Welcome, Guest. Please login or register.


Author Topic: Tesztelés (Read 43325 times)

Offline Tutus

  • EP lover
  • *
  • Posts: 679
  • Country: hu
    • Enterprise 128
Re: Tesztelés
« Reply #90 on: 2017.January.03. 11:04:27 »
Ha nem megy csődbe a cég, és kiadják a Sprite hardvert, akkor 99.9999% hogy egy a Nick/Dave chiphez hasonló fekete soklábú cucc lett volna a hardver lelke.
Szóval a fekete soklábút nem érzem csalásnak :-) (Csak engem bosszant, hogy nem értek hozzá :oops: )
És ahogy RAM/ROM bővítésből, turbóból, háttértárból is sokkal jobb/nagyobb van manapság, így ha lett volna gyári Sprite, abból is készült volna manapság jobb/nagyobb/okosabb :-) Vagyis egyből ugorhatunk erre a pontra, tehát mindent bele! :ds_icon_cheesygrin:

Nagyságrendileg én olyan 30000-t tippelnék árra.

Maximálisan támogatom Zozo hozzászólását! :)

Offline szalai56

  • EP user
  • *
  • Posts: 291
Re: Tesztelés
« Reply #91 on: 2017.January.03. 11:42:59 »
Szerintem ma már csak az új cuccokból érdemes építkezni, lásd SD kártya, EnterMice. Az ár egy másik kérdés, erre nem tudok....

Offline lgb

  • EP addict
  • *
  • Posts: 3563
  • Country: hu
  • æðsta yfirmaður
    • http://lgb.hu/
Re: Tesztelés
« Reply #92 on: 2017.January.03. 12:04:39 »
Aztán el kellene dönteni, hogy "mit is szeretnénk megcsinálni"? Az már fix, hogy mivel, de a funkciók mik legyenek? Értve ezen kérdés alatt ismét azt, hogy retró kütyühöz

Es mivel? :) Mert pl FPGA viszonylatban eleg szomoru a helyzet. Legtobb mai cucc az BGA tokozasu, meg 3V logikai szint, vagy meg kisebb, stb. Holott egy ebay-en kaphato osi Altera cuccos (van vagy 2-3kHUF, mini board-on pl EP2C5T144C8N, amugy CycloneII  ... oke BRAM az nudli, de egy kis kulso SRAM-mal meg mindig nem draga) siman egy teljes Z80-as gepet elbir, Z80-al egyutt marmint :) csak eppen annak beszerezhetosege mar nem igazan van biztositva :(

Quote
Lehet az a cél, hogy olyan hw készüljön, még ha modern cuccokkal is, ami az akkori időszakban (1984/5/6) reális lehetett volna.

Hat, hogy mi a realis ... Vegulis a Nick/Dave is egy custom ASIC cuccos mai szohasznalattal elve legalabbis, ha ugy nezzuk, nem egy Z80, amit megvehettel "barhol" (illetve ez utobbit meg ma is akar).

Offline geco

  • EP addict
  • *
  • Posts: 7082
  • Country: hu
    • Támogató Támogató
Re: Tesztelés
« Reply #93 on: 2017.January.03. 13:38:26 »
Engem sem zavar, ha új alkatrészekből készül, de kevésből :D
Támogatom a mindent (lehető legtöbb cuccot) bele verziót :)
Ebben a témában nem vagyok árérzékeny.

Offline ergoGnomik

  • EP addict
  • *
  • Posts: 1291
  • Country: hu
  • Stray cat from Commodore alley
Re: Tesztelés
« Reply #94 on: 2017.January.03. 17:05:29 »
Es mivel? :) Mert pl FPGA viszonylatban eleg szomoru a helyzet. Legtobb mai cucc az BGA tokozasu, meg 3V logikai szint, vagy meg kisebb, stb. Holott egy ebay-en kaphato osi Altera cuccos (van vagy 2-3kHUF, mini board-on pl EP2C5T144C8N, amugy CycloneII  ... oke BRAM az nudli, de egy kis kulso SRAM-mal meg mindig nem draga) siman egy teljes Z80-as gepet elbir, Z80-al egyutt marmint :) csak eppen annak beszerezhetosege mar nem igazan van biztositva :(
Abból kiindulva, hogy többé-kevésbé sorozatban gyártják a Vampire Amiga gyorsító kártyákat sem az FPGA beszerzés, sem a feszültség szint illesztés nem tűnik áthidalhatatlan problémának. Ráadásul balagesz hozzászólása alapján a hardver már eldöntött tény. Gondolom nem tökön szúrni készül saját magát. :ds_icon_cheesygrin:

