Welcome, Guest. Please login or register.


Author Topic: EP128emu (Read 138416 times)

Offline geco

  • EP addict
  • *
  • Posts: 5027
  • Country: hu
  • OS:
  • Windows NT 10.0 Windows NT 10.0
  • Browser:
  • Firefox 59.0 Firefox 59.0
    • View Profile
Re: EP128emu
« Reply #1215 on: 2018.April.30. 16:54:00 »
2.0.11.2 beta Windows installerek, új epcompress verzióval:

Király, köszi szépen, most jöttem rá, hogy valójában a MIDI's verzió volt a 2.0.11.2, és fent is van nálam is, csak alapból a 2.0.11.1-es verziót használom, de az epcompress miatt fel is teszem egyből :)

Offline IstvanV

  • EP addict
  • *
  • Posts: 4706
  • OS:
  • Linux Linux
  • Browser:
  • Firefox 58.0 Firefox 58.0
    • View Profile
Re: EP128emu
« Reply #1216 on: 2018.May.23. 17:46:49 »
Tuby128 kérésére rövid leírás az emulátor fordításáról Windowson. Ehhez a következőkre van szükség:

* az aktuális Git forráskód (.zip formátumban letölthető)
- (hasonló módon fordítható a plus4emu is, ami innen tölthető le, néháy újdonság egyébként is van csak a forráskódban)
* Python 2.7
* SCons 3.0
* MinGW csomag (32 bites vagy 64 bites), ez ugyan meglehetősen régi verzió, de én ezt használtam, és mindent tartalmaz a fordításhoz (FLTK, stb.)

Ha a fentiek mind megvannak, akkor megfelelően be kell állítani a PATH környezeti változót, hogy a rendszer mindent megtaláljon (python.exe, gcc.exe, stb.). A MinGW-t célszerű C:\ alatt kicsomagolni, hogy a C++ fordító C:\mingw64\bin\g++.exe vagy C:\mingw32\bin\g++.exe útvonalon legyen elérhető.

Az SConstruct file-ban Windowson történő fordításnál jelenleg van néhány hiba, amelyek az alábbi módosításokkal javíthatók:
Code: Diff
  1. @@ -39,12 +39,9 @@
  2.      compilerFlags = ' -Wno-long-long -Wshadow -g -O0 ' + compilerFlags
  3.      compilerFlags = ' -Wall -W -pedantic ' + compilerFlags
  4.  else:
  5.      compilerFlags = ' -Wall -O3 ' + compilerFlags
  6. -    if (os.uname()[4][:5] == 'armv7'):
  7. -        compilerFlags = compilerFlags + ' -mtune=generic-armv7-a '
  8. -    else:
  9. -        compilerFlags = compilerFlags + ' -mtune=generic '
  10. +    compilerFlags = compilerFlags + ' -mtune=generic '
  11.      compilerFlags = compilerFlags + ' -fno-inline-functions '
  12.      compilerFlags = compilerFlags + ' -fomit-frame-pointer -ffast-math '
  13.  
  14.  # -----------------------------------------------------------------------------
  15. @@ -175,10 +172,9 @@
  16.      if oldSConsVersion:
  17.          return env.Copy()
  18.      return env.Clone()
  19.  
  20. -ep128emuLibEnvironment = Environment(ENV = { 'PATH' : os.environ['PATH'],
  21. -                                             'HOME' : os.environ['HOME'] })
  22. +ep128emuLibEnvironment = Environment(ENV = { 'PATH' : os.environ['PATH'] })
  23.  if linux32CrossCompile:
  24.      compilerFlags = ' -m32 ' + compilerFlags
  25.  ep128emuLibEnvironment.Append(CCFLAGS = Split(compilerFlags))
  26.  ep128emuLibEnvironment.Append(CPPPATH = ['.', './src'])
  27. @@ -359,9 +355,9 @@
  28.          if flName.endswith('.fl'):
  29.              cppName = flName[:-3] + '_fl.cpp'
  30.              hppName = flName[:-3] + '_fl.hpp'
  31.              Command([cppName, hppName], flName,
  32. -                    'fluid -c -o %s -h %s $SOURCES' % (cppName, hppName))
  33. +                    'C:\\mingw64\\bin\\fluid.exe -c -o %s -h %s $SOURCES' % (cppName, hppName))
  34.              cppNames += [cppName]
  35.      return cppNames
  36.  
  37.  ep128emuLibSources = Split('''

