Enterprise Forever

:HUN => Játékok => Topic started by: szipucsu on 2012.March.06. 21:27:36

Title: Dot Collector 2
Post by: szipucsu on 2012.March.06. 21:27:36
[attachmini=2]
[attachmini=3]
[attachimg=1]
Title: Re: Dot Collector 2
Post by: szipucsu on 2012.March.07. 20:43:54
Pályaszerkesztõ: [attachmini=2]

"Kicsit" lassú a töltés-mentés, mert bájtonként olvas. De itt talán másképp nem is lehetne, csak bájtonként.

Érdekességként a következõ programok közül az elsõ betölti a Dot collectort és kimenti basic program formájában a kódot úgy, hogy a kód DATA sorokba kerül [attachmini=3]. Ebbõl lett a következõ program [attachmini=4], amit kibõvítettem úgy, hogy ha lefuttatjuk, kimenti magát a játékot a DATA sorokból. Ez azért lett volna jó, hogy a pályaszerkesztõhöz ne kelljen a programkódot betölteni, de ha új pályát tervezünk és azt akarjuk folytatni, akkor meg úgyis be kell tölteni, szóval végül ez utóbbi programot nem használtam fel a pályaszerkesztõben.
Vicces, hogy DATA sorokban tárolva a Dot collector kódját kb. 3x annyi helyet foglal, mint maga a játék.

Mondjuk ennek nem sok értelme van, kezdetleges módszer lehet, biztos nem is érdekel senkit, de megcsinálni érdekes volt.

Nem is lett volna gáz, ha egy Enterpressben leadják a következõ basic programot begépelésre, ami kimenti a Dot collectort: [attachmini=1]
Title: Re: Dot Collector 2
Post by: Lacika on 2012.March.07. 20:48:28
Nekem ebben a Dot Collerctor 2-ben az eredeti pályák jönnek, igaz, csak a másodikig néztem.
Title: Re: Dot Collector 2
Post by: szipucsu on 2012.March.07. 20:53:23
Nekem ebben a Dot Collerctor 2-ben az eredeti pályák jönnek, igaz, csak a másodikig néztem.
Az elsõ kettõ nagyon hasonló az eredetihez, de más.
De át is lehet szerkeszteni, nem erõltettem meg magam nagyon az elején.
Title: Re: Dot Collector 2
Post by: Lacika on 2012.March.07. 21:05:01
Pályaszerkesztõ: (Attachment Link)

Ez nagy ötlet!
Simán lefordul Zzzzip-el, úgy látványosan gyorsabb a töltés / mentés!
Az ENTER mit csinál?
Ami hiányzik belõle: képernyõtörlés. Üres mezõt nem is enged a játék?
És a STOP-ot le kellene tiltani a biztonság kedvéért, bosszantó lehet 9 áttervezett képernyõt elveszíteni véletlenül... A figuránk start pozícióját esetleg érdemes lenne bejelölni.
Title: Re: Dot Collector 2
Post by: szipucsu on 2012.March.07. 21:12:12
Az ENTER-rel örökéletet lehet ki/be kapcsolni. Ha világoskék a keret, nincs örökélet, ha ilyen vöröses, akkor van öé.
Tényleg lehetne képernyõtörlés... majd lehet, megcsinálom, vagy megcsinálhatja, aki gondolja, ha valaki gyorsabb.
Üres mezõ eredetileg sem volt benne sehol, azért nem tettem be. Lehetne az is? Remélem 32-es kódú (SPACE) karakterként tárolja, mert akkor könnyû megvalósítani.
A start pozíció jelölve van, ott van egy üres hely (space) és nem enged oda tenni semmit.
Ja, és SHIFT-tel nyomva a billentyûket nyomtatott nagybetûket is lehet tenni a pályákra. Számokat nem, mert a számbillentyûkkel az egyes szinteket lehet lehívni. De ha nagyon hiányozna ez, lehetne másképp is megoldani. :D

