Enterprise Forever

:HUN => Játékok => Topic started by: Z80System on 2013.October.20. 21:46:24

Title: 50 FPS -es játékok
Post by: Z80System on 2013.October.20. 21:46:24
Olyan EP játékokat keresnék, amelyek 1 frame -esek ... Amit persze azzal kéne kezdjek, hogy felsorolok párat, épphogy csak nem ismerek egyet sem.

Szóval ha valaki tud ilyet, emlekszik ilyenre, akkor írja már be ide, az sem baj, ha nem 100%, majd megnézem.

Tehát olyan játékok kellenének, amik 50 Hz -esek, 50 FPS -esek ... Ezt onnan lehet megismerni, hogy a mozgások a képen teljesen folyamatosak, szépen smooth -an csúsznak a dolgok a képen, nem ugrálnak, akadoznak a mozgatott részek, figurák, pálya.

Most így hirtelen beugrott, hogy a Magic Ball lesz az első amit megnézek, az talán ilyen 50 FPS -es játék lesz ...
Title: Re: 50 FPS -es játékok
Post by: Z80System on 2013.October.21. 00:20:49
Még nem biztos (elég nehéz emuban ezt megállapítani, vasaim meg most be vannak dunsztolva) de talán végre találtam egyet az

Eat it up

személyében ...

Egy korábbi 50 FPS -es témakörös vergődésemnél úgy emlékszem valaki említette a

Zynaps

-ot, de ahogy nézem az is inkább 25 FPS lesz, nem ?

Mindenesetre ha a Zynaps 50 FPS, akkor vélhetőleg a

Pyjamarama

is az.

Ami viszont erdekes, hogy egyiknél sem érzek 50 FPS -es reszponzivitást ... Tehát ha a grafikájuk és a köridejük 50 FPS is, valahogy az input és az interakciójik mintha sokkal lassabbak lennének.

Egy IGAZI 50 FPS játékélményt tehát nem sikerült találjak. Mikor mind a látvány, mind a mozgás másodpercenként 50X változhat vagy változik. Mikor a karaktereink azonnal reagálnak és ez azonnal meg is van jelenítve.

Lehet hogy az EP szín gyakorlatilag nem ismeri az 50 FPS játékélményt ?
Title: Re: 50 FPS -es játékok
Post by: Zozosoft on 2013.October.21. 09:13:57
Szerintem 30 éve senkinek nem jutott eszébe ez a 50FPS mánia, mindenki úgy tanulta az iskolában, hogy az emberi szemnek 20-25 képkocka per másodperc bőven elég.
Title: Re: 50 FPS -es játékok
Post by: geco on 2013.October.21. 09:27:37
Sztem nem nagyon van, ha egyáltalán van 50 fps-es játék 8 bites gépekre, ha van, akkor annak meg marha egyszerű a grafikája. Pl a Star Sabre is 25 fps-es, ráadásul két pixelenként scrolloz, mégse tűnik darabosnak.
Title: Re: 50 FPS -es játékok
Post by: Z80System on 2013.October.21. 09:36:27
Quote
Szerintem 30 éve senkinek nem jutott eszébe ez a 50FPS mánia, mindenki úgy tanulta az iskolában, hogy az emberi szemnek 20-25 képkocka per másodperc bőven elég.


Pedig hat latniuk kellett, hogy ha van egy scroll mondjuk, es az 50 FPS -es, akkor az szépen folyamatosan csúszik előre, mintha igaziból ott lenne, "fizikailag", ha pedig ugyanaz a scroll 25 FPS -el van mozgatva, akkor még akkor is darabosabb és csúnyább lesz, ha ugyanakkorákat lépünk vele mint 50 FPS -nél (vagyis a felére lassul a mozgás), ha pedig dupla akkorákat lépünk, hogy a mozgás sebességét fenntartsuk, akkor sokkal -sokkal darabosabb, rosszabb lesz.

Maga a vjelenség egyébként kettős, ugye 50 FPS -nél teljesen folyamatosnak hat a mozgás, 25 FPS -nél egy zavaró vibrálás/szaggatás kezt jelentkezni, amiből a "vibrálás" komponens a további FPS csökkenés hatására javul, sőt el is tünik, de mire eltűnik teljesen (5-10 FPS), addigra a "szaggatás" komponens már olyan erős, hogy inkább latszik a játék ilyen lassan pörgetett füzetsarokba rajzolt valaminek ...

Összefüggésben lehet ez a TV -k képernyőinek a kioltási idejével is gondolom, és sosem értettem ezt a kettősséget, de egy biztos: igazi folyamatos a mozgás csak 50 FPS -nél lesz.
Title: Re: 50 FPS -es játékok
Post by: Zozosoft on 2013.October.21. 09:37:17
Quote from: geco
Sztem nem nagyon van, ha egyáltalán van 50 fps-es játék 8 bites gépekre, ha van
Olyan gépekre lehet ahol van hw sprite plusz esetleg még hw scroll is.
Title: Re: 50 FPS -es játékok
Post by: Z80System on 2013.October.21. 09:40:28
Quote
Sztem nem nagyon van, ha egyáltalán van 50 fps-es játék 8 bites gépekre, ha van, akkor annak meg marha egyszerű a grafikája. Pl a Star Sabre is 25 fps-es, ráadásul két pixelenként scrolloz, mégse tűnik darabosnak.
Hát igen .... én is erre kezdek jutni ... az EP -sek nem is nagyon ismerik az 50 FPS játékélményt ...

Csak demókban lehet látni 50 FPS mozgásokat szinte ... nézzetek csak meg egy joe fele megademót, ott 50 FPS -sel mennek a dolgok. Azok folyamatosak ... Nem tudom, hogy teljesen minden azzal megy -e, de a scroll -ok, a hullámzások biztosan.
Title: Re: 50 FPS -es játékok
Post by: Z80System on 2013.October.21. 09:43:57
Azzal meg nem értek egyet, hogy a Star Sabre nem darabos ... A Star Sabre remek játék, es mindaddig nem fogod darabosnak mondani, míg nem láttad 50 FPS -ben ... Amint látnád egyszer 50 FPS -sel, egyből azt mondanád, hogy a 25 FPS az bizony darabos.

Régen a 2D időkben a konzol játékoknál az egy frame -esség (50-60 FPS, amin ment az adott rendszer) beugró feltétel volt. Ha nem volt 1 frame -es a játék, akkor meg sem nézték. Ez nem volt véletlen ...
Title: Re: 50 FPS -es játékok
Post by: Z80System on 2013.October.21. 09:53:56
Egyébként még tovább megyek. Az 50-70 FPS sem abszolútum, csak mostanában a monitorok ezeken a frekiken működnek, így több kép előállítása értelmetlen, amennyiben a tearing kerülendő.

