Enterprise Forever
:HUN => Játékok => Topic started by: Zozosoft on 2012.November.14. 15:52:54
-
Kezdetnek két kérdés:
1) Volt/van valakinek magyar nyelvű verziója, gyári kiadásban? Hamár magyar program...
Nekem angol van, ide felraktam (http://enterpriseforever.com/emulatorok/tap-fajlok-keszitese/msg20783/#msg20783) WAV-ban.
2) Ki meddig jutott el vele? A találkozón mondta Geco, hogy ő sokat játszott vele, amin én nagyon elcsodálkoztam :-)
Tegnap próbálkoztam vele, és addig jutottam, mint anno is: ha az első űrhajós pályán nem lövöd ki egyből az ellenséget, akkor esélytelen :-( nagyon hiányzik a több lövedék lehetősége.
Tojásos pályán 2 tojás a rekordom...
Amúgy nemrég az új Alien film miatt megnéztem az összes előzőt - életemben először - így most már sejtem honnan jött a játék ötlete :-D
-
A sokat határeset :D , mert engem is szétidegelt az első űrhajós pálya, most elővettem, és 10 percen keresztül szenvedtem az első pályával, mire sikerült tojásközelbe kerülni :D, én a 3. pályáig jutottam anno, a tunneles űrhajós részig, ha jól rémlik, az is visszatartott a játéktól, hogy csak beépített joy-jal ment :D De tetszett a kinézete miatt.
-
Az 1-es kérdés nem véletlenül volt! Én nem találkoztam magyar verzióval, pedig létezik!
Kalandos módon John Fante fórumtárstól került elő (Dániából), aki valamikor régen találkozott Kopácsy úrral, és kapott tőle sok lemeznyi programot. Ezek kötött akadt két könyvtárnyi Eggs of Death is, méghozzá az eredeti gyári fájlok, mellékelve a másolásvédetten kimentő program is! A csomagban mellékeltem az általam ismert gyári kazettáról (amiről feltettem a WAV verziót) kinyert bináris fájlokat is.
A CIMLAP címen futó betöltő kép az mindenütt azonos.
Az ENG könyvtárban lévő MAIN6CF5.BIN megegyezik a kazettáról leszedett programfájllal, ez az angol verziójú program.
A HUN könyvtárban lévő MAIN6CF5.BIN a magyar verzió, van itt egy ANGOL.BIN is, ami a nevével elentétben nem angol, szintén magyar, csak egy szó még nem lett átírva benne.
Betöltő programból összesen 4 verzió van:
Van a kazettáról származó angol, ami nem hivatkozik cég névre. Az ENG könyvtárban a JIMI.NAP az ELECTRONIC VISIONS céget emlegeti, a UK_BOOT.NAP pedig a BOXSOFT-DK-t (valamint Vestern Europe-t :-) ).
A HUN könyvtárban lévő BOOT.NAP magyar verzió.
A SAVEL.NAP a kimentő program, ennek segítségével sikerült legyártani a 4 lehetséges programverziót, ideális WAV-ba rögzítve, majd István tapeconv progijával ep128emu .TAP fájlokat. Így használható emulátoron az eredeti másolásvédett verzió. Ezek EP64/128 kompatibilisek, gondolom mivel korán kapcsolatban voltak az angolokkal, tudtak az EP64-ről.
Van még egy DLAN nevű fájl, az a program karakterkészlete, szerintem Szipucsu karakter tervezőjébe betölthető :-)
Még egy apróság: látható, hogy itt még nem volt elterjedve a PC-s COM fájlozás, EXOS leírásból eredően .NAP-nak vannak nevezve az 5-ös fejlécű programok. Kár, hogy ebből nem lett széleskörű hagyomány :-( most már mindegy, hacsak nem akarja Lacika átnevezni az összes programoz az ep128.hu-n :-D
-
Szuper, mik nem kerülnek elő :) Kár, hogy a Speccyalista nap előadóinál már nem volt meg semmi, pedig értékes/érdekes dolgokkal gazdagodhattunk volna.
-
Az EGGS_OF_DEATH_ENG pontosan ugyanaz, mint a korábban kazettáról bedigizett TAP?