Fordításra az alábbi parancsok használhatók (ezek csak példák, a paraméterek listája itt olvasható):

scons win64=1 midi=0 - 64 bites verzió MIDI támogatás nélkül
scons win32=1 midi=0 - 32 bites verzió MIDI támogatás nélkül
scons win64=1 midi=1 - 64 bites verzió MIDI támogatással (régi Windowsokon nem biztos, hogy működik)
scons win64=1 midi=1 -c - a fordítás során létrejött file-ok törlése (clean)
scons win64=1 midi=1 -j 4 - párhuzamos fordítás négy szálon, sokkal gyorsabb, de Windowson Python bővítés telepítését igényelheti

Offline Tuby128

  • EP lover
  • *
  • Posts: 920
  • Country: hu
  • OS:
  • Windows 7/Server 2008 R2 Windows 7/Server 2008 R2
  • Browser:
  • Firefox 52.0 Firefox 52.0
    • View Profile
Re: EP128emu
« Reply #1217 on: 2018.May.23. 18:58:03 »
Miért kell
* Python 2.7
* SCons 3.0
a fordításhoz?
 Azt hittem az kód C-ben van, és MinGW mindent intéz.

Offline IstvanV

  • EP addict
  • *
  • Posts: 4706
  • OS:
  • Linux Linux
  • Browser:
  • Firefox 58.0 Firefox 58.0
    • View Profile
Re: EP128emu
« Reply #1218 on: 2018.May.23. 19:26:53 »
Az SCons a fordítást és a függőségek kezelését automatizálja, a Python-ra pedig az SCons futtatásához van szükség.

Szerk.: előfordulhat, hogy a rendszer nem találja az SCons-t, akkor a teljes útvonalat kell megadni (pl. C:\Python27\Scripts\scons), vagy azt is a PATH-hoz adni.
« Last Edit: 2018.May.23. 19:59:03 by IstvanV »

Offline Zozosoft

  • EP addict
  • *
  • Posts: 13026
  • Country: hu
  • OS:
  • Windows NT 10.0 Windows NT 10.0
  • Browser:
  • Firefox 61.0 Firefox 61.0
    • View Profile
    • http://enterprise.iko.hu/
Re: EP128emu
« Reply #1219 on: 2018.August.06. 10:16:17 »
A 2.0.11.1 elvileg még működik, a 2.0.11.2-vel már problémák vannak, valószínűleg a PortMidi miatt. De egyes gépeken előfordult már hasonló hiba, talán driver függő lehet
Nálam volt ilyen. Most felfrissítettem a gépet Win10-re, és megy 2.0.11.2!
Annak ellenére, hogy maradt a gépben a 20 éves rádiós hangkártya, amit XP-s Windows update-ből kinyert driverrel erőszakoltam rá a 10-re :ds_icon_cheesygrin:

Offline Ep128

  • EP addict
  • *
  • Posts: 1560
  • Country: hu
  • OS:
  • Windows NT 10.0 Windows NT 10.0
  • Browser:
  • Firefox 61.0 Firefox 61.0
    • View Profile
    • Honlapom
Re: EP128emu
« Reply #1220 on: 2018.August.06. 23:24:57 »
Nálam volt ilyen. Most felfrissítettem a gépet Win10-re, és megy 2.0.11.2!
Annak ellenére, hogy maradt a gépben a 20 éves rádiós hangkártya, amit XP-s Windows update-ből kinyert driverrel erőszakoltam rá a 10-re :ds_icon_cheesygrin:

Ez tetszik! :-)

Offline endi

  • EP addict
  • *
  • Posts: 6710
  • Country: hu
  • grafikus, játékfejlesztõ, programozás, scifi, tudományok, vallás
  • OS:
  • Windows 7/Server 2008 R2 Windows 7/Server 2008 R2
  • Browser:
  • Chrome 67.0.3396.87 Chrome 67.0.3396.87
    • View Profile
    • Honlapom
Re: EP128emu
« Reply #1221 on: 2018.August.06. 23:57:14 »
én egy 2002-es képnézegetőt használok a mai napig, de nem gondoltam hogy valaki hw-ben is megelőzi ezt :)

jut eszembe, egy 1998-as képkonvertálót is használok :)
A diplomás magyar programozó megcsinált egy pacmant egy év alatt, majd lefikázta a világ legjobb játékait. :D

Offline szipucsu

  • EP addict
  • *
  • Posts: 7281
  • Country: hu
  • OS:
  • Windows 7/Server 2008 R2 Windows 7/Server 2008 R2
  • Browser:
  • Firefox 61.0 Firefox 61.0
    • View Profile
    • Webnyelv.hu - Tanuljunk nyelveket!
Re: EP128emu
« Reply #1222 on: 2018.August.07. 07:07:47 »
én egy 2002-es képnézegetőt használok a mai napig, de nem gondoltam hogy valaki hw-ben is megelőzi ezt :)

jut eszembe, egy 1998-as képkonvertálót is használok :)
Az semmi. Én 1985-ös számítógépet is használok!
SOUND SOURCE 3,STYLE 16,LEFT 16,RIGHT 64,SYNC 2
SOUND SOURCE 2,STYLE 128,PITCH 25.2,SYNC 2
SOUND PITCH 25,SYNC 2
Videos

