Welcome, Guest. Please login or register.


Author Topic: Egysoros játék felhívás (Read 13344 times)

Offline Pgyuri

  • EP fan
  • *
  • Posts: 156
Re: Egysoros játék felhívás
« Reply #60 on: 2012.December.11. 16:21:55 »
... és akkor már a <> cseréld ki > jelre és mindjárt még 2 karakter megmaradó. Azaz kb. marad 15 karakter még egyéb dologra, vagyis hmmmm...... mi férne még bele .....


Hát így készül egy egysoros :)     Gratuláció a szépítéshez, nagyon tetszetős lett !

Pgyuri
« Last Edit: 2012.December.11. 16:25:26 by Pgyuri »

Offline Zozosoft

  • Global Moderator
  • EP addict
  • *
  • Posts: 14721
  • Country: hu
    • http://enterprise.iko.hu/
Re: Egysoros játék felhívás
« Reply #61 on: 2012.December.11. 16:26:12 »
Quote from: szipucsu
 Ott nem tudom, milyen határok vannak, de talán lehet olyan hosszú sort is előállítani, ami az egész képernyőt betölti, és amit nem is lehetne BASIC-ből szerkeszteni egyáltalán.
Ilyet sajnos nem lehet, az elején ki lett tárgyalva, hogy az IS-BASIC egy bájton tárolja a sor hosszát (míg a Spectrum 2 bájton), és ez szab határt a fantáziának.
És az én programom is többet foglalt a memóriában, mint amennyiből begépelni lehet, így nem a begépelésnél van a határ.

Offline szipucsu

  • Global Moderator
  • EP addict
  • *
  • Posts: 9898
  • Country: hu
    • Támogató Támogató
    • Webnyelv.hu - Tanuljunk nyelveket!
Re: Egysoros játék felhívás
« Reply #62 on: 2012.December.11. 18:53:13 »
Már talán nem ide tartozik, de valamilyen trükkel megoldható, hogy pl. THEN után olyan utasítás álljon, ami egyébként nem állhatna, vagy a NEW utasítás bekerülne a programba? Pl. ha Asmonnal megpiszkálnánk a basic programot, vagy ilyesmi.
100 SOUND SOURCE 2,STYLE 128,PITCH 25.2,SYNC 1
110 SOUND PITCH 25,SYNC 1
120 ! Videos

Offline endi

  • EP addict
  • *
  • Posts: 7298
  • Country: hu
  • grafikus, játékfejlesztõ, programozás, scifi, tudományok, vallás
    • Honlapom
Re: Egysoros játék felhívás
« Reply #63 on: 2012.December.11. 20:33:57 »
irányítást úgy lehetne csinálni kevés sorral hogy egy tömbben letároljunk a joy értékeihez tartozó x és y elmozdulásokat
ezután a joy lekérdezése után csak a tömbből elő kell szedni hogy mennyit adjunk hozzá a koordinátákhoz

ja és ehhez if se kell
Vigyázat! Szektás vagyok! :)

Offline szipucsu

  • Global Moderator
  • EP addict
  • *
  • Posts: 9898
  • Country: hu
    • Támogató Támogató
    • Webnyelv.hu - Tanuljunk nyelveket!
Re: Egysoros játék felhívás
« Reply #64 on: 2012.December.11. 20:49:44 »
Quote from: endi
irányítást úgy lehetne csinálni kevés sorral hogy egy tömbben letároljunk a joy értékeihez tartozó x és y elmozdulásokat
ezután a joy lekérdezése után csak a tömbből elő kell szedni hogy mennyit adjunk hozzá a koordinátákhoz
Nagyjából talán értem az elvet, de tudnád ezt példával szemléltetni? Mindig szerettem basicben ilyen karakteres képernyőn futó játékokat próbálni írni, talán még hasznosíthatnám az ötletet.
Lehet, hogy rosszul értem, de szerintem gond lenne, hogy a negatív értéket kéne hozzáadni X-hez vagy Y-hoz, mert az előjel külön karakterhelyet foglal a tömbben. Vagy nem stringre gondolsz?
100 SOUND SOURCE 2,STYLE 128,PITCH 25.2,SYNC 1
110 SOUND PITCH 25,SYNC 1
120 ! Videos