Ideértve a file-neveket is?
Azért kérdezem, hogy kicseréljem-e azt erre.
-
Kár, hogy ebből nem lett széleskörű hagyomány :-( most már mindegy, hacsak nem akarja Lacika átnevezni az összes programoz az ep128.hu-n :-D
Talán nem árulok el bagy titkot, ha azt mondom, nincs igazán kedvem átnevezni az összes file-t az összes programnál, meg disk image-ben...
De igazából manapság hány embernek mondana valamit a .NAV kiterjesztés...?
-
Az EGGS_OF_DEATH_ENG pontosan ugyanaz, mint a korábban kazettáról bedigizett TAP?
Ideértve a file-neveket is?
Igen.
-
Talán nem árulok el bagy titkot, ha azt mondom, nincs igazán kedvem átnevezni az összes file-t az összes programnál, meg disk image-ben...
Sejtettem :-D
De igazából manapság hány embernek mondana valamit a .NAV kiterjesztés...?
.NAV elég sokaknak :ds_icon_cheesygrin:
De ezek .NAP azaz "New applications program".
-
.NAV elég sokaknak :ds_icon_cheesygrin:
Nyomdahiba! Foglalkozási ártalom...
-
Szuper, mik nem kerülnek elő :) Kár, hogy a Speccyalista nap előadóinál már nem volt meg semmi, pedig értékes/érdekes dolgokkal gazdagodhattunk volna.
Ezt a helyedben így írtam volna, hogy "a Speccyalista NAP".
Van HOLD billentyű, és NAP fájl is most már.
-
Szerintem ezt a játékot EP64-re írták!
Sokkal játszhatóbbnak tűnik 64-es gépen! 128-ason hiába igyekszel, már a 3. tojást sem lehet elérni...
Kicsit módosíthattak 128-asra (nincs villogás kép váltáskor), de a játék sebességet elfelejtették hozzáidőzíteni :evil:
Itt van snapshot, ha valaki nem akar a magnós töltéssel vesződni.
-
hm hát ez érdekes infó :)
-
Szerintem ezt a játékot EP64-re írták!
Hogy mik derülnek ki!
Az a csíkozódás szerintem még jól is mutat. Kár, hogy azt vették ki és a lassítást nem vették ki, nem pedig fordítva.
Megint egy eset, hogy sok pénzt elkérnek egy játékért, amit nem csinálnak meg normálisan. Régen is ez ment, a mai világban is ez megy sokszor: rossz minőségért is elkérik a pénzt úgy, hogy a vevő lehetőleg ne is vegye észre, hogy selejtet kap. Tényleg vicces, hogy a második tojást el se lehet érni, bármennyire igyekszünk.
-
Szerintem mindkét gépre próbálták optimalizálni egyszerre.
64K-s gépen a 3 részben (Szivárvány labirintus) kimarad a lövöldözés a kikelt szörnyekkel. Csak egy rövid ideig repkedünk aztán kész. Ennek valami technikai oka lehet, 128K-s gépen ügye van ilyen.
-
Kezdeti betölthető verzió.
-
1) Volt/van valakinek magyar nyelvű verziója, gyári kiadásban? Hamár magyar program...
Senkinek?
Írhatja Lacika a leírásba, hogy "Annak ellenére, hogy létezik a programból magyar verzió, nálunk is csak az angol verzió volt kapható."?
-
Mi angolt másoltunk le kétkazettás magnóval, az biztos...
-
Nekem az a tippem, hogy legyártottak egy csomó angol kazit az angoloknak, aztán ezek jöttek vissza a gépekkel, és utána nem költöttek arra, hogy magyar verziót vegyenek rájuk.
-
Szerintem mindkét gépre próbálták optimalizálni egyszerre.
64K-s gépen a 3 részben (Szivárvány labirintus) kimarad a lövöldözés a kikelt szörnyekkel. Csak egy rövid ideig repkedünk aztán kész. Ennek valami technikai oka lehet, 128K-s gépen ügye van ilyen.
