Enterprise Forever
:HUN => Hardver => Illesztések => Topic started by: Kapitany on 2014.August.31. 13:08:15
-
Sziasztok!
A játékomat írogatva olvasgattam az EXOS Műszaki leírását, és elgondolkoztam, hogy milyen szenzációs lehetőségek rejlenek az EP hálózatkezelésében LAN-os játékok írására. Szeretnék majd ilyen funkciót építeni a készülő játékaimba.
Azt szeretném kérdezni, hogy kötött már valaki össze kettőnél több EP gépet hálózatba? Elég lenne ehhez valami T dugós megoldás, vagy építeni kellene egy EP-Hubot? Mennyire lenne bonyolult a kivitelezés? Volna kedve valakinek belevágni?
-
Te milyen játékot heggesztesz Kapitany ?
-
Te milyen játékot heggesztesz Kapitany ?
Mostanság kezdem átírni a BANG! körökre osztott spaghetti western kártyajátékomat gépi kódra, mert a BASIC memória megtelt, és a játék nagyon nincs kész. :) Utána Gazdálkodj Okosan-t. Ezek mind nagyon jók lennének LANban...
-
Nos, akkor mi nem fogunk konkurrenciát jelenteni egymásnak ... :)
-
Nos, akkor mi nem fogunk konkurrenciát jelenteni egymásnak ... :)
Az jó hír.. miért jelentettünk volna?
-
Egyéb játékokat is meg lehetne így csinálni, pl. Tron, vagy Hamika akár több kígyóval.
-
Az jó hír.. miért jelentettünk volna?
Semmiképp nem jelentettünk volna,
pont ezért (is) lett volna sztm ez egy jó vicc,
ha mellé pakoljuk az örök sirámaimat,
meg hogy milyen típusú játékokat hiányolok
az EP -ről...
-
Ha nekem kéne egy EP géptermet bekábelezni, akkor olyan átalakítókat csinálnék, ami két sztereó jack ajzatot köt rá a gép NET csatlakozójára, és utána sima sztereó jack kábelekkel lehetne összekötözgetni őket.
-
Ha nekem kéne egy EP géptermet bekábelezni, akkor olyan átalakítókat csinálnék, ami két sztereó jack ajzatot köt rá a gép NET csatlakozójára, és utána sima sztereó jack kábelekkel lehetne összekötözgetni őket.
Ez jó ötlet.. a facebookon most vetődött fel, hogy lehetne készíteni egy nyákot, aminek az egyik oldalára lapérintkezőket raknánk megfelelő távolságban és méretben, a másik oldalon pedig szabvány csatlakozó típusokra lennének kivezetve az EP portjai....
De hogyan kötnél össze 4-5 gépet a jack csatlakozóiddal?
-
De hogyan kötnél össze 4-5 gépet a jack csatlakozóiddal?
Szépen sorban, egyikből a másikba.
-
Szépen sorban, egyikből a másikba.
És azon fog működni a broadcast üzenet, meg ha két nem egymás melletti gép címzi egymást?
-
És azon fog működni a broadcast üzenet, meg ha két nem egymás melletti gép címzi egymást?
Éppen erről szól az egész EP LAN, hogy csak 3 szál drótot (GND, Adat, Állapot) kell végigvinni az összes gépen, a többit az EXOS megoldja szoftverből. EXOS könyvben részletesen le van írva a protokoll működése. De mindezzel nem kell foglalkozni a programodnak, csak a NET: eszközzel.
-
Éppen erről szól az egész EP LAN, hogy csak 3 szál drótot (GND, Adat, Állapot) kell végigvinni az összes gépen, a többit az EXOS megoldja szoftverből. EXOS könyvben részletesen le van írva a protokoll működése. De mindezzel nem kell foglalkozni a programodnak, csak a NET: eszközzel.
Ez egeszen emlekeztet a C64 altal hasznalt IEC buszra (par ott kicsit tobb vezetek van, ATN, CLK, DATA, GND esetleg meg a RESET is), ott is ugye tobb eszkoz ulhet a buszon, es ennek nevezetes lassusaga okozza a lassu a C64 disk kezelese temat, ami egy chip HW bugja miatta sw implementacio kapcsan kezdodott tortenelmileg meg a C64 elott, es igazabol lustak voltak kijavitani aztan, vagy nem tudom :)
-
Éppen erről szól az egész EP LAN, hogy csak 3 szál drótot (GND, Adat, Állapot) kell végigvinni az összes gépen, a többit az EXOS megoldja szoftverből. EXOS könyvben részletesen le van írva a protokoll működése. De mindezzel nem kell foglalkozni a programodnak, csak a NET: eszközzel.
Akkor nem lenne jobb, ha esetleg egy RJ-45-ösre menne ki a megfelelő szálakra, amiket esetleg egy hub magától tudna broadcastolni tovább a hasonló bekötésű kábelein? Meg lehet ezt vajon úgy csinálni, hogy átalakítás nélkül működjön ez egy hubbal, vagy ott már az foglalkozik packet header-ekkel meg protokolokkal?