Welcome, Guest. Please login or register.


Author Topic: HID kezelés Arduino -val (Read 74965 times)

Offline Z80System

  • EP addict
  • *
  • Posts: 3848
  • Country: hu
Re: HW készítés Arduino-val
« Reply #435 on: 2014.October.26. 18:30:13 »
Quote
A reset gomb jo oldalara kototted be?

Persze, ott mérem rajta a +5V -ot, aztán ha reszetet nyomok, akkor az onnan eltűnik,
de ha mcu -val húzom le, akkor megmarad.

Ha nincs az EP -re kötve az mcu láb, akkor meg lemegy alacsonyba.

Quote
csak kosd 1Kohm-os (vagy amennyi az EP-ben is van) ellenallasan at a +5V-ra, aztan nezd meg, hogy ugy le tudja-e huzni

Kipróbálom, de ennek így kell lennie, hiszen ez a helyzet az EP esetben is ...

Kellene valami kapcsolótranyó, amit meg lehet vezérelni 5V -al, és rövidzárközelbe megy át ...
Z80 System

Offline Z80System

  • EP addict
  • *
  • Posts: 3848
  • Country: hu
Re: HW készítés Arduino-val
« Reply #436 on: 2014.November.15. 01:28:23 »
Na, végre volt egy kis időm fejleszteni a billtyűt ...

Meglett a reszet gond, természetesen én rontottam el, simán lehúzza az mcu a reszetet is ... az volt a durva, hogy utána még ki is mértem magamnak, hogy jó amit csinálok, csak nem húzza le ... :oops:



Átalakítottam kicsit flexibilisebbre a kódot, hogy be lehessen hekkelni EPs és PCs kombinációkat is (persze a PCs az nem konfigurálható jelenleg), hogy lehessen olyan dolgokat megcsinálni mint az X PCs billentyűzetkombóra kiadott Y EPs billentyűzetkombó. És persze ezek ne akadjanak össze, minden értelemszerűen működjön.

Ennek eredménye képpen működik a home/end és page up/dn, vagy amit csak akarok.

Csináltam magamnak külön "nagyon hideg reszet" gombot is a hagyományos reszet mellé, ami abból áll, hogy a PC billtyűn ugyanúgy egy billentyűt nyomok, mint a síma reszetnél, de annál a gombnál EP -n nem csak reszetet nyom, hanem C billentyűt is nyom párhuzamosan ...



Most hogy ettől a reszet bénázástól végre megszabadultam, következő lépés az a frissülés lesz, hogy ne csak kérelemre frissítse a B5 -t ... ettől azt várom, hogy megjavulnak olyan szituációk (pld. a bam bigdemo színusz part menü), amelyikekről Zozo azt hiszi, hogy valójában a PC billentyűzet sebessége miatt vannak, valójában meg csak tigrian sem implementálta a kérés nélküli frissülést, és kész ...

Ott ahol van folyamatos kérelem, olyan reszponzív és szuper a PC billentyűvel a kontroll (játékoknál) mint semmi más, se internal joy, se EP billtyű ... sztm. ilyen "sebesség probléma" nem is létezik ... legalábbis remélem ... :)



Ha pedig meglesz a kérelem nélküli frissülés, akkor jöhet végre az egér ... csak ott még mindíg nincs infó a mouse.xr -ről ... a végén még magamnak kell megcsinálnom ... :)
Z80 System

Offline Z80System

  • EP addict
  • *
  • Posts: 3848
  • Country: hu
Re: HW készítés Arduino-val
« Reply #437 on: 2014.November.15. 04:05:17 »
Megcsináltam egy legegyszerűbb frissítést (4 asm utasítás van egy cli/sei pár között), és valóban van valami sebességprobléma is ... :(

Tehát elvben javult,
pld. mikor a bamsoft bigdemo legelső részében a nagy zöld vízköpő van a képen,
akkor frissítés nélkül, ha nem nyomod még a loop előtt le az ESC -et, hogy a az első beolvasáskor már lenyomott ESC -et olvasson,
akkor nem lép ki abból a ciklusból, és nem tudsz továbbmenni a demóban egyáltalán.

