A Spectrumosoknak is meg lehet már említeni, hogy lett egy új Spectrum emulátor?
Igaz, a már meglevõ emulátorokhoz képest nem túl sokat tudDebugerben viszont veri a mezõnyt!
de talán érdemes említeni, különösen Linuxra, ahol nincs annyi emulátor.Mac-rõl nem is beszélve! Majd azt is oda kéne tenni a letölthetõek közé, ha lefordítja lelkes Mac-es tagtársunk :)
"the only instruction that is still not correct is 'BIT n, (HL)'"
:shock: Ez miben áll? Hisz csak egy címzési mód és csak a Z flagot érinti nem? :shock:
Vagy a végrehajtási ideje nem pontos?
Kérnék szépen stabil zx és cpc rom letöltési címeket, hogy beépíthessem a romokat is a csomagba, hogy feltelepítve azonnal használhatók legyenek az emulátorok.
Lehet, hogy nem túl lényeges programozástechnikailag, de jó lenne, ha beleraknád ezeket *.desktop fájlokat a forrásban a resources könyvtárba, mert így egységesek lennének linuxok alatt a grafikus indító menük, melyek egyes disztróknál maximum patch -el alkalmazhatók lennének, a megfelelõ helyekre szétrámolva.
Az ep128emu_roms.bin file már tartalmazza ezeket is, nem kell semmit külön letölteni :) A legújabb verzióKöszönöm! :)
itt (http://ep128emu.enterpriseforever.com/roms/ep128emu_roms.bin) található.
OK, a következõ (2.0.9 vagy 2.0.8.2) verzióban lesznek .desktop és .png file-ok is.Köszönöm! :)
OK, a következõ (2.0.9 vagy 2.0.8.2) verzióban lesznek .desktop és .png file-ok is.És milyen újdonságok vannak még a következõ verzióra tervezve?
És milyen újdonságok vannak még a következõ verzióra tervezve?
Szerintem érdemes lenne majd a következõ verzióban az ALT GR-t betenni ALT-nak. A billentyûzet konfigurálásánál természetesen én is be tudom tenni most. (Bocsánat, ha errõl régebben már volt szó valamivel kapcsolatban.)
Ha jó úgy, akkor a következõ emu verzióban meg lehetne csinálni, hogy a PC jobb altja legyen az EP altja?
Már eddig is az volt :) De Windows alatt magyar billentyűzetnél problémák vannak a jobb Alt érzékelésével (legalábbis FLTK-t használva; lásd itt). Ezért az alapértelmezett konfigurációban nem csak a jobb Alt, hanem a "menü" billentyű - amely a jobb oldali "Windows" billentyű és a jobb Ctrl között van - is használható EP-s Alt-nak; az működik ?
Egyébként a HOME HOLD-ként mûködik, ez normális?
Szevasztok egy kis segitség kellen mert most töltöttem le az ep128emu 2.0.8 progit és let volna egy játék a Bestiák mestere de sehogyan sem indult el :( Persze volt több is ilyen de a probléma azonos volt. Vagy hiba uzenet lett belőle vagy csak egyszerüen visszaugrot az alap menübe mintha nem is történt volna semmi. Más programok negy régi kedvencek melyek valoszinüen más forráskoddal lettek irva indulnak meinden gond nélkül.Ha valaki tudna segiteni azt megköszönném. mint egy EP128 rajongó.Milyen konfiggal használod az emut?
Szevasztok egy kis segitség kellen mert most töltöttem le az ep128emu 2.0.8 progit és let volna egy játék a Bestiák mestere de sehogyan sem indult el :( Persze volt több is ilyen de a probléma azonos volt. Vagy hiba uzenet lett belőle vagy csak egyszerüen visszaugrot az alap menübe mintha nem is történt volna semmi. Más programok negy régi kedvencek melyek valoszinüen más forráskoddal lettek irva indulnak meinden gond nélkül.Ha valaki tudna segiteni azt megköszönném. mint egy EP128 rajongó.
Az EXDOS figyelmen kívül hagyja ezt az eltérést, ezért floppyról töltve nem okozott problémát.Pontosabban eltérõen értelmezõdnek a fájlnevek lemezes rendszerben, ott a . nem a fájlnév része, hanem a fájlnevet és a kiterjesztést elválasztó speciális karakter. Így az ESC. ugyan úgy a kiterjesztés nélküli ESC fájlt jelenti mint az ESC
SZIASZTOK
teljesen kezdő vagyok és olyan problémám lenne hogy a wizard's lair játékot COM kiterjeztéssel tudtam letölteni egy oldalról és nem tudom hogy az ep128 emulátorban azt hogyan kell elinditani.
Ha valaki segítene megköszönném!!
teljesen kezdő vagyok
teljesen kezdõ vagyokÜdv a fórumon!
sziazstok
már áttanulmányoztam minden wiki meg ilyen oldalakat de nem bírok rájönni hogy az erről a címről letölthető lemezképek közül az utolsó 8-at miért nem hajlandó beolvasni az emulátor!
A games_bas lenne a legfontosabb de sehogy sem tudom müködésre bírni.
Ötlet valaki?
Az normális jelenség, hogy a SHIFT+F12-re Windowsban bezáródik az emulátor?
Esetleg lehetne egy kérdés elõtte, hogy biztos-e, hogy bezárom.
UI.: az még egy érdekes megoldás lehetne, hogy az emulátor kilépéskor készítsen egy snapshotot, amiből véletlen kilépés után vissza lehet állítani az adatokat.Ez tényleg jó ötlet, bár nekem még véletlenül SHIFT+F12-vel nem sikerült kilépnem, viszont néha kilép az emuból, ha debuggerből Escape-pel lépek ki, azóta leszoktam az ESC használatáról, legalábbis EP128emu alatt :D
Szerintem kompatibilitási gondok vannak a régi demó fájlokkal. A Letöltések fórumból letöltöttem a Batman, Starstrike, Áttörés, Matchday 2 demókat és nem jól mûködtek.
