A windowsos exe-ben mi változott, hogy 2.0.9.1 lett?
IDE-s konfigban nem tudok programokat elindítani sem EPDOS sem EXDOS alól. ("File not found")
Az .exe file-ban semmi, ezért is 2.0.9-1, és nem 2.0.9.1. Csak a csomagolás változott (a Lua DLL-eket cseréltem), tehát a legtöbb felhasználó számára nincs különösebb jelentősége.
Most viszont már valóban van 2.0.9.1 (http://sourceforge.net/projects/ep128emu/files/ep128emu2/ep128emu-2.0.9.1/) verzió is :)Mi változott?
Mi változott?
Ennek a változatnak a sebessége milyen a SourceForge-on található 2.0.9.1 verzióhoz képest (ep, zx, és cpc módban) ?
Task Manager-ben a CPU terhelést nézzük?
én azt néztem, mit ír ki sebességnek átlagosan Alt+W módbanAz OpenGL Q1 és Q3 között mi a különbség? Nekem csak sima OpenGL mód van a Start menüben.
Az OpenGL Q1 és Q3 között mi a különbség? Nekem csak sima OpenGL mód van a Start menüben.
Nálam is gyorsabb az új:
(Core 2 Duo-s konfig)
Feltöltöttem ezt a változatot is, ep128emu-2.0.9.1-pentium3.exe (http://sourceforge.net/projects/ep128emu/files/ep128emu2/ep128emu-2.0.9.1/ep128emu-2.0.9.1-pentium3.exe/download) néven.
Kb. ugyanolyan nálam, mint az új, talán egy picivel gyorsabb.
Minek köszönhetõ ez a kis mértékû gyorsulás?Tipp: fejlettebb procikra optimalizálva lett lefordítva a kód.
Találtam egy apróbb bugot: angol billentyüs gépre raktam fel az emut, természetesen nem Hungarian keyboard map-pal. A bal Shift és Z között lévõ \ gomb nem mûködött, kézzel kellett bedefiniálni.
Érdemes lenne megnézni, hogy a "problémás" billentyûzeten mi lett a kézzel definiált billentyû kódja.Ezt hol lehet megnézni?
Ezt hol lehet megnézni?
A displayt-t Single bufferedre, és 0-ás minõségûre téve lett meg a 100%. ALT+W nyomására 250-nel "száguldott" :-)
(Amúgy a fórumos hóesés 100% proci terhelést jelent ennek a gépnek :-) )Fél-off: Igen, ezt aláírom én is, sõt, itt a kép róla. :) Ezen nagyon hasonló kategóriájú gépnek is teljes terhelést jelent a havazás! :oops:
Nem tudom, okozott-e valakinek problémát már: Vicman Gamebase programja megváltoztatja a memóriakonfigurációt, és ha az emulátort indítom, akkor is ez a memóriakonfig lesz, attól függetlenül, hogy elõzõleg mit állítottam be. Bár ez valószínû nem az emulátor hibája.Nemcsak azt, a File foldert is :D
E-mailban kaptam a kérdést:
"Nézegettem a neten okostelefonra Enterprise emulátort. Nem találtam. Szerinted bonyolult lehet egy átiratot készíteni windows mobile 6.1 környezetre?"
Nekem speciel lövésem sincs... Szerintetek?
Persze Windows Mobile az egész más tészta, talán több esély van.Spectrum emulatorbol van olyan amit rendes PC-s windowsosbol forditotak at WM-ra.
Öööö, izé... esetleg Androidra? Elvégre az is valami linuxmutáció... :oops: :oops: :oops:Már írta István, hogy nem igen lehet:
Úgy látom, elsõsorban Java programokat lehet futtatni rajta. :ds_icon_frown: Létezik "Android NDK" is, amely C/C++ kód használatát teszi lehetõvé, de azt is csak a Java nyelvû programok kiegészítésére, és a CPU nem x86 kompatibilis. Mindenesetre a létezõ ep128emu csomagok használhatatlannak tûnnek ilyen rendszeren. Kellene írni Java GUI-t, audio- és video kimenetet, billentyûzet kezelést, stb., és akkor az új Java program esetleg az Android NDK-n keresztül használhatná az ep128emu hardver emuláció részét.
