Welcome, Guest. Please login or register.


Author Topic: Az álom EP projekt ... (Read 108496 times)

Offline Z80System

  • EP addict
  • *
  • Posts: 3848
  • Country: hu
Re: Az álom EP projekt ...
« Reply #225 on: 2018.October.30. 20:57:09 »
És ezek (a tápcsati) egyébként teljesen szabványok ? Sose teszik valamelyiknek kicsit máshova az egyik lábát, vagy ilyesmi ?
Z80 System

Offline Z80System

  • EP addict
  • *
  • Posts: 3848
  • Country: hu
Re: Az álom EP projekt ...
« Reply #226 on: 2018.November.03. 04:18:00 »
Egyet mondjatok meg nekem feleim ... :)

Ha egyszer majd elérek oda, hogy EP -re játékot fogok írni ...

Akkor most, hogy tényleg van 10 MHz -es gépem ...

Mi fog engem visszatartani, hogy 10 MHz -re írjam a játékot ? ? ? :oops:

Az tutkó hogy az legalább 2X olyan jó játék lehetne ...

2X annyi dolog férhetne bele az 50 Hz -be ... :)


Nemviccelek ... :)

Télleg ... :)
« Last Edit: 2018.November.03. 12:12:26 by Z80System »
Z80 System

Offline Z80System

  • EP addict
  • *
  • Posts: 3848
  • Country: hu
Re: Az álom EP projekt ...
« Reply #227 on: 2018.November.03. 04:28:05 »
10 MHz -en az Amaurote 50 FPS -es ... :)

Csak kár hogy cserébe olyan gyors is ... :(

Z80 System

Offline Zozosoft

  • Global Moderator
  • EP addict
  • *
  • Posts: 14779
  • Country: hu
    • http://enterprise.iko.hu/
Re: Az álom EP projekt ...
« Reply #228 on: 2018.November.03. 06:08:29 »
Mi fog engem visszatartani, hogy 10 MHz -re írjam a játékot ? ? ? :oops:
Remélem semmi! Ha már van ilyen, legyen program is rá!

Offline endi

  • EP addict
  • *
  • Posts: 7298
  • Country: hu
  • grafikus, játékfejlesztõ, programozás, scifi, tudományok, vallás
    • Honlapom
Re: Az álom EP projekt ...
« Reply #229 on: 2018.November.03. 10:33:04 »
 Most se tart vissza semmi hogy 10 MHz-re írjál játékot, hiszen  Aki hatékonyan akar fejleszteni, az Emulátorban csinálja.
Vigyázat! Szektás vagyok! :)

Offline Z80System

  • EP addict
  • *
  • Posts: 3848
  • Country: hu
Re: Az álom EP projekt ...
« Reply #230 on: 2018.November.03. 12:41:48 »
Quote
Remélem semmi! Ha már van ilyen, legyen program is rá!

Quote
Most se tart vissza semmi hogy 10 MHz-re írjál játékot, hiszen  Aki hatékonyan akar fejleszteni, az Emulátorban csinálja.


Hmmm ... hát tényleg ... ha jobban meggondoljuk ...

Most hogy Zozo is azt mondja, hogy nem húz a szíve a 4 MHz felé,
és tulajdonképp (ritka magasztos pillanat, plakátoljuk ki valahova) endinek is igaza van,

ha jobban meggondoljuk, ha valaki 10 MHz -re ír programot,
azzal a 4 MHz -esek nem tudnak majd játszani (élvezhetően),

de mindenki tudja tolni emulátorban ...

Szóval az emu azért egy sokat egyszerűsítő, közös platform dolog ...


(Persze azért tudom, hogy ez önámítás ... :) 4 MHz lenne az igazi.
10 MHz (nem mint opció, hanem mint követelmény) az szégyen és gyalázat ... :))


De úgyis elcsábulok ...

Z80 System

Offline Z80System

  • EP addict
  • *
  • Posts: 3848
  • Country: hu
Re: Az álom EP projekt ...
« Reply #231 on: 2018.November.03. 13:24:59 »
Ahogy így ezen morfondírozok, kezdek rájönni hogy ez egy átpriorizálódásban is manifesztálódhat ...

Ha beadom a derekam ennek a 10 MHz dolognak,
akkor lehet hogy az EP alaplap felújítási projekt hátracsúszhat utolsó lépésnek,
és a játékfejlesztés előrejöhet a helyére ...

Mert akkor hiába lenne a nagyoncsecse 4 MHz -es lapom,
10 MHz -es játék fejlesztéséhez a 10 MHz -es lap kell ...

Szóval ha először csinálnám a felújítást, akkor mikor kész, csak elrakhatnám a szekrénybe ...

Mert a játékfejlesztés nem 5 perc lesz ugye ...

Z80 System

Offline Tomato77

  • EP user
  • *
  • Posts: 399
  • Country: hu
    • Támogató Támogató
Re: Az álom EP projekt ...
« Reply #232 on: 2018.November.03. 13:51:02 »
Lehet, hogy úgy kellene megírni a programot, hogy valamilyen módon fusson 4 MHz-en is, nagyobb órajelen pedig legyen még szebb a játék, jobb grafikával vagy több fps-sel. Tudom, hogy így sokkal nehezebb megcsinálni, de akkor úgy lehetne kihasználni egy erősebb gép képességeit, hogy közben megmaradna a kompatibilitás is egy alap géppel.
Kotasoft

Offline Z80System

  • EP addict
  • *
  • Posts: 3848
  • Country: hu
Re: Az álom EP projekt ...
« Reply #233 on: 2018.November.03. 14:09:12 »
Hát ja ... de nem hinném hogy azt be akarnám vállalni ...

