Welcome, Guest. Please login or register.


Author Topic: EP128emu (Read 474446 times)

Offline geco

  • EP addict
  • *
  • Posts: 7218
  • Country: hu
    • Támogató Támogató
Re: EP128emu
« Reply #1335 on: 2024.February.29. 12:07:09 »
Nekem defaultból monospace-es karaktereket használ winfos alatt.

Offline szorítókéz

  • Newbie
  • Posts: 23
  • Country: hu
Re: EP128emu
« Reply #1336 on: 2024.February.29. 13:55:49 »
Én Linux/Wine-ből használom. itt nem monospace.

Offline geco

  • EP addict
  • *
  • Posts: 7218
  • Country: hu
    • Támogató Támogató
Re: EP128emu
« Reply #1337 on: 2024.February.29. 17:01:33 »
Linux verziót nem próbáltad?
Az is lehet, hogy nem állítható, hanem valamilyen bill készletet használna alapból, ami wine alatt nincs, ezért kapsz valamit, ami van.

Offline szorítókéz

  • Newbie
  • Posts: 23
  • Country: hu
Re: EP128emu
« Reply #1338 on: 2024.February.29. 19:10:12 »
A fordítás Linux alatt elég nyűgösnek tűnik a leírás alapján -- kihagynám.

Offline geco

  • EP addict
  • *
  • Posts: 7218
  • Country: hu
    • Támogató Támogató
Re: EP128emu
« Reply #1339 on: 2024.February.29. 21:37:20 »
A fordítás Linux alatt elég nyűgösnek tűnik a leírás alapján -- kihagynám.
Megértem, próbálkoztam én is anno, már nem emléxem, hogy sikerült-e végül, vagy nem.

Offline Ferro73

  • EP addict
  • *
  • Posts: 1013
  • Country: hu
Re: EP128emu
« Reply #1340 on: 2024.March.01. 17:09:59 »
A fordítás Linux alatt elég nyűgösnek tűnik a leírás alapján -- kihagynám.

nem fordítom van lefordírott.

Én  ubuntut 22.04 használom Inteles gépen jó linux os verzió.
AMD-s gépnél késik a hang. szintén Ubi 22.04.
Egy hasonló AMD-s gépet újra telepítettem na annál valami kilővi a progit.

Ubi alatt teljesen jól használható. Wine-on keresztül én is használtam eleinte.
Aztán mikor sikerült rendesen telepíteni azóta azt használom.

Offline geco

  • EP addict
  • *
  • Posts: 7218
  • Country: hu
    • Támogató Támogató
Re: EP128emu
« Reply #1341 on: 2024.March.04. 09:22:10 »
Én Redhat-en próbáltam (az volt a céges gépen), a befordított verzió nem ment :( , fordításnál meg a fél világ hiányzott a fordító csomagból :D

Offline Ferro73

  • EP addict
  • *
  • Posts: 1013
  • Country: hu
Re: EP128emu
« Reply #1342 on: 2024.March.04. 18:23:07 »
Jelen pillanatban én is WINE-osan használom.
Ubuntu 22.04 en valami miatt nem megy egy idő után kilép.
ep128emu v2.0.9.1,v2.0.11.2
Valami frissítés bezavar. ??? OOM ???
Lehet csak újra kellene fordítani.

Offline szorítókéz

  • Newbie
  • Posts: 23
  • Country: hu
Re: EP128emu
« Reply #1343 on: 2024.March.05. 20:20:53 »
Sziasztok!

Kicsit foglalkoztam a témával és sikerült lefordítanom.
A scons nopkgconfig=1 parancsot kellett használnom, mert különben csak a következőt kapom:
Checking for package FLTK... no
 *** error configuring FLTK

Az Sconstruct file-ban a fltkLibsLinux változóból el kellett távolítanom a -lfltk_jpeg -lfltk_png és -lfltk_z hivatkozásokat.
Így lefordult, elkészültek a binárisok. A debug ablakban az oszlopok szépen egymás alatt vannak, viszont az sorok kicsit ritkásak, így nem fér bele minden sor az ablakokba.

PS: környezet: arch linux.

