Welcome, Guest. Please login or register.


Author Topic: Egysoros játék felhívás (Read 13574 times)

Offline Tuby128

  • EP addict
  • *
  • Posts: 1448
  • Country: hu
Re: Egysoros játék felhívás
« Reply #45 on: 2012.December.11. 13:37:39 »
Ennek a kódnak éppen semmi, csak érdekelne, hogy az IS-BASIC engedi-e?
Egyébként honnan tudtad, hogy nem érvényes utasítások vannak benne?

Offline Zozosoft

  • Global Moderator
  • EP addict
  • *
  • Posts: 14731
  • Country: hu
    • http://enterprise.iko.hu/
Re: Egysoros játék felhívás
« Reply #46 on: 2012.December.11. 13:40:06 »
Quote from: Tuby128
Egyébként honnan tudtad, hogy nem érvényes utasítások vannak benne?
Begépeltem, és megnéztem az emulátor debugerében, hogy mi ez :-) mondjuk a sok 21 eleve gyanús volt.

Offline Zozosoft

  • Global Moderator
  • EP addict
  • *
  • Posts: 14731
  • Country: hu
    • http://enterprise.iko.hu/
Re: Egysoros játék felhívás
« Reply #47 on: 2012.December.11. 13:46:32 »
Quote from: endi
Szerintem alapvetően nem ilyen poke-os képernyőírás meg hasonló gányolásokban kéne gondolkodni, ha már EP. Bár én szeretem az ilyeneket, de egy ilyen versenyben pont nem erre kéne menni. Hanem legyen 5 vagy 10 sor, és legyen szépen, kompatibilisan megírva.
Egyetértek!

Offline Tuby128

  • EP addict
  • *
  • Posts: 1448
  • Country: hu
Re: Egysoros játék felhívás
« Reply #48 on: 2012.December.11. 14:00:49 »
Begépelted? Te nagyon kíváncsi ember vagy Zozo!

Offline szipucsu

  • Global Moderator
  • EP addict
  • *
  • Posts: 9925
  • Country: hu
    • Támogató Támogató
    • Webnyelv.hu - Tanuljunk nyelveket!
Re: Egysoros játék felhívás
« Reply #49 on: 2012.December.11. 14:10:43 »
Quote from: endi
Szerintem alapvetően nem ilyen poke-os képernyőírás meg hasonló gányolásokban kéne gondolkodni, ha már EP. Bár én szeretem az ilyeneket, de egy ilyen versenyben pont nem erre kéne menni. Hanem legyen 5 vagy 10 sor, és legyen szépen, kompatibilisan megírva.
Hát akkor mutass egy ilyen programot! :D
(Ettől függetlenül nagyon érdekelne, megoldható-e valahogy ez a JOY függvényes probléma, esetleg egyetlen sorban valahogy máshogy fel lehetne-e használni a JOY függvényt. Nem ez a program lenne a TOP 1 EP program, de a megoldás miatt érdekelne. És nem is feltétlen POKE-olással lehetne ezt megoldani, ahogy írtam.)
100 SOUND SOURCE 2,STYLE 128,PITCH 25.2,SYNC 1
110 SOUND PITCH 25,SYNC 1
120 ! Videos

Offline Pgyuri

  • EP fan
  • *
  • Posts: 156
Re: Egysoros játék felhívás
« Reply #50 on: 2012.December.11. 15:42:20 »
Üdv,

Itt egy emberkét lehet mozgatni a képernyőn a belső joystick segítségével. Sokra nem jó, mert már semmi nem fér mellé, de legalább a képernyőről sem lehet kivinni, vagyis "bolondbiztos", ráadásul még inicializálja is magát. Csak épp nem játék :) bár ha kivesszük a letörlést, akkor rajzoló programot kapunk.

