Welcome, Guest. Please login or register.


Author Topic: Airwolf (Read 62513 times)

Offline nyuzga

  • EP addict
  • *
  • Posts: 2280
  • Country: hu
Re: Airwolf
« Reply #60 on: 2011.October.17. 20:26:07 »
Üdv,

Zozo-nak épp azt írtam, hogy miután a kukacokkal végeztem, kis pihenő jön, aztán következhet valami más .... például egy Airwolf :)   Ígérni nem ígérhetek semmit, nem tudni, mit csináltak ... ráadásul soha nem játszottam vele, így még nehezebb a törés.

Pgyuri

 :smt041

Offline Lacika

  • EP addict
  • *
  • Posts: 3191
  • Country: hu
    • http://www.ep128.hu
Re: Airwolf
« Reply #61 on: 2011.October.17. 22:38:17 »
Zozo-nak épp azt írtam, hogy miután a kukacokkal végeztem, kis pihenõ jön, aztán következhet valami más .... például egy Airwolf :)

 :smt041

Offline szipucsu

  • Global Moderator
  • EP addict
  • *
  • Posts: 9898
  • Country: hu
    • Támogató Támogató
    • Webnyelv.hu - Tanuljunk nyelveket!
Re: Airwolf
« Reply #62 on: 2011.October.18. 12:31:35 »
Zozo-nak épp azt írtam, hogy miután a kukacokkal végeztem, kis pihenõ jön, aztán következhet valami más .... például egy Airwolf :)

:smt041
100 SOUND SOURCE 2,STYLE 128,PITCH 25.2,SYNC 1
110 SOUND PITCH 25,SYNC 1
120 ! Videos

Offline IstvanV

  • EP addict
  • *
  • Posts: 4822
Re: Airwolf
« Reply #63 on: 2011.October.18. 14:49:39 »
Ezt a játékot azért eléggé át kellene alakítani :lol: Azon kívül, hogy csalás nélkül játszhatatlanul nehéz, a vége is hiányzik.

Offline Zozosoft

  • Global Moderator
  • EP addict
  • *
  • Posts: 14723
  • Country: hu
    • http://enterprise.iko.hu/
Re: Airwolf
« Reply #64 on: 2011.October.18. 15:24:49 »
Azon kívül, hogy csalás nélkül játszhatatlanul nehéz, a vége is hiányzik.
Gondolom azért lett játszhatatlanul nehéz, hogy ki ne derüljön, hogy hiányzik a vége :-)
Eljött a leadási határidõ, amikor át kellett adni a kiadónak a játékot, vitték úgy ahogy éppen volt, gondoskodtak róla, hogy ne legyen bukta, megmutattak 2-3 szobányi játékot, hogy hûû milyen jó, és mentek is a bankba a csekkel...

Nagyon kíváncsi leszek, hogy Gyuri mit fog kinyomozni a program belsejérõl! Pl a több elszórt halott kódrészlet jó-e valamire...

Offline szipucsu

  • Global Moderator
  • EP addict
  • *
  • Posts: 9898
  • Country: hu
    • Támogató Támogató
    • Webnyelv.hu - Tanuljunk nyelveket!
Re: Airwolf
« Reply #65 on: 2011.October.18. 15:25:10 »
Ezt a játékot azért eléggé át kellene alakítani :lol: Azon kívül, hogy csalás nélkül játszhatatlanul nehéz, a vége is hiányzik.

Szerintem ha elég lenne az idõ, talán még csalás nélkül is végigjátszható lenne, mondjuk az utolsó teremmel kapcsolatban vannak némi kételyeim. :D
Mondjuk a végére be lehetne tenni, hogy az utolsó kapcsoló szétlövése után megjelenik valami Congratulations felirat.

Egyik bug, hogy az idõt rosszul számolja a gép, vagyis elõbb ugrik nullára, utána kilencre, ezért az utolsó 10 "másodpercet" meg se kapjuk, mert nullán véget ér a játék és már nem számolja le kilenctõl, elsõ körben talán ezt lehetne is javítani. (Könnyen beszélek, mert nem én javítom. :D )

Tényleg lehetnének itt-ott kevésbé szûk járatok. Én mondjuk az 5. képernyõn jobbról a rakéták alól azt a "nyúlketrecet" venném ki, de ott meg pont az a poén, hogy nehéz észrevenni, hogy van ott egy átjáró és hogy nehéz átmenni ott, de át lehet.

