Enterprise Forever
:HUN => Emulátorok => EP128Emu => Topic started by: IstvanV on 2009.August.02. 18:31:11
-
Megjelent az ep128emu (http://ep128emu.enterpriseforever.com/) 2.0.7. Az új verzió ezeket (http://ep128emu.cvs.sourceforge.net/viewvc/*checkout*/ep128emu/ep128emu2/NEWS?revision=1.22) a változtatásokat tartalmazza a 2.0.6 (http://enterpriseforever.com/emulatorok/ep128emu_206-t443.0.html)-hoz képest, és innen (http://sourceforge.net/projects/ep128emu/files/) lehet letölteni.
-
Köszönjük! :)
-
A wiki (http://wiki.enterpriseforever.com/)-t frissítettem (ha esetleg még olvassa vagy szerkeszti valaki :razz:; változások (http://wiki.enterpriseforever.com/index.php?title=EP128Emu_le%C3%ADr%C3%A1s&diff=337&oldid=286)).
Egyébként a wiki-t és/vagy az ep128.hu emulátor (http://www.ep128.hu/Ep_Emulator.htm) oldalát ki lehetne egészíteni az IDE emuláció leírásával is.
-
A wiki (http://wiki.enterpriseforever.com/)-t frissítettem (ha esetleg még olvassa vagy szerkeszti valaki :razz:; változások (http://wiki.enterpriseforever.com/index.php?title=EP128Emu_le%C3%ADr%C3%A1s&diff=337&oldid=286)).
Köszi!
Én szoktam amúgy használni.
Egyébként a wiki-t és/vagy az ep128.hu emulátor (http://www.ep128.hu/Ep_Emulator.htm) oldalát ki lehetne egészíteni az IDE emuláció leírásával is.
Ez a dolog nekem kicsit kínai, jobb lenne, ha valaki megcsinálná. Javaslom amúgy a wikin pl. egy "Az IDE.ROM használata" vagy valami hasonló cím alá betenni. Bár lehet, ez nem kapcsolódik olyan szorosan az emulátorhoz, talán külön oldal is lehetne neki, ahogy pl. az Iview-nek, Iplay-nek is van. Vagy nem tudom, annyira azért nem értek hozzá. :oops: :D
-
Csak az ajánlásod alapján tiltottam most le, de nem láttam semmi hatását a tiltásnak-engedélyezésnek. Megfelõ ezek szerint az UHU SDL verziója, ezért a továbbiakban engedélyezem.
:)
:idea:
A reprodukálhatóság miatt jó lenne valahol a neten belõle egy stabil, nem folyton változó tar.bz2, vagy tar.gz, hogy ne ilyen agyafúrt módon kelljen letölteni.
Mindenesetre leszedem, teszt célra.. :)
Időközben már megjelent a 2.0.7, csak a nem túl nagy érdeklődés miatt ez a topic elveszett a sok más témájú hozzászólás között :) Tehát a SourceForge-ról letölthető a forrás .tar.bz2, és természetesen a 32 és 64 bites binárisok is a fenti címen. De a cvs export -r ep128emu-2_0_7 sem változik, és később is ugyanazt a forráskódot fogja letölteni, mint ami a .tar.bz2-ben van.
-
Idõközben már megjelent a 2.0.7, csak a nem túl nagy érdeklõdés miatt ez a topic elveszett a sok más témájú hozzászólás között :) Tehát a SourceForge-ról letölthetõ a forrás .tar.bz2, és természetesen a 32 és 64 bites binárisok is a fenti címen. De a cvs export -r ep128emu-2_0_7 sem változik, és késõbb is ugyanazt a forráskódot fogja letölteni, mint ami a .tar.bz2-ben van.
Ez jó hír. :)
Néztem a Sconstruct -ot, igen sokat dolgoztál rajta. :bow:
Az eredmény: UHU 2.1 alá hibátlanul lefordítható, nem kell beerõltetnem a lua újabb verzióját sem, sem semmi sed szkripttel meggyúrnom. :smt041
Gond már csak az UHU 2.0 van, de nem tudom, hogy ez lényegbevágó -e?
Az "enableGLShaders = 0" esetén tudom csak lefordítani, különben leáll a fordítás hibaüzenettel.
Mellékelem az "enableGLShaders = 1" esetén keletkezett log -ot, amiben benne van a teljes fordítási környezet is.
A 2.1 alá nemsokára, ha lesz idõm, akkor elkészítem a végleges bináris csomagot és kiadom. A 2.0 alá csak akkor, ha a fenti gond megoldódik.
Addig is köszi a sok munkádat.
:bow: :bow: :bow:
-
Gond már csak az UHU 2.0 van, de nem tudom, hogy ez lényegbevágó -e?
Az "enableGLShaders = 0" esetén tudom csak lefordítani, különben leáll a fordítás hibaüzenettel.
Mellékelem az "enableGLShaders = 1" esetén keletkezett log -ot, amiben benne van a teljes fordítási környezet is.
Nem találom a log file-t :oops: Lehet, hogy elfelejtetted mellékelni ? :)
Mindenesetre valószínű, hogy az UHU 2.0-n régi OpenGL .h file-ok vannak. Talán lehetséges módosítani a forráskódot, hogy azokkal is működjön, de ha nem, akkor az SConstruct-ban kellene továbbfejleszteni a verzió ellenőrzést.
-
nem kell beerõltetnem a lua újabb verzióját sem
Bár, mint említettem, az 5.1 azért előnyösebb, ha valaki használni is akarja (az 5.0 pl. nem ismeri a hexadecimális konstansokat, ami a debuggernél hátrány). De egyelőre úgy látszik, hogy ezt a funkciót csak én használom :razz:, tehát a régi verzió, vagy akár a Lua letiltása a gyakorlatban talán mégsem jelent komoly problémát :).
-
Ezt nem is tudom, hova kellene írni:
BASIC-ből EXDOS-t hívunk, majd ESC: fekete képernyő, csak meleg reset segít. Ez Ep32 emuban is jelentkezik, EXOS 2.1, 2.3-al. EXDOS probléma lenne?
-
Ezt nem is tudom, hova kellene írni:
BASIC-bõl EXDOS-t hívunk, majd ESC: fekete képernyõ, csak meleg reset segít. Ez Ep32 emuban is jelentkezik, EXOS 2.1, 2.3-al. EXDOS probléma lenne?
display text-et próbáltad már? :)
-
display text-et próbáltad már? :)
Igen! :lol:
-
Nem találom a log file-t :oops: Lehet, hogy elfelejtetted mellékelni ? :)
Mindenesetre valószínû, hogy az UHU 2.0-n régi OpenGL .h file-ok vannak. Talán lehetséges módosítani a forráskódot, hogy azokkal is mûködjön, de ha nem, akkor az SConstruct-ban kellene továbbfejleszteni a verzió ellenõrzést.
:oops:
Bocs, tényleg lemaradt, mert rohannom kellett.
Most pótolom, hátha tudod használni. :)
-
:smt039
UHU 2.1 disztró számára az ep128emu-2.0.7.uhu bináris csomag letölthetõ innen (http://uhu.linux.hu/2.1/attus/).
Eddig tartott az elkészítése, ma 14:45 után érhetõ el, mar akkor frissül az ottani szerver.
(Off: Persze sok más uhu csomagom is található ugyanott. :smt024)
-
Nem tudtam kipróbálni a vinyó emulációt, mert nem tudtam követni titeket az IDE fejlesztés terén. :oops:
Most kezdem csak beleásni magam.
Mit várhatunk el a nemes leendõ felhasználótól, ha én is így jártam? :(
Egyelõre a csomagban a /usr/share/ep128/disk alá rakja a csomagom a tömörített képmásokat és mindössze arra utalok a mellékelt lemezek.hlp fájlocskában, hogy hogyan csatoljon a felhasználó floppy képmást unix alatt, és a vinyót képmást illetõ kérdéseivel meg keresse fel ezt a honlapot.
Nem ártana egy kis ismertetõ IDE téren a forrásban, célszerû módon angol nyelven, hogy ne csak a README, COPYING, NEWS meg az én kis lemezek.hlp fájlocskám dokumentálják a programot.
Ezen kis doc fájlocskákat a /usr/share/Packages/doc/ep128emu könyvtárba pakoltam, ahogy illik.
Egyelõre jónak tûnik az emu,
Egy bug?
:shock:
A ~/.ep128emu/config/ep128uk/EP_640k_EXOS231_EXDOS_utils.cfg ASCII konfig fájlt betöltve ERROR 248 -at üzen az EXDOS, floppi képmásoknál. exdos.ini esetén.
A :load start esetén meg ezt pofázza: EXOS error type 9248 :(
A ~/.ep128emu/config/ep128uk/EP2048k_EXOS231_EXDOS_utils.cfg jó!!! :)
-
:oops:
Bocs, tényleg lemaradt, mert rohannom kellett.
Most pótolom, hátha tudod használni. :)
Ez valóban régi GL verziónak néz ki, hiányzanak a 2.x függvények :( (meglepő módon viszont van PFNGLCOMPILESHADERPROC). Tehát egyelőre marad az enableGLShaders=0, de a 2.0.8-ban majd továbbfejlesztem a verzió ellenőrzést. A régi GL verzióval fordítva nem működik a quality=4 mód (TV emuláció), amelyhez OpenGL 2.x kellene, de ennek talán nincs túl nagy jelentősége.
Esetleg a fordításhoz lehetne új fejléceket használni, de attól még a rendszeren található libGL*.so file-ok régiek maradnak, tehát ez a megoldás valószínűleg nem működne.
-
Egy bug?
:shock:
A ~/.ep128emu/config/ep128uk/EP_640k_EXOS231_EXDOS_utils.cfg ASCII konfig fájlt betöltve ERROR 248 -at üzen az EXDOS, floppi képmásoknál. exdos.ini esetén.
A :load start esetén meg ezt pofázza: EXOS error type 9248 :(
A ~/.ep128emu/config/ep128uk/EP2048k_EXOS231_EXDOS_utils.cfg jó!!! :)
Ez epfileio.rom problémának tűnik. Az újabb (>= 2.0.6) emulátor verziók indításkor alapértelmezetté teszik a FILE: eszközt, tehát a lemez használatához :def_dev_disk-et kell beírni (esetleg az EXDOS.INI-be az első parancsnak), vagy az epfileio.rom-ot az EXDOS-nál nagyobb számú szegmensre áthelyezni, vagy eltávolítani a konfigurációból. A 2048K-s konfigurációban nincs epfileio.rom, ezért van az, hogy ott nem volt hiba :)
A hibaüzenetek arra is utalnak, hogy az "Enable virtual file I/O" (a Machine/Configure... ablakban) le van tiltva. Valószínűleg a konfigurációs file-ok régiek, mert a 2.0.7-ben a makecfg elvileg beállítja a file I/O engedélyezését a konfigurációkban (vagy ez valamiért nem működik megfelelően ? :oops:).
-
UHU 2.1 disztró számára az ep128emu-2.0.7.uhu bináris csomag letölthetõ innen (http://uhu.linux.hu/2.1/attus/).
A csomagban található ep128emu_roms.bin file régi verziónak tűnik :oops: 514836 byte méretű - ez a januári változat, amiben még nem volt IDE.ROM és EPDOS 1.9 (és természetesen a legújabb ZozoTools, EPDOS 1.7z, és Multiplay verziók). Az aktuális file mérete 519874 byte, és innen (http://ep128emu.enterpriseforever.com/roms/ep128emu_roms.bin) lehet letölteni.
A 126 MB-os IDE image partícióinak a mountolása Linux alatt:
losetup -o XXXXXXXX /dev/loop0 /.../ide126m.vhd
mount /dev/loop0 ...
...
umount /dev/loop0
losetup -d /dev/loop0
Az XXXXXXXX helyére a partíciónak megfelelő számot kell írni:
1. 32256
2. 33030144
3. 66060288
4. 99090432
Természetesen a számok az adott image file-tól függenek; a partíciók kezdő szektorait az
/sbin/sfdisk -l -uS ide126m.vhd
paranccsal lehet listázni, és ezt az értéket kell - 512-vel megszorozva - az losetup-nak megadni.
