Enterprise Forever

:HUN => Enterprise DevCompo => Topic started by: ergoGnomik on 2018.April.04. 10:02:03

Title: Verseny ötlet
Post by: ergoGnomik on 2018.April.04. 10:02:03
Nem túl régen indítottak a C64-esek egy méretkorlátos, tematikus programozóversenyt:The 128b font compo (http://csdb.dk/event/?id=2678). Nem lenne kedve az itteni embereknek is rendezni valami hasonlót? Nyilván, a szabályokat az itteni közösség realitásainak megfelelően kellene módosítani. gecoval beszéltünk pár szót erről, és ő mondta, hogy dobjam fel az ötletet.

A szabályokra annyi elképzelésem van, hogy gépi kódú nevezések maximális fájlmérete 128 bájt (mint az eredetinél), IS-BASIC nevezéseknél 256 bájt. A verseny célja, hogy ki tud a határidőig több ténylegesen különböző fontot előállító programot írni, ami nem lépi át a méretkorlátot. Az új font létrehozásához fel lehet (vagy kell?) használni a számítógép alapértelmezett beépített karaktereit. Az értékelésnél egyenlő számú különböző font esetén a súlyozott összméret dönt, ezek egyezése esetén a legkisebb fontgeneráló program súlyozott mérete dönt. Ténylegesen különbözőnek olyan karakterkészletet tekintünk, amelyik nem triviális különbséggel tér el egy másiktól. Triviális például, ha az mondjuk az összes karakter alulról harmadik sorát teljesen kitöltjük egy nevezésben, majd egy másikban mondjuk a felülről harmadikkal csináljuk ezt. Vagy például ha függőlegesen a jobb felét invertáljuk a karaktereknek egy nevezésben, egy másikban pedig a bal felét invertáljuk. A súlyozást úgy végezzük, hogy a kisebb méretkorlátú programok méretét megszorozzuk a súlyozó tényezővel, ami a nagyobb méretkorlát és a kisebb méretkorlát hányadosa (a javasoltak szerint 256/128=2). A rendszerkövetelmény lehetne mondjuk alapkiépítésű angol EP128.

Ez csak egy ötlet, aminek semelyik része sincs véglegesen kidolgozva. Rajtatok múlik, hogy szeretnétek-e, és ha igen milyennek?
Title: Re: Verseny ötlet
Post by: geco on 2018.April.04. 10:49:15
Leteszteltem, Basic-ben a karakterdefiníció sok helyet vesz igénybe, csak egy karakterdefiníció, és egy print több, mint 100 bájt volt fájlméretben, legalább 512 bájtot javasolnék, de egy jobb teszt kéne hozzá, lehet kell az 1k is,
Title: Re: Verseny ötlet
Post by: endi on 2018.April.04. 10:50:29
zseniálisak a c64-es verseny résztvevői.
annak idején szórakoztam én is ilyennel, sőt, itt pár hónapja is előkerült a téma.
de ezen a c64 versenyen úgy nézem mindent kihoztak belőle :)
Title: Re: Verseny ötlet
Post by: endi on 2018.April.04. 11:54:53
na innen vannak a kb fél évvel ezelőtti font módosító programok: https://enterpriseforever.com/programozas/basic/1200/

mellékeltem az alap programot. a lényeg hogy ez poke-al csinálja.


Title: Re: Verseny ötlet
Post by: szipucsu on 2018.April.04. 13:26:18
na innen vannak a kb fél évvel ezelőtti font módosító programok: https://enterpriseforever.com/programozas/basic/1200/
Hol? Én nem találtam.
Még az Enterpressben is volt régen legalább egy ilyen fontos program. A karakter felső sorait jobbra, az alsó sorait balra tolta el eggyel, a közepe meg maradt.
Fontkészlet rengeteg van EP-re, külön fáljba kiszedve.

Úgy lenne érdekes a verseny, ha a nyertes FONT-ban kapná a díjazást.
Title: Re: Verseny ötlet
Post by: geco on 2018.April.04. 13:30:18
Hol? Én nem találtam.
Én sem.
Úgy lenne érdekes a verseny, ha a nyertes FONT-ban kapná a díjazást.
Módosítottban? :D
Title: Re: Verseny ötlet
Post by: IstvanV on 2018.April.04. 14:34:16
Leteszteltem, Basic-ben a karakterdefiníció sok helyet vesz igénybe, csak egy karakterdefiníció, és egy print több, mint 100 bájt volt fájlméretben, legalább 512 bájtot javasolnék, de egy jobb teszt kéne hozzá, lehet kell az 1k is,

