Welcome, Guest. Please login or register.


Author Topic: Dot Collector 2 (Read 15972 times)

Offline Lacika

  • EP addict
  • *
  • Posts: 3191
  • Country: hu
    • http://www.ep128.hu
Re: Dot Collector 2
« Reply #15 on: 2012.March.08. 18:03:32 »
Dot collector ritmusgép demó  :ds_icon_cheesygrin:

Azt észre vetted, hogy nincs vége a szintnek, ha felveszed az összes pöttyöt?
Lehet, mégsem lehet üres karaktereket hagyni?

Offline szipucsu

  • Global Moderator
  • EP addict
  • *
  • Posts: 9898
  • Country: hu
    • Támogató Támogató
    • Webnyelv.hu - Tanuljunk nyelveket!
Re: Dot Collector 2
« Reply #16 on: 2012.March.08. 18:08:13 »
Azt észre vetted, hogy nincs vége a szintnek, ha felveszed az összes pöttyöt?
Lehet, mégsem lehet üres karaktereket hagyni?
Az nem azért van, hanem mert a szörnyikék startpozíciójába mindig bogyót tesz be (ha felülírjuk valami mással, akkor is), amit most itt nem lehet felvenni, mert be vannak falazva szegénykék.
« Last Edit: 2012.March.08. 18:27:41 by szipucsu »
100 SOUND SOURCE 2,STYLE 128,PITCH 25.2,SYNC 1
110 SOUND PITCH 25,SYNC 1
120 ! Videos

Offline szipucsu

  • Global Moderator
  • EP addict
  • *
  • Posts: 9898
  • Country: hu
    • Támogató Támogató
    • Webnyelv.hu - Tanuljunk nyelveket!
Re: Dot Collector 2
« Reply #17 on: 2012.March.08. 19:48:10 »
A képernyõtörlést, hogy csak a szélén a falak maradjanak meg, nem tudtam még megcsinálni. Nem a falakat hagyja meg, hanem más karaktereket, és érdekes alakzatok keletkeznek így:

[ Guests cannot view attachments ]

Aki ért a matekhoz, biztos még más alakzatokat is tudna generáltatni a géppel, és ilyeneket egész biztosan használtak már pacman jellegû játék pályatervezésekor.
Még próbálkozom a képernyõtörléssel. Ha nagyon nem jutok semmire, majd remélem, segítetek. Egyébként megoldottam FOR ciklussal azt az N*18-jellegû dolgot, amirõl korábban írtam, de abból jött ki ilyen alakzat, szóval valamit még finomítani kell rajta.
100 SOUND SOURCE 2,STYLE 128,PITCH 25.2,SYNC 1
110 SOUND PITCH 25,SYNC 1
120 ! Videos

Offline szipucsu

  • Global Moderator
  • EP addict
  • *
  • Posts: 9898
  • Country: hu
    • Támogató Támogató
    • Webnyelv.hu - Tanuljunk nyelveket!
Re: Dot Collector 2
« Reply #18 on: 2012.March.09. 17:22:26 »
A pályaszerkesztõt továbbfejlesztettem Laci ötletei alapján. A startpozíciót egy 0 számjegy jelzi. Van képernyõtörlés (amit aztán teljesen másképp oldottam meg, mint ahogy elõször akartam), SPACE-szel üres helyet lehet letenni, 0-val a bogyót. Kimentésnél aszerint, hogy örökéletet állítottunk-e be, .COM vagy .TRN kiterjesztést ad automatikusan a fájlnak. STOP billentyû letiltva, de a CONTINUE-val eddig is lehetett folytatni a "mûvet".
A képernyõtörlõs résznél !-ek mögött van néhány sor, azokkal érdekes alakzatokat lehetne rajzolni a pályára, amit korábban mutattam.
TAB-ra majd a pályák neveit lehetne megadni, ez még nincs meg.

Istvánnak volt korábban egy labirintusrajzoló programja, még azt is fel lehetne használni és különbözõ mértani alakzatokat generáló utasításokat, különbözõ függvényeket is lehetne írni, szóval a végletekig lehetne továbbfejleszteni a dolgot.