Hat, hogy mi a realis ... Vegulis a Nick/Dave is egy custom ASIC cuccos mai szohasznalattal elve legalabbis, ha ugy nezzuk, nem egy Z80, amit megvehettel "barhol" (illetve ez utobbit meg ma is akar).
Ha abban az időben képesek voltak NICK-et és DAVE-et tervezni és gyártani, a korban már voltak hardver sprite megoldások és ezen felül még tervbe is vették ilyen bővítő gyártását, akkor nyugodtan feltételezhetjük, hogy a korabeli eszközök képességeivel bezárólag bármi efféle bővítés reális. Nagy különbséget úgy sem lehet majd látni: egyik egy fekete kocka lett volna, a másik meg egy fekete kocka lesz. :ds_icon_cheesygrin:

Offline lgb

  • EP addict
  • *
  • Posts: 3563
  • Country: hu
  • æðsta yfirmaður
    • http://lgb.hu/
Re: Tesztelés
« Reply #95 on: 2017.January.03. 18:18:04 »
Abból kiindulva, hogy többé-kevésbé sorozatban gyártják a Vampire Amiga gyorsító kártyákat sem az FPGA beszerzés, sem a feszültség szint illesztés nem tűnik áthidalhatatlan problémának.

Persze, hogy nem tunik annak. Azt probaltam szemlelteni, hogy _en_ a sajat szemszogembol mit latok problemanak :)  Ez persze nem jelenti azt, hogy ez problema masnak is, foleg annak, aki jaratosabb a temaban mint en.

Quote
Ráadásul balagesz hozzászólása alapján a hardver már eldöntött tény.

igen, pont ezert is kerdeztem, hogy mi lett a valasztott :)

Quote
Gondolom nem tökön szúrni készül saját magát. :ds_icon_cheesygrin:

??

Quote
Ha abban az időben képesek voltak NICK-et és DAVE-et tervezni és gyártani, a korban már voltak hardver sprite megoldások és ezen felül még tervbe is vették ilyen bővítő gyártását, akkor nyugodtan feltételezhetjük, hogy a korabeli eszközök képességeivel bezárólag bármi efféle bővítés reális. Nagy különbséget úgy sem lehet majd látni: egyik egy fekete kocka lett volna, a másik meg egy fekete kocka lesz. :ds_icon_cheesygrin:

Aham, ezt probaltam en is kifejezni, hogy egyaltalan nem baj ...

Offline ergoGnomik

  • EP addict
  • *
  • Posts: 1291
  • Country: hu
  • Stray cat from Commodore alley
Re: Tesztelés
« Reply #96 on: 2017.January.03. 19:31:13 »

No, akkor sikerült rosszul megfejteni mit akartál írni. :oops: Bocsesz!

Offline lgb

  • EP addict
  • *
  • Posts: 3563
  • Country: hu
  • æðsta yfirmaður
    • http://lgb.hu/
Re: Tesztelés
« Reply #97 on: 2017.January.03. 19:33:28 »
No, akkor sikerült rosszul megfejteni mit akartál írni. :oops: Bocsesz!

Nincs problema, en tisztaban vagyok vele, hogy neha nehezkesen fejezem ki magam :-D

Offline balagesz

  • EP user
  • *
  • Posts: 277
  • Country: hu
Re: Tesztelés
« Reply #98 on: 2017.January.03. 21:36:41 »
Szóval a fekete soklábút nem érzem csalásnak :-) (Csak engem bosszant, hogy nem értek hozzá :oops: )

Ennek örülök! :) (Bosszankodni meg fölösleges, tanulni kell aztán kész. :cool: ) Ilyen jellegű "nyavalygást" az EP kapcsán még nem éreztem amúgy, de azért jobb az ilyeneket is tisztázni, még mielőtt valaki csalódik.