Úgy értem ilyen 8 bites gép, 4/10 MHz váltásnál a sebességkülönbség nagyon erős gameplay akár játékkoncepció differenciákat okozhat.

Nem lehetetlen amit mondasz, csak nagyon nehéz.
Vagy nem mersz rendesen rátervezni, mert 4 MHz is, és akkor csak valami habcsók lesz a különbség 10 MHz -en,
vagy pedig nagyon gyík lesz a 4 MHz -es verzió ... És én nagyon nem szeretem a kompromisszumokat ...
Z80 System

Offline szipucsu

  • Global Moderator
  • EP addict
  • *
  • Posts: 10108
  • Country: hu
    • Támogató Támogató
    • Webnyelv.hu - Tanuljunk nyelveket!
Re: Az álom EP projekt ...
« Reply #234 on: 2018.November.03. 16:40:13 »
Vagy nem mersz rendesen rátervezni, mert 4 MHz is, és akkor csak valami habcsók lesz a különbség 10 MHz -en,
vagy pedig ...
Az elmélkedések helyett inkább próbálj meg már valami akármit is írni EP-re, és idővel kiderül, mi lehet belőle! :D
Igaz, a lángelmék is először teljesen kidolgozzák fejben előre az egészet, és csak a kész művet vetik papírra... vagyis editor/asmon/akármilyen képernyőre. Jelen esetben az utóbbival sincs semmi gondom.
100 SOUND SOURCE 2,STYLE 128,PITCH 25.2,SYNC 1
110 SOUND PITCH 25,SYNC 1
120 ! Videos

Offline Z80System

  • EP addict
  • *
  • Posts: 3848
  • Country: hu
Re: Az álom EP projekt ...
« Reply #235 on: 2018.November.03. 17:10:42 »
Quote
Igaz, a lángelmék is először teljesen kidolgozzák fejben előre az egészet

Na akkor vazze, az en EP jatekom, az egy epikus remekmu lesz ... :)

Z80 System

Offline ergoGnomik

  • EP addict
  • *
  • Posts: 1350
  • Country: hu
  • Stray cat from Commodore alley
Re: Az álom EP projekt ...
« Reply #236 on: 2018.November.03. 18:38:26 »
Vagy nem mersz rendesen rátervezni, mert 4 MHz is, és akkor csak valami habcsók lesz a különbség 10 MHz -en,
vagy pedig nagyon gyík lesz a 4 MHz -es verzió ... És én nagyon nem szeretem a kompromisszumokat ...
Erre a problémára a legegyszerűbb megoldás, hogy kimaxolod a játékkal a 4 MHz-es masinát, és a "maradék 6 MHz-et" elégeted digi zenével. :)

Offline szipucsu

  • Global Moderator
  • EP addict
  • *
  • Posts: 10108
  • Country: hu
    • Támogató Támogató
    • Webnyelv.hu - Tanuljunk nyelveket!
Re: Az álom EP projekt ...
« Reply #237 on: 2018.November.03. 18:45:28 »
Na akkor vazze, az en EP jatekom, az egy epikus remekmu lesz ... :)
EP-ikus!
100 SOUND SOURCE 2,STYLE 128,PITCH 25.2,SYNC 1
110 SOUND PITCH 25,SYNC 1
120 ! Videos

Offline endi

  • EP addict
  • *
  • Posts: 7298
  • Country: hu
  • grafikus, játékfejlesztõ, programozás, scifi, tudományok, vallás
    • Honlapom
Re: Az álom EP projekt ...
« Reply #238 on: 2018.November.03. 18:57:08 »
szerintem te úgyis 50Hz-s "finom" mozgásra törekszel, az meglesz 10MHz-n, 4-en meg lesz 20 mondjuk... mindenki elégedett lesz :)
Vigyázat! Szektás vagyok! :)

Offline Z80System

  • EP addict
  • *
  • Posts: 3848
  • Country: hu
Re: Az álom EP projekt ...
« Reply #239 on: 2018.November.03. 19:07:24 »
Quote
szerintem te úgyis 50Hz-s "finom" mozgásra törekszel, az meglesz 10MHz-n, 4-en meg lesz 20 mondjuk... mindenki elégedett lesz :)

Valaki elszállt egy kicsit ...

Ez akkor lenne igaz, ha lenne a kódban korrekt idő kezelés.
De ahhoz elég sok prociidő kellhet 8 bit integeren ...

Ezért ritka is a 8 bites játékokban a mai játékokban magától értetődő idő kezelés.
Mit gondolsz mitől gyorsul fel a gyönyörű 50 FPS -es Amaurote triplájára 10 MHz -en ...
Mozgás, animáció, minden ... Mintha rányomnál a fast forward -ra ...

Szóval ha 10 MHz -re írom, akkor nem csak az FPS esik 4 MHz -en felénél is kisebbre,
hanem a játék (mozgás és animáció) sebessége is ...

Nem hinném hogy az elég a 4 MHz -es bódottához ...
Z80 System