ENTERPRISE KLUB
2024. március 2.,  14-19 óráig
1074 Budapest, Károly krt. 3/A.
Részletek
Welcome, Guest. Please login or register.


Author Topic: Banana (Read 29495 times)

Offline SlashNet

  • EP addict
  • *
  • Posts: 1165
  • Country: ua
  • Enterprise 128K | Cubietruck
    • My old site about Enterprise
Re: Banana
« Reply #30 on: 2018.May.19. 19:26:58 »
Small one-handed and two-handed video gameplay:
https://youtu.be/DsvuVHIMsac

Offline Tomato77

  • EP user
  • *
  • Posts: 397
  • Country: hu
    • Támogató Támogató
Re: Banana
« Reply #31 on: 2018.May.19. 19:34:35 »
egyébként nagyon ritka az olyan játék ahol esc szekvenciák a zene

Hogyan lehet máshogy zenét csinálni? Az EXOS leírás így mutatja, és a Z88DK saját rutinjai is esc szekvenciákat küldenek a SOUND: csatornára. Te hogy csinálod?

Egyébként szándékosan elkerültem minden előre megírt rutint, hogy minél rövidebb legyen a program, ne legyen semmi felesleges belefordítva. Nincs benne #include sor. Pl. csak a printf és az stdio.h kb. 1 KB-tal növelte volna a méretet.
Kotasoft

Offline Tomato77

  • EP user
  • *
  • Posts: 397
  • Country: hu
    • Támogató Támogató
Re: Banana
« Reply #32 on: 2018.May.19. 19:40:02 »
https://youtu.be/DsvuVHIMsac

Banana on the youtube? Whooah! :) Thanks, you've created very nice preview screen.
Kotasoft

Offline SlashNet

  • EP addict
  • *
  • Posts: 1165
  • Country: ua
  • Enterprise 128K | Cubietruck
    • My old site about Enterprise
Re: Banana
« Reply #33 on: 2018.May.19. 19:52:07 »
you've created very nice preview screen.
I think, I've grabbed same frame from cartoon which used in the game. :)

Offline szipucsu

  • Global Moderator
  • EP addict
  • *
  • Posts: 9845
  • Country: hu
    • Támogató Támogató
    • Webnyelv.hu - Tanuljunk nyelveket!
Re: Banana
« Reply #34 on: 2018.May.19. 19:58:58 »
A Written in 2018 végére nem kell pont, az angolban nem tesznek, vessző lehet helyette, utána jön, hogy Budapest.
100 SOUND SOURCE 2,STYLE 128,PITCH 25.2,SYNC 1
110 SOUND PITCH 25,SYNC 1
120 ! Videos

Offline Tomato77

  • EP user
  • *
  • Posts: 397
  • Country: hu
    • Támogató Támogató
Re: Banana
« Reply #35 on: 2018.May.19. 20:06:41 »
A Written in 2018 végére nem kell pont

Köszi, ezt kijavítom.
Kotasoft

Offline IstvanV

  • EP addict
  • *
  • Posts: 4822
Re: Banana
« Reply #36 on: 2018.May.19. 20:31:44 »
Hogyan lehet máshogy zenét csinálni?

Saját lejátszóval, közvetlenül a DAVE hanggenerátorait programozva. Természetesen a SOUND: használata egyszerűbb.

Quote
Egyébként szándékosan elkerültem minden előre megírt rutint, hogy minél rövidebb legyen a program, ne legyen semmi felesleges belefordítva. Nincs benne #include sor. Pl. csak a printf és az stdio.h kb. 1 KB-tal növelte volna a méretet.

Ha a program egyébként is kerüli a C runtime használatát, akkor lehet, hogy megérné SDCC-t használni. De ehhez át kellene alakítani az asm rutinokat (az EXOS hívások használatára találhatók példák a midiplay forráskódjában). Illetve a Poke, Peek és Out valójában nem igényel asm-et, ezeket mutatókkal is meg lehet oldani.
« Last Edit: 2018.May.19. 20:41:28 by IstvanV »

Offline Tuby128

  • EP addict
  • *
  • Posts: 1437
  • Country: hu
Re: Banana
« Reply #37 on: 2018.May.20. 00:09:12 »
Üdv Urak!

 Szerintem a kislány úgy gondolja (véleményem szerint helyesen), hogy az ő játékához mások ne nyúljanak! "Azt apa csinálta velem, ezt nem kell módosítani!"
 A zenét egy másik programban viszont engedik felhasználni, ha esetleg valakinek kell. Igazam van Tomato?