Pgyuri

Offline szipucsu

  • Global Moderator
  • EP addict
  • *
  • Posts: 9925
  • Country: hu
    • Támogató Támogató
    • Webnyelv.hu - Tanuljunk nyelveket!
Re: Egysoros játék felhívás
« Reply #51 on: 2012.December.11. 15:55:50 »
Quote from: Pgyuri
Itt egy emberkét lehet mozgatni a képernyőn a belső joystick segítségével.
Ez durva. Nem gondoltam, hogy meg lehet csinálni, hogy még a képernyőről se lehessen kivezetni. Látom, a LET utáni egyenlőségjel után is van még egyenlőségjel vagy >, < jel. Ez nekem új, hogy ilyet is lehet. Akkor az IF utasítást sokszor ki lehet váltani ezzel. Én egy kb. ugyanilyen programot régebben 10-20 sorral oldottam meg, és még csak azt sem figyelte, hogy kimegy-e a képernyőről. Ebből a szempontból is van tanulsága, sok dolgot rövidebben meg lehet oldani, mintsem hogy pl. 10 soron keresztül CASE ágakat vagy IF utasításokat írjunk. Nem is tudom, minek írtam régebben ilyen terjedelmesen:

LET J=JOY(0)
SELECT CASE J
CASE 1
IF X<37 THEN LET X=X+1
CASE 2
....
CASE ELSE
END SELECT
PRINT AT X,Y:"X"

Engem mindig zavart, hogy egy vacak karaktermozgatást ennyi soron keresztül kell programozni. Pl. a Hamikát nem tudom, hogyan oldották meg, de biztos azt is hosszan.
100 SOUND SOURCE 2,STYLE 128,PITCH 25.2,SYNC 1
110 SOUND PITCH 25,SYNC 1
120 ! Videos

Offline Zozosoft

  • Global Moderator
  • EP addict
  • *
  • Posts: 14731
  • Country: hu
    • http://enterprise.iko.hu/
Re: Egysoros játék felhívás
« Reply #52 on: 2012.December.11. 15:59:15 »
Kicsit finomítva, és póktalanítva :-)

Offline szipucsu

  • Global Moderator
  • EP addict
  • *
  • Posts: 9925
  • Country: hu
    • Támogató Támogató
    • Webnyelv.hu - Tanuljunk nyelveket!
Re: Egysoros játék felhívás
« Reply #53 on: 2012.December.11. 16:01:39 »
Biztos lehet pl. Asmonból, HEX editorral is szerkeszteni basic programot, ahol a tokenizált utasításokat írjuk be egyből, kódolva. Ott nem tudom, milyen határok vannak, de talán lehet olyan hosszú sort is előállítani, ami az egész képernyőt betölti, és amit nem is lehetne BASIC-ből szerkeszteni egyáltalán. Mivel itt a basic interpreter már "ki van iktatva", sejtésem szerint. Így talán THEN után is becsempészhető olyan utasítás, amit a basic interpreter nem engedne meg. Ez persze csak tokenizált programnál lehetséges, mert ha pl. text fájlból töltjük be, akkor a basic interpreter lefújja az akciót.
Volt egyébként egy könyvben (talán a Tippek és trükkökben?) valami POKE arra, hogy hogyan lehet program üzemmódba becsempészni olyan utasítást, amit egyébként nem lehetne, mert a basic interpreter nem engedi, így pl. olyan program is létezhetne, ami önmagát a NEW-val kitörli. Egyszer próbálgattam abból a könyvből azt a POKE-ot, de nekem nem működött...
100 SOUND SOURCE 2,STYLE 128,PITCH 25.2,SYNC 1
110 SOUND PITCH 25,SYNC 1
120 ! Videos

Offline szipucsu

  • Global Moderator
  • EP addict
  • *
  • Posts: 9925
  • Country: hu
    • Támogató Támogató
    • Webnyelv.hu - Tanuljunk nyelveket!
Re: Egysoros játék felhívás
« Reply #54 on: 2012.December.11. 16:06:34 »
Quote from: Zozosoft
Kicsit finomítva, és póktalanítva :-)
Ez már nagyon durva! :ds_icon_cheesygrin:
Nem semmi az a csel a villogás kiiktatására sem. :D
A 24-es és 25-ös rendszerváltozó egyébként mit csinál ettől függetlenül? Csinál valamit?
Azt a rendszerváltozót lenne még poén piszkálni, ami a CAPS/SHIFT/ALT üzemmódot tárolja, így játék közben mindig változna a bal felső sarokban az üzemmód. :D
100 SOUND SOURCE 2,STYLE 128,PITCH 25.2,SYNC 1
110 SOUND PITCH 25,SYNC 1
120 ! Videos

