Welcome, Guest. Please login or register.


Author Topic: ep128emu 2.0.7 (Read 110812 times)

Offline IstvanV

  • EP addict
  • *
  • Posts: 4822
Re: ep128emu 2.0.7
« Reply #75 on: 2009.December.21. 17:53:17 »
Egy apróság, amit már régebben akartam írni: lehetne csökkenteni a floppy puffer kiírása elõtti várakozást?

Igen. A viszonylag hosszú várakozásnak az volt a célja, hogy legyen elég idő egy egész sáv pufferelésére, és így gyorsabb legyen az írás. De természetesen lehet rövidebb is; pontosan mennyi legyen ?

Offline IstvanV

  • EP addict
  • *
  • Posts: 4822
Re: ep128emu 2.0.7
« Reply #76 on: 2009.December.21. 17:57:38 »
Nekem az van fent, eddig még nem bukkantam hibára :-)

A ZX emuláción és/vagy a debuggeren nem kell változtatni semmit ? Úgy emlékszem, mintha lett volna javaslat új Lua függvényekre, de nem tudom pontosan, hogy ezek mik lettek volna.
A Spectrumos .tap és .tzx file-ok támogatása működik pl. az EP-s ('a' Studio) Spectrum emulátorral ?

Offline Zozosoft

  • Global Moderator
  • EP addict
  • *
  • Posts: 14721
  • Country: hu
    • http://enterprise.iko.hu/
Re: ep128emu 2.0.7
« Reply #77 on: 2009.December.21. 18:52:57 »
Úgy emlékszem, mintha lett volna javaslat új Lua függvényekre, de nem tudom pontosan, hogy ezek mik lettek volna.
Itt beszéltünk címkonvertálókról.

Offline Zozosoft

  • Global Moderator
  • EP addict
  • *
  • Posts: 14721
  • Country: hu
    • http://enterprise.iko.hu/
Re: ep128emu 2.0.7
« Reply #78 on: 2009.December.21. 19:16:07 »
A Spectrumos .tap és .tzx file-ok támogatása mûködik pl. az EP-s ('a' Studio) Spectrum emulátorral ?
Nem indul el a lejátszás.
Viszont az Zozo féle emulátor ROM-ban lévõ SCOPY másoló progival mûködik! Lehet, hogy az 'a' Studios ROM nem kapcsolja a távvezérlést, és ez a baj?

Offline endi

  • EP addict
  • *
  • Posts: 7298
  • Country: hu
  • grafikus, játékfejlesztõ, programozás, scifi, tudományok, vallás
    • Honlapom
Re: ep128emu 2.0.7
« Reply #79 on: 2009.December.21. 19:37:36 »
Meg lehetne valahogy oldani hogy az ep128.hu-n lévõ játékokat egy kattintással indítani lehessen az emulátorban?
WoS-on nézegettem java specy emulátorokat, akkor jutott eszembe hogy milyen jó lenne ilyesmi ott is...
Vigyázat! Szektás vagyok! :)

Offline Zozosoft

  • Global Moderator
  • EP addict
  • *
  • Posts: 14721
  • Country: hu
    • http://enterprise.iko.hu/
Re: ep128emu 2.0.7
« Reply #80 on: 2009.December.21. 19:51:21 »
Igen. A viszonylag hosszú várakozásnak az volt a célja, hogy legyen elég idõ egy egész sáv pufferelésére, és így gyorsabb legyen az írás. De természetesen lehet rövidebb is; pontosan mennyi legyen ?
Nézzük meg, hogy 1 másodperccel milyen. A mostani 4-nél, nyom az ember egy save-t, visszajön a kurzor, kezd tovább dolgozni, és erre megáll az emu menteni  :oops:

Offline IstvanV

  • EP addict
  • *
  • Posts: 4822
Re: ep128emu 2.0.7
« Reply #81 on: 2009.December.21. 20:15:11 »
Nézzük meg, hogy 1 másodperccel milyen. A mostani 4-nél, nyom az ember egy save-t, visszajön a kurzor, kezd tovább dolgozni, és erre megáll az emu menteni  :oops:

A legújabb beta verzióban az ep128emu.exe file-ban CC0B4h pozíciónál a 000007D0h 32 bites érték helyére próbálj mást írni (2 ms egységekben lehet állítani a várakozást, az eredeti érték 2000 * 2 ms).