De az is lehet talán, hogy a memória-konfiggal van gond: EXOS 2.3, BASIC 2.1, Iview és epfileio van a szegmenseken, nem tudom, ez bezavarhat-e.
Nektek jól játssza le ezeket a demó fájlokat a 2.0.8-as emulátor?
Még valami eszembe jutott. Nem telepítettem még újra az emulátort, mióta a fórum címe "com"-osra változott, de lehetséges, hogy az emulátor nem tudná a romokat letölteni, mert az "org"-os címen keresi?
UHU 2.2 (32bit) alatt próbálom most a letöltött binárist, mivel itt fltk2 van a rendszeren, ezért fordíthatatlan a forrás.
A terminálban ez pörög folyvást:
X_GetImage: BadMatch (invalid parameter attributes) 0x5200006
:(
Persze lehet, hogy lényegtelen ez az üzenet folyam.
Az ep bejelnkezõ képen meg a kurzor nem oly szép ütemes. Miintha lasabban éledne is fel az emulátor, pedig itt HD videókat és HD DVBT adást is nézek az új konfigomon.
A demo file-ok nem hordozhatók az emulátor különbözõ verziói között, mert a file csak a billentyûzet eseményeket és a közöttük eltelt idõt tárolja, tehát ha az emuláció idõzítése megváltozik, akkor a lejátszás már nem pontos. Ezért fontos, hogy aki ilyen file-t tölt fel a fórumba, az azt is írja le, milyen emulátor verzióval készült (erre talán korábban már fel is hívtam a figyelmet, de a verzió utólag is megállapítható a file-ban a 45h 50h 80h 0Ah byte-sorozatra keresve, amelyet 4 lényegtelen - méret - byte, majd az emulátor verziója, pl. 00h 02h 00h 08h követ).Esetleg lehetne olyat csinálni, hogyha nem kompatibilis demo fájlt tölt be az ember, akkor kiír egy figyelmeztetést, és azt, hogy melyik verzióhoz való?
Esetleg lehetne olyat csinálni, hogyha nem kompatibilis demo fájlt tölt be az ember, akkor kiír egy figyelmeztetést, és azt, hogy melyik verzióhoz való?Vagy azt, hogy a régi verziójú emulátort is beépíteni az új verziójúba, amit a régi demo fájlok lejátszására használna. Persze ha megoldható.
Fordítható, ha elõbb fordítasz hozzá statikus FLTK 1.1.x (vagy esetleg 1.3.x) verziót, és bemásolod az emulátor forrás könyvtárába.A binárisaidból már elkészítettem az UHU 2.2 (teszt) verzió alá a csomagot, ami úgy néz ki, hogy jó. A fordított a dinamikus cuccok miatt kisebb méretû lenne, mivel a mostani csomag mérete (a ROM -okkal együtt) 2.1 Mb, míg az UHU 2.1 alá készülté csak 1.0 Mb.
Az lehetséges :) Mindenesetre az esetleges hiba feltehetõen az FLTK-ban van, mivel én nem hívok semmilyen X11 függvényt közvetlenül, tehát talán nekik kellene ezt a problémát jelezni.Ez ezek szerint nem ránk tartozik.
De valószínûleg nem OpenGL-el :) Próbáld meg -no-opengl módban indítani az emulátort, akkor is lassú a video ?Nem lassú, csak "darabos".
Viszont a lefordított fltk forrásából mit és hova kell majd bemásolnom, hogy forduljon majd?
Megjegyzem, chroot környezetben készülnek itt UHU alatt a leendõ csomagok, ahová csak a fordításhoz szükséges cuccok vannak felinstallálva, és a fordítás alatt ott létrehozott fltk cuccok oda a fordítás folyamán nem installálhatók, valamint a leendõ futási környezetben már nem lesznek.
:)Nem lassú, csak "darabos".
OpenGL nélkül klassz!
Esetleg lehetne olyat csinálni, hogyha nem kompatibilis demo fájlt tölt be az ember, akkor kiír egy figyelmeztetést, és azt, hogy melyik verzióhoz való?
wget http://ftp.funet.fi/pub/mirrors/ftp.easysw.com/pub/fltk/1.1.10/fltk-1.1.10-source.tar.bz2Ez tiszta sor, a csomagkészítéshez az aquire fázis forrás beszerzési módja. Ezzel nem lesz gond.
tar -xpjvf fltk-1.1.10-source.tar.bz2
cd fltk-1.1.10/Természetesen a fordítási szkriptbe építem be, az emu fordítását végzõ rész elé.
./configure --disable-shared --enable-threads ; make clean ; make
mv -f ./FL ./lib/lib*.a ../ep128emu2/[/tt]
Természetesen a "../ep128emu2" helyére az emulátor forrásának a tényleges könyvtárát kell írni :)
Az nem baj, ha a futási környezetben nincsenek, azért kell a statikus file-okat (lib*.a) használni. Fordításhoz pedig nem kell installálni, a fenti néhány sort akár a fordítást végzõ scriptbe is be lehet építeni.
OpenGL módban eredményez látható változást, ha "Single buffered" vagy "Double buffered" módot állítasz be ?Duplával jó!
Checking for C header file portaudio.h... yes
...
*** error: PortAudio library is not found
Error: HIBA a(z) compile fazisban.
Próba. Eddig jutottam.
Flk rendben lefordult, helyére tettem a cuccost. De óh jajj!!
