Welcome, Guest. Please login or register.


Author Topic: 50 FPS -es játékok (Read 24035 times)

Offline endi

  • EP addict
  • *
  • Posts: 7298
  • Country: hu
  • grafikus, játékfejlesztõ, programozás, scifi, tudományok, vallás
    • Honlapom
Re: 50 FPS -es játékok
« Reply #75 on: 2014.October.30. 00:58:06 »
Vigyázat! Szektás vagyok! :)

Offline Z80System

  • EP addict
  • *
  • Posts: 3848
  • Country: hu
Re: 50 FPS -es játékok
« Reply #76 on: 2014.November.09. 14:43:32 »
Néztem most CRT monitoron a Sorcery egyik verzióját, mikor csak a főhős van a képen, akkor tök olyan mintha 50 FPs lenne,
mikor bejön pár másik karakter is, akkor elkezdenek "rezegőssé" válni a figurák ...

És néztem a starsabre -t is, na hát azon remeg minden összevissza, de akkor is sokkal- sokkal szebb (láthatóbb, kivehetőbb, kevesebb vibrálással) a kép ezen a vacak CRT -n is, mint a jelenlegi SCALER+TFT kombómnál ... ilyen mozgó képekre (játék, demó) úgy tűnik a CRT valamiért nagyon elhúz a TFT mellett ...

Persze attól még 50 FPS rúlz ...
Z80 System

Offline endi

  • EP addict
  • *
  • Posts: 7298
  • Country: hu
  • grafikus, játékfejlesztõ, programozás, scifi, tudományok, vallás
    • Honlapom
Re: 50 FPS -es játékok
« Reply #77 on: 2014.November.10. 23:02:39 »
Amúgy valaki meg tudja mondani, hogy miért 50Hz-sek ezek a régi 8 bites gépek?
Nem lehetett volna pl 25Hz-vel jobb grafikát kihozni belőlük? Vagy ez elvileg hülyeség?
Vigyázat! Szektás vagyok! :)

Offline Zozosoft

  • Global Moderator
  • EP addict
  • *
  • Posts: 14723
  • Country: hu
    • http://enterprise.iko.hu/
Re: 50 FPS -es játékok
« Reply #78 on: 2014.November.10. 23:09:32 »
Amúgy valaki meg tudja mondani, hogy miért 50Hz-sek ezek a régi 8 bites gépek?
Mert annyival megy a TV is. (Ami pedig a hálózati áramból ered.)

Quote
Nem lehetett volna pl 25Hz-vel jobb grafikát kihozni belőlük? Vagy ez elvileg hülyeség?
Ep-n, vagy pl Spectrum 128-on lehet, csak 2 videó memória kell hozzá.
Ha én tudnék játékot írni, biztos így csinálnám :-)

Offline endi

  • EP addict
  • *
  • Posts: 7298
  • Country: hu
  • grafikus, játékfejlesztõ, programozás, scifi, tudományok, vallás
    • Honlapom
Re: 50 FPS -es játékok
« Reply #79 on: 2014.November.10. 23:14:00 »
Az ok hogy 50Hz a tévé, de hát ma is annyi és a monitorok nem feltétlen ennyi mennek. :)

Az is ok hogy szoftveresen lehet kevesebb fps-el renderelni.

De hw-t nem lehet úgy építeni hogy felezett freki, tehát 25Hz és mondjuk két képet egybemixel valahogy. :) Mindjárt lenne sokkal több szín! Vagy két független grafikai oldal, pl egyik lyukasztással.
Vigyázat! Szektás vagyok! :)

Offline Ep128

  • EP addict
  • *
  • Posts: 1849
  • Country: hu
    • Honlapom
Re: 50 FPS -es játékok
« Reply #80 on: 2014.November.10. 23:18:08 »
Az ok hogy 50Hz a tévé, de hát ma is annyi és a monitorok nem feltétlen ennyi mennek. :)

Az is ok hogy szoftveresen lehet kevesebb fps-el renderelni.

