Welcome, Guest. Please login or register.


Author Topic: ep128emu 2.0.9 (Read 113155 times)

Offline Zozosoft

  • Global Moderator
  • EP addict
  • *
  • Posts: 14723
  • Country: hu
    • http://enterprise.iko.hu/
Re: ep128emu 2.0.9
« Reply #165 on: 2013.October.28. 09:23:42 »
Majd István megmondja a tutit, de ha jól értem az annyit csinál, hogy a monitor frekvenciájával másolja át a képpuffer tartalmát a látható képre. De ha eltérő az EP és a monitor frekvenciája, akkor folyamatosan változó ideig maradnak kint az egyes képkockák, amik az ilyen váltogatott dolgoknál elég zavaró lesz. 100Hz-nél ami az 50 többszöröse, nagyon szép simák pl az interlace Iview képek.
A laptopom az nem tud ilyen frissítést, ott pont úgy néznek ki ezek, mint amit te írtál.

Esetleg ha 75Hz-et tud a monitor azt érdemes megpróbálni, az 1.5x50. Rövidtávon itt is egyenetlenül lesznek a képkockák, de hosszabb távon állandó az átlaguk.

Offline IstvanV

  • EP addict
  • *
  • Posts: 4822
Re: ep128emu 2.0.9
« Reply #166 on: 2013.October.28. 12:03:50 »
Quote from: Z80System
Persze hogy nem azon van, nem is tud olyat egyik monitorom sem, se 50 -et se 100 -at.
50 Hz-et az LCD monitorok egy része tud (például nekem is ilyen van, bár elvileg 56 Hz lenne a minimum, de az 50 Hz kézi beállítással hibátlanul működik). 50 Hz-es monitoron "double buffered" módot kell beállítani az emulátorban, így nagyon jó minőségű scroll és interlace érhető el.

Quote from: Z80System
Ezért gondoltam, hogy van az a "Resample to monitor refresh rate", és az majd jól megoldja ... de nem. Persze nem mintha tudnám mire való, csak asszociáció ...
Ez a mód valóban azt a célt szolgálja, hogy nem 50 Hz-es monitoron is akadozás nélkül jelenjen meg a scroll és az interlace . Természetesen csak OpenGL módban használható, és előfordulhat, hogy egyes video kártyákon nem működik (én csak nVidia processzoros kártyákat teszteltem, mert azokhoz van elfogadható minőségű és gyors driver Linuxra).

Offline IstvanV

  • EP addict
  • *
  • Posts: 4822
Re: ep128emu 2.0.9
« Reply #167 on: 2013.October.28. 12:19:57 »
Quote from: Zozosoft
Majd István megmondja a tutit, de ha jól értem az annyit csinál, hogy a monitor frekvenciájával másolja át a képpuffer tartalmát a látható képre. De ha eltérő az EP és a monitor frekvenciája, akkor folyamatosan változó ideig maradnak kint az egyes képkockák, amik az ilyen váltogatott dolgoknál elég zavaró lesz.
A "resample to monitor refresh rate" mód a monitor frissítési frekvenciáján (pl. 60 Hz) jeleníti meg a képet, és ha az emulált hardver ettől eltérő frekvencián fut, akkor lineáris interpolációt használ. Azaz két képkocka súlyozott átlagát jeleníti meg, attól függően "keverve", hogy milyen időzítéssel érkeznek a megjelenítendő képkockák. Ez a megoldás javítja a zavaró akadozást, de hátrányai is vannak: növeli a képmegjelenítés késleltetését a képkockák pufferelése miatt (ami különösen a játékoknál probléma, de egyszerű gépelésnél is észrevehető a hatása), és elmosódottabb - de legalább egyenletesebb - lesz a mozgás. Természetesen a CPU igénye is nagyobb.

A legjobb minőséget 100 vagy 50 Hz-es monitorral lehet elérni, "double buffered" módban. A "single buffered"-nél kisebb a késés, de a kép "tépése" árán. A 100 Hz-es monitor előnye az 50 Hz-eshez képest, hogy csökkentheti a kép késését.

