Enterprise Forever
:HUN => Játékok => Topic started by: endi on 2008.October.15. 18:28:52
-
Van pár játék amelyeknek hatamas térképe van. Nem semmi hogy 48K-s Spectrumba miket bele nem tudtak rakni...
Ezt pl. nem ismertem, most találtam a WoS-on: http://www.worldofspectrum.org/infoseekid.cgi?id=0004448
Nem csak hogy nagy, de szép is.
-
A PHANTOM CUB-nak (http://www.worldofspectrum.org/infoseekid.cgi?id=0003681) Állítólag 500! Képből álló térképe van. Elkezdtem kockás papírra rajzolni de nem jutottan el a végére mert nem fért rá. :)
A RANARAMA (http://www.worldofspectrum.org/infoseekid.cgi?id=0004022)-nak (Csodálom hogy nem lett átírva EP.-re) is hatalmas térképe van.
Végigjátszottam.
-
Azt hiszem ezt nehéz lesz ûberelni:
ftp://ftp.worldofspectrum.org/pub/sinclair/games-maps/w/WhereTimeStoodStill_4.png
-
Azt hiszem ezt nehéz lesz ûberelni:
ftp://ftp.worldofspectrum.org/pub/sinclair/games-maps/w/WhereTimeStoodStill_4.png
Uhhh... Szó szerint "nem kispályás"... :lol:
-
TURRICAN I. (http://maps.speccy.cz/map.php?id=Turrican1&sort=0&part=&ath=0)
TURRICAN II. (http://maps.speccy.cz/map.php?id=Turrican2&sort=0&part=10&ath=)
Ezt meg még talán ma is fejből tudom. BATMAN :) (http://maps.speccy.cz/maps/Batman1.png)
Ez sem pici. :)
-
Ez a Batman sem piskóta. Kinek lehet annyi ideje, hogy összeállítsa, meg kitalálja, azokat a függõleges vonalakat hova kell rajzolni...
Tényleg nem semmi. Csak nem tudom, van-e valaki, aki tényleg használja is ezeket a térképeket. Aki annyira megszállott, úgyis tudja kívülrõl a pályát, mások meg max megnézik, hogy ez nem semmi, mint én, oszt becsukják. :D
-
Használni? Hát szerintem az is használatnak minõsül hogy én megszállottan nézegetem õket. :)
-
huh, ez brutál...
két térkép is van
nem néztem meg a játékot, ez egyben van benne a 48-as specyben? brutál
http://www.worldofspectrum.org/infoseekid.cgi?id=0003623
-
Ehhez mit szólsz?
Tantalus (http://www.worldofspectrum.org/infoseek.cgi?regexp=^Tantalus$&pub=^Quicksilva+Ltd$&loadpics=1)
Vagy egy igazi "klasszikus" ("megalománia kategóriában"):
Times of Lore (http://ep128.hu/Games/Times_of_Lore.htm)
-
Van olyan ember aki ezeket minden csalás nélkül végig játszotta?
-
Times of Lore-al egyszer kb 2x12 órát játszottunk egyfolytában. :)
Kb. 15 évesek lehettünk. :D
Aztán késõbb jöttünk rá hogy van mentés, csak a lemezt írhatóvá kell tenni (c64-en volt ez).
-
Van olyan ember aki ezeket minden csalás nélkül végig játszotta?
Valaki még ezt (http://www.worldofspectrum.org/infoseekid.cgi?id=0009446) is végignyomta egy videó tanúsága szerint...
Ebben a programban én abszolúte semmit nem tudok elérni, csak pattogok össze-vissza, mint egy gumilabda...
-
ááááááááááááá emberek! elkészült az egyik legnagyobb bejárható területõ 8 bites játék screenshotos térképe!!!!
times of lore!!!
döbbenetes!!!!! húú micsoda emlékeket ébreszt ez bennem!!!
ftp://ftp.worldofspectrum.org/pub/sinclair/games-maps/t/TimesOfLore.png
-
times of lore!!!
Annyira nagy, hogy a Firefox fagyni kezdett a megnyitása közben. (Memóriazabálás :D )
-
Ejha! :) - azért látszik a térképen az erõteljes szintezés: 32x32 felsõ tileset, 3 réteg 4x4 építi fel a 64x64-es tömböket, és csak itt jönnek a 8x8-as egyedi tile-ek. Na, kis RAM spekuláció: úgy látom, minden szint 256 elemû tilesettel dolgozik. A "karakterkészletre" 2Kb kell. E fölött egy 4x4-es 16 byte, így össz. 4Kb megy el egy szint 4x4-esre. A 3 réteg így 12Kb-t evett meg. A 32x32-es felsõ tileset definíciója pedig 1Kb. Összeadva csak 15Kb, és kijött ez a szép nagy térkép, persze feltéve, hogy mindegyik réteg teljesen ki van használva, mind a 256 eleme! :)
Na igen, régen kellett is ötletelni :D (Én is erõlködöm rajta, hogy elõállítsak afféle "kicsomagolás nélkül" használható formátumokat, legegyszerûbb pl. Huffmann kódolás szövegre, esetleg zenére. Ezt nem feltétlen kell kitömöríteni a memóriában a használathoz. A térképek viszont 2D természetük miatt elég kemény feladatok - jó volna valami nagyobb szabadságot megengedõ módszert kiötleni :) ).