És ahogy RAM/ROM bővítésből, turbóból, háttértárból is sokkal jobb/nagyobb van manapság, így ha lett volna gyári Sprite, abból is készült volna manapság jobb/nagyobb/okosabb :-) Vagyis egyből ugorhatunk erre a pontra, tehát mindent bele! :ds_icon_cheesygrin:

Szuper! (Még több munka... :oops:) Szerintem kell akkor majd csinálni egy "eredeti" implementációt, ami talán abban az időben elérhető lett volna, meg egy "kibővítettet", ami belefér. Így aztán mindenki boldog lehet. :) (Nyilván egy verzió lesz... ;) )

Nagyságrendileg én olyan 30000-t tippelnék árra.

Szóval olyan 100 EUR körül. Sok függ a majdani alkatrészek beszerzési lehetőségeitől is, de ez így már abszolút reális lehet. (Mondjuk a 3000 az nem lett volna az.)

Es mivel? :) Mert pl FPGA viszonylatban eleg szomoru a helyzet. Legtobb mai cucc az BGA tokozasu, meg 3V logikai szint, vagy meg kisebb, stb. Holott egy ebay-en kaphato osi Altera cuccos (van vagy 2-3kHUF, mini board-on pl EP2C5T144C8N, amugy CycloneII  ...

A "mivel" az nem véletlenül volt dőlt, az annyira biztos, hogy valami programozható logika lesz, nem korabeli (LS)TTL alkatrészek lesznek felhasználva. Amúgy pont az Altera egy érdekes lehetőség, lenne, ha nem vette volna meg őket az intel. (Mivel "tudjuk", hogy minek kellett neki, az Altera CPLD-i illetve kisebb FPGA-i marhára csak púp a hátukon (IMHO persze), nem tudom hogy hosszabb távon mennyire lehet számítani rájuk.)

Hat, hogy mi a realis ... Vegulis a Nick/Dave is egy custom ASIC cuccos mai szohasznalattal elve legalabbis, ha ugy nezzuk, nem egy Z80, amit megvehettel "barhol" (illetve ez utobbit meg ma is akar).

Persze, de akkor (IMHO továbbra is) nem lett volna reális pl. egy olyan HW, ami "korlátlan" számú sprite-ot ki tudott volna tolni a képre. Tehát lett volna mondjuk 8 db. 24×24 pixeles sprite, esetleg vízszintes / függőleges duplázással, meg beállítható 2/4/16 színű móddal, persze a vízszintes felbontást felezgetve. Ha most ennyit sikerülne megvalósítani, azért akkor szomorú lennék. :-D

Abból kiindulva, hogy többé-kevésbé sorozatban gyártják a Vampire Amiga gyorsító kártyákat sem az FPGA beszerzés, sem a feszültség szint illesztés nem tűnik áthidalhatatlan problémának. Ráadásul balagesz hozzászólása alapján a hardver már eldöntött tény. Gondolom nem tökön szúrni készül saját magát. :ds_icon_cheesygrin:

A jelszintek illesztése nem para, csak plusz alkatrész. :) A hardver csak annyira eldöntött, mint fent írtam: programozható logika lesz diszkrét IC-k helyett. Tulajdonképpen még az sem eldöntött, hogy FPGA lesz, mivel azzal még nem terveztem semmit. :oops: Az első ötleteim még CPLD-vel is megvalósíthatók, viszont közben jött pár újdonság, mint a "sima" képernyős lehetőség. Ezekhez kezd már olyan "méretű" CPLD tartozni, aminek az ára már belelóg az egyszerűbb FPGA-k ársávjába, ahol azért jóval több a lehetőség. Cserébe - számomra, még - ismeretlen terep. (De persze idézem magam: "Bosszankodni meg fölösleges, tanulni kell aztán kész. :cool: ")