Villognak a sprite-ok. Ez lehet, hogy majd Pgyuri terepe lesz :oops:
64-es módban emulátorban 5509-re FD-t írva lesz szörny a barlangban.
128-as módban pedig ugyanide bármi mást mint FA írva kikapcsoljuk.
Speciel nekem szimpatikusabb a szörnymentes barlang :-D
Ezt mindenesetre eltesszük a cheat-ok közé :-)
-
Speciel nekem szimpatikusabb a szörnymentes barlang :-D
Az első 35-40 szint (amíg nem szemetszúróan szűkebb a barlang) úgy egy kicsit uncsi...
Mi történik, ha 64-es gépen "bekapcsoljuk" a barlangos lövöldözést? Túl lassú, azért vették ki?
-
Mi történik, ha 64-es gépen "bekapcsoljuk" a barlangos lövöldözést? Túl lassú, azért vették ki?
Erre írtam, hogy villognak a sprite-ok.
-
Üdv,
Valamiért az emulátorban sem a Wav-ot, sem a TAP-ot nem sikerül betölteni. Mindegy, hogy START vagy LOAD után választom ki a file-t, amikor azt mondom neki, hogy induljon a magnó, nem csinál semmit, a felső sarokban áll a számláló, pedig még arra is figyeltem, hogy a munkakönyvtárban legyen (pedig ezt el szoktam felejteni).
Így megnézni nem tudtam, miről lenne szó, de ha érdekes a feladat, akkor megoldjuk, mondjuk egy klubnap keretében ...
Pgyuri
-
Valamiért az emulátorban sem a Wav-ot, sem a TAP-ot nem sikerül betölteni. Mindegy, hogy START vagy LOAD után választom ki a file-t, amikor azt mondom neki, hogy induljon a magnó, nem csinál semmit, a felső sarokban áll a számláló, pedig még arra is figyeltem, hogy a munkakönyvtárban legyen (pedig ezt el szoktam felejteni).
ALt+P (PLAY) nyomtál? :-)
Amúgy ide (http://enterpriseforever.com/jatekok/eggs-of-death/msg28744/#msg28744) tettem betöltés után lőtt snapshotokat, azoknak akik nem akarnak a töltéssel vacakolni :-)
-
Üdv,
Bahhh, minő amatőrnek néztél Zozo :) Igen, a menüből indítottam a kiválasztott image TAP file-t, amikor is a számláló 0:00:00-ra állt, majd a PLAY után még egy P is elé került, de a számláló csak bénultan állt.
Gondoltam végre egyszer betöltök egy programot úgy szabályosan, de nem sikerült, pedig nem is "trollkodtam".
Pgyuri
-
Bahhh, minő amatőrnek néztél Zozo :) Igen, a menüből indítottam a kiválasztott image TAP file-t, amikor is a számláló 0:00:00-ra állt, majd a PLAY után még egy P is elé került, de a számláló csak bénultan állt.
Gondoltam végre egyszer betöltök egy programot úgy szabályosan, de nem sikerült, pedig nem is "trollkodtam".
És START vagy LOAD volt? EP Searching-en állt?
Lehet, hogy nem magnós konfigot töltöttél be? Gyanítom, hogy általában a FileIO-sat használod. Ez estben LOAD "TAPE:" is segíthet.
-
Találtam egy gyári cheatet: az első pályán, amikor megszökik egy szörny, ha le van nyomva mind a 8 funkcióbillentyű, akkor ugrunk tovább a tojásos pályára.
(Emulátoron a hulladék PC billentyűzetek miatt nem igen lehet előhozni.)
-
Találtam egy gyári cheatet:
Igazából nem is tudom, mi értelmük ezeknek a cheateknek. Most 2012-ben erre rájött valaki, hát óriási. :D Ennyivel akár bele se rakták volna a programozók a játékba. A Wriggler cheatet se tudtuk volna meg soha, ha PGyuri nem fejti vissza a játékot.
Bár lehet, hogy a 80-as évek vége felé direkt hosszú távon terveztek a programozók, hogy majd a jövő évezred hajnalán valaki rájön a cheatre.