Egyébként még kb. 15 éve megcsináltam ezt a programot, csak a lemez, amin volt, tönkrement. Az utóbbi években próbáltam rávenni magam, hogy csináljam meg újra, most lett kész. Egyébként kb. 1-2 lemez ment tönkre a kb. 50-bõl, az egyik pont ez volt. De lehet, hogy másik nem is ment tönkre, nem emlékszem pontosan.
Title: Re: Dot Collector 2
Post by: Zozosoft on 2012.March.07. 21:16:49
Egyébként kb. 1-2 lemez ment tönkre a kb. 50-bõ
Ezek meg vannak még? Megnézném, hogy sikerül-e megmenteni.
Title: Re: Dot Collector 2
Post by: Lacika on 2012.March.07. 21:21:53
Az ENTER-rel örökéletet lehet ki/be kapcsolni. Ha világoskék a keret, nincs örökélet, ha ilyen vöröses, akkor van öé.
Üres mezõ eredetileg sem volt benne sehol, azért nem tettem be. Lehetne az is? Remélem 32-es kódú (SPACE) karakterként tárolja, mert akkor könnyû megvalósítani.
Ha nagybetût kiír, akkor a szóközt is biztosan. Legalábbis gondolom...
Title: Re: Dot Collector 2
Post by: szipucsu on 2012.March.07. 21:31:58
Ha nagybetût kiír, akkor a szóközt is biztosan. Legalábbis gondolom...
Kipróbáltam, mûködik. De a SPACE-re most bogyót tesz le, valami másik billentyûre kéne megcsinálni. Akkor eddig, ami kéne: képernyõtörlés és SPACE. De talán bármilyen karaktert megjelenítene, az ALT-tal elérhetõ karaktereket és egyéb kódokat nem próbáltam még, de az eredeti játékban ezek nem is szerepelnek.

Egyébként, mivel az egész kód a memóriában van, lehetne mást is szerkeszteni, pl. feliratokat is, a pályák neveit. És szerintem néhány pályán idegesítõ a színösszeállítás, esetleg az ezért felelõs kódrészletet is meg lehetne keresni, aki tudja, hogyan kell...

Ezek meg vannak még? Megnézném, hogy sikerül-e megmenteni.
Megnézem... De egy lemezt annak idején kibeleztem, és a belsejét kifüggesztettem a szobám ajtajára dísznek.  :ds_icon_cheesygrin: Az egy rossz lemez lehetett.

Egyébként érdemes a Dot collector 2-ben végigvinni az összes pályát, van benne egy-két meglepetés.  :ds_icon_cheesygrin:
Title: Re: Dot Collector 2
Post by: Lacika on 2012.March.07. 21:52:04
Egyébként, mivel az egész kód a memóriában van, lehetne mást is szerkeszteni, pl. feliratokat is, a pályák neveit.

Ez is nagyon jó ötlet! Legalábbis a pályák neveit megadni!
Title: Re: Dot Collector 2
Post by: Lacika on 2012.March.07. 22:07:52
Egy javaslat: a képernyõtörlés a keretet azért hagyja meg.
Title: Re: Dot Collector 2
Post by: szipucsu on 2012.March.07. 22:37:02
Ez is nagyon jó ötlet! Legalábbis a pályák neveit megadni!
Az a baj, az egész képernyõ tele van, már nem tudom, hova férne a pálya neve ill. hova lehetne írni az új nevet a képernyõn. Esetleg a status sorba, vagy ha még lehet, akkor a kb. 27. sorba megnyitni ennek egy egysoros szöveges lapot.
A status sorba irkáláshoz is van valami spoke, tudja ezt valaki, pl. Zozo? :D
Title: Re: Dot Collector 2
Post by: Lacika on 2012.March.07. 22:40:42
Az a baj, az egész képernyõ tele van, már nem tudom, hova férne a pálya neve ill. hova lehetne írni az új nevet a képernyõn.

Egy sor így ránézésre kiférne a képernyõre, akár egy új, egysoros videólapra.
Title: Re: Dot Collector 2
Post by: szipucsu on 2012.March.08. 14:34:18
Dot collector ritmusgép demó  :ds_icon_cheesygrin:
[attachmini=#] (EP128Emu 2.0.9.1)

(Laci, tényleg jól jött, hogy SPACE-t is le lehessen tenni.)
Title: Re: Dot Collector 2
Post by: szipucsu on 2012.March.08. 16:28:27
Code: [Select]
  965     IF A=LEVDAT+22+18 OR A=LEVDAT+22+19 THEN PRINT #2:A$(1971+A);:GOTO 980
Ezt a sort hogyan lehetne átírni "így"?