UI.: a várakozásnak nagyobbnak kell lennie, mint 120 ms (0000003Ch), mert egyébként nem működik :oops:
« Last Edit: 2009.December.21. 20:32:15 by IstvanV »

Offline IstvanV

  • EP addict
  • *
  • Posts: 4822
Re: ep128emu 2.0.7
« Reply #82 on: 2009.December.21. 20:17:00 »
Lehet, hogy az 'a' Studios ROM nem kapcsolja a távvezérlést, és ez a baj?

Ez valószínű. Meg kell próbálni bekapcsolni a debuggerben, akkor talán elindul.

Offline Zozosoft

  • Global Moderator
  • EP addict
  • *
  • Posts: 14721
  • Country: hu
    • http://enterprise.iko.hu/
Re: ep128emu 2.0.7
« Reply #83 on: 2009.December.21. 20:21:13 »
A legújabb beta verzióban az ep128emu.exe file-ban CC0B4h pozíciónál a 000007D0h 32 bites érték helyére próbálj mást írni (2 ms egységekben lehet állítani a várakozást, az eredeti érték 2000 * 2 ms).
Tisztára, mint amikor Asmonban hekkeltük a játékokat  :ds_icon_cheesygrin:

Offline Zozosoft

  • Global Moderator
  • EP addict
  • *
  • Posts: 14721
  • Country: hu
    • http://enterprise.iko.hu/
Re: ep128emu 2.0.7
« Reply #84 on: 2009.December.21. 20:38:34 »
Jónak tûnik az 1 másodperc.

Offline IstvanV

  • EP addict
  • *
  • Posts: 4822
Re: ep128emu 2.0.7
« Reply #85 on: 2009.December.21. 21:30:27 »
Itt beszéltünk címkonvertálókról.

És akkor egészen pontosan milyen függvények legyenek (mit konvertáljon mire, paraméterek, stb.) ?

Offline IstvanV

  • EP addict
  • *
  • Posts: 4822
Re: ep128emu 2.0.7
« Reply #86 on: 2009.December.21. 21:31:18 »
Jónak tûnik az 1 másodperc.

Tehát írjam át a várakozást 500-ra ?

Offline Zozosoft

  • Global Moderator
  • EP addict
  • *
  • Posts: 14721
  • Country: hu
    • http://enterprise.iko.hu/
Re: ep128emu 2.0.7
« Reply #87 on: 2009.December.21. 21:41:02 »
És akkor egészen pontosan milyen függvények legyenek (mit konvertáljon mire, paraméterek, stb.) ?
-paraméter 22 bites fizikaicím, kimenet szegmensszám
-paraméter 22 bites fizikaicím, kimenet szegmensen belüli 14 bites cím
-paraméter szegmensszám, 16 bites cím (amibõl a felesleges 2 bitet levágja, vagyis bármely lapon érvényes cím lehet), kimenet 22 bites fizikaicím
-paraméter 16 bites cím, kimenet az aktuális lapozás szerint a címhez tartozó 22 bites fizikaicím

Offline Zozosoft

  • Global Moderator
  • EP addict
  • *
  • Posts: 14721
  • Country: hu
    • http://enterprise.iko.hu/
Re: ep128emu 2.0.7
« Reply #88 on: 2009.December.21. 21:42:09 »
Tehát írjam át a várakozást 500-ra ?
Igen.

Offline Zozosoft

  • Global Moderator
  • EP addict
  • *
  • Posts: 14721
  • Country: hu
    • http://enterprise.iko.hu/
Re: ep128emu 2.0.7
« Reply #89 on: 2009.December.21. 21:46:05 »
16 bites cím (amibõl a felesleges 2 bitet levágja, vagyis bármely lapon érvényes cím lehet)
Esetleg ezt meg lehetne csinálni a breakpoints ablakban is? Tehát pl így is lehessen megadni töréspontot: 20:c00a