Welcome, Guest. Please login or register.


Author Topic: 50 FPS -es játékok (Read 24032 times)

Offline Z80System

  • EP addict
  • *
  • Posts: 3848
  • Country: hu
Re: 50 FPS -es játékok
« Reply #60 on: 2014.August.20. 15:23:37 »
Na megnéztem vas gépen (ugyan TFT monitorral, és egyre inkább úgy tűnik, hogy a TFT és az EP az egy összeegyeztethetetlen valami, és csak a 15KHz -es CRT a tökéletes megoldás) a sorcery -t és a star sabre -t,

mindkettő azért került képbe, mert a sorcery viszonylag jó reszponzív, és mint kiderült, ott csak kirajzolják a sprite -okat, nem várnak visszafutásra, kihozzák az EP -ből ami benne van sebességben,

vas gépen nézve végre hihetünk is annak, ami tisztán látszik, ez a módszer hozza az értelem szerinti villódzásokat a sprite -okban, valószínűleg a törlésükbe fut bele a sugár, egyértelműen villódzó, zavaros sprite megjelenítést eredményezve ->nem jó megoldás, a sprite -oknak masszívnak kell lenniük. (Itt ebben a topikban.)

Star sabre meg valszeg 25 vagy még kevesebb fps -es, és a mozgásokban (háttér scroll es sprite -ok egyaránt) hozza azt a rázkódást/vibrálást (ami nem egyenlő a sorcery sprite -ok villódzásával) ami miatt én azt gondolom, hogy csak az 50 FPS hozza a tökéletes, síma rázkódásmentes mozgást. Nézzétek csak a star sabre -t meg vas gépen, ahogy mozognak a dolgok ilyen zavaró villódzó halo van a mozgási irányban a mozgó dolgokon. Ez 50 FPS -nél (szerintem) nem lenne.

Persze (a reszponzivitással most nem törődve) a (mozgás) kijelzés remegőssége szempontjából (ami a fő kiváltó oka nálam az 50 FPS erőltetésének) pontot lehetne tenni az 50FPS -es kérdéseimre egy fekete képen fehér kocka mozgatásával is, és nem kéne megvárni hogy egy játék demó készüljön ami erre a célra is jó lesz,
de hát az túl egyszerű volna.

Meg hát simán fennáll a veszélye, hogy beszívom ezt a dolgot, mert bár egy szintetikus kockamozgásra valszeg igaz lesz amit mondok, addig egy LINEÁRIS játék mozgásra már nem biztos.

Mert mit állítok:

Ha egy hires 4 színben egy fekete képernyőn fehér kockát egy pixeles sebességgel mozgatok lineárisan vízszintesen 50 FPS -sel (természetesen a sugár elkerülésével, vagy időzítéssel vagy doublebuffer -rel), akkor az egy tökéletesen folyamatos megjelenésű mozgás lesz. Ugy fog csúszni a kocka, mintha tényleg ott lenne a képen. Nem látunk remegést. A display kioltásából "motion blur" (csóva, halo) lehet ugyan rajta (utána) de nem lesz zizegős, remegős.

Namost ha ugyanezt 25 FPS -sel akarom végezni, akkor a léptetési sebességemnek 2 pixel -esnek kell lennie, hogy a kocka a valóságban ugyanazzal a pixel/s sebességgel mozogjon, ekkor azonnal érvénybe lép az általam nem szeretett rázkódás és vibrálás.

Ebből jött nekem a "mindent 50FPS -sel kell csinálni, mert kevesebb az nagy csapás lesz a kép tisztaságában, símaságában, vibrálásmentességében" fóbiám.

Nade egy olyan játéknál, amelynek a pixel/s sebességei eleve úgy az ideálisak (játszhatóság szempontjából), ahogy belőtték 25 FPS -re, bár az úgy vibrálni fog, mégis azokkal a sebességeknél lehet a legjobban játszani.

Namost ha ezt a játékot fel akarnánk 50 FPS -esíteni (hogy folyósabb, símább legyen a mozgás) akkor minden léptetési sebességet a felére kéne vegyük, hogy ugyanolyan pixel/s -es valós sebességeket kapjunk. Ekkor finomabb lépésekkel látnánk a képet, símábbak lesznek a mozgások.

De ez csak a gyors mozgásokra lesz kihatással ... ráadásul a felbontás függvényében ... mert hiába növelem én 50 FPS -re egy játék köridejét, ha már 25 FPS -en is mondjuk 1 pixeles sebességgel mozgatva volt jó valami a játékban.

Ekkor 50 FPS -nél "fél" pixellel fogom mozgatni a valamit, aminek hatására 25 FPS -enként fog elmozdulni továbbra is csak 1 pixelt. Vagyis a képen elvileg pont ugyanazt látjuk 50FPS frissítés mellet is, mint 25 FPS -nél egyszerűen a felbontás durvasága miatt.

Egy 2 pixeles vagy annál gyorsabb mozgásnál már működik a finomítás, de egy pixelesnél már nem.