Offline IstvanV

  • EP addict
  • *
  • Posts: 4822
Re: Egysoros játék felhívás
« Reply #65 on: 2012.December.12. 18:45:34 »
A nagyon rövid gépi kódú "játékok" is érdekesek lehetnek, ez például 256 byte fejléccel, bár a játéknak sok értelme nincsen, és ennél bizotosan jobbat is lehet írni:
[ Guests cannot view attachments ]

Offline endi

  • EP addict
  • *
  • Posts: 7298
  • Country: hu
  • grafikus, játékfejlesztõ, programozás, scifi, tudományok, vallás
    • Honlapom
Re: Egysoros játék felhívás
« Reply #66 on: 2012.December.12. 19:24:20 »
nem rossz ez :) a felszedendőket kicsit patternesíteni kéne hogy a 8 irányba mozgással lehessen felszedni őket, persze random azért maradjon benne

de 256 asm-ban nehéz már versenyezni a létező dolgokkal... yutubon érdemes rákeresni milyen demókat, játékokat csináltak
Vigyázat! Szektás vagyok! :)

Offline IstvanV

  • EP addict
  • *
  • Posts: 4822
Re: Egysoros játék felhívás
« Reply #67 on: 2012.December.12. 19:42:17 »
Quote from: endi
de 256 asm-ban nehéz már versenyezni a létező dolgokkal... yutubon érdemes rákeresni milyen demókat, játékokat csináltak
EP-re talán még nem túl sokat. :) Más gépeken (pl. C64) előnyt jelent, hogy rövidebb a "minimális" program, tehát ami már inicializálta a képernyőt (EP-n létre kell hozni az LPT-t), van működő irányítás, stb.  EP-n a ROM rutinok közvetlen hívása sem túl elegáns megoldás (a fenti egyszerű példában sincs ilyen) az EXOS és IS-BASIC különböző verziói miatt, pedig azzal is lehet helyet megtakarítani.
« Last Edit: 2012.December.12. 19:48:45 by IstvanV »

Offline Zozosoft

  • Global Moderator
  • EP addict
  • *
  • Posts: 14721
  • Country: hu
    • http://enterprise.iko.hu/
Re: Egysoros játék felhívás
« Reply #68 on: 2012.December.12. 21:47:25 »
Quote from: IstvanV
EP-n létre kell hozni az LPT-t
A jelen egyszerű esetben egy videólap EXOS LPT-jvel nem lenne használható?

Offline szipucsu

  • Global Moderator
  • EP addict
  • *
  • Posts: 9898
  • Country: hu
    • Támogató Támogató
    • Webnyelv.hu - Tanuljunk nyelveket!
Re: Egysoros játék felhívás
« Reply #69 on: 2012.December.12. 22:01:14 »
Quote from: IstvanV
A nagyon rövid gépi kódú "játékok" is érdekesek lehetnek, ez például 256 byte fejléccel, bár a játéknak sok értelme nincsen, és ennél bizotosan jobbat is lehet írni:
Ezzel eddig 41 pont a rekordom. :D
Ezt a játékot is érdemes lenne továbbfejleszteni. Akkor nem lenne túl rövid, de úgysincs sok eredeti EP-s játék. :)
100 SOUND SOURCE 2,STYLE 128,PITCH 25.2,SYNC 1
110 SOUND PITCH 25,SYNC 1
120 ! Videos