Egy ötlet: Ki lehetne valahogy menteni fájlba a játék által használt karakterkészletet? Érdekesebb lenne, ha a pályatervezõ is ezt használná!
100 SOUND SOURCE 2,STYLE 128,PITCH 25.2,SYNC 1
110 SOUND PITCH 25,SYNC 1
120 ! Videos

Offline Lacika

  • EP addict
  • *
  • Posts: 3191
  • Country: hu
    • http://www.ep128.hu
Re: Dot Collector 2
« Reply #19 on: 2012.March.09. 18:03:17 »
STOP billentyû letiltva, de a CONTINUE-val eddig is lehetett folytatni a "mûvet".

ZZZIP-pelve már nem... :oops:

Offline Lacika

  • EP addict
  • *
  • Posts: 3191
  • Country: hu
    • http://www.ep128.hu
Re: Dot Collector 2
« Reply #20 on: 2012.March.09. 18:35:57 »
Szépen alakul a dolog. Már mos is nagyon jól használható darab.

Offline endi

  • EP addict
  • *
  • Posts: 7298
  • Country: hu
  • grafikus, játékfejlesztõ, programozás, scifi, tudományok, vallás
    • Honlapom
Re: Dot Collector 2
« Reply #21 on: 2012.March.09. 19:09:45 »
szipucsu, inkább html5-öt tanulnál, haszna is lenne

:P
Vigyázat! Szektás vagyok! :)

Offline szipucsu

  • Global Moderator
  • EP addict
  • *
  • Posts: 9898
  • Country: hu
    • Támogató Támogató
    • Webnyelv.hu - Tanuljunk nyelveket!
Re: Dot Collector 2
« Reply #22 on: 2012.March.13. 17:15:21 »
Most kiírja a szintek neveit, át is lehet azokat nevezni.
Átnevezéskor a kurzor a 10-es pozícióba kerül. Tehetné a legelejére is, de a szöveg általában nem ott kezdõdik. Így talán nem kell annyit mászkálni a kurzorral. Beíráskor az ERASE ugyanaz, mint a joy balra.
Mentés után betölti azt a játékot, amit elmentettünk, ez zzzippelt változatnál nem tudom, mûködik-e.
Kéne tesztelni, normálisan mûködik-e minden szintnél a szint nevének a kiírása és átírása és minden egyéb.

Ha eddig hibátlannak tûnik, át lehet majd írni a HEX$-os krixkraxos dolgokat is (getsegment, freesegment, load, save).
100 SOUND SOURCE 2,STYLE 128,PITCH 25.2,SYNC 1
110 SOUND PITCH 25,SYNC 1
120 ! Videos

Offline Lacika

  • EP addict
  • *
  • Posts: 3191
  • Country: hu
    • http://www.ep128.hu
Re: Dot Collector 2
« Reply #23 on: 2012.March.13. 18:16:13 »
Elsõ ránézésre jónak történik. Zzzip-pel is lefordul.

Offline szipucsu

  • Global Moderator
  • EP addict
  • *
  • Posts: 9898
  • Country: hu
    • Támogató Támogató
    • Webnyelv.hu - Tanuljunk nyelveket!
Re: Dot Collector 2
« Reply #24 on: 2012.March.16. 16:01:34 »
Átírtam az összes említett részt gépi kódúra. Próbálgattam, látszólag mûködik minden, de nem ártana tesztelni.
A kiírás kicsit lassú, de belefér gyorsítás nélkül is szerintem.
Még annyit módosítottam, hogy pálya átnevezésekor átkapcsol CAPS üzemmódba, hogy ne krixkraxok, hanem nagybetûk jelenjenek meg (SHIFT-tel persze lehet krixkraxokat is írni, akinek ahhoz van kedve).
Az elején még definiál egy tömböt, ami a pályatörléshez kell, ez pár másodpercig várakoztat.
A töltés-mentés most kegyetlen gyors lett!
Zzzippelve nem tudom, mennyire megy ezekkel a gépi kódú részekkel, de talán nem is kell zzzippelni.
Elvileg kész van teljesen a pályatervezõ, már csak kéne jó kis pályákat tervezni vele.

Hex editorral majd be kéne írni az új játék címképernyõjén a DOTGAMES mellé azt is, hogy ENTERPRISEFOREVER.COM :D

Egyébként gondolkoztam azon, hogy aki a Grid Trouble 2-3-at megcsinálta, vajon hogyan szerkeszthette át a pályákat. Biztos írt hozzá valami programot, mert Asmonnal kicsit macerás. Lehetne ahhoz is pályaszerkesztõt csinálni, csak minek...

