Welcome, Guest. Please login or register.


Author Topic: ep128emu 2.0.9 (Read 113117 times)

Offline nyuzga

  • EP addict
  • *
  • Posts: 2280
  • Country: hu
Re: ep128emu 2.0.9
« Reply #240 on: 2016.February.14. 11:16:30 »
A Quality-böl is vissza lehet venni.

Offline minmax

  • Beginner
  • *
  • Posts: 41
Re: ep128emu 2.0.9
« Reply #241 on: 2016.February.14. 12:21:26 »
A Quality-böl is vissza lehet venni.

Még ez valamennyit javít is OpenGL alatt a hangon, de még ha nullára veszem, akkor is akadozik. Pedig az emu CPU-használatát jelentősen visszaveszi, alapjáraton 10% körülire. Valószínűleg nem is annyira azzal van a baj, hogy nem bírná a gép az emut, hanem OpenGL alatt valami miatt nem jó a hang. Bár ennek kissé ellent mond az, hogy nullás quality-n azért egy kicsit tényleg jobb lett a hang.
De a szoftveres mód a tuti, az szalad, mint a szél és a hanggal sincs semmi baj.



Szóval visszavonom, amit írtam, mert Quality=0-val tényleg jó lett, de amikor először 0-ra állítottam, akkor még nem azonnal, akkor még krákogott. De mostmár bármikor állítom át, jó lesz.
« Last Edit: 2016.February.14. 13:30:32 by minmax »

Offline minmax

  • Beginner
  • *
  • Posts: 41
Re: ep128emu 2.0.9
« Reply #242 on: 2016.February.14. 12:42:50 »
nagyobb sebességet úgy is el tudsz érni hogy a z80 clock-ot magasabbra állítod, ez esetben a hang (legalábbis az exos hang) jó marad

Akkor is akadozik a hang, ha 40.000.000-re veszem és 100%-ra, de a Quality 2 vagy 1. De ha nullára veszem, akkor már így jó OpenGL alatt is. De Quality=0-nál már jó 4.000.000-on a hang, de csak ha nyomok egy 100%-ot is.

Szóval vagy OpenGL Quality=0 és 100% vagy szoftver mód. De a szoftver mód még egy kicsivel kevesebb CPU-t eszik.

Most már csak az nem egészen tiszta akkor, hogy mi is ez a százalékolás. Miért csak akkor jó a hang ha nyomok egy 100%-ot is?
« Last Edit: 2016.February.14. 13:24:10 by minmax »

Offline endi

  • EP addict
  • *
  • Posts: 7298
  • Country: hu
  • grafikus, játékfejlesztõ, programozás, scifi, tudományok, vallás
    • Honlapom
Re: ep128emu 2.0.9
« Reply #243 on: 2016.February.14. 12:49:23 »
exos hang az amit basicből kiad pl az ember, sound utasítással
ez jó marad a cpu freki megnövelésével is. én így programozok mert így tök gyors a gép, de a hang jó

a legtöbb játékban persze valszeg elromlik
Vigyázat! Szektás vagyok! :)

Offline minmax

  • Beginner
  • *
  • Posts: 41
Re: ep128emu 2.0.9
« Reply #244 on: 2016.February.14. 13:00:24 »
Közben átírtam a választ, mert rájöttem, hogy hülyeséget írtam.

Offline minmax

  • Beginner
  • *
  • Posts: 41
Re: ep128emu 2.0.9
« Reply #245 on: 2016.February.14. 13:12:10 »
Most kipróbáltam egy pár játékban (nem basicban is) és tényleg van hang ha 40.000.000-re állítom akkor is, de csak akkor, ha utána nyomok egy 100%-ot. És ilyenkor még nyorsul is a 40.000.000-hoz képest, amikor megnyomom az Alt+E-t. Persze nem pont olyan a hang, mint 4.000.000-nál, de nem is annyira rossz.

Offline endi

  • EP addict
  • *
  • Posts: 7298
  • Country: hu
  • grafikus, játékfejlesztõ, programozás, scifi, tudományok, vallás
    • Honlapom
Re: ep128emu 2.0.9
« Reply #246 on: 2016.February.16. 23:27:16 »
egy .z80-ra azt mondja az emu hogy 48-as módban kell elindítani
ezt hogy?
Vigyázat! Szektás vagyok! :)

Offline IstvanV

  • EP addict
  • *
  • Posts: 4822
Re: ep128emu 2.0.9
« Reply #247 on: 2016.February.17. 09:44:21 »
egy .z80-ra azt mondja az emu hogy 48-as módban kell elindítani
ezt hogy?