Probálgatom a linux-t demég nem tudom elinditani az emu-t linux alatt /ubuntu1010/
lehet akkor wine-t használva windows-os emu ?
egy kis segitséget....
cd ~/
mkdir -p .ep128emu/roms
cd .ep128emu/roms/
wget http://ep128emu.ep4ever.org/roms/ep128emu_roms.bin
/.../makecfg
A "makecfg"-nél, amely az ep128emu csomagban található, természetesen a "..." helyére a megfelelő útvonalat kell írni. A megjelenő ablakokban elég egyszerűen kétszer az "OK" gombra kattintani (illetve magyar billentyűzetnél a második ablakban azt is beállítani). curl http://ep128emu.ep4ever.org/roms/ep128emu_roms.bin -o ep128emu_roms.bin
Vagy egyszerűen letölteni bármivel és a helyére másolni :)ep128emu-2.0.9.1.tar.bz2 fájlt kicsomagoltam de mindegyikre a gedit jelenik meg
lehet source??? lehet ?
linux-nál nincs olyan paraméter openGL, default ? mint win vernél
ep128emu -no-opengl
ep128emu -cpc -no-opengl
ep128emu -zx -no-opengl
Az ep128emu --help parancs kiírja a használható paraméterek listáját rövid leírással.-no-opengl paraméterrel kell indítani, ha az OpenGL a probléma:HEURÉKACode: [Select]ep128emu -no-opengl
ep128emu -cpc -no-opengl
ep128emu -zx -no-opengl
A debugger 1. lapján a "Memory dump"-nál az ASCII byte-ok fordított sorrendben vannak kiírva :oops: Az M monitor parancs nem hibás.Jaja, ezt észrevettem, vagy a 2.0.9-es verzióval változott meg, vagy valamelyik 8-assal, már teljesen megszoktam, lassan olvashatom a Tórát is :D
Jaja, ezt észrevettem, vagy a 2.0.9-es verzióval változott meg, vagy valamelyik 8-assal, már teljesen megszoktam, lassan olvashatom a Tórát is :D
Amugy mar kitalaltam mibol lehetne meggazdagodni: rovasirasos billentyuzet elvakult honfitarsainknak.És ahhoz a tévét is fejre kéne állítani, hogy visszafele menjen a gépelés. :ds_icon_cheesygrin:
Jaja, ezt észrevettem, vagy a 2.0.9-es verzióval változott meg, vagy valamelyik 8-assal
én már nem tervezem újabb emulátor verzió készítését/kiadását.:shock: :?: :?: :?:
Ha valaki akarja, javíthatja, de én már nem tervezem újabb emulátor verzió készítését/kiadását.:?: :?: :?: :?: :cry:
Szerintem is kár lenne abbahagyni az emulátor fejlesztését, na nem mintha olyan sok fejleszteni való lenne benne...Én is így gondolom.
(De mi a manó történt Istvánnal és különben is hová a manóba lett...? Nem szeretem az ilyen "eltûnéseket", anno, Ep-s idõkben is voltak hasonlók, amikor 1-1 -valamilyen szempontból- húzó ember elkezdett pl. AMIGA -t, vagy ATARI -t güzölni és megfeledkezett az EP -rõl.)Nyugi, tegnap volt aktív pillanata, most néztem meg, szóval már csak nem tûnik el innen egyik pillanatról a másikra. :)
(De mi a manó történt Istvánnal és különben is hová a manóba lett...? Nem szeretem az ilyen "eltûnéseket", anno, Ep-s idõkben is voltak hasonlók, amikor 1-1 -valamilyen szempontból- húzó ember elkezdett pl. AMIGA -t, vagy ATARI -t güzölni és megfeledkezett az EP -rõl.)Remélem valami nagy dobáson töri a fejét, azért ez a nagy hallgatás :)
(Ezt valami külön progival vetted fel? Van az ep128emuban beépített videófelvevõ is!)
BB FlashBack Pro. Bár valamiért siet a hang. :oops:Van rá külön program, pl a mencoder amely használatáról István is írt.
Tudom, de az nem tömörít
Van rá külön program, pl a mencoder amely használatáról István is írt.
Szerintem simán feltölthetnéd tömörítés nélkül is, a youtube úgyis konvertálja.
Az a baj, hogy az emu felvevője, nálam 2 giga után leáll. 2 giga tömörítetlen az kb. 5 perc.
Van tervben "select tape directory" funkcio mint ep32-ben?Ha jól értem, erre gondolsz (http://wiki.enterpriseforever.com/index.php/EP128Emu_le%C3%ADr%C3%A1s#Enterprise_programok_bet.C3.B6lt.C3.A9se_az_emul.C3.A1torba), már mûködik.
Jó alternatíva lenne ha a fileio.rom alapból a konfigbanEgyszer betöltesz egy fileio-s konfigot, onnantól az marad örökre :-) pontosabban amíg másikat nem töltesz be.
disk imageMajd akkor, ha lesz floppy fejléptetés hang emuláció is :-) addig maradok a valódi lemeznél :-)
Majd akkor, ha lesz floppy fejléptetés hang emuláció is :-) addig maradok a valódi lemeznél :-)... és én is. :-)
UI: Megpróbáltam betölteni mégis egy konfigurációt az elõbbi helyrõl, és hibát írt ki az emulátor. a File menübõl viszont be tudta tölteni. Lehet, hogy a Machine / Configure ... menüben akkor más fájlokról van szó, nem ugyanaz, mint a File / Configuration menüben?