Arra lennék kíváncsi, hogy a harmadik képernyõ tetején idõvel miért "gyógyul be" a fal és ez miért jó, vagy csak viccbõl csinálták-e meg így.
100 SOUND SOURCE 2,STYLE 128,PITCH 25.2,SYNC 1
110 SOUND PITCH 25,SYNC 1
120 ! Videos

Offline Pgyuri

  • EP fan
  • *
  • Posts: 156
Re: Airwolf
« Reply #66 on: 2011.October.18. 23:30:22 »
Üdv LégFarkas rajongók,

Elkészült a forrás első törése, amely azonnal sok-sok kérdésre adott választ. Vegyük azért sorra (lesz olyasmi említve, amit már talán mindenki tud):

* Csapnivalóan összecsapott programkód.
* Silány,mondhatni a Z80 programozással nem tisztában lévő kódolás
* Teszteletlen, félkész program

mire alapozom....

1:  BONUS felirat szerepel, de ha leketyeg, akkor vége a játéknak...miért nem TIME ?
2; Az óra teljesen hibásan van kódolva, ezért számol pocsékul (40 után 30 jön, majd 39....végül 11-nél leketyegettnek minősül)
3; A pontszámolás sivár, ami zöld kocka, az pontot ér, így lehet olyasmit is lőni, amit nem kellene.
4; Olyan kapcsolót hagytak a pályán, ami teljesen használatlan
5; A kapcsolók kezelése úgy lett megoldva, hogy ha egy teremben több van, akkor nem tudja megkülönbözetni, hogy melyik került meglövésre (és ez pont a végén számítana, de a két kapcsoló között nem tud különbséget tenni)
6; Körbe lehet lőni némely teremben (balra kimegy, jobbra bejön)

és sajnos az abszolút tény:

Nincs semmilyen befejezési lehetőségre utalás a programban :(

Ehhez eddig a következőket ellenőriztem leszámítva a hibás lefagyást:

- A helikopter pozíciója sehol nincs vizsgálva az ütközéseken és mozgásokon kívül, így biztos nincs a kódban olyasmi, hogy valamilyen pozíción extra dolog történne.
- A helikopter lövéséhez nincs semmilyen extra dolog rendelve, zöld vagy kék pöttyel ütközést vizsgál
- A BONUS értéke nem kerül ponthoz számításra, így biztos nem történhet semmi sehol, amiért megkapnánk a bonus-t
- A pontszám nincs extra módon növelve semilyen eldugott helyen
- A játékban mindössze 12 terem van 4x3-as elrendezésben (amiből a 2-es a főkép), nincs semmi extra kijárat, átjáró

Még futok pár kört, mert volt egy nyom, amin elég sokáig elindultam, találtam is pár otthagyott jelet, de a végére nem jutott sehová, zsákutca lett. Természetesen a fórumon leírt 6A10 utat is végigelemeztem, azon keresztül is messzire el lehetett jutni, de ez is téves járat lett.

Mindenesetre lesz pár javító POKE az időhöz, egy valamilyen szintű végéhez és Zozo-nak kérésére íme a normális pilótával megáldott helikopterhez segítő   >7AC5  3C   és máris szépen repül, jól irányítható a légi farkas. Starttól lefelé, a 3. teremben a falat a kapcsoló meglövése "építi be", de csak akkor frissül, ha ki- és visszamegyünk a terembe. Egyelőre nincs ok, hogy miért jó. Ha meglesz, megírom.

További hírek rövidesen.

Pgyuri
« Last Edit: 2011.October.19. 00:15:24 by Pgyuri »

Offline endi

  • EP addict
  • *
  • Posts: 7298
  • Country: hu
  • grafikus, játékfejlesztõ, programozás, scifi, tudományok, vallás
    • Honlapom
Re: Airwolf
« Reply #67 on: 2011.October.18. 23:38:13 »
Ha jó játék lenne nem lenne baj hogy bénán van megírva. :D
De így érdemes ezzel foglalkozni?
Bár így most bizonyíthatjátok hogy tudtok-e rossz játékból jó játékot fabrikálni. :)
Nehezebb ám mint kódot szépíteni. :)
Vigyázat! Szektás vagyok! :)

Offline Pgyuri

  • EP fan
  • *
  • Posts: 156
Re: Airwolf
« Reply #68 on: 2011.October.19. 00:02:37 »
Üdv

"Bár így most bizonyíthatjátok hogy tudtok-e rossz játékból jó játékot fabrikálni."