-
Ez valóban régi GL verziónak néz ki,
Mivel az UHU 2.0 már nem fog kapni újebb OpenGL (mesa) verziót, ezért akkor, és csakis akkor, ha megerõsíted, hogy ez a "enableGLShaders = 0" nem okozhat különösebb problémát átlagos felhasználói téren, akkor legyártom a bináris pakkot 2.0 alá is és közzéteszem.
A Lua-ból meg a leendõ UHU 2.2 valószínûleg a legfrisebbet fogja kapni, amint megjelenik, ezért nem foglalkozom tovább a Lua problémával (Legalábbis Pozsy a 2.2 -be kernelbõl a még ki sem adott verziót tervezi. :mrgreen:)
-
Mivel az UHU 2.0 már nem fog kapni újebb OpenGL (mesa) verziót, ezért akkor, és csakis akkor, ha megerõsíted, hogy ez a "enableGLShaders = 0" nem okozhat különösebb problémát átlagos felhasználói téren
A "TV emuláció" mód inkább érdekes, mint hasznos funkció :) Bár nyilván jobb, ha van az is, de nem teszi használhatatlanná az emulátort a hiánya. Ez a különbség a quality=3 (bal oldalt) és a quality=4 között:
[attachthumb=#] [attachthumb=#]
Egyébként meglepő módon az UHU 2.0 FTP-ről letöltött Mesa .deb file-ban a glext.h fejléc tartalmazza a "hiányzó" függvényeket, és az emulátor forráskódja definiálja a használatukhoz a GL_GLEXT_PROTOTYPES makrót, de úgy látszik, valamiért mégis fordítási hiba van :(
-
A "TV emuláció" mód inkább érdekes, mint hasznos funkció :) Bár nyilván jobb, ha van az is, de nem teszi használhatatlanná az emulátort a hiánya.
Egyébként meglepõ módon az UHU 2.0 FTP-rõl letöltött Mesa .deb file-ban a glext.h fejléc tartalmazza a "hiányzó" függvényeket, és az emulátor forráskódja definiálja a használatukhoz a GL_GLEXT_PROTOTYPES makrót, de úgy látszik, valamiért mégis fordítási hiba van :(
Ez érdekes. Lehet, hogy frissítette valaki a mesa-dev.uhu -t? :shock:
Még egy kicsit próbálkozom, ha pedig nem megy másképp, akkor marad a kissé csonkított verzió, de ezt én sem szeretném.
-
A csomagban található ep128emu_roms.bin file régi verziónak tûnik :oops: 514836 byte méretû - ez a januári változat, amiben még nem volt IDE.ROM és EPDOS 1.9 (és természetesen a legújabb ZozoTools, EPDOS 1.7z, és Multiplay verziók). Az aktuális file mérete 519874 byte, és innen (http://ep128emu.enterpriseforever.com/roms/ep128emu_roms.bin) lehet letölteni.
A 126 MB-os IDE image partícióinak a mountolása Linux alatt:
losetup -o XXXXXXXX /dev/loop0 /.../ide126m.vhd
mount /dev/loop0 ...
...
umount /dev/loop0
losetup -d /dev/loop0
Az XXXXXXXX helyére a partíciónak megfelelõ számot kell írni:
1. 32256
2. 33030144
3. 66060288
4. 99090432
Természetesen a számok az adott image file-tól függenek; a partíciók kezdõ szektorait az
/sbin/sfdisk -l -uS ide126m.vhd
paranccsal lehet listázni, és ezt az értéket kell - 512-vel megszorozva - az losetup-nak megadni.
Erre a rom verzióra nem figyeltem. :oops:
Köszi az infókat, hamarosan frissítem az új rom.bin verzióval a csomagot. Ezeket a linux specifikus IDE mountolás útmutatésodat is beteszem a kis help fájlocskába. :)
-
Köszi az infókat, hamarosan frissítem az új rom.bin verzióval a csomagot.
Erről jut eszembe: nincs olyan ROM, amit addig le kellene cserélni újabbra ? EPDOS, IDE, vagy ZozoTools ? Az IVIEW.ROM-ból terveztem olyan változat készítését, amelyben nincs külön IVIEW és CVIEW, és így elférhet a FILE és esetleg a DL2, de ezt még időbe telik megvalósítani (különösen, ha a memóriakezelést is megpróbálom javítani, pl. "lyukas" memória EP64-en).
-
Errõl jut eszembe: nincs olyan ROM, amit addig le kellene cserélni újabbra ? EPDOS, IDE, vagy ZozoTools ? Az IVIEW.ROM-ból terveztem olyan változat készítését, amelyben nincs külön IVIEW és CVIEW, és így elférhet a FILE és esetleg a DL2, de ezt még idõbe telik megvalósítani (különösen, ha a memóriakezelést is megpróbálom javítani, pl. "lyukas" memória EP64-en).
Újrafordítottam az általad javasolt újabb rom pakkal az UHU csomagot és épp most raktam ki az UHU csomagjaim (http://uhu.linux.hu/2.1/attus/) közé, (ep128emu_2.0.7-1.2_i386.uhu a neve)
Viszont tényleg gáz lehet az új rom pakkal is, mert például a floppy képmásaimon nem találja az attus.ldr betöltõ fájlomat. :shock: :(
Konfuguráltam az IDE és szuper mindenes rom-okkal az emut, ekkor: "file not found". A sima ep128-exdos konfiggal viszont jó. :cool:
-
Viszont tényleg gáz lehet az új rom pakkal is, mert például a floppy képmásaimon nem találja az attus.ldr betöltõ fájlomat. :shock: :(
Az emulátor indításakor a FILE: az alapértelmezett eszköz, tehát ha van EXDOS és epfileio.rom is a rendszerben (mint például az IDE-s konfiguráció esetében), akkor a lemez alapértelmezetté tételéhez be kell írni a :def_dev_disk parancsot, amelynek a hatása az emulátorból való kilépésig, vagy a :def_dev_file parancsig marad érvényben. A def_dev_disk-et be lehet írni az EXDOS.INI file-ba is, vagy az epfileio.rom-ot át lehet helyezni az EXDOS-nál nagyobb számú szegmensre (de akkor a :def_dev_file nem működik több file-ból álló játékok betöltésénél).
-
Az emulátor indításakor a FILE: az alapértelmezett eszköz, tehát ha van EXDOS és epfileio.rom is a rendszerben (mint például az IDE-s konfiguráció esetében), akkor a lemez alapértelmezetté tételéhez be kell írni a :def_dev_disk parancsot, amelynek a hatása az emulátorból való kilépésig, vagy a :def_dev_file parancsig marad érvényben. A def_dev_disk-et be lehet írni az EXDOS.INI file-ba is, vagy az epfileio.rom-ot át lehet helyezni az EXDOS-nál nagyobb számú szegmensre (de akkor a :def_dev_file nem mûködik több file-ból álló játékok betöltésénél).
Köszaz infót. :)
Én vagyok a tudatlan. :oops:
De mindezt honnan tudja meg a reménybeli emulátor használó, ha még én sem tudtam ezeket?
Óvatos a kérdésem, mert lehet, hogy nyitott kapukat döngetek: Nem kellene ezeket a szakmai titkokat valahol közzétenni?
-
De mindezt honnan tudja meg a reménybeli emulátor használó, ha még én sem tudtam ezeket?
Az ep128.hu emulátor (http://www.ep128.hu/Ep_Emulator.htm) oldala, és a wiki (http://wiki.enterpriseforever.com/index.php?title=EP128Emu_le%C3%ADr%C3%A1s) említi, de valóban kiegészíthettem volna a README-t is, amely jelenleg az epfileio.rom-ról csak annyit ír, hogy létezik ilyen, ezzel az információval :oops:, ha valószínűleg nem is sokan olvassák.
-
Kedves IstvanV!
Nagyon szépen köszönöm az ep128emu-t!
Már sokadik órája használom, programokat is írtam vele és teljesen le vagyok nyûgözve.
-
Az ep128.hu emulátor (http://www.ep128.hu/Ep_Emulator.htm) oldala, és a wiki (http://wiki.enterpriseforever.com/index.php?title=EP128Emu_le%C3%ADr%C3%A1s) említi, de valóban kiegészíthettem volna a README-t is, amely jelenleg az epfileio.rom-ról csak annyit ír, hogy létezik ilyen, ezzel az információval :oops:
Esetleg a forrását ki lehetne egészíteni az újdonságok bõvebb ismertetõjével, de lehet, hogy ez már túlzott óhaj, elvégre aki az emulátor IDE használatával is akar foglalkozni, arról feltételezhetõ, hogy utána is tud nyomozni a dolgoknak.
ha valószínûleg nem is sokan olvassák.
Az átlagos felhasználó úgyis csak játszik. ;-)
-
Érdeklödnék a programnak esetleg van-e olyan alkalmazása amivel lemez irás- olvasás- /fájl/ nem disk image-bel-böl hanem direkt wincsi könyvtárba történne vagy a disk image-t egy beépitet virtualis meghajtóba rakva /EPdisk image -> PC B:virtualis/
Most kölön Virtualflopit használok, hogy amit a diskimg-re irtam azt kimásoljam PC-re és vissza.
Egyéb ötletet is érdekel.
-
Érdeklödnék a programnak esetleg van-e olyan alkalmazása amivel lemez irás- olvasás- /fájl/ nem disk image-bel-böl hanem direkt wincsi könyvtárba történne
Lehet az emuval közvetlen winchestert írni és olvasni, ha jól értem a kérdésed. Ennek mikéntjérõl itt a wikin (http://wiki.enterpriseforever.com/index.php?title=EP128Emu_le%C3%ADr%C3%A1s#EPFileIO.rom) is írtunk egy kis ismertetõt (EPfileIO.rom rész).
-
Igen, ez jó. Köszi
érdekelne lehet "beépülöket" készíteni az emuhoz?
PL.: egy log fájlba irja, az éppen fútó program "ZX átirandó" 5800H-5AFFH memoria irásakor kiirja a regisztetek pillanatnyi értékét PC felé,vagy PC=0-3FFFh és a pillanatnyi regiszter értékek log fájlba.
-
Újrafordítottam az általad javasolt újabb rom pakkal az UHU csomagot és épp most raktam ki az UHU csomagjaim (http://uhu.linux.hu/2.1/attus/) közé, (ep128emu_2.0.7-1.2_i386.uhu a neve)
2.0-s csomag már nem lesz ?
-
2.0-s csomag már nem lesz ?
Bocs! Lesz. :oops:
Most nem használok 2.0 -t, de vannak akik használnak még. Nagyon elmerültem a vdr (video disk recorder) csomagok készítésébe és tesztelésébe, ha belenézel az uhu csomagjaim közé, látható, hogy ez foglalkozat manapság.
Köszi nagyon a figyelmeztetést mégegyszer. Amint hozzájutok, bepótolom. :oops:
-
Kijavítottam egy nagyon régi hibát a DAVE emulációban :oops: A magnóhang kikapcsolását vezérlő bit EXOS dokumentációjában található leírását ("csatolás átbillentése") a kód szó szerint értelmezte :) Valójában ha 0, akkor van hang, ha 1, akkor pedig nincs.
Az eredmény: UHU 2.1 alá hibátlanul lefordítható, nem kell beerõltetnem a lua újabb verzióját sem,
Mivel semmi jelét nem láttam annak, hogy rajtam kívül bárki használná, vagy akár csak kipróbálta volna, lehet, hogy a következő verzióban már nem lesz, illetve az UHU 2.0-s csomagban sem érdemes túl sokat erőltetni a fordítását. Kár, mert szerintem hasznos funkció lett volna, de legalább így elkerülhetők az ilyen jellegű fordítási problémák, és a debugger ablakban felszabaduló helyet másra is fel lehet használni:
[attachthumb=#]
Új "multiplay" csomag:
Ezzel talán frissíteni lehetne az ep128emu_roms.bin-t. De nem tudom, hogy érdemes-e (feltéve, hogy nincs más ROM, amit le kellene cserélni újabbra :)), mert az emulátorban a FILE beépítése nem igazán hasznos újdonság, és a CVIEW->DL2 cserének sincs sok jelentősége.