Leáll az ep128emu fordítási része:
:(
scons: Reading SConscript files ...
/bin/sh: fltk-config: command not found
WARNING: could not run fltk-config
/bin/sh: fltk-config: command not found
WARNING: could not run fltk-config
Checking for C header file sndfile.h... yes
Checking for C header file portaudio.h... yes
Checking for C type PaStreamCallbackTimeInfo... yes
Checking for C++ header file FL/Fl.H... yes
Checking for C++ header file FL/Fl_Cairo.H... no
Checking for C header file GL/gl.h... yes
Checking for C type PFNGLCOMPILESHADERPROC... yes
Checking for C header file dotconf.h... yes
Checking for C header file stdint.h... yes
Checking for C header file SDL/SDL.h... yes
Checking for C header file lua.h... yes
Checking for C header file lauxlib.h... yes
Checking for C header file lualib.h... yes
Checking for C type lua_Integer... yes
*** error: PortAudio library is not found
Error: HIBA a(z) compile fazisban.
Portaudio van a chroot-ban:
/usr/include/portaudio.h
/usr/lib/libportaudio.la
/usr/lib/pkgconfig
/usr/lib/pkgconfig/portaudio-2.0.pc
/usr/lib/libportaudio.so
Valami ötlet? Nem jó a portaudui verzió?
2.1 alatt szépen lefordult.
Itt a scons config.log-ja. Csatolom, mert neked talán a vége többet momd, mint nekem.
:oops:
32 bites a rendszer.
Szerintem nincs probléma a PortAudio-val, az fltk_jpeg okozza a hibát, és ez tulajdonképpen SConstruct bug :oops: Tehát a használatát el kell távolítani az SConstruct-ból (egyébként ez csak akkor fordul elõ, ha nincs "fltk-config", mint például jelen esetben a saját fordítású statikus FLTK-t használva), ami a 76-78 és 97-99 sorok, tehát ezekErre varrongy észrevétele után már rájöttem, statikussá téve az fltk_jpeg és társait, a config már hibátlanul lefutott. De lehet, hogy a Sconstruct foltozását választom majd a véglegesnél, ahogy most tanácsoltad.Code: Pythontörlését jelenti, vagy azt kell megoldani, hogy az fltk_jpeg és társai létezzenek :) Az utóbbi esetben az FLTK fordításakor a "configure"-t így kell futtatni:
if not oldSConsVersion: ep128emuGLGUIEnvironment.Append(LIBS = ['fltk_jpeg', 'fltk_png', 'fltk_z'])
./configure --disable-shared --enable-threads --enable-localjpeg --enable-localpng --enable-localzlib
Természetesen így az emulátor statikus libjpeg, libpng, és zlib verziót fog használni, ami növeli a binárisok méretét. Én azért választottam mégis ezt a SourceForge-os csomagoknál, mert így remélhetõleg kevésbé disztribúciófüggõek a bináris csomagok.
Ez talán megoldható, de az összes régi verzió beépítése már problémásabb. Természetesen a régi verziók (még az 1.6.1, és a Plus/4-et is tudó 2.0.0-beta is :)) továbbra is letölthetõk, és több verziót is lehet installálni :)
De ha a 2.0.7-es emut felrakjuk, az helyesen tud visszajátszani minden régebbi demo fájlt?
Talán a FLUID-ot (fluid/fluid a másolandó file az FLTK "make" futtatása után) is az emulátor könyvtárába lehetne másolni :?: Természetesen itt problémát jelenthet, hogy a "." nincs a PATH-ban, tehát további SConstruct módosításra lehet szükség. A 291. sorban a "'fluid -c -o %s -h %s $SOURCES'" parancsot kell átírni, hogy "fluid" helyett "./fluid" legyen.Nekiállok patch -ot gyártani.
Talán a FLUID-ot (fluid/fluid a másolandó file az FLTK "make" futtatása után) is az emulátor könyvtárába lehetne másolni :?: Természetesen itt problémát jelenthet, hogy a "." nincs a PATH-ban, tehát további SConstruct módosításra lehet szükség. A 291. sorban a "'fluid -c -o %s -h %s $SOURCES'" parancsot kell átírni, hogy "fluid" helyett "./fluid" legyen.Ez a helyi fluid és path patch bevált!
Mintha azt tapsztalnam a legujabb emuban, hogy ha beirom a floppy disk image helyer, hogy
\\.\A:
ami elvileg eddig a fizikai floppy meghajtot jellemezte, es nincs lemez a floppy meghajtoban,
akkor azt mondja ra, hogy:
wd177x: error opening disk image file
de akkor ha lemezt akarok cserelni, akkor mindig meg kel adni,
vagy csak arra kell vigyazni, hogy mikor megadom, akkor mar legyen floppy a meghajtoban,
es akkor elfogadja, es utana mar cserelgethetem, vagy mi ?
A masik dolog, hogy futtatom az emut egy MacBook -on (Core 2, 4G ram, GeForce 9400), es erdekes jelenseget tapasztalok, osszevissza jelleggel, kulonbozo idokre, de akar nagyon hosszu masodpercekre megfagy az emu, olyankor se menu, se emulacio, minden all, hiaba nyomkodok billt, vagy klkkelgetek, es mikor mar epp megunnam, akkor elindul, es fut tovabb mintha mi sem tortent volna.
Az emut teszteli valaki tobbmagos gepen ?Nekem évek óta olyanon megy, soha nem volt semmi gond.
Az emut teszteli valaki tobbmagos gepen ?Az openGL lesz a ludas.
Esetleg meg azt lehet, hogy elkezdek OpenGL- es programokat futtatni hogy fagyogatnak- e, mint az emu. Eddig meg csak az emu- nal tapasztaltam, de nem nagyon toltam OpenGL- es dolgokat. Bar mondjuk a Blender az opengl, es annal nem tapasztaltam...