A frissítéssel tovább lehet menni rendesen.

Viszont a színusz rész menüjében a frissítéstől függetlenül képtelen vagyok rendesen csak 1 lépést arrébb menni, legyen szó navigálásról vagy érték állításról ...
Mondjuk nagyon nem aggódok, mert emlékszem hogy ez egy baromi szélsőség volt, mert én még a beépített joy -jal is alig tudtam egyesével léptetni ... majd még 1X kipróbálom hogy a beépített funkcióbillentyűkkel tudok -e 1 -es léptetést elérni az értékeken ... nekem PC billentyűzeten ha nagyon figyelek, hogy gyorsan csináljam, akkor stabil 2 lépés a norma ... egyet még sosem sikerült, ha nem figyelek, akkor meg 3-5 -öt is lép ...

De sztm. normál esetekben (játékok) ez nem jelent problémát ... ezt a menüt szerintem simán csak eltolták bamék és kész ...

Persze attól még nem tökéletes a billtyű, az igaz ...

Mondjuk arra azért kíváncsi lennék, hogy maga a billtyű a lusta, és nem adja elég gyorsan oda a szószt,
vagy az mcu/program -nak szűk a keresztmetszete ahhoz, hogy ne menjen ez a menü stabilan ...

Milyen jó hogy csináltak ilyen béna menüket is annó ... így lehet rajtuk tesztelni ilyet ... :)
« Last Edit: 2014.November.15. 13:00:27 by Z80System »
Z80 System

Offline Zozosoft

  • Global Moderator
  • EP addict
  • *
  • Posts: 14743
  • Country: hu
    • http://enterprise.iko.hu/
Re: HW készítés Arduino-val
« Reply #438 on: 2014.November.15. 09:28:49 »
Izgalmasan hangzik!
Ha jól sejtem az a minimális idő ami alatt elküldi a billentyűzet a lenyomva/felengedve kódot, több mint amennyi az 1 pöccintéshez kéne.

Offline Z80System

  • EP addict
  • *
  • Posts: 3848
  • Country: hu
Re: HW készítés Arduino-val
« Reply #439 on: 2014.November.15. 13:08:08 »

Quote
Ha jól sejtem az a minimális idő ami alatt elküldi a billentyűzet a lenyomva/felengedve kódot, több mint amennyi az 1 pöccintéshez kéne.

Hát meg van még egy elég kézenfekvőnek tőnő lehetőség is ...

Lehet hogy más a kapcsolási útja a PC billentyűnek, mint az EP beépített billentyűnek. Lehet hogy meg van oldva, hogy a billentyűk mozgási útjának bizonyos SZAKASZÁN kapcsolva tartja a gombot (fóliát, mert persze nincs kapcsolós billtyűm még), míg az EP -nél tudjuk hogy egy iszonyat kis pozícióváltozás is rögtön billtyű le/fel kapcsolást eredményez, mert direkt a kapcsolat a mechnaikai mozgás és a fólia között.

És azt a szakaszt fizikailag nem tudod megfelelő gyorsan mindkét irányban teljesíteni, mert nem elég gyors a kezed és a billtyű visszatérítés rugója ...
Z80 System

Offline Z80System

  • EP addict
  • *
  • Posts: 3848
  • Country: hu
Re: HW készítés Arduino-val
« Reply #440 on: 2014.November.15. 13:36:58 »
Hát ha az előző kérdésre nem is derül fény (hogy mechanikai vagy elektronikai lassúságról van -e szó), de az biztos hogy billentyűzet kérdés a dolog,
mert kipróbáltam másik három billentyűzettel, és mindhárommal tudtam 1 -esével lépni a színusz rész menüjében ... :)

És a három közül amikkel tudok, kettőt USB->PS/2 konverterrel kell használni, csak a harmadik eredetileg is PS/2 -s.