Offline Zozosoft

  • Global Moderator
  • EP addict
  • *
  • Posts: 14731
  • Country: hu
    • http://enterprise.iko.hu/
Re: Egysoros játék felhívás
« Reply #55 on: 2012.December.11. 16:08:20 »
Quote from: szipucsu
Látom, a LET utáni egyenlőségjel után is van még egyenlőségjel vagy >, < jel. Ez nekem új, hogy ilyet is lehet.
Ez az, amit a programomból lesett el Gyuri :-)
Az értékekkel végzett logikai műveletnek is érték lesz a vége: nulla, ha hamis, -1 ha igaz. Innentől már csak ügyesen kell számolni.

Offline Zozosoft

  • Global Moderator
  • EP addict
  • *
  • Posts: 14731
  • Country: hu
    • http://enterprise.iko.hu/
Re: Egysoros játék felhívás
« Reply #56 on: 2012.December.11. 16:12:26 »
Quote from: szipucsu
Egyszer próbálgattam abból a könyvből azt a POKE-ot, de nekem nem működött...
Ez a baj az ilyen pókolgatásokkal, hogy nagyon konfiguráció függő, hogy hol is van az amit át akarunk írni.
Ha mindenáron ilyet akar csinálni az ember, akkor kell keresni egy "kányhát", azaz olyan fix helyen lévő rendszerváltozót, amiből ki lehet számolni az adott hely címét.

Offline Zozosoft

  • Global Moderator
  • EP addict
  • *
  • Posts: 14731
  • Country: hu
    • http://enterprise.iko.hu/
Re: Egysoros játék felhívás
« Reply #57 on: 2012.December.11. 16:16:30 »
Quote from: szipucsu
A 24-es és 25-ös rendszerváltozó egyébként mit csinál ettől függetlenül?
Video X, Y, amit videólap megnyitása előtt kell beállítani, azaz jelen esetben a 22,23-asokkal együtt büntetlenül felhasználható.
Ráadásul az utoljára megnyitott lap mérete van benne alapból, így került a jobb alsó sarokba az emberke induláskor.

Offline Pgyuri

  • EP fan
  • *
  • Posts: 156
Re: Egysoros játék felhívás
« Reply #58 on: 2012.December.11. 16:17:12 »
Üdv,

Beeee... nem lestem el, csak Spectrumon ugye minden feltétel kiértékelés értelmezett, nekem meg "érthetetlen"-t válaszolt az (a$="Q")-ra. Gondolta a fene, hogy ezt követően a "számos" feltételt hajlandó kiértékelni. Ezt kínlódtam az IP(X/20)-al, ami ugye 1, ha osztható, 0, ha nem.  EP BASIC-ben nem vagyok jártas, így még egy string kiírást is órákig kerestem a kézikönyvben, de meglett végül.

Amúgy pedig nincs semmi cselezés, simán van begépelve az utasítás a sorba. Csak hát a karakterszám korlát miatt ki kell hagyni mindent, amit csak lehet, vagyis nincs LET utasítás, sőt a "10000" memóriacím is beíráskor 1e4 formában gépelődött sokszor, mert az is adott 2 bonusz karaktert. A záró GOTO 5 is helyettesíthető a RUN-al, ami további 3 karakter.

Hiába, az "egysoros"-oknál minden számít :)

Pgyuri

Offline Zozosoft

  • Global Moderator
  • EP addict
  • *
  • Posts: 14731
  • Country: hu
    • http://enterprise.iko.hu/
Re: Egysoros játék felhívás
« Reply #59 on: 2012.December.11. 16:19:53 »
Quote from: Pgyuri
Beeee... nem lestem el
Úgy értem, hogy azt, hogy hogyan működik EP-n a dolog :-)