-
2.0-s csomag már nem lesz ?
Megszültem!. :)
Ma 2009 09. 20.-án 12:45 -tõl elérhetõ ezen a címen (http://uhu.linux.hu/2.0/attus/) .
Sajnos csak az Enable_Gl_Shaders = 0 opcióval készült, az UHU 2.0 mesa frissítési lehetõség hiánya miatt, de mint írtad, ez nem túl lényeges. A szükségeltetett patch ott van az ub/ep128emu_2.0.7-1.tar.gz/patches alatt. Ugyanazzal a rom csomaggal készült, mint a legutolsó.
Esetleg a letöltési címet is bele lehetne tenni az emu honlapjára, ha gondolod. :???:
Nem tudom ki tarja karban az emu honlapját. Te, vagy Mr. Prise ?
Mégegyszer bocs a késedelemért. :oops: :oops: :oops:
-
Még a BASIC topikban került elõ a téma nemrég, hogy nekem külsõ joystickként nem mindig mûködik rendesen a numerikus billentyûzet. Legalábbis fergeteges basic játékom esetében jobbra-balra nem mûködött, de mintha régebben valami másik játéknál mûködött volna. István, van valami tipped, mit szúrhattam el?
-
Még a BASIC topikban került elõ a téma nemrég, hogy nekem külsõ joystickként nem mindig mûködik rendesen a numerikus billentyûzet. Legalábbis fergeteges basic játékom esetében jobbra-balra nem mûködött, de mintha régebben valami másik játéknál mûködött volna. István, van valami tipped, mit szúrhattam el?
Billentyűzet konfiguráció ? :razz: Esetleg a Num Lock billentyű állapota ?
-
Esetleg a letöltési címet is bele lehetne tenni az emu honlapjára, ha gondolod. :???:
Ott már eddig is voltak linkek, igaz, nem közvetlenül a csomagokra, hanem az UHU "Attus" könyvtáraira.
-
Ez direkt van így, vagy hiba?
Csináltam egy config file-t, amit betöltök pl. az IDE-s config után. Azonban, azokra a szegmensekre, amikre nincs hivatkozás a újonnan betöltött file-ban, pl. a 41-42 szegmenseken ott marad az IDE.ROM. Így először be kell tölteni pl. az EP128K_EXDOS "csupasz" konfigot, ami letörli az összes szegmenst, és utána lehet betölteni az újat. (Vagy minden cfg file-ba berakjuk az összes szegmensre utalást, akkor is, ha az üres).
-
(Vagy minden cfg file-ba berakjuk az összes szegmensre utalást, akkor is, ha az üres).
Igen :oops: A makecfg által generált konfigurációs file-ok is ilyenek.
De az epmemcfg formátum használata is megoldás lehet, azzal nem csak ez a korlátozás kerülhető el, hanem több más is (pl. bármelyik szegmens lehet RAM, ROM, vagy üres, a RAM-ba is lehet image file-t tölteni, és a file-ok méretének nem kell 16384 egész számú többszörösének lennie).
-
szipucsu kérésére. :) :?:
Köszi!
Poénnak szántam amúgy, bár lehet, kicsit gyenge lett.
Azt lenne jó megcsinálni, hogy ha eléri a nullát, akkor elkezd visszafele számolni és így lesz végtelenített.
Amúgy a LOOK utasítást adtam ki basicben, ami miatt aztán elölrõl kellett kezdeni az egészet.
Még jó, hogy emulátorban ilyen nagy memóriát is be lehet állítani. :D
-
A Vicman által talált hiba miatt lehet, hogy hamarosan készítek egy 2.0.7.1 verziót. Van még valamilyen hiba, amit ki kellene javítani ? A debuggerben a Lua szerkesztőt lecseréljem a korábban említett módon nagyobb monitor ablakra és Z80 regiszter/lapozás információra ?
-
Van még valamilyen hiba, amit ki kellene javítani ?
Szerintem nincs hiba. Jó amúgy, hogy Vicman átnézi az összes játékot, így az emu esetleges hibái is elõjöhetnek.
Esetleg kicsit zavaró, hogy az "Enable virtual file IO"-t új verzió feltelepítésekor mindig vissza kell kapcsolni, meg a working directory-t újra beállítani, de ennél nagyobb probléma sose legyen. ;) Ha nem vinyót használó confignál nem zavaró, akkor lehetne alapból mindig bekapcsolva a virtual filés dolog. Meg lehetne alapból a 10-es szegmensen az EPfileIO.rom, persze ha nem zavarja azokat, akik máshonnan olvassák/írják a fájlokat.
A luás kérdésre nem tudok válaszolni, azt a részt ritkán használom az emuban. :oops:
Egyébként nem tudom, feltûnt-e valakinek, a Nodes of Yesodban a digitális beszéd szerintem tisztább, mint régebben volt.
-
Esetleg kicsit zavaró, hogy az "Enable virtual file IO"-t új verzió feltelepítésekor mindig vissza kell kapcsolni, meg a working directory-t újra beállítani, de ennél nagyobb probléma sose legyen. ;)
Ha a "Reinstall configuration files" kérdésnél az OK helyett a Cancel-re kattintasz, akkor nem veszik el az előző konfiguráció :) :roll:
Ha nem vinyót használó confignál nem zavaró, akkor lehetne alapból mindig bekapcsolva a virtual filés dolog. Meg lehetne alapból a 10-es szegmensen az EPfileIO.rom, persze ha nem zavarja azokat, akik máshonnan olvassák/írják a fájlokat.
Azok a konfigurációs file-ok, amelyek tartalmazzák az epfileio.rom-ot (pl. EP_128k_Tape_FileIO.cfg), mind a 10H szegmensre töltik, és az "Enable virtual file I/O" is mindegyik file-ban automatikusan be- vagy kikapcsolt attól függően, hogy van-e epfileio.rom.
Tehát a felhasználó feladata nem bonyolultabb, mint az EP32-nél: az "Original EP128 with tape" konfigurációnak a fent említett file felel meg, és a betöltése után csak a könyvtárat kell beállítani.
A luás kérdésre nem tudok válaszolni, azt a részt ritkán használom az emuban. :oops:
Éppen azért akarom törölni, mert senki nem használja :roll:
-
A Vicman által talált hiba miatt lehet, hogy hamarosan készítek egy 2.0.7.1 verziót. Van még valamilyen hiba, amit ki kellene javítani ? A debuggerben a Lua szerkesztõt lecseréljem a korábban említett módon nagyobb monitor ablakra és Z80 regiszter/lapozás információra ?
Ha kiadod, azonnal frissítem majd az UHU csomagokat.
Majd ha feltelepítettem a Gentoo -t, azt is lehet, hogy vállalom.
Mint látod baloldalt, most még csak telepítési fordítás alatt unalmamban írogatok a links -el.
-
A debuggerben a Lua szerkesztõt lecseréljem a korábban említett módon nagyobb monitor ablakra és Z80 regiszter/lapozás információra ?
Most amikor már kezdek ráérezni az ízére, maradjon!!!
(Ettõl függetlenül egy külön oldalon lehet olyan nagyobb monitor ablak :) )
-
Most hogy Felraktam az ARCH linuxot (686), feltelepítettem az AUR -ból az ep128emu -t.
Sajnos a csomagkészítõ szkript nem telepít a csomagba ROM -ot. :ds_icon_frown:
Látszik, hogy nem én készítettem. :ds_icon_cheesygrin:
Az UHU csomagot felrakva egybõl használható az emulátor, hogy ne legyen gondja az egértaszigáló júzenek.
Angolul nem tudok, jó lenne, ha valaki megkérné a csomag karbantartóját, hogy jelezze neki ezt a hiányosságot, talán pótolná.
Ez itt az AUR helye (http://aur.archlinux.org/packages.php?ID=24776).
A karbantartó álneve: manwithgrenade
A szkript elején meg ez van:
# Contributor: Anton Bazhenov <anton.bazhenov at gmail
# Contributor: Christoph Zeiler <archNOSPAM_at_moonblade.dot.org>
Talán MrPrise megteszi? (Neki is ARCH van)
:|
-
Talán MrPrise megteszi? (Neki is ARCH van)
Az emulátor az unsupported szekcióban van, így nem lehet bugot reportálni, csak kommentelni az AUR csomagot.
Megírtam ott a dolgot.
-
Az emulátor az unsupported szekcióban van, így nem lehet bugot reportálni, csak kommentelni az AUR csomagot.
Megírtam ott a dolgot.
Persze, hogy nem bug, csak szerintem óriási hiányosság.
Köszönöm, hogy megírtad. :bow:
Remélem, hogy méltányolják majd a honlapunkról érkezett építõ szándékú megjegyzésedet és pótolják a hiányosságot. :smt095
-
Persze, hogy nem bug, csak szerintem óriási hiányosság.
Kérni is bug report kitöltésével lehet. Szerintem egyébként bug, mert rom nélkül nem tudod használni.
-
Kérni is bug report kitöltésével lehet. Szerintem egyébként bug, mert rom nélkül nem tudod használni.
Igazad van, valóban a csomag bugja. :smt045
Habár attól még használható, ha tudja a szerencsétlen felhasználó, hogy hogyan pótolja magának kézzel.
Azért, ha valaki elolvassa a commentedet, és nagyon akarja használni Arch linux alatt, most már megteheti. Például én. :ds_icon_cheesygrin:
-
Már ki is javították! :-)
-
Néhány most a CVS-be került ep128emu újdonság:
- Spectrum TZX és TAP file-ok támogatása (hardware szintű emuláció, csak olvasható)
- a debuggerben a disassembler jobban támogatja a nem dokumentált Z80 utasításokat (most már csak a nem dokumentált DD/FD CB xx xx helyére kerül "???")
- továbbfejlesztett monitor TR parancs: egy 8 bites paraméterrel megadható, hogy ezek közül mit írjon a file-ba: video pozíció (X,Y), AF, BC, DE, HL, SP, szegmensszám, és Z80 utasítás (az alapértelmezés %00000011, azaz a régi formátummal megegyező módon csak az utolsó kettő)
- a monitor szöveg puffere 120 sorról 160-ra növelve
- javított/továbbfejlesztett Z80 emuláció a zx128emu-ból (valamivel lassabb lett, mint a 2.0.7 verzióban :oops:)
- új Lua függvények: readWord(), writeWord(), readWordRaw(), writeWordRaw(), getIFF1(), getIFF2(), setIFF1(), setIFF2(), és getVideoPosition()
- a Lua bővítő függvények részletesebb információt írnak ki hiba esetén (eddig nem lehetett tudni, hogy a scriptben hol történt a hiba :oops:)
- a Vicman által jelzett probléma a "Batman - The Caped Crusader" játékokban javítva
- javított Lua példa a README-ben
-
Esetleg lehetne beépített LUA függvénye a fizikaicím számolásnak is? Meg a fordítottjának, ami egy fizikaicímbõl adná meg a szegmensszámot ill. az azonbelüli címet.
-
Esetleg lehetne beépített LUA függvénye a fizikaicím számolásnak is? Meg a fordítottjának, ami egy fizikaicímbõl adná meg a szegmensszámot ill. az azonbelüli címet.
Tehát olyan, ami az aktuális lapozás szerint konvertál 16 és 22 bites cím között, vagy egyszerűen a szegmens:offszet (két érték) és 22 bites cím közott konvertáljon ?
-
egyszerûen a szegmens:offszet (két érték) és 22 bites cím közott konvertáljon ?
Erre gondoltam.
-
Csinaltam olyat hogy betoltottem "magnorol" ep128 tape funkcioival.
Ugy csinaltam hogy a pc hang kimenetet az ep hang benmenetre dugtam, es miutan start -ot nyomtam az igazi ep- n, utana az ep128 -cal elkezdtem betolteni a tape file- bol, start- tal.