Csak 60 Hz-et tudó monitoron még egy lehetőség van: a NICK és a Z80 gyorsítása 60/50 arányban. Így ugyan természetesen túl gyors lesz a játék, de teszteléshez hasznos lehet átmenetileg ilyen beállítást használni.

Offline endi

  • EP addict
  • *
  • Posts: 7298
  • Country: hu
  • grafikus, játékfejlesztõ, programozás, scifi, tudományok, vallás
    • Honlapom
Re: ep128emu 2.0.9
« Reply #168 on: 2013.October.30. 18:14:25 »
nem lehetne olyat tenni az emuba hogy váltás 25/50 fpsre egy gombnyomással
így jól meg tudnánk állapítani hogy mi 50fps-es
Vigyázat! Szektás vagyok! :)

Offline endi

  • EP addict
  • *
  • Posts: 7298
  • Country: hu
  • grafikus, játékfejlesztõ, programozás, scifi, tudományok, vallás
    • Honlapom
Re: ep128emu 2.0.9
« Reply #169 on: 2013.November.03. 16:20:58 »
hú, tök jó dologra jöttem rá! ha az emuban a z80 sebességet vesszük nagyra, akkor a megszakítások ügye nem változnak

így sok program sebessége nem változik, de finomabb lesz, azaz ahol időzítve volt de túllépte a... na szóval értitek
Vigyázat! Szektás vagyok! :)

Offline endi

  • EP addict
  • *
  • Posts: 7298
  • Country: hu
  • grafikus, játékfejlesztõ, programozás, scifi, tudományok, vallás
    • Honlapom
Re: ep128emu 2.0.9
« Reply #170 on: 2013.November.03. 16:26:51 »
na íme erre egy jó példa, az egyik demómból
vegyétek 10x-ra a z80 sebességet és így nézzétek meg ezt a demót
biztos kb senki se használta ezt se, úgyhogy:
ENTER: indítás
f1-f2: minta kiválasztás (szép minták vannak!)
1-8: művelet (alapon is jó, de lehet vele játszani)
rajzolás: ez úgyse érdekel senkit
Vigyázat! Szektás vagyok! :)

Offline endi

  • EP addict
  • *
  • Posts: 7298
  • Country: hu
  • grafikus, játékfejlesztõ, programozás, scifi, tudományok, vallás
    • Honlapom
Re: ep128emu 2.0.9
« Reply #171 on: 2013.November.03. 16:42:53 »
hú, a book of life tök jó így - illetve jó lenne, ha az ellenségeket jól írtam volna meg :D
mert a billentyű kezelés megszakból van, azaz irányítani jól lehet, de az ellenségek marhára begyorsultak

kíváncsi leszek a full 3d játékokra, ott mi lesz
Vigyázat! Szektás vagyok! :)

Offline IstvanV

  • EP addict
  • *
  • Posts: 4822
Re: ep128emu 2.0.9
« Reply #172 on: 2013.November.07. 15:32:23 »
Újabb hibát találtam az emulátorban. :oops: Az SHL és SHR Lua függvények nem működnek 32 bites verziókon, ha az eltolás mértéke 16 bit, vagy nagyobb. Szerencsére ez valószínűleg kevés felhasználónak okoz problémát, de talán ideje lenne egy 2.0.9.2 verziót kiadni a többi kisebb javítással együtt.

A hiba javításához a script.cpp-ben a luaFunc_SHL() és luaFunc_SHR() függvényekben a sizeof(lua_Integer) * 4 kifejezés minden előfordulásánál a 4-et 8-ra kell cserélni.

Offline Zozosoft

  • Global Moderator
  • EP addict
  • *
  • Posts: 14723
  • Country: hu
    • http://enterprise.iko.hu/
Re: ep128emu 2.0.9
« Reply #173 on: 2013.November.07. 15:34:21 »
Quote from: IstvanV
ideje lenne egy 2.0.9.2 verziót kiadni a többi kisebb javítással együtt.
Támogatom az ötletet!

