Enterprise Forever

:HUN => Játékok => Topic started by: szipucsu on 2007.December.12. 11:53:08

Title: Airwolf
Post by: szipucsu on 2007.December.12. 11:53:08
C64 Airwolf (http://www.youtube.com/watch?v=6p3wPgQ9cew)

ZX Spectrum Airwolf (http://www.youtube.com/watch?v=EXNLznOx6CI)

Amstrad Airwolf (http://www.youtube.com/watch?v=i8pB6-2gN9w)
Title: Re: Airwolf
Post by: szipucsu on 2007.December.30. 15:01:42
Lacival kiderítettük, hogy az Airwolf  (http://www.ep128.hu/Ep_Games/Leiras/Airwolf.htm)végigjátszása örökélet nélkül is lehetséges - lenne, ha elég idõ lenne rá. Egyelõre azonban végigjátszás videó helyett "csak" lépésrõl-lépésre receptet adott Laci (köszi a türelmet!):

A START képernyõn bontsuk ki a falat, és lõjünk bele a kapcsolóba. Továbbhaladva (le, le) a 3. képernyõn, a földön heverõ kapcsolóba is lõjünk bele. A negyedik képernyõn haladjunk felfelé, és a rakétahajtómûvek alatt óvatosan lavírozzunk jobbra. Ez elsõre kivitelezhetetlennek tûnik, mert utunkat állja egy egyhelyben álldogáló "kocka". (lásd 3. kép). A megoldás a következõ: repüljünk jobbra, amíg a helikopter orra súrolja a kockát, forduljunk elõre, és a kocka mentén repüljünk fel a mennyezetig, ekkor haladjunk ismét jobbra, így pontosan átférünk a kocka felett! A következõ képernyõn fel, itt két kék gömb között újabb kapcsoló vár ránk. Két képernyõt menjünk le, itt két oszlop mögött újabb kapcsolót találunk (ezt a kapcsolót a játék elején a másik irányból is meg tudjuk közelíteni, de az oszlopok miatt nem tudunk a kapcsolókhoz férni). A "herkentyût" kerülgetve bontsuk ki az oszlopot, így már ebbe a kapcsolóba is bele tudunk lõni. Ezután vissza jobbra, az elõzõ kapcsoló kinyitotta a jobb oldali falat, tehát ismét haladjunk jobbra! A rakéta mellett újabb kapcsoló vár ránk (ahhoz már kisebb csoda kell, hogy sikerüljön elkerülni a két repkedõ "herkentyût"...). Ezután repüljünk balra, fel, fel, jobbra. Itt lefelé kell haladni, amit javasolt villámgyorsan megtenni, ne bonyolódjuk a három "herkentyû" kerülgetésébe... Elékeztünk utunk végcéljához, a professzorhoz! Itt két kapcsoló is várja becses személyünket, azonban bármelyikbe is lövünk bele,a program lefagy...
Title: Re: Airwolf
Post by: Zozosoft on 2007.December.30. 21:07:51
EP64 módban próbáltátok? Hátha ez is játszhatóbb, mint a Tombs of Doom... esetleg hátha nem fagy le...
A CPC eredeti is lefagy?
Title: Re: Airwolf
Post by: Lacika on 2007.December.31. 14:24:40
EP64 módban próbáltátok? Hátha ez is játszhatóbb, mint a Tombs of Doom... esetleg hátha nem fagy le...
A CPC eredeti is lefagy?

Valamilyen rejtélyes okból nem indul el nekem a Caprice32 emu (nem olyan rég még működött!), úgyhogy egyhamar nem fogom tudni megnézni...
Title: Re: Airwolf
Post by: szipucsu on 2007.December.31. 14:39:53
Valamilyen rejtélyes okból nem indul el nekem a Caprice32 emu (nem olyan rég még mûködött!), úgyhogy egyhamar nem fogom tudni megnézni...

Az oldaladon az Airwolfnál  (http://www.ep128.hu/Ep_Games/Leiras/Airwolf.htm) ezt írtad:

Vigasztalásul (?) elmondom, hogy a játéknak létezik Amstard változata is, amibõl szintén nem sül ki semmi értelmes. (A két verzió gyakorlatilag ugyanúgy néz ki).

Nem tudom, ezzel arra utalsz-e, hogy egyszer megnézted már, mi a CPC-s változat vége, vagy csak az elsõ ránézésre való hasonlóság alapján írtad (én eddig az elõbbire tippeltem :D ).
Title: Re: Airwolf
Post by: Lacika on 2008.January.01. 14:28:52
Az oldaladon az Airwolfnál  (http://www.ep128.hu/Ep_Games/Leiras/Airwolf.htm) ezt írtad:

Vigasztalásul (?) elmondom, hogy a játéknak létezik Amstard változata is, amibõl szintén nem sül ki semmi értelmes. (A két verzió gyakorlatilag ugyanúgy néz ki).

Nem tudom, ezzel arra utalsz-e, hogy egyszer megnézted már, mi a CPC-s változat vége, vagy csak az elsõ ránézésre való hasonlóság alapján írtad (én eddig az elõbbire tippeltem :D ).

Egyszer megnéztem a programot, és a játék ugyanaz! Hogy a végén az is kifagy-e, azt nem tudom. Van valakinek valami tippje, hogy a Caprice32 miért nem indul el??? Most már kíváncsi vagyok rá, megnézném...
Title: Re: Airwolf
Post by: Meghad on 2008.January.01. 18:22:03
BUÉK mindenkinek!

Igen, én végigjátszottam, és az eredeti CPC-s is megfagy a végén.
Title: Re: Airwolf
Post by: szipucsu on 2008.January.01. 23:28:05
BUÉK mindenkinek!

Igen, én végigjátszottam, és az eredeti CPC-s is megfagy a végén.
Örökélettel játszottad végig vagy anélkül? Ha örökélettel, akkor "falonátmenõssel" vagy a "falonátnemmenõssel"? :D

Szerintem írjunk ki pályázatot, ki tudja a legkevesebb snapshot mentéssel megcsinálni a játékot Laci lépésrõl-lépésre receptje alapján! Hogy a nyertes mit kapjon, azt nem tudom... :D
Title: Re: Airwolf
Post by: Lacika on 2008.January.02. 07:48:15
Szerintem írjunk ki pályázatot, ki tudja a legkevesebb snapshot mentéssel megcsinálni a játékot Laci lépésrõl-lépésre receptje alapján! Hogy a nyertes mit kapjon, azt nem tudom... :D

Én a "falonnemátmenős" változattal próbálkozam, nehogy amiatt fagyjon le.
Elég gyatrán állok a kb 40-50 mentés-viszatöltéssel...  :lol:
Kipróbáltam: örökélet (örökidő) nélkül -ha nagyon siet az ember - , addig lehet eljutni (jó sok mentéssel), hogy átmegyünk a kocka felett (a rakétahajtóműveknél) , és felfelé megyünk a kapcsolóig (ami a két kék gömb között van).
Title: Re: Airwolf
Post by: Zozosoft on 2008.January.02. 23:21:25
Majd rakjatok fel egy ep128emu snapshot-ot, a vége elötti állásról, hátha debuggerrel sikerül megfejteni a fagyást...
Title: Re: Airwolf
Post by: Ep128 on 2008.January.03. 15:34:10
Na, igen... Mert ugyi egy program "gyárilag" csak nem fagy a végén... :???:
Ott van valami, amit nem látunk, és jó volna, ha mégis... :-)
Title: Re: Airwolf
Post by: Zozosoft on 2008.January.03. 16:06:42
Na, igen... Mert ugyi egy program "gyárilag" csak nem fagy a végén... :???:
Ott van valami, amit nem látunk, és jó volna, ha mégis... :-)
Hacsak arra nem gondoltak, hogy ugyse jut el oda senki, és nem is írták meg a végét :-)
Title: Re: Airwolf
Post by: szipucsu on 2008.April.02. 02:56:51
Airwolf kb. eredeti zene (http://uk.youtube.com/watch?v=aVagmBvFLig)
A filmbõl valami intro (http://uk.youtube.com/watch?v=1Ycn3yH6dvs)
Airwolf zene adaptáció elektromos gitáron, enyhén Mike Oldfield/Europe-beütéssel (http://uk.youtube.com/watch?v=qXNwsQpQqqc)
Szintén elektromos gitáros feldoglozás (http://uk.youtube.com/watch?v=mLxo4WzPItQ)
Picit talán zúzósabb (http://uk.youtube.com/watch?v=IGYmIrB22P0)
A szintetizátor se maradjon ki! (http://uk.youtube.com/watch?v=EkBacshZ0O4)
Egy csöppet keleties hangulat, hagyományosabb hangszerelésben (http://uk.youtube.com/watch?v=acP_0Y24EWo)
Title: Re: Airwolf
Post by: szipucsu on 2008.April.19. 23:11:57
Majd rakjatok fel egy ep128emu snapshot-ot, a vége elötti állásról, hátha debuggerrel sikerül megfejteni a fagyást...
Csak bele kell lõni a SPACE gombbal abba a valamibe ott a padlón, és már fagy is.
Title: Re: Airwolf
Post by: szipucsu on 2008.April.20. 11:19:22
Találtam még egy bugot a játékban. Az idõt érdekesen számlálja a program, mert amikor a következõ tizedmásodperchez ér, akkor a visszaszámlálás nem 60-ról kezdõdik, hanem 10-rõl, és ha eléri a nullát, akkor lép át 60-ra. Ez nem csak a tizedmásodperceknél van így, hanem a másodperceknél is. 51 másodperc után 40 jön, 40 után pedig 49, 41 után pedig 30, utána 39...
Ennek a bugnak van egy csúnya szépséghibája: 11 másodperc után 00 jön és letelt az idõ, véget ér a játék, 00 után nem jön már 09.

