Welcome, Guest. Please login or register.


Author Topic: Airwolf (Read 62505 times)

Offline IstvanV

  • EP addict
  • *
  • Posts: 4822
Re: Airwolf
« Reply #30 on: 2010.May.12. 18:27:38 »
A játékot ugye az Entersoft írta (át)? Még valahol hozzászólt (talán az emulátor oldalán?) valaki az Entersoft-ból, talán a Sorcery egyik programozója. Õt nem lehetne megkérdezni, tud-e valamit errõl a játékról?

Nem hiszem, hogy sokat segíteni tudnának, mert a hiba nem az átíráskor került a játékba, hanem az eredeti CPC-s verzió is pontosan ugyanilyen rossz. Ellenben a Wriggler CPC-s változatában például még nem megy ki az a bizonyos pók a képernyőről (viszont az átíráskor fejlesztettek is a programon, mert csak EP-n van különböző paletta a föld alatti részeknél).

Offline Zozosoft

  • Global Moderator
  • EP addict
  • *
  • Posts: 14723
  • Country: hu
    • http://enterprise.iko.hu/
Re: Airwolf
« Reply #31 on: 2010.May.12. 20:36:49 »
Az eredeti doksiban többesszámban beszélnek tudósokról, tehát feltételezhetjük, hogy nem ebbõl a pár szobából áll a játék.
Az angolban is konkrétan úgy írja, hogy "team of top scientists", vagyis tudósok csoportja!

Offline Zozosoft

  • Global Moderator
  • EP addict
  • *
  • Posts: 14723
  • Country: hu
    • http://enterprise.iko.hu/
Re: Airwolf
« Reply #32 on: 2010.May.12. 21:48:03 »
A cpcemu-ba hogyan lehet az airwolf.cdt-t betölteni? (más játékot sikerült)

Offline IstvanV

  • EP addict
  • *
  • Posts: 4822
Re: Airwolf
« Reply #33 on: 2010.May.12. 22:12:22 »
A cpcemu-ba hogyan lehet az airwolf.cdt-t betölteni? (más játékot sikerült)

Az ep128emu CPC emulátorába ? Valamiért nem mindig találja meg az első blokkot - ha kb. 5 másodpercnél még nem talált semmit (3.1 körül kell lennie "Loading AIRWOLF block 1"-nek), akkor Alt+R-el állítsd vissza a "kazetta" pozícióját nullára.
Hasonló probléma más játékoknál is előfordulhat (ilyenkor többnyire a betöltés után egyszerűen visszatér Basic-be vagy újraindul a rendszer); talán azért lehet ez, mert az első file előtt nagyon kevés idő van, és a CPC Basic esetleg csak néhány másodperc késleltetés után kezdi figyelni a magnóról érkező jelet :?: Ha valóban ez a hiba, akkor érdemes lehet a "Press PLAY then any key: " megjelenésekor először lenyomni egy billentyűt, és csak utána elindítani a magnót (Alt+P).
« Last Edit: 2010.May.12. 22:20:17 by IstvanV »

Offline Zozosoft

  • Global Moderator
  • EP addict
  • *
  • Posts: 14723
  • Country: hu
    • http://enterprise.iko.hu/
Re: Airwolf
« Reply #34 on: 2010.May.12. 22:24:38 »
Ha valóban ez a hiba, akkor érdemes lehet a "Press PLAY then any key: " megjelenésekor elõször lenyomni egy billentyût, és csak utána elindítani a magnót (Alt+P).
Így már sikerült!

Offline nyuzga

  • EP addict
  • *
  • Posts: 2280
  • Country: hu
Re: Airwolf
« Reply #35 on: 2010.May.12. 23:07:40 »
Ez egy, Ep128emu-ba is betölthetö Cpc teszt verzió
Sérthetetlenség és örök idő. Hátha így könnyebb lesz megtalálni a hibát. :)

Offline Zozosoft

  • Global Moderator
  • EP addict
  • *
  • Posts: 14723
  • Country: hu
    • http://enterprise.iko.hu/
Re: Airwolf
« Reply #36 on: 2010.May.12. 23:12:08 »
A játékot ugye az Entersoft írta (át)?
Ahogy nézem ez szó szerint pont ugyanolyan átírás mint amiket mi szoktunk elkövetni.
Maga a programfájl gyakorlatilag bitre azonos a CPC fájllal! Az elején a 3e8h memóriacímtõl elterülõ részen vannak grafikai adatok, itt látszik a pixeladatok átkonvertálása. Magában a 68A8h címtõl kezdõdõ programkódban mindössze két bájt különbség van, gondolom ezek is valami pixel/szín adatok.
Az EP verzióban van még egy kisebb programfájl, ami A700-ól töltõdik be, ez tartalmazza az LPT készítõ rutint, valamint a billentyûzet/hang rutinokat. Az inicializáló rutin cseréli le a CPC programban a CALL utasítások címeit az EP-s verzióra.