Offline IstvanV

  • EP addict
  • *
  • Posts: 4822
Re: ep128emu 2.0.9
« Reply #174 on: 2013.November.07. 15:48:12 »
Quote from: Zozosoft
Támogatom az ötletet!
Össze kellene gyűjteni az eddig megtalált javítandó hibákat, és esetlég még keresni, hogy van-e több. Egy-két kisebb újdonságot is be lehetne építeni.

Egy újabb, valószínűleg hosszabb ideje meglevő hiba: :oops: a debugger ablak első oldalán a bal alsó sarokban az IY regiszter által mutatott memória terület címe hibás, 24 byte-al több, mint aminek lennie kellene. A javításhoz a gui/debugger.cpp-ben a 387. sornál így kell módosítani a kódot:
Code: [Select]
      int32_t   offs = (i < 3 ? ixViewOffset : (iyViewOffset - 24))
                       + int32_t((i - 1) * 8);

Offline endi

  • EP addict
  • *
  • Posts: 7298
  • Country: hu
  • grafikus, játékfejlesztõ, programozás, scifi, tudományok, vallás
    • Honlapom
Re: ep128emu 2.0.9
« Reply #175 on: 2013.November.07. 15:50:40 »
nem lehetne a videó rögzítés/indítást gombnyomással?
Vigyázat! Szektás vagyok! :)

Offline IstvanV

  • EP addict
  • *
  • Posts: 4822
Re: ep128emu 2.0.9
« Reply #176 on: 2013.November.07. 16:01:02 »
Quote from: endi
nem lehetne a videó rögzítés/indítást gombnyomással?
Hozzá lehetne rendelni valamilyen Alt+billentyű kombinációt, csak választani kell a még szabad billenytyűk közül. :)

Offline Zozosoft

  • Global Moderator
  • EP addict
  • *
  • Posts: 14723
  • Country: hu
    • http://enterprise.iko.hu/
Re: ep128emu 2.0.9
« Reply #177 on: 2013.November.07. 16:10:08 »
Quote from: IstvanV
Össze kellene gyűjteni az eddig megtalált javítandó hibákat, és esetlég még keresni, hogy van-e több.
Amire emlékszem:
-debbugerben az ASCII dump fordított írányú volt
-GUI floppy LED kijelzés hiba CPC módban
-Z80 resetelés javítása
-WD1772 emulációba lock-olás, hogy XP feletti Windowsokon is menjen a floppy írás

Quote
Egy-két kisebb újdonságot is be lehetne építeni.
Egy setMemoryPage(n, value) kéne LUA-ba, és akkor Spectrumos lemezvezérlőket könnyen meg lehetne csinálni LUA-ban. A configban benne lenne a lemezvezérlő ROM, amit a LUA lapozgatna a ki/be lépési pontokon.

Offline IstvanV

  • EP addict
  • *
  • Posts: 4822
Re: ep128emu 2.0.9
« Reply #178 on: 2013.November.07. 16:15:28 »
Quote from: Zozosoft
Egy setMemoryPage(n, value) kéne LUA-ba,
Ennek pontosan mi lenne a feladata ? :oops: Egyszerű lapozáshoz már most is használható a writeIOPort(0xB0 + n, value).

Offline Zozosoft

  • Global Moderator
  • EP addict
  • *
  • Posts: 14723
  • Country: hu
    • http://enterprise.iko.hu/
Re: ep128emu 2.0.9
« Reply #179 on: 2013.November.07. 16:37:44 »
Quote from: IstvanV
Ennek pontosan mi lenne a feladata ? :oops: Egyszerű lapozáshoz már most is használható a writeIOPort(0xB0 + n, value).
Ez Spectrum módban is megy?
Azt szeretném, hogy Spectrum ROM helyére a bővítő ROM/RAM szegmensét be lehessen lapozni.

(De ha esetleg egyből be lehetne rakni SpeccyDOS-t, az még jobb lenne :-) csak az gondolom már nem a kisebb újdonság kategória :oops: )
« Last Edit: 2013.November.07. 16:41:48 by Zozosoft »