Offline Povi

  • EP addict
  • *
  • Posts: 1689
  • Country: hu
  • OS:
  • Windows NT 10.0 Windows NT 10.0
  • Browser:
  • Chrome 68.0.3440.84 Chrome 68.0.3440.84
    • View Profile
    • http://povi.fw.hu
Re: EP128emu
« Reply #1223 on: 2018.August.07. 08:02:45 »
Az semmi. Én 1985-ös számítógépet is használok!
de a legújabb szoftverekkel!!! :-D
*** Speicherplatz zu klein

Offline szipucsu

  • EP addict
  • *
  • Posts: 7281
  • Country: hu
  • OS:
  • Windows NT 10.0 Windows NT 10.0
  • Browser:
  • Chrome 67.0.3396.99 Chrome 67.0.3396.99
    • View Profile
    • Webnyelv.hu - Tanuljunk nyelveket!
Re: EP128emu
« Reply #1224 on: 2018.August.07. 11:59:56 »
de a legújabb szoftverekkel!!! :-D
Igen, kell hozzá külön szoftver meg hardver, hogy a midi, mod és mp3 fájlokkal elboldoguljon. ;)
SOUND SOURCE 3,STYLE 16,LEFT 16,RIGHT 64,SYNC 2
SOUND SOURCE 2,STYLE 128,PITCH 25.2,SYNC 2
SOUND PITCH 25,SYNC 2
Videos

Offline Z80System

  • EP addict
  • *
  • Posts: 3812
  • Country: hu
  • OS:
  • Windows 7/Server 2008 R2 Windows 7/Server 2008 R2
  • Browser:
  • Chrome 70.0.3538.77 Chrome 70.0.3538.77
    • View Profile
Re: EP128emu
« Reply #1225 on: 2018.November.06. 00:41:09 »
Egy ismerősöm arcade kabinetet akar építeni magának, és miután leszóltam a TFT verziót, elkezdte érdekelni a CRT ...

Ő is RPi -vel nyomul, és kiderült hogy az RPi -n van composite video out, és támogatja a 5xxi -t, 480i -t, meg ilyesmiket,
vagyis ilyen régi CRT TV -ket, composite video bemeneteket meghajtani tökéletes,

és erőlködnek rajta, hogy minnél korrektebb progresszív működésre is rábírják.


Szóval ezeken tipródunk itt, és közben eszembe jutott egy kérdés az ep128emu2 -vel is ...


Ha egy eszköz, amin fut az ep128emu2, az támogatna valami ilyesmit mint 240p vagy 312p, vagy mittudoménmit is kéne támogasson
(nem feltétlenül az RPi, csak elvileg),
akkor lehetne az ep128emu2 -t úgy futtatni rajta, hogy a pixelek 1:1 arányban legyenek kirajzolva ?

Tehát arra gondolnék, hogy ami az emulátorban az EP -nek 1 scanline, azt valóban 1 scanline -al rajzolja ki a monitor ?
Tehát ha mondjuk 240p -t támogatna valamelyik hardver amin fut az ep128emu2,
akkor azt tekintenénk annak a függőleges területnek, amit annó a TV meg tudott jeleníteni,
az itt az emulátorban mondjuk beállítható lenne, hogy a 312 sor melyik 240 sorát jelenítse meg,

de fontos lenne (nyilván), hogy az igazi (mondjuk 240p, PC monitor) szinkronjához legyen szinkronizálva az EP,
és mind vízszintesen, mind függőlegesen 1:1 legyen a pixelek aránya.

Így akkor el lehetne -e érni, hogy ami az emulátorban egy scanline, azt ténylegesen a monitor (TV) 1 scanline -al rajzolja ki ?
(Feltételezzünk mondjuk egy TV -t monitornak, ami ugye 15 KHz képes.)

Tudnánk kapni így "ugyanolyan, hardver scanline -os" képet egy TV -n az emuból,
mintha igazi vas EP lenne ugyanarra a TV -re kötve ?
(Azzal a különbséggel persze, hogy a szinkron az kötött maradna,
ha 240p, akkor mondjuk 240p, és szoftver vágná be a képet 240p -re.)

Ha igen, milyen nehéz lenne ezt beépíteni az emulátorba ?