Ezt a funkciót Zozosoft kérésére valósítottam meg (valamilyen program teszteléséhez)Igen egyrészt így lehet tesztelni, hogy a különbözõ memóriabõvítésekhez mit szólnak a programok (pl van 1-2 olyan ami a MICROTEAM kártya 40-5F tartományát szereti fixen).
Esetleg készíthetek egy 2.0.9.2 verziót, ha van még más javítandó probléma (csak ezért a két kisebb hibáért talán nem érdemes kiadni).Szerintem érdemes lenne kiadni. Ha a legutóbbi verzió óta nem találtunk új hibákat (azóta pedig hosszú idõ eltelt), akkor valószínûleg nincs is más hiba. És akkor az összes ismert hiba javítva lenne, ami biztos nagyon hosszú ideig meg is tenné.
Szerintem érdemes lenne kiadni. Ha a legutóbbi verzió óta nem találtunk új hibákat (azóta pedig hosszú idõ eltelt), akkor valószínûleg nincs is más hiba. És akkor az összes ismert hiba javítva lenne, ami biztos nagyon hosszú ideig meg is tenné.Egyetértek!
select working directoryMondjuk nekem ez nem okozott problémát, de ha nagyon-nagyon precízek akarnánk lenni, esetleg kaphatna ez a menüpont más nevet, pl. Set tape directory, vagy ilyesmi.
...
esetleg kaphatna ez a menüpont más nevet is, mert nekem nem esett le milyen working directory ez.
Lett egy EXE ami bemásolva az emu könyvtárába elindul :ds_icon_cheesygrin:
Érdekes, hogy jóval nagyobb a mérete mint az eredetinek.
Itt van a debugger hiba javított verzió.
Ráléptél az útra te is :)
A nagyobb fájlméret sokmindentől függhet,
de a leggyakoribb, hogy a használt külső library-k más paraméterekkel lettek fordítva vagy más a verziójuk mint amivel a korábbi exe készült
még az is lehet, hogy bekerültek debug információk az exe-be (bár ha SCONS segítségével fordítottad, akkor elvileg nem került bele ilyen, mert úgy tudom az ún. releas változatot készít)
Windoze es hulysegeirol fog'sincs :), de pl UNIX-ok alatt a "strip" paranccsal le lehet vakarni a debug reszt egy binarisrol. Bar gondolom win alatt is van vmi hasonlo tool.
Ha az .exe az elõbb feltöltött MinGW csomagommal készült, abban van strip, tehát egyszerû "strip ep128emu.exe" paranccsal eltávolítható a debug információ.Azzal készült. Megpróbálom akkor ezt a strip-et is.
Van még egy javítandó hiba: CPC emulációnál a teljes képernyõs mód állítgatása után eltûnnek a floppy LED-ek. Ez szintén egy soros módosítással javítható.Ehhez mit kell átírni?
Ehhez mit kell átírni?
Azzal készült. Megpróbálom akkor ezt a strip-et is.
Az új .exe mérete alapján mûködik az is :)Igen :-)
Az IO portos fájlokban breakpointok vannak nagyon emlegetve.
Nagyon optimista módon :oops: arra próbálok rájönni, hogyan lehetne megvalósítani valamelyik Spectrumos lemezes rendszert a már kész rutinokból. Azt már látom, hogy nem nagy fába vágtam a fejszémet, hanem egy egész mamutfenyõ erdõbe :oops: :oops: :oops:
Azt jól látom, hogy ha szeretnék a Lua-ba egy SetMemoryPage-t
Ennek pontosan mi lenne a feladata ?Átlapozni a memóriát, úgy ahogy az a alap emuláció szerint lehetetlen az IO portokon keresztül. Ep-s módban ilyen gond nincs, ott a Dave portjain bármit lehet bárhova lapozni.
Bár egyszer régen errõl ,ár volt szó, nem találom...
Milyen videóbeállításokkal lehet zöld monokróm monitort emulálni?
Azt jól látom, hogy ha szeretnék a Lua-ba egy SetMemoryPage-t, akkor ezt a virtual machine-okba is bele kell rakni?Szóval jól látom ezt? :oops:
Szóval jól látom ezt?
laser.tzx (1229.16 KB - letöltve 182738273 .)
r2d2.tzx (47145.8 KB - letöltve 1928392 .)
Ezekkel a TZX fájlokkal mit kell csinálni? :oops:
Emulátorral (EP módban) betölthetõk :)
Betettem a select image file-hez és rákattintottam a Play-re, de most is a Set working directory-nál beállított helyrõl kell a file-t kiváltasztani. Mit kell még átállítani? :oops:
":def_dev_tape"Jaaaa, persze, köszi! Csak elfelejtettem, hogy a merevlemezrõl töltés az nem magnó emuláció, hanem valami más.
