Welcome, Guest. Please login or register.


Author Topic: EP128emu (Read 394425 times)

Offline Zozosoft

  • Global Moderator
  • EP addict
  • *
  • Posts: 14723
  • Country: hu
    • http://enterprise.iko.hu/
Re: EP128emu
« Reply #330 on: 2013.July.11. 11:01:56 »
És ha jól tippelem, az ULA::readPort-ból kell kivenni azt a részt ami a lebegést állítja be a nem használt bitekre.

Offline Lacika

  • EP addict
  • *
  • Posts: 3191
  • Country: hu
    • http://www.ep128.hu
Re: EP128emu
« Reply #331 on: 2013.July.17. 22:21:07 »
Valami gond lehet a módosított emuval.
Ha a demo felvétel be van kapcsolva, nem működik a lemezkezelés. Sem igazi floppyval, sem image el. Not ready üzenet az eredmény. Az avi felvételben meg rosszak a színek, ez nem tudom mióta ilyen.

Offline IstvanV

  • EP addict
  • *
  • Posts: 4822
Re: EP128emu
« Reply #332 on: 2013.July.18. 09:19:14 »
Quote from: Lacika
Valami gond lehet a módosított emuval.
Ha a demo felvétel be van kapcsolva, nem működik a lemezkezelés. Sem igazi floppyval, sem image el. Not ready üzenet az eredmény. Az avi felvételben meg rosszak a színek, ez nem tudom mióta ilyen.
Demo felvétel és lejátszás közben mindig is tiltott volt a lemezkezelés és egyéb file I/O. Ezt ugyanis csak az image file tárolásával lehetne felvenni, ami jelentősen növelhetné a demo méretét (különösen IDE emulációnál).

Az AVI-t mivel játszottad le ? Egyes programoknak problémát okozhat a 8 bites RLE formátum lejátszása. mert ez meglehetősen ritka (filmeknél például nem is lenne értelme), és ezért nem támogatják a palettát használó formátumokat. A mencoder segítségével a file tetszőleges egyéb formátumra (MPEG4 stb.) konvertálható. Egy másik megoldás az emulátorban a kis felbontású YV12 formátum beállítása, de ez rontja a kép minőségét.

Offline szipucsu

  • Global Moderator
  • EP addict
  • *
  • Posts: 9898
  • Country: hu
    • Támogató Támogató
    • Webnyelv.hu - Tanuljunk nyelveket!
Re: EP128emu
« Reply #333 on: 2013.July.18. 10:26:22 »
A színek szerintem is rosszak. Régebben jók voltak. Régebben tettem be ide képeket is ezt bemutatni, ebben a hozzászólásban.
100 SOUND SOURCE 2,STYLE 128,PITCH 25.2,SYNC 1
110 SOUND PITCH 25,SYNC 1
120 ! Videos

Offline Lacika

  • EP addict
  • *
  • Posts: 3191
  • Country: hu
    • http://www.ep128.hu
Re: EP128emu
« Reply #334 on: 2013.July.18. 18:06:01 »
Quote from: IstvanV
Az AVI-t mivel játszottad le ?
VLVPlayer 1.1.11

Offline IstvanV

  • EP addict
  • *
  • Posts: 4822
Re: EP128emu
« Reply #335 on: 2013.July.18. 18:46:25 »
VLC Player ? Azzal nekem is hibásak a színek, illetve a 2.0.7 verzióval nincs is kép. Az MPlayer működik, csak "Next line is beyond picture bounds" figyelmeztetéseket ír ki.

Offline varrogy

  • User
  • *
  • Posts: 76
Re: EP128emu
« Reply #336 on: 2013.July.21. 19:48:43 »
Sziasztok

Valahogy szerintetek megoldható, hogy begépeltessünk programkóddal szöveget az Ep128Emu-ba?
Tehát úgymond nem billentyűzetről, hanem egy pl saját C függvénnyel amit fel lehetne paraméterezni és azt végrehajtaná az emu a kurzorral jelzett helyen.