Es igy szepen atnyekeregte az igazi ep- be is, mikozben persze az emuba is betoltodott.
Namost van olyan stuff (pld. buldozer), aki lekapcsolja a betolto utan a hangszorot, es neman tolti a tobbi file- t, nyekerges nelkul. ami az emunak nem faj, mert neman tolti tovabb, de az igazi ep- be igy nem lehet betolteni, mert megszunik a nyekerges, a vas ep nem kapja meg a maradek file- okat.
mi a megoldas ?
-
mi a megoldas ?
Pl MrPrise Tapirjának használata (http://enterpriseforever.com/emulatorok/tapir-t140.0.html), ami direkt erre lett kitalálva :-)
-
Pl MrPrise Tapirjának használata (http://enterpriseforever.com/emulatorok/tapir-t140.0.html), ami direkt erre lett kitalálva :-)
Vagy az emulátoron START helyett egyszerűen TOGGLE REM1-et (F4) is lehet használni, és akkor az emulátoron nem töltődik be a program, csak lejátssza a hangot.
-
Ja, de minek hasznaljon az ember kulon progit, egy is tudja.
Mukodott a toggle- s betoltes, csak en azt hittem ( ma mar a masodik magnos meglepetes pedig 3 evet magnoztam, az elso az volt hogy nem kell a magno kockaja pirosba villogjon ahhoz hogy jo legyen abetoltes, zoldnel is betoltodik ) hogy a toggle- nak funkcionalis jelentosege van, hogy ne porogjon el amagno, amig valaki molyol a geppel. de ezekszerint ez nem gaz, mert betoltodott a cucc.
-
Eddig azt hittem, hogy a TOGGLE REM1 és 2 csak "dísznek" van az emun, nem csinál semmit (mint a TOGGLE SPEAKER), de ezek szerint nem. Ügyes! :)
-
Eddig azt hittem, hogy a TOGGLE REM1 és 2 csak "dísznek" van az emun
Errõl jut eszembe, ezekhez valami relékattanás hangot nem lehetne csinálni? Ha jól emlékszem pl valamelyik Megademo zenél ezekkel.
-
Errõl jut eszembe, ezekhez valami relékattanás hangot nem lehetne csinálni? Ha jól emlékszem pl valamelyik Megademo zenél ezekkel.
Az emuláció úgy lenne igazáb élethû, ha néha Cassette CRC error üzenet is lenne, amikor a magnóhang hirtelen lelassul, majd megáll. :D (Ez write only volt.)
Melyik Megademo lehet az? Lehet, hogy kipróbálnám. Bár lehet, csak eredeti, EP-s magnóval mûködik, nekem már nem olyan van...
-
Most kipróbáltam egy olyat, hogy az emus EP-t turbózom, így kb 5.168 Mhz a határ amit az alap 4 Mhz-es gép betölt. (emu beállítások: 5168000 CPU frq, 646000 Sound frq)
Szerettem volna kipróbálni, hogy egy 7.12 Mhz-es gépnek küldeni egy ugyanilyen arányban (+29.2%) továbbturbózott 7.12Mhz-es emuról küldve az adatot mi lesz, de elakadtam ott, hogy bár a Z80 mehet az egekig, de a sound limitált 1000000 Hz-ben :-(
-
Egy kisebb bug, de nem tudom lehetne-e kezdeni vele valamit: valódi floppyról magnóra másolásnál a fejlécsípolás vége elõtt megszakad a hang, ekkor nyúl a floppyhoz, majd utána a fejlécvége sípanással tér vissza. Így természetesen nem tölti be a másik gép.
Ramdiskbõl nincs gond.
-
Egy kisebb bug, de nem tudom lehetne-e kezdeni vele valamit: valódi floppyról magnóra másolásnál a fejlécsípolás vége elõtt megszakad a hang, ekkor nyúl a floppyhoz, majd utána a fejlécvége sípanással tér vissza. Így természetesen nem tölti be a másik gép.
Ez azért van, mert a floppy lassúsága miatt elakad az emuláció (kevesebb, mint 100% lesz a sebesség). Bár elvileg megoldható, hogy a floppy műveletek a "háttérben" történjenek, és ne az egész emulátort, hanem csak az emulált gépet várakoztassák, de ez nem hibajavítás, hanem viszonylag nagyobb átalakítás lenne.
-
A következõ verzióban esetleg meg lehetne csinálni, hogy windows-os módra alt+F4-gyel is be lehessen zárni az emulátort. Kivéve persze, ha ehhez már valami más parancs van rendelve.
-
Ez azért van, mert a floppy lassúsága miatt elakad az emuláció (kevesebb, mint 100% lesz a sebesség).
Akkor ezért volt a korábbi képeltûnõs hiba is?
Bár elvileg megoldható, hogy a floppy mûveletek a "háttérben" történjenek, és ne az egész emulátort, hanem csak az emulált gépet várakoztassák, de ez nem hibajavítás, hanem viszonylag nagyobb átalakítás lenne.
Ha nagy munka, akkor hagyjuk, gondolom nem túl sok felhasználót érinti ez a probléma :-)
-
Mostanában nem nagyon foglalkoztam EP-vel :oops:, mindenesetre itt egy "beta" emulátor verzió az aktuális forráskódból:
[attachurl=#]
Ez tartalmazza az eddig említett javításokat és újdonságokat, illetve a Spectrum emulátor legújabb verziója is be van építve. Bár a Start menüben CPC emulációt is lehet választani, az valójában még nincs kész (még csak most kezdtem el a CRTC emulációját :oops:) és nem működik. A Spectrum emulációhoz kellenek a zx128emu ROM file-jai (zx48.rom és zx128.rom).
-
Es ha a zx/cpc emulaciok is kesz lesznek, akkor nevet fox valtani ? ep128emu helyett lesz z80microemu ? mu80emu ? vagy marad ep128emu neven egy multi machine emulator ?
-
ep128emu+?
-
emul8or
emul8r
emul80r
zemul80r
Zemul80r
-
ep128emu+?
Én erre szavazok. Z80System ötletei sem rosszak, csak kicsit "bonyolultak".
Hiszen fõ funkciója az EP emulálása, és ez a funkció lesz (gondolom) mindig is a legprecízebb az emuban.
Óriási egyébként, micsoda emulátor készül itt. :smt041
Aztán majd idõvel a Primót és a TVC-t se felejtsük ki, meg ha van még valami... :D
UI: Esetleg lehet majd az emu teljes (hosszabb) neve EP128emu+ Zemul80r.
-
Kisebb előrelépés a CPC emulációban: elkészült a memóriakezelés.
A fenti beta verziót próbálta valaki ? Észrevételek (hibák stb.) ?
-
A fenti beta verziót próbálta valaki ? Észrevételek (hibák stb.) ?
Nekem az van fent, eddig még nem bukkantam hibára :-)
Egy apróság, amit már régebben akartam írni: lehetne csökkenteni a floppy puffer kiírása elõtti várakozást?
-
Egy apróság, amit már régebben akartam írni: lehetne csökkenteni a floppy puffer kiírása elõtti várakozást?
Igen. A viszonylag hosszú várakozásnak az volt a célja, hogy legyen elég idő egy egész sáv pufferelésére, és így gyorsabb legyen az írás. De természetesen lehet rövidebb is; pontosan mennyi legyen ?
-
Nekem az van fent, eddig még nem bukkantam hibára :-)
A ZX emuláción és/vagy a debuggeren nem kell változtatni semmit ? Úgy emlékszem, mintha lett volna javaslat új Lua függvényekre, de nem tudom pontosan, hogy ezek mik lettek volna.
A Spectrumos .tap és .tzx file-ok támogatása működik pl. az EP-s ('a' Studio) Spectrum emulátorral ?
-
Úgy emlékszem, mintha lett volna javaslat új Lua függvényekre, de nem tudom pontosan, hogy ezek mik lettek volna.
Itt (http://enterpriseforever.com/emulatorok/ep128emu_207-t483.0.html;msg17043#msg17043) beszéltünk címkonvertálókról.
-
A Spectrumos .tap és .tzx file-ok támogatása mûködik pl. az EP-s ('a' Studio) Spectrum emulátorral ?
Nem indul el a lejátszás.
Viszont az Zozo féle emulátor ROM-ban lévõ SCOPY másoló progival mûködik! Lehet, hogy az 'a' Studios ROM nem kapcsolja a távvezérlést, és ez a baj?
-
Meg lehetne valahogy oldani hogy az ep128.hu-n lévõ játékokat egy kattintással indítani lehessen az emulátorban?
WoS-on nézegettem java specy emulátorokat, akkor jutott eszembe hogy milyen jó lenne ilyesmi ott is...
-
Igen. A viszonylag hosszú várakozásnak az volt a célja, hogy legyen elég idõ egy egész sáv pufferelésére, és így gyorsabb legyen az írás. De természetesen lehet rövidebb is; pontosan mennyi legyen ?
Nézzük meg, hogy 1 másodperccel milyen. A mostani 4-nél, nyom az ember egy save-t, visszajön a kurzor, kezd tovább dolgozni, és erre megáll az emu menteni :oops:
-
Nézzük meg, hogy 1 másodperccel milyen. A mostani 4-nél, nyom az ember egy save-t, visszajön a kurzor, kezd tovább dolgozni, és erre megáll az emu menteni :oops:
A legújabb beta verzióban az ep128emu.exe file-ban CC0B4h pozíciónál a 000007D0h 32 bites érték helyére próbálj mást írni (2 ms egységekben lehet állítani a várakozást, az eredeti érték 2000 * 2 ms).
UI.: a várakozásnak nagyobbnak kell lennie, mint 120 ms (0000003Ch), mert egyébként nem működik :oops:
-
Lehet, hogy az 'a' Studios ROM nem kapcsolja a távvezérlést, és ez a baj?
Ez valószínű. Meg kell próbálni bekapcsolni a debuggerben, akkor talán elindul.
-
A legújabb beta verzióban az ep128emu.exe file-ban CC0B4h pozíciónál a 000007D0h 32 bites érték helyére próbálj mást írni (2 ms egységekben lehet állítani a várakozást, az eredeti érték 2000 * 2 ms).
Tisztára, mint amikor Asmonban hekkeltük a játékokat :ds_icon_cheesygrin:
-
Jónak tûnik az 1 másodperc.
-
Itt (http://enterpriseforever.com/emulatorok/ep128emu_207-t483.0.html;msg17043#msg17043) beszéltünk címkonvertálókról.
És akkor egészen pontosan milyen függvények legyenek (mit konvertáljon mire, paraméterek, stb.) ?
-
Jónak tûnik az 1 másodperc.
Tehát írjam át a várakozást 500-ra ?
-
És akkor egészen pontosan milyen függvények legyenek (mit konvertáljon mire, paraméterek, stb.) ?
-paraméter 22 bites fizikaicím, kimenet szegmensszám
-paraméter 22 bites fizikaicím, kimenet szegmensen belüli 14 bites cím
-paraméter szegmensszám, 16 bites cím (amibõl a felesleges 2 bitet levágja, vagyis bármely lapon érvényes cím lehet), kimenet 22 bites fizikaicím
-paraméter 16 bites cím, kimenet az aktuális lapozás szerint a címhez tartozó 22 bites fizikaicím
-
Tehát írjam át a várakozást 500-ra ?
Igen.
-
16 bites cím (amibõl a felesleges 2 bitet levágja, vagyis bármely lapon érvényes cím lehet)
Esetleg ezt meg lehetne csinálni a breakpoints ablakban is? Tehát pl így is lehessen megadni töréspontot: 20:c00a
-
Ez valószínû. Meg kell próbálni bekapcsolni a debuggerben, akkor talán elindul.
Megy :-) csak minden egyes darabka után újra kell outolni...
Esetleg kéne egy "Remote controlled" beállítás a tape menübe.
-
Esetleg ezt meg lehetne csinálni a breakpoints ablakban is? Tehát pl így is lehessen megadni töréspontot: 20:c00a
Módosítva: a 20:c00a most érvényes, a 20:c000-cfff is, de pl. a 20:6000-9fff nem, tehát címtartománynál a két címnek ugyanazon a lapon kell lennie.