Quote
965     IF A=LEVDAT+22+(18*N) OR A=LEVDAT+22+(19*N) THEN PRINT #2:A$(1971+A);:GOTO 980

Az "N" helyén bármely pozitív egész szám lehet 1-tõl kb. 20-ig, és hogy mindegyikre teljesüljön a feltétel és végrehajtsa a gép, ami a THEN után van? Jó, FOR ciklusba betenni az egészet, FOR N=1 to 20 ... NEXT N, de nincs valami egyszerûbb?

Ahhoz kellene, hogy képernyõtörlésnél a keretet ne írja felül, hanem átugorja. Ugye a keret mindegyik sorban kétszer egy karakter, ezeket kéne átugrani.
Title: Re: Dot Collector 2
Post by: Lacika on 2012.March.08. 18:03:32
Dot collector ritmusgép demó  :ds_icon_cheesygrin:

Azt észre vetted, hogy nincs vége a szintnek, ha felveszed az összes pöttyöt?
Lehet, mégsem lehet üres karaktereket hagyni?
Title: Re: Dot Collector 2
Post by: szipucsu on 2012.March.08. 18:08:13
Azt észre vetted, hogy nincs vége a szintnek, ha felveszed az összes pöttyöt?
Lehet, mégsem lehet üres karaktereket hagyni?
Az nem azért van, hanem mert a szörnyikék startpozíciójába mindig bogyót tesz be (ha felülírjuk valami mással, akkor is), amit most itt nem lehet felvenni, mert be vannak falazva szegénykék.
Title: Re: Dot Collector 2
Post by: szipucsu on 2012.March.08. 19:48:10
A képernyõtörlést, hogy csak a szélén a falak maradjanak meg, nem tudtam még megcsinálni. Nem a falakat hagyja meg, hanem más karaktereket, és érdekes alakzatok keletkeznek így:

[attachimg=#]

Aki ért a matekhoz, biztos még más alakzatokat is tudna generáltatni a géppel, és ilyeneket egész biztosan használtak már pacman jellegû játék pályatervezésekor.
Még próbálkozom a képernyõtörléssel. Ha nagyon nem jutok semmire, majd remélem, segítetek. Egyébként megoldottam FOR ciklussal azt az N*18-jellegû dolgot, amirõl korábban írtam, de abból jött ki ilyen alakzat, szóval valamit még finomítani kell rajta.
Title: Re: Dot Collector 2
Post by: szipucsu on 2012.March.09. 17:22:26
A pályaszerkesztõt továbbfejlesztettem Laci ötletei alapján. A startpozíciót egy 0 számjegy jelzi. Van képernyõtörlés (amit aztán teljesen másképp oldottam meg, mint ahogy elõször akartam), SPACE-szel üres helyet lehet letenni, 0-val a bogyót. Kimentésnél aszerint, hogy örökéletet állítottunk-e be, .COM vagy .TRN kiterjesztést ad automatikusan a fájlnak. STOP billentyû letiltva, de a CONTINUE-val eddig is lehetett folytatni a "mûvet".
A képernyõtörlõs résznél !-ek mögött van néhány sor, azokkal érdekes alakzatokat lehetne rajzolni a pályára, amit korábban mutattam.
TAB-ra majd a pályák neveit lehetne megadni, ez még nincs meg.

Istvánnak volt korábban egy labirintusrajzoló programja, még azt is fel lehetne használni és különbözõ mértani alakzatokat generáló utasításokat, különbözõ függvényeket is lehetne írni, szóval a végletekig lehetne továbbfejleszteni a dolgot.

Egy ötlet: Ki lehetne valahogy menteni fájlba a játék által használt karakterkészletet? Érdekesebb lenne, ha a pályatervezõ is ezt használná!
Title: Re: Dot Collector 2
Post by: Lacika on 2012.March.09. 18:03:17
STOP billentyû letiltva, de a CONTINUE-val eddig is lehetett folytatni a "mûvet".

