Enterprise Forever

:HUN => Játékok => Topic started by: szipucsu on 2013.November.17. 19:16:44

Title: Beatcha
Post by: szipucsu on 2013.November.17. 19:16:44
Elgondolkoztam, hogy a Beatcha vajon karakteres képernyőn fut-e. Elég sok szín van ehhez egy pályán.
Vajon Zzzippel fordították és kicsit hozzápötyögtek a basic betöltőhöz? De ahhoz túl gyorsan rajzolja ki a pályákat. Igaz, gépi kódú programhoz viszont kicsit lassan.
Title: Re: Beatcha
Post by: endi on 2013.November.17. 19:22:31
hm ez tényleg érdekes, én is mindig karakteresnek gondoltam
meg is néztem újra, ha nem karakteres akkor gondolom attr
amúgy meg tök mindegy hogy basic vagy nem, mert ezt basicben is meg lehetett volna csinálni...
Title: Re: Beatcha
Post by: szipucsu on 2013.November.17. 20:01:40
Szerintem basicben nem lehetne ilyen gyorsra megírni attr képernyőn, még Zzzippel fordítva is lassabb lenne, mert a mozgásnál színt kéne váltani, azzal felülírni a pozíciót, ahonnan eljöttünk, majd a színt visszaváltani és kirajzolni a másik pozícióba a krapekot. Vagy aztán ki tudja, lehet, hogy elviselhető sebességgel elmenne...
Akkor a Dot Collector is attr képernyőn futhat?
Title: Re: Beatcha
Post by: endi on 2013.November.17. 20:15:23
de, attr-re printelni elég gyors, simán menne a beatcha
sőt még jobb is
én annak idején azért nem csináltam ilyet, mert nekem jobban bejött a c16 mód nagy karakterei
Title: Re: Beatcha
Post by: szipucsu on 2013.November.17. 21:46:29
Quote from: endi
attr.ep128s
Nem folytatod? Egy kis ütközésfigyelés, ez, az, amaz, a végén zzzippelni is lehetne. Vajon te lennél kész előbb ezzel teljesen, vagy Z80System az ő programjával? :D

Amúgy most már nem értem, a Hamikát miért nem csinálta meg valaki attr módúra. Sokkal látványosabb lenne. Azt is lehetne zzzippelni, egy rakat plusz feature-t bele lehetne tenni. Pl. két játékos egyszerre, zzzippelve simán az is elmenne, és még ha ellenség is mozogna a képernyőn, az is teljesen jó sebességgel mehetne.
Title: Re: Beatcha
Post by: endi on 2013.November.17. 21:55:20
hát nekem ez az ep-zés már csak ilyen napi pár perces szórakozás úgyhogy komolyabb dolgot nem fogok csinálni :)
Title: Re: Beatcha
Post by: szipucsu on 2013.November.17. 22:21:23
Napi pár perc kitesz 1-2 heti 1-2 órát. Gyorsan meglesz az! :D
Title: Re: Beatcha
Post by: Zozosoft on 2013.November.17. 22:44:52
Quote from: endi
hát nekem ez az ep-zés már csak ilyen napi pár perces szórakozás úgyhogy komolyabb dolgot nem fogok csinálni :)
Jobban járnánk ha azt a pár percet nem epés megjegyzések folyamatos gyártására fordítanád, hanem programozásra (vagy bármi másra).
Title: Re: Beatcha
Post by: Zozosoft on 2013.November.18. 12:25:48
Quote from: szipucsu
Vajon Zzzippel fordították és kicsit hozzápötyögtek a basic betöltőhöz?
Nem, ez a program még az EXOS 1 idejéből ered, amikor még nem volt betölthető gépi kódú program fájl lehetőség. Így ugyanúgy BASIC-ből indult a program mint más gépeken. Van még pár ilyen a legelső EP programok között.

Quote
Igaz, gépi kódú programhoz viszont kicsit lassan.
Videó lapot használ EXOS hívásokkal, így persze nem olyan gyors mint egy igazi közvetlenül a videó memóriába író program.
Title: Re: Beatcha
Post by: Zoldalma on 2022.June.11. 14:24:57
Quote
Ha összegyűjtöttük az összes kulcsot, az egyik ajtó, ami eddig zárva volt (ugyanúgy néz ki mint a többi) kinyílik, és mi ki tudunk "menekülni" az iskolából...

...no de melyik? A játékgyűjteményből ezt is sikerülne végigjátszani, ha ez kiderülne (legalábbis 0-s szinten)
Title: Re: Beatcha
Post by: szipucsu on 2022.June.11. 19:37:56
...no de melyik?
Itt van végigjátszás. (https://www.youtube.com/watch?v=gB4B1zY5m4Q) Ez spectrumos, nem tudom, mennyiben más, mint az EP-s változat.
Title: Re: Beatcha
Post by: Zoldalma on 2022.June.11. 22:12:37
Köszi! Máshogy néz ki a térkép sajna, ott jelölve van...

Ezt a zárt ajtót találtam, de nem enged ki, pedig egy látható kulcs sincs már a terepen.
Title: Re: Beatcha
Post by: Lacika on 2022.June.11. 22:41:23
Pedig ennek az ajtónak kellene nyílnia...
A termek elhelyezése a két verzióban azonos, csak a "berendezése" tér el az eltérő képernyőméret miatt.
Title: Re: Beatcha
Post by: Lacika on 2022.June.12. 22:11:19
A kezdő képernyőtől lefelé, a fehér koponya letörli a kulcsokat, amire rámegy!
Lehet, emiatt a bug(?) miatt nincs meg az elegendő kulcs?
Title: Re: Beatcha
Post by: Zoldalma on 2022.June.13. 07:59:06
Van ilyen, de azok mintha előjönnének újra, ha megint belépsz abba a szobába.

Most betöltöttem a magnós változatot, de azzal is ugyanez van. 103 kulcsot lehet összeszedni, de nem enged ki utána.
Title: Re: Beatcha
Post by: Lacika on 2022.June.13. 08:19:35
Amit letöröl a koponya, nem jelenik meg újra, ha visszajövünk. Megnéztem.
A térképen viszont 103 kulcsot számolok én is.
Title: Re: Beatcha
Post by: szipucsu on 2022.June.13. 18:43:25
Most betöltöttem a magnós változatot, de azzal is ugyanez van. 103 kulcsot lehet összeszedni, de nem enged ki utána.
PC-s emulátorral végigjátszás demót próbálj csinálni, azt töltsd fel ide, és hátha ott valahol útközben tetten lehet érni valahogy a problémát!
Title: Re: Beatcha
Post by: Zoldalma on 2022.June.16. 07:09:26
Gyanús lett valami a spectrumos végigjátszásból, és valóban. 103 kulcs van a pályán, de 101-et kell összeszedni. Többet nem szabad. Nem hiszem, hogy szándékos volt...

Aki kíváncsi a végére, az szedje össze itt még azt a hatot, és menjen ki bal oldalt.
Title: Re: Beatcha
Post by: Lacika on 2022.June.16. 09:27:16
Bizony, a kazettaborítón (http://ep128.hu/Album/Ep_Kazetta/Beatcha_HIGH.jpg) "all the keys"-t emlegetnek, ez biztos bug.