-
hát igen, nagyon kellett trükközni, de amúgy ne hidd, hogy ma ez másként van, a legmodernebb játékok is ugyanilyen trükközéseket használnak sok helyen, erre a legjobb példa a dtx textúra tömörítés
amúgy a játéknak vannak még pályái, fõleg ilyen földalatti tunnelekre emlékszem, meg a házak is sokszor többszintesek, szerintem ezeket is elkészítik majd :)
-
Van, persze, mindig gyenge az a fránya hardver az álomhoz (vagy a versenytársak produktumaihoz) képest, aztán csak meg kell oldani valahogy. De azért ma már kissé más, megy a modul (objektum) szemléletû gondolkodás, aztán elég egy-egy kritikus komponenssel foglalkozni (arányaiban sokkal nagyobb kapacitásigény), a többit meg elviszi a gép, ahogy. Régen meg az egész program kritikus komponens volt :D - erre gondoltam ott - hogy pl. itt a térképet nem csak ki kellett találni, hanem pl. a térkép megjelenítõ kódját is el kellett gondolni, hogy biztos marad-e hely v. idõ pl. zenélésre meg szövegre, vagy akkor kevesebb lesz a zene (egymásra hatások - ez pl. ma már nem jellemzõ ilyen méretben).
Na jó, ez már OFF, nekem azért füzetben egyelõre akadnak vázlataim :) - ilyen gépes RPG-féléket szeretnék akár majd EP-re is, aztán el is kezdtem ilyen-olyan térképkódokkal bíbelõdni.
-
hát én 10 éve játékfejlesztéssel foglalkozok hivatásszerûen, szóval elhiheted, hogy ma is brutál számít szinte minden :)
gondolj bele, egy modern ps3 vagy x360 játék marha jól néz ki, pedig csak 500Mbyte memória van azokban a gépekben... és winyóra se lehet számítani a legtöbb esetben, persze dvd-rõl lehet tölteni, de ott megint csak trükközni kell erõsen
én eléggé átlátom ezeket a dolgokat, mert a gamedev szinte minden részéhez elég jól értek
-
jeccsetvili párizsban, durva:
ftp://ftp.worldofspectrum.org/pub/sinclair/games-maps/j/JetSetWillyInParis.png
-
jeccsetvili párizsban, durva:
Hát, igen, Párizs megér egy misét.
Tényleg durva. Mondjuk a Mona Lisát nem találtam hirtelen, de biztos az is rajta van.
Egy végigjátszást megnéznék.
UI: Megvan a végégjátszás, sok részes. (http://www.youtube.com/watch?v=lyKBDw5TJnY)
-
ez se semmi
ftp://ftp.worldofspectrum.org/pub/sinclair/games-maps/s/ShadowOfTheUnicorn_3.png
-
ez se semmi
ftp://ftp.worldofspectrum.org/pub/sinclair/games-maps/s/ShadowOfTheUnicorn_3.png
Ez volt az egyetlen 64K-s Spectrum 48 program.
-
Azt hogy csinálták? :)
-
Azt hogy csinálták? :)
Volt hozzá egy bővítő (http://www.worldofspectrum.org/infoseek.cgi?regexp=^Mikro-Plus$&pub=^Mikro-Gen+Ltd$&loadpics=1) amiben a ROM helyére lapozható plusz 16K volt.
-
Volt hozzá egy bővítő (http://www.worldofspectrum.org/infoseek.cgi?regexp=^Mikro-Plus$&pub=^Mikro-Gen+Ltd$&loadpics=1) amiben a ROM helyére lapozható plusz 16K volt.
Ha jól látom, ez a bővítő direkt a játékhoz készült. Érdekes, ezzel a szoftver árát is jelentősen drágább lehetett volna, és mégse lett :D
-
ez se semmi
ftp://ftp.worldofspectrum.org/pub/sinclair/games-maps/s/ShadowOfTheUnicorn_3.png
Huhh, hát ettől majdnem lefagyott a Firefox, akkora a kép. Nem tudom, mennyi memória kell ilyenhez.
-
Nem tudom, mennyi memória kell ilyenhez.
Nekem 685 megát ír, amikor az a kép van megnyitva :-)
-
hú ez milyen szép! pedig csak 2 szín
http://www.worldofspectrum.org/pub/sinclair/games-maps/v/Vera.png
-
ez meg szép színes
http://www.worldofspectrum.org/pub/sinclair/games-maps/u/UltimaRatio.png
-
Nagyon jó ez térkép. Biztos nehéz volt összedigizni. A játék elkészítésekor se lehetett könnyű a térkép tervezése.