Arról szó sincs, hogy át lesz írva ez a játék. Egyszerűen a kíváncsiság hajt, hogy mi a helyzet vele. Bizonyítani nem akarok senki előtt semmit.

"Nehezebb ám mint kódot szépíteni."

Ahhoz, hogy az a pár "apróság" beférjen abban az ominózus kódba, napokon át többször kellett átrendezni szinte mindent, a kódokat végletekig kellett optimalizálni, csökkenteni, mert minden byte-ra szükség volt. De végülis ez mind úgyse látszik, mert "csak" szépítve lett.

Pgyuri

Offline Zozosoft

  • Global Moderator
  • EP addict
  • *
  • Posts: 14723
  • Country: hu
    • http://enterprise.iko.hu/
Re: Airwolf
« Reply #69 on: 2011.October.19. 00:18:52 »
Ahhoz, hogy az a pár "apróság" beférjen abban az ominózus kódba, napokon át többször kellett átrendezni szinte mindent, a kódokat végletekig kellett optimalizálni, csökkenteni, mert minden byte-ra szükség volt.
Aki faragott már biteket, az jól érti ezt!
Legutóbb az EXDOS izasztott meg, amikor a RAMDISK javításhoz 0 helyre kellett plusz 10 bájtot betenni...

Offline endi

  • EP addict
  • *
  • Posts: 7298
  • Country: hu
  • grafikus, játékfejlesztõ, programozás, scifi, tudományok, vallás
    • Honlapom
Re: Airwolf
« Reply #70 on: 2011.October.19. 13:11:45 »
Nem leszólni akartam a kódjavításokat, csak felhívni a figyelmet, hogy jó játékot csinálni nehezebb.

És az Airwolf esetén a kódjavításnak sok értelme nincs, mert a játék ROSSZ. De nagyon. :)
Vigyázat! Szektás vagyok! :)

Offline szipucsu

  • Global Moderator
  • EP addict
  • *
  • Posts: 9898
  • Country: hu
    • Támogató Támogató
    • Webnyelv.hu - Tanuljunk nyelveket!
Re: Airwolf
« Reply #71 on: 2011.October.19. 15:29:26 »
És az Airwolf esetén a kódjavításnak sok értelme nincs, mert a játék ROSSZ. De nagyon. :)
Szerintem nem biztos. Sokáig el lehet jutni örökélet nélkül is, csak jó nehéz a játék. Ha elegendõ idõ lenne és lenne valami vége a játéknak, talán teljesíthetõ is lenne.
Úgy emlékszem, Laci írta egyszer, hogy sok snapshot mentéssel örökélet nélkül eljutott a végéig, a fagyásig.

Még egy apróság: a játékot CPC-rõl írták át és valaki itt azt írta, hogy a kód lényegében ugyanaz EP-n mint CPC-n. Nem tudom, jobb lenne-e esetleg CPC-n javítani ki a játékot és azt írni át újra EP-re. Két legyet egy csapásra? (Merthogy ugyanazok a hibák a CPC verzióban is megvannak, a fagyás biztosan.)
100 SOUND SOURCE 2,STYLE 128,PITCH 25.2,SYNC 1
110 SOUND PITCH 25,SYNC 1
120 ! Videos

Offline Zozosoft

  • Global Moderator
  • EP addict
  • *
  • Posts: 14723
  • Country: hu
    • http://enterprise.iko.hu/
Re: Airwolf
« Reply #72 on: 2011.October.19. 15:37:09 »
Még egy apróság: a játékot CPC-rõl írták át és valaki itt azt írta, hogy a kód lényegében ugyanaz EP-n mint CPC-n. Nem tudom, jobb lenne-e esetleg CPC-n javítani ki a játékot és azt írni át újra EP-re. Két legyet egy csapásra? (Merthogy ugyanazok a hibák a CPC verzióban is megvannak, a fagyás biztosan.)
Mondhatjuk át sincs írva. A kisebbik fájl az "EP-sítõ" ebben vannak az LPT készítõ, billentyûzet és hang rutinok, és induláskor az eredeti CPC kódot megszórja egy csomó JP-vel.
Vagyis ha Gyurinak sikerül valamivel normálisabbá tenni a programot, azzal a CPC-seket is meg lehet örvendeztetni! :-)

Offline szipucsu

  • Global Moderator
  • EP addict
  • *
  • Posts: 9898
  • Country: hu
    • Támogató Támogató
    • Webnyelv.hu - Tanuljunk nyelveket!
Re: Airwolf
« Reply #73 on: 2011.October.19. 15:45:18 »
íme a normális pilótával megáldott helikopterhez segítõ   >7AC5  3C   és máris szépen repül, jól irányítható a légi farkas.