Gyuri

Offline Zozosoft

  • Global Moderator
  • EP addict
  • *
  • Posts: 14723
  • Country: hu
    • http://enterprise.iko.hu/
Re: EP128emu
« Reply #337 on: 2013.August.30. 16:43:25 »
Quote from: IstvanV
Nem tudom, hasznos-e ez még, de itt egy rövid leírás az ep128emu file I/O funkciójának a működéséről:

A ROM az EDh FEh FEh n "utasítással" tudja hívni az emulátort, ahol n az elvégzendő művelet kódja. Ez többnyire az EXOS csatorna műveletekkel azonos, a teljes lista a következő:
Elvileg lehetséges lenne új funkciókat hozzáadni, amivel egyes emulátor funkciókat lehetne az emulált EP-ből vezérelni?
Ilyenekre gondolok, hogy pl, munkakönyvtár váltás, lemezkép váltás.
Pl:
:SWD C:\EP\GAMES\NODES
vagy
:DRVA C:\EP\IMAGES\GAMES01.IMG

Offline IstvanV

  • EP addict
  • *
  • Posts: 4822
Re: EP128emu
« Reply #338 on: 2013.August.30. 16:45:43 »
Igen, bár a funkciók korlátozásának "biztonsági" célja is van, azaz például hogy egy hibás EP program ne tudjon bármit felülírni a PC-n.

Offline Z80System

  • EP addict
  • *
  • Posts: 3848
  • Country: hu
Re: EP128emu
« Reply #339 on: 2013.November.15. 17:23:38 »
Ha az emuban átváltom a keretet fehérre, akkor a kép tetején a keret "felett" lesz egy fekete csík. Az emu menüjének alja, és az emulált kép (felső keret) teteje között.

Ez a vékony fekete csík akkor is ottmarad, ha az ablakot extra szélesre húzom, és így kopptól koppig ki kéne használja a függőleges kiterjedést.

Nem nagy baj, de legyen leírva, hátha adott alkalomkor csak két sor módosítás lesz.
Z80 System

Offline IstvanV

  • EP addict
  • *
  • Posts: 4822
Re: EP128emu
« Reply #340 on: 2013.November.15. 17:27:11 »
Nekem nincs fekete csík. Biztos, hogy nem az LPT hibája (túl sok fekete sor a VSYNC után) ?

Offline Z80System

  • EP addict
  • *
  • Posts: 3848
  • Country: hu
Re: EP128emu
« Reply #341 on: 2013.November.15. 17:40:44 »
Quote
Nekem nincs fekete csík. Biztos, hogy nem az LPT hibája (túl sok fekete sor a VSYNC után) ?
Megnéztem az EXOS LPT -jeivel és az tényleg jó. :oops:

Tehát nálam lesz a hiba ... csak tudnám mi ... hát elvileg precízen kiszámolom az egész LPT -t 312 sorra ...

És egyébként, még ha rossz is az LPT -m, a fekete sor miért indokolt ? Valami egyszerűsítés ? Vagy éppenhogy lehet modellezni 312 -nél több soros képeket is az emuban ?
Z80 System

Offline endi

  • EP addict
  • *
  • Posts: 7298
  • Country: hu
  • grafikus, játékfejlesztõ, programozás, scifi, tudományok, vallás
    • Honlapom
Re: EP128emu
« Reply #342 on: 2013.November.15. 17:50:28 »
aztán tökkkéletes legyen ám az a game
nehogy két fekete csík legyen fent meg lent
Vigyázat! Szektás vagyok! :)

Offline Z80System

  • EP addict
  • *
  • Posts: 3848
  • Country: hu
Re: EP128emu
« Reply #343 on: 2013.November.15. 17:53:05 »
Quote
aztán tökkkéletes legyen ám az a game
Csak game demo. Nem game.


Quote
nehogy két fekete csík legyen fent meg lent

Rajta vok.
Z80 System

Offline IstvanV

  • EP addict
  • *
  • Posts: 4822
Re: EP128emu
« Reply #344 on: 2013.November.15. 17:59:45 »
Quote from: Z80System
Megnéztem az EXOS LPT -jeivel és az tényleg jó. :oops:

Tehát nálam lesz a hiba ... csak tudnám mi ... hát elvileg precízen kiszámolom az egész LPT -t 312 sorra ...

És egyébként, még ha rossz is az LPT -m, a fekete sor miért indokolt ? Valami egyszerűsítés ? Vagy éppenhogy lehet modellezni 312 -nél több soros képeket is az emuban ?
Ha túl hosszú a kép, akkor az extra sorokat az emulátor egyszerűen levágja a kép alján. Azonban ha 40 vagy több sorral hosszabb 312 sornál, akkor fut a kép (ez igazi gépen is így van, de a TV/monitortól függően változik, hogy mikor kezd futni a kép). BASIC-ben egyszerű POKE parancsokkal kipróbálható. :)

A fekete csíkot a kép tetején az okozza, ha a VSYNC után túl sok a fekete sor. Azaz egészen pontosan több, mint 21 sor az első VSYNC sorral (ahol 0 a video mód és a képnek van aktív - nem keret - része) együtt. Ha a VSYNC előtt van 3-nál több fekete sor, akkor a kép alján jelenik meg fekete csík.