Kár hogy az a billentyű, amit használni fogok, azzal pont nem lehet ... akárhogy is próbálom ...

Persze a másik háromnál is extrém nehéz ... szinte így pöckölni kell a billentyűket, de azokkal megfelelő koncentráció és (kéz)sebesség esetén stabilan működik.

Mondjuk mint mondtam én emlékszem, hogy nekem a rendes beépített EP joy -jal is küzdős volt ...
Z80 System

Offline Z80System

  • EP addict
  • *
  • Posts: 3848
  • Country: hu
Re: HW készítés Arduino-val
« Reply #441 on: 2014.November.15. 13:52:08 »
A billentyűt akkor tehát (még megmatricázok pár gombot egy billtyűn :)) ilyen 0.1 -es verzióban és 4 MHz -es géphez késznek tekinthetjük, kellemesen használható.

Akkor hát legközelebbi lépés az egerentyű lesz ...
« Last Edit: 2014.November.15. 14:08:03 by Z80System »
Z80 System

Offline Z80System

  • EP addict
  • *
  • Posts: 3848
  • Country: hu
Re: HW készítés Arduino-val
« Reply #442 on: 2014.November.15. 14:23:31 »
Zozo, ha neked kéne belehekkeld a mouse.xr -be hogy menjen egy másik mouse hw -val, akkor miből tartanád célszerűnek a kiindulást ?

Fogjak egy mouse.xr -t és hekkeljek bele hexában ? Vagy az a dissassembly amit egyszer valaki felrakott a mouse.xr -ről, az fordítható vissza bináris mouse.xr -nek ?

Vagy nincs lövésed se ?
Z80 System

Offline Z80System

  • EP addict
  • *
  • Posts: 3848
  • Country: hu
Re: HW készítés Arduino-val
« Reply #443 on: 2014.November.15. 17:53:51 »
Hát ... olyan billentyűzet matricát adtak el, amin nincs csillag a jelek között ... szorzásjel ... mindíg kell legyen valami meglepi ... most így két kukacom lesz ... :)

Mondjuk nem lett szép, de legalább marha ronda lett és eszetlen sokáig tartott ... kitalálhatnának már ezekhez is valami szerszámot ... na de mindegy, most jó lesz, aztán idővel úgyis szerzek valami standard cherry mx -es cuccot, amikre meg lehet rendelni olyan billentyű festéseket, amilyeneket csak akarsz ...
« Last Edit: 2014.November.15. 18:43:50 by Z80System »
Z80 System

Offline Z80System

  • EP addict
  • *
  • Posts: 3848
  • Country: hu
Re: HW készítés Arduino-val
« Reply #444 on: 2014.November.15. 18:26:36 »
Hmmm ... rájöttem, hogy lehet hogy a rosszándékúak kihagyták a csillagot a készletből, viszont én nagyon okosan több készletet is rendeltem mindjárt ... a többit a fantáziátokra bízom ... :)

(Mellesleg megmagyarázom a megboldogult F9-F12 gombok jelentését is ... :))
Z80 System

Offline Z80System

  • EP addict
  • *
  • Posts: 3848
  • Country: hu
Re: HW készítés Arduino-val
« Reply #445 on: 2014.November.15. 19:09:40 »
Fúúúú ... itt van egy még az előzőnél is advancedebb verzió ...

Most még az okoz nagy fejtörést hogy vajon a reszeteket is lecseréljem "(R)eset" és "(C)old reset" betűkre, vagy azokat hagyjam így jeleknek ... :)

(Azt hiszem jelek maradnak, az jól elkülöníti a reszet gombokat a másik két igazából is létező gombtól ...)
Z80 System

Offline Z80System

  • EP addict
  • *
  • Posts: 3848
  • Country: hu
Re: HW készítés Arduino-val
« Reply #446 on: 2014.November.15. 20:32:36 »
Na ... még tovább fokoztam az evszámmnesszt ...