ZZZIP-pelve már nem... :oops:
Title: Re: Dot Collector 2
Post by: Lacika on 2012.March.09. 18:35:57
Szépen alakul a dolog. Már mos is nagyon jól használható darab.
Title: Re: Dot Collector 2
Post by: endi on 2012.March.09. 19:09:45
szipucsu, inkább html5-öt tanulnál, haszna is lenne

:P
Title: Re: Dot Collector 2
Post by: szipucsu on 2012.March.13. 17:15:21
Most kiírja a szintek neveit, át is lehet azokat nevezni.
Átnevezéskor a kurzor a 10-es pozícióba kerül. Tehetné a legelejére is, de a szöveg általában nem ott kezdõdik. Így talán nem kell annyit mászkálni a kurzorral. Beíráskor az ERASE ugyanaz, mint a joy balra.
Mentés után betölti azt a játékot, amit elmentettünk, ez zzzippelt változatnál nem tudom, mûködik-e.
Kéne tesztelni, normálisan mûködik-e minden szintnél a szint nevének a kiírása és átírása és minden egyéb.

Ha eddig hibátlannak tûnik, át lehet majd írni a HEX$-os krixkraxos dolgokat is (getsegment, freesegment, load, save).
Title: Re: Dot Collector 2
Post by: Lacika on 2012.March.13. 18:16:13
Elsõ ránézésre jónak történik. Zzzip-pel is lefordul.
Title: Re: Dot Collector 2
Post by: szipucsu on 2012.March.16. 16:01:34
Átírtam az összes említett részt gépi kódúra. Próbálgattam, látszólag mûködik minden, de nem ártana tesztelni.
A kiírás kicsit lassú, de belefér gyorsítás nélkül is szerintem.
Még annyit módosítottam, hogy pálya átnevezésekor átkapcsol CAPS üzemmódba, hogy ne krixkraxok, hanem nagybetûk jelenjenek meg (SHIFT-tel persze lehet krixkraxokat is írni, akinek ahhoz van kedve).
Az elején még definiál egy tömböt, ami a pályatörléshez kell, ez pár másodpercig várakoztat.
A töltés-mentés most kegyetlen gyors lett!
Zzzippelve nem tudom, mennyire megy ezekkel a gépi kódú részekkel, de talán nem is kell zzzippelni.
Elvileg kész van teljesen a pályatervezõ, már csak kéne jó kis pályákat tervezni vele.

Hex editorral majd be kéne írni az új játék címképernyõjén a DOTGAMES mellé azt is, hogy ENTERPRISEFOREVER.COM :D

Egyébként gondolkoztam azon, hogy aki a Grid Trouble 2-3-at megcsinálta, vajon hogyan szerkeszthette át a pályákat. Biztos írt hozzá valami programot, mert Asmonnal kicsit macerás. Lehetne ahhoz is pályaszerkesztõt csinálni, csak minek...

Durva lenne pl. Exolonhoz pályaszerkesztõ EP-ra...
Title: Re: Dot Collector 2
Post by: szipucsu on 2012.March.16. 21:16:36
Még azt meg lehetne csinálni, hogy mentéskor ne legyen gond, ha olyan nevet adunk meg file névnek, amit nem lehet.
Pontosan milyen karakterek is azok, amik nem szerepelhetnek file névben? Nagybetûk és számok lehetnek, a pont lemezes rendszernél problémás.
Title: Re: Dot Collector 2
Post by: Lacika on 2012.March.17. 06:55:15
Még azt meg lehetne csinálni, hogy mentéskor ne legyen gond, ha olyan nevet adunk meg file névnek, amit nem lehet.
Pontosan milyen karakterek is azok, amik nem szerepelhetnek file névben? Nagybetûk és számok lehetnek, a pont lemezes rendszernél problémás.

