Nick 2.0
Van egy nem használt mód a nickben:
Kiterjeszteném a NICK memóriahozzáférését az EP teljes 4MB memóriájára.
Ez a nem használt mód kiterjesztett-grafikus mód lenne. Ebben a módban az LD 1 pointert és az LD2 egyik bájtját együtt kezelném. Így egy 20 bites címet alkotva ami az EP teljes memóriájában bárhova mutathat.
Sikerült az EP32 emulátort átépíteni, úgy hogy Graphics hires 4 módban 256 színnel tudok megjeleníteni.
Jól néz ki! :smt023 Azonban lehet, hogy csak az én szememmel van valami baj, de nekem kicsit sárgásnak tűnik az új változat. Ez vajon mitől lehet?
... ezzel minden követ elgörgettünk, hogy gyönyörű EP játékokat játszhassunk.Sajnos nem. :( Legfeljebb gyönyörű EP 2.0 játékokat. Kérdés, hogy hogyan lesz mindenkinek ilyen gépe és ki fogja írni azokat a játékokat? :(
... ezzel minden követ elgörgettünk, hogy gyönyörű EP játékokat játszhassunk.A CPU meg legyen min 10MHz és legalább 2db.
Nem CLK hanem M azaz CLK/4 vagy 5
~LDIR (bájt*5)+4 /CLK 256*1024*5 1310720 clk , 4MHz 1sec 1000000 :) :)
Sajnos nem. :( Legfeljebb gyönyörű EP 2.0 játékokat. Kérdés, hogy hogyan lesz mindenkinek ilyen gépe és ki fogja írni azokat a játékokat? :(
A CPU meg legyen min 10MHz és legalább 2db.
Talán a bírnák az a mennyiségű másolást bájt mozgatást.
~LDIR (bájt*5)+4 /CLK 256*1024*5 1310720 clk , 4MHz 1sec 1000000 :) :)
Sajnos nem. :( Legfeljebb gyönyörű EP 2.0 játékokat. Kérdés, hogy hogyan lesz mindenkinek ilyen gépe és ki fogja írni azokat a játékokat? :(
Hát ezt már tényleg nem értem.
Ezeknél a régi gépeknél a max képfrissítés 25Hz (nem muszály ilyen gyorsan, lehe ennek a fele is). Ha 25Hz-zel scrollozza a képet 1 pixellel, akkor csak 1024 pixelt kell kirajzolni oszloponként erre van 1/25Hz=40ms ideje.
Ha nem így csinálnám, hanem a teljes kép átírást választanám, akkor a CPU-nak 320x240 kép esetén 76.800 pixelt kellene kirajzolnia.
Melyik a jobb 76k pixel kirajzolása vagy 1024db ?
Erre nem nagyon tudok más megoldást, mint NICK 2.0-ban tárolt SPRITE táblázat, és memóriában tárolt alakzat. A sprite mérete még kérdéses, majd a tesztek megmutatják meddig lehet elmenni.Nick 2.0 ...
Persze, hogy olvasta! Még hozzá is szólt, ha olvastad az erről nyitott fórumtémát. A két projekt teljesen eltérő irányban halad. Az Issue 7 kompatibilis kíván maradni az eredeti hardverrel, de kiegészítené az alaplapot a ma elérhető szolgáltatások egy részével és esetleg hozzáadna kompatibilitást nem megváltoztató újabb bővítményeket. A Nick 2.0 teljesen új alapokra helyezett, látszólag a rendszer szűk keresztmetszeteit jelentősen kitágító, felülről részlegesen kompatibilis Enterprise változat szeretne lenni.Oké, értem én :) A kérdés igazán arra volt kihegyezve, hogy hogyan valósítja meg ezt kézzel fogható Nick 2.0 formájában :)
Oké, értem én :) A kérdés igazán arra volt kihegyezve, hogy hogyan valósítja meg ezt kézzel fogható Nick 2.0 formájában :)
És hogyan cseréli majd le a meglévő, régi Nick helyett?
Ha én (mi, mint közösség) lemondtunk erről a projektről, akkor? ... Oké, én örülnék ha sikerülne!
Én ezzel kapcsolatban semmi segítséget és támogatást nem kaptam (kb. hülye ötlet volt részemről, úgy érzem...).
Az Issue7-nél is: ki garantálja majd azt, hogy a donor alaplapból sérülésmentesen kiforrasztja majd a Nick-et és Dave-et?
Ezt senki nem kérdezte, de én most felvetem ezt! Lehet, hogy rossz helyen, de majd átteszem az Issue7 topicba is ezt a kérdést.
Ez az, hogy eleve nem is kellene kiforrasztani semmit sehonnan. Le kellene gyártatni újra a NICK -et és a DAVE -et is. A fene sem akar régi alaplapokat gyilkolászni és "hátha sikerül" -alapon nekiesni a kiforrasztásoknak.Szerintem pedig le kellene adni a rendelést újabb 100.000 Enterprise 128-ra. Jó reklámmal azonnal el is lehetne adni az egészet:
Szerintem pedig le kellene adni a rendelést újabb 100.000 Enterprise 128-ra. Jó reklámmal azonnal el is lehetne adni az egészet:Vicces vagy, mint tengeralattjárón a rácsos ablak...
https://www.youtube.com/watch?v=QOAbKfxwkjk