De vannak olyan monitorok amik tudnak 100-120 Hz -eket is. Én nemhogy a játékokon, de egy sima windows ablakmozgatáson is lehidalok, hogy a 120 Hz -es mennyivel valósabbnak, kézzel foghatóbbnak tünik, mint a hagyományos 50-70 Hz -es ...

120 Hz -nél nagyobbat még nem láttam, de sztm afelett már nem lesz ilyen hatás ... erre nincs semmi bizonyítékkom, csak a 120 Hz már annyira jó, hogy szinte "papír" hatású, így nem nagyon hiszem, hogy ezt lehet még fokozni.
Title: Re: 50 FPS -es játékok
Post by: endi on 2013.October.21. 09:56:45
arra rákerestél már hogy specy games 50fps?
Title: Re: 50 FPS -es játékok
Post by: geco on 2013.October.21. 10:01:49
EP-n is lehetne 50 fps-es játékot összehozni, fix képen 1 nagyobb sprite, vagy több kisebbet lehet mozgatni 50 fps-sel
Title: Re: 50 FPS -es játékok
Post by: Z80System on 2013.October.21. 10:04:26
Quote
EP-n is lehetne 50 fps-es játékot összehozni, fix képen 1 nagyobb sprite, vagy több kisebbet lehet mozgatni 50 fps-sel
Hát ezen gondolkodva nyitottam ezt a topikot, igen ...
Title: Re: 50 FPS -es játékok
Post by: geco on 2013.October.21. 10:19:49
Quote from: Z80System
Hát ezen gondolkodva nyitottam ezt a topikot, igen ...
Vagy még ami eszembe jutott, függőleges scrollozós játékot, ahol mindig csak a belépő sort rajzolod meg (a kép címét mindig egy sorral feljebb lépteted az LPT-ben) pár kisebb sprite használatával, egy ilyen próbálkozásom volt, de 5 közepes sprite-tal lett volna, na ez már szerintem nem fér bele (függő project)
Ami még simán menne, a boulder dash jellegű karakteres képet használó játékok, ahol csak a képernyőt felépítő karaktermapet változtatod, lehet itt akár gyorsabbat is el lehetne érni.
Title: Re: 50 FPS -es játékok
Post by: endi on 2013.October.21. 10:21:18
ez nem 50 fps?
http://www.ep128.hu/Ep_Games/Leiras/Wopus.htm
Title: Re: 50 FPS -es játékok
Post by: geco on 2013.October.21. 10:23:31
Quote from: endi
ez nem 50 fps?
http://www.ep128.hu/Ep_Games/Leiras/Wopus.htm
Húúú, eszembe jutott nekem is, nekem az a tippem, hogy 25, nem néztem meg, de tényleg folytonos a mozgás, ha 50-es, akkor nagyon ügyesek voltak :)
Title: Re: 50 FPS -es játékok
Post by: Z80System on 2013.October.21. 11:32:14
Ez a wopus nálam nem megy emuban ... elindul, betolja a screen -t, meg utána még valami masik képernyőt, aztan pedig pár másodperc múlva elfeketedik és semmi. Akárhányszor próbálom. 128K -val is semmi.

Rákerestem a fórumon, de nem találok ilyet, hogy ez rossz lenne ...

( Viszont azt látom, hogy nem először vergődök ezzel az 50 FPs -sel ... :) És a wopus mindíg elő is kerül ... )
Title: Re: 50 FPS -es játékok
Post by: Z80System on 2013.October.21. 11:58:51
Korábbi 50 FPS -es vergődéseimnél irta valaki, a

Shoot'em Up!

nevű cuccot, ezt sikerült elindítanom, és mintha ez elég jó gyors és reszponzív, valószínű 50 FPS lesz.
Title: Re: 50 FPS -es játékok
Post by: Pgyuri on 2013.October.21. 13:40:08
Üdv,

Az 50 fps játékok a szokásos ok miatt nincsenek, egyszerűen lassú a Z80-as processzor hozzá.

A játékokban 2 megoldással állítható elő a kép, ha nincs semmilyen hardver layout vagy sprite:

1; Közvetlenül a videómemóriában történő műveletek.

Gyors rajzolási lehetőség, de ez csak akkor járható, ha nincs háttér vagy térbeli egymáson megjelenése az objektumoknak. Ha ezeknek még megfelelne (ami szinte kizárt), akkor is a "havazás" effektus szinte kikerülhetetlen.

2; Puffer használata

Itt jön képbe a Z80 lassúsága:

Ha a pufferben állítjuk elő a szükséges képet, ami így egy pillanat alatt tehető fel a képernyőre, így ott nem kell törölgetni, pixeles ütközést is könnyebb vizsgálni, akkor a puffer másolásának jelentős átviteli ideje van.

Ha például Spectrumnál maradva a teljes képet kellene frissíteni (azaz 6912 byte-ot), akkor még a leggyorsabban szervezett, teljesen speciális, trükkös puffer átmásolás sem képes a ~69000 T idő alatt átvinni a teljes képet.

Ezért volt szokás Spectrumon a képernyő 1 vagy 2 harmadát használni.

Enterprise-on persze az LPT tábla variálásáva lehet egy pillanat alatt átváltani a puffer-re, de gondoljunk arra is, hogy a puffert minden képösszeállítás előtt törölni kell (ami szintén idő), utána "rárajzolni", és még a játéknak ezernyi számítást (ütközés vizsgálatok, AI, egyéb objektumok mozgatása, stb.) is el kell végeznie az adott 1 képfrissítési ciklus alatt ahhoz, hogy 50 fps teljesíthető legyen.

Bőven elég a 12.5 fps is sokszor, főleg Spectrumnál, ahol még hangot is kell képezni. Ott már a 25 fps-es játékoknak is örülünk.

Hiába az Enterprise 4 Mhz-ja, a felbontásból és színekből adódóan csak úgy lehet 50 fps-es játékot írni, ha nagyon kicsi a képernyőrész, ahol zajlik a játék (ezt nem szeretjük) vagy kicsi a színfelbontás (akkor meg ez nem is igazi EP játék).


Lehet különben próbálkozni, de ha egyszer végigküzdesz egy akciójátékot, amit sebességhez optimalizálsz, hamar rájössz, hogy nagyon kicsi a Z80 teljesítménye, illetve rengeteg a számítási művelet. Ezért aztán a végletekig rövidítesz, trükközöl, de egy pont alá nem lehet lemenni. A függőleges LPT scroll technikai is csak annyit segít, hogy nem neked kell soronként feljebb vinni a képet, de ha két "sprite" pixelhelyes ütközését szeretnéd vizsgálni és ráadásul 8-10 objektum is mozog a képernyőn, akkor azt pufferben tudod elvégezni, ergo, azok törlése, rajzolgatása, ellenőrizgetése jelentős processzor idő, aminél 99 %, hogy kicsúszol az 1 képfrissítésből.