 Én a videót néztem meg róla, és nagyon sok gratulációm!
 Külön kiemelném, hogy a kukac nem csak X és Y irányban, hanem fokokban is képes fordulni, ez dicséretes!!!
 Egy megjegyzés, hogy szerény véleményem szerint az egyáltalán nem izgalmas, ha a banán felvétele után egy darabig nincs banán. Ez sajnos oda vezet, hogy az ember szervezési képességét (útvonal minimalizálás) nem fejleszti. Én azt javaslom, hogy egyszerre ha lehet minél több banán legyen.
 Továbbá a Nokiás Snake II-ben volt, hogy a normál hami mellett bogarak jelentek meg 10-15 másodpercre, amiket felvéve extra pontokat kaphatunk.
 Sőt bevezethető lenne a kukacból levágás, ha valami ügyes (akár lassan mozgó) objektumot elkap a kukac. Ez akkor izgalmas, ha ketten játszák.

Offline Tuby128

  • EP addict
  • *
  • Posts: 1437
  • Country: hu
Re: Banana
« Reply #38 on: 2018.May.20. 00:13:11 »
Még egy dolog, a főképernyőn, ha lemegy a zene egyszer, akkor nem lehetne egy oktávval feljebb ismételni, majd újra visszatérni?

Offline Tomato77

  • EP user
  • *
  • Posts: 397
  • Country: hu
    • Támogató Támogató
Re: Banana
« Reply #39 on: 2018.May.20. 00:32:39 »
A zenét egy másik programban viszont engedik felhasználni, ha esetleg valakinek kell.

Persze, a program bármely része szabadon használható, azért van a forráskód is feltöltve. Nagyon sok információt innen, a fórumról kaptam, és hátha más is talál benne hasznos infót. Igyekeztem a kódot kommentelni, hogy érthető legyen.

Az ötleteid nagyon jók. Ha tényleg lehet 32K-ig terjeszkedni, akkor lehet extrásítani. Bár már a második rész jár a fejemben. :) De pár javítás már össze van gyűjtve, azok belekerülnek még.
Kotasoft

Offline IstvanV

  • EP addict
  • *
  • Posts: 4822
Re: Banana
« Reply #40 on: 2018.May.20. 15:42:24 »
Sikerült lefordítani SDCC-vel:
[ Guests cannot view attachments ]

Offline szipucsu

  • Global Moderator
  • EP addict
  • *
  • Posts: 9845
  • Country: hu
    • Támogató Támogató
    • Webnyelv.hu - Tanuljunk nyelveket!
Re: Banana
« Reply #41 on: 2018.May.20. 16:43:22 »
Sikerült lefordítani SDCC-vel:
Kicsit azért gyorsabb lett, ez főleg a két játékos üzemmódban érdekes. Brutális kétjátékos mérkőzéseket lehetne ezzel vívni szombaton a klubban.
Két játékos módban ki nyer? Aki több banánt evett meg, vagy akinek nem fogytak el az életei?
100 SOUND SOURCE 2,STYLE 128,PITCH 25.2,SYNC 1
110 SOUND PITCH 25,SYNC 1
120 ! Videos

Offline Tomato77

  • EP user
  • *
  • Posts: 397
  • Country: hu
    • Támogató Támogató
Re: Banana
« Reply #42 on: 2018.May.20. 17:52:32 »
Két játékos módban ki nyer? Aki több banánt evett meg, vagy akinek nem fogytak el az életei?

Akinek előbb elfogy az élete, az veszít. Ha sikerül végig vinni, akkor a pontszám dönt. Itt is van egy bug, mert a pontszám egy bájtos, és csalással túl tud csordulni, ez javítva lesz. Meg az SDCC-t is megnézem.
Kotasoft

Offline endi

  • EP addict
  • *
  • Posts: 7298
  • Country: hu
  • grafikus, játékfejlesztõ, programozás, scifi, tudományok, vallás
    • Honlapom
Re: Banana
« Reply #43 on: 2018.May.20. 18:14:04 »
Sikerült lefordítani SDCC-vel:
(Attachment Link)

ez így nagyon gyors, nagyon nehéz.
nincs időzítve?
Vigyázat! Szektás vagyok! :)

Offline IstvanV

  • EP addict
  • *
  • Posts: 4822
Re: Banana
« Reply #44 on: 2018.May.20. 18:15:47 »
Ha használható valamire, ez az SDCC-re módosított forrás (az asm-eken kívül csak pár sort változtattam a figyelmeztetések miatt, de a fordítás bonyolultabb, mint a z88dk esetében):
[ Guests cannot view attachments ]

A fordító verziója 20170720-9960 volt, ezt ugyan már nem találom, de itt van újabb verzió.

nincs időzítve?

Gyorsabb gépen vagy jobban optimalizált fordítással gyorsul a játék is.
« Last Edit: 2018.May.20. 18:19:47 by IstvanV »