Igen.
Ezt is átírtam, 1 másodperc lett a várakozás.
-paraméter 22 bites fizikaicím, kimenet szegmensszám
-paraméter 22 bites fizikaicím, kimenet szegmensen belüli 14 bites cím
Ezek egyelőre nincsenek; az SHR(n, 14) illetve AND(n, 0x3fff) nem felel meg erre a célra ?
-paraméter szegmensszám, 16 bites cím (amibõl a felesleges 2 bitet levágja, vagyis bármely lapon érvényes cím lehet), kimenet 22 bites fizikaicím
Kész: getRawAddress(segment, offset) (a név talán még változhat)
-paraméter 16 bites cím, kimenet az aktuális lapozás szerint a címhez tartozó 22 bites fizikaicím
Ez is: getRawAddress(addr)
További kisebb újdonság: az epfileio.rom az EXOS 6 és 8 hívásokat nem teljesen az emulátoron keresztül, hanem Z80 kóddal valósítja meg; így lassabb (lemezhez hasonló sebességű) lett az adatátvitel, és most már működnek a töréspontok az olvasott vagy írt memória területen. Ezen kívül az emulátor forráskódjában megtalálható az epfileio.rom forrása is (hátha valakit érdekel, ha nem is valószínű).
-
Ezek egyelõre nincsenek; az SHR(n, 14) illetve AND(n, 0x3fff) nem felel meg erre a célra ?
Ha van valami szép neve, könnyebb megjegyezni vagy megtalálni a readme-ben :)
-
Amit itt irtam (http://enterpriseforever.com/emulatorok/zx128emu_spectrum_emulator_ep128emu_alapokon-t509.0.html;msg17407#msg17407) a Spectrum Emulátorhoz, azt meg lehetne csinálni?
-
Amit itt irtam (http://enterpriseforever.com/emulatorok/zx128emu_spectrum_emulator_ep128emu_alapokon-t509.0.html;msg17407#msg17407) a Spectrum Emulátorhoz, azt meg lehetne csinálni?
Talán, de egyelo"re még más teendo"k vannak, például a CPC emuláció folytatása :oops:
-
Talán, de egyelo"re még más teendo"k vannak, például a CPC emuláció folytatása :oops:
[attachthumb=#]
[attachthumb=#]
Valamennyire már működik :)
-
Valamennyire már mûködik :)
:smt041
Nem kezdõdik rosszul ez a 2010-es év EP-s szempontból.
-
Valamennyire már mûködik :)
Hol érhetõ el aktuális beta?
-
Valamennyire már mûködik :)
Poén lenne a C64-es "játékgép" (http://szoftverbazis.hu/szoftver/c64_forever_2009.html) mintájára olyan programot írni PC-re, amiben EP, CPC és ZX128-as játékokból válogathatunk a menüben és bármelyiket el is indíthatjuk. (Aztán idõvel Videoton, Primo is bejönne, végül Z80 all in one forever. :D )
-
Valamennyire már mûködik :)
Hajrá István!
:smt006
-
Hol érhetõ el aktuális beta?
A CVS-ben már az aktuális forráskód található, CPC emulációval. De lefordított, bináris változathoz előbb még megvalósítom a snapshot/demo kezelést, a debugger támogatást (I/O portok olvasása és megjelenítése a debuggerben), és a hardver különböző kisebb részleteit, hibák javítását, stb. Ezt azonban remélhetőleg néhány nap alatt sikerül megoldani, talán már a hét végén feltöltök egy beta verziót.
-
A CVS-ben már az aktuális forráskód található, CPC emulációval. De lefordított, bináris változathoz elõbb még megvalósítom a snapshot/demo kezelést, a debugger támogatást (I/O portok olvasása és megjelenítése a debuggerben), és a hardver különbözõ kisebb részleteit, hibák javítását, stb. Ezt azonban remélhetõleg néhány nap alatt sikerül megoldani, talán már a hét végén feltöltök egy beta verziót.
Jó ez a parancs még:
cvs -z5 -d :pserver:anonymous@ep128emu.cvs.sourceforge.net:/cvsroot/ep128emu export -r ep128emu-2_0_7 ep128emu2
Mert megpróbáltam leszedni, de ezt válaszolta:
Unknown host ep128emu.cvs.sourceforge.net.
-
Jó ez a parancs még:
cvs -z5 -d :pserver:anonymous@ep128emu.cvs.sourceforge.net:/cvsroot/ep128emu export -r ep128emu-2_0_7 ep128emu2
A parancs jó, most próbáltam ki, és letöltötte. Talán csak valami átmeneti probléma volt a SourceForge CVS szerverrel ?
A legújabb (beta) verzióhoz egyébként az "ep128emu-2_0_7" helyére érdemes "HEAD"-et írni.
-
A parancs jó, most próbáltam ki, és letöltötte. Talán csak valami átmeneti probléma volt a SourceForge CVS szerverrel ?
A legújabb (beta) verzióhoz egyébként az "ep128emu-2_0_7" helyére érdemes "HEAD"-et írni.
Nekem itt a bratyómnál a téhómos kábelnetes UHU gépen valami miatt nem megy a csatlakozás. Egyébként is õrült lassan csatlakozik a célgépekre, fõleg a SourceForge szerverre, biztos rengetegen kéregetik a célcímeket és nem gyõzi a téhóm kábele.
Majd az otthoni saját ADSL -es Gentoo -s új gépemmel megpróbálom leszedni. Az a madzag kevésbé terhelt.
Le szeretném fordítani, hogy lássam. De még nem tudom, hogy Gentoo, Arch, vagy Ubuntu alatt.
Szerk:
cvs -z5 -d :pserver:anonymous@ep128emu.cvs.sourceforge.net:/cvsroot/ep128emu export -r HEAD ep128emu2
Jelentem, most végre lejött a fenti paranccsal! :)
Úgylátszik téhóm megemberelte magát.
:mrgreen:
-
Jelentem, már le is fordítottam!
A fordítási könyvtárban létrejött ep128emi bináris elindult.
:)
Csak nem látom, hol lehet elindítani a CPC -t.
:(
-
Csak nem látom, hol lehet elindítani a CPC -t.
:(
A -cpc paraméterrel, a Spectrum módot pedig a -zx-el. Tehát a lehetséges módok:
ep128emu -ep128 Enterprise (ez az alapértelmezés :))
ep128emu -zx ZX Spectrum
ep128emu -cpc CPC 464
Egyébként éppen most töltöttem fel a CVS-re néhány CPC frissítést, például a snapshot és demo támogatást, illetve különböző debug funkciókat és kisebb javításokat. Érdemes ezt az újabb verziót lefordítani.
Néhány megjegyzés a CPC emulációval kapcsolatban:
A memória konfigurációban a rendszer ROM a 10H szegmensre kerül, a bővítők (BASIC, stb.) pedig a 00H-07H szegmensre. A debuggerben viszont ilyen a szegmensek kiosztása:
00-7F: RAM
80: rendszer ROM
C0-FF: bővítő ROM-ok
I/O töréspontokat a cím felső 8 bitjére lehet beállítani, mert az alsó 8 bitet a CPC nem használja; tehát pl. az f4-f7w a 8255 PPI regiszterek írását figyeli.
Debug I/O olvasáskor azoknál az I/O portoknál, amelyeknél íráskor az írt érték bitjei választanak funkciót, ezeket a biteket a cím alsó byte-jában lehet megadni. Ezen kívül a 0000H-007FH I/O területen sok regiszter közvetlenül is olvasható:
00-1F: CRTC regiszterek
20-2F: paletta
30-3F: keretszín (16x)
40-4F: AY regiszterek
50-5F: 8255 PPI regiszterek:
50, 58: A port állapota
51, 59: B port állapota
52, 5A: C port állapota
53, 57, 5B, 5F: vezérlőregiszter
54, 5C: A port regiszterbe írt érték
55, 5D: B port regiszterbe írt érték
56, 5E: C port regiszterbe írt érték
60-6F: billentyűzet mátrix állapota
70: az aktuálisan választott CRTC regiszter
71: CRTC jelzőbitek:
b0: a kijelzés aktív (nem keret)
b1: vízszintes szinkron
b2: függőleges szinkron
b3: interlace módban páratlan félkép
b4: a kurzor látható (lenne ha a CPC támogatná :)) ebben a ciklusban
72: video cím alsó byte (mindig páros)
73: video cím felső byte
74: video mód (0-3)
75: az aktuálisan választott szín (b0-b3, illetve keret ha b4=1)
76: megszakítás számláló (0-51)
77: az aktuálisan választott AY regiszter
78: RAM konfiguráció (b0-b6), RAM engedélyezés (b6-b7)
79: bővítő ROM (0: BASIC)
A debug I/O írás ugyanúgy működik, mint az emulált (Z80) kódnál.
-
Nekiállok végre itthon a gentoo -n teszt fordításnak. de most elõbb megy az emerge scons portaudio libsndfile dotconf. Meg még biztos egy pár függély. ;-)
Meg is van, már, de jajj! Az FLTK hibáz valahol.
Ezzel kezdi a hibaüzeneteket:
g++ -o ep128emu -L. gui/gui.o gui/gui_fl.o gui/disk_cfg_fl.o gui/disp_cfg_fl.o gui/kbd_cfg_fl.o gui/snd_cfg_fl.o gui/vm_cfg_fl.o gui/debug_fl.o gui/about_fl.o gui/debugger.o gui/monitor.o gui/main.o -L/usr/lib64/fltk-1.1 -lep128 -lzx128 -lcpc464 -lep128emu -lfltk_images -lfltk_gl -lGLU -lGL -lfltk -ldl -lm -lXext -lX11 -ldotconf -llua -lSDL -lportaudio -lsndfile -lpthread -lrt
gui/gui.o: In function `Ep128EmuGUI::errorMessage(char const*)':
/home/attila/bin/ep128emu2/gui/gui.cpp:360: undefined reference to `Fl::lock()'
/home/attila/bin/ep128emu2/gui/gui.cpp:362: undefined reference to `Fl::unlock()
Majd így végzi:
collect2: ld returned 1 exit status
scons: *** [ep128emu] Error 1
scons: building terminated because of errors.
Pedig ez gentoo64 2.6.32 kernel, minden friss és ropogós rajta.
:(
Lehet, hogy még kell még valami header gyûjtemény?
-
/home/attila/bin/ep128emu2/gui/gui.cpp:360: undefined reference to `Fl::lock()'
/home/attila/bin/ep128emu2/gui/gui.cpp:362: undefined reference to `Fl::unlock()
Az FLTK valószínűleg --enable-threads nélkül volt fordítva.
-
No akkor itt egy reprodukálhatósági gond máris van. Gentoo alatt ugyanis csak ez a lehetséges fltk installáció:
attusamd attila # emerge -pv fltk
[ebuild NS ] x11-libs/fltk-2.0_pre6786 [1.1.9] USE="cairo jpeg opengl png xft zlib -debug -doc -xinerama" 2,469 kB
Vagyis nem fordítható be a rendszerbe a --enable-threads opcióval, mert nincs ilyen USE flag.
:(
Egyébként csak a Fl::lock()' és a Fl::unlock()' gondjait sorolja hosszan, mást nem.
Esetleg nem lehetne valami mást kitalálni?
-
Vagyis nem fordítható be a rendszerbe a --enable-threads opcióval, mert nincs ilyen USE flag.
Azt nem lehet megadni, hogy a "./configure"-t milyen paraméterekkel futtassa ?
Egyébként csak a Fl::lock()' és a Fl::unlock()' gondjait sorolja hosszan, mást nem.
Esetleg nem lehetne valami mást kitalálni?
Saját statikus FLTK-t fordítani az emulátorhoz, és bemásolni az ep128emu2 könyvtárba ? :)
-
Azt nem lehet megadni, hogy a "./configure"-t milyen paraméterekkel futtassa ?
Még nem vagyok nagyon otthonos a gentoo lelkivilágában, de valamit kiderítettem.
