Welcome, Guest. Please login or register.


Author Topic: EP128emu (Read 394212 times)

Offline Z80System

  • EP addict
  • *
  • Posts: 3848
  • Country: hu
Re: EP128emu
« Reply #165 on: 2013.April.08. 19:42:34 »
ja en is ezt a mesa cuccot lattam legvaloszinubbnek, csak valahogy ki volt hangsulyozva, hogy az software implementacio, es azt nem hinnem hogy linuxon nem megy hw- bol az emu.
Z80 System

Offline IstvanV

  • EP addict
  • *
  • Posts: 4822
Re: EP128emu
« Reply #166 on: 2013.April.08. 19:47:33 »
Quote from: lgb
Mar csak azon elmelkedem, hogy scons alatt mi lehet a szokasos "make clean" es "make distclean" megfeleloje
Ezt korábban már leírtam itt, de a make clean megfelelője az scons -c, ami azonban nem törli a következőket: .sconf_temp, .sconsign.dblite, és config.log.

Offline IstvanV

  • EP addict
  • *
  • Posts: 4822
Re: EP128emu
« Reply #167 on: 2013.April.08. 19:49:21 »
Quote from: Z80System
ja en is ezt a mesa cuccot lattam legvaloszinubbnek, csak valahogy ki volt hangsulyozva, hogy az software implementacio, es azt nem hinnem hogy linuxon nem megy hw- bol az emu.
A lényeg, hogy legyen használható gl.h és glext.h, a mesa devel csomag csak ezek miatt kell.

Offline lgb

  • EP addict
  • *
  • Posts: 3563
  • Country: hu
  • æðsta yfirmaður
    • http://lgb.hu/
Re: EP128emu
« Reply #168 on: 2013.April.08. 20:23:02 »
Quote from: IstvanV
Ezt korábban már leírtam itt, de a make clean megfelelője az scons -c, ami azonban nem törli a következőket: .sconf_temp, .sconsign.dblite, és config.log.

Thx! Igazabol most vettem eszre, egy problem van meg: a lua ... Az elejen ezt irja:

Checking for C header file lua.h... (cached) no

Ezzel az a baj hogy barmit is teszek fel ez sosem valtozik, ami nem veletlen, mivel lua.h ugyan van, csak epp nem kozvetlenul az /usr/include/ alatt, hanem:

lgb@antares:~$ find /usr/include -name lua.h
/usr/include/luajit-2.0/lua.h
/usr/include/lua5.1/lua.h

Ez az scons-os megoldas nekem pont azert nem tetszik, mert tul fixnek tunik minden, az std pkg-config-os dolog ami sima Makefil eseten is altalaban hasznalatos (vagy autoconf-al) azonnal megtalalja:

lgb@antares:~$ pkg-config --libs --cflags lua5.1
-I/usr/include/lua5.1  -llua5.1 

De akkor ezek szerint azt valahogy nekem kell beledrotozni az SConstruct file-ba, hogy hol van a lua.h ?

Offline lgb

  • EP addict
  • *
  • Posts: 3563
  • Country: hu
  • æðsta yfirmaður
    • http://lgb.hu/
Re: EP128emu
« Reply #169 on: 2013.April.08. 20:38:38 »
Quote from: Z80System
ja en is ezt a mesa cuccot lattam legvaloszinubbnek, csak valahogy ki volt hangsulyozva, hogy az software implementacio, es azt nem hinnem hogy linuxon nem megy hw- bol az emu.

Amugy amennyire tudom nem, lehet annak indult (sw only OpenGL open source implementacio) de messze nem az ma mar, DRI stb driverrekkel siman adja a hw accel. cuccokat is.