Offline geco

  • EP addict
  • *
  • Posts: 7218
  • Country: hu
    • Támogató Támogató
Re: EP128emu
« Reply #1344 on: 2024.April.08. 08:50:41 »
Quote
Kicsit tanácstalan vagyok. 🙁
Beültettétek a bogarat a fülembe, hogy tegyem bele a DevTool-ba más gépek támogatását is. Futottam néhány kört bemelegítésképp ebben az ügyben csak, hogy felmérjem a lehetőségeket.
Mivel a DevTool fő erőssége a program fejlesztés során a debuggolhatóság, ebből nem vagyok hajlandó engedni: ha lesz más z80-as gép támogatása is, akkor minden támogatott gép esetében működnie kell a debuggernek! Viszont ehhez minden alkalmazott emulátorba be kell építeni a dtdebug.dll támogatást. A dll úgy van felépítve, hogy az emulátorba integrálás a lehető legegyszerűbb legyen. Attila Grosz annak idején játszi könnyedséggel tette bele ezt a fícsört a WinTVC-be.  Egyébként Attila jelezte, hogy ha ténylegesen elszánom magam, akkor segít a Primo ill. a HomeLab emulátorokba is beépíteni ezt.
És akkor az Enterprise.. Na ezért vagyok tanácstalan. 🙁
Ahogy nézegettem a legjobb lenne, ha az ep128emu-ba sikerülne beépíteni a dll támogatását. (Ekkor esetlegesen megnyílna az út a Speccy és az Amstrad gépek támogatásához is.) Viszont ehhez  be kellene nyúlni az egyébként nyílt forráskódú emulátorba. Ezt egyedül nem tudom megoldani (egyszerűen nincs annyi időm, hogy kitököljem hogyan lehet a cuccot újra fordítani 🙁 ). Beléptem az Enterprise csopiba, és feltettem a kérdést hátha van ott valaki aki tudna ebben segíteni. 3x írtam be a kérdést mindhárom alkalommal eltünt a bejegyzésem. (Valószínű az admin kiszedte: úgy látszik Ők nem tartják ezt fontos dolognak 🙁 ).
Most a TVC csopi tagjait kérdezem:  Van-e köztetek valaki, aki tud ebben segíteni? Akár aki bevállalja, hogy belenyúl az ep128emu-ba, akár úgy, hogy ismer valakit, aki ezt meg tudná oldani és hajlandó is lenne erre.
És mivel én a TVC csoport tagja is vagyok ,így ezt az utat láttam legjobbnak :)
A tool egyébként nagyon jó, és felhasználóbarát, Tamás sokat dolgozott rajta, hogy felfegyverezze gépi kódú rutincsomagokkal (pl sprite kezelés, grafika, és egyebek), és ahogy írta, a nagy erőssége a debugger rész, magán a forráson látható, hogy hol fut a program debugger módban, és nem a binárison.
Vállalná-e ,vagy be tudná-e valaki építeni a dtdebug.dll-t az EP128emuba?

Offline ergoGnomik

  • EP addict
  • *
  • Posts: 1341
  • Country: hu
  • Stray cat from Commodore alley
Re: EP128emu
« Reply #1345 on: 2024.April.08. 09:26:16 »
Okleveles laikus kérdésem: biztos, hogy ezt egyáltalán érdemes ebben a formában? Az ep128emu direkt hordozhatónak készült. Ebbe közvetlenül beledrótozni Windows specifikus dolgokat kissé ellentmondásosnak tűnik. És így felmerül a kérdés, hogy annak a dll-nek a képességeit nem inkább egy Lua szkriptbe kellene átplántálni, amit azután futtathatna az emulátor? Már ha ez egyáltalán lehetséges.

Offline geco

  • EP addict
  • *
  • Posts: 7218
  • Country: hu
    • Támogató Támogató
Re: EP128emu
« Reply #1346 on: 2024.April.08. 10:21:26 »
Itt maga a devtool használata lenne a fő szempont, ami C-ben , vagy assemblyben való programozást könnyítené meg, és tehetné többek számára elérhetőbbé, komfortosabbá az EP-re való programozást, a debug dll, pedig az összekötő kapocs lenne devtool, és ep128emu között.
Igen, egy külön devtúlos windows-os verzió lenne a cél.

Offline szipucsu

  • Global Moderator
  • EP addict
  • *
  • Posts: 10082
  • Country: hu
    • Támogató Támogató
    • Webnyelv.hu - Tanuljunk nyelveket!
Re: EP128emu
« Reply #1347 on: 2024.April.22. 12:37:52 »
Ki lehet kapcsolni a KEY CLICK-et valahonnan a debugger ablakból? (A set key click off kiadása nélkül.)
100 SOUND SOURCE 2,STYLE 128,PITCH 25.2,SYNC 1
110 SOUND PITCH 25,SYNC 1
120 ! Videos

Offline geco

  • EP addict
  • *
  • Posts: 7218
  • Country: hu
    • Támogató Támogató
Re: EP128emu
« Reply #1348 on: 2024.April.22. 15:58:37 »
EXOS 2.1 esetén:
m bfcc
eredménye:
>BFCC  00 00 FF 03 1E 00 00 00  :........
majd az első 0-át írd át nem 00-ra, és enter

EXOS 2.0 esetén:
m BFD0
eredményét nem néztem meg :D
és itt is az első 0-át írd át nem 00-ra, és enter

Offline szipucsu

  • Global Moderator
  • EP addict
  • *
  • Posts: 10082
  • Country: hu
    • Támogató Támogató
    • Webnyelv.hu - Tanuljunk nyelveket!
Re: EP128emu
« Reply #1349 on: 2024.April.22. 16:52:23 »
EXOS 2.1 esetén:
Köszi, működik! A 00-t átírtam 01-re. Egy idő után visszaáll 00-ra, de nincs túl nagy jelentősége. (Egyébként a :FILE-lal bővített Mididisppel próbáltam, ott a zenéből visszatérés után kapcsol be a click is újra.)
100 SOUND SOURCE 2,STYLE 128,PITCH 25.2,SYNC 1
110 SOUND PITCH 25,SYNC 1
120 ! Videos