A betûk és a számokon kívül gondoltatjel (-) és aláhúzás karatkrer (_), ha jól emlékszem.
Itt (http://ep128.hu/Ep_Konyv/Enterpress_Tippek.htm) van egy elenõrzött input rutin, ami jó is lenne, de talán egyszerûbb egy hibakezelõt beépíteni. Ki is próbálom.
Title: Re: Dot Collector 2
Post by: szipucsu on 2012.March.17. 12:37:58
Itt (http://ep128.hu/Ep_Konyv/Enterpress_Tippek.htm) van egy elenõrzött input rutin, ami jó is lenne, de talán egyszerûbb egy hibakezelõt beépíteni.
Normális programban nem kéne használni INPUT utasítást, hanem egy videólapot megnyitni és ott kérni be a szöveget INKEY$-ral. És ott be is lehet állítani, hogy milyen karaktereket fogadjon el, miket ne. Ilyet csináltam a pálya átnevezéséhez, és hasonlóra gondoltam a FILE elmentéséhez is.
Egyébként a Reversi-Dáma-Awari programot úgy sikerült "feltörni", hogy INPUT utasításra idézõjelet adtam meg, arra meg hibával kilépett és ki tudtam listázni, el tudtam menteni. :D
Title: Re: Dot Collector 2
Post by: Zozosoft on 2012.March.17. 12:51:53
Egyébként a Reversi-Dáma-Awari programot úgy sikerült "feltörni", hogy INPUT utasításra idézõjelet adtam meg, arra meg hibával kilépett és ki tudtam listázni, el tudtam menteni. :D
Ilyet nem szabad egy rendesen megírt programnak csinálni :-)
Anno a suliban az egyik tanár úgy tesztelte a programokat, hogy elkezdte össze-vissza püfölni a billentyûzetet, és ha hibával kiakadt a program, akkor 1-es...
Title: Re: Dot Collector 2
Post by: Lacika on 2012.March.17. 13:30:40
Normális programban nem kéne használni INPUT utasítást, hanem egy videólapot megnyitni és ott kérni be a szöveget INKEY$-ral. És ott be is lehet állítani, hogy milyen karaktereket fogadjon el, miket ne.
Az INPUT rutin pontosan ezt csinálja.
Próbáltam a betöltést hibakezelõbe rakni, de a gépi kódú betöltõ rutintól, valahogy megbolondul, mert ervénytelen FAT hibaüzenetet ad.
Title: Re: Dot Collector 2
Post by: Zozosoft on 2012.March.17. 14:42:10
Próbáltam a betöltést hibakezelõbe rakni, de a gépi kódú betöltõ rutintól, valahogy megbolondul, mert ervénytelen FAT hibaüzenetet ad.
Azt nem kell Handler-be rakni, csak meg kell nézni a visszakapott hibakódot.
Title: Re: Dot Collector 2
Post by: Lacika on 2012.March.17. 17:54:44
Ezek szerint, ha jól értem, a BASIC csatornanyitás és lezárás is feleslegesen maradt a programban?
Title: Re: Dot Collector 2
Post by: Zozosoft on 2012.March.17. 17:57:06
Ezek szerint, ha jól értem, a BASIC csatornanyitás és lezárás is feleslegesen maradt a programban?
Nem, az kell.
Title: Re: Dot Collector 2
Post by: Lacika on 2012.March.17. 19:17:14
Nem, az kell.

A hiba az esetek többségében ott keletkezik, ha rossz file nevet adunk meg.
Title: Re: Dot Collector 2
Post by: Zozosoft on 2012.March.17. 19:25:22
A hiba az esetek többségében ott keletkezik, ha rossz file nevet adunk meg.

Arra kell handler. Aztán pedig IF USR(LOAD,WS)>0 THEN GOTO...
Title: Re: Dot Collector 2
Post by: Zozosoft on 2012.March.17. 19:36:31
De lehetne azt is, hogy SPOKE-zni a fájlnevet a WS-be, és akkor a gépikódba rakható a megnyitás is.
Title: Re: Dot Collector 2
Post by: szipucsu on 2012.March.26. 16:30:12
Most nem INPUT-tal, hanem INKEY$-ral kéri be a file nevet, így a file név miatt nem lehet hibaüzenet. Nem tudom, az összes lehetséges karaktert elfogadja-e file névnek, ami megadható, vagy még más karaktereket is meg lehetne adni. Max. 16 karaktert fogad el, hogy ha valaki egész véletlenül magnós géppel óhajtana pályát szerkeszteni, olyan hosszú file nevet adhasson meg, amilyet csak akar.
Picike szépséghiba, hogy ha magnós rendszernél mentéskor 12 és 16 közötti számú karaktert adunk meg file névnek, a kiterjesztésnek csak egy részét tudja odatenni a file név végére, így pl. . .C .CO végû fájl nevek keletkezhetnek (.COM helyett). Nem próbáltam magnóval, de biztos így mûködik.
Részemrõl a pályaszerkesztõt befejezettnek tekintem.
Egy apróság, hogy ha nem a Dot collector játékot, hanem valami más fájlt töltünk be, azt is betölti, csak nincs pálya, vagy más karakterek vannak helyette. De hibát nem okoz. De hát aki ilyet tölt be, magára vessen. :D (Esetleg End of file üzenet lehetne, ha nem 7719 bájt hosszú a betöltött file? A gépi kódú részekbe kéne belepiszkálni, de ennek nincs túl nagy jelentõsége.)
[attachurl=1]

Egy érdekesség: FILE: eszközt használva az emulátorban, a POKE 56,201 elõtti SET STATUS OFF utasításnak azonnal van hatása, míg lemezes rendszernél (igazi EXDOS-os gépen is) már a pár sorral a POKE elõtt lévõ SET STATUS OFF-nak is csak akkor jön meg a hatása, ha kiadjuk késõbb a POKE 56,245-öt. Ez kicsit esztétikátlan, mert olyan karakterek átdefiniálása történik meg, amik a status sorban is megvannak.