Csak azt hiszem, nincs túl sok TAP vagy TZX file.
Ennyi (http://ep128.hu/Emu/Ep_Tape_files.rar) elég? :ds_icon_cheesygrin:Na, eddig errõl nem is tudtam, eléggé el van rejtve az oldalon. :)
Az Emulátor lapról érhetõ el.Tudom, megnéztem most onnan is. Arra értettem, hogy el van rejtve kicsit. :)
Bár nem próbáltam, de meg lehet próbálni, a hangkártya kimenetére kötni a magnót, és az EPDOS SAVE parancsával magnóra menteni a kijelölt file-okat.Mûködik, csak image fájlt kell használni, nem valódi lemezt (floppy elérésnél megakadhat egy pillanatra az emuláció, a hang megszakadása pedig load error-t okoz).
Mûködik, csak image fájlt kell használni, nem valódi lemezt (floppy elérésnél megakadhat egy pillanatra az emuláció, a hang megszakadása pedig load error-t okoz).
Innen lehet leszedni ilyen fileket ?Ha jól értem a kérdést, Innen (http://www.ep128.hu/Ep_Emulator.htm) lehet lemez image fájlokat letölteni nagy mennyiségben.
Ha jól értem a kérdést, Innen (http://www.ep128.hu/Ep_Emulator.htm) lehet lemez image fájlokat letölteni nagy mennyiségben.
(Le kell görgetni a képernyõt a "Disk-image file-ok" feliratig.)
De a lényeg az hogy szeretnék játékprogramokat kazettára kimenteni számitógépröl Epi magnóra kazettára !!Akkor nem is feltétlen disk imagek kellenek neked. Nem egyszerûbb, ha az ep128.hu-ról (http://www.ep128.hu/Ep_Games/Games_IJ.htm) letöltögeted azokat a rar-okat, amik kellenek? Ezeket kicsomagolod, majd "megeteted" a Tapirral vagy az EPTE-vel. Az EPTE-ben a Windows Temp-be kerül egy wav file, amikor a kimentést elkezded, ez az adott fájl "magnós változata". Pl. ezt a wavot, vagy a Tapir hangját vedd fel a hangkártya kimenetén keresztül kazettára, amit aztán beleteszel az EP magnóba. De a legmagasabb bitrátájú mp3-ba is konvertálhatod, és akkor mp3 lejátszóról is betöltheted az igazi EP-be.
Akkor nem is feltétlen disk imagek kellenek neked. Nem egyszerûbb, ha az ep128.hu-ról (http://www.ep128.hu/Ep_Games/Games_IJ.htm) letöltögeted azokat a rar-okat, amik kellenek? Ezeket kicsomagolod, majd "megeteted" a Tapirral vagy az EPTE-vel. Az EPTE-ben a Windows Temp-be kerül egy wav file, amikor a kimentést elkezded, ez az adott fájl "magnós változata". Pl. ezt a wavot, vagy a Tapir hangját vedd fel a hangkártya kimenetén keresztül kazettára, amit aztán beleteszel az EP magnóba. De a legmagasabb bitrátájú mp3-ba is konvertálhatod, és akkor mp3 lejátszóról is betöltheted az igazi EP-be.
Így röviden leírva érthetõ?
Mit jelent a legmagasabb 320Kb/s ?Amikor mp3-ba konvertálsz, a konvertáló programban ezt kell beállítani.
Lattam hogy az emulatornak kulon romkeszlete van ?
Lattam hogy az emulatornak kulon romkeszlete vanItt is van egy kevés szó a ROM-okról. (http://wiki.enterpriseforever.com/index.php/EP128Emu_le%C3%ADr%C3%A1s)
egészen addig mígnem kiszedtem a basicet a 6.-os szegmensrõl
Eszembe jutott, hogy egy másik játékban is volt hasonló és ez a Robin Of The Wood. Nekem az a verzió volt meg, ami nálatok 48K név alatt van. Betöltöttem az emuba és lám nincs hangja. Se digi beszéd, se zene... Miért?Én most kipróbáltam az ep128.hu-ról letöltöttet és van beszéd, van zene!
Gondoltam felmásolom pc-re, de ez nem ment, mert nagyon zajos a vonal és az EPTE nem ette meg(csak magnóm van). Ki akartam próbálni, hogy mi lenne, ha azt tölteném az emuba, ami nekem van. Nem ment . Majd kísérletezemCélszerűbb lenne WAV-ba digitalizálni, azt az ep128emu tudja mint kazettát kezelni. Szükség esetén WAV szerkesztővel lehet tuningolni is.