Egyébként nem is másodpercekben méri az idõt, sokkal lassabban számlál vissza, mint a másodperc. Igaz, így is súlyos kétségeim vannak, hogy ennyi idõ alatt a végére lehet-e érni örökélet nélkül...

Még egy érdekesség: A letöltések közé feltett demo fájlban (EP128Emuba kell betölteni) 16 "másodperc" körül eltûnik egy energianégyzet, pedig a repcsi semmihez nem ért hozzá, ha jól látom.
Title: Re: Airwolf
Post by: szipucsu on 2008.April.20. 16:11:38
Hehe (http://uk.youtube.com/watch?v=oPPp56yRnvg)
 :mrgreen:
Title: Re: Airwolf
Post by: szipucsu on 2008.July.23. 18:04:25
Ráadásul a kazettaborítón olvasható ismertetõ szerint nem is egy, hanem több tudóst kell kiszabadítanunk, tehát lehet, hogy további pályákat is tartalmaz a program!

Én nem értek hozzá, de nem lehet a játékot annyira visszafejteni, hogy megtudjuk, vannak-e még benne pályák?

És a fagyást nem sikerült megfejteni a snapshot alapján, vagy valamit megtudni belõle?

Miután csalás nélkül max a 3. képernyõig jutsz el, minek foglalkoztak volna a végével? :-)

Azért a 3. képernyõnél jóval tovább el lehet jutni csalás nélkül. A youtube videót vagy a feltöltött EP128Emu demót nem néztétek?

Title: Re: Airwolf
Post by: nyuzga on 2009.November.01. 16:56:05
Szerintem az Airwolfban a 698ah–nál van a hiba, (lásd PC register) mert amint kitörlöm a 3 bájtot a program nem fagy le. :idea:
A falon átmenős Snap-ot felraktam akármelyik kapcsolóba lösz bele, lefagy a program, pedig a tudós ajtaját kéne, hogy nyissa az egyik

Megnézné olyan is, aki ért a programozáshoz? :?:

[attachthumb=#]
Title: Re: Airwolf
Post by: Attus on 2009.November.01. 17:37:13
Szerintem az Airwolfban a 698ah–nál van a hiba, (lásd PC register) mert amint kitörlöm a 3 bájtot a program nem fagy le. :idea:
A falon átmenõs Snap-ot felraktam akármelyik kapcsolóba lösz bele, lefagy a program, pedig a tudós ajtaját kéne, hogy nyissa az egyik

Megnézné olyan is, aki ért a programozáshoz? :?:

(Attachment Link)

Hát ez a végtelen ciklus Z esetén mit keres itt?  :shock:
Nem hiszem, hogy ez véletlen.
Ebbõl kilépni max csak interrupt (hard, vagy szoft) lekezelõ segítségével lehet.
Idõzítésnél használhatnak mondjuk ilyet, de azért durva...
Mondjuk megnézi, hogy itt tart e a progi, és ha igen, akkor nem engedi tovább a programot, míg el nem végzi a saját dolgát, majd átbillenti a Z flagot tovább erszti a programot. Idõzítés esetén lehet mondjuk értelme.
Title: Re: Airwolf
Post by: nyuzga on 2009.November.01. 17:42:48
Hát ez a végtelen ciklus Z esetén mit keres itt?  :shock:

Amikor lefagy a proggi, akkor itt áll a számláló.  :idea:
Title: Re: Airwolf
Post by: IstvanV on 2009.November.01. 17:46:11
Mondjuk megnézi, hogy itt tart e a progi, és ha igen, akkor nem engedi tovább a programot, míg el nem végzi a saját dolgát, majd átbillenti a Z flagot tovább erszti a programot. Idõzítés esetén lehet mondjuk értelme.

Szerintem egyszerűen bug, például elírhatrták az assembler forráskódban a címke nevét, és valójában más címre kellene ugrania.
Lehetne pl. 69A9H a helyén, az a két másik cím között van, és oda nincs ugrás.
Title: Re: Airwolf
Post by: nyuzga on 2009.November.01. 18:24:03
Az egyik kapcsolónak ezt a zárat kellene nyitnia.
[attachthumb=#]
Title: Re: Airwolf
Post by: nyuzga on 2009.November.01. 18:35:27
Lehetne pl. 69A9H a helyén

Sajna nem jó. :oops:
Title: Re: Airwolf
Post by: Attus on 2009.November.01. 18:46:09
Sajna nem jó. :oops:
Próbálj valami értelmes helyre ugratni.
Title: Re: Airwolf
Post by: Zozosoft on 2010.May.12. 10:44:01
István! A spectrumos memaccess luához hasonlót nem tudnál csinálni az Airwolfra? Talán ha kiderülne, hogy hol vannak soha nem használt kódrészletek, akkor jobban lehetne találgatni, hova is kéne ugrania...
Meg esetleg a grafikai adatokból kiderülne, van-e még soha nem látott szoba.
Title: Re: Airwolf
Post by: szipucsu on 2010.May.12. 15:07:40
Meg esetleg a grafikai adatokból kiderülne, van-e még soha nem látott szoba.
Nem hiszem, hogy lennének még szobák, mert a "falonátmenõs" sérthetetlenséges változattal akkor betévednénk egy újabb szobába.

(Hacsak nem jönne egy teljesen új pálya az elsõ teljesítése után.)
Title: Re: Airwolf
Post by: Zozosoft on 2010.May.12. 15:18:39
Nem hiszem, hogy lennének még szobák, mert a "falonátmenõs" sérthetetlenséges változattal akkor betévednénk egy újabb szobába.
Ez csak akkor igaz, ha hibátlan a program. De mint az már kiderült, egyértelmûen hibás.
Title: Re: Airwolf
Post by: Lacika on 2010.May.12. 15:43:18
(Hacsak nem jönne egy teljesen új pálya az elsõ teljesítése után.)

Az eredeti doksiban többesszámban beszélnek tudósokról, tehát feltételezhetjük, hogy nem ebből a pár szobából áll a játék.
Title: Re: Airwolf
Post by: szipucsu on 2010.May.12. 15:49:20
A játékot ugye az Entersoft írta (át)? Még valahol hozzászólt (talán az emulátor oldalán?) valaki az Entersoft-ból, talán a Sorcery egyik programozója. Õt nem lehetne megkérdezni, tud-e valamit errõl a játékról?
Title: Re: Airwolf
Post by: IstvanV on 2010.May.12. 18:24:02
István! A spectrumos memaccess luához hasonlót nem tudnál csinálni az Airwolfra? Talán ha kiderülne, hogy hol vannak soha nem használt kódrészletek,

Ha nincs memórialapozás a játékban, akkor az eredeti Spectrumos script is működik rajta.

ha kiderülne, hogy hol vannak soha nem használt kódrészletek, akkor jobban lehetne találgatni, hova is kéne ugrania...

Talán a 6A10h címre, de azzal sem működik - nem fagy le, csak nem történik semmi. Nem tartom valószínűtlennek, hogy azt a részt egyszerűen nem írták meg, és a játékot befejezetlenül adták ki :)
Title: Re: Airwolf
Post by: IstvanV on 2010.May.12. 18:27:38
A játékot ugye az Entersoft írta (át)? Még valahol hozzászólt (talán az emulátor oldalán?) valaki az Entersoft-ból, talán a Sorcery egyik programozója. Õt nem lehetne megkérdezni, tud-e valamit errõl a játékról?

