4 jelet tud, a négyszögjel mellett a háromszögjel, a szinusz jel,
Szinuszt azt nem
Illetve közvetve lehet ahhoz hasonlót előállítani a szűrővel (azaz például háromszögjelből aluláteresztő szűrővel). Fontos viszont, és ezt nem említetted, a valódi analóg rezonáns szűrő, amelynek aluláteresztő-, felüláteresztő-, és sávszűrő kimenete is van, amelyeket tetszőleges kombinációban keverni lehet. Kár, hogy csak egy szűrő van, de még így is nagyon hasznos, és a jobb SID-re írt zenék és hangeffektusok igyekeznek is kihasználni. Ezen kívül a négyszögjel kitöltési tényezője állítható, és lehetőség van szinkronizálásra egy másik csatornával (ilyenkor a szinkronizált csatorna a másik csatorna frekvenciáján újraindul 0 fázisról), amik szintén hasznos, és analóg szintetizátorokban gyakran használt funkciók. Említést érdemel még a pontosabb (16 bites) frekvencia, amely 0.05872539 Hz egységekben lineárisan állítható. Így például a normál A hangnál két oktávval mélyebb 110 Hz-es hangnál a felbontás kb. 1 / 1873, EP-n ugyanez 1 / 1136 körüli érték; ez ugyan nem túl nagy eltérés, de nagyobb frekvencián egyre nagyobb, pl. 220 Hz-nél már 1 / 3746 a SID és 1 / 568 a DAVE, 440 Hz-nél pedig ez 1 / 7492.5 illetve 1 / 284. A CPC az alacsonyabb hang órajel miatt az EP-nél kétszer pontatlanabb. Talán nem túl nagy jelentőségű, de előny még a jobb minőségű zajgenerátor: 23 bites (8388607 bit után ismétlődik a minta), és a kimenet nem csak 1, hanem 8 bitet használ fel, tehát jobban hasonlít valódi analóg fehérzajra, mint a többi gépen, ahol a zajkimenet csak 0 vagy 1 lehet.
De a DAVE is tud néhány olyan dolgot, amit a többi gép nem (sztereó hang, 6 bites hangerő és DAC mód - ami trükkös és az SNDPLAY-ben használt megoldással akár 7 bites is lehet, 4 csatorna (még ha az egyik csak zaj lehet is), és a különböző torzítások hasznosak lehetnek effektusoknál és például cintányérszerű hangok előállításánál). Csak nagyon kevés az eredeti EP program
, ezért tűnik a DAVE rosszabbnak az AY-nál, mert azt az átiratoknál nem lehet tökéletesen emulálni.