Természetesen előfordulhat, hogy egy játék teljesítheti az 50 fps-t (feladattól függ, ha egy emberkét kell a képernyő almákhoz rohangáltatni, akkor az simán belefér, de egy háttér előtt mozgó űrhajó (a szépség kedvéért helyenként átlátszó) és 6-8 ellenséges ufo plusz azok lövedékeinek folyamatos kezelése már nem), de a demok erre jobban alkalmasak.

Pgyuri
Title: Re: 50 FPS -es játékok
Post by: endi on 2013.October.21. 13:55:40
Quote from: Z80System
Ez a wopus nálam nem megy emuban ... elindul, betolja a screen -t, meg utána még valami masik képernyőt, aztan pedig pár másodperc múlva elfeketedik és semmi. Akárhányszor próbálom. 128K -val is semmi.

Rákerestem a fórumon, de nem találok ilyet, hogy ez rossz lenne ...

( Viszont azt látom, hogy nem először vergődök ezzel az 50 FPs -sel ... :) És a wopus mindíg elő is kerül ... )
igen, pár évente újra és újra beírjuk ugyanazt, velem is előfordult :)

amúgy meg ennek a topiknak nincs már értelme, mert a célja az volt hogy rájöjjél miért nem voltál boldog az EP-vel, arra meg már rájöttél

:O)
Title: Re: 50 FPS -es játékok
Post by: Z80System on 2013.October.21. 13:59:05
Quote
Ez a wopus nálam nem megy emuban ... elindul, betolja a screen -t, meg utána még valami masik képernyőt, aztan pedig pár másodperc múlva elfeketedik és semmi. Akárhányszor próbálom. 128K -val is semmi.

Rákerestem a fórumon, de nem találok ilyet, hogy ez rossz lenne ...
Inkább erre reagálhatnál ... hogy futtassam ...
Title: Re: 50 FPS -es játékok
Post by: Z80System on 2013.October.21. 14:00:57
Megvan ... nem :128 -al kell 128K -t csinálni, hanem sima 128K -t kell beállítani az emunak a config -ban.
Title: Re: 50 FPS -es játékok
Post by: Z80System on 2013.October.21. 14:09:18
Hát nem tudom, csak emuban nézem, pedig vason kellene, a scroll tényleg elég símának tűnik így emuban, de a mozgások azok halálosak a Wopus -ban. Lassúak a mozgások, nem érzem egyáltalán reszponzívnak. Csalóka az emuban nézés is, meg igen kis frame számú animok vannak benne, az is lehet csalóka, de sztm ez nem 50 FPS -es játék, vagy ha esetleg mégis, akkor sikerült úgy beállítaniuk, hogy az 50 FPS -ből semmi ne legyen érzékelhető. ( Azt most itt nem is említve, hogy aki a Wopus -t készítette, azt leültetném elé 24 óráig, és csak akkor állhatna fel, ha túlélte a 24 órát ... :) Hát milyen eszetlen játszahatlanul nehéz játék már ez ? )
Title: Re: 50 FPS -es játékok
Post by: Zozosoft on 2013.October.21. 14:21:56
Emuban nézésnél még ott van az is, hogy Windows, VGA driver, monitor frissítési frekvenciája, stb
Title: Re: 50 FPS -es játékok
Post by: Z80System on 2013.October.21. 21:15:24
Na, mivel nem ömlenek az 50 FPS játékok, mert közben kiderült, hogy EP -re olyan talán kettő van, inkább írjunk ide olyan ötleteket, amit meg lehetne csinalni EP -n 50 FPS -re.

Az első ilyen, amit sztm ennél sokkal szebbre is meg lehetne csinálni, színesebbre és pixeles mozgásúra 50 FPS -esre,

és amivel annó hatalmas partikat vágtunk le, az ez: Squirm (http://www.youtube.com/watch?v=aBVo64iLZn4)

második: Tutti Frutti (http://www.youtube.com/watch?v=PwumFVz0F1A)

harmadik: Pacmania (http://www.youtube.com/watch?v=f1tpD_2cHhE)

tudom, hogy már van pacman szerűség, ráadásul valszeg 50 FPs -ses, de nem az "igazi" fíling szerintem, sokszor nem kanyarodik, nem tetszik a dupla pötty, és úgy általában sem a grafika.
Title: Re: 50 FPS -es játékok
Post by: szipucsu on 2013.October.21. 21:34:48
Quote from: Z80System
inkább írjunk ide olyan ötleteket, amit meg lehetne csinalni EP -n 50 FPS -re.
Csak az a baj, ezeket az ötleteket valószínűleg soha senki nem fogja megvalósítani...
Egyébként a Squirm nagyon jó, ötletes, élvezetes játék, és nem is lenne olyan nehéz megcsinálni. Basic-ben is meg lehetne csinálni talán, és azt Zzzippel lefordítani, csak grafikában "kicsit" elmaradna az igazitól.
Egyébként az a nagyon jó ezekben a Commodore játékokban, hogy egyszerű hangokkal is nagyon ötletesen, humorosan bántak, EP-n ilyen nem nagyon van. :(
Title: Re: 50 FPS -es játékok
Post by: endi on 2013.October.21. 22:50:57
nyitottam neked topikkkot itten:

http://www.worldofspectrum.org/forums/showthread.php?p=730961#post730961
Title: Re: 50 FPS -es játékok
Post by: szipucsu on 2013.October.21. 23:07:46
Quote from: endi
nyitottam neked topikkkot itten:
Vicces. Egyik hozzászóló írja, hogy az összes szöveges kalandjáték 50 fps-en fut. :D
Title: Re: 50 FPS -es játékok
Post by: endi on 2013.October.21. 23:39:24
Quote from: szipucsu
Vicces. Egyik hozzászóló írja, hogy az összes szöveges kalandjáték 50 fps-en fut. :D
haha ezzel már én is akartam itt poénkodni :)
Title: Re: 50 FPS -es játékok
Post by: Z80System on 2013.October.22. 00:22:48
És egy újabb remake -elhető dolog a régi cuccok közül:

http://www.youtube.com/watch?v=CSxv3xtM3qo (http://www.youtube.com/watch?v=CSxv3xtM3qo)

Tulajdonképp én ezekkel a C16/C+4 -es cuccokkal előbb toltam már, minthogy EP -t láttam volna ...
Title: Re: 50 FPS -es játékok
Post by: endi on 2013.October.22. 12:36:47
amúgy 50fps-es játékot lehetne olyasmit is amit pár hete mutattam itt, ez ios game, hatalmas pixelekkel, scrollos, ugrálós

ok, mégse biztos mert pl col256-ban 80pixel széles... margók kihúzásával talán 100 pixel... 2mp alatt elscrollozna egy pálya... hm.. :) jó gyors game kéne ide, bár az az ios game is ilyen

és látványos is lehetne, hatalmas figurákkal
Title: Re: 50 FPS -es játékok
Post by: Z80System on 2013.October.24. 09:19:39
És akkor itt van egy squirm -nál is megaziccerebb játék:

http://www.youtube.com/watch?v=38Ouk0EyKA4 (http://www.youtube.com/watch?v=38Ouk0EyKA4)

Ezt valószínűleg még könnyebb lenne megvalósítáni 50 FPS, színes - szagos verzióban.