[attachimg=2]
Title: Re: Dot Collector 2
Post by: Lacika on 2012.March.26. 17:02:17
Egy apróság, hogy ha nem a Dot collector játékot, hanem valami más fájlt töltünk be, azt is betölti, csak nincs pálya, vagy más karakterek vannak helyette. De hibát nem okoz.

Egyszerû megoldás lenne rá: a pályaadatok gondolom nem a file legelején vannak, az elsõ pl. 50 byte-ot összeadni, majd ellenõrizni, helyes érték jön-e ki.
Title: Re: Dot Collector 2
Post by: szipucsu on 2012.March.26. 18:38:18
az elsõ pl. 50 byte-ot összeadni, majd ellenõrizni, helyes érték jön-e ki.
Meg lehetne csinálni, jó ötlet!
De akkor ráérõ, kísérletezgetõ kedvû emberek nem próbálhatják ki, mi lesz a pálya, ha más fájlokat töltenek be. :D (De ezzel is rászoktathatjuk õket arra, hogy értelmes dologgal töltsék az idejüket.)
Nem elég az elsõ 20 bájtot adni össze? Az elsõ 5 bájt, gondolom, nem sokat mond, mert a fejléc lehet.

Azon is tanakodom még, a POKE-t hány sorral kéne lejjebb vinni, hogy a SET STATUS-nak ne utólag legyen csak hatása.

OFF: Azt is fejlécnek nevezik, ami magnóról töltéskor a rövid sipolás, és utána megjelenik a LOADING <FILENAME> felirat, és egy program elsõ néhány bájtja is a fejléc névre hallgat?
Title: Re: Dot Collector 2
Post by: szipucsu on 2012.March.26. 18:43:56
Arra kell handler. Aztán pedig IF USR(LOAD,WS)>0 THEN GOTO...
A HANDLER-be ilyet is be kéne tenni? Ez mirõl is szólna pontosan?
Meg ha szabálytalanul kilépkedne a felhasználó pl. reset nyomkodásával, akkor nem lenne FREESEGMENT, és ha így indítaná újra a programot többször, akkor is balhé lenne. Úgy rémlik, erre pedig betettem valamit a programba, ilyen IF-et, de most már nem találom benne.
Title: Re: Dot Collector 2
Post by: Lacika on 2012.March.26. 18:45:28
Azon is tanakodom még, a POKE-t hány sorral kéne lejjebb vinni, hogy a SET STATUS-nak ne utólag legyen csak hatása.

Amit kiraktam, abból utólagos engedelmeddel kiszedtem a megszakítás tiltást...  :oops:
Sajnos egyébként már nem fordul le ZZZIP-pel, pontosabban igen, csak nem mûködik a hibakezelés.
Title: Re: Dot Collector 2
Post by: Lacika on 2012.March.26. 18:47:55
A HANDLER-be ilyet is be kéne tenni? Ez mirõl is szólna pontosan?