Nem hiszem, hogy sokat segíteni tudnának, mert a hiba nem az átíráskor került a játékba, hanem az eredeti CPC-s verzió is pontosan ugyanilyen rossz. Ellenben a Wriggler CPC-s változatában például még nem megy ki az a bizonyos pók a képernyőről (viszont az átíráskor fejlesztettek is a programon, mert csak EP-n van különböző paletta a föld alatti részeknél).
Title: Re: Airwolf
Post by: Zozosoft on 2010.May.12. 20:36:49
Az eredeti doksiban többesszámban beszélnek tudósokról, tehát feltételezhetjük, hogy nem ebbõl a pár szobából áll a játék.
Az angolban is konkrétan úgy írja, hogy "team of top scientists", vagyis tudósok csoportja!
Title: Re: Airwolf
Post by: Zozosoft on 2010.May.12. 21:48:03
A cpcemu-ba hogyan lehet az airwolf.cdt-t betölteni? (más játékot sikerült)
Title: Re: Airwolf
Post by: IstvanV on 2010.May.12. 22:12:22
A cpcemu-ba hogyan lehet az airwolf.cdt-t betölteni? (más játékot sikerült)

Az ep128emu CPC emulátorába ? Valamiért nem mindig találja meg az első blokkot - ha kb. 5 másodpercnél még nem talált semmit (3.1 körül kell lennie "Loading AIRWOLF block 1"-nek), akkor Alt+R-el állítsd vissza a "kazetta" pozícióját nullára.
Hasonló probléma más játékoknál is előfordulhat (ilyenkor többnyire a betöltés után egyszerűen visszatér Basic-be vagy újraindul a rendszer); talán azért lehet ez, mert az első file előtt nagyon kevés idő van, és a CPC Basic esetleg csak néhány másodperc késleltetés után kezdi figyelni a magnóról érkező jelet :?: Ha valóban ez a hiba, akkor érdemes lehet a "Press PLAY then any key: " megjelenésekor először lenyomni egy billentyűt, és csak utána elindítani a magnót (Alt+P).
Title: Re: Airwolf
Post by: Zozosoft on 2010.May.12. 22:24:38
Ha valóban ez a hiba, akkor érdemes lehet a "Press PLAY then any key: " megjelenésekor elõször lenyomni egy billentyût, és csak utána elindítani a magnót (Alt+P).
Így már sikerült!
Title: Re: Airwolf
Post by: nyuzga on 2010.May.12. 23:07:40
Ez egy, Ep128emu-ba is betölthetö Cpc teszt verzió
Sérthetetlenség és örök idő. Hátha így könnyebb lesz megtalálni a hibát. :)
Title: Re: Airwolf
Post by: Zozosoft on 2010.May.12. 23:12:08
A játékot ugye az Entersoft írta (át)?
Ahogy nézem ez szó szerint pont ugyanolyan átírás mint amiket mi szoktunk elkövetni.
Maga a programfájl gyakorlatilag bitre azonos a CPC fájllal! Az elején a 3e8h memóriacímtõl elterülõ részen vannak grafikai adatok, itt látszik a pixeladatok átkonvertálása. Magában a 68A8h címtõl kezdõdõ programkódban mindössze két bájt különbség van, gondolom ezek is valami pixel/szín adatok.
Az EP verzióban van még egy kisebb programfájl, ami A700-ól töltõdik be, ez tartalmazza az LPT készítõ rutint, valamint a billentyûzet/hang rutinokat. Az inicializáló rutin cseréli le a CPC programban a CALL utasítások címeit az EP-s verzióra.
Title: Re: Airwolf
Post by: geco on 2010.May.13. 09:11:31
Ahogy nézem ez szó szerint pont ugyanolyan átírás mint amiket mi szoktunk elkövetni.
Maga a programfájl gyakorlatilag bitre azonos a CPC fájllal!
Az EP verzióban van még egy kisebb programfájl, ami A700-ól töltõdik be, ez tartalmazza az LPT készítõ rutint, valamint a billentyûzet/hang rutinokat. Az inicializáló rutin cseréli le a CPC programban a CALL utasítások címeit az EP-s verzióra.
Ez pontosan így van :D
Régen pont ez is tévesztett meg, mármint az, hogy a program file byte-ra azonos, és emiatt hittem azt, hogy csak betöltőt kell varázsolni a programokhoz, és máris fut EP-n  :oops:
Title: Re: Airwolf
Post by: szipucsu on 2010.May.13. 13:17:01
Lehet, az Airwolfot is érdemes lenne újra átírni, mert pl. a kapcsolók az EP változatban alig látszanak. Bár pl. a rakéták alján a láng meg az EP verzióban sikerült jobban. Az eredeti zene és repülõhang is jobb szerintem.
Bár annyiból nem lenne érdemes átírni, hogy a játékot akkor sem lehetne teljesíteni.
Title: Re: Airwolf
Post by: IstvanV on 2010.May.13. 14:15:12
Bár annyiból nem lenne érdemes átírni, hogy a játékot akkor sem lehetne teljesíteni.

Valóban, talán érdemesebb más játékokat átírni :)
Title: Re: Airwolf
Post by: geco on 2010.May.13. 14:57:04
Valóban, talán érdemesebb más játékokat átírni :)
Egyetértek :D
És ez a gyönyörűség nekem jópénzért megvett centrumos kazettán van meg  :smt040
Title: Re: Airwolf
Post by: Zozosoft on 2010.May.13. 15:05:45
Egyetértek :D
És ez a gyönyörûség nekem jópénzért megvett centrumos kazettán van meg  :smt040
Nekem is  :evil:
Éppen ezért izgat, hogy tényleg meg se írták a végét?
Egyesülni kell a CPC felhasználókkal, és jól beperelni az Elite szoftverházat! Amerikában lehet, hogy nyernénk is :)
Title: Re: Airwolf
Post by: Zozosoft on 2010.May.13. 23:18:29
Egyre gyanúsabb, hogy ez tényleg csak ennyi  :evil:
A 6970H címen lévõ változó egy szobaszámláló, jobbra/balra scrollozásnál + -1-el változik az értéke, le/fel esetén + -4
Ha belelövünk egy kapcsolóba, akkor ellenõrzi az értékét, így dönti el, melyik szobában lévõ kapcsolót aktiváltuk. Ez az a bizonyos programrész, ahol a fagyás történik. Ha megnézzük a vizsgált értékeket, jól össze lehet vetni a térképpel (http://www.ep128.hu/Ep_Games/Pic/Map/Airwolf.png), hogy hol is vannak kapcsolós szobák...

Viszont érdekes, hogy van egy másik változó a 70BCH-n, ez talán valami pályaadatokra mutat, kezdetben 3E8H-ra. Ez oldal scrollnál 14H-val változik, függölegesnél 578H-vel. Így 70 szoba jönne ki egymás mellé...
Title: Re: Airwolf
Post by: nyuzga on 2010.May.13. 23:47:30
Lehet hogy szarul törték fel az eredeti Cpc-és játékot is és abból lett az átirat.
Mondok egy példát: Amigán nincs normális Addams family, mert mindegyik törésben, csak az első pálya van benne.
Title: Re: Airwolf
Post by: geco on 2010.May.14. 08:55:40
Az nem lehet, hogy a játék ennyi pályából áll összesen, csak a végét rontották el?
Nem csodálkoznék rajta, ha hibás lenne, láttunk már másik programot is, ami hibás volt :D (pl.: Double Dragon)
Title: Re: Airwolf
Post by: geco on 2010.May.14. 08:57:42
Egyre gyanúsabb, hogy ez tényleg csak ennyi  :evil:
A 6970H címen lévõ változó egy szobaszámláló, jobbra/balra scrollozásnál + -1-el változik az értéke, le/fel esetén + -4
Ha belelövünk egy kapcsolóba, akkor ellenõrzi az értékét, így dönti el, melyik szobában lévõ kapcsolót aktiváltuk. Ez az a bizonyos programrész, ahol a fagyás történik. Ha megnézzük a vizsgált értékeket, jól össze lehet vetni a térképpel (http://www.ep128.hu/Ep_Games/Pic/Map/Airwolf.png), hogy hol is vannak kapcsolós szobák...

Viszont érdekes, hogy van egy másik változó a 70BCH-n, ez talán valami pályaadatokra mutat, kezdetben 3E8H-ra. Ez oldal scrollnál 14H-val változik, függölegesnél 578H-vel. Így 70 szoba jönne ki egymás mellé...
Olyan szobaadattal találkoztál, ami nincs a térképen?
Title: Re: Airwolf
Post by: Zozosoft on 2010.May.14. 09:01:48
Lehet hogy szarul törték fel az eredeti Cpc-és játékot is és abból lett az átirat.
Ez igaz lehetne, ha egy vacak házi átiratról lenne szó. De nem hinném, hogy egy hivatalos szoftver kiadó (Entersoft) egy illegálisan feltört játék illegális átiratát forgalmazná szerte a világban, amikor újsághirdetésekben, és a boltok polcain milliók láthatják! Mivel erõsen várható lenne, hogy a játék eredeti kiadója megjelenne pár millió fontot követelve kártérítésnek.
Title: Re: Airwolf
Post by: Zozosoft on 2010.May.14. 09:06:29
Ilyen alapon az Airwolfot is törölni kellene, mert az is elszáll.  :?:
Nem száll el, a végtelenségig ott lebeg a helikopter a kapcsoló felett!
Max belebütykölünk a végtelen ciklus helyére egy PRINT "WELL DONE!"-t :-)
Title: Re: Airwolf
Post by: geco on 2010.May.14. 09:31:42
Fel tudnád rakni az egész fájlkupacodat róla? Összehasonlítanám a neten lévõ Spectrumos verziókkal, hátha meglesz a hiba.
Nem száll el, a végtelenségig ott lebeg a helikopter a kapcsoló felett!
Max belebütykölünk a végtelen ciklus helyére egy PRINT "WELL DONE!"-t :-)
Ez egy jó ötlet, vagy egy Soft resetet :D
Title: Re: Airwolf
Post by: geco on 2010.May.14. 09:32:38
Eredeti verzió CDT formátumban nincsen róla?
Title: Re: Airwolf
Post by: Zozosoft on 2010.May.14. 09:47:07
Eredeti verzió CDT formátumban nincsen róla?
A CPC-seknek nincs olyan szépen rendszerezett archívuma mint a WOS. Mindenesetre több helyen találtam CDT verziót, és mind ugyanaz volt, ebbõl csináltam az összehasonlítást, amibõl kijött, hogy ugyanaz mint az EP-s.
Title: Re: Airwolf
Post by: Lacika on 2010.May.14. 09:50:42
Nem száll el, a végtelenségig ott lebeg a helikopter a kapcsoló felett!