Ekkor azt találtam ki, hogy a nektek meglévőt töltöm a valós gépbe. Pendrive-ra másol, aztán DVD lejátszón keresztül betölt(Azért így, mert zajos a vonal... Kegyetlen...). Program elindul, de rögtön lefagy. Kipróbáltam a Heartlandot is ellenőrzésképpen, az problémamentesen futott. Mi lehet a probléma?Milyen formában másoltad ki? EPTE-vel csináltál belőle hangot? Anno találtunk benne hibát, amitől néha elrontja a lejátszást, érdemesebb a MrPrise féle TAPir-t használni ilyen célra.
Bár az asztali gép volt, nem notebook. Lehet ezért a nagy zaj?Az tény, hogy az utóbbi évtizedben elterjedt alaplapi hangchipek, finom szólva erősen költségcsökkentett megoldások... legnagyobb probléma, hogy nincs már rajtuk régifajta, erősített SPEAKER kimenet csak LINE OUT, aminek nagyon kevés a jelszintje az EP-hez. És ha arra még rákerül egy kis zaj is...
1. Ep128emu 2.0.9 UK és Tape. Nekem az volt anno. Meg most is kettő. És a 48K-nak van nálad emu-n zenéje???Igen, van zene. Nekem 2.0.9.1, de nem hinném, hogy ez lényeges különbség lenne :-)
Nem lehet, hogy csak a bal csatornán ad ki hangot a játék? Ugyanis az a hangszóró rossz a notebookomban, így azt nem hallomÍgy akkor már simán érthető! 48-as Spectrum hangok egy OUT utasítással készülnek, EP-n kettő kéne külön a jobb és a bal hangerőregiszterhez, mivel nem fér be az eredeti helyére, a program átírója ízlés szerint vagy csak jobb vagy csak bal hangot használt. (Nodes az kivétel, mert az gyári program ami forrásszövegből készült, így sztereó hanggal, amit a borítón is hirdettek.)
Hogyan lehetne turbós gépet emlulálni? Vagy olyan gépet, ami gyorsabb, mint 4 MHz. A Machine-Configure menüpontban találtam beállítási lehetőségeket, de ezeket csak lassan lehet változtatni. Van valami más megoldás?A Quick configuration menüben mentsd el az egyiknek a 4Mhz-es verziót, másiknak 6Mhz-eset, aztán a PgUp/Down-nal lehet kapcsolgatni.
A Quick configuration menüben mentsd el az egyiknek a 4Mhz-es verziót, másiknak 6Mhz-eset, aztán a PgUp/Down-nal lehet kapcsolgatni.Elmenteném én, de hogyan kell beállítani? 4000000-ról elkezdtem a CPU frequencyt állítgatni nagyobbra, már sokat állítgattam, de még mindig csak 4011000 körül tartok. :D Már próbáltam shift-tel, ctrl-lel lenyomva állítgatni az értéket, de így sem változik gyorsabban. Pedig biztos pofonegyszerű, csak én nem jövök rá... :oops:
Pedig biztos pofonegyszerű, csak én nem jövök rá... :oops:Átírod a 4-est 6-osra :-)
Átírod a 4-est 6-osra :-)És tényleg! Köszi! Pedig ezt is próbáltam korábban, de akkor nem sikerült. Hogy lehettem ilyen béna, nem tudom...
szerintem a videó rögzítést javítani lehetneEzt a Youtube-nak kéne írni. Már volt szó róla, hogy bármit töltesz fel valami idétlen saját formátumra konvertálják át. Ha jól emlékszem itt a 30fps-ük lesz a hiba oka.
az eredeti játékban alig villog a figura, a rögzített videóban meg nagyon: http://www.youtube.com/watch?v=d7qShBAzi3E
Persze hogy nem azon van, nem is tud olyat egyik monitorom sem, se 50 -et se 100 -at.50 Hz-et az LCD monitorok egy része tud (például nekem is ilyen van, bár elvileg 56 Hz lenne a minimum, de az 50 Hz kézi beállítással hibátlanul működik). 50 Hz-es monitoron "double buffered" módot kell beállítani az emulátorban, így nagyon jó minőségű scroll és interlace érhető el.
Ezért gondoltam, hogy van az a "Resample to monitor refresh rate", és az majd jól megoldja ... de nem. Persze nem mintha tudnám mire való, csak asszociáció ...Ez a mód valóban azt a célt szolgálja, hogy nem 50 Hz-es monitoron is akadozás nélkül jelenjen meg a scroll és az interlace . Természetesen csak OpenGL módban használható, és előfordulhat, hogy egyes video kártyákon nem működik (én csak nVidia processzoros kártyákat teszteltem, mert azokhoz van elfogadható minőségű és gyors driver Linuxra).