Ennek (IF USR(LOAD,WS)>0 THEN GOTO...) - amennyire rálátásom van - semmi köze a BASIC hibakezeléshez, itt arról van szó, hogy ha Zozo-féle rutin tér vissza hibakóddal, azt is le lehet kezelni.
Zozo rutinja pl. "Data error"-nál vagy "Not ready drive x:"-nél ad hibakódot.
Zozo, ha jól sejtem, az olvasórutint kár is HANDLER-be rakni (csak a BASIC OPEN ... file megnyitást), mert úgysem fog BASIC megszakítást okozni?
Title: Re: Dot Collector 2
Post by: szipucsu on 2012.March.26. 18:58:29
az olvasórutint kár is HANDLER-be rakni (csak a BASIC OPEN ... file megnyitást), mert úgysem fog BASIC megszakítást okozni?
Cassette CRC errornál mondjuk jól jöhet. Ha a floppy lenne sérült az adatok közepén, akkor nem tudom, mit csinál a gép, de akkor is gondolom, valami hibaüzenetet ír ki.
Title: Re: Dot Collector 2
Post by: szipucsu on 2012.March.26. 19:22:35
Végleges verzió megint. :D [attachmini=#]
Ezzel már idejében eltûnik a status sor lemezes rendszernél is, de megszakítás-kikapcsolás is van. Ha zavaró mégis a megszakításosdi, végülis ki lehet szedni. :)
És összeadja az elsõ 20 bájtot, ez alapján ellenõrzi, jó fájlt töltöttünk-e be.
Nem tudom, Zozónak az az IF-es sora kell-e még.
Title: Re: Dot Collector 2
Post by: szipucsu on 2012.March.26. 21:50:52
Na, ez most már tényleg a végleges változat: [attachmini=#]
Tettem bele egy kis copyright 2012 infót, valamint a fájl betöltésekor, ha túl sok hiba volt egymás után, furcsa lehetett, hogy az "file-név beírós ablak" rajta van a 102-es szöveges képernyõn, és a feliratok a beírós ablak mögé kerülnek. Ez csak akkor jött elõ, ha 3-nál többször történt hiba file betöltésekor és az üzenetek lementek a képernyõ aljáig.
Még azt lehetne finomítani, hogy ahol PRINT (0-ás csatornára) utasítás van a programban, átírni mindet PRINT #102-re, így akár 1-2 tizedmásodperccel gyorsabb lenne oda a kiírás. De ennek már nem látom értelmét. Egyébként elõször az INPUT utasítással történt a bekérés, ehhez meg 0-ás csatorna kell, ezért lett 102 helyett 0, és amikor az INPUT helyett INKEY$-os lett a bekérés, a csatornaszámot nem változtattam meg.
Más tökéletesíteni valót már talán nem találok a programban.

Ez amúgy normális jelenség programozásnál, hogy amikor már azt hiszi az ember, hogy kész a program, talál még valamit, amit jobban meg lehetne csinálni, és ez nem akar elfogyni?
Title: Re: Dot Collector 2
Post by: Lacika on 2012.March.26. 22:03:27
Ez amúgy normális jelenség programozásnál, hogy amikor már azt hiszi az ember, hogy kész a program, talál még valamit, amit jobban meg lehetne csinálni, és ez nem akar elfogyni?

Program soha nincs kész, csak a fejlesztést lehet befejezni...  :oops:
Title: Re: Dot Collector 2
Post by: szipucsu on 2012.March.26. 22:37:55
Program soha nincs kész, csak a fejlesztést lehet befejezni...  :oops:
Még a status sor nézett ki rondán ott az elején, hogy ott van. De betöltéskor nem árt, ha ott van, ha magnóról tölt valaki. Így most azt is eltüntettem, de töltés idejére újra megjelenik. [attachmini=#]
Érdekes, hogy a program eleje felé van egy TEXT 40 utasítás, mégis, ha pl. a program listázásakor sok szöveg került ki a képernyõbõl és jobb oldalon fent a sarokban a status sorban már megjelenik egy szám, az a program indulása után is ott marad valamiért. Bár talán nem nagyon zavaró.
A legtökéletesebb az lenne, ha felismerné a program, hogy van-e exdos a gépben, és csak akkor jelenne meg a status sor, ha magnóról akarunk tölteni. Ennek szerintem már nincs értelme.

Szóljatok ám, ha unjátok a sok "na most már tényleg végleges verzó"-t! De most már tényleg befejezem.
Title: Dot Collector 2, 3, 4
Post by: szipucsu on 2013.August.23. 13:29:44
A Dot Collectorból 3 újabb változat. Mindegyikben mások a pályák.
Örökélettel és anélkül is feltöltöm. A 3-as változat csak örökélettel van, nem tudtam kivenni belőle az örökéletet, mert ez az Ocskó László által feltört változat lehet, itt másképp örökéletesítették. Ha valaki tudja, megszüntethetné ebben is az örökéletet.
Title: Re: Dot Collector 2
Post by: nyuzga on 2013.August.23. 16:45:31
Tessék.
Title: Re: Dot Collector 2
Post by: endi on 2013.August.23. 17:13:21
szipucsu, ezeket te gyártottad?
karaktereket is át kéne tervezni, meg a palettát, és akkor eléggé újszerű lenne :)
manic minerből meg jet set willy-ből marha sok verzió van és nagyon sok köztük a tök jó
Title: Re: Dot Collector 2
Post by: szipucsu on 2013.August.23. 21:02:48
Quote from: nyuzga
Tessék.
:smt041 (Pont benned reménykedtem. :D )