Meghekkeltem, hogy CTRL+ALT+DEL is reszeteljen, és a CTRL+ALT+INS pedig szuper hidegreszeteljen ... a meglévő egygombos megoldások mellé ...

Fénysebességgel fejlődnek a dolgok ... :)
Z80 System

Offline Z80System

  • EP addict
  • *
  • Posts: 3848
  • Country: hu
Re: HW készítés Arduino-val
« Reply #447 on: 2014.November.15. 21:10:11 »
Appám, milyen veszett jó lesz majd egy tenkeyless cherry mx gombos EP billentyűzet ... :)

Még azon is lesz jópár billentyű, amire lehet speciális jelentéseket rakni (kombinálás nélkül is),
a numpad teljesen felesleges ... még csak be sem konfiguráltam magamnak, nem használom semmire ... (nem mintha PC -n használnám :)) ...
Z80 System

Offline Z80System

  • EP addict
  • *
  • Posts: 3848
  • Country: hu
Z80 System

Offline Z80System

  • EP addict
  • *
  • Posts: 3848
  • Country: hu
Re: HW készítés Arduino-val
« Reply #449 on: 2015.August.21. 01:30:25 »
Continued from here (sorry hungarian guys, I did not want to begin a new topic):

https://enterpriseforever.com/hardware/entermice-joy-ps2-mouse-interface/msg48693/#msg48693


Quote
I think is better to modify your Arduino keyboard project to  assign the auxiliary keyboard keys on a game, to a button on a joystick. Almost every game have an internal joystick mode. Space is Fire1, but as you say, some programs or games need more buttons that are assigned to a key.

Hmmm ... now you made me thinking ...

It seems a very clever idea from this point of perspective ... the perspective of the EP softwares ...

But there are other viewpoints ...

- I am lazy and I do not like to hack hardwares ...

- When I see soldering iron, I usually begin to cry ...

- And the outlet problem:

Manipulating the keyboard matrix require a minimum of 15 wires (with power+ground+reset) on the motherboard of the EP.

I think of normal EPs with original cases.

So I have to take out 15 wires from the EP, if I want to place the arduino outside of the EP, connecting the keyboard and/or joysticks to it.

With a PS/2 keyboard, that is possible to place the arduino inside the EP, and taking out as few as 4 wires from the EP (or 6 wires, if I would like to be able to refresh the sw in the arduino without assembling the EP, cause I begin to cry from screwdrivers, too :)).

In this case, the joy or controller wires would be an additional 6-9 (or even more, up to 15*2, depending on the pinout and protocol of the joy) wires to take out from the EP ... I would not like that too much ...

And the configuration would be the next problem ... How you mention too, in this way we cannot avoid being able to configure the mapping from the joy directions to keys ... I would have to solve this configuration (don't forget, arduino is inside the EP) from the EP to arduino ...

(Formerly I thought about these things, I could be able to read the keyboard states into arduino (switching the connected arduino lines to input), and in this way the configuration could be possible. Pressing a key on the EP internal keyboard, and after that pressing a connected joystick button, the arduino would be able to set up the mapping between those.)

But this would not be easy, too.


And still ... this is a very interesting idea, you mentioned.


Maybe that would be the nicest (and most involved ... :)) solution,

I would left the keyboard handler arduino inside the EP,
I would take out only 6 wires from the EP,
I would extend the software of the inside arduino with the above configuration feature,

and

I would use an external arduino, as well,
and that arduino would convert the different joy and controller inputs to PS/2 keyboard outputs ... :)

In this case I would connect my joys/controllers like PS/2 keyboards to the EP.
Probably it would not be so important connecting a PS/2 keyboard AND a PS/2 joy/controller together to the EP. And it would not be possible ...

But the joys/controllers would work as keyboards ... and the softwares would be compatible with those ...
« Last Edit: 2015.August.21. 12:37:29 by Z80System »
Z80 System