Nem fagy le, hisz a kevés idő miatt garantáltan nem jutsz el odáig... :)

Max belebütykölünk a végtelen ciklus helyére egy PRINT "WELL DONE!"-t :-)

Ez viszont jó ötlet! Csak akkor a rendelkezésre álló idővel is kellene valamit csinálni (kb. megötszörözni)
Title: Re: Airwolf
Post by: Zozosoft on 2010.May.14. 09:55:10
Ez viszont jó ötlet! Csak akkor a rendelkezésre álló idõvel is kellene valamit csinálni (kb. megötszörözni)
Az a kisebbik baj, az simán megcsinálható. A nagyobbik az elbaszott ütközés érzékelés, egyszer hozzáérsz valamihez, és egybõl elveszik az összes élet.
És én még a "gravitációt" is likvidálnám, egy helikopterben pont az a poén, hogy tud egyhelyben lebegni :-)
Title: Re: Airwolf
Post by: Lacika on 2010.May.14. 11:00:36
És én még a "gravitációt" is likvidálnám, egy helikopterben pont az a poén, hogy tud egyhelyben lebegni :-)

Inkább azt megoldani, hogy lényegesen lassabban veszítsen a magasságból.
Ha egyhelyben áll, akkor már szinte Sabre Wulf-szerű "mászkálós" játék lenne a végeredmény.
Title: Re: Airwolf
Post by: Zozosoft on 2010.May.14. 11:39:10
Ráuszítottam IDA-t a progira, elsõ ránézésre úgy tûnik van vagy egy tucat halott szubrutin amire sehol nincs hivatkozás.
Kis érdekesség, hogy vannak olyan szubrutinok amik eredetileg egyszerû RET-tel tértek vissza, de késõbbi fejlesztés során JP-vel mennek egy bonyolultabb visszatérési rutinra, a JP mögött ott árválkodnak a magányos bent felejtett C9H bájtocskák :-)

A kedvenc végtelen ciklusunk környékén 6A10H-n van ilyen, de így egybõl nem felhasználható.
Ez 7511H-ra írna 1-et, ami valami másik kupacnyi pályaadatban van. Viszont amikor elmegy a JP-vel a visszatérési rutinra, ott egybõl vissza lesz nullázva, szerintem azért mert nem kompatibilis a visszatérõ rutinnal. Ott a nullázás szerintem a kapcsolók inaktívvá tételét szolgálja. Talán ha nem (HL)-el írná be a 7511-re az 1-et...
Title: Re: Airwolf
Post by: szipucsu on 2010.May.14. 13:42:34
Szerintem a legjobb lenne szólni a CPC-seknek, hogy hozzák rendbe a játékot, és utána mi (ti) meg átírjuk (átírjátok) EP-ra újra. :D

Bár az se semmi, ha lesz egy olyan EP játék, ami csak EP-n mûködik jól, más gépen nem.

A gravitáció szerintem így jó. Talán valamikor segítség is, hogy alapból lassabban, a "le" gombra pedig gyorsabban lehet lefele menni. Az ütközés is talán nagyjából így jó. Persze tény, hogy sok gyakorlás kell hozzá, hogy így teljesíteni lehessen.

Semmiképpen sem teljesíthetõ a játék a megadott idõ alatt, sok gyakorlás után sem? (Pl. úgy helyezkedünk, hogy egy mozdulattal kilõjük az oszlopokat és vacakolás nélkül átmenjünk ott, ahol át lehet.)
Title: Re: Airwolf
Post by: Lacika on 2010.May.14. 13:50:26
Semmiképpen sem teljesíthetõ a játék a megadott idõ alatt, sok gyakorlás után sem? (Pl. úgy helyezkedünk, hogy egy mozdulattal kilõjük az oszlopokat és vacakolás nélkül átmenjünk ott, ahol át lehet.)

Régebben kipróbáltam: kismillió snapshot-mentéssel, mindent villámgyorsan megcsinálva kb. a harmadáig lehet eljutni...
Title: Re: Airwolf
Post by: Zozosoft on 2010.May.14. 14:12:05
Én az oszlopok szétlövésével szoktam szívni, mikor ott marad 1-1 pixelnyi vacak, akkor azzal vagy egy percet kell szenvedni... a rohad süllyedés miatt lehetetlen pontosan célozni.
Title: Re: Airwolf
Post by: szipucsu on 2010.May.14. 15:30:30
A 4. képernyõn van egy felülrõl hozzáférhetetlen kapcsoló (a "búgócsiga" alatt). Ahhoz elméletileg hozzá kellene egyszer férni oldalról, vagy csak dísznek van ott? A program kódjából kiderül, van-e ott valójában kapcsoló vagy nincs?

Nyuzga írta még régebben, hogy az elsõ "fagyizós" kapcsoló hatására tûnne el e "búgócsiga" alól az a hullámvonal. Szóval még vissza kéne a professzortól menni a "búgócsigáig", utána vissza a professzorhoz?
Nem tudom, a kódból mennyire lehet visszakövetkeztetni, hogy a kapcsolók hatására a falak eltûnnek, de ha vannak még hasonló, nem használt kódrészletek, akkor azok is a falakat tüntethetik el, az egyik a "búgócsiga" alatti hullámvonalat, a másik a professzor dutyiját. De akkor eggyel több kapcsoló van. Lehet, a professzor kiszabadításához 2 kapcsoló kell, az egyik a búgócsiga alatti, a másik közvetlen a "ketrec" melletti?

Egyébként nem tudom, észrevettétek-e, valamelyik kapcsolóra befalazódik a 3. képernyõrõl a 2. képernyõre vezetõ út, tehát már nem lehet visszamenni. Hogy ez mire jó, nem tudom...
Title: Re: Airwolf
Post by: Pgyuri on 2011.October.17. 20:20:55
Üdv,

Zozo-nak épp azt írtam, hogy miután a kukacokkal végeztem, kis pihenő jön, aztán következhet valami más .... például egy Airwolf :)   Ígérni nem ígérhetek semmit, nem tudni, mit csináltak ... ráadásul soha nem játszottam vele, így még nehezebb a törés.

Pgyuri
Title: Re: Airwolf
Post by: nyuzga on 2011.October.17. 20:26:07
Üdv,

Zozo-nak épp azt írtam, hogy miután a kukacokkal végeztem, kis pihenő jön, aztán következhet valami más .... például egy Airwolf :)   Ígérni nem ígérhetek semmit, nem tudni, mit csináltak ... ráadásul soha nem játszottam vele, így még nehezebb a törés.

Pgyuri

 :smt041
Title: Re: Airwolf
Post by: Lacika on 2011.October.17. 22:38:17
Zozo-nak épp azt írtam, hogy miután a kukacokkal végeztem, kis pihenõ jön, aztán következhet valami más .... például egy Airwolf :)

 :smt041
Title: Re: Airwolf
Post by: szipucsu on 2011.October.18. 12:31:35
Zozo-nak épp azt írtam, hogy miután a kukacokkal végeztem, kis pihenõ jön, aztán következhet valami más .... például egy Airwolf :)

:smt041
Title: Re: Airwolf
Post by: IstvanV on 2011.October.18. 14:49:39
Ezt a játékot azért eléggé át kellene alakítani :lol: Azon kívül, hogy csalás nélkül játszhatatlanul nehéz, a vége is hiányzik.
Title: Re: Airwolf
Post by: Zozosoft on 2011.October.18. 15:24:49
Azon kívül, hogy csalás nélkül játszhatatlanul nehéz, a vége is hiányzik.
Gondolom azért lett játszhatatlanul nehéz, hogy ki ne derüljön, hogy hiányzik a vége :-)
Eljött a leadási határidõ, amikor át kellett adni a kiadónak a játékot, vitték úgy ahogy éppen volt, gondoskodtak róla, hogy ne legyen bukta, megmutattak 2-3 szobányi játékot, hogy hûû milyen jó, és mentek is a bankba a csekkel...

Nagyon kíváncsi leszek, hogy Gyuri mit fog kinyomozni a program belsejérõl! Pl a több elszórt halott kódrészlet jó-e valamire...
Title: Re: Airwolf
Post by: szipucsu on 2011.October.18. 15:25:10
Ezt a játékot azért eléggé át kellene alakítani :lol: Azon kívül, hogy csalás nélkül játszhatatlanul nehéz, a vége is hiányzik.

Szerintem ha elég lenne az idõ, talán még csalás nélkül is végigjátszható lenne, mondjuk az utolsó teremmel kapcsolatban vannak némi kételyeim. :D
Mondjuk a végére be lehetne tenni, hogy az utolsó kapcsoló szétlövése után megjelenik valami Congratulations felirat.