A játékban egyébkén sztm. külön figyelmet érdemel a zene. Olyan jó hangulatot és furcsa módon vidám feszültséget tud kelteni, hogy mi napokig rá tudtunk cuppanni.

Egyfajta dupla Grid Trouble elv, egy leheletnyi wizard of war beütéssel, mert még lőni is lehet. Tökállat.
Title: Re: 50 FPS -es játékok
Post by: Z80System on 2013.October.24. 09:43:36
Na és akkor itt van még egy kupac:

http://www.youtube.com/watch?v=unmfQL3gJnA
http://www.youtube.com/watch?v=S8FvU2bkQe8
http://www.youtube.com/watch?v=vC3-wbChLPM
http://www.youtube.com/watch?v=biPu2To1L5E
http://www.youtube.com/watch?v=lnUKHXmoXx4
http://www.youtube.com/watch?v=hpE-OO5MEyM
http://www.youtube.com/watch?v=eXM6h9Q3dDQ
Title: Re: 50 FPS -es játékok
Post by: szipucsu on 2013.October.24. 14:13:19
Quote from: Z80System
Na és akkor itt van még egy kupac:
Van jelentkező, aki legalább 1-2 játékot megír ezek közül EP-re? :D
Title: Re: 50 FPS -es játékok
Post by: endi on 2013.October.26. 23:48:22
Amúgy az jutott eszembe, hogy az EP-n (vagy specyn, c64-en) lassít az hogy 50Hz-n frissítik a képet?
Hiszen úgy kb ennek semmi értelme (kivéve Z80Systemet). Ha 25Hz lett volna, akkor az nem gyorsította volna fel a rendszert?
Vagy ez eleve nem lehetséges a tévék miatt?
Title: Re: 50 FPS -es játékok
Post by: Z80System on 2013.October.26. 23:52:33
A korabeli (első) TV szabványok nem tudtak olyan sorfrekit és fokuszálást megvalósítani, hogy kellő szamú függőleges sort átvigyenek 25 FPS -sel, ha tudtak volna, akkor valszeg 25 FPS -sel csinaljak (bár a CRT kioltási ideje is lehet beleszólt a frekibe is, nemtom),

de mivel nem tudtak, ezért inkább 50 félképet vittek át, nem 25 egészet, igy a sorokat se fókuszálni nem kellett olyan vékonyra, se olyan finoman léptetni lefele.

( Asszem ... )
Title: Re: 50 FPS -es játékok
Post by: endi on 2013.October.30. 17:27:09
amúgy az jutott eszembe hogy milyen game lesz az ami lores 4-ben megy és függőlegesen is 2x sorral?
úgy értem ha 50 fps lesz akkor olyan gyorsan kell mozgatni a figurákat hogy játszhatatlan lesz
ha meg nem mozgatod "framesen" őket akkor nem fog 50fps hatású lenni akkor se ha amúgy a frame váltás 50fps

szóval meg kéne vizsgálni azt a kérdést is hogy
1. milyen játékot érdemes 50fps-el ilyen kis felbontásban csinálni
2. nagy felbontást kell választani
Title: Re: 50 FPS -es játékok
Post by: Z80System on 2013.October.30. 17:38:58
Quote
amúgy az jutott eszembe hogy milyen game lesz az ami lores 4-ben megy és függőlegesen is 2x sorral?
úgy értem ha 50 fps lesz akkor olyan gyorsan kell mozgatni a figurákat hogy játszhatatlan lesz
ha meg nem mozgatod "framesen" őket akkor nem fog 50fps hatású lenni akkor se ha amúgy a frame váltás 50fps

szóval meg kéne vizsgálni azt a kérdést is hogy
1. milyen játékot érdemes 50fps-el ilyen kis felbontásban csinálni
2. nagy felbontást kell választani
Hát igen, nem véletlenül panaszkodtam neked erről tegnap a cseten ...

De végeredményképpen remélem, hogy a galaga a LORES 50 FPS -sel, gyorsulásokkor, lassulásokkor, és reszponzivitásban jól fogja érezni magát.
Title: Re: 50 FPS -es játékok
Post by: IstvanV on 2013.October.30. 18:21:09
Quote from: Z80System
A korabeli (első) TV szabványok nem tudtak olyan sorfrekit és fokuszálást megvalósítani, hogy kellő szamú függőleges sort átvigyenek 25 FPS -sel, ha tudtak volna, akkor valszeg 25 FPS -sel csinaljak (bár a CRT kioltási ideje is lehet beleszólt a frekibe is, nemtom),

de mivel nem tudtak, ezért inkább 50 félképet vittek át, nem 25 egészet, igy a sorokat se fókuszálni nem kellett olyan vékonyra, se olyan finoman léptetni lefele.
Egy valószínű ok, hogy a 25 Hz-en villogó CRT elég zavaró lett volna. :) Ezen kívül a TV adás ki tudja használni az 50 Hz-es félkép frekvenciát, bár ez talán 50 éve még nem volt elterjedt.
Title: Re: 50 FPS -es játékok
Post by: endi on 2013.October.30. 19:26:31
Quote from: Z80System
Hát igen, nem véletlenül panaszkodtam neked erről tegnap a cseten ...

De végeredményképpen remélem, hogy a galaga a LORES 50 FPS -sel, gyorsulásokkor, lassulásokkor, és reszponzivitásban jól fogja érezni magát.
Reszponzivitás? Hogy lenne? Megnyomod a gombot, nem fog elmozdulni az űrhajód mert épp nem olyan fázisban van.
Lövés esetleg, de hát az kevés.
Még az animokat se tudod 50fps-re megcsinálni, mert kevés a pixel hogy történhessen valami a fázisokban.
Title: Re: 50 FPS -es játékok
Post by: Z80System on 2013.October.30. 19:37:16
Quote
Reszponzivitás? Hogy lenne? Megnyomod a gombot, nem fog elmozdulni az űrhajód mert épp nem olyan fázisban van.
Lövés esetleg, de hát az kevés.
Még az animokat se tudod 50fps-re megcsinálni, mert kevés a pixel hogy történhessen valami a fázisokban.