A /usr/portage/x11-libs/fltk/fltk-2.0_pre6786-r1.ebuild szkript idevágó részlete ez:
rc_configure() {
append-flags -fno-strict-aliasing
CPPFLAGS="${CPPFLAGS} -DFLTK_DOCDIR=\"/usr/share/doc/${PF}\"" \
econf --enable-shared --enable-threads \
$(use_enable debug) \
$(use_enable xft) \
$(use_enable opengl gl) \
$(use_enable cairo) \
$(use_enable jpeg) \
$(use_enable png) \
$(use_enable xinerama) \
$(use_enable zlib)
}
Vagyis más lehet a gond.
Frissítettem az fltk -t, hátha a fenn lévõ nem így lett fordítva.
Nem jött be.
:(
Átbootolok arch -ra.
-
Arch64. Nyers, csiszolatlan állapot, mert a gentoo van most elõtérben nálam.
Felizzadtam elõbb a nem hivatalos AUR repóból a legutolsó ep128emu -t. :)
Az AUR build szkripje szépen létrehozta az ep128emu.pkg.tar.bz2 bináris csomagot. Ezt feltelepítve be akarta húzni a függõségként még hiányolt libgl csomagot, de nem tette, mert ez ütközött volna a fenn lévõ nvidia videókártyám hivatalos meghajtó binárisaival. Ennek ellenére feltelepült és elindult szépen, a rom telepítõ segéd szkript után. Tehát még sincs szükség a nevezett libgl -re, valószínûleg az nvidia-gl cuccai szépen helyettesítik.
Vagyis az ARCH csomagkészítõ szkriptje sem tökéletes. :mrgreen:
CVS
Átmásoltam a gentoo partíción lévõ kísérleti bedöglött ep128emu2 cvs tükör könyvtárát ide, és próbáltam folytatni. Itt is bedöglött a fordítás, még jóval elõbbi stádiumban, mint a gentoo alatt.
Nem adtam fel! :smt027
Újra leszedtem most szûzi állapotba a cvs-bõl.
És jelentem, most itt szépen lefordult, elindult, már csak a CPC rom hiányzik.
:)
Visszabootolva (ocsmány szó) a gentto -ra ott is szûziesítettem, de ott a helyzet változatlan.
:(
-
És jelentem, most itt szépen lefordult, elindult, már csak a CPC rom hiányzik.
A CPC ROM-ot a 00H (offszet=16384) és 10H (offszet=0) szegmensre kell betölteni. Természetesen ezt majd a makecfg által létrehozott konfigurációk automatikusan elvégzik :)
[attachurl=#]
[attachurl=#]
[attachurl=#]
[attachurl=#]
-
Na végre. Arch 64 alatt megy. :)
[attach=#]
Csak a billentyûzet nem.
:(
És a cpc és zx romok helye hol legyen? Mert látom, hogy van konfigurációs text állományok cpc és zx számára is.
Én egyszerûen létrehoztam hasracsapva egy ~/.ep128emu/cpcroms könyvtárat és oda tettem, onnan aktualizáltam cpcemut.
Mindjárt kipróbálom a zx emut is.
A zx romokat, most a roms könyvtárba nyomtam.
A zx rész is megy! A billentyû is! A txt konfig is!
:)
Most nem csatolok Screenshot -ot.
-
Na végre. Arch 64 alatt megy. :)
Csak a billentyûzet nem.
Próbálj billentyűzet konfigurációt (EP_Keyboard_HU.cfg vagy EP_Keyboard_US.cfg) betölteni.
És a cpc és zx romok helye hol legyen?
A többi file között a ~/.ep128emu/roms/-ban. Ezzel működnek a makecfg által létrehozott konfigurációk is (bár a CPC-hez még nem állítják be a ROM-ot, de ezt még ma javítom).
-
Próbálj billentyûzet konfigurációt (EP_Keyboard_HU.cfg vagy EP_Keyboard_US.cfg) betölteni.
Hiába. :ds_icon_frown:
Nem tudok túljutni a kék bemutatkozó képernyõn.
:ds_icon_frown:
ZX szépen megy, csak egy kicsit elmaszatolt a képe.
Tudom, hogy maximalista a kérés, fõleg, most a fejlesztésed gondjai közepett.
Nem lehetne mégis értelmes módon kiküszöbölni a gentoo fordítási gondját?
Hisz az --enable-threads fordítási opcióval van installállva itt is az fltk.
:shock:
-
Hiába. :ds_icon_frown:
Nem tudok túljutni a kék bemutatkozó képernyõn.
Akkor valószínűleg a "Machine configuration"-ben van valami elrontva. Ellenőrizd, hogy ezek be vannak állítva:
- video clock frequency: 1000000
- RAM size: 64 vagy 128
- ROM szegmens 0: ha 64K, akkor cpc464.rom, egyébként cpc6128.rom, az "offset" 16384 legyen
- ROM szegmens 10H: a file név ugyanaz, de az offszet 0 legyen
- a többi ROM szegmensen ne legyen semmi
ZX szépen megy, csak egy kicsit elmaszatolt a képe.
Ezen a video beállításoknál lehet változtatni.
Tudom, hogy maximalista a kérés, fõleg, most a fejlesztésed gondjai közepett.
Nem lehetne mégis értelmes módon kiküszöbölni a gentoo fordítási gondját?
Hisz az --enable-threads fordítási opcióval van installállva itt is az fltk.
A hibaüzenet szerint nem :)
-
Akkor valószínûleg a "Machine configuration"-ben van valami elrontva. Ellenõrizd, hogy ezek be vannak állítva:
- video clock frequency: 1000000
- RAM size: 64 vagy 128
- ROM szegmens 0: ha 64K, akkor cpc464.rom, egyébként cpc6128.rom, az "offset" 16384 legyen
- ROM szegmens 10H: a file név ugyanaz, de az offszet 0 legyen
- a többi ROM szegmensen ne legyen semmi
A 0 ROM szegmens üres volt. A 10 ROM szegmens jó volt.
Beraktam a 0 -ra is. Nem mûködött. :(
Visszanézve be volt rakódva a 0 Szegmensre 0 offsettel, és az 1-esre is a 16384 offsettel is. :shock:
Kiszedtem az 1-est, átírtam a 0 szegmensens offsetét kézzel, mad apply.
:)
Jó!!!
Már csak program kellene bele, de nem tudom, hol lehetne beletenni a ZORRO.DSK fájlomat.
:oops:
A hibaüzenet szerint nem :)
Kár.
Akkor marad gentoo -nak a leendõ bináris?
-
Hogy kell beállitani? :oops:
[attachthumb=#]
-
Hogy kell beállitani? :oops:
Lefordítottad a cvs forrásból te is a cpc -s verziót?
:shock:
Mert én azzal próbálkozom.
-
Már csak program kellene bele, de nem tudom, hol lehetne beletenni a ZORRO.DSK fájlomat.
Egyelőre sehol, mert csak magnós gépet emulál. :oops: .CDT (=TZX) és .SNA file-okat lehet betölteni (az utóbbit csak a legújabb CVS verzióval).
Snapshot:
[attachurl=#]
Magnós változat:
[attachurl=#]
-
Saját statikus FLTK-t fordítani az emulátorhoz, és bemásolni az ep128emu2 könyvtárba ? :)
Mégis erõltetném Gentoo alá. :oops:
Újra telepítettem gentoo alá az fltk -t, most a debug és a --enable-threads opcióval fordítva, hátha le tudom mégis fordítani a cvs cuccot.
Így néz ki a válasz:
scons: Building targets ...
g++ -o ep128emu -L. gui/gui.o gui/gui_fl.o gui/disk_cfg_fl.o gui/disp_cfg_fl.o gui/kbd_cfg_fl.o gui/snd_cfg_fl.o gui/vm_cfg_fl.o gui/debug_fl.o gui/about_fl.o gui/debugger.o gui/monitor.o gui/main.o -L/usr/lib64/fltk-1.1 -lep128 -lzx128 -lcpc464 -lep128emu -lfltk_images -lfltk_gl -lGLU -lGL -lfltk -ldl -lm -lXext -lX11 -ldotconf -llua -lSDL -lportaudio -lsndfile -lpthread -lrt
gui/gui.o: In function `Ep128EmuGUI::errorMessage(char const*)':
/home/attila/bin/ep128emu2/gui/gui.cpp:360: undefined reference to `Fl::lock()'
/home/attila/bin/ep128emu2/gui/gui.cpp:362: undefined reference to `Fl::unlock()'
/home/attila/bin/ep128emu2/gui/gui.cpp:364: undefined reference to `Fl::lock()'
/home/attila/bin/ep128emu2/gui/gui.cpp:373: undefined reference to `Fl::unlock()'
/home/attila/bin/ep128emu2/gui/gui.cpp:379: undefined reference to `Fl::lock()'
gui/gui.o: In function `Ep128EmuGUI::browseFile(std::basic_string<char, std::char_traits<char>, std::allocator<char> >&, std::basic_string<char, std::char_traits<char>, std::allocator<char> >&, char const*, int, char const*)':
/home/attila/bin/ep128emu2/gui/gui.cpp:1023: undefined reference to `Fl::lock()'
/home/attila/bin/ep128emu2/gui/gui.cpp:1057: undefined reference to `Fl::unlock()'
/home/attila/bin/ep128emu2/gui/gui.cpp:1060: undefined reference to `Fl::lock()'
/home/attila/bin/ep128emu2/gui/gui.cpp:1093: undefined reference to `Fl::unlock()'
/home/attila/bin/ep128emu2/gui/gui.cpp:1073: undefined reference to `Fl::unlock()'
/home/attila/bin/ep128emu2/gui/gui.cpp:1078: undefined reference to `Fl::lock()'
/home/attila/bin/ep128emu2/gui/gui.cpp:1099: undefined reference to `Fl::unlock()'
gui/gui.o: In function `Ep128EmuGUI::run()':
/home/attila/bin/ep128emu2/gui/gui.cpp:676: undefined reference to `Fl::unlock()'
/home/attila/bin/ep128emu2/gui/gui.cpp:678: undefined reference to `Fl::lock()'
gui/gui.o: In function `Ep128EmuGUI::errorMessage(char const*)':
/home/attila/bin/ep128emu2/gui/gui.cpp:382: undefined reference to `Fl::unlock()'
gui/debugger.o: In function `Ep128EmuGUI_DebugWindow::breakPointCallback(void*, int, unsigned short, unsigned char)':
/home/attila/bin/ep128emu2/gui/debugger.cpp:536: undefined reference to `Fl::lock()'
/home/attila/bin/ep128emu2/gui/debugger.cpp:550: undefined reference to `Fl::unlock()'
/home/attila/bin/ep128emu2/gui/debugger.cpp:552: undefined reference to `Fl::lock()'
/home/attila/bin/ep128emu2/gui/debugger.cpp:556: undefined reference to `Fl::unlock()'
/home/attila/bin/ep128emu2/gui/debugger.cpp:560: undefined reference to `Fl::lock()'
/home/attila/bin/ep128emu2/gui/debugger.cpp:556: undefined reference to `Fl::unlock()'
gui/main.o: In function `main':
/home/attila/bin/ep128emu2/gui/main.cpp:144: undefined reference to `Fl::lock()'
./libep128emu.a(gldisp.o): In function `Ep128Emu::OpenGLDisplay::fltkIdleCallback(void*)':
/home/attila/bin/ep128emu2/src/gldisp.cpp:891: undefined reference to `Fl::unlock()'
/home/attila/bin/ep128emu2/src/gldisp.cpp:893: undefined reference to `Fl::lock()'
collect2: ld returned 1 exit status
scons: *** [ep128emu] Error 1
scons: building terminated because of errors.
Van egy /usr/lib/fltk könyvtráram, benne libfltk2*.so -k és libfltk2*.a -k. Van még egy /usr/lib/fltk-1.1 könyvtáram is, benne libfltk*.so és libfltk*.a fájlok. Ezek valóban nem tartalmaznak "lock()" stringet.