Majd István megmondja a tutit, de ha jól értem az annyit csinál, hogy a monitor frekvenciájával másolja át a képpuffer tartalmát a látható képre. De ha eltérő az EP és a monitor frekvenciája, akkor folyamatosan változó ideig maradnak kint az egyes képkockák, amik az ilyen váltogatott dolgoknál elég zavaró lesz.A "resample to monitor refresh rate" mód a monitor frissítési frekvenciáján (pl. 60 Hz) jeleníti meg a képet, és ha az emulált hardver ettől eltérő frekvencián fut, akkor lineáris interpolációt használ. Azaz két képkocka súlyozott átlagát jeleníti meg, attól függően "keverve", hogy milyen időzítéssel érkeznek a megjelenítendő képkockák. Ez a megoldás javítja a zavaró akadozást, de hátrányai is vannak: növeli a képmegjelenítés késleltetését a képkockák pufferelése miatt (ami különösen a játékoknál probléma, de egyszerű gépelésnél is észrevehető a hatása), és elmosódottabb - de legalább egyenletesebb - lesz a mozgás. Természetesen a CPU igénye is nagyobb.
ideje lenne egy 2.0.9.2 verziót kiadni a többi kisebb javítással együtt.Támogatom az ötletet!
Támogatom az ötletet!Össze kellene gyűjteni az eddig megtalált javítandó hibákat, és esetlég még keresni, hogy van-e több. Egy-két kisebb újdonságot is be lehetne építeni.
int32_t offs = (i < 3 ? ixViewOffset : (iyViewOffset - 24))
+ int32_t((i - 1) * 8);
nem lehetne a videó rögzítés/indítást gombnyomással?Hozzá lehetne rendelni valamilyen Alt+billentyű kombinációt, csak választani kell a még szabad billenytyűk közül. :)
Össze kellene gyűjteni az eddig megtalált javítandó hibákat, és esetlég még keresni, hogy van-e több.Amire emlékszem:
Egy-két kisebb újdonságot is be lehetne építeni.Egy setMemoryPage(n, value) kéne LUA-ba, és akkor Spectrumos lemezvezérlőket könnyen meg lehetne csinálni LUA-ban. A configban benne lenne a lemezvezérlő ROM, amit a LUA lapozgatna a ki/be lépési pontokon.
Egy setMemoryPage(n, value) kéne LUA-ba,Ennek pontosan mi lenne a feladata ? :oops: Egyszerű lapozáshoz már most is használható a writeIOPort(0xB0 + n, value).
Ennek pontosan mi lenne a feladata ? :oops: Egyszerű lapozáshoz már most is használható a writeIOPort(0xB0 + n, value).Ez Spectrum módban is megy?
Vagy 128-asban a 128-as ROM-ok helyett sima 48-as+másik ROM betéve, és ezek között váltani?Ez valószínűleg használható megoldás, ha a 48K-s ROM-ot és programokat nem zavarja, hogy 128K-s gépen futnak. Ilyenkor a 7FFDh porton lapozható a ROM.
Ez valószínűleg használható megoldás, ha a 48K-s ROM-ot és programokat nem zavarja, hogy 128K-s gépen futnak. Ilyenkor a 7FFDh porton lapozható a ROM.A ROM-ot nem érdekli, játékból meg csak 48-ast kell tölteni :-) nyilván nem teljes értékű megoldás, de arra jó lehet, hogy lemezkezelést használó programokat lehessen debbugolni. (Pl a HxC kezelőmet portolnám a Spectrumosoknak.)
Össze kellene gyűjteni az eddig megtalált javítandó hibákat, és esetlég még keresni, hogy van-e több. Egy-két kisebb újdonságot is be lehetne építeni.:smt041 Akkor ez már működni fog Win7 és Win8 alatt és nem kapok heti 1,5 e-mailt e témában!
A screenshot nyomtatás talán megoldható (nyomtatóra is), de PDF helyett valószínűleg csak .ps (PostScript) formátumban.
Eszembe jutott még egy hiba: ha az emu indítása után túl gyorsan nyomunk meg egy billentyűt, "elhal" a billentyűzet.Én ezt nem tapasztaltam. Közvetlen az indulás után, a memóriateszt előtt? Én kipróbáltam, de nem tudtam a hibát előidézni.
olyan gyorsan betölti a köv. részt, hogy a space nyomással több részt ugrunk előre.Szerintem még akár Lua scripttel is meg lehet oldani, hogy ha töltés van, akkor várakozzon egy kicsit.