Magam is erről sípoltam, de azér lássuk meg a végén. Reméljük sok töltet van a dinamikában. A jó csacsi csökönyös, a lepényhal meg utoljára.
Title: Re: 50 FPS -es játékok
Post by: Z80System on 2013.October.30. 19:40:49
Múltkor már Zozo -nak is montam, hogy attól lesz érdekes ez, mert 50 FPS -sel tud majd menni, de lehet majd 25 -re, vagy még kisebbre kapcsolni.

Persze a sebességértékek arányosan tartásával. Vagyis, 1X s mindenkorra fény fog borulni az FPS kérdésre, mindenki eldöntheti majd magának,
hogy az 50 FPS -é a jobb, vagy pedig ugyanolyan jó -é a 25 vagy kicsibb is.

És akkor majd minden kiborul. Akarom mondani kiderül.

És persze ez egy LORES cuccnál lesz, aztán jön majd egy HIRES cucc is.

Mindenre fény borul ... Izgalmas idők.
Title: Re: 50 FPS -es játékok
Post by: endi on 2013.October.30. 19:46:17
Hát nekem már végül is bebizonyítottad a 50(60) fps jóságát a Gather the Gems játékunkkal, amit 30fps-el már szinte nem is bírok játszani.
Title: Re: 50 FPS -es játékok
Post by: Z80System on 2013.October.30. 19:49:02
Quote
Hát nekem már végül is bebizonyítottad a 50(60) fps jóságát a Gather the Gems játékunkkal, amit 30fps-el már szinte nem is bírok játszani.
1, Hol találsz olyan gépet, ahol az nem megy maxi FPS -sel ?

2, Mióta lettél te ilyen FPS fan ?
Title: Re: 50 FPS -es játékok
Post by: endi on 2013.October.30. 19:50:31
Quote from: Z80System
1, Hol találsz olyan gépet, ahol az nem megy maxi FPS -sel ?

2, Mióta lettél te ilyen FPS fan ?
régebbi gépemen max qualityn csak 30 volt
Title: Re: 50 FPS -es játékok
Post by: Z80System on 2013.October.30. 19:53:54
Quote
régebbi gépemen max qualityn csak 30 volt
Akkor a régebbi géped feltételezem nem tudta max. FPS -sel FSAA4 -ben fillezni a képet ... vagy nemtom.
Title: Re: 50 FPS -es játékok
Post by: endi on 2013.November.01. 15:02:45
Ez itt a Swap intrója, biztos mindenki ismeri.
Annak idején a klubban Moonlight elmondta nekem, hogy szerinte ennél több ilyen csillagot nem lehet kirakni ilyen sebességgel.

Azt nem tudom 50 fps-e, emun szaggat mondjuk, de régről úgy emlékeztem hogy 50.
Title: Re: 50 FPS -es játékok
Post by: endi on 2013.November.01. 15:03:39
mondjuk így utólag nézve szerintem lehet :)
Title: Re: 50 FPS -es játékok
Post by: IstvanV on 2013.November.01. 15:08:04
Quote from: endi
Azt nem tudom 50 fps-e, emun szaggat mondjuk, de régről úgy emlékeztem hogy 50.
Valóban 50 Hz-es (ellenőriztem ilyen frekvenciájú monitoron). Emulátoron megfelelő beállításokkal - az itt (http://enterpriseforever.com/ep128emu/ep128emu-2-0-9/msg35222/#msg35222) leírt módon - javítható a szaggatás.
Title: Re: 50 FPS -es játékok
Post by: Z80System on 2013.November.01. 15:21:36
Quote
mondjuk így utólag nézve szerintem lehet :)
Hmmm. Én már ezen is meg vagyok lepve így hirtelen ránézésre. Meg akkor is ha a nagy bogyók sztm nem pixelesen mennek, és a feltűnés eltűnés is ettől mintha nagyon "pop" volna ... meg valami kék pöttyök vannak a bal szélen is ...
Title: Re: 50 FPS -es játékok
Post by: Z80System on 2013.November.01. 15:22:28
Ráadásul egy játéknál ha ilyen lenne a háttér ... mi lenne a játék ? Már úgy értem ha ez 50 FPS, akkor hova férne a játék többi része ?
Title: Re: 50 FPS -es játékok
Post by: endi on 2013.November.01. 15:43:24
szerintem ez a demóm is 50fps
bár csak byte-os kockák pattognak 90fokban, szóval nem egy nagy szám
lehet hogy a szín villódzás miatt látszik 50nek :)
Title: Re: 50 FPS -es játékok
Post by: endi on 2013.November.01. 15:44:00
lemaradt a melléklet:
Title: Re: 50 FPS -es játékok
Post by: geco on 2013.November.01. 21:17:29
Ez is az :)
Title: Re: 50 FPS -es játékok
Post by: Z80System on 2013.November.01. 21:20:55
A legtöbb demó 50 FPS volt ... ha nem volt vektor, vagy ilyesmi ... amikor csak az tudott lenni. Mindenesetre abból nem volt hiány.

A topik címe viszont: 50 FPS játékok. Mer abból biza volt.
Title: Re: 50 FPS -es játékok
Post by: endi on 2013.November.02. 13:39:23
Quote from: Z80System
A legtöbb demó 50 FPS volt ... ha nem volt vektor, vagy ilyesmi ... amikor csak az tudott lenni. Mindenesetre abból nem volt hiány.

A topik címe viszont: 50 FPS játékok. Mer abból biza volt.
demóknál is azok voltak szinte csak 50fps amikben a sima alap rasztercsíkok pattogtak meg ment valami scroll

minden más ami kicsit is több volt (ilyen kb csak az én demóimban volt meg a scroll demóban, amit a laci írt ügye), az már nem 50 fps volt

persze, a topik címe az hogy játékok, de azért érdemes elgondolkodni a demókon is
Title: Re: 50 FPS -es játékok
Post by: Z80System on 2013.November.02. 13:44:04
Joe demók ... 1,2,3 ... emlékezetem szerint tökframe az egész ... hullámzásokkal, 3D vektorral, beépített TV focival ... de lehet, hogy a vektor nem mindíg volt frame ...