Ellenben a /usr/include/fltk és /usr/include/fltk-1.1 könyvtárakban lévõ fejlécekben vannak ilyenek.
Nem tudom, hogy mond e mindez neked valami értelmeset, segít e, vagy hagyjam a fenébe, míg ki nem jössz a binárissal?
-
Az FLTK 2 nem jó, mert nem kompatibilis az 1.x verziókkal. Szerintem próbáld a már említett megoldást használni, azaz külön statikus FLTK-t fordítani az emulátorhoz. A SourceForge-on található binárisok is így készültek, egészen pontosan ezekkel:
[attachurl=#]
[attachurl=#]
-
Valószínűleg már senkit nem érdekel, de itt egy újabb beta verzió, kissé javított (remélhetőleg pontosabb) CPC emulációval:
[attachurl=#]
-
Valószínûleg már senkit nem érdekel, de itt egy újabb beta verzió, kissé javított (remélhetõleg pontosabb) CPC emulációval:
Engem érdekel, le is töltöttem, majd megnézem.
-
Valószínûleg már senkit nem érdekel, de itt egy újabb beta verzió, kissé javított (remélhetõleg pontosabb) CPC emulációval:
(Attachment Link)
Hogyne érdekelne! Már rakom is fel!
-
Egy nem túl kirobbanóan fontos észrevétel: telepítés után lehetne parancsikont kirakni az asztalra, tálcára. Én a tálcáról indítom, ott a helye. :)
Másik, szintén lényegtelen dolog: a mappa neve lehetne nagy kezdõbetû a Program Files-ben és a Start menüben is, tehát Ep128emu2.
Sajnos nem vagyok olyan jó béta teszter, hogy az indítás után is így ontsam magamból az észrevételeket. :D
Amúgy attól, hogy ide nem írom a write-only hozzászólásaimat, még érdekel a dolog. :)
-
Valószínûleg már senkit nem érdekel
:smt087 :smt119 :?: :?:
-
Teszteljétek ti is.
[attachthumb=1]
[attachthumb=3]
[attachthumb=5]
[attachthumb=7]
-
Ez most biztos nagyon idegesítõ kérdés lesz, de az miért van, hogy ha a CPC vagy ZX emukat indítom el, nem csinálnak semmit mert nem találnak ROM fájlokat?
Tuti volt errõl szó valahol, vagy itt, vagy a zx128emu topikban, de nem találom. :oops:
-
Ez most biztos nagyon idegesítõ kérdés lesz, de az miért van, hogy ha a CPC vagy ZX emukat indítom el, nem csinálnak semmit mert nem találnak ROM fájlokat?
Tuti volt errõl szó valahol, vagy itt, vagy a zx128emu topikban, de nem találom. :oops:
Mint már említettem, a ROM csomag még nem tartalmazza ezeket a file-okat, amelyeket így egyelo"re külön le kell tölteni (megtalálhatók például ennél (http://enterpriseforever.com/emulatorok/ep128emu_207-t483.0.html;msg18005#msg18005) a hozzászólásnál). Természetesen a 2.0.8 verzió kiadásának idejére már bekerülnek majd a csomagba.
-
Mint már említettem, a ROM csomag még nem tartalmazza ezeket a file-okat, amelyeket így egyelo"re külön le kell tölteni (megtalálhatók például ennél (http://enterpriseforever.com/emulatorok/ep128emu_207-t483.0.html;msg18005#msg18005) a hozzászólásnál). Természetesen a 2.0.8 verzió kiadásának idejére már bekerülnek majd a csomagba.
Off. Linux topicba illene...
Te karakteres links -et használsz? :shock:
-
Mûködik!
Egy tipp a próbálkozóknak: RUN"" -al kell betölteni a játékokat
-
Mûködik!
Egy tipp a próbálkozóknak: RUN"" -al kell betölteni a játékokat
Vagy, Load snapshot. :)
-
Vagy, Load snapshot. :)
Úgy kimaradt a szokatlan CPC-s magnóhang élvezete :-)
-
Úgy kimaradt a szokatlan CPC-s magnóhang élvezete :-)
Akkor hallgasd meg ezt turbóst is. :)
[attachthumb=#]
-
Már megy a tape image fájl töltése is? Király vagy !!! :smt041
Hétvégén letesztelem én is :)
-
Helyzetjelentés CPCemu szekciót illetõen:
Friss CVS fordítást csináltam a régi alaplapomon UHU 2.1 alatt .
Bemásoltam a ~/.ep128emu/roms alá a romokat.
A fordítási könyvtárban: ./ep128emu -cpc parancsot kiadva azonnal bejelentkezett a cpc.
Betöltöttem a zorro.sna -t.
Íme képernyõkép (egy kis UHU háttérrel) :ds_icon_cheesygrin::
[attachthumb=#]
:smt041
-
Már megy a tape image fájl töltése is? Király vagy !!! :smt041
Azt valójában könnyű volt megoldani, mert a Spectrum emulációhoz már készült TZX olvasás (ez ugyanaz a formátum, mint a CPC-s .CDT, csak más kiterjesztéssel), amit azonban természetesen EP és CPC módban is lehet használni. Az esetleges későbbi floppy emuláció már nagyobb feladat lesz.
Egyelőre azonban még néhány kisebb időzítési pontatlanságot kellene javítani. :oops:
-
Azt valójában könnyû volt megoldani, mert a Spectrum emulációhoz már készült TZX olvasás (ez ugyanaz a formátum, mint a CPC-s .CDT, csak más kiterjesztéssel), amit azonban természetesen EP és CPC módban is lehet használni. Az esetleges késõbbi floppy emuláció már nagyobb feladat lesz.
Egyelõre azonban még néhány kisebb idõzítési pontatlanságot kellene javítani. :oops:
Azért én várom azt a floppy emulációt is. ;-)
-
Azért én várom azt a floppy emulációt is. ;-)
Kis türelmetlen! :smt064
De :smt098 én is! :mrgreen:
-
51 "magnós" CPC játék. :)
[attachthumb=2]
-
Helyzetjelentés CPCemu szekciót illetõen:
Friss CVS fordítást csináltam a régi alaplapomon UHU 2.1 alatt .
Bemásoltam a ~/.ep128emu/roms alá a romokat.
A fordítási könyvtárban: ./ep128emu -cpc parancsot kiadva azonnal bejelentkezett a cpc.
Betöltöttem a zorro.sna -t.
Íme képernyõkép (egy kis UHU háttérrel) :ds_icon_cheesygrin::
:smt041
Csatlakozom OSX 10.6.2 viszonylatban :)
Gratula IstvanV, nagyon jó az emu! Le a kalappal. :ds_icon_cheesygrin:
Működik, sípol betöltéskor, stb... :)
De valamiért nem tölt be programot. Általában memory full hibát kapok.
Mit rontottam el? A romokat a leírásnak megfelelően mappeltem be.
[attachthumb=#]
-
De valamiért nem tölt be programot. Általában memory full hibát kapok.
Ezért írtam pár napja, hogy nem LOAD-dal, hanem RUN-nal kell tölteni!
-
István!
Még mindig szenvedek Gentoo64 alatt a bináris legyártásával. Frissült a portage, most már a fltk-2.0_pre6786-r1 van fenn a rendszeremen. evvel sem fordul le, nem tud linkelni a "lock()" és "unlock()" hiányok miatt.
Melyik fltk -t fordítsam le és melyik létrejövõ fájlokat hova kell bemásolnom, hogy statikus linkeléssel jöjjön létre végre az emu binárisa?
Én próbálkoztam, az fltk1.1.9 le sem fordult, az 1.1.10 viszont igen. Én próbálkoztam a magam feje után, de csak roszabb lett. :oops:
-
Ezért írtam pár napja, hogy nem LOAD-dal, hanem RUN-nal kell tölteni!
Ezek szerint a LOAD tölt (mármint a memóriát, de azt tele), a RUN pedig simán futtatja a programot. Végülis logikus. :D
-
Mûködik!
Egy tipp a próbálkozóknak: RUN"" -al kell betölteni a játékokat
Zozo:
Én kérek elnézést :)
Attus, OSX alatt én az fltk-1.1.10-et használtam.
Innen töltöttem le -> Link (http://www.fltk.org/software.php?VERSION=1.1.10)
nekem mindenféle módosítástól mentesen lefordult az alábbi sorokkal (osx 10.6.2 őn)
./configure --enable-threads
make
sudo make install
(úgy tudom alapból elkészíti a statikus és a dinamikus könyvtárakat is. Nálam a /usr/local/lib alá kerültek ezek a fájlok)
-
Tipp: Speed - No limit
Sokkal gyorsabban tölt és még így is csíkoz, viszont nincs hang. :)
[attachthumb=#]
-
Még mindig szenvedek Gentoo64 alatt a bináris legyártásával. Frissült a portage, most már a fltk-2.0_pre6786-r1 van fenn a rendszeremen. evvel sem fordul le, nem tud linkelni a "lock()" és "unlock()" hiányok miatt.
Melyik fltk -t fordítsam le és melyik létrejövõ fájlokat hova kell bemásolnom, hogy statikus linkeléssel jöjjön létre végre az emu binárisa?
Én próbálkoztam, az fltk1.1.9 le sem fordult, az 1.1.10 viszont igen. Én próbálkoztam a magam feje után, de csak roszabb lett. :oops:
Amint korábban említettem, az FLTK 2.x nem jó, nem kompatibilis az 1.1.x verziókkal; ahhoz, hogy azzal működjön, át kellene írni az emulátort.
Az, hogy egyáltalán lefordult és csak a linkelésnél volt hiba, azt jelzi, hogy a rendszeren van FLTK 1.x is, természetesen --enable-threads nélkül fordítva.
Szerintem egyszerűen fordíts 1.1.10 verziót, és másold az emulátor forrás könyvtárába az FL/-t és a libfltk*.a file-okat.
-
Gentoo siker! Mégis kösz az instrukciókat Isván!
Kimaszkoltam az fltk-2.2.0 -t, hogy újrafordíthassam a fennlévõ fltk 1.1.9 -et, mely tényleg --enable-threads nélkül lefordítva volt fenn a rendszeremen. Abban a verzióban volt "threads" USE flag, melyet beállítva mostmár íme az eredmény:
[attachthumb=#]
:smt041
-
István!
UHU 2.2 alatt is gondok lesznek a forrásból való dinamikus linkelésû fordításnak. :(
Csak a statikus cuccú leendõ bináris lesz használható, hacsak nem írod át fltk 2.x-re.
Épp ma sikerült elõször feltelepítenem próbának az UHU 2.2 dev verzióját, de abban már csak fltk 2.x van!
A gentoo legalább meghagyja a régebbi verzió használatának lehetõségét is a rendszerén. Ügyes!
:)
-
Csak a statikus cuccú leendõ bináris lesz használható, hacsak nem írod át fltk 2.x-re.
Épp ma sikerült elõször feltelepítenem próbának az UHU 2.2 dev verzióját, de abban már csak fltk 2.x van!
A 2.0-t még nem adták ki, és nem tudni, hogy mikor készül el (elég lassan halad a fejlesztése). Jelenleg az 1.1.10 a "hivatalos" stabil verzió, de már készül 1.3.0 is, ami jóval kevésbé inkompatibilis az 1.1.x-el, és könnyen lehetséges, hogy hamarabb jelenik meg, mint a 2.0.
Mindenesetre az emulátort egyelőre nem írom át a 2.0-ra; az 1.3.x-el viszont ha van is valamilyen probléma, az valószínűleg könnyen javítható lesz.
Úgy látszik, az UHU fejlesztői most a régi verziójú csomagok helyett olyat építenek be, ami még nincs is kész :) :roll:
-
Újabb Windowsos beta verzió az aktuális CVS forráskódból. Ez már remélhetőleg közel van ahhoz, hogy kiadható legyen, és csak az esetleges hibákat kell javítani, illetve a ROM csomagot frissíteni :oops: Tehát az itt (http://enterpriseforever.com/emulatorok/ep128emu_207-t483.0.html;msg18005#msg18005) található ROM-okra még mindig szükség van a Spectrum és CPC emuláció használatához. Ezen kívül a (régi) ROM csomag felülírja az új, "lassított" epfileio.rom-ot, amely azonban megtalálható az "src\roms\"-ban.