Quote from: endi
szipucsu, ezeket te gyártottad?
karaktereket is át kéne tervezni, meg a palettát, és akkor eléggé újszerű lenne :)
Én gyártottam. :D Szerintem könnyebb, talán érdekesebb is, mint az eredeti. Na, nem mintha annyira értenék a pályatervezéshez.
Pont ma gondoltam arra, hogy a karakterkészletet ki lehetne-e szedni ebből a játékból. Poén lenne áttervezni, csak fogalmam sincs, a kódban hol van benne.
Arról pláne fogalmam sincs, hol tárolja a palettát a kód, de 1-2 szint színei kicsit botrányosak, nagyon sötét vagy a fal, vagy a bogyók.
Lehetne továbbfejleszteni a játékot, pl. Musicbox zene szólna játék közben... A szörnyek mozgását meg lehetne csinálni véletlenszerűre.
Így, hogy a szörnyek mindig a játékos felé tartanak, fel lehetne ezt használni arra, hogy inkább logikai játékra jellemző pályákat tervezzünk hozzá, tehát inkább logikai, mint ügyességi játékot is lehetne "faragni" belőle, de ilyen pályákat tervezni nem tudok.
Title: Re: Dot Collector 2
Post by: endi on 2013.August.23. 21:18:19
igen, ez jó ötlet, azaz hogy logikai játék jellegűre venni!
ezt mint játékfejlesztő is mondom
Title: Re: Dot Collector 2
Post by: szipucsu on 2013.August.23. 21:29:26
Quote from: endi
igen, ez jó ötlet, azaz hogy logikai játék jellegűre venni!
Tudnál ilyen pályákat tervezni? Pl., hogy csak 1-2 bogyó legyen a képernyőn, amiket össze kell szedni, de azokért jól meg kelljen küzdeni, sokat gondolkozni. Ilyen pályák tervezéséhez már nagyon más gondolkodásmód kellhet.

Másik ötlet, átírni Spectrumra vagy CPC-re a játékot. Nem mintha annyira hézagpótló lenne, és nagyon primitív is, de érdekességként elmenne, és futna az EP-s CPC emun. :D
Title: Re: Dot Collector 2
Post by: endi on 2013.August.23. 21:32:08
hát csináld te, miért én csináljam? :) te találtad ki, te tudod hogy kell
én nem akarok ebbe belefolyni, csak bátorítalak :)
Title: Re: Dot Collector 2
Post by: szipucsu on 2013.August.23. 21:36:38
Quote from: endi
hát csináld te, miért én csináljam? :) te találtad ki, te tudod hogy kell
én nem akarok ebbe belefolyni, csak bátorítalak :)
Tervezhetek tetszőleges mennyiségű pályát, de egy idő után egyhangú lenne az a sok pálya. :D Meg ha játékfejlesztéssel foglalkozol, biztos tudnál valami újat belevinni.

Az Unicumhoz, R2D2-höz is van pályaszerkesztő. Kár, hogy senki nem használta soha. Talán más játékokhoz is van, nem tudom hirtelen. A Penetrator-ból legalább gyártott valaki még egyet. Tényleg, a Penetratornak Spectrumra nincsen sok pályája, amit a felhasználók terveztek? Biztos be lehetne tölteni az EP-s verzióba is.
Title: Re: Dot Collector 2
Post by: szipucsu on 2013.August.24. 17:41:44
Van egyébként a játékban egy bug: időnként keresztül lehet menni a szörnyeken úgy, hogy nem halunk meg. Kíváncsi lennék, ennek okát ki lehet-e deríteni, ill. lehet-e ezt javítani.
Title: Re: Dot Collector 2
Post by: endi on 2013.August.24. 18:01:15
ez tipikus hibának tűnik, úgy nevezik hogy sorrendiségi hiba
rossz sorrendben vannak a mozgatás, és ütközésvizsgálat programkódjai