-
Valószínűbb, hogy a fejlesztők saját maguknak építették be a csalást a játék teszteléséhez.
-
Kiegészítések a leíráshoz: az első részben a hátra lévő szörnyek számlálója max 32-ig nőhet.
Ha High Score képernyőn kb fél percig nem nyomunk Space-t, akkor Demó mód indul el. Érdekessége, hogy ekkor is mi irányítunk.
-
Újabb teszt verzió, az angol, magyar egybevonva, választhatóan.
-
Újabb teszt verzió, az angol, magyar egybevonva, választhatóan.
Ez most nem EXOS kompatibilis? RESET-re RAMteszt fut le.
-
Ez most nem EXOS kompatibilis?
Ilyenről még volt szó! :oops:
Egy könnyen nem is lesz az, mert az FF szegmenst elég intenzíven teleírja :evil:
Azt lehet majd csinálni, hogy 128-ason elmenteni egy másik szegmensbe, és mondjuk STOP gombra rakni szabályos kilépést, amikor visszamásoljuk. Így lehet majd High score mentést megoldani.
-
Eggs of Death Trainer
Nem fogy az energia. (0002 címen tárolja a program)
Az elején bármennyi ellenség is megy el mellettünk, csak egyet kell lelőnünk.
(0004 címen van)
A pályákat a 0006 os címen tárolja a program. Ez 1h-20h lehet.
-
Tuti, hogy 64-es gépen írták, és a végén nem akartak, vagy a kiadási határidő miatt nem jutott idő foglalkozni a 128-ason gyorsabb program futással.
Ennek szerintem ellentmond, hogy belerakták a Szivárvány labirintusba a lövöldözést, de aztán 64K-s gépen egyszerűen kikapcsolták, ahelyett, hogy foglalkoztak volna a sprite villogás problémájával. Ez egyébként furcsa, akkor az első szinten miért nem villog a két darab sprite (plusz a lövés)?
-
Ennek szerintem ellentmond, hogy belerakták a Szivárvány labirintusba a lövöldözést, de aztán 64K-s gépen egyszerűen kikapcsolták, ahelyett, hogy foglalkoztak volna a sprite villogás problémájával. Ez egyébként furcsa, akkor az első szinten miért nem villog a két darab sprite (plusz a lövés)?
Az eddigi turkálás alapján biztosra veszem minden programrész egymástól függetlenül külön készült, pl minden játékrészben külön meg van írva a billentyű figyelés, pedig elég lett volna egyszer.
Az első két fajta játék szerintem tuti 64-es gépen készült, aztán időközben kijöhetett a 128-as gép, és azon készült a barlangos pálya, és amikor megnézték 64-esen, akkor jött, hogy villog, akkor vegyük ki a szörnyet...
Az első szinten függőleges scroll van, amiben az LPT-nek hála nagyon jó az EP, a barlangban viszont vízszintes, ahol meg a Z80-nak kell izomból arrébb pakolni az egész képernyőt...
De még reménykedek, hátha Pgyuri talál valami optimalizálni valót :-)
-
Bahhhhh, nem is tudtam, hogy dolgozom rajta :) ..... ööööö, nem említetted a klubnapon ......
Szívesen foglalkozom vele, már csak Szenttornyai úr iránti tiszteletből is, de ahhoz tudod Zozo, hogy szükségem van valamiféle forrásra. Ráadásul ezer éve nem használtam az ep128 debuggerét, megint újra kell tanulnom, bár kód-optimalizáláshoz szükségtelen.
Mindig érdekesek a külön megírt programrészek, hamar kiderül, hány programozó dolgozott egymástól függetlenül. Anno Spectrumon is volt szerencsém ilyen programhoz, mókás volt figyelni, mi mindent írtak meg kétszer, háromszor.
Pgyuri
-
Bahhhhh, nem is tudtam, hogy dolgozom rajta :) ..... ööööö, nem említetted a klubnapon ......
Ott tartottunk, hogy nem tudtad betölteni a programot, mint a klubnapon kiderült, pont azért amit itt tippeltem. (http://enterpriseforever.com/jatekok/eggs-of-death/msg28797/#msg28797)