A Screen Quality beállítások pontosan mit csinálnak? Ha jól nézem:
0: ez az elképzelhető legjobb kép, amikor minőségromlás nélkül kerül kijelzésre
1: ez kb a compositnak felel meg
2: egy átlagos, de nem túl jó SCART-os kijelző
3: egy jó éles képű SCART-os monitor, a scanline-ok is látszanak
4: az antenna kimenet pocsékságát adja vissza
A nagyobb értékek nem feltétlenül jobb minőséget jelentenek, de általában nagyobb a hardver igényük. A 0 azonban csak akkor igazán jó minőségű, ha a kép mérete 384x288 vagy 768x576 egész számú többszöröse, mert az átméretezést interpoláció nélkül végzi, de ugyanezért ennél a legélesebbek a pixelek. Az 1-es beállítás interpolálja a kimenetet, de csak 384x288 a textúra felbontása, ezért TEXT80 módhoz nem ideális. A 2-es ugyanaz mint az 1-es, csak 768x288-ra növelt textúra mérettel. A 3-as mód a 2-esre épül, de egy egyszerű shaderrel scanline emulációt valósít meg. A 4-es a scanline mellett szintén shaderrel az S-Video kimenetet emulálja (a kompozit és antenna ennél rosszabb lenne):
- a világosságot kis mértékben elmossa vízszintesen
- a színt nagyobb mértékben mossa el vízszintesen, és az előző sorral átlagolja a PAL TV-khez hasonlóan
- a páros és a páratlan sorokban váltakozva +15/-15 fokkal eltolja a színeket (a plus4emu-ban ennek az effektusnak a mértéke állítható)
Egyéb eltérések:
- a 0-s módban nem támogatottak az effektusok (motion blur stb.) és az interlace
- a 0-s mód a képnek csak azokat a részeit rajzolja újra, amelyek változnak (a szoftveres videóhoz hasonlóan)
- a 4-es jobb textúra minőséget használ, a többinél 16 bites R5G6B5 a formátum, itt viszont 32 bites Y10U10V10. A pontatlanság azonban általában nem feltűnő, a NICK kimenete egyébként is csak R3G3B2 formátumú