Durva lenne pl. Exolonhoz pályaszerkesztõ EP-ra...
« Last Edit: 2012.March.16. 16:18:02 by szipucsu »
100 SOUND SOURCE 2,STYLE 128,PITCH 25.2,SYNC 1
110 SOUND PITCH 25,SYNC 1
120 ! Videos

Offline szipucsu

  • Global Moderator
  • EP addict
  • *
  • Posts: 9898
  • Country: hu
    • Támogató Támogató
    • Webnyelv.hu - Tanuljunk nyelveket!
Re: Dot Collector 2
« Reply #25 on: 2012.March.16. 21:16:36 »
Még azt meg lehetne csinálni, hogy mentéskor ne legyen gond, ha olyan nevet adunk meg file névnek, amit nem lehet.
Pontosan milyen karakterek is azok, amik nem szerepelhetnek file névben? Nagybetûk és számok lehetnek, a pont lemezes rendszernél problémás.
100 SOUND SOURCE 2,STYLE 128,PITCH 25.2,SYNC 1
110 SOUND PITCH 25,SYNC 1
120 ! Videos

Offline Lacika

  • EP addict
  • *
  • Posts: 3191
  • Country: hu
    • http://www.ep128.hu
Re: Dot Collector 2
« Reply #26 on: 2012.March.17. 06:55:15 »
Még azt meg lehetne csinálni, hogy mentéskor ne legyen gond, ha olyan nevet adunk meg file névnek, amit nem lehet.
Pontosan milyen karakterek is azok, amik nem szerepelhetnek file névben? Nagybetûk és számok lehetnek, a pont lemezes rendszernél problémás.

A betûk és a számokon kívül gondoltatjel (-) és aláhúzás karatkrer (_), ha jól emlékszem.
Itt van egy elenõrzött input rutin, ami jó is lenne, de talán egyszerûbb egy hibakezelõt beépíteni. Ki is próbálom.

Offline szipucsu

  • Global Moderator
  • EP addict
  • *
  • Posts: 9898
  • Country: hu
    • Támogató Támogató
    • Webnyelv.hu - Tanuljunk nyelveket!
Re: Dot Collector 2
« Reply #27 on: 2012.March.17. 12:37:58 »
Itt van egy elenõrzött input rutin, ami jó is lenne, de talán egyszerûbb egy hibakezelõt beépíteni.
Normális programban nem kéne használni INPUT utasítást, hanem egy videólapot megnyitni és ott kérni be a szöveget INKEY$-ral. És ott be is lehet állítani, hogy milyen karaktereket fogadjon el, miket ne. Ilyet csináltam a pálya átnevezéséhez, és hasonlóra gondoltam a FILE elmentéséhez is.
Egyébként a Reversi-Dáma-Awari programot úgy sikerült "feltörni", hogy INPUT utasításra idézõjelet adtam meg, arra meg hibával kilépett és ki tudtam listázni, el tudtam menteni. :D
100 SOUND SOURCE 2,STYLE 128,PITCH 25.2,SYNC 1
110 SOUND PITCH 25,SYNC 1
120 ! Videos

Offline Zozosoft

  • Global Moderator
  • EP addict
  • *
  • Posts: 14723
  • Country: hu
    • http://enterprise.iko.hu/
Re: Dot Collector 2
« Reply #28 on: 2012.March.17. 12:51:53 »
Egyébként a Reversi-Dáma-Awari programot úgy sikerült "feltörni", hogy INPUT utasításra idézõjelet adtam meg, arra meg hibával kilépett és ki tudtam listázni, el tudtam menteni. :D
Ilyet nem szabad egy rendesen megírt programnak csinálni :-)
Anno a suliban az egyik tanár úgy tesztelte a programokat, hogy elkezdte össze-vissza püfölni a billentyûzetet, és ha hibával kiakadt a program, akkor 1-es...

Offline Lacika

  • EP addict
  • *
  • Posts: 3191
  • Country: hu
    • http://www.ep128.hu
Re: Dot Collector 2
« Reply #29 on: 2012.March.17. 13:30:40 »
Normális programban nem kéne használni INPUT utasítást, hanem egy videólapot megnyitni és ott kérni be a szöveget INKEY$-ral. És ott be is lehet állítani, hogy milyen karaktereket fogadjon el, miket ne.
Az INPUT rutin pontosan ezt csinálja.
Próbáltam a betöltést hibakezelõbe rakni, de a gépi kódú betöltõ rutintól, valahogy megbolondul, mert ervénytelen FAT hibaüzenetet ad.