Tab -ot kell ott nyomkodni azokban.
Title: Re: 50 FPS -es játékok
Post by: endi on 2013.November.02. 13:47:37
Quote from: Z80System
Joe demók ... 1,2,3 ... emlékezetem szerint tökframe az egész ... hullámzásokkal, 3D vektorral, beépített TV focival ... de lehet, hogy a vektor nem mindíg volt frame ...

Tab -ot kell ott nyomkodni azokban.
most írod az ellenpéldákat, amikor azt írtam hogy _általában_?
Title: Re: 50 FPS -es játékok
Post by: Z80System on 2013.November.02. 13:53:33
Quote
most írod az ellenpéldákat, amikor azt írtam hogy _általában_?
Hát ez ilyen ellenkezés akart lenni ... lehet nem láttam elég demót, de annak idején mikor a bigdemo,smalldemo,scrolldemo,joedemo,fenetudjamegmidemo -kat néztem, nem tűnt fel, hogy egyszerűen nincs frame -esseg. Persze a vektoroknál, vagy sok pixelt mozgató dolgoknál értelemszerűen nem tudták megcsinálni, de sztm semmiképp nem összemérhető a sokfrémesség a játékokéval. Nekem ott hiányoztak alapvetően.
Title: Re: 50 FPS -es játékok
Post by: endi on 2013.November.17. 18:31:08
na, ezt most nézegetve durván 50fps-nek tűnik
http://torinak.com/qaop#!starquake (http://torinak.com/qaop#!starquake)
Title: Re: 50 FPS -es játékok
Post by: endi on 2013.November.17. 18:35:34
hm, meg ez is, mondjuk kb ugyanaz, csak nem űrhajós
de ezek szerint tényleg léteznek 50fps-es játékok specyre
http://torinak.com/qaop#!firelord (http://torinak.com/qaop#!firelord)
Title: Re: 50 FPS -es játékok
Post by: Z80System on 2014.August.20. 15:23:37
Na megnéztem vas gépen (ugyan TFT monitorral, és egyre inkább úgy tűnik, hogy a TFT és az EP az egy összeegyeztethetetlen valami, és csak a 15KHz -es CRT a tökéletes megoldás) a sorcery -t és a star sabre -t,

mindkettő azért került képbe, mert a sorcery viszonylag jó reszponzív, és mint kiderült, ott csak kirajzolják a sprite -okat, nem várnak visszafutásra, kihozzák az EP -ből ami benne van sebességben,

vas gépen nézve végre hihetünk is annak, ami tisztán látszik, ez a módszer hozza az értelem szerinti villódzásokat a sprite -okban, valószínűleg a törlésükbe fut bele a sugár, egyértelműen villódzó, zavaros sprite megjelenítést eredményezve ->nem jó megoldás, a sprite -oknak masszívnak kell lenniük. (Itt ebben a topikban.)

Star sabre meg valszeg 25 vagy még kevesebb fps -es, és a mozgásokban (háttér scroll es sprite -ok egyaránt) hozza azt a rázkódást/vibrálást (ami nem egyenlő a sorcery sprite -ok villódzásával) ami miatt én azt gondolom, hogy csak az 50 FPS hozza a tökéletes, síma rázkódásmentes mozgást. Nézzétek csak a star sabre -t meg vas gépen, ahogy mozognak a dolgok ilyen zavaró villódzó halo van a mozgási irányban a mozgó dolgokon. Ez 50 FPS -nél (szerintem) nem lenne.

Persze (a reszponzivitással most nem törődve) a (mozgás) kijelzés remegőssége szempontjából (ami a fő kiváltó oka nálam az 50 FPS erőltetésének) pontot lehetne tenni az 50FPS -es kérdéseimre egy fekete képen fehér kocka mozgatásával is, és nem kéne megvárni hogy egy játék demó készüljön ami erre a célra is jó lesz,
de hát az túl egyszerű volna.

Meg hát simán fennáll a veszélye, hogy beszívom ezt a dolgot, mert bár egy szintetikus kockamozgásra valszeg igaz lesz amit mondok, addig egy LINEÁRIS játék mozgásra már nem biztos.

Mert mit állítok:

Ha egy hires 4 színben egy fekete képernyőn fehér kockát egy pixeles sebességgel mozgatok lineárisan vízszintesen 50 FPS -sel (természetesen a sugár elkerülésével, vagy időzítéssel vagy doublebuffer -rel), akkor az egy tökéletesen folyamatos megjelenésű mozgás lesz. Ugy fog csúszni a kocka, mintha tényleg ott lenne a képen. Nem látunk remegést. A display kioltásából "motion blur" (csóva, halo) lehet ugyan rajta (utána) de nem lesz zizegős, remegős.

Namost ha ugyanezt 25 FPS -sel akarom végezni, akkor a léptetési sebességemnek 2 pixel -esnek kell lennie, hogy a kocka a valóságban ugyanazzal a pixel/s sebességgel mozogjon, ekkor azonnal érvénybe lép az általam nem szeretett rázkódás és vibrálás.

Ebből jött nekem a "mindent 50FPS -sel kell csinálni, mert kevesebb az nagy csapás lesz a kép tisztaságában, símaságában, vibrálásmentességében" fóbiám.

Nade egy olyan játéknál, amelynek a pixel/s sebességei eleve úgy az ideálisak (játszhatóság szempontjából), ahogy belőtték 25 FPS -re, bár az úgy vibrálni fog, mégis azokkal a sebességeknél lehet a legjobban játszani.

Namost ha ezt a játékot fel akarnánk 50 FPS -esíteni (hogy folyósabb, símább legyen a mozgás) akkor minden léptetési sebességet a felére kéne vegyük, hogy ugyanolyan pixel/s -es valós sebességeket kapjunk. Ekkor finomabb lépésekkel látnánk a képet, símábbak lesznek a mozgások.

De ez csak a gyors mozgásokra lesz kihatással ... ráadásul a felbontás függvényében ... mert hiába növelem én 50 FPS -re egy játék köridejét, ha már 25 FPS -en is mondjuk 1 pixeles sebességgel mozgatva volt jó valami a játékban.

Ekkor 50 FPS -nél "fél" pixellel fogom mozgatni a valamit, aminek hatására 25 FPS -enként fog elmozdulni továbbra is csak 1 pixelt. Vagyis a képen elvileg pont ugyanazt látjuk 50FPS frissítés mellet is, mint 25 FPS -nél egyszerűen a felbontás durvasága miatt.

Egy 2 pixeles vagy annál gyorsabb mozgásnál már működik a finomítás, de egy pixelesnél már nem.