Offline lgb

  • EP addict
  • *
  • Posts: 3563
  • Country: hu
  • æðsta yfirmaður
    • http://lgb.hu/
Re: Tesztelés
« Reply #99 on: 2017.January.03. 23:16:00 »
Erdekes a tema :) Alterat tenyleg megvette az Intel? Na errol le is maradtam. Bennem az tett mely bemyomast (bar ez MCU fronton ugye inkabb), hogy a Microchip megvette az Atmel-t. Btw, Atmel, nekik vannak kisebb FPGA-ik, ahol meg 5V-ra is gondoltak igy-ugy (tudom, ez az en maniam, hogy sajnalom, hogy logic level shift kell kulon meg ...). Mondjuk, a nagyratoro terv jo :) bar biztos nem egyszeru ... Ha most arrol van szo "csak", hogy az EXTCOL bemeneteket rangatja, es tud "fullscreen"-t adni, az elmeleti max felbontasban is, tudja a fene mennyi igy fejbol, de ugy 736 pixel szer 756 kornyeken (interlaced)? Az baratok kozt is 200Kbyte memoria kornyeken van (16 szinu modot feltetelezve), egyszerubb FPGA-kban nincs is ennyi block RAM, szoval vagy nagyon draga lesz, vagy kulso RAM kell, de akkor meg a kb 14MHz-es pixelclock mellett kell olvasgatni, hogy kozben a Z80 is hozzaferhet :-/ Es a sprite-okrol nem is beszeltunk, ha ez is lehet meg az emlitett fullscreen mode mellett is. Durva :) Mondjuk spec, ha 16 biten eri el a RAM-ot a cucc belsoleg, az nemileg enyhit az idozites szoritasan (ezert jo az FPGA belso bram-ja, ami meg akar adott esetben dual port-oskent is hasznalhato, nomeg joval gyorsabb is). Mondjuk, mega65-nel 192MHz a pixel clock :) es azt elvileg birja 256 szinu modoban is (igaz csak bram-bol, es az eleg draga FPGA azert, Xilinx Artix-7 abban is igy saccra fel mega bram ha van osszesen, vagy hasonlo, de csak igy nagysagrendileg tippelek, pontosan nem neztem utana).

Es akkor mar csak a 3D rendering hianyzik, Z-bufferelt, 4x antialias, 4 millio polygon/sec, izebize atomtuti (ez vicc akart lenni) :-)

A sprite kerdesnel meg anno is inkabb a max megjelenitheto sprite / scanline volt a limit, ez meg C64-nel sw-bol is cselezheto ("sprite multiplexing"), szoval a sprite fuggoleges felbontasa is inkabb mesterseges limit, elvileg semmi sem indokolja kulonoskeppen, foleg egy uj design-ban. A vizszintes felbontas es/vagy a sprite-ok max szama ami egy scanline-ba "belelog" az mar mas kerdes, az idozites miatt (persze, ha nincsenek hatalmas sprite-ok, az FPGA siman beranthatja bram-jaba a vsync alatt pl, es akkor akar az emlitett "fullscreen super 16 colour mode" mellett sem jelentenek a sprite-ok gondot nagyon).

Amugy csak erdekel a tema, melyeben oszinten szolva melyebben nem ertek hozza, szoval mindekitol bocsanat, nem okoskodni szandekozom, csak tenyleg erdekelnek a technikai reszletek, hatha tanulok belole valamit :) Ha nekiallsz, igazan lehetne rola vmi blogod, en szivesen olvasnam :)

Offline Ep128

  • EP addict
  • *
  • Posts: 1849
  • Country: hu
    • Honlapom
Re: Tesztelés
« Reply #100 on: 2017.January.04. 00:16:50 »
Maximálisan támogatom Zozo hozzászólását! :)

Én is! :-)

Offline balagesz

  • EP user
  • *
  • Posts: 277
  • Country: hu
Re: Tesztelés
« Reply #101 on: 2017.January.04. 23:28:25 »
Bennem az tett mely bemyomast (bar ez MCU fronton ugye inkabb), hogy a Microchip megvette az Atmel-t.