Az emut teszteli valaki tobbmagos gepen ?
Ha F10-zel megállítjuk az emulációt majd újra elindítják, turbóra vált a sebesség. Úgy néz ki mintha megpróbálná behozni a lemaradását ;-)
Ez szándékosan van így?
Nem, én Linux alatt tapasztaltam ezt.
Viszont valóban nem a "hw" ALSA eszközt használom, mert azon nekem nincs hang valamiért.
Olyat lehet csinalni debuggerben, hogy egy IO portnak a kiolvashato erteket megadni? Pl a 18h-n piszkalni a disk change bitet, vagy a B5-re megadni, hogy van gomb lenyomva.
Ezt meg lehet ugyan oldani, de elég nehézkesen. :oops:Esetleg a 2.0.9-be lehetne majd beletenni olyan új debugger parancsot, ami ezt megcsinálja? Opcionális paraméterrel, hogy a megadott új érték hány kiolvasásig éljen.
Esetleg a 2.0.9-be lehetne majd beletenni olyan új debugger parancsot, ami ezt megcsinálja? Opcionális paraméterrel, hogy a megadott új érték hány kiolvasásig éljen.
Talán, bár nem tudom, milyen gyakran használt funkció lenne ez.Játék debuggolásnál már jó párszor hiányoltam :oops:
Találtam egy emulátor bugot: ha elõször 80 sávos disk image-t használunk, utána pedig beteszünk egy 40 sávosat, akkor sector not found lesz a fájlok olvasásakor.
Valószínûleg az ilyenkor alkalmazott Double Stepping kavarja meg a dolgokat.
Ha 40 sávos lemeznél az EXDOS 2 sávot léptet 1 helyett, akkor azt nem támogatja az emulátor, függetlenül attól, hogy elõtte milyen image volt használatban.Annyiban fontos az imagek sorrendje, hogy az elsõnél ha 80 sávos volt, akkor megjegyzi az EXDOS, hogy ez egy 80 sávos meghajtó, és amikor következõnek 40 sávos lemezt talál, elkezdi alkalmazni a dupla léptetést.
A WD emuláció mennyire idõzítés helyes?
Semennyire :oops: Nincs ido"zítés emuláció, a WD-t gyakorlatilag az I/O portokhoz történo" hozzáférések "futtatják".:) Viszont ennek köszönhetõen mûködik bármilyen Z80 frekvenciával!
A dupla léptetés nem támogatott, egy sáv léptetése mindig egy sávot jelent.A tényleges írás/olvasás mûvelet elõtt a fejpozicionálás után a Track regiszterbe beírja a logikailag érvényes szektorszámot (különben az igazi WD se találná meg a keresett sector ID-t), ez alapján nem lehetne az image-ben is megtalálni a megfelelõ szektort?
Ez eddig is így volt, és az emulátor a "\\.\A:"-t is image file-ként kezeli (az ilyen nevû file Windows NT alatt megnyitva gyakorlatilag a floppy image, csak a hozzáférése a normál file-okhoz képest korlátozottabb, például csak 512 byte-os egységekben lehet olvasni, írni, és pozíciót állítani).És ez a módszer, hogyan tud olyan lemezt olvasni, amit maga a Windows nem tud?
És ez a módszer, hogyan tud olyan lemezt olvasni, amit maga a Windows nem tud?
Ennél az Apricotos lemeznél (http://enterpriseforever.com/programozas/exdos-t283.0.html;msg19886#msg19886) arra számítottam, hogy mivel maga a Windows nem olvassa a lemezt, így az emulátor se tud majd hozzáférni. De kézzel megadva a paramétereket mûködik a dolog!
Van olyan funkció hívása ennek a virtuális image fájlos dolognak, amivel elmagyarázod neki a lemez fizikai paramétereit?
Ha van is, az emulátor nem használ ilyet. Azt viszont lekérdezi (IOCTL_DISK_GET_DRIVE_GEOMETRY (http://msdn.microsoft.com/en-us/library/aa365169%28VS.85%29.aspx)), hogy mik a lemez tényleges paraméterei, és ha nem egyeznek a felhasználó által megadottakkal, akkor hibát jelez. Azonban elvileg nem kellene kézzel megadni semmit, mert a -1-re állított paramétereket a Windows által visszaadottakkal helyettesíti.-1-es paramétereknél hibát jelez, csak akkor mûködött amikor kézzel beírtam, hogy 80/2/9
-1-es paramétereknél hibát jelez, csak akkor mûködött amikor kézzel beírtam, hogy 80/2/9
Az bug lehet :?: Elvileg nem kellene hasznosnak lennie a kézzel beírt adatoknak igazi floppynál, mert az emulátor a Windowstól lekérdezi a tényleges paramétereket.De itt elvileg a Windows nem is tudhatja, mert ahol lennie kéne a paramétereknek a boot sectorban ott zagyvaság van, leginkább nullák.
Tudnál egy olyan kis progit fordítani, ami kiírja, hogy mit mond a Windows az adott lemezre?
Nem teszteltem, de talán mûködik: :oops:*** error opening disk :oops:
*** error opening disk
Simán is meg paraméterrel is.
Javítottam az elõzõ hozzászólást; a programot lecseréljem, hogy mûködjön paraméter nélkül is ?Ha nem nagy munka, akkor jó lenne!
Ha nem nagy munka, akkor jó lenne!
Javítva :)Köszi!
Továbbfejlesztett verzió FAT kiíratással:Úgy tûnik jól mûködik. :smt038
Ez a funkció image file-okon is mûködik. Nem 512 byte szektorméretû valódi lemezekkel viszont lehet, hogy nem :oops: Elõfordulhat, hogy Apricot lemezekkel is használható, de ilyet nem tudtam tesztelni.