Egyik bug, hogy az idõt rosszul számolja a gép, vagyis elõbb ugrik nullára, utána kilencre, ezért az utolsó 10 "másodpercet" meg se kapjuk, mert nullán véget ér a játék és már nem számolja le kilenctõl, elsõ körben talán ezt lehetne is javítani. (Könnyen beszélek, mert nem én javítom. :D )

Tényleg lehetnének itt-ott kevésbé szûk járatok. Én mondjuk az 5. képernyõn jobbról a rakéták alól azt a "nyúlketrecet" venném ki, de ott meg pont az a poén, hogy nehéz észrevenni, hogy van ott egy átjáró és hogy nehéz átmenni ott, de át lehet.

Arra lennék kíváncsi, hogy a harmadik képernyõ tetején idõvel miért "gyógyul be" a fal és ez miért jó, vagy csak viccbõl csinálták-e meg így.
Title: Re: Airwolf
Post by: Pgyuri on 2011.October.18. 23:30:22
Üdv LégFarkas rajongók,

Elkészült a forrás első törése, amely azonnal sok-sok kérdésre adott választ. Vegyük azért sorra (lesz olyasmi említve, amit már talán mindenki tud):

* Csapnivalóan összecsapott programkód.
* Silány,mondhatni a Z80 programozással nem tisztában lévő kódolás
* Teszteletlen, félkész program

mire alapozom....

1:  BONUS felirat szerepel, de ha leketyeg, akkor vége a játéknak...miért nem TIME ?
2; Az óra teljesen hibásan van kódolva, ezért számol pocsékul (40 után 30 jön, majd 39....végül 11-nél leketyegettnek minősül)
3; A pontszámolás sivár, ami zöld kocka, az pontot ér, így lehet olyasmit is lőni, amit nem kellene.
4; Olyan kapcsolót hagytak a pályán, ami teljesen használatlan
5; A kapcsolók kezelése úgy lett megoldva, hogy ha egy teremben több van, akkor nem tudja megkülönbözetni, hogy melyik került meglövésre (és ez pont a végén számítana, de a két kapcsoló között nem tud különbséget tenni)
6; Körbe lehet lőni némely teremben (balra kimegy, jobbra bejön)

és sajnos az abszolút tény:

Nincs semmilyen befejezési lehetőségre utalás a programban :(

Ehhez eddig a következőket ellenőriztem leszámítva a hibás lefagyást:

- A helikopter pozíciója sehol nincs vizsgálva az ütközéseken és mozgásokon kívül, így biztos nincs a kódban olyasmi, hogy valamilyen pozíción extra dolog történne.
- A helikopter lövéséhez nincs semmilyen extra dolog rendelve, zöld vagy kék pöttyel ütközést vizsgál
- A BONUS értéke nem kerül ponthoz számításra, így biztos nem történhet semmi sehol, amiért megkapnánk a bonus-t
- A pontszám nincs extra módon növelve semilyen eldugott helyen
- A játékban mindössze 12 terem van 4x3-as elrendezésben (amiből a 2-es a főkép), nincs semmi extra kijárat, átjáró

Még futok pár kört, mert volt egy nyom, amin elég sokáig elindultam, találtam is pár otthagyott jelet, de a végére nem jutott sehová, zsákutca lett. Természetesen a fórumon leírt 6A10 utat is végigelemeztem, azon keresztül is messzire el lehetett jutni, de ez is téves járat lett.

Mindenesetre lesz pár javító POKE az időhöz, egy valamilyen szintű végéhez és Zozo-nak kérésére íme a normális pilótával megáldott helikopterhez segítő   >7AC5  3C   és máris szépen repül, jól irányítható a légi farkas. Starttól lefelé, a 3. teremben a falat a kapcsoló meglövése "építi be", de csak akkor frissül, ha ki- és visszamegyünk a terembe. Egyelőre nincs ok, hogy miért jó. Ha meglesz, megírom.

További hírek rövidesen.

Pgyuri
Title: Re: Airwolf
Post by: endi on 2011.October.18. 23:38:13
Ha jó játék lenne nem lenne baj hogy bénán van megírva. :D
De így érdemes ezzel foglalkozni?
Bár így most bizonyíthatjátok hogy tudtok-e rossz játékból jó játékot fabrikálni. :)
Nehezebb ám mint kódot szépíteni. :)
Title: Re: Airwolf
Post by: Pgyuri on 2011.October.19. 00:02:37
Üdv

"Bár így most bizonyíthatjátok hogy tudtok-e rossz játékból jó játékot fabrikálni."

Arról szó sincs, hogy át lesz írva ez a játék. Egyszerűen a kíváncsiság hajt, hogy mi a helyzet vele. Bizonyítani nem akarok senki előtt semmit.

"Nehezebb ám mint kódot szépíteni."

Ahhoz, hogy az a pár "apróság" beférjen abban az ominózus kódba, napokon át többször kellett átrendezni szinte mindent, a kódokat végletekig kellett optimalizálni, csökkenteni, mert minden byte-ra szükség volt. De végülis ez mind úgyse látszik, mert "csak" szépítve lett.

Pgyuri
Title: Re: Airwolf
Post by: Zozosoft on 2011.October.19. 00:18:52
Ahhoz, hogy az a pár "apróság" beférjen abban az ominózus kódba, napokon át többször kellett átrendezni szinte mindent, a kódokat végletekig kellett optimalizálni, csökkenteni, mert minden byte-ra szükség volt.
Aki faragott már biteket, az jól érti ezt!
Legutóbb az EXDOS izasztott meg (http://enterpriseforever.com/programozas/exdos-t283.0.html;msg14639#msg14639), amikor a RAMDISK javításhoz 0 helyre kellett plusz 10 bájtot betenni...
Title: Re: Airwolf
Post by: endi on 2011.October.19. 13:11:45
Nem leszólni akartam a kódjavításokat, csak felhívni a figyelmet, hogy jó játékot csinálni nehezebb.

És az Airwolf esetén a kódjavításnak sok értelme nincs, mert a játék ROSSZ. De nagyon. :)
Title: Re: Airwolf
Post by: szipucsu on 2011.October.19. 15:29:26
És az Airwolf esetén a kódjavításnak sok értelme nincs, mert a játék ROSSZ. De nagyon. :)
Szerintem nem biztos. Sokáig el lehet jutni örökélet nélkül is, csak jó nehéz a játék. Ha elegendõ idõ lenne és lenne valami vége a játéknak, talán teljesíthetõ is lenne.
Úgy emlékszem, Laci írta egyszer, hogy sok snapshot mentéssel örökélet nélkül eljutott a végéig, a fagyásig.

Még egy apróság: a játékot CPC-rõl írták át és valaki itt azt írta, hogy a kód lényegében ugyanaz EP-n mint CPC-n. Nem tudom, jobb lenne-e esetleg CPC-n javítani ki a játékot és azt írni át újra EP-re. Két legyet egy csapásra? (Merthogy ugyanazok a hibák a CPC verzióban is megvannak, a fagyás biztosan.)
Title: Re: Airwolf
Post by: Zozosoft on 2011.October.19. 15:37:09
Még egy apróság: a játékot CPC-rõl írták át és valaki itt azt írta, hogy a kód lényegében ugyanaz EP-n mint CPC-n. Nem tudom, jobb lenne-e esetleg CPC-n javítani ki a játékot és azt írni át újra EP-re. Két legyet egy csapásra? (Merthogy ugyanazok a hibák a CPC verzióban is megvannak, a fagyás biztosan.)
Mondhatjuk át sincs írva. A kisebbik fájl az "EP-sítõ" ebben vannak az LPT készítõ, billentyûzet és hang rutinok, és induláskor az eredeti CPC kódot megszórja egy csomó JP-vel.
Vagyis ha Gyurinak sikerül valamivel normálisabbá tenni a programot, azzal a CPC-seket is meg lehet örvendeztetni! :-)
Title: Re: Airwolf
Post by: szipucsu on 2011.October.19. 15:45:18
íme a normális pilótával megáldott helikopterhez segítõ   >7AC5  3C   és máris szépen repül, jól irányítható a légi farkas.

Ez mondjuk jó, köszi!
De kicsit megöli az eredeti játékot. Direkt csinálták ilyenre, hogy a gravitáció hasson rá, így persze nehezebb, de hát vannak nagyon nehéz játékok is. :D
Inkább egy extended változatba lehetne majd ezt a poke-ot betenni, nem? Akár pl. úgy, hogy egy bizonyos gomb megnyomására egy helyben álljon a repcsi, esetleg "antigravitációs tablettát" lehetne valahol felvenni, mondjuk az elsõ kapcsoló szétlövésekor, és utána pl. a shift gombra egy helyben lebegne, netalán a shift gombra süllyedne úgy, ahogy eddig. Ez egy javaslat.
Title: Re: Airwolf
Post by: Pgyuri on 2011.October.19. 18:36:09
Üdv,

Hát ez a játék sok örömet nem ad, de azért még így is sikerült pár érdekesnek mondható nyomot találni a félkész művel kapcsolatban. Hátha valakinek tetszik még:

Először is a terem elrendezés:

1 2 3 4
5 6 7 8
9 A B C

* A "2"-es teremnek nincs szerepe, a bevezető képet mutatja.
* A "9"-es teremben lévő kapcsoló lezárja a 9-esből 5-ösbe visszajárást. Teljesen oktalan lépés, ráadásul csak akkor frissül, ha újra belép a helikopter a terembe...arra gondolni is rémisztő, mi van, ha felülről jön...
* Az "A" teremben lévő kapcsoló meglőhetetlen (nem is kezeli a program), és még egy elektromos kerítés is elzárja, bár oldalról se lehetne meglőni.
* A "8"-as teremben két kapcsoló is van, de a program nem tudja őket megkülönböztetni.