« Last Edit: 2018.November.06. 00:44:46 by Z80System »
Z80 System

Offline endi

  • EP addict
  • *
  • Posts: 6710
  • Country: hu
  • grafikus, játékfejlesztõ, programozás, scifi, tudományok, vallás
  • OS:
  • Windows 7/Server 2008 R2 Windows 7/Server 2008 R2
  • Browser:
  • Chrome 69.0.3497.100 Chrome 69.0.3497.100
    • View Profile
    • Honlapom
Re: EP128emu
« Reply #1226 on: 2018.November.06. 13:10:30 »
komolyan kezdek aggódni érted :)
amúgy szerintem neked a 8 vagy 16k monitor lesz a megoldás. ott már nem fogod nagyítóval se látni hogy 1 pixel az juj hajaj juj juj 1.01 pixelen jelent meg :)

:D
A diplomás magyar programozó megcsinált egy pacmant egy év alatt, majd lefikázta a világ legjobb játékait. :D

Offline IstvanV

  • EP addict
  • *
  • Posts: 4706
  • OS:
  • Linux Linux
  • Browser:
  • Firefox 58.0 Firefox 58.0
    • View Profile
Re: EP128emu
« Reply #1227 on: 2018.November.06. 17:46:48 »
A 288 soros (interlace nélkül) látható függőleges felbontást a forráskód több helyen "bedrótozva" tartalmazza, így nehezen módosítható. :oops: De megoldható olyan módosított verzió, ami levágja valamilyen kisebb fix méretre, például 240 sorosra.

Offline Z80System

  • EP addict
  • *
  • Posts: 3812
  • Country: hu
  • OS:
  • Windows 7/Server 2008 R2 Windows 7/Server 2008 R2
  • Browser:
  • Chrome 70.0.3538.77 Chrome 70.0.3538.77
    • View Profile
Re: EP128emu
« Reply #1228 on: 2018.November.06. 19:54:27 »
Quote
De megoldható olyan módosított verzió, ami levágja valamilyen kisebb fix méretre, például 240 sorosra.


Na közben én néztem ezt az RPi -n, és ezen az új RPi -n (3B+) állítolag már megoldottak a 240p -t
(nem tudom a pontos sorszámokat most, de mind a pal mind a ntsc felbontású progressziv képet),

és az RPi azt tudja tolni a komponens video kimenetén (ami korábban csak az interlace -eket tudta),

ill. már csináltak hozza 15 KHz RGB scart kimenet kártyát (van az RPi -nek mindenféle precíz kép kimenete),
amivel állítólag tükör kép van (mert ugye a kompozit attól még kompozit minőség marad, hogy progresszív és nem zizeg).

Szóval maga az RPi ezt teljesen tudná, rá lehet kötni a 15 KHz SCART bemenetekre is, progresszívben.


Ha egy utolsó poszt processzing lépésben lenne a végső crop, az úgy teljesen jó volna, persze.
Nem is gondoltam, hogy belülre kéne tenni ...
csak az kéne, hogy valami shortcut key -jel mozgatni lehessen a window -t (amit látunk a teljes EP képből),
és ennek a window -nak a méretét be léhessen állítani a settingsben,
és a kimenetet pedig raw pixelekre lehessen állítani, semmi filter semmilyen irányban, 1:1 pixelek ... nem ?


És akkor a TV -n elvben ugyanazt kéne lássam, mintha az EP generálná a cuccot ... nem ?
És csak a TV "filtere" lenne a nyers pixeleken (video jelen) ...
« Last Edit: 2018.November.06. 20:02:23 by Z80System »
Z80 System

Offline Z80System

  • EP addict
  • *
  • Posts: 3812
  • Country: hu
  • OS:
  • Windows 7/Server 2008 R2 Windows 7/Server 2008 R2
  • Browser:
  • Chrome 70.0.3538.77 Chrome 70.0.3538.77
    • View Profile
Re: EP128emu
« Reply #1229 on: 2018.November.06. 20:00:55 »
Magára az RPi -re egyébként vannak kész image -ek, amiket csak rá kell másolni egy kártyára,
és a "világ minden emulátora" rajta van, tényleg rengeteg, én néztem,
az összes konzol, csomo arcade, 8 bites gépek, Amiga, minden ...


Az ep128emu2 -t egyébként mennyire lehet leforditani mondjuk Raspbian alá ?
A Raspbian az egy Linux disztró, a "hivatalos" RPi OS.

Maga az RPi ugye ARM, és a GPU -ja HW -ból OpenGL ES 2 -t tol ...


Nagyobb művészet lehet ?
(Én annó nekimentem desktop Linux -on hogy biztos pikpakk lefordítom,
hát tévedtem ... :))
« Last Edit: 2018.November.06. 20:04:11 by Z80System »
Z80 System