Hát, igen, az "ősi nagy rivális", ugye... :) A jelek ebben az esetben valamennyire biztatóak; ahogy most áll a történet, a Microchipnél kevesebb félnivalója van az Atmel portfóliójának, mint az intelnél az Alterának. :oops:

Btw, Atmel, nekik vannak kisebb FPGA-ik, ahol meg 5V-ra is gondoltak igy-ugy (tudom, ez az en maniam, hogy sajnalom, hogy logic level shift kell kulon meg ...).

A szintillesztést külön én se komálom, de úgy tűnik, hogy ez van. TTL kompatibilis bemenet egyre inkább nem lesz. :( Az Atmel FPGA-kkal "csak" az a gondom első körben, hogy nem találok hozzá fejlesztőkörnyezetet. :oops:

de ugy 736 pixel szer 756 kornyeken (interlaced)? Az baratok kozt is 200Kbyte memoria kornyeken van (16 szinu modot feltetelezve), egyszerubb FPGA-kban nincs is ennyi block RAM, szoval vagy nagyon draga lesz, vagy kulso RAM kell, de akkor meg a kb 14MHz-es pixelclock mellett kell olvasgatni, hogy kozben a Z80 is hozzaferhet :-/

Ennyi memoárt FPGA-val "kialakítani" eléggé pazarlásnak tűnik, mindenképpen kell külső RAM, amivel lehet hozni a kívánt sebességet. Ezt eddig úgy gondoltam, hogy a 14.xxxMHz-es sebesség duplája lenne a RAM buszsebessége, az meg lenne 16 bites, így a sávszélesség a 4×-e lenne. Ebből lehet gazdálkodni.

Amugy csak erdekel a tema, melyeben oszinten szolva melyebben nem ertek hozza, szoval mindekitol bocsanat, nem okoskodni szandekozom, csak tenyleg erdekelnek a technikai reszletek, hatha tanulok belole valamit :) Ha nekiallsz, igazan lehetne rola vmi blogod, en szivesen olvasnam :)

Ó, mondd csak bátran! Az ilyenekből szokott azért ihlet jönni bőséggel. :) A blog az jó kérdés, de ide úgyis írok egyelőre mindent. :)

Amúgy nézegettem alkatrészeket, és egy csöppet le is lettem hangolódva. :( Utoljára talán 2011 környékén nézegettem árakat, hát, eléggé meg lettem most lepődve... Pedig nem is értem hogy miért. Akkor 250 körül volt az euró, 200 alatt meg a dollár. Ma meg 300 körül van mindegyik... Aztán volt egy cég, akitől alkatrészt vettünk, őket megvette kilóra egy másik cég, akik csak "nagyker", magánszemélyként nem lehet vásárolni náluk. Az árak viccesek, leginkább mindenből egész kiszerelést (IC-kből mondjuk komplett tálcát vagy csövet) lehet csak venni, szóval van fejvakargatás rendesen... :evil:

Offline Zozosoft

  • Global Moderator
  • EP addict
  • *
  • Posts: 14722
  • Country: hu
    • http://enterprise.iko.hu/
Re: Tesztelés
« Reply #102 on: 2017.January.04. 23:34:40 »
Aztán volt egy cég, akitől alkatrészt vettünk, őket megvette kilóra egy másik cég, akik csak "nagyker", magánszemélyként nem lehet vásárolni náluk. Az árak viccesek, leginkább mindenből egész kiszerelést (IC-kből mondjuk komplett tálcát vagy csövet) lehet csak venni, szóval van fejvakargatás rendesen... :evil:
Nem tudom, hogy ez esetleg segítség-e.

Offline lgb

  • EP addict
  • *
  • Posts: 3563
  • Country: hu
  • æðsta yfirmaður
    • http://lgb.hu/
Re: Tesztelés
« Reply #103 on: 2017.January.05. 08:53:52 »
Ennyi memoárt FPGA-val "kialakítani" eléggé pazarlásnak tűnik, mindenképpen kell külső RAM, amivel lehet hozni a kívánt sebességet. Ezt eddig úgy gondoltam, hogy a 14.xxxMHz-es sebesség duplája lenne a RAM buszsebessége, az meg lenne 16 bites, így a sávszélesség a 4×-e lenne. Ebből lehet gazdálkodni.