És ugye jelenleg ráadásul lores cuccal akarom ezt demonstrálni, ahol a pixel méretek miatt a pixel/s értékek fele akkorák lennének ugyanannál a játéknál, mint hires -ben, hogy ugyanazt a fizikaidimenzió/s sebességet kapjuk mint hiresben ... :)
« Last Edit: 2014.August.20. 15:31:44 by Z80System »
Z80 System

Offline IstvanV

  • EP addict
  • *
  • Posts: 4822
Re: 50 FPS -es játékok
« Reply #61 on: 2014.August.20. 15:33:07 »
Quote from: Z80System
mindkettő azért került képbe, mert a sorcery viszonylag jó reszponzív, és mint kiderült, ott csak kirajzolják a sprite -okat, nem várnak visszafutásra, kihozzák az EP -ből ami benne van sebességben,
A Sorcery eredetileg 37.5 fps sebességű (8 CPC-s 300 Hz megszakítás / kép), de nem tudom, hogy ez az Entersoft átirat esetében is így van-e.

Offline Z80System

  • EP addict
  • *
  • Posts: 3848
  • Country: hu
Re: 50 FPS -es játékok
« Reply #62 on: 2014.August.20. 15:40:09 »
Quote
A Sorcery eredetileg 37.5 fps sebességű (8 CPC-s 300 Hz megszakítás / kép), de nem tudom, hogy ez az Entersoft átirat esetében is így van-e.
Igen, korábban valaki már írta, hogy utánanézett,
lehet a 37.5 a pontos érték, de az itt most nem nagyon számít,
hiszen nyilván a ilyen frekit nem tudnak úgy elérni, hogy vblank -ra várnak,
és a játékban nincsenek atomtrükkök, a sugár kikerülésére sem,

látszanak is a sprite -ok villódzásai ... lehet h gyors (viszonylag) de "ronda".
Z80 System

Offline geco

  • EP addict
  • *
  • Posts: 7082
  • Country: hu
    • Támogató Támogató
Re: 50 FPS -es játékok
« Reply #63 on: 2014.August.21. 10:25:27 »
A Sorcery egy képernyőn dolgozik, és XOR-olja a sprite-okat a képre, és gondolom pont a 37,5 fps miatt néha belefut egy törlő fázis megjelenítésébe.

Offline endi

  • EP addict
  • *
  • Posts: 7298
  • Country: hu
  • grafikus, játékfejlesztõ, programozás, scifi, tudományok, vallás
    • Honlapom
Re: 50 FPS -es játékok
« Reply #64 on: 2014.August.21. 11:08:13 »
a rasztersorokba rakott megszakítással nem lehet pl a sorcery villogást javítani?
nem mintha engem zavarna, csak technikailag érdekes
Vigyázat! Szektás vagyok! :)

Offline geco

  • EP addict
  • *
  • Posts: 7082
  • Country: hu
    • Támogató Támogató
Re: 50 FPS -es játékok
« Reply #65 on: 2014.August.21. 15:39:06 »
Quote from: endi
a rasztersorokba rakott megszakítással nem lehet pl a sorcery villogást javítani?
nem mintha engem zavarna, csak technikailag érdekes
Szerintem nem, csak két képernyő használatával lehetne, de hátha Zozónak, vagy Istvánnak van ötlete.

Offline Z80System

  • EP addict
  • *
  • Posts: 3848
  • Country: hu
Re: 50 FPS -es játékok
« Reply #66 on: 2014.September.12. 19:23:26 »
Több helyről is hallottam már, hogy vannak turbós EP megoldások,

amennyire tudom Zozo 10 MHz megoldása stabil,

meg mintha valahol 16 MHz -et olvastam volna, hogy azzal is kísérleteznek ...

Valószínű, hogy már 10 -en is simán, de az tutkó hogy 16 -on már lazán is elindulhatna egy olyan vonal, ami bizonyos arra érdemes (egyébként meg lassúka) játékokat gyorsítana fel ...

Tehát pld az EartLight szerintem elég lassúka ... de egy 10 -es gépen sztm (persze bele kéne nyúlni a lépéseibe) feltornázható lenne kellő FPS -re ...

Maga az EarthLight mint játék sztm egészen egyedülálló, saját kategóriás cucc megjelenítésében, és ha még lassú sem volna és neadjisten 3 gombos külső joy -jal menne (1 lövés, 2 pedig a függőleges fel/le) az irány mellett ... sztm. az EP egyik csúcsjátéka lehetne ...
Z80 System

Offline szipucsu

  • Global Moderator
  • EP addict
  • *
  • Posts: 9898
  • Country: hu
    • Támogató Támogató
    • Webnyelv.hu - Tanuljunk nyelveket!
Re: 50 FPS -es játékok
« Reply #67 on: 2014.September.13. 13:18:21 »
Quote from: Z80System
Maga az EarthLight mint játék sztm egészen egyedülálló, saját kategóriás cucc megjelenítésében, és ha még lassú sem volna és neadjisten 3 gombos külső joy -jal menne (1 lövés, 2 pedig a függőleges fel/le) az irány mellett ... sztm. az EP egyik csúcsjátéka lehetne ...
Hát, nem tudom, rajtad kívül kit érdekelne még ez a 3 gombos joy-os megoldás, de attól még lehet, hogy léteznek mások is. :D
100 SOUND SOURCE 2,STYLE 128,PITCH 25.2,SYNC 1
110 SOUND PITCH 25,SYNC 1
120 ! Videos