A 6-os teremhez írta Laci, hogy a kocka felett elég nehezen, de épp el lehet repülni. No ezt nem így tervezték, ugyanis bármilyen meglepő, de 30-35 másodpercen belül megindul balra, így kinyitva az átjárást...csak közben leketyeg a játékra szabott idő, ami egyre inkább úgy tűnik, hogy végülis BONUS-nak volt tervezve .... végül valószínűsíthetően a kiadási határidő miatt előrehozott programkiadás miatt inkább időre módosították, amit mit sem bizonyít jobban, mint a teljesen hibásan megírt 00:00 vizsgálat. Mintha csak kapkodtak volna. Más terveik voltak, de végül huszárvágással kellett élniük, csak azt nem értem, ha már így, akkor miért nem az ekkoriban "szokásos" megoldást választották, vagyis a ponteredmény törlése nélküli újraindítás, a küldetés ismételtetése. Ezt beleprogramozni .... háááát .... legalább 20 percbe került volna. Nem lehet, hogy épp kilépett a programozó a cégtől és valaki másnak kellett befejeznie ?

Nagyon sokat nem számít, a kódban már semmi esély jelentős nyomra bukkanni, eléggé egyszerűen megérthető. Számomra teljesen egyértelmű, hogy jó, nagyszabású, részletes tervekkel kezdtek neki ennek a játéknak, csak a vége burkolódzik sötétség homályába.

Miután Zozo-val levelezgettünk, letisztáztam, hogy ebből nem lesz "extended" változat, illetve nem én fogom megírni, az biztos. Annyit vállaltam, hogy ---

--- rendbe lesz téve az idő és jobban a játékhoz lesz hangolva (teljesíthető legyen)
--- a helikopter mozgatása választható lesz ügyes és béna pilóta között ... melyik-melyik, majd döntse el mnidenki :)
--- az ütközés-sorozat meg lesz gátolva, így a beakadásból elhalálozás elmarad (itt jegyzem meg, hogy bár 1 élet van 6 sérülési lehetőséggel, de belül a program 1 sérüléshez 5 apró ütközést számol, vagyis erre azért figyeltek)
--- valami apró vége effekt várható, hogy legyen értelme a küldetésnek. Ötletem van pár, meglátjuk mire futja a türelmemből :)

Pgyuri
Title: Re: Airwolf
Post by: Lacika on 2011.October.19. 23:14:22
Annyit vállaltam, hogy ---

Ez is nagy segítség, köszönjük!
Esetleg a rakétáknál a robotot nem lehet rögtön mozgásra késztetni, hogy ne kelljen annyit várni?
Title: Re: Airwolf
Post by: Lacika on 2011.October.19. 23:54:33
Az elsõ képernyõn lévõ kapcsoló csinál valamit?
Title: Re: Airwolf
Post by: Pgyuri on 2011.October.20. 09:00:07
Üdv,

Az "1"-es terem kapcsolója nyitja ki számozás szerint a "4"-es képernyőbe vezető utat. Talán ezért zárja be a "9"-es terem a visszavezető utat, hogy ha valaki elfelejtette kinyitni és jókedvében telibe lövi ezt a kapcsolót, akkor nincs visszaút ... csak hát itt is az idő tényező. Szerintem egyértelmű, hogy nem idő, hanem a tényleges BONUS volt a cél, mert például ebben az esetben is nem ártott volna a bolyongás a játékosnak, kutakodjon, majd csak rájön, hogy mit felejtett el, de oda már nincs vissza.

Kötekedjünk rovatba azért beletartozik, hogy a kapcsolók ajtókat szoktak nyitni....na most itt ajtó egy szál se, sőt, van terméskövekkel falazó kapcsoló :)

Meg aztán a lövés értelmetlensége, mert hogy semmire nem hat, az borzasztó. Már az is izgalmasabbá tenné a játékot, ha pár ellent le lehetne lőni. De hát a lövés ellenörző algoritmusa abban merül ki, hogy kék vagy zöld pöttyöt találunk el. Ki lehet próbálni, van pár zöld vastag pötty....mind pontot ér....gömbök, elekrtomos kerítés két oldala, stb.

Tessék edzeni, mert azért a POKE áradat után nem lesz olyan egyszerű a TRN verzió és ahhoz, hogy a meglepetésem elérjétek, kell majd küzdeni :)

Pgyuri

Title: Re: Airwolf
Post by: Lacika on 2011.October.20. 09:16:24
Tessék edzeni, mert azért a POKE áradat után nem lesz olyan egyszerû a TRN verzió és ahhoz, hogy a meglepetésem elérjétek, kell majd küzdeni :)

Tegnap gyakoroltam...  :ds_icon_cheesygrin:
Örökélet/örökidõ nélkül sok-sok mentéssel a C teremig jutottam (de az elsõ kapcsolót kihagytam), amikor lejárt az idõ.

Borzasztó egyébként, hogy a kapcsolón egyetlen pixelt kell eltalálni... Nem lehetne átrajzolni, hogy nagyobb legyen a kapcsolható felület (ha jól értem a lövés-figyelést, csak a tetején kellene átszínezni pár pixelt)?
Title: Re: Airwolf
Post by: szipucsu on 2011.October.20. 10:45:07
a kapcsolón egyetlen pixelt kell eltalálni... Nem lehetne átrajzolni, hogy nagyobb legyen a kapcsolható felület?
Ezt én is akartam javasolni.

Esetleg a rakétáknál a robotot nem lehet rögtön mozgásra késztetni, hogy ne kelljen annyit várni?
Ez nem jó, direkt csinálták meg így a játékot, hogy ilyen nagyon nehéz rejtélyeket kelljen megfejteni, hogy a "ketrec" onnan elmozdul hosszú idõ után.

Annyit vállaltam, hogy ---
Szerintem is pont jó lesz így!  :smt041
Title: Re: Airwolf
Post by: Lacika on 2011.October.20. 10:49:42
direkt csinálták meg így a játékot

Ebben nem vagyok annyira biztos...  :ds_icon_cheesygrin:
Title: Re: Airwolf
Post by: szipucsu on 2011.October.20. 10:57:10
Ebben nem vagyok annyira biztos...  :ds_icon_cheesygrin:
Ahogy így mondod...
Bár kinézném belõlük direkt is. :D Heavy on the Airwolf

UI: Kipróbáltam, tényleg eltolták a programozók. Egy idõ után a "nyúlketrec" elindul balra, de amikor elér a kõrakásig, nem jobbra kezd el mozogni, hanem egyszerûen visszaugrik a helyére.
Title: Re: Airwolf
Post by: Pgyuri on 2011.October.20. 12:13:56
Üdv,

Még egy téves utalás eszembe jutott a kapcsolóval összefüggésben. Elég csak 1-szer meglőni, az is kiváltja a működését, nem kell bele 2 lövés.

Mivel a lövés találata elég "primitíven" van megírva, így a kapcsolóra vonatkozóan MOST még szép megoldást nem tudok adni (ritka randa lesz tőle), de íme:

>25AD 3F   ettől már kétszer olyan széles
>25B1 3F

>25AF 3F   ettől már háromszor olyan széles
>25B3 3F

Mint egy rosszul sikerült taposóakna :)

További hírek:

Ahogy azt szokás mondani, van egy jó és egy rossz hírem. Melyikkel kezdjem ?


Title: Re: Airwolf
Post by: Lacika on 2011.October.20. 12:56:23
Ahogy azt szokás mondani, van egy jó és egy rossz hírem. Melyikkel kezdjem ?

Akkor a jóval...
Title: Re: Airwolf
Post by: Pgyuri on 2011.October.20. 14:12:41
Üdv,

Akkor a jó hír:

*** Mégis el fog készülni az Airwolf rendesen játszható, közelítően teljes verziója ***

Ez nem azt jelenti, hogy benne van minden és megtaláltam volna. Abszolút befejezetlen az alapprogram, de tekintsétek úgy, mint amikor egy régész talál egy széttört kőtáblát, amiből rengeteg rész elveszett, de nem adja fel és megpróbálja összerakni, kipótolni. Ezt fogom tenni.