Aham. Csak turbo EP-re is gondolni kell, de amugy oke :) Az is erdekes kerdes, hogy milyen RAM, sima SRAM, vagy esetleg valami SDRAM, akarmi. Ez utobbi erdekessege hogy foleg jellemzoen video RAM szeru felhasznalasnal ki lehet aknazni mindenfele plusz sebesseget, viszont hat frissiteni kell meg minden, de azert nem egy olyan DRAM mint anno volt :D Pl most peldakent a C64DTV-t tudom felhozni, ahol 2Mbyte SDRAM van, amit 32 biten er el, es raadasul folyamatos, linearis olvasasnal joval gyorsabb is. Na persze, nem feltetlen egyszeru egy SDRAM controllert irni VHDL-bol (hogy a DDR-rol ne is beszeljunk, multkor veletlenul megneztem mi az abra Mega65 eseten a Nexys-4 FPGA board DDR felhasznalasaval ... haaaat meg homerseklet kompenzaciot is kell irni bele, hogy ne hibazzon, meg ilyen hulyesegek ... otletem sincs, hogy egy modern PC-ben ezt hogy oldjak meg ...). Bar, spec, szerintem nem kell nekunk tobb mega RAM, ami miatt a sima SRAM felhasznalasa mar "problemas" lenne :D

Quote
Amúgy nézegettem alkatrészeket, és egy csöppet le is lettem hangolódva. :( Utoljára talán 2011 környékén nézegettem árakat, hát, eléggé meg lettem most lepődve... Pedig nem is értem hogy miért. Akkor 250 körül volt az euró, 200 alatt meg a dollár. Ma meg 300 körül van mindegyik... Aztán volt egy cég, akitől alkatrészt vettünk, őket megvette kilóra egy másik cég, akik csak "nagyker", magánszemélyként nem lehet vásárolni náluk. Az árak viccesek, leginkább mindenből egész kiszerelést (IC-kből mondjuk komplett tálcát vagy csövet) lehet csak venni, szóval van fejvakargatás rendesen... :evil:

Hmm, multkor youtube-on pont talaltam egy videot, valami "Decline of hobby electronics?" vagy mi volt a cime, eleg sok ismert arc nyilatkozott benne. Hogy ugye anno, through hole technika, nyomtak iparban is, otthon is, no problem. Manapsag viszont az SMD technika mar olyan szintekre maszik, amit otthon nem igazan lehet egyszeruen muvelni, foleg ha az extrem kis "morzsa" meretu alkatreszekrol van szo, no meg egy BGA tokozasu cuccot forrasszon be egy atlag szerencsetlen mint en ... foleg aki PCB-t sem akar csinalni ugye (jo lesz a proto board is, stb ...), mert ahhoz se technikaja, se penze, hogy allandoan rendelgessen innen-onnan kicad/eagle/stb gerber file-okat kuldozgetve ... Kerdes, hogy meddig tart ki a jelenlegi helyzet, jelenleg meg fut a through hole technika, mert keletebbre meg mindig megeri nehol hogy par szerencsetlennek adjanak 1-2 dollart egy hetre, es forrasszak kezzel, mert igy nem kell venni belulteto gepeket stb (no persze, nem a nagyon nagy volumenu gyartasnal itt sem mar eleve) ... De azert egyre inkabb a "kezzel/otthon szinte lehetetlen" hozzaallas terjed, tehat par evtized mulve nem tudom, lehet kapni egyaltalan barmi alkatreszt majd, amit egy atlag hazi barakacsolo tud hasznalni :-/ Illetve, hat biztos (javitas, miegymas) de ezek szama folyamatosan csokken, jelenleg is belefutottam olyan dolgokba, hogy kineztem par remek kis IC-t datasheet alapjan, es persze mind csak valami elvetelmult tokozasban gyartodik mar eleve ... Az meg nem feltetlen eri meg - hosszu tavon persze - hogy csak hobby celjara mindebol gyarsanak szamukra is kezelheto format :( A masik meg, hogy eleve nyilvan a tomeges vetelre es felhasznalasa optmilizalnak, egy belulteto gepnek (pick&place macine, vagy hogy hijjak a dragat) beadsz egy teljes reel-t (illetve akar egyszerre tobb tucatnyit is, a kulonbozo komponensekhez ...), aztan azzal elvan, nyilvan nem egyesevel akarnak alkatreszeket adogatni, a csomagolasa sem olyan ... No mind1, bocsanat a ram jellemzo szokasos off-topic-ert ...

