Addig eljutottam, hogy a letöltött ROM-okkal elindítottam az emulátort, de hogy tudok lemezrõl, vagy "magnóról" (HDD-rõl) betölteni valamit? Hogy lehet konfigurálni?
Az .ep128rc config file-ban be kell állitani a használni kívánt disk image-(ek)et, vagy a PC-s floppy meghajtót.
nálam pl.:
disk_a = ./disk/alien.img
Ha a PC-s floppyt akarod használni (csak 2000/XP), akkor:
disk_a = \\.\A:@80,2,9
Egyszerre négy floppy meghajtót lehet használni.
Én disk image-eket használok, a "magnó" használata elég macerásnak tûnik a digizés miatt.
Windows NT/XP/2000 alatt ajánlom a VFD, vagy VFDWIN (Virtual Floppy Driver) programot, amivel a floppy image-eket be lehet mountolni B meghajtóként, így egyszerûen feltölthetõ adatokkal/programokkal.
Magnót, nem használtam sokszor, üres tap file-ba mentettem ki floppyról egy játékot, majd visszatöltöttem. Az itt használatos tap file valójában egy sima WAV file, a config file-ban van egy kis leírás, hogyan lehet bedigizni EP-rõl a file-t, hogy az emulátor is megegye:
; tape files, in 24 kHz mono headerless 1-bit most significant bit first format
; To create a tape from a set of existing files, use tapeutil/tape_enc.
; An empty tape of 'nseconds' length can be created with
; 'dd if=/dev/zero of=tapefile.tap bs=3000 count=<nseconds>'
; It is also possible to save data to tape from the emulated machine (using
; the low transfer rate of 1000 bits/second ('SET FAST SAVE 255', or
; ':VAR 33 255' if available) may reduce the risk of getting CRC errors,
; although the higher rate seems to work in recent versions of the emulator);
; the saved files can be extracted with tapeutil/decode1.
; Copying files from real tapes can be done with tapeutil/decode8; this utility
; can extract data from headerless 48 kHz stereo unsigned 8-bit sound files,
; but the signal must be sufficiently clean (if the recording is of good
; quality, it may be enough to amplify the sound by a factor of at least 10,
; so that it gets clipped to the maximum amplitude, but old tapes may require
; more complex processing).