Ilyen méretű programban elsősorban az eredeti EXOS karakterkészletet lenne értelme módosítani valamilyen algoritmussal.
Title: Re: Verseny ötlet
Post by: endi on 2018.April.04. 14:53:49
nem jó a link amit adtam? pedig még szipucsu is csinált a programom alapján verziót, az is ott van.
lehet hogy nálam mást mutat a fórum link?
Title: Re: Verseny ötlet
Post by: geco on 2018.April.04. 16:08:45
Ilyen méretű programban elsősorban az eredeti EXOS karakterkészletet lenne értelme módosítani valamilyen algoritmussal.
Igen, de azt meg gondolom direkt pókolással, azért gondoltam a Basic fájlméret növelésre, hogyha esetleg valaki generálni szeretne, és legalább egy SET CHARACTERt használni, akkor az már maga közel 100 bájt.
Azt nem tudom, hogy az EXOS karakterkészlet módosításhoz szükséges pókok meg píkek mennyi helyet vinnének el, de gondolom oda is kéne az 512 bájt limit, nem?
Title: Re: Verseny ötlet
Post by: szipucsu on 2018.April.04. 16:24:18
lehet hogy nálam mást mutat a fórum link?
A hozzászólásnak mi a száma? Mindegyik hozzászólásnak van száma a topikokban. 1-től indul felfelé, mindig eggyel nagyobb, nem meglepő módon. Az enyém most pl. a 10-es itt:

Quote
« Válasz #10 Dátum: Ma - 16:24 »

Szerk: Ez a javított link (https://enterpriseforever.com/basic/altalanos-basic-kerdesek/msg64264/#msg64264).
Title: Re: Verseny ötlet
Post by: geco on 2018.April.04. 16:43:01
A hozzászólásnak mi a száma? Mindegyik hozzászólásnak van száma a topikokban. 1-től indul felfelé, mindig eggyel nagyobb, nem meglepő módon. Az enyém most pl. a 10-es itt:
lehet a hozzászólás száma lett elírva, mert Basic-en belül a 2162 a legkisebb, Endi meg az 1200-at vágta be.
Title: Re: Verseny ötlet
Post by: endi on 2018.April.05. 10:17:13
lehetne egy univerzális "font-effekt-editort" csinálni, amibe beleépítjük ezeket a módosító kódokat, aztán a felhasználó bármilyen sorrendben ráengedheti őket a karakterkészletre.
Title: Re: Verseny ötlet
Post by: geco on 2018.April.05. 19:00:27
Csináltam egy tesztet, tuti lehet még csökkenteni a méreten:

[attach=3]

16 byte exos file header
3 byte stack átállítása
22 byte soft reset
46 byte LPT módosítása, hogy látható legyen az első 4 sor
9 byte 128 karakter kiírása a képernyőre
15 byte karakterkészlet módosítása
2 byte végtelen ciklus
15 byte szabad
Title: Re: Verseny ötlet
Post by: IstvanV on 2018.April.05. 20:16:36
16 byte exos file header

Itt még lehet néhány byte kód, ha nem is elegáns megoldás. :) Talán a reset rutin is megtakarítható, attól függően hogy mennyire fontos az EXOS kompatibilitás.
Title: Re: Verseny ötlet
Post by: endi on 2018.April.05. 20:21:15
amúgy érdekes lenne a gracha módra kiterjeszteni a versenyt, lásd c64:
http://csdb.dk/release/?id=163052
Title: Re: Verseny ötlet
Post by: endi on 2018.April.05. 20:22:22
amúgy ez a kedvencem a c64 versenyről:
http://csdb.dk/release/?id=163047
Title: Re: Verseny ötlet
Post by: szipucsu on 2018.April.05. 20:41:21
amúgy érdekes lenne a gracha módra kiterjeszteni a versenyt
Az elég vagány lenne, ha bekapcsolás után rögtön gracha képernyőn jelentkezne be a basic! De nem biztos, hogy célszerű lenne, pl. biztos lassabban menne minden. De mondjuk az exdos parancsértelmezője futhatna akár sokszínű karakteres  módban, ott a sebesség nem annyira központi kérdés. Jó, mondjuk az se jó, ha a :DIR parancs kétszer annyi ideig tart.
Belegondolva nem is lenne rossz basic-hez a gracha mód. Kisebbek lennének a karakterek, több elférne belőlük (ha jól tudom, kisebbek, de lehet, hogy nem), mégse lenne olyