Welcome, Guest. Please login or register.


Author Topic: 50 FPS -es játékok (Read 24204 times)

Offline Z80System

  • EP addict
  • *
  • Posts: 3848
  • Country: hu
Re: 50 FPS -es játékok
« Reply #15 on: 2013.October.21. 11:32:14 »
Ez a wopus nálam nem megy emuban ... elindul, betolja a screen -t, meg utána még valami masik képernyőt, aztan pedig pár másodperc múlva elfeketedik és semmi. Akárhányszor próbálom. 128K -val is semmi.

Rákerestem a fórumon, de nem találok ilyet, hogy ez rossz lenne ...

( Viszont azt látom, hogy nem először vergődök ezzel az 50 FPs -sel ... :) És a wopus mindíg elő is kerül ... )
Z80 System

Offline Z80System

  • EP addict
  • *
  • Posts: 3848
  • Country: hu
Re: 50 FPS -es játékok
« Reply #16 on: 2013.October.21. 11:58:51 »
Korábbi 50 FPS -es vergődéseimnél irta valaki, a

Shoot'em Up!

nevű cuccot, ezt sikerült elindítanom, és mintha ez elég jó gyors és reszponzív, valószínű 50 FPS lesz.
Z80 System

Offline Pgyuri

  • EP fan
  • *
  • Posts: 156
Re: 50 FPS -es játékok
« Reply #17 on: 2013.October.21. 13:40:08 »
Üdv,

Az 50 fps játékok a szokásos ok miatt nincsenek, egyszerűen lassú a Z80-as processzor hozzá.

A játékokban 2 megoldással állítható elő a kép, ha nincs semmilyen hardver layout vagy sprite:

1; Közvetlenül a videómemóriában történő műveletek.

Gyors rajzolási lehetőség, de ez csak akkor járható, ha nincs háttér vagy térbeli egymáson megjelenése az objektumoknak. Ha ezeknek még megfelelne (ami szinte kizárt), akkor is a "havazás" effektus szinte kikerülhetetlen.

2; Puffer használata

Itt jön képbe a Z80 lassúsága:

Ha a pufferben állítjuk elő a szükséges képet, ami így egy pillanat alatt tehető fel a képernyőre, így ott nem kell törölgetni, pixeles ütközést is könnyebb vizsgálni, akkor a puffer másolásának jelentős átviteli ideje van.

Ha például Spectrumnál maradva a teljes képet kellene frissíteni (azaz 6912 byte-ot), akkor még a leggyorsabban szervezett, teljesen speciális, trükkös puffer átmásolás sem képes a ~69000 T idő alatt átvinni a teljes képet.

Ezért volt szokás Spectrumon a képernyő 1 vagy 2 harmadát használni.

Enterprise-on persze az LPT tábla variálásáva lehet egy pillanat alatt átváltani a puffer-re, de gondoljunk arra is, hogy a puffert minden képösszeállítás előtt törölni kell (ami szintén idő), utána "rárajzolni", és még a játéknak ezernyi számítást (ütközés vizsgálatok, AI, egyéb objektumok mozgatása, stb.) is el kell végeznie az adott 1 képfrissítési ciklus alatt ahhoz, hogy 50 fps teljesíthető legyen.

Bőven elég a 12.5 fps is sokszor, főleg Spectrumnál, ahol még hangot is kell képezni. Ott már a 25 fps-es játékoknak is örülünk.

Hiába az Enterprise 4 Mhz-ja, a felbontásból és színekből adódóan csak úgy lehet 50 fps-es játékot írni, ha nagyon kicsi a képernyőrész, ahol zajlik a játék (ezt nem szeretjük) vagy kicsi a színfelbontás (akkor meg ez nem is igazi EP játék).


Lehet különben próbálkozni, de ha egyszer végigküzdesz egy akciójátékot, amit sebességhez optimalizálsz, hamar rájössz, hogy nagyon kicsi a Z80 teljesítménye, illetve rengeteg a számítási művelet. Ezért aztán a végletekig rövidítesz, trükközöl, de egy pont alá nem lehet lemenni. A függőleges LPT scroll technikai is csak annyit segít, hogy nem neked kell soronként feljebb vinni a képet, de ha két "sprite" pixelhelyes ütközését szeretnéd vizsgálni és ráadásul 8-10 objektum is mozog a képernyőn, akkor azt pufferben tudod elvégezni, ergo, azok törlése, rajzolgatása, ellenőrizgetése jelentős processzor idő, aminél 99 %, hogy kicsúszol az 1 képfrissítésből.

Természetesen előfordulhat, hogy egy játék teljesítheti az 50 fps-t (feladattól függ, ha egy emberkét kell a képernyő almákhoz rohangáltatni, akkor az simán belefér, de egy háttér előtt mozgó űrhajó (a szépség kedvéért helyenként átlátszó) és 6-8 ellenséges ufo plusz azok lövedékeinek folyamatos kezelése már nem), de a demok erre jobban alkalmasak.

Pgyuri

Offline endi

  • EP addict
  • *
  • Posts: 7298
  • Country: hu
  • grafikus, játékfejlesztõ, programozás, scifi, tudományok, vallás
    • Honlapom
Re: 50 FPS -es játékok
« Reply #18 on: 2013.October.21. 13:55:40 »
Quote from: Z80System
Ez a wopus nálam nem megy emuban ... elindul, betolja a screen -t, meg utána még valami masik képernyőt, aztan pedig pár másodperc múlva elfeketedik és semmi. Akárhányszor próbálom. 128K -val is semmi.

Rákerestem a fórumon, de nem találok ilyet, hogy ez rossz lenne ...

( Viszont azt látom, hogy nem először vergődök ezzel az 50 FPs -sel ... :) És a wopus mindíg elő is kerül ... )
igen, pár évente újra és újra beírjuk ugyanazt, velem is előfordult :)

amúgy meg ennek a topiknak nincs már értelme, mert a célja az volt hogy rájöjjél miért nem voltál boldog az EP-vel, arra meg már rájöttél

:O)
Vigyázat! Szektás vagyok! :)

Offline Z80System

  • EP addict
  • *
  • Posts: 3848
  • Country: hu
Re: 50 FPS -es játékok
« Reply #19 on: 2013.October.21. 13:59:05 »
Quote
Ez a wopus nálam nem megy emuban ... elindul, betolja a screen -t, meg utána még valami masik képernyőt, aztan pedig pár másodperc múlva elfeketedik és semmi. Akárhányszor próbálom. 128K -val is semmi.

Rákerestem a fórumon, de nem találok ilyet, hogy ez rossz lenne ...
Inkább erre reagálhatnál ... hogy futtassam ...
Z80 System

Offline Z80System

  • EP addict
  • *
  • Posts: 3848
  • Country: hu
Re: 50 FPS -es játékok
« Reply #20 on: 2013.October.21. 14:00:57 »
Megvan ... nem :128 -al kell 128K -t csinálni, hanem sima 128K -t kell beállítani az emunak a config -ban.
Z80 System

Offline Z80System

  • EP addict
  • *
  • Posts: 3848
  • Country: hu
Re: 50 FPS -es játékok
« Reply #21 on: 2013.October.21. 14:09:18 »
Hát nem tudom, csak emuban nézem, pedig vason kellene, a scroll tényleg elég símának tűnik így emuban, de a mozgások azok halálosak a Wopus -ban. Lassúak a mozgások, nem érzem egyáltalán reszponzívnak. Csalóka az emuban nézés is, meg igen kis frame számú animok vannak benne, az is lehet csalóka, de sztm ez nem 50 FPS -es játék, vagy ha esetleg mégis, akkor sikerült úgy beállítaniuk, hogy az 50 FPS -ből semmi ne legyen érzékelhető. ( Azt most itt nem is említve, hogy aki a Wopus -t készítette, azt leültetném elé 24 óráig, és csak akkor állhatna fel, ha túlélte a 24 órát ... :) Hát milyen eszetlen játszahatlanul nehéz játék már ez ? )
Z80 System

Online Zozosoft

  • Global Moderator
  • EP addict
  • *
  • Posts: 14738
  • Country: hu
    • http://enterprise.iko.hu/
Re: 50 FPS -es játékok
« Reply #22 on: 2013.October.21. 14:21:56 »
Emuban nézésnél még ott van az is, hogy Windows, VGA driver, monitor frissítési frekvenciája, stb

Offline Z80System

  • EP addict
  • *
  • Posts: 3848
  • Country: hu
Re: 50 FPS -es játékok
« Reply #23 on: 2013.October.21. 21:15:24 »
Na, mivel nem ömlenek az 50 FPS játékok, mert közben kiderült, hogy EP -re olyan talán kettő van, inkább írjunk ide olyan ötleteket, amit meg lehetne csinalni EP -n 50 FPS -re.

Az első ilyen, amit sztm ennél sokkal szebbre is meg lehetne csinálni, színesebbre és pixeles mozgásúra 50 FPS -esre,

és amivel annó hatalmas partikat vágtunk le, az ez: Squirm

második: Tutti Frutti

harmadik: Pacmania

tudom, hogy már van pacman szerűség, ráadásul valszeg 50 FPs -ses, de nem az "igazi" fíling szerintem, sokszor nem kanyarodik, nem tetszik a dupla pötty, és úgy általában sem a grafika.
« Last Edit: 2013.October.21. 22:13:39 by szipucsu, Reason: hozzászólások összevonása, hosszú linkek szépítése »
Z80 System

Online szipucsu

  • Global Moderator
  • EP addict
  • *
  • Posts: 9949
  • Country: hu
    • Támogató Támogató
    • Webnyelv.hu - Tanuljunk nyelveket!
Re: 50 FPS -es játékok
« Reply #24 on: 2013.October.21. 21:34:48 »
Quote from: Z80System
inkább írjunk ide olyan ötleteket, amit meg lehetne csinalni EP -n 50 FPS -re.
Csak az a baj, ezeket az ötleteket valószínűleg soha senki nem fogja megvalósítani...
Egyébként a Squirm nagyon jó, ötletes, élvezetes játék, és nem is lenne olyan nehéz megcsinálni. Basic-ben is meg lehetne csinálni talán, és azt Zzzippel lefordítani, csak grafikában "kicsit" elmaradna az igazitól.
Egyébként az a nagyon jó ezekben a Commodore játékokban, hogy egyszerű hangokkal is nagyon ötletesen, humorosan bántak, EP-n ilyen nem nagyon van. :(
100 SOUND SOURCE 2,STYLE 128,PITCH 25.2,SYNC 1
110 SOUND PITCH 25,SYNC 1
120 ! Videos

Offline endi

  • EP addict
  • *
  • Posts: 7298
  • Country: hu
  • grafikus, játékfejlesztõ, programozás, scifi, tudományok, vallás
    • Honlapom
Re: 50 FPS -es játékok
« Reply #25 on: 2013.October.21. 22:50:57 »
Vigyázat! Szektás vagyok! :)

Online szipucsu

  • Global Moderator
  • EP addict
  • *
  • Posts: 9949
  • Country: hu
    • Támogató Támogató
    • Webnyelv.hu - Tanuljunk nyelveket!
Re: 50 FPS -es játékok
« Reply #26 on: 2013.October.21. 23:07:46 »
Quote from: endi
nyitottam neked topikkkot itten:
Vicces. Egyik hozzászóló írja, hogy az összes szöveges kalandjáték 50 fps-en fut. :D
100 SOUND SOURCE 2,STYLE 128,PITCH 25.2,SYNC 1
110 SOUND PITCH 25,SYNC 1
120 ! Videos

Offline endi

  • EP addict
  • *
  • Posts: 7298
  • Country: hu
  • grafikus, játékfejlesztõ, programozás, scifi, tudományok, vallás
    • Honlapom
Re: 50 FPS -es játékok
« Reply #27 on: 2013.October.21. 23:39:24 »
Quote from: szipucsu
Vicces. Egyik hozzászóló írja, hogy az összes szöveges kalandjáték 50 fps-en fut. :D
haha ezzel már én is akartam itt poénkodni :)
Vigyázat! Szektás vagyok! :)

Offline Z80System

  • EP addict
  • *
  • Posts: 3848
  • Country: hu
Re: 50 FPS -es játékok
« Reply #28 on: 2013.October.22. 00:22:48 »
És egy újabb remake -elhető dolog a régi cuccok közül:

http://www.youtube.com/watch?v=CSxv3xtM3qo

Tulajdonképp én ezekkel a C16/C+4 -es cuccokkal előbb toltam már, minthogy EP -t láttam volna ...
Z80 System

Offline endi

  • EP addict
  • *
  • Posts: 7298
  • Country: hu
  • grafikus, játékfejlesztõ, programozás, scifi, tudományok, vallás
    • Honlapom
Re: 50 FPS -es játékok
« Reply #29 on: 2013.October.22. 12:36:47 »
amúgy 50fps-es játékot lehetne olyasmit is amit pár hete mutattam itt, ez ios game, hatalmas pixelekkel, scrollos, ugrálós

ok, mégse biztos mert pl col256-ban 80pixel széles... margók kihúzásával talán 100 pixel... 2mp alatt elscrollozna egy pálya... hm.. :) jó gyors game kéne ide, bár az az ios game is ilyen

és látványos is lehetne, hatalmas figurákkal
Vigyázat! Szektás vagyok! :)