És mielőtt mindenki lelkesedne, a rossz hír:

Erre bizony várni kell .... nem is keveset .... sokat .... az idei Télapó aligha hozza meg. Mert nagy terveim születtek. Türelem Airwolf-ot terem :)

Pgyuri
Title: Re: Airwolf
Post by: Zozosoft on 2011.October.20. 14:34:57
Erre bizony várni kell .... nem is keveset .... sokat .... az idei Télapó aligha hozza meg. Mert nagy terveim születtek. Türelem Airwolf-ot terem :)
Végülis alig 22 éve várok játszható verzióra, 1-2 év ide vagy oda már nem számít  :ds_icon_cheesygrin:
Title: Re: Airwolf
Post by: endi on 2011.October.20. 14:37:27
Esetleg új pályákat lehetne csinálni...
Ha helyre lesz pofozva a játék, akkor gondolom nem lesz játszhatatlanul nehéz, ezért pár perc alatt végig lehet majd vinni...
Erre megoldás lehetne a több pálya.
Esetleg az hogy ne folyjon az élet, hanem meghaláskor tegyen a kezdõ pályára, de minden amit addig csináltunk, maradjon meg.
Title: Re: Airwolf
Post by: Zozosoft on 2011.October.20. 14:43:04
A leírás alapján, ami szerint tudósokat (többesszámban) kell kiszabadítani, én úgy képzelném, hogy amikor belelövünk az utolsó kapcsolóba, akkor kinyílik a tudós ketrece, oda kell menni felvenni, majd visszarepülni vele a kezdethez, és utána új pályákon lehetne menni a következõ tudósért.
Title: Re: Airwolf
Post by: nyuzga on 2011.October.20. 15:45:45
Üdv,

Akkor a jó hír:

*** Mégis el fog készülni az Airwolf rendesen játszható, közelítően teljes verziója ***

[attachimg=#]

Title: Re: Airwolf
Post by: szipucsu on 2011.October.20. 18:04:30
Ha már a pályákat emlegetitek, lehetne pl. a Cybernoidból ötleteket meríteni új pályákhoz. Pl. lenne néhány oszlop egymás mellett, köztük nyúlketrecek és búgócsigák lófrálnának, és mindegyik oszlopon máshol lenne az átjáró, és át kéne manõverezni köztük. Ez könnyebb is lenne és élvezetesebb is, mint a mostani pályák.
Esetleg a Wriggler pályájának egy részét csinálni meg, és a hangyák helyett "búgócsigák", a pókok és liftezõ sütõtökök helyett "nyúlketrecek" lennének, a skeleton key helyén meg egy kapcsoló. Érdekes lenne a repcsinek olyan labirintus, amiben el is lehet tévedni és nem olyan eszméletlen nehéz közlekedni benne, mint az eredetiben.  :lol:

Egyébként férne még a memóriába sok képernyõ? Direkt csinálták ilyen kevésre vajon? Mert ha már dolgoztak a grafikával meg mindennel, akkor már lehetne tízszer ennyi képernyõ is...
Title: Re: Airwolf
Post by: Pgyuri on 2011.October.20. 21:00:29
Üdv,

Köszönöm a lelkesítést, de túlzásba nem kell vinni :)   Majd ha átadtam, akkor teljesítettem ígéretem. Addig csak citrom-díjas lehetek.

A játékkal kapcsolatban további részleteket nem fogok kiszivárogtatni, hogy maradjon a kiadással járó izgalom. Miután sokat foglalkozam már a játékkal, igyekszem hű lenni szellemiségéhez és úgy megcsinálni, befejezni, mint ahogy elgondoltam, milyennek tervezték és ezzel együtt az eredeti történethez is ragaszkodnék. Ha még ehhez sikerül hozzátennem olyasmit, amitől érdemes lesz vele játszani egy keveset és aki ezt megteszi, esetleg elégedetten csettint a végén, akkor megéri a munka.

Egy biztos. Bármennyire is nem látszott, a kukacon 2 hónapot bütyköltem. Az Airwolf nagyobb falat, mert ismét teljes visszafejtésre van szükség, nem csak annyi, hogy egy kocka rossz helyen van és javítandó. Igyekszem, de tudjátok jól, nem adok ki a kezem közül hibás, teszteletlen, félkész művet, így hát türelmesen kell várni.

A CPC változattal kapcsolatban még nem döntöttem. Egyelőre valamiért kizárólag az Enterprise változat érdekel. Az a ronda, indulás utáni átkódolgatás csak rengeteg hibalehetőséget rejt és lassítja is a munkát. Majd eldől menet közben, de amennyire így előre látom, alaposan bele kell nyúlnom a kódba, hogy minden szép legyen.

Pgyuri
Title: Re: Airwolf
Post by: endi on 2011.October.20. 22:05:08
huh, remélem az én játékaimba meg kódjaimba nem fog belenézni senki :)
ugyanis azok részben tök jól meg vannak írva, részben meg tök rosszul :)
esetleg a book of life-ot kielemezhetné valaki, mert ott kíváncsi lennék, hogy meg lehetett volna-e gyorsabbra írni a "renderelõt"
Title: Re: Airwolf
Post by: szipucsu on 2011.October.20. 23:33:39
Köszönöm a lelkesítést, de túlzásba nem kell vinni :)
Én csak poénnak gondoltam a Wriggler pálya airwolfítását meg a többit. :D (Persze ha esetleg megoldható, nem baj. :D )
Title: Re: Airwolf
Post by: Lacika on 2012.December.14. 10:59:23
Teljes rejtély: korabeli francia magazinokban írtak a programról tesztet. Nem tudom, a cikkírók mennyit foglalkoztak a játékkal, mindenesetre az értékelésben nem a kiérdemelt 0%-ot adták, a 20-ból 15 pont nem számít annak...
http://www.cpc-power.com/index.php?page=detail&onglet=test&num=248
Vajon miket írhatnak róla...?
Title: Re: Airwolf
Post by: Zozosoft on 2012.December.14. 11:18:08
Ha 5 percet játszik az ember, akkor azt gondolhatja, hogy ez egy egész jó játék, csak kicsit gyakorolni kell még :-)
Title: Re: Airwolf
Post by: szipucsu on 2012.December.14. 11:35:03
Quote from: Lacika
Vajon miket írhatnak róla...?
Abszolút semmi érdekeset nem írnak róla. Az elején nagy lelkesen írják, hogy milyen csodálatos, hatalmas dolog, hogy a tévében látott helikoptert a számítógépen is láthatjuk.
Aztán írják, hogy 5 amerikai tudóst kell kiszabadítanunk. Meg hogy ez az egész az arizóniai sivatagban játszódik a föld alatt. Kicsi a hely a föld alatt a repcsi mozgatásához. Le kell rombolni az utunkban álló akadályokat, meg hogy minden ütközéskor elvesztünk egy életet az ötből. Meg ha leromboljuk az oszlopot, de visszamegyünk az előző képernyőbe, oda a munkánk.
A grafika nem rossz és a játék nehéz, így az összhatás egész jó. Meg hogy figyelem, nagyon gyorsan idegesek lehetünk!

Kb. ezt írják. Ez mondjuk még mindig ezerszer jobb leírás annál, mint ami a kazettaborítón volt.
Title: Re: Airwolf
Post by: Pgyuri on 2012.December.14. 11:49:29
Üdv,

Egyetértek, a játék első ránézésre vonzó. Már maga a helikopter is érdekesnek látszik és a visszaszámláló óra (ami hibás) sem azt mutatja, hogy esélytelenek lennénk a teljesítésre, vagyis gyors és élvezetes sikerrel kecsegtet.

Az újságíró soha nem mélyül el a program használatában és az Airwolf-ot az mentette meg a hatalmas blamázstól, hogy nemigen volt sajtó, ami foglalkozott volna a játékkal. Amiről meg a nyilvánosság nem tud, az nincs is, tehát a játék tökéletes, hibátlan, egyszerűen fantasztikus és megéri megvenni.

Kár, hogy nagyon lassan haladok vele :( Sajnos nem kis terveket szőttem hozzá és nagyon nem szeretnék citrom díjas lenni. Remélem lesz még idő, amikor arról beszélgetünk, hogy mi is lehet a vége ...

Pgyuri
Title: Re: Airwolf
Post by: Zozosoft on 2012.December.14. 11:59:42
Quote from: szipucsu
Aztán írják, hogy 5 amerikai tudóst kell kiszabadítanunk.
Na ez az! Én is több tudósra emlékszem a leírásból! Ehhez képest az elsőnél az önmagára ugró JP... azt jelenti, hogy a program 4/5-e hiányzik!
Érdekes lenne felkutatni a szerzőket, hogy ezt így mégis hogyan gondolták?
Title: Re: Airwolf
Post by: Pgyuri on 2012.December.14. 12:14:27
Üdv,

Dönthetsz:  Akarod tudni rá most a választ vagy vársz türelmesen még 2-3 évet ?   Gondold át és válassz!

(következmények:  "MOST" esetén segítesz rajtam, mert többet nem fogok foglalkozni vele, "KÉSŐBB" esetén türelemmel kell várnod és van esély a ...)

Pgyuri
Title: Re: Airwolf
Post by: Zozosoft on 2012.December.14. 12:51:26
Nehéz várni, de szerintem jobba járunk, ha te foglalkozol vele :-D
Title: Re: Airwolf
Post by: Lacika on 2012.December.14. 13:02:52
Na ez az! Én is több tudósra emlékszem a leírásból! Ehhez képest az elsőnél az önmagára ugró JP... azt jelenti, hogy a program 4/5-e hiányzik!