A FAFO -val én az 1.2 -es lemezeimet is rendszeresen 1.44 -esnek formázom és tök jól mûködnek. :-)Meg az én DOS -os 8086 assemblerben írt AF formázóm is tudja mindezt!
Asszem PC -n erre csak a HD-Copy nevû régi DOS -os program volt eddig képes. :-)
Ill. a Dos Navigátor is nekiáll ha jól rémlik, de aztán hibát jelez és nem hagyja.
(Na meg a FAFO azt is leformázza 10-bõl 7x, amit a PC már használhatatlannak jelez, de ez már végképp más téma... :))
Lehetne majd egy késõbbi verzióban olyat, hogy videó felvételénél választani lehessen video kodeket?
Az alapértelmezett 768x576 felbontású 50 fps sebességû RLE8 video azonban konvertálható pl. a mencoder (http://sourceforge.net/projects/mplayer-win32/files/MPlayer%20and%20MEncoder/revision%2031372/MPlayer-p3-svn-31372.7z/download) segítségével tetszõleges codecre.
Köszi a javaslatot!
Sajnos ezekhez a parancssoros dolgokhoz nem sok lövésem van... Azt le tudnád írni (vagy valaki), teljesen tömörítetlen (kodek nélküli) videóba hogyan lehet konvertálni az emulátor RLE8 kodekkel készült videóját? Így VirtualDubbal jól meg lehetne szerkeszteni a videót és utána feltölteni youtube-ra.
Köszi, majd próbálkozom!
1. A Set working directory nem abba a mappába volt állítva, ahol a képek voltak, és ezt mind a 4 alkalommal külön be kellett állítani. Amíg nem zárom be az emulátort is indítom újra, addig nem jegyzi meg a változást?
1. A Set working directory nem abba a mappába volt állítva, ahol a képek voltak, és ezt mind a 4 alkalommal külön be kellett állítani. Amíg nem zárom be az emulátort is indítom újra, addig nem jegyzi meg a változást?
A CPC-s topicban volt szó róla, hogy kell beállítani a Z80 és a DAVE órajelét ha 6 MHz-s turbós gépet szeretnénk emulálni.
7,12 MHz-s géphez PONTOSAN milyen frekvenciákat kell beállítani?
A prg BIRDS AND THE BEES az oldalrol is töltöttem le.
telepitetem az ep128emu 2.0.8
használom jól müködik az asmen de amint futtatni akarom a játék programot nem müködik délelött pár alkalommal egyanaz a program és fájljai most megint nem müködik
- lemeznél elõbb :DEF_DEV_DISK parancsot kell használni (ha ez még nem történt meg)
- közvetlen file betöltésnél az Alt+F-el be kell állítani a PC könyvtárat, ahol a játék található, illetve a :DEF_DEV_FILE parancsra is szükség lehet, ha korábban már volt :DEF_DEV_DISK
Elképzelhetõ, hogy itt a Wikin a FAQ-ba be kéne írni ezeket? Esetleg kéne az emulátornak is a Wikin külön egy FAQ/GYIK?
Szerintem már le van írva, a wiki-n és az ep128.hu-n is :oops:Szerintem is. Csak nem tudom, aki hirtelen ilyen problémával találkozik, végigolvassa-e az elejétõl egészen addig, ahol ez le van írva. De ha itt a fórumon akad, aki válaszoljon, az is jó. :D
Alt+F Kijelöltem a \file könyvtárat de azon belül volt további könyvtár direkt betöltéssel beléptem a \file\bee könyvtárba a loadert betöltötte de a xxx.PRG fájlt már a \file könyvtárban kereste ezért nem müködött
:DEF_DEV_DISK
Szerintem ezt azért módosítsuk majd. ;-)
Valószínûleg a videókártya OpenGL driver-ével lehet gond. Próbáld meg software módban indítani az emulátort.És ha a szoftver mód bevált, utána egy újabb ATI drivert felrakva megpróbálni újra az OpenGL-t.
És ha a szoftver mód bevált, utána egy újabb ATI drivert felrakva megpróbálni újra az OpenGL-t.
Zozosoft... Mintha anno lett volna egy ilyen nevû újságiró, de az nagyon régen volt...Jól emlékszel :ds_icon_cheesygrin:
EnterPress azt hiszem.
Az emulátorral már most is le lehet játszani bármilyen .tap, EPTE .tap, Spectrum .tap, .wav, vagy .tzx/.cdt formátumú image file-t. Csak meg kell nyitni, elindítani a lejátszást (Alt+P), és BASIC-ben a TOGGLE REM1 (F4) parancsot használni.Kéne Toggle REM gomb az emulátorba is, vagy a magnó beállításokhoz egy "ignore REM controll" vagy ilyesmi. Legegyszerûbb talán az lenne, ha megismételt PLAY megnyomásra akkor is elindul a lejátszás, ha egyébként a relé miatt állna.
A keresövel nem leltem cpc464emu - Software - default theme ROM-ot igaz nem is tudom mit keressek és hova helyezzem
a 43 szegmensbe annyit ki bogaráztam, hogy az alsó 7-8 szegmensbe kell helyezni.
Kiszeretném probálni a CPC programokat,hogy mennyivel szinesebbek azok mind a ZX.
A telepítés végén letöltene pár ROM-ot netröl nekem nem kapcsolodik lehet, hogy emiatt nem találom a CPC ROM-okat ?
Érdekes hibát találtam, vagy pedig én szúrtam el valamit.