Offline geco

  • EP addict
  • *
  • Posts: 7082
  • Country: hu
    • Támogató Támogató
Re: Airwolf
« Reply #37 on: 2010.May.13. 09:11:31 »
Ahogy nézem ez szó szerint pont ugyanolyan átírás mint amiket mi szoktunk elkövetni.
Maga a programfájl gyakorlatilag bitre azonos a CPC fájllal!
Az EP verzióban van még egy kisebb programfájl, ami A700-ól töltõdik be, ez tartalmazza az LPT készítõ rutint, valamint a billentyûzet/hang rutinokat. Az inicializáló rutin cseréli le a CPC programban a CALL utasítások címeit az EP-s verzióra.
Ez pontosan így van :D
Régen pont ez is tévesztett meg, mármint az, hogy a program file byte-ra azonos, és emiatt hittem azt, hogy csak betöltőt kell varázsolni a programokhoz, és máris fut EP-n  :oops:

Offline szipucsu

  • Global Moderator
  • EP addict
  • *
  • Posts: 9898
  • Country: hu
    • Támogató Támogató
    • Webnyelv.hu - Tanuljunk nyelveket!
Re: Airwolf
« Reply #38 on: 2010.May.13. 13:17:01 »
Lehet, az Airwolfot is érdemes lenne újra átírni, mert pl. a kapcsolók az EP változatban alig látszanak. Bár pl. a rakéták alján a láng meg az EP verzióban sikerült jobban. Az eredeti zene és repülõhang is jobb szerintem.
Bár annyiból nem lenne érdemes átírni, hogy a játékot akkor sem lehetne teljesíteni.
100 SOUND SOURCE 2,STYLE 128,PITCH 25.2,SYNC 1
110 SOUND PITCH 25,SYNC 1
120 ! Videos

Offline IstvanV

  • EP addict
  • *
  • Posts: 4822
Re: Airwolf
« Reply #39 on: 2010.May.13. 14:15:12 »
Bár annyiból nem lenne érdemes átírni, hogy a játékot akkor sem lehetne teljesíteni.

Valóban, talán érdemesebb más játékokat átírni :)

Offline geco

  • EP addict
  • *
  • Posts: 7082
  • Country: hu
    • Támogató Támogató
Re: Airwolf
« Reply #40 on: 2010.May.13. 14:57:04 »
Valóban, talán érdemesebb más játékokat átírni :)
Egyetértek :D
És ez a gyönyörűség nekem jópénzért megvett centrumos kazettán van meg  :smt040

Offline Zozosoft

  • Global Moderator
  • EP addict
  • *
  • Posts: 14723
  • Country: hu
    • http://enterprise.iko.hu/
Re: Airwolf
« Reply #41 on: 2010.May.13. 15:05:45 »
Egyetértek :D
És ez a gyönyörûség nekem jópénzért megvett centrumos kazettán van meg  :smt040
Nekem is  :evil:
Éppen ezért izgat, hogy tényleg meg se írták a végét?
Egyesülni kell a CPC felhasználókkal, és jól beperelni az Elite szoftverházat! Amerikában lehet, hogy nyernénk is :)

Offline Zozosoft

  • Global Moderator
  • EP addict
  • *
  • Posts: 14723
  • Country: hu
    • http://enterprise.iko.hu/
Re: Airwolf
« Reply #42 on: 2010.May.13. 23:18:29 »
Egyre gyanúsabb, hogy ez tényleg csak ennyi  :evil:
A 6970H címen lévõ változó egy szobaszámláló, jobbra/balra scrollozásnál + -1-el változik az értéke, le/fel esetén + -4
Ha belelövünk egy kapcsolóba, akkor ellenõrzi az értékét, így dönti el, melyik szobában lévõ kapcsolót aktiváltuk. Ez az a bizonyos programrész, ahol a fagyás történik. Ha megnézzük a vizsgált értékeket, jól össze lehet vetni a térképpel, hogy hol is vannak kapcsolós szobák...

Viszont érdekes, hogy van egy másik változó a 70BCH-n, ez talán valami pályaadatokra mutat, kezdetben 3E8H-ra. Ez oldal scrollnál 14H-val változik, függölegesnél 578H-vel. Így 70 szoba jönne ki egymás mellé...

Offline nyuzga

  • EP addict
  • *
  • Posts: 2280
  • Country: hu
Re: Airwolf
« Reply #43 on: 2010.May.13. 23:47:30 »
Lehet hogy szarul törték fel az eredeti Cpc-és játékot is és abból lett az átirat.
Mondok egy példát: Amigán nincs normális Addams family, mert mindegyik törésben, csak az első pálya van benne.

Offline geco

  • EP addict
  • *
  • Posts: 7082
  • Country: hu
    • Támogató Támogató
Re: Airwolf
« Reply #44 on: 2010.May.14. 08:55:40 »
Az nem lehet, hogy a játék ennyi pályából áll összesen, csak a végét rontották el?
Nem csodálkoznék rajta, ha hibás lenne, láttunk már másik programot is, ami hibás volt :D (pl.: Double Dragon)