Hejj hajj. Tudjatok mi hianyzik az emubol nagyon ? Egy auto zoom funkcio.
Az lenne a jo, ha a megjelenitesi beallitasoknal lenne egy checkbox, hogy auto zoom on/off, es akkor ha beallitom,
olyankor megnezi hogy mi van az epp aktualis lpt- ben, es annak meretet a teljes kepre igazitoan zoomolna.
Tehat ha az lpt- ben csak 100 ertekes sor van, tobbi szinkron, akkor csak a 100 ertekes sort huzna a kepre fuggolegesen.
Vizszintesen ugyanez lenne a az adott lpt legszelesebb blokjanak szelessegertekeivel.
Persze ebbol is lehetne olyan verzio ami a fuggoleges/vizszintes/mindketto meretet venne figyelembe, aspekthelyes vagy nem aspekthelyes modon. Tehat hogy nekem most huzza Y- ban ki a kepet es X- ben pedig aspekthelyesen legyen a kep, ha kisebb ha nagyobb mint a kepernyo.
Akkor lehetne ugyanez forditva.
Lehetne ugy hogy aspekthelyes de mindket iranyban ferjen be a kepbe.
Es lehetne aspekt inkorrekt, nyuzos teljeskepernyo is.
Persze ehhez ki tud alakulni egy eleg jo kis komplex lpt analizator funkcio, amit raadasul minden kirajzolaskor le kell futtatni, de talan beleferne az idobe a mostani gepeken, nem ?
Es nem kene egybol megirni a teljes szuperokos lpt analizatort, lehetne eloszor egyszeru, standard eseteket jol kezelo verzio is, hogy tudja kezelni a standard lpt- t, exos lpt- t, BAM cuccok lpt- jet, ilyesmiket, es kesobb menni mikor van hozza kedv/ido a komplexebb, generalisabb lpt analizisek fele.
Sot lehet hogy arra is lenne ido, hogy az analizis kerdeskort kinyisd script formajaba, es lehetne scriptelgetni az lpt analizatorokat ? Aztan kesobb ha mar jol kiforrottak, akkor atteni a forrasba ?
Tehat maga a motorba csak annyi kerulhetne eloszor, hogy legyen- e scale/offset, a dialogok/kirajzolok csak annyit kene tudjanak hogy fogadjanak egy scale/offset erteket a kepre irashoz, es akkor ezeket akar fixen kezzel meg lehetne adni, dialogbol, akar scriptbol kaphatna meg a kirajzolokod, minden kirajzolaskor meghivva a scriptet, ami analizalja az aktualis lpt- t, amit majd ki fog rajzolni az emu epp.
Ezekbol persze nemtom mi az ami megvalosithato, es mi mennyire konnyen, de ennek az lehetne az eredmenye, hogy a kep automatikusan kitoltene a monitort,
tehat ha egy spektrum jatekkal jatszom az lenne teljes kepernyos, ha pedig egy joval tobb soros/szeles demot mondjuk, akkor az.
Persze ritka ( vagy inkabb szelsoseges ) esetekben, ahol frame- rol frame- re valtoztatjak az lpt tartalmat esetleg fellephetnenek remegesek, vagy ilyesmik, de olyankor kikapcsolna az ember a funkciot es kesz,
esetleg olyankor sem feltetlen hasznalna az ember, amikor demot futtat, es az alandoan valtogatja az lpt- t, igy ez a funkcio mas demo latvanyt ( meretet ) eredmenyezne a demo reszeiben, de hat ez is izles kerdese, lehet lennenek demok ahol jo lenne ez a funkcio is.
A lenyeg hogy mikor az ember jatszik, egy spektrum jateknal, vagy ilyesminel eleg kicsi tud lenni a kep, hiaba tolom nagy monitorra, csak a kozepen van egy kocka.
Ez meg mindig nem oldana meg az olyan szitukat, mikor a spectrum atirat fole mondjuk egy BAM logot, egyeb kiegeszito dolgot toltak, mert az lpt azt is magaba foglalna, de ilyenkor mukodne a direkt kezi beiras, es megjegyeznem hogy melyik jatekot milyen scale/offset ertekkel szeretem teljesre huzni.
Es akkor lenne igazi fullscreen filing, mint mikor regen a tv- nel a potikkal ugyanezt meg tudtam csinalni. De az automatikus funkcio is jo lenne szerintem, ahogy valtanak az lpt- t a jatekok, mindig az lenne kihuzva a kepre. Ez olyan modern, "digitalis" megoldas lenne. Klassz lenne sztm.
Es akkor eloszor csak annyi kene hogy a motor tudjon fogadni egy scale/offset erteket, es ezeket vegye figyelembe a kirajzolaskor,
Aztan tudjam megadni dialogban kezzel a scale/offset erteket,
aztan szepen lassan, nativban vagy scriptben fejlodjon/fejlodjenek az lpt analizator/analizatorok amik erteket adnak a scale/offsetnek futas kozben.