És ugye jelenleg ráadásul lores cuccal akarom ezt demonstrálni, ahol a pixel méretek miatt a pixel/s értékek fele akkorák lennének ugyanannál a játéknál, mint hires -ben, hogy ugyanazt a fizikaidimenzió/s sebességet kapjuk mint hiresben ... :)
Title: Re: 50 FPS -es játékok
Post by: IstvanV on 2014.August.20. 15:33:07
Quote from: Z80System
mindkettő azért került képbe, mert a sorcery viszonylag jó reszponzív, és mint kiderült, ott csak kirajzolják a sprite -okat, nem várnak visszafutásra, kihozzák az EP -ből ami benne van sebességben,
A Sorcery eredetileg 37.5 fps sebességű (8 CPC-s 300 Hz megszakítás / kép), de nem tudom, hogy ez az Entersoft átirat esetében is így van-e.
Title: Re: 50 FPS -es játékok
Post by: Z80System on 2014.August.20. 15:40:09
Quote
A Sorcery eredetileg 37.5 fps sebességű (8 CPC-s 300 Hz megszakítás / kép), de nem tudom, hogy ez az Entersoft átirat esetében is így van-e.
Igen, korábban valaki már írta, hogy utánanézett,
lehet a 37.5 a pontos érték, de az itt most nem nagyon számít,
hiszen nyilván a ilyen frekit nem tudnak úgy elérni, hogy vblank -ra várnak,
és a játékban nincsenek atomtrükkök, a sugár kikerülésére sem,

látszanak is a sprite -ok villódzásai ... lehet h gyors (viszonylag) de "ronda".
Title: Re: 50 FPS -es játékok
Post by: geco on 2014.August.21. 10:25:27
A Sorcery egy képernyőn dolgozik, és XOR-olja a sprite-okat a képre, és gondolom pont a 37,5 fps miatt néha belefut egy törlő fázis megjelenítésébe.
Title: Re: 50 FPS -es játékok
Post by: endi on 2014.August.21. 11:08:13
a rasztersorokba rakott megszakítással nem lehet pl a sorcery villogást javítani?
nem mintha engem zavarna, csak technikailag érdekes
Title: Re: 50 FPS -es játékok
Post by: geco on 2014.August.21. 15:39:06
Quote from: endi
a rasztersorokba rakott megszakítással nem lehet pl a sorcery villogást javítani?
nem mintha engem zavarna, csak technikailag érdekes
Szerintem nem, csak két képernyő használatával lehetne, de hátha Zozónak, vagy Istvánnak van ötlete.
Title: Re: 50 FPS -es játékok
Post by: Z80System on 2014.September.12. 19:23:26
Több helyről is hallottam már, hogy vannak turbós EP megoldások,

amennyire tudom Zozo 10 MHz megoldása stabil,

meg mintha valahol 16 MHz -et olvastam volna, hogy azzal is kísérleteznek ...

Valószínű, hogy már 10 -en is simán, de az tutkó hogy 16 -on már lazán is elindulhatna egy olyan vonal, ami bizonyos arra érdemes (egyébként meg lassúka) játékokat gyorsítana fel ...

Tehát pld az EartLight szerintem elég lassúka ... de egy 10 -es gépen sztm (persze bele kéne nyúlni a lépéseibe) feltornázható lenne kellő FPS -re ...

Maga az EarthLight mint játék sztm egészen egyedülálló, saját kategóriás cucc megjelenítésében, és ha még lassú sem volna és neadjisten 3 gombos külső joy -jal menne (1 lövés, 2 pedig a függőleges fel/le) az irány mellett ... sztm. az EP egyik csúcsjátéka lehetne ...
Title: Re: 50 FPS -es játékok
Post by: szipucsu on 2014.September.13. 13:18:21
Quote from: Z80System
Maga az EarthLight mint játék sztm egészen egyedülálló, saját kategóriás cucc megjelenítésében, és ha még lassú sem volna és neadjisten 3 gombos külső joy -jal menne (1 lövés, 2 pedig a függőleges fel/le) az irány mellett ... sztm. az EP egyik csúcsjátéka lehetne ...
Hát, nem tudom, rajtad kívül kit érdekelne még ez a 3 gombos joy-os megoldás, de attól még lehet, hogy léteznek mások is. :D
Title: Re: 50 FPS -es játékok
Post by: Z80System on 2014.September.13. 13:24:29
Quote
Hát, nem tudom, rajtad kívül kit érdekelne még ez a 3 gombos joy-os megoldás, de attól még lehet, hogy léteznek mások is. (http://enterpriseforever.com/Smileys/phpbb/ds_icon_biggrin.gif)

Hát egyrészről bárkit, aki csak szerez vagy összerak magának egy 3 gombos joyt ...

Másrészről az egy mellékötlet volt, a lényeg a 10 Mhz körüli órajelek kihasználásán, és a minnél hájtekebb EP játék összehekkelésében lett volna.
Title: Re: 50 FPS -es játékok
Post by: Zozosoft on 2014.September.13. 14:31:32
Quote from: Z80System
amennyire tudom Zozo 10 MHz megoldása stabil,

meg mintha valahol 16 MHz -et olvastam volna, hogy azzal is kísérleteznek ...
16-ot nem tudom hol olvastad. 12.5-t próbáltam, de azt már nem bírta.
Title: Re: 50 FPS -es játékok
Post by: Z80System on 2014.September.13. 14:46:12
Itt:

http://enterpriseforever.com/hardware/6mhz-and-more/msg40091/#msg40091

de csak hogy szó volt róla, nagyon figyelmetlenül olvasva.

(Én nem mindent olvasok el részletesen, csak ami épp érdekel is részletesen, ezért képes vagyok hülyeségeket is beszélni.)
Title: Re: 50 FPS -es játékok
Post by: Z80System on 2014.September.13. 14:46:50
De simán lehet, hogy a 4 kontra 10 is elég lehetne már az EarthLight esetében is ...
Title: Re: 50 FPS -es játékok
Post by: Zozosoft on 2014.September.13. 15:11:17
Quote from: Z80System
Itt:

http://enterpriseforever.com/hardware/6mhz-and-more/msg40091/#msg40091

de csak hogy szó volt róla, nagyon figyelmetlenül olvasva.
Ott csak órejelgenerátorról volt szó, aminek a fele lesz a Z80 órajel.
Title: Re: 50 FPS -es játékok
Post by: szipucsu on 2014.September.13. 16:59:50
Quote from: Z80System
(Én nem mindent olvasok el részletesen, csak ami épp érdekel is részletesen, ezért képes vagyok hülyeségeket is beszélni.)
OFF:
Ezzel én is így vagyok az utóbbi időben. Mostanában van, hogy nagyon sok hozzászólás jön sok témában.
Title: Re: 50 FPS -es játékok
Post by: Z80System on 2014.September.13. 18:14:14
Quote
Ezzel én is így vagyok az utóbbi időben. Mostanában van, hogy nagyon sok hozzászólás jön sok témában.