Offline Z80System

  • EP addict
  • *
  • Posts: 3848
  • Country: hu
Re: 50 FPS -es játékok
« Reply #68 on: 2014.September.13. 13:24:29 »
Quote
Hát, nem tudom, rajtad kívül kit érdekelne még ez a 3 gombos joy-os megoldás, de attól még lehet, hogy léteznek mások is.

Hát egyrészről bárkit, aki csak szerez vagy összerak magának egy 3 gombos joyt ...

Másrészről az egy mellékötlet volt, a lényeg a 10 Mhz körüli órajelek kihasználásán, és a minnél hájtekebb EP játék összehekkelésében lett volna.
« Last Edit: 2014.September.13. 13:33:15 by Z80System »
Z80 System

Online Zozosoft

  • Global Moderator
  • EP addict
  • *
  • Posts: 14722
  • Country: hu
    • http://enterprise.iko.hu/
Re: 50 FPS -es játékok
« Reply #69 on: 2014.September.13. 14:31:32 »
Quote from: Z80System
amennyire tudom Zozo 10 MHz megoldása stabil,

meg mintha valahol 16 MHz -et olvastam volna, hogy azzal is kísérleteznek ...
16-ot nem tudom hol olvastad. 12.5-t próbáltam, de azt már nem bírta.

Offline Z80System

  • EP addict
  • *
  • Posts: 3848
  • Country: hu
Re: 50 FPS -es játékok
« Reply #70 on: 2014.September.13. 14:46:12 »
Itt:

http://enterpriseforever.com/hardware/6mhz-and-more/msg40091/#msg40091

de csak hogy szó volt róla, nagyon figyelmetlenül olvasva.

(Én nem mindent olvasok el részletesen, csak ami épp érdekel is részletesen, ezért képes vagyok hülyeségeket is beszélni.)
Z80 System

Offline Z80System

  • EP addict
  • *
  • Posts: 3848
  • Country: hu
Re: 50 FPS -es játékok
« Reply #71 on: 2014.September.13. 14:46:50 »
De simán lehet, hogy a 4 kontra 10 is elég lehetne már az EarthLight esetében is ...
Z80 System

Online Zozosoft

  • Global Moderator
  • EP addict
  • *
  • Posts: 14722
  • Country: hu
    • http://enterprise.iko.hu/
Re: 50 FPS -es játékok
« Reply #72 on: 2014.September.13. 15:11:17 »
Quote from: Z80System
Itt:

http://enterpriseforever.com/hardware/6mhz-and-more/msg40091/#msg40091

de csak hogy szó volt róla, nagyon figyelmetlenül olvasva.
Ott csak órejelgenerátorról volt szó, aminek a fele lesz a Z80 órajel.

Offline szipucsu

  • Global Moderator
  • EP addict
  • *
  • Posts: 9898
  • Country: hu
    • Támogató Támogató
    • Webnyelv.hu - Tanuljunk nyelveket!
Re: 50 FPS -es játékok
« Reply #73 on: 2014.September.13. 16:59:50 »
Quote from: Z80System
(Én nem mindent olvasok el részletesen, csak ami épp érdekel is részletesen, ezért képes vagyok hülyeségeket is beszélni.)
OFF:
Ezzel én is így vagyok az utóbbi időben. Mostanában van, hogy nagyon sok hozzászólás jön sok témában.
100 SOUND SOURCE 2,STYLE 128,PITCH 25.2,SYNC 1
110 SOUND PITCH 25,SYNC 1
120 ! Videos

Offline Z80System

  • EP addict
  • *
  • Posts: 3848
  • Country: hu
Re: 50 FPS -es játékok
« Reply #74 on: 2014.September.13. 18:14:14 »
Quote
Ezzel én is így vagyok az utóbbi időben. Mostanában van, hogy nagyon sok hozzászólás jön sok témában.

Ami nem baj. Sőt, jó. Minthogy nem is azt írtam, hogy nem olvasok el mindent, mert túl sok a betű. Vagy lusta vagyok olvasni. Vagy megterhelő.

Az állítás az volt, hogy a szelekcióm (egyetlen és teljesen) helyes oka az, hogy per pillanat a téma épp nem érdekel részletesen.

(És lehet hogy 2 hónap múlva meg fog. Úgyhogy a valóság rögzítése minnél részletesebb formában nagyon is helyes.)

Mert ez egy fórum. Mely nem egyenlő szervezett, szerkesztett referenciával. Az a wiki. Vagy akármi más műfaj.
Z80 System