Most telepítettem fel az emulátort egy másik számítógépre is, ahol csak software módban lehet elindítani. A snapshot fájlok nem tölthetõk be, mert automatikusan az open GL módban indított emulátorral akarja õket megnyitni. Azaz snapshot fájlra kattintva elindul az emulátor, de nincs rajta kép.
Addig is a snapshot file-okhoz rendelt parancssort kell módosítani, a -no-opengl paraméter hozzáadásával.
A snapshot file-okhoz hogyan lehet parancssort rendelni? Az ilyesmihez nem sok lövésem van.Az a snapshot fájlhoz való társítást kezelõ programod függvénye. Gondolom valamely böngészõdé.
Amúgy nem nagy probléma, mert emuból is be lehet tölteni a snapshotot.
Windóz intézõ?Naná. :D
Az idézõjelek közt az ep128.exe után szúrd be azt, amit istván írt! --no-opengl
Mindegy. Szipucsu már jó úton van.
EXOS 2.3 bug :oops: 2.31-re már javítva lett.Egy javaslat: nem lenne érdemes az emulátorhoz letölthetõ ROM csomagból kivenni az EXOS 2.3-at, és a 2.31-et benne hagyni? A régi verziókat úgyis általában mindenhol lecserélik az új verziókra. :D
Egy javaslat: nem lenne érdemes az emulátorhoz letölthetõ ROM csomagból kivenni az EXOS 2.3-at, és a 2.31-et benne hagyni? A régi verziókat úgyis általában mindenhol lecserélik az új verziókra. :DSzerintem maradjon, így legalább az emulátor csomagban benne van az összes EXOS ROM, speciel az átírásnál az EXOS 2.0-án is tesztelni szoktam a programot, az tér el a legjobban a többitől.
(Esetleg a 2.0 és a 2.2-es verzió sem fontos, hiszen a következõ verzió éppen annak a javítása, és ezeket talán nem használja senki. Vagy valamire azok is jók, amire a többi nem?)
Szerintem maradjon, így legalább az emulátor csomagban benne van az összes EXOS ROM, speciel az átírásnál az EXOS 2.0-án is tesztelni szoktam a programot, az tér el a legjobban a többitõl.
A COBRA FORCE a CPC emuban nem indul és a pálya végén lefagy. Tudom hogy nem teljes az emulácio, de azért jelzem a "hibát". :)
vagy esetleg a lemezes verzióról készült snapshot használata miatt van probléma ? (http://cpc-power.com/index.php?page=detail&onglet=dsk&num=584)
Az emu-ban nincs valahol olyan funkció mint a ZX interface2 super poke
ellenörzésnél mikor csak egy bájtot kellene modosítani jol jönne
nem kellene az egész programot újra forditani
L <"filename"> <asciiMode> <start> [end]
'asciiMode' is 0 for binary, and 1 for text
Tuti én adom meg rosszul a parancsot, vagy nem tudom...
Vagy nem találja amit be akarok tölteni... Mindenesetre a sor vége "?"-re változik mindíg.
Nem sikerül az EXT2 joy tüz gomb lekérése vagy szimulálása
Ugyan ugy kell beprogramozni mint az EXT1-et ügye?
ep out b5,5 in a,b6 bit 0
az EXT1 müködik ugyan az a rutin de az EXT2 nem megy.
Beprogramoztam ugyan azokra a billentyükre ( EXT1 EXT2), nem müködik
EP_Keyboard_US.cfg betöltése után és a konfiguráció változtatása nélkül ?nem müködik
A Num Lock nincs kikapcsolva ?
elég sok mindent kiprobáltam de nemtaláltam megoldást, már arra gongollok nem e az emuban van e a hiba.
Nem tudom, hogy van most megcsinálva a letölthetõ emulátor, de szerintem az lenne célszerû, ha az EXOS-ból mindig a legfrissebb verziót lõné be a szegmensekre.
jelenleg csak egy van, amelyben ez 2.3: az "ep128hu/EP_640k_EXOS23_EXDOS.cfg".
Nem tudom, van-e ennek valami gyakorlati jelentõsége... de esetleg nem lenne jobb ezt is lecserélni 2.31-re? :oops:
Esetleg a Télapó tudna hozni virgács helyett egy olyan ep128emu-t, ami le tudja tölteni magának a ROM-okat? :oops:
Talán még lesz ebben az évben, bár egyelõre csak nagyon kevés változtatás van.Én a ROM letöltési problémát különvenném a többi fejlesztésektõl :oops: , ha jól tippelem csak a webcímet kéne átírni, és fordítani egy 2.0.8.1.1 EXE-t :)
A CPC floppy emulációt még érdemes lenne megvalósítani.Örülnénk neki!
Esetleg a Télapó tudna hozni virgács helyett egy olyan ep128emu-t, ami le tudja tölteni magának a ROM-okat? :oops:
Így nehéz ajánlani embereknek, hogy felrakják és nem működik :cry:
Nem kell félni az UHU -tól! Barátságos és okos madár.
:)
Esetleg a Télapó tudna hozni virgács helyett egy olyan ep128emu-t, ami le tudja tölteni magának a ROM-okat?
Én eddig háromszor próbálkoztam meg 3 különböző gépemen a Linux-al, de az ismerkedés nem tartott sokáig...