Ami nem baj. Sőt, jó. Minthogy nem is azt írtam, hogy nem olvasok el mindent, mert túl sok a betű. Vagy lusta vagyok olvasni. Vagy megterhelő.

Az állítás az volt, hogy a szelekcióm (egyetlen és teljesen) helyes oka az, hogy per pillanat a téma épp nem érdekel részletesen.

(És lehet hogy 2 hónap múlva meg fog. Úgyhogy a valóság rögzítése minnél részletesebb formában nagyon is helyes.)

Mert ez egy fórum. Mely nem egyenlő szervezett, szerkesztett referenciával. Az a wiki. Vagy akármi más műfaj.
Title: Re: 50 FPS -es játékok
Post by: endi on 2014.October.30. 00:58:06
60fps yutubon! chrome-on néztem, tényleg
http://www.engadget.com/2014/10/29/youtube-60fps-video-arrives/?ncid=rss_truncated
Title: Re: 50 FPS -es játékok
Post by: Z80System on 2014.November.09. 14:43:32
Néztem most CRT monitoron a Sorcery egyik verzióját, mikor csak a főhős van a képen, akkor tök olyan mintha 50 FPs lenne,
mikor bejön pár másik karakter is, akkor elkezdenek "rezegőssé" válni a figurák ...

És néztem a starsabre -t is, na hát azon remeg minden összevissza, de akkor is sokkal- sokkal szebb (láthatóbb, kivehetőbb, kevesebb vibrálással) a kép ezen a vacak CRT -n is, mint a jelenlegi SCALER+TFT kombómnál ... ilyen mozgó képekre (játék, demó) úgy tűnik a CRT valamiért nagyon elhúz a TFT mellett ...

Persze attól még 50 FPS rúlz ...
Title: Re: 50 FPS -es játékok
Post by: endi on 2014.November.10. 23:02:39
Amúgy valaki meg tudja mondani, hogy miért 50Hz-sek ezek a régi 8 bites gépek?
Nem lehetett volna pl 25Hz-vel jobb grafikát kihozni belőlük? Vagy ez elvileg hülyeség?
Title: Re: 50 FPS -es játékok
Post by: Zozosoft on 2014.November.10. 23:09:32
Amúgy valaki meg tudja mondani, hogy miért 50Hz-sek ezek a régi 8 bites gépek?
Mert annyival megy a TV is. (Ami pedig a hálózati áramból ered.)

Quote
Nem lehetett volna pl 25Hz-vel jobb grafikát kihozni belőlük? Vagy ez elvileg hülyeség?
Ep-n, vagy pl Spectrum 128-on lehet, csak 2 videó memória kell hozzá.
Ha én tudnék játékot írni, biztos így csinálnám :-)
Title: Re: 50 FPS -es játékok
Post by: endi on 2014.November.10. 23:14:00
Az ok hogy 50Hz a tévé, de hát ma is annyi és a monitorok nem feltétlen ennyi mennek. :)

Az is ok hogy szoftveresen lehet kevesebb fps-el renderelni.

De hw-t nem lehet úgy építeni hogy felezett freki, tehát 25Hz és mondjuk két képet egybemixel valahogy. :) Mindjárt lenne sokkal több szín! Vagy két független grafikai oldal, pl egyik lyukasztással.
Title: Re: 50 FPS -es játékok
Post by: Ep128 on 2014.November.10. 23:18:08
Az ok hogy 50Hz a tévé, de hát ma is annyi és a monitorok nem feltétlen ennyi mennek. :)

Az is ok hogy szoftveresen lehet kevesebb fps-el renderelni.

De hw-t nem lehet úgy építeni hogy felezett freki, tehát 25Hz és mondjuk két képet egybemixel valahogy. :) Mindjárt lenne sokkal több szín! Vagy két független grafikai oldal, pl egyik lyukasztással.

Szerintem akkoriban még nem gondoltak ilyenekre, hanem odavoltak meg vissza attól, ami van. :-D Na meg később lett az Interlace, ami egy csavarral tulajdonképpen u.a. mint amiről beszélsz, csak "fordítva". :-D
Title: Re: 50 FPS -es játékok
Post by: Z80System on 2014.November.10. 23:20:31
Quote
Szerintem akkoriban még nem gondoltak ilyenekre, hanem odavoltak meg vissza attól, ami van. :-D Na meg később lett az Interlace, ami egy csavarral tulajdonképpen u.a. mint amiről beszélsz, csak "fordítva". :-D

Most viszont ez az NVidia legújabb (1-2 éve) spanyolviasza ...
Title: Re: 50 FPS -es játékok
Post by: Zozosoft on 2014.November.10. 23:33:30
Az ok hogy 50Hz a tévé, de hát ma is annyi és a monitorok nem feltétlen ennyi mennek. :)
Viszont egy olcsó házi számítógépnél az is szempont volt, hogy ne kelljen még egy bazi drága monitort is venni hozzá.

Quote
De hw-t nem lehet úgy építeni hogy felezett freki, tehát 25Hz és mondjuk két képet egybemixel valahogy. :) Mindjárt lenne sokkal több szín! Vagy két független grafikai oldal, pl egyik lyukasztással.
Mindezt játszhatod az LPT-vel :-)
Title: Re: 50 FPS -es játékok
Post by: Z80System on 2014.November.11. 10:29:45
Quote
Viszont egy olcsó házi számítógépnél az is szempont volt, hogy ne kelljen még egy bazi drága monitort is venni hozzá.

Valszeg, de a CRT mint technológia sem az alacsony képfrekiről szól, tehát látjuk, hogy még az 50Hz is vibrál, és csak 100Hz felett tudtak olyan kioltási idővel rendelkező katódsugárcsöveket gyártani, melyekkel a kép síma (nem a mozgás, hanem maga a fény intenzitás), nem vibrálós, szemet bántós.
Title: Re: 50 FPS -es játékok
Post by: endi on 2015.August.23. 21:35:16
c64, parallax scrollos, 50fps-es game

https://www.youtube.com/watch?v=ldo2ewLBt3Y
Title: Re: 50 FPS -es játékok
Post by: endi on 2015.November.08. 17:31:42
ez durva, sima specy48-on futó cucc, a topikban a videót nézzétek meg!!!

Features:
- 50Hz redraw
- 8-way scrolling
- Multicolour backgrounds
- No colour clash
- 8 enemy sprites and one player sprite on-screen at once

http://www.worldofspectrum.org/forums/discussion/51535/ninjaman-8-way-scrolling-50hz-multicolour-demo