De hw-t nem lehet úgy építeni hogy felezett freki, tehát 25Hz és mondjuk két képet egybemixel valahogy. :) Mindjárt lenne sokkal több szín! Vagy két független grafikai oldal, pl egyik lyukasztással.

Szerintem akkoriban még nem gondoltak ilyenekre, hanem odavoltak meg vissza attól, ami van. :-D Na meg később lett az Interlace, ami egy csavarral tulajdonképpen u.a. mint amiről beszélsz, csak "fordítva". :-D

Offline Z80System

  • EP addict
  • *
  • Posts: 3848
  • Country: hu
Re: 50 FPS -es játékok
« Reply #81 on: 2014.November.10. 23:20:31 »
Quote
Szerintem akkoriban még nem gondoltak ilyenekre, hanem odavoltak meg vissza attól, ami van. :-D Na meg később lett az Interlace, ami egy csavarral tulajdonképpen u.a. mint amiről beszélsz, csak "fordítva". :-D

Most viszont ez az NVidia legújabb (1-2 éve) spanyolviasza ...
Z80 System

Offline Zozosoft

  • Global Moderator
  • EP addict
  • *
  • Posts: 14723
  • Country: hu
    • http://enterprise.iko.hu/
Re: 50 FPS -es játékok
« Reply #82 on: 2014.November.10. 23:33:30 »
Az ok hogy 50Hz a tévé, de hát ma is annyi és a monitorok nem feltétlen ennyi mennek. :)
Viszont egy olcsó házi számítógépnél az is szempont volt, hogy ne kelljen még egy bazi drága monitort is venni hozzá.

Quote
De hw-t nem lehet úgy építeni hogy felezett freki, tehát 25Hz és mondjuk két képet egybemixel valahogy. :) Mindjárt lenne sokkal több szín! Vagy két független grafikai oldal, pl egyik lyukasztással.
Mindezt játszhatod az LPT-vel :-)

Offline Z80System

  • EP addict
  • *
  • Posts: 3848
  • Country: hu
Re: 50 FPS -es játékok
« Reply #83 on: 2014.November.11. 10:29:45 »
Quote
Viszont egy olcsó házi számítógépnél az is szempont volt, hogy ne kelljen még egy bazi drága monitort is venni hozzá.

Valszeg, de a CRT mint technológia sem az alacsony képfrekiről szól, tehát látjuk, hogy még az 50Hz is vibrál, és csak 100Hz felett tudtak olyan kioltási idővel rendelkező katódsugárcsöveket gyártani, melyekkel a kép síma (nem a mozgás, hanem maga a fény intenzitás), nem vibrálós, szemet bántós.
Z80 System

Offline endi

  • EP addict
  • *
  • Posts: 7298
  • Country: hu
  • grafikus, játékfejlesztõ, programozás, scifi, tudományok, vallás
    • Honlapom
Re: 50 FPS -es játékok
« Reply #84 on: 2015.August.23. 21:35:16 »
c64, parallax scrollos, 50fps-es game

https://www.youtube.com/watch?v=ldo2ewLBt3Y
Vigyázat! Szektás vagyok! :)

Offline endi

  • EP addict
  • *
  • Posts: 7298
  • Country: hu
  • grafikus, játékfejlesztõ, programozás, scifi, tudományok, vallás
    • Honlapom
Re: 50 FPS -es játékok
« Reply #85 on: 2015.November.08. 17:31:42 »
ez durva, sima specy48-on futó cucc, a topikban a videót nézzétek meg!!!

Features:
- 50Hz redraw
- 8-way scrolling
- Multicolour backgrounds
- No colour clash
- 8 enemy sprites and one player sprite on-screen at once

http://www.worldofspectrum.org/forums/discussion/51535/ninjaman-8-way-scrolling-50hz-multicolour-demo
Vigyázat! Szektás vagyok! :)