A gépekben egyetlen közös jellemző volt, az nVidia VGA, az "ismerkedés" pedig addig tartott, hogy telepítés közben egyszer csak fekete képernyő és game over... :shock: Még ha valami "dzsunka kártyával próbálkoztam volna megértem, na de hogy nvidiás kártyával... Ez be is tett nekem :(
(Három különböző, éppen aktuális disztribúcióval próbálkoztam)
Érdemes lenne összegyűjteni az új ROM file-okat :oops: Az IVIEW.ROM-ot biztosan kell cserélni, és van EXOS 2.32 és javított ASMON is (csak meg kell ezeket találni a sok régi hozzászólás között),
Érdemes lenne összegyűjteni az új ROM file-okat :oops: Az IVIEW.ROM-ot biztosan kell cserélni, és van EXOS 2.32 és javított ASMON is (csak meg kell ezeket találni a sok régi hozzászólás között), ezeken kívül változott még valami (valószínűleg nem) ? Az EXOS 2.31 maradjon a csomagban a 2.32 mellett, vagy legyen csak 2.3 és 2.32 (illetve a többi EXOS verziót cseréljem EXOS 0 fagyás nélküli változatra, vagy maradjanak az eredeti verziók) ?
Lacika!
Lehet, hogy nem olvastad ezt (http://enterpriseforever.com/offtopic/linux-t411.0.html;msg21488#msg21488) !
Átirányítottam a választ, mert oda jobban illik, mint ide.
Az EXOS 2.31 maradjon a csomagban a 2.32 mellett, vagy legyen csak 2.3 és 2.32 (illetve a többi EXOS verziót cseréljem EXOS 0 fagyás nélküli változatra, vagy maradjanak az eredeti verziók) ?.Szerintem legyen javított EXOS 2.0, 2.1.
A TPT.ROM-ban javítsam a BFh port = 0Ch alapértelmezett beállítását és a tömörítés bekapcsolását ?Szerintem igen. TPT forrásod van? Elvileg valahol van fent egy Hsoft csomag abban benne kell legyen.
egyre kevesebb új fejlesztés van EP-reKészülõben van sok minden, csak be kéne vezetni a 30 órás napokat, hogy hobbira is legyen ideje az embernek :-) de a 3 napos munkahét változatlan fizetéssel is egy jó megoldás lenne :ds_icon_cheesygrin:
TPT forrásod van?
>10C2F0 CD 5C EA 3E 0C D3 BF C9 :M\j>.S?I
>10C2F8 21 05 22 00 23 03 00 21 :!.".#..!
Itt az első sorban van a BFh port írása, az alsóban pedig az EXOS változók alapértelmezése (21h=5, 22h=0, 23h=3). Átírom normál memória várakozásra (illetve törlöm az OUT utasítást), tömörítés nélküli formátumra, és esetleg 2400 baud-ra.Szerintem legyen javított EXOS 2.0, 2.1.
2.2 és 2.3 mint múzeumi :-)
egyre kevesebb új fejlesztés van EP-re).
Ezzel nem értek egyet. Mondjuk te biztos szerényen nem számítod bele a saját átirataidat.
Szerintem éppen most éli második fénykorát az EP a CPC átiratokkal.
ERGO! Summa somárum!A binárissá Isván által lefordított és közzétett ep128emu nem megy Android -on?
Androidra valaki befordítja az emulátort, már Dos emu van s szépen kocognak dosos játékok az Androidon.
Guruk?
Emulátor részrõl annyi lenne a teendõ, hogy valódi lemez esetén összehasonlítani amit a Windows mond és amit a boot, és ha nem egyezik, akkor hibát jelezni.
vagy a magnó beállításokhoz egy "ignore REM controll" vagy ilyesmi.
Ezzel nem értek egyet. Mondjuk te biztos szerényen nem számítod bele a saját átirataidat.
Mindenesetre újabb átiratok készítését egyelőre egyébként sem tervezem. :)
Ezek szerint mostanában sem lesz RPG-nk (Ep-re nincs is!), gondolok itt a Bard's Tale-ra... :cry:
Az pedig 4 színes üzemmódot használ, ha jól tévedek... :oops:
Dobjatok meg egy Linux emu linkkel, megpróbálom a telefonon lefut-e.Az emulátor honlapja (http://ep128emu.enterpriseforever.com/downloads)
Nem tudom miben különbözik a Linuxtól az Android. :(
Ezek szerint mostanában sem lesz RPG-nk (Ep-re nincs is!), gondolok itt a Bard's Tale-ra... :cry:Megnéztem, sajnos 16 szín üzemmódot használ, és elég csúnya, jó lenne átalakítani 4-színűbe.
Az pedig 4 színes üzemmódot használ, ha jól tévedek... :oops:
Megnéztem, sajnos 16 szín üzemmódot használ, és elég csúnya, jó lenne átalakítani 4-színűbe.
Végső soron a Spectrum verziónak sincs semmi baja... :oops: Maximum a STOP TAPE, START TAPE üzeneteket lehetne kivenni belőle.Szerintem az lenne az igazi, ha a CPC-s verzió lenne átírva, és átalakítva attributum, vagy 4 szín üzemmódba, a képeket meg kilopni az Atari verzióból és EPIMGCONV-val átalakítani.
A CPC floppy emulációt még érdemes lenne megvalósítani.
Maximalista kérdés, ez vonatkozik WD emulációra is: image fájlok használata esetén lehetne floppy fejléptetés hangot emulálni? Ha kell megpróbálok felvenni wavba igazi floppy hangot :-)
Hasonló kérdés vonatkozik EP magnó relére is :-)
Hasonló kérdés vonatkozik EP magnó relére is :-)Szívesen veszek fel olyan hangot, amikor a tokból kiveszem a kazettát és beleteszem a magnóba, majd megnyomom a PLAY gombot. :D
Szívesen veszek fel olyan hangot, amikor a tokból kiveszem a kazettát és beleteszem a magnóba, majd megnyomom a PLAY gombot. :DAzért túlzásokba ne essünk :-)
Véletlenszerûen begyûrheti a szalagot a magnó, ilyenkor a TAP fájlt újra elõ kell állítani/le kell tölteni. :D
Még a végén kitaláljuk, hogy a magnófej beállítást is egy "arcade részben" nekünk kell elvégezniEz is eszembe jutott, csak már nem akartam írni. :D
Vegyuk pld. a barbarian cpc verziojat. Kb. masfelszeres lehetne a kep.