Ez mondjuk jó, köszi!
De kicsit megöli az eredeti játékot. Direkt csinálták ilyenre, hogy a gravitáció hasson rá, így persze nehezebb, de hát vannak nagyon nehéz játékok is. :D
Inkább egy extended változatba lehetne majd ezt a poke-ot betenni, nem? Akár pl. úgy, hogy egy bizonyos gomb megnyomására egy helyben álljon a repcsi, esetleg "antigravitációs tablettát" lehetne valahol felvenni, mondjuk az elsõ kapcsoló szétlövésekor, és utána pl. a shift gombra egy helyben lebegne, netalán a shift gombra süllyedne úgy, ahogy eddig. Ez egy javaslat.
100 SOUND SOURCE 2,STYLE 128,PITCH 25.2,SYNC 1
110 SOUND PITCH 25,SYNC 1
120 ! Videos

Offline Pgyuri

  • EP fan
  • *
  • Posts: 156
Re: Airwolf
« Reply #74 on: 2011.October.19. 18:36:09 »
Üdv,

Hát ez a játék sok örömet nem ad, de azért még így is sikerült pár érdekesnek mondható nyomot találni a félkész művel kapcsolatban. Hátha valakinek tetszik még:

Először is a terem elrendezés:

1 2 3 4
5 6 7 8
9 A B C

* A "2"-es teremnek nincs szerepe, a bevezető képet mutatja.
* A "9"-es teremben lévő kapcsoló lezárja a 9-esből 5-ösbe visszajárást. Teljesen oktalan lépés, ráadásul csak akkor frissül, ha újra belép a helikopter a terembe...arra gondolni is rémisztő, mi van, ha felülről jön...
* Az "A" teremben lévő kapcsoló meglőhetetlen (nem is kezeli a program), és még egy elektromos kerítés is elzárja, bár oldalról se lehetne meglőni.
* A "8"-as teremben két kapcsoló is van, de a program nem tudja őket megkülönböztetni.

A 6-os teremhez írta Laci, hogy a kocka felett elég nehezen, de épp el lehet repülni. No ezt nem így tervezték, ugyanis bármilyen meglepő, de 30-35 másodpercen belül megindul balra, így kinyitva az átjárást...csak közben leketyeg a játékra szabott idő, ami egyre inkább úgy tűnik, hogy végülis BONUS-nak volt tervezve .... végül valószínűsíthetően a kiadási határidő miatt előrehozott programkiadás miatt inkább időre módosították, amit mit sem bizonyít jobban, mint a teljesen hibásan megírt 00:00 vizsgálat. Mintha csak kapkodtak volna. Más terveik voltak, de végül huszárvágással kellett élniük, csak azt nem értem, ha már így, akkor miért nem az ekkoriban "szokásos" megoldást választották, vagyis a ponteredmény törlése nélküli újraindítás, a küldetés ismételtetése. Ezt beleprogramozni .... háááát .... legalább 20 percbe került volna. Nem lehet, hogy épp kilépett a programozó a cégtől és valaki másnak kellett befejeznie ?

Nagyon sokat nem számít, a kódban már semmi esély jelentős nyomra bukkanni, eléggé egyszerűen megérthető. Számomra teljesen egyértelmű, hogy jó, nagyszabású, részletes tervekkel kezdtek neki ennek a játéknak, csak a vége burkolódzik sötétség homályába.

Miután Zozo-val levelezgettünk, letisztáztam, hogy ebből nem lesz "extended" változat, illetve nem én fogom megírni, az biztos. Annyit vállaltam, hogy ---

--- rendbe lesz téve az idő és jobban a játékhoz lesz hangolva (teljesíthető legyen)
--- a helikopter mozgatása választható lesz ügyes és béna pilóta között ... melyik-melyik, majd döntse el mnidenki :)
--- az ütközés-sorozat meg lesz gátolva, így a beakadásból elhalálozás elmarad (itt jegyzem meg, hogy bár 1 élet van 6 sérülési lehetőséggel, de belül a program 1 sérüléshez 5 apró ütközést számol, vagyis erre azért figyeltek)
--- valami apró vége effekt várható, hogy legyen értelme a küldetésnek. Ötletem van pár, meglátjuk mire futja a türelmemből :)

Pgyuri