Érdekesség, hogy a Spectrum-os Airwolf ( http://ep128.hu/Games/Airwolf1.htm ) - bár teljesen máshogy néz ki - ugyanilyen elvetélt koncepció mentén készült. De ott legalább működik! Ott is 5 tudóst kell kimenteni egyenként, de ez nem 5 különböző labirintus jelent, hanem UGYANAZT kell megismételni ötször...
Title: Re: Airwolf
Post by: endi on 2012.December.14. 13:32:03
szerintem sokakat az fogott meg ebben a játékban, hogy pixelenként le lehetett bontani valamit

afféle igazi, részletes interaktivitás érzést adott :)
Title: Re: Airwolf
Post by: szipucsu on 2013.September.21. 17:24:39
Ha a kódban átrajzolnánk a labirintusrendszert valami barátságosabb, nehéz, de bejárható labirintusra, és az utolsó kapcsoló szétlövésekori fagyás helyére betennénk egy Congratulations képernyőt, egész barátságos játékot lehetne rittyenteni ebből. A kódban nehéz áttervezni a falakat, pályaelemeket? Egyszerűbb pályaszerkesztőt írni esélytelen?
Title: Re: Airwolf
Post by: nyuzga on 2013.September.21. 18:18:56
Átlehet rajzolni, de nekem nincs hozzá türelmem. A leghosszabb fájl elején vannak a rajzok. 01 az üres.
Title: Re: Airwolf
Post by: szipucsu on 2013.September.22. 08:20:34
Quote from: nyuzga
A leghosszabb fájl elején vannak a rajzok. 01 az üres.
Bájtonként tárol egy-egy pályaelemet? Mert akkor nem lenne túl nehéz pályaszerkesztőt csinálni hozzá.
Meg tudod mondani, hogy a kódban pontosan hol kezdődik a pálya?
Title: Re: Airwolf
Post by: nyuzga on 2013.September.22. 08:33:10
Az elején. Íme:
Title: Re: Airwolf
Post by: szipucsu on 2013.September.22. 09:09:57
Quote from: nyuzga
Az elején. Íme:
Ez az AIR.COD fájl az ep128.hu oldalról a játékból, az örökéletes változatból meg az AIR2 fájl?
Title: Re: Airwolf
Post by: nyuzga on 2013.September.22. 09:33:28
Quote from: szipucsu
Ez az AIR.COD fájl az ep128.hu oldalról a játékból, az örökéletes változatból meg az AIR2 fájl?
AIR1 vagy az  AIR.COD(32.999) is jó.
Title: Re: Airwolf
Post by: Pgyuri on 2013.September.23. 10:18:04
Üdv,

Nincs esély szerkesztővel próbálkozni.

A labirintus képi adatait simán át lehetne szerkeszteni és még nagy nehézséggel a bennük lévő mozgó ellenségek helyét, mozgási távolságát, irányát, ütemezését is, de a kapcsolók kezelése a programba FIXEN van bekódolva, így azokat áttenni, bővíteni csak a program átírásával, újrakódolásával lehet. Ráadásul a kapcsoló kezelő programkód egyéb eljárások közé épült be, így csak új kezelőrésszel lehetne boldogulni.

Mivel egyértelműen látom, hogy az Airwolf általam elképzelt és megvalósítható módosítását az elkövetkező 5 évezredben nem tudom megcsiálni, így publikálhatom azt a finomságot, ami a programkódban rejlik:

A termek felépítését az alábbi szerint lehet értelmezni:

1   2   3   4
5   6   7   8
9   A   B   C

Ennyi készült el a játékból, azonban a táblázatok és a programkódolás egyértelműen mutatja, hogy ebben gondolkoztak:

1   2   3   4   5   6   7   8   9
A  B  C   D   E   F   G   H   I  
J   K   L  M   N   O  P   Q   R

vagyis az eredetileg nem 3x4-esre, hanem 3x9-esre tervezték a labirintus rendszert.

A tervem az volt, hogy ezt kihasználva elkészítem a hiányzó termeket, beépítek akadályokat hűen az eredeti elképzeléshez és bekódolok további kapcsolókat.

Ezt relatív nem nehéz kivitelezni, de maga a termek megtervezése hatalmas idő. Persze anno lelkesen belekezdtem és fel is vázoltam, mi hova kerülne, mit hogyan kellene megoldani, sőt még a vége gratuláció és kijárat is készen állt fejben.

A mellékelt térképeken látható az eredeti és a tervezett/készülő mű ...

További sok sikert :)

Pgyuri
Title: Re: Airwolf
Post by: szipucsu on 2013.September.23. 11:57:50
Azt a mindenit! :shock:
A további 4 tudós helye már előre fixen benne van a kódban, vagy azt te határoztad meg?
És a pálya végefelé oda kerül az utolsó képernyők egyikére az 5 kiszabadított tudós?

Végülis át lehetne rajzolni az eddigi térképet is kicsit másra úgy, hogy a kapcsolók és az ellenségek maradnak a helyükön, csak a falak lesznek máshol, és csak egy tudóst kell kiszabadítani. (Meg talán még meg kéne csinálni, hogy a 6. pályán az ellenség jobb oldalon egyből elkezdjen mozogni.) De így a pálya nem lenne merőben eltérő. Ez lenne az Airwolf light reloaded.

A teljes játék "rekonstruálását" nem tudom, vállalná-e valaki...
Title: Re: Airwolf
Post by: endi on 2013.September.23. 12:16:10
az a baj ezzel a játékkal, hogy egy pályán alig van mozgás lehetőség
szerintem bárhogy építed meg a pályát, nem lesz sokkal jobb mint az eredeti játék
Title: Re: Airwolf
Post by: nyuzga on 2013.September.23. 23:17:25
Persze már az Airwolf-ot is lopták.
Fort Apocalypse (http://www.youtube.com/watch?v=u1A-BNafyDk)
Title: Re: Airwolf
Post by: eNOC on 2013.September.30. 14:36:01
:D
Title: Re: Airwolf
Post by: szipucsu on 2013.October.11. 23:07:24
Hát nem lacafacázik vele sokat, az biztos! (http://www.youtube.com/watch?v=pxih2tohaIk)
Nesze neked, snapshot mentés! :D

"Talán tudták a készítők is, hogy a programban semmi esélyünk és ezért nem is csinálták meg a játék végét???" Jó kérdés. Szerintem tudhatták, hogy teljesíthető.
Title: Re: Airwolf
Post by: endi on 2013.October.12. 00:13:37
haha ez röhelyes

és mit találtam, brutál!!
és nézzétek meg hányan nézték meg!!!
kár hogy nem értjük a szöveget

http://www.youtube.com/watch?v=oua2xCWTK48
Title: Re: Airwolf
Post by: Lacika on 2013.October.12. 19:11:49
Quote from: szipucsu
Hát nem lacafacázik vele sokat, az biztos! (http://www.youtube.com/watch?v=pxih2tohaIk)
Nesze neked, snapshot mentés! :D
Hát ezt nem gondoltam volna... :oops:
Nekem már az első kapcsoló is nehézségekbe ütközik, akárcsak a kapcsolók fölé beállás. Ez a pacák meg elsőre megcsinálja az összes pixelpontos kunsztot.
Title: Re: Airwolf
Post by: szipucsu on 2013.October.12. 20:13:42
Quote from: Lacika
Ez a pacák meg elsőre megcsinálja az összes pixelpontos kunsztot.
De gondolom, nem először játszik itt a játékkal. Valószínűleg 5x kidobta a számítógépet az ablakon, mire eddig eljutott. :D
Title: Re: Airwolf
Post by: Mayer Gábor on 2013.October.13. 13:10:44
trükkfelvétel
Title: Re: Airwolf
Post by: Zozosoft on 2013.October.13. 13:38:42
Quote from: Mayer
trükkfelvétel
Bennem is felmerült, hogy írhattak valami scriptet az irányításra.
Title: Re: Airwolf
Post by: IstvanV on 2013.October.13. 13:49:14
Az is lehet, hogy lassítva játszották emulátoron.
Title: Re: Airwolf
Post by: Z80System on 2013.October.15. 09:03:37
Most valszeg megköveztek, de én nem tudtam, hogy az airwolf egy film volt, melyet mellesleg barki megtekinthet a jutubon:

http://www.youtube.com/watch?v=glgMeX5c6wo (http://www.youtube.com/watch?v=glgMeX5c6wo)
Title: Re: Airwolf
Post by: Zozosoft on 2013.October.15. 09:28:04
Quote from: Z80System
Most valszeg megköveztek, de én nem tudtam, hogy az airwolf egy film volt,
Pontosabban sorozat, pont az EP-s időkben adták is nálunk a tévében, ezért is örültünk, hogy van a Centrumban Airwolf program EP-re...
Title: Re: Airwolf
Post by: szipucsu on 2013.October.15. 11:42:31
Quote from: Zozosoft
sorozat, pont az EP-s időkben adták is nálunk a tévében
Én csak később hallottam a tévésorozatról, amikor már megvolt a játék. De magyar tévécsatornán nem láttam, valami külföldi csatornán ment. Akkor még talán csak az osztrákok voltak (meg a "csehek", akik egyébként szlovákok :D ).