennél magasabb a frekvencia) mono elõjel nélküli 8 bites audio file-ként megnyitva a végén megtalálhatók a digitális effektusok, amelyek valóban különbözõ dobok hangjai :)
Érdemes EP64-es módban kipróbálni a játékot (kezdõknek kiváló gyakorló mód :-) ) sokkal "dobosabban" szólnak a dobok!

Offline Zozosoft

  • Global Moderator
  • EP addict
  • *
  • Posts: 14709
  • Country: hu
    • http://enterprise.iko.hu/
Re: Enterball
« Reply #39 on: 2010.July.20. 20:38:59 »
-ütõ mozgása mondjuk idegesítõ kicsit, még akkor is ha rásegít a golyó elérésére
Ütõ mozgatásban szerintem van egy kis bug, balra láthatóan gyorsabban megy, mint jobbra. Ahogy most spectrumosításnál néztem, egy kicsit túl bonyolultra is sikerült az irányítás lekérdezés, pl ugyanazt a billentyûsort többször is lekérdezi...

Offline endi

  • EP addict
  • *
  • Posts: 7298
  • Country: hu
  • grafikus, játékfejlesztõ, programozás, scifi, tudományok, vallás
    • Honlapom
Re: Enterball
« Reply #40 on: 2010.July.20. 20:59:04 »
én azt nem tapasztalom hogy balra gyorsabban menne mint jobbra
mindig a labda felé megy gyorsabban
Vigyázat! Szektás vagyok! :)

Offline Zozosoft

  • Global Moderator
  • EP addict
  • *
  • Posts: 14709
  • Country: hu
    • http://enterprise.iko.hu/
Re: Enterball
« Reply #41 on: 2010.July.20. 21:09:57 »
mindig a labda felé megy gyorsabban
Ez eddig nekem fel se tûnt :-) lehet, hogy azért emlékszek csak balrára, mert mindig csak a labda kiengedése elött volt idõ ilyesmit figyelni?

Offline Zozosoft

  • Global Moderator
  • EP addict
  • *
  • Posts: 14709
  • Country: hu
    • http://enterprise.iko.hu/
Re: Enterball
« Reply #42 on: 2010.July.20. 23:37:32 »
A labda ütközése fallal vagy téglával (azaz a "real drum effects") egyszerû teljesen digitális hang.
Ha a játék közben megnyomjuk az S gombot akkor kikapcsolja ezeket. Talán az a értelme, hogy az Endi által említett pici megakadást kiküszöbölje.

Offline endi

  • EP addict
  • *
  • Posts: 7298
  • Country: hu
  • grafikus, játékfejlesztõ, programozás, scifi, tudományok, vallás
    • Honlapom
Re: Enterball
« Reply #43 on: 2010.July.21. 00:49:17 »
Az még kimaradt a játék elemzésembõl, hogy a labda pattogása is jó: van benne véletlenszerûség, nem csak néhány szögben tud pattogni. Jól be is van lõve ez a véletlenszerûség, csak kicsit változik pattanáskor. Ezáltal a játék változatosabb lesz.

Azt viszont visszavonom, hogy könnyû... :D Az elsõ 6-7 pálya könnyû és sikerélményt ad. Most megpróbáltam végigjátszani, a 10. pályától már szenvedés... Bár véletlenszerûen adja a pályákat, de valami logika azért van benne, mert nehezednek.
Vigyázat! Szektás vagyok! :)

Offline endi

  • EP addict
  • *
  • Posts: 7298
  • Country: hu
  • grafikus, játékfejlesztõ, programozás, scifi, tudományok, vallás
    • Honlapom
Re: Enterball
« Reply #44 on: 2010.July.21. 14:16:37 »
Na a 20. pályán vagyok, végig akarom vinni. Persze csak az emulátor mentési funkciójának és a sebesség csökkentõnek köszönhetõ, hogy idáig eljutottam... marha nehéz játék, és marha szemét pályái vannak.

Amúgy még az jutott eszembe, hogy ez az a játék, amit nagyon EP-síteni lehetne a soronkénti paletta állítással. A háttér, de fõleg a kiüthetõ elemek tök szépek lennének színskálával. Meg az ütõn is lehetne szépíteni így.
Vigyázat! Szektás vagyok! :)