48K-s Spectrum konfiguráció betöltésével (Alt+Q).

Offline endi

  • EP addict
  • *
  • Posts: 7298
  • Country: hu
  • grafikus, játékfejlesztõ, programozás, scifi, tudományok, vallás
    • Honlapom
Re: ep128emu 2.0.9
« Reply #248 on: 2016.February.17. 15:50:47 »
48K-s Spectrum konfiguráció betöltésével (Alt+Q).

nem igazán műxik, de még próbálkozok

más: az előbb rendereltem valamit és meg akartam nyomni az alt+w-t hogy felgyorsuljon XD
Vigyázat! Szektás vagyok! :)

Online geco

  • EP addict
  • *
  • Posts: 7082
  • Country: hu
    • Támogató Támogató
Re: ep128emu 2.0.9
« Reply #249 on: 2016.February.17. 16:46:30 »
más: az előbb rendereltem valamit és meg akartam nyomni az alt+w-t hogy felgyorsuljon XD
így már jártam én is, többször, valami lassú volt, mondjuk egy oldal betöltése, és megnyomtam az alt+w -t :lol:

Offline nyuzga

  • EP addict
  • *
  • Posts: 2280
  • Country: hu
Re: ep128emu 2.0.9
« Reply #250 on: 2016.February.17. 20:45:16 »
nem igazán műxik, de még próbálkozok

Talán így.
« Last Edit: 2016.February.17. 20:52:38 by nyuzga »

Offline IstvanV

  • EP addict
  • *
  • Posts: 4822
Re: ep128emu 2.0.9
« Reply #251 on: 2016.February.18. 09:26:03 »
A memória méretét is 48-ra kell állítani. Ez a "problémás" .z80 file egyébként hol található ?

Offline endi

  • EP addict
  • *
  • Posts: 7298
  • Country: hu
  • grafikus, játékfejlesztõ, programozás, scifi, tudományok, vallás
    • Honlapom
Re: ep128emu 2.0.9
« Reply #252 on: 2016.February.18. 09:37:14 »
ez az, de nem tudom mi ez, wos-on talátalm
Vigyázat! Szektás vagyok! :)

Offline IstvanV

  • EP addict
  • *
  • Posts: 4822
Re: ep128emu 2.0.9
« Reply #253 on: 2016.February.18. 09:56:31 »
Nekem működik a ZX_48k.cfg betöltése után, a readme.txt file leírja, hogyan kell elindítani és játszani. De a játéknak nem sok értelme van, a legyet meg kell állítani az Enter billentyűvel a képernyő egy bizonyos pontjánál, ezért azonban nem jár pontszám vagy egyéb jutalom.

Offline lgb

  • EP addict
  • *
  • Posts: 3563
  • Country: hu
  • æðsta yfirmaður
    • http://lgb.hu/
Re: ep128emu 2.0.9
« Reply #254 on: 2016.February.21. 13:39:45 »
Linux-on (most epp: Ubuntu 15.10) nem fordul nekem az ep128emu (cvs-bol huztam le). Ezt kapom (csak a veget demozom most):

Code: [Select]
scons: done reading SConscript files.
scons: Building targets ...
g++ -o ep128emu -L. -Wl,-Bsymbolic-functions gui/gui.o gui/gui_fl.o gui/disk_cfg_fl.o gui/disp_cfg_fl.o gui/kbd_cfg_fl.o gui/snd_cfg_fl.o gui/vm_cfg_fl.o gui/debug_fl.o gui/about_fl.o gui/debugger.o gui/monitor.o gui/main.o -lep128 -lzx128 -lcpc464 -lep128emu -lfltk_images -lfltk_gl -lfltk -lX11 -ldotconf -lSDL -lportaudio -lsndfile -lpthread -lrt
/usr/bin/ld: ./libep128emu.a(gldisp.o): undefined reference to symbol 'glOrtho'
/usr/lib/i386-linux-gnu/mesa/libGL.so.1: error adding symbols: DSO missing from command line
collect2: error: ld returned 1 exit status
scons: *** [ep128emu] Error 1
scons: building terminated because of errors.

Ha az utolso linkelesi fazist kezzel megcsinalom (kimasolva a fenti g++ paracsot es vegrehajtva), de utana irom meg, hogy -lGL akkor jo :)