Bár nem tudom ezt hogy lehetne megoldani.Igazi floppy lemez használatával :-)
Bár nem tudom ezt hogy lehetne megoldani.Vagy az eredeti kód változtatásával ... ez tipikusan olyan dolognak tűnik, amibe emunak beleszólni hatásköri túllépésnek tűnik. :)
Amire emlékszem:Még egy eszembe jutott: lemezkép kezelésnél 254 sávosra növelve a méret, hogy a HxC emulátorral igazi gépen is kezelhető extra méretű lemezképek emun is menjenek.
-debbugerben az ASCII dump fordított írányú volt
-GUI floppy LED kijelzés hiba CPC módban
-Z80 resetelés javítása
-WD1772 emulációba lock-olás, hogy XP feletti Windowsokon is menjen a floppy írás
Ez valószínűleg használható megoldás, ha a 48K-s ROM-ot és programokat nem zavarja, hogy 128K-s gépen futnak. Ilyenkor a 7FFDh porton lapozható a ROM.Ez sikerült így, de felmerült új gond :oops:
Rájöttem.
:)
./ep128emu -no-opengl
Ezen az IBM mach64 -es videóchipen a mesa OpenGL egy trágyadomb.
Updated ep128emu EXE (http://enterpriseforever.com/ep128emu/ep128emu/msg32216/#msg32216)With this updated exe (or dowloaded from ep128.hu) doesn't play correctly music in the Orion Prime (http://orion.cpcscene.com/) CPC game.
-Z80 reset emulation enhanced
-254 tracks floppy images now supported (on real machine it can be used with HxC floppy emulator)
-Fixed the bug in 2.0.9.1 version: in debugger memory dump the ascii characters printed in reverse order.
-Fixed the bug in 2.0.9.1 version: in CPC emulator mode the floppy leds not always shown
With this updated exe (or dowloaded from ep128.hu) doesn't play correctly music in the Orion Prime (http://orion.cpcscene.com/) CPC game.It can happen, those programs, which are using special command combination for writing AY can cause problems, Relentless produced only some kind of noise.
Ha valaki tudja a varázsszót, légyszíves árulja el nekem is.:CD könyvtárnév
:CD könyvtárnév
:-)
Nem ide tartozik, de ha pontosan akarunk fordítani, bytes helyett byte (vagy bájt) lenne a jó magyarul. A meghajtó betűjele előtt az "az" helyett "a" lenne jobb, vagy "a(z)". Ha nincs elég hely az "a(z)"-nak, akkor is jobb az "a", mert több a mássalhangzó, mint a magánhangzó jelű meghajtó.
EP HDD.JPG (http://enterpriseforever.com/ep128emu/ep128emu-2-0-9/?action=dlattach;attach=11018)
:J:
Én is erre gondoltam, de nagyon nem jön össze:
iderakom a szkent,Höhöhö ... :)
Mindenkinek köszönöm a segítségét, sohasem jöttem volna rá, hogy elöl-hátul kettőspontot tegyek...Az elsővel mondod meg a BASIC-nek, hogy külső parancs jön. Onnantól pedig sima DOS parancs, PC-hez hasonlóan.
Az én gépemhez (anno) csak kazettás magnó volt a háttértár, hát nem semmi volt pl. a Nautilus betöltése :ds_icon_cheesygrin:Ez esetben érdemes átnézned az EXDOS leírást. (http://www.ep128.hu/Ep_Konyv/Exdos.htm)
Zozosoft, böngésztem a honlapodon, az Enterface-nek volt egy 4 oldalas kérdőíve isKöszi, mi ezt anno elküldtük.
Nem tudom, hogy más is észre vette de engem megzavart.Ismert és korábban már javított hiba.
A Debug ban a Memory bump ablakban a hex számok sorban vannak de az ASCII karakterek fordított sorrendben vannak.
Ismert és korábban már javított hiba.Akkor hadjuk linux-nál marad egyenlöre.
Próbáld ezt az EXE-t. (http://ep128.hu/Emu/ep128emu_patch.rar)
Akkor hadjuk linux-nál marad egyenlöre.
Ezekszerint linux-os változatban az Alt+W gyorsítás is hiba?
It requires the use of the Step button in the debugger so that the script code can run on each Z80 instruction....
hogy lehet az emuban resetelni a cpu frekit. mert most csak úgy tudom hogy beírom oda hogy 4000000Az elsőt nem tudom, a másik két frekire nekem ez rémlik :)
van reset clock freq opció de nekem az nem csinál semmit
a video és sound clock frekinél pedig nem is tudom mi a default, remélem nincsenek elállítva (889848 és 500000)
Can you post this program for testing, or at least a part of it that is enough to reproduce the timing issue ?Do you want the executables only or the source code too?