Offline IstvanV

  • EP addict
  • *
  • Posts: 4822
Re: EP128emu
« Reply #170 on: 2013.April.08. 23:28:16 »
Quote from: lgb
Ez az scons-os megoldas nekem pont azert nem tetszik, mert tul fixnek tunik minden, az std pkg-config-os dolog ami sima Makefil eseten is altalaban hasznalatos (vagy autoconf-al) azonnal megtalalja:
Az SCons valójában támogatja a pkg-config-ot, csak én nem használtam (illetve csak az fltk-config-ot): :oops:
Quote
      env.ParseConfig(command, [function, unique])
              Calls the specified function to modify the environment as speci-
              fied  by  the  output  of  command.   The  default  function  is
              env.MergeFlags(), which expects the output of a typical *-config
              command (for example, gtk-config) and adds the  options  to  the
              appropriate  construction variables.  By default, duplicate val-
              ues are not added to any construction variables; you can specify
              unique=0 to allow duplicate values to be added.

              Interpreted  options  and the construction variables they affect
              are as specified for the  env.ParseFlags()  method  (which  this
              method  calls).  See that method's description, below, for a ta-
              ble of options and construction variables.

Quote from: lgb
De akkor ezek szerint azt valahogy nekem kell beledrotozni az SConstruct file-ba, hogy hol van a lua.h ?
Ez a 40. sor körül megtehető a CPPPATH és LINKFLAGS módosításával. Egy másik megoldás a Lua .h és .so (vagy .a) file-okra symlinkeket létrehozni az emulátor forrás könyvtárában. Természetesen a legjobb lenne megvalósítani a pkg-config használatát.

Offline lgb

  • EP addict
  • *
  • Posts: 3563
  • Country: hu
  • æðsta yfirmaður
    • http://lgb.hu/
Re: EP128emu
« Reply #171 on: 2013.April.09. 10:16:59 »
Quote from: IstvanV
Az SCons valójában támogatja a pkg-config-ot, csak én nem használtam (illetve csak az fltk-config-ot): :oops: Ez a 40. sor körül megtehető a CPPPATH és LINKFLAGS módosításával. Egy másik megoldás a Lua .h és .so (vagy .a) file-okra symlinkeket létrehozni az emulátor forrás könyvtárában. Természetesen a legjobb lenne megvalósítani a pkg-config használatát.

Aha. Erdekes amugy ez az scons, ha eltekintunk attol, hogy ez vegulis egy python program (marmint az SConstruct) akkor megfeleltethetjuk nemi Makefile / configure mechanizmusnak. Csak pont ez a bajom vele: ha fel akarsz keszulni sok disztribuciora sot OS-re, es jonnek a gondok (mas a csomag neve, tobbfele header file, tobb verzio ugyanabbol, mas a lib neve stb stb) akkor ott van pl az automake/autoconf ahol ugye rengeteg generic check van amit nem kell megirnod. Viszont itt - ha jol ertem - pl csinalhatod meg magadnak az SConstruct file-ban mindent nullarol leirva, hogy hol mit ellenorizz stb, amikor autoconf/automake-ben ez mar evek/evtizedek alatt teljesen kiforrott es hasznalhato, es kb minden letezo dologra adott mar megoldast, amiben unix v unix szeru rendszerek elterhetnek (es persze a linux disztribuciok).  :-)

Bar kicsit vicces, hogy pont en irom ezt, mert mplayer-hez sajat configure megoldast irtunk mert nem tetszett nekunk az autoconf-os jatek :) :)

Offline Zozosoft

  • Global Moderator
  • EP addict
  • *
  • Posts: 14722
  • Country: hu
    • http://enterprise.iko.hu/
Re: EP128emu
« Reply #172 on: 2013.April.12. 13:59:29 »
Jól nézem, hogy max csak 240 sávos floppyt enged meg az emulátor?
Ennek kapcsán kiderült, hogy valódi gépen is lehet 254 sáv :-)
Ezt hol kéne módosítani?

Offline IstvanV

  • EP addict
  • *
  • Posts: 4822
Re: EP128emu
« Reply #173 on: 2013.April.12. 14:31:29 »
Quote from: Zozosoft
Ezt hol kéne módosítani?
A wd177x.cpp-ben. Nem egy helyen definiált konstans vagy makró, igy keresés/csere kell a növeléséhez. :oops: Ha fontos, hogy a több sáv kézi beállítására is legyen lehetőség, akkor cserélni kell még az emucfg.cpp-ben, és a gui/disk_cfg.fl-ben is (ami szerkeszthető egyszerű szöveges file-ként, vagy a fluid.exe segítségével).