Node, az eredeti temara visszaterve:

Amugy amikor anno en ilyet kepzeltem el (nem mintha jelenlegi VHDL tudasommal meg tudnak csinalni - ennel joval egyszerubb dolgot sem -, dehat almodozni lehet ... ja es nem is EP fronton, "csak ugy"), akkor arra jutottam, hogy adott egy max memoria fele ertelmezett savszelesseg. Ami ebbe belefer, azt miert ne adnam. Azaz, ha full resolution max szinmelyeseggel (itt ugye "csak" negy bit, ha EXTCOL input-rol van szo) eppen belefer, akkor annyi, de ha pl fele felbontast ker az ember, abbol ket layer-re is futja :D Es akkor pl kulon pozicionalhato egyik a masik fole stb. Sot, ha egy layer alatt (jo, hulye nevet adtam neki ...) azt ertjuk, hogy egy teglalap alaku terulet, ami lehet akkora mint a screen vagy kisebb is (es van/lehet atlatszosagi info is), akkor vegulis a sprite is egy-egy "kicsi" (nem fullscreen) layer. Sot maga a teljes kep is egy "layer" vegulis (igy meg akar scroll-ozni is lehet, ha kicsit arrebb teszed ki, stb, sprite eseten ez a sprite pozicionalasa, de egy teljes screen eseten annak gorgetese pl). No, es persze EP eseten jon a trukk, hogy kozben Nick is kitehet barmit, sot lehet allitani is, hogy az EXTCOL altal kapott infot hogyan ertelmezze, stb. Az mar nagyon messzire vezet, es szerintem "tul bator otlet" is, hogy mi van, ha magat az EP-t modositod "bent", hogy a Nick-bol kijovo 8 bitnyi infot magadra tolod, es esetleg "felulbiralod" adott esetben, majd a vegen ki is adod magadbol (es erre kapcsolodna az, ami az EP-n amugy a Nick 8 bitnyi kimenetere erkezik mint aktualis "szin") igy akar 256 szinu modokkal is lehet szorakozni (itt most ls is allok, mert eszembe jutott, hogy akar tobb mint 8 bitet is kiadhat, es csinalni sajat D/A-t, akkor meg lehetne palatta regiszter EP szinekhez - ami by default az EP palettat adna persze -, de ehhez mar melyen bele kene nyulni sok helyen az EP-be, ami a Nick utan van a videokimenetig bezarolag).

Offline endi

  • EP addict
  • *
  • Posts: 7298
  • Country: hu
  • grafikus, játékfejlesztõ, programozás, scifi, tudományok, vallás
    • Honlapom
Re: Tesztelés
« Reply #104 on: 2017.January.05. 11:33:35 »
érdekes amit írtok az elektronikáról, szerelésről.
én már régóta azt hittem hogy az otthoni szerelést meg lehet úszni akár forrasztás nélkül is, mert azt hittem hogy alap-egységekből építkezik az ember, amik sokat tudnak, programozhatók stb. de ami ez alatt van azt is csak össze lehet kötözgetni. tehát azt hittem hogy ic-k meg ellenállások forrasztgatása az (házilag) rég elavult vagy nem célszerű dolog.

az ep-hw építésnél meg azt is vegyétek szerintem figyelembe hogy lesz-e aki alkot rá valamit, illetve hogy mit... szerintem nem nagyon lesz olyan se aki akár a sprite-okat kihasználná (max valami egyszerű demó)... de ne legyen igazam
Vigyázat! Szektás vagyok! :)