Offline IstvanV

  • EP addict
  • *
  • Posts: 4822
Re: Egysoros játék felhívás
« Reply #70 on: 2012.December.12. 23:08:09 »
Quote from: Zozosoft
A jelen egyszerű esetben egy videólap EXOS LPT-jvel nem lenne használható?
Lehet, hogy érdemes megpróbálni, a jelenlegi megoldás 38 byte méretű, az eredeti EXOS LPT-t írja felül a státuszsortól kezdődően, feltételezi, hogy az LPT első 25 sorában karakteres mód van érvényes LD2 címmel (a margókat a program beállítja), és az EXOS veremben tárolja a képernyőt fix AC00h kezdőcímen. EXOS hívások és VIDEO: csatorna használata elegánsabb megoldás lenne, de nem tudom, elférne-e ugyanakkora helyen, és elveszne a fix képernyő memória cím is.

Code: ZiLOG Z80 Assembler
  1. 009   0100 F3                  di
  2. 010   0101 2A F4 BF            ld      hl, (0bff4h)
  3. 011   0104 11 00 EC            ld      de, scrAddrV
  4. 012   0107 01 0C 00            ld      bc, 12
  5. 013   010A 3E 19               ld      a, 25
  6. 014   010C 09          .l1:    add     hl, bc
  7. 015   010D F9                  ld      sp, hl
  8. 016   010E 01 00 5B            ld      bc, 5b00h
  9. 017   0111 C5                  push    bc
  10. 018   0112 06 26               ld      b, 26h
  11. 019   0114 C5                  push    bc
  12. 020   0115 3B                  dec     sp
  13. 021   0116 3B                  dec     sp
  14. 022   0117 D5                  push    de
  15. 023   0118 01 0B 73            ld      bc, 730bh
  16. 024   011B C5                  push    bc
  17. 025   011C 01 28 00            ld      bc, 40
  18. 026   011F EB                  ex      de, hl
  19. 027   0120 09                  add     hl, bc
  20. 028   0121 EB                  ex      de, hl
  21. 029   0122 0E 10               ld      c, 16
  22. 030   0124 3D                  dec     a
  23. 031   0125 20 E5               jr      nz, .l1
  24. 032   0127 31 00 01            ld      sp, 0100h

Offline IstvanV

  • EP addict
  • *
  • Posts: 4822
Re: Egysoros játék felhívás
« Reply #71 on: 2012.December.14. 15:19:43 »
Továbbfejlesztett verzió (EP64 kompatibilitás nélkül lehetne valamivel kisebb is): :)
[ Guests cannot view attachments ]
« Last Edit: 2012.December.14. 15:28:09 by IstvanV »

Offline Zozosoft

  • Global Moderator
  • EP addict
  • *
  • Posts: 14721
  • Country: hu
    • http://enterprise.iko.hu/
Re: Egysoros játék felhívás
« Reply #72 on: 2012.December.14. 15:54:06 »
Ügyes!

Ebben 19 eddig a rekordom :-)

Offline szipucsu

  • Global Moderator
  • EP addict
  • *
  • Posts: 9898
  • Country: hu
    • Támogató Támogató
    • Webnyelv.hu - Tanuljunk nyelveket!
Re: Egysoros játék felhívás
« Reply #73 on: 2012.December.14. 20:41:56 »
Quote from: IstvanV
Továbbfejlesztett verzió (EP64 kompatibilitás nélkül lehetne valamivel kisebb is): :)
Ez az a játék, hogy ha az összes cuccot összeszedjük, akkor kijön egy húszezres a gépből? :D
Érdemes lenne még tovább fejleszteni, lehetnének benne mozgó ellenségek, stb., esetleg egyszerre két játékos is játszhatná, meg lehetne varázstabletta, ami kis időre megállítja az időt, lebénítja az ellenséges játékost vagy az ellenségeket, stb. Igaz, akkor már nem férne bele 256bájtba, de nem baj.
100 SOUND SOURCE 2,STYLE 128,PITCH 25.2,SYNC 1
110 SOUND PITCH 25,SYNC 1
120 ! Videos