Offline Zozosoft

  • Global Moderator
  • EP addict
  • *
  • Posts: 14722
  • Country: hu
    • http://enterprise.iko.hu/
Re: EP128emu
« Reply #174 on: 2013.April.12. 14:47:08 »
Köszi, este megpróbálok javított EXE-t fordítani.
Ha sikerül lehetne "nagy floppys" lemezképeket is gyártani ep128emu, ill valódi gépen floppy emulátor számára.

Offline Zozosoft

  • Global Moderator
  • EP addict
  • *
  • Posts: 14722
  • Country: hu
    • http://enterprise.iko.hu/
Re: EP128emu
« Reply #175 on: 2013.April.12. 19:43:52 »
Quote from: IstvanV
Debug verzióhoz azonban célszerű "enableDebug = 1" és "buildRelease = 0" beállításokat használni
Az, hogy debug verzió az mit jelent pontosan?

Offline Z80System

  • EP addict
  • *
  • Posts: 3848
  • Country: hu
Re: EP128emu
« Reply #176 on: 2013.April.12. 19:51:49 »
Elméletileg jelenthet bármit, csak egy flag, aminek hatására valahogy másképp fordulhat, build -elődhet le a az adott program.

A gyakorlatban a Debug/Release páros azt szokta jelölni, hogy a Debug esetben egy olyan bináris készül, mely sebességben nincs optimalizálva, illetve a debugger környezethez debug információt is tartalmaz, mellyel a forrás szintű hibakeresés lehetővé válik, és minden egyéb tekintetben is olyan kód fordul, melyet alapvetően hibakereséshez szántak, nem igazi felhasználásra, disztribúcióra.

A Release verzió meg ennek az ellentéte, arra való, hogy mindenki hasznalja, lehető leggyorsbban fut, stb.
Z80 System

Offline Zozosoft

  • Global Moderator
  • EP addict
  • *
  • Posts: 14722
  • Country: hu
    • http://enterprise.iko.hu/
Re: EP128emu
« Reply #177 on: 2013.April.12. 20:02:35 »
Quote from: IstvanV
A fordításhoz szükséges csomagok Windowson:
1. MinGW + FLTK + libsndfile + portaudio + SDL + lua + dotconf + OpenGL
2. Python 2.7.4 (az SCons futtatásához)
3. SCons 2.3.0
4. NSIS 2.46 (opcionális, csak installer készítéséhez)
Eddig én a tőled 2012 februárban kapott MinGW csomagot használtam, most megpróbáltam lecserélni erre, a fordítás látszólag rendben lefut, de az EXE nem működik "hibát észlelt és leáll"...
Lehet az a gond, hogy nekem a tavalyi 2.7.3 a Python, és 2.2.0 az SCons?

Offline Zozosoft

  • Global Moderator
  • EP addict
  • *
  • Posts: 14722
  • Country: hu
    • http://enterprise.iko.hu/
Re: EP128emu
« Reply #178 on: 2013.April.12. 20:06:28 »
Quote from: Z80System
a debugger környezethez debug információt is tartalmaz
És milyen környezetben lehetne debuggolni?
Konkrétan pl, hogyan lehetne megnézni, hogy Win 7 alatt floppyra íráskor mi történik?

Offline Zozosoft

  • Global Moderator
  • EP addict
  • *
  • Posts: 14722
  • Country: hu
    • http://enterprise.iko.hu/
Re: EP128emu
« Reply #179 on: 2013.April.12. 20:23:38 »
Quote from: Zozosoft
Lehet az a gond, hogy nekem a tavalyi 2.7.3 a Python, és 2.2.0 az SCons?
Frissítettem, ugyanaz :-(