Thanks. Is it possible that on your machine wait states are disabled on the BFh port of DAVE ? Some versions of one of the ROMs (I do not remember exactly which one, it has been fixed in the emulator ROM package a while ago) do this by default. Here is what it looks like on the emulator after writing 0Ch to the port:
(Attachment Link)
A Quality-böl is vissza lehet venni.
nagyobb sebességet úgy is el tudsz érni hogy a z80 clock-ot magasabbra állítod, ez esetben a hang (legalábbis az exos hang) jó marad
egy .z80-ra azt mondja az emu hogy 48-as módban kell elindítani
ezt hogy?
48K-s Spectrum konfiguráció betöltésével (Alt+Q).
más: az előbb rendereltem valamit és meg akartam nyomni az alt+w-t hogy felgyorsuljon XDígy már jártam én is, többször, valami lassú volt, mondjuk egy oldal betöltése, és megnyomtam az alt+w -t :lol:
nem igazán műxik, de még próbálkozok
scons: done reading SConscript files.
scons: Building targets ...
g++ -o ep128emu -L. -Wl,-Bsymbolic-functions gui/gui.o gui/gui_fl.o gui/disk_cfg_fl.o gui/disp_cfg_fl.o gui/kbd_cfg_fl.o gui/snd_cfg_fl.o gui/vm_cfg_fl.o gui/debug_fl.o gui/about_fl.o gui/debugger.o gui/monitor.o gui/main.o -lep128 -lzx128 -lcpc464 -lep128emu -lfltk_images -lfltk_gl -lfltk -lX11 -ldotconf -lSDL -lportaudio -lsndfile -lpthread -lrt
/usr/bin/ld: ./libep128emu.a(gldisp.o): undefined reference to symbol 'glOrtho'
/usr/lib/i386-linux-gnu/mesa/libGL.so.1: error adding symbols: DSO missing from command line
collect2: error: ld returned 1 exit status
scons: *** [ep128emu] Error 1
scons: building terminated because of errors.
ep128emuGLGUIEnvironment.Append(LIBS = ['GL', 'X11'])
lgb@antares:~$ fltk-config --use-gl --use-images --cxxflags --ldflags
-I/usr/include/freetype2 -D_THREAD_SAFE -D_REENTRANT
-Wl,-Bsymbolic-functions -lfltk_images -lfltk_gl -lfltk -lX11
Windows EXE-t is tudsz csinálni belőle?
Persze, ha valaki ad leirast hogyan kene Linux alatt ezt cross-compile-olni Windows ala, megprobalom.
if sys.platform[:5] == 'linux' and not win32CrossCompile:
Ez sikerult. Eskuszom nem ittam, amikor ezt az oldalt letrehoztam. :) Max kavet. Kivancsi vagyok, hogy ez igy megy-e windows alatt egyaltalan ...
Működik (legalábbis Wine alatt, Windows-t még nem próbáltam):
(Attachment Link)
Nekem XP-n azt mondja, hogy hibát okozott és leállt :-(
Minden a helyén (Xep128 látja is az sd kártyát).
Egyből ennyit mond a win:
(Attachment)
Az itt (https://enterpriseforever.com/ep128emu/ep128emu/msg31713/#msg31713) található MinGW csomag (régi, de mindent tartalmaz az emulátor fordításához)Ebből frissítettem a DLL-eket, de nem változott a helyzet.
Nekem működik az új DLL-ekkel (Windows 7 x64), és van hang is. Az SD-s .exe-t a C:\xep128-ba másoltam, és az "új" MinGW csomagból ugyanide ezeket a file-okat (nem biztos, hogy mindegyik kell):Na így elindult! :-)
Viszont azt megkerdeznem, tudod, hogy allok a C++-al, nekem az sem volt vilagos, hogy a fenebe tudok rajonni, hogy a vm.memory.read az pl mi a fene honnan van az "vm" :)
Az ep128vm.cpp-ben az Ep128VM::Z80_::readMemory() és hasonló függvényekben ? A "vm" itt található az ep128vm.hpp-ben:
Az SD-sített ep128emu az tud mellette IDE-t is kezelni? (SD + IDE együtt működés fejlesztése van folyamatban egyes háttértár halmozó felhasználók kívánságára :-) )
Ill. az honnan szedi az SD ROM-ot? Direktbe tölti a combined ROM-ot?Úgy látom a 7-es szegmenst direktben felül írja. Csak honnan szedi hozzá az SD ROM-ot?
Ill. az honnan szedi az SD ROM-ot? Direktbe tölti a combined ROM-ot?
Magyaran neked kell beconfigolni ep128emu-nak h toltse be.Mármint nem egészen :-) A 7-es szegmenst direktben tölti az sdcard.flash-ból.
Mármint nem egészen :-) A 7-es szegmenst direktben tölti az sdcard.flash-ból.
megprobalom majd ... Sajna az sem biztos, hogy a forrast megtalalom mar ehhez :(
http://xep128.lgb.hu/files/ep128emu-sd.exeMűködik!