Vegyuk pld. a spectrum atiratokat, ugyanugy kb. masfelszeres lehetne a kep.
úgy emlékszem, hogy a SET TAPE SOUND OFF parancs nem kapcsolja ki teljesen magnóhangot, csak nagyon lehalkítjaIgazi gépen tuti, hogy így van (nagyon lehalkítja igazi gépen).
- ha a WD177x emuláció FAT fejlécet talál a lemez elején, akkor ellenőrzi, hogy az ott található CHS megegyezik-e a kiszámított vagy a rendszertől lekérdezett értékekkel, és ha nem, akkor hibát jelez; ez az ellenőrzés letiltható az összes paraméter kézi megadásával
Csak kíváncsiságból (no meg a pontosabb program tesztelhetőség végett) kérdezem, a Z80 bug opcionális emulációja tervbe van véve?
Zozo, megnéznél valamit? Én úgy emlékszem, hogy a SET TAPE SOUND OFF parancs nem kapcsolja ki teljesen magnóhangot, csak nagyon lehalkítja (szemben az emulátorral),
Apróság, hogy a telepítõben jobban nézne ki, ha a bejelölendõ elemek kiírásai teljesen kiférnének, nem kéne alul toligálni azt a valamit.
Zozo, megnéznél valamit? Én úgy emlékszem, hogy a SET TAPE SOUND OFF parancs nem kapcsolja ki teljesen magnóhangot, csak nagyon lehalkítja (szemben az emulátorral), Én emlékszem rosszul?Jól emlékszel!
Ezek közül valamelyik megfelel ?
Ezek közül valamelyik megfelel ?
Az első, amiben van description, tökéletes!
Nem tudom, hogy az valóban fontos-e, mert általában pontosan ugyanaz (vagy nagyon hasonló), mint ami a listában is olvasható, és egyiknél sem tartalmaz hasznos információt. Ezen kívül az első képen látható megoldásnál függőlegesen is kell scrollozni, ami eredetileg nem volt.
Zozo, megnéznél valamit? Én úgy emlékszem, hogy a SET TAPE SOUND OFF parancs nem kapcsolja ki teljesen magnóhangot, csak nagyon lehalkítja (szemben az emulátorral), Én emlékszem rosszul?
Ezt a zoomolos dolgot te meg nem reagaltad le, IstvanV.
Az mitõl lehet, hogy egy gépen csak 30-70%-os sebességgel fut az emu? AMD 4400+ 1GB RAM, NVIDIA 6600GT, XP SP3
Korábban jól ment, csak volt egy Win újratelepítés...
Próbáltam Software és Open GL módban is. Az a érdekes, ha letiltom a képernyõt és a hangot, akkor se megy fel 100%-ra...
Ha ALT+W-t nyomok akkor megy 200-1200%-on ingadozva.
Ha dual core a CPU, akkor van hatása annak, ha beállítod, hogy az ep128emu.exe csak az egyik felét használja ?Megjavul tõle!
Esetleg readme-be/wikire be lehet tenni, hátha más is belefut ilyenbe.
Elkészült az új ROM csomag::smt038
- az EXOS 2.0, 2.1, és 2.31 javított (EXOS 0 fagyás nélküli) verzióra cserélve
- ugyanez a hiba az ASMON ROM-ban is javítva
- IVIEW ROM frissítve (új DL2 verzió)
- TPT.ROM-ban BFh port írása törölve, az alapértelmezés 2500 baud tömörítetlen formátumban, rövid bevezetõjellel
Ha IDE.ROM és BRD/ESP/HUN.ROM is van a memória konfigurációban, akkor a rendszer lefagy indításkor :oops:Remélem nem én rontottam el valamit :oops:
ZT18*.ROM: 32H, 33H (40H, 41H helyett, csak azokban a konfigurációkban, ahol van BRD, ESP, vagy HUN a 42H szegmensen)Elvileg hibának nem kéne lennie. Igazi gépen szokás szerint a legmagasabb kerek szegmensre szoktam rakni a ZT-t, egyrészt, hogy a "bejelentkezõ képnél nyomunk billentyût EPDOS/BASIC/ASMON/stb" funkcióhoz a legkisebb várakozással jusson el a gép a bejelentkezés után (vagyis még ne legyen elengedve a gomb). És azért kerek szegmensre, hogyha hagyományos EXOS ROM teszt van választva, akkor is bent legyen, utána a többi ROM-ot már lehet RL-ellel ki/beláncolni.
Ezzel fordulhat elõ valamilyen újabb hiba ?
A Spectrum Emu ROM-ja hova kerül? Vagy az nincs benne az util-osban?
Az marad a 30H,31H-n, ahol eddig is volt.Az jó, ott jól érzi magát :-) (4-el osztható címen kell lennie)
Angollal jó, csak BRD/ESP/HUN kavar be?
Tesztelném, de Windóz híján nem tudom igazán.
:oops:
Esetleg a forrását, ha megadnád.
különösen hibakezelésnél.Olyat próbáltam, hogy A: meghajtó kiválasztása lemez nélkül, debugerben érvénytelen töréspont beírása.
Ennek az emulátor verziónak a fordításához GCC 4.5.0-t használtam az eddigi 4.2.1 helyett. Érdemes lenne tesztelni
A fenti file célja azonban kifejezetten Windows alatti tesztelés, új MinGW verzió használata miatt.
Majd a linuxosat tesztelem, ha kell.