[attachthumb=#]
Különböző CPC javításokon kívül ez a verzió lehetővé teszi a Spectrum .TZX és .Z80 illetve CPC .CDT és .SNA file-ok társítását, és tartalmaz CPC emulátor ikonra tett próbálkozást és frissített README és NEWS file-okat. Az utóbbiban ez található, remélhetőleg nem maradt ki semmi fontos:
Changes in version 2.0.8
------------------------
* implemented ZX Spectrum 48/128 and Amstrad CPC emulation; for now,
only a basic configuration of these machines is supported (there is
no disk emulation yet), although the emulation accuracy should be
good. See the README file for more details
* new command line options for selecting the machine type to be
emulated: -ep128, -zx, and -cpc
* undocumented Z80 flags are emulated more accurately - the only
instruction that is still not correct is 'BIT n, (HL)'
* fixed bug in the emulation of DAVE port B6H, which prevented some
games from working
* reduced the time before the floppy write buffer is flushed from 4
seconds to 1 second
* the editor buffer in the monitor has been increased from 120 to 160
lines
* the monitor TR (trace) command has a new optional parameter now that
controls the printing of additional information about the video
position and Z80 registers
* new Lua functions: readWord(), readWordRaw(), writeWord(),
writeWordRaw(), getIFF1(), getIFF2(), setIFF1(), setIFF2(),
getVideoPosition(), and getRawAddress(); these are documented in the
README file
* detailed information about Lua errors is now also printed if the
error occurs in an extension function implemented by the emulator
* segment:offset style breakpoints allow the offset to be greater than
3FFFH (the two most significant bits are ignored, but must match
when specifying an address range)
* the Z80 disassembler in the debugger now supports more undocumented
instructions
* fixed bug in the Lua example script
* the file I/O extension ROM (epfileio.rom) has been modified so that
EXOS block read and write (6 and 8 ) calls are implemented in Z80
code, and not in the emulator; this reduces the speed of these
operations to a level similar to disk drives, and allows watchpoints
set on the read or written memory area to work
* the source code of epfileio.rom is included
-
Apró észrevételek:
Telepítésnél lehetne nagyobb az ablak, hogy a "Select components to install" alatt ne kelljen görgetni azt a valamit, hanem az egész sor látható legyen a kijelölhetõ komponensek mellett.
Az Associate Spectrum... és az Associate CPC... kezdetû sorok végére érdemesebb lenne "ep128emu" helyett ZX128emu ill. CPC464emu feliratot tenni. Igaz, az emulátor elnevezése kicsit "megtévesztõ", bár mi szavaztuk meg így. :lol:
Mivel egyre több a telepítendõ komponens, érdemes lenne teljes képernyõs telepítõt csinálni, azon elkülönített részeket az EP, ZX, CPC beállításoknak.
A Memory - szegmens beállításoknál van valami gyorsabb mód az offszetek állítására, mint az egérrel addig "tolni", amíg eléri azt a nagy számot? A sima beírás nekem nem mûködik.
A CPC ikon tetszik!
-
Az Associate Spectrum... és az Associate CPC... kezdetû sorok végére érdemesebb lenne "ep128emu" helyett ZX128emu ill. CPC464emu feliratot tenni. Igaz, az emulátor elnevezése kicsit "megtévesztõ", bár mi szavaztuk meg így. :lol:
Valójában csak egy program van, ep128emu.exe néven, amely EP, ZX, vagy CPC módban tud futni. Külön zx128emu csak régebben volt, cpc464emu pedig nem is létezett.
A Memory - szegmens beállításoknál van valami gyorsabb mód az offszetek állítására, mint az egérrel addig "tolni", amíg eléri azt a nagy számot? A sima beírás nekem nem mûködik.
Nekem mu"ködik a beírás is. Talán Windows-on nem ? :???: Mindenesetre egyébként is csak ritkán kell használni, ha az automatikusan létrehozott .cfg file-ok valamiért nem felelnek meg :)
-
Valójában csak egy program van, ep128emu.exe néven, amely EP, ZX, vagy CPC módban tud futni. Külön zx128emu csak régebben volt, cpc464emu pedig nem is létezett.
Az "egyszerû" felhasználók számára megtévesztõ kicsit, mert 3 külön programnak tûnik a Start menü alapján. Persze ahogy most írod, így már nem annyira megtévesztõ.
Most már nem mernék rá megesküdni, de pár órája mintha nem mûködött volna nekem az alt+Q-ra a billentyûzettel együtt a ROM-os konfigok betöltése... ja, már sejtem, miért nem: nem másoltam egy helyre az EP-s romok közé. Szimpatikus ötlet egyébként így felépíteni a romokból a konfigot. :D
-
már remélhetőleg közel van ahhoz, hogy kiadható legyen, és csak az esetleges hibákat kell javítani, illetve a ROM csomagot frissíteni :oops:
Ezzel kapcsolatban érdemes lenne összegyűjteni az új vagy lecserélendő ROM-ok listáját:
- zx48.rom, zx128.rom, cpc464.rom, cpc6128.rom; esetleg cpc664.rom és amsdos.rom is (az utóbbi később még hasznos lehet, ha készül floppy emuláció) ?
- iview.rom (Multiplay) - itt ha jól emlékszem, a válozás a FILE beépítése és a CVIEW törlése, illetve a legújabb DL2 verzió; de az emulátorhoz talán érdemesebb lenne olyat készíteni, amiben nincs FILE és van CVIEW
- IDE, ZozoTools, EXDOS, EPDOS 1.7 és 1.9 - ezek közül mit kell frissíteni ?
-
Szerintem érdemesebb lenne külön mappákban tárolni a különbözõ gépek romjait, ha megoldható. Így kicsit nehezebben átlátható, meg az EP-s Spectrum emulátornak szintén van romja.
-
- iview.rom (Multiplay) - itt ha jól emlékszem, a válozás a FILE beépítése és a CVIEW törlése, illetve a legújabb DL2 verzió; de az emulátorhoz talán érdemesebb lenne olyat készíteni, amiben nincs FILE és van CVIEW
Amúgy se árt ilyen verzió is, egy átlag bõvített EP-be amúgy is bekerül a FILE a ZT ROM-mal együtt.
Meg egyszer neki kéne állnunk, hogy az IVIEW meg a CVIEW ne legyen két különálló program :oops:
- IDE, ZozoTools, EXDOS, EPDOS 1.7 és 1.9 - ezek közül mit kell frissíteni ?
Ez volt a legutóbb módosított EXDOS 1.3-ak. (http://enterpriseforever.com/dlattach.html;topic=283.0;attach=4630) Hozzá ez az IDE 1.1 ROM (http://enterpriseforever.com/dlattach.html;topic=340.0;attach=4606)
Ez volt a legutóbbi ZT (http://enterpriseforever.com/dlattach.html;topic=50.0;attach=3464), de megnézem még, bütyköltem-e azóta rajta :-)
EPDOS szerintem nem frissült a legútóbbi emu kiadás óta, mindenesetre itt az 1.9 (http://enterpriseforever.com/dlattach.html;topic=50.0;attach=3461) és az 1.7 (http://enterpriseforever.com/dlattach.html;topic=50.0;attach=3428)
-
Amúgy se árt ilyen verzió is, egy átlag bõvített EP-be amúgy is bekerül a FILE a ZT ROM-mal együtt.
Meg egyszer neki kéne állnunk, hogy az IVIEW meg a CVIEW ne legyen két különálló program
Ebben a verzióban még egyelőre külön CVIEW és IVIEW van: :oops:
[attachurl=#]
Az emulátor ROM csomagjába az IVIEW.ROM kerül majd. Az "_F" változatokban van FILE, viszont nincs CVIEW, mert már nem férne el. A DL2 beépítése miatt a normál, FILE nélküli változatokban is csak némi optimalizálás után lett elég hely - ezzel remélhetőleg sikerült semmit nem elrontani. A DL2-ben javítottam az epcompress tömörítésű formátum :LOAD paranccsal való betöltését.
-
Ebben a verzióban még egyelõre külön CVIEW és IVIEW van: :oops:
(Attachment Link)
Az emulátor ROM csomagjába az IVIEW.ROM kerül majd. Az "_F" változatokban van FILE, viszont nincs CVIEW, mert már nem férne el. A DL2 beépítése miatt a normál, FILE nélküli változatokban is csak némi optimalizálás után lett elég hely - ezzel remélhetõleg sikerült semmit nem elrontani. A DL2-ben javítottam az epcompress tömörítésû formátum :LOAD paranccsal való betöltését.
Mindjárt égetem is EPROM-ba! :)
Ugye ez kell majd Ep128 kollégának is, hogy megoldódjon a múltkori videó lejátszási baja?
Tényleg a videópuffer méret most hogy is van? Régen volt többféle verzió, a mostani az a 32K-s utódja?
-
Mindjárt égetem is EPROM-ba! :)
Előbb azért még nem árt tesztelni :) :oops:
Ugye ez kell majd Ep128 kollégának is, hogy megoldódjon a múltkori videó lejátszási baja?
Tényleg a videópuffer méret most hogy is van? Régen volt többféle verzió, a mostani az a 32K-s utódja?
Ez a 32K-s "buf_all" változat, azaz mindig annyi adatot tölt egyszerre a memóriába, amennyi elfér. Azonban az iplay.s file elején a beállítások szerkesztésével, és a bővítő újrafordításával (sjasm main.s) a többi változat is elkészíthető lenne.
-
EPDOS szerintem nem frissült a legútóbbi emu kiadás óta, mindenesetre itt az 1.9 (http://enterpriseforever.com/dlattach.html;topic=50.0;attach=3461) és az 1.7 (http://enterpriseforever.com/dlattach.html;topic=50.0;attach=3428)
Valóban nem frissült az EPDOS; az EXDOS, IDE, és ZozoTools viszont igen, így azokat le is fogom cserélni az újakra.
-
Igazán szép jövõnek nézünk elébe... :-) Akkor lassan cibálhatom ki majd a ROM -ot remélhetõleg és kirándulhatok vele egyet Zuglóba a közeljövõben... ;-)
-
Igazán szép jövõnek nézünk elébe... :-) Akkor lassan cibálhatom ki majd a ROM -ot remélhetõleg és kirándulhatok vele egyet Zuglóba a közeljövõben... ;-)
Ma már csak így megy: évenként, félévenként kicseréljük a számítógép belsejét, ahogy a technika fejlõdik. :D
-
Az új ROM csomag:
[attachurl=#]
[attachurl=#] (7z formátumban, mert a .zip már majdnem 1 MB méretu" lenne :))
[attachurl=#]
De fel is töltöttem, így az emulátor telepítéskor már automatikusan ezt a verziót használja. Azonban a legújabb (20100119) beta uninstallere még nem törli a CPC664.ROM és CPC_AMSDOS.ROM file-okat.
A tapeedit-hez is készült (nem túl jó, de egyelo"re talán megfelel :oops:) ikon:
[attachimg=#]
-
Nekem nagyon is szimpi ez az ikon! :-)
-
Jó ez a parancs még:
cvs -z5 -d :pserver:anonymous@ep128emu.cvs.sourceforge.net:/cvsroot/ep128emu export -r ep128emu-2_0_7 ep128emu2
Most már van ep128emu-2_0_8 is a CVS-ben :) Hamarosan lesznek binárisok is.
Az SConstruct file-t egyébként kiegészítettem az FLTK 1.3.x támogatásával, bár nem tudom, hogy ez a gyakorlatban mennyire működik megbízhatóan.
-
51 "magnós" CPC játék. :)
(Attachment Link)
Az FTP-re feltöltöttem egy nagyobb (~60 MB kicsomagolva) csomagot magnós CPC játékokból, cpc_games.7z néven (az eredeti file-ok itt találhatók: ftp://ftp.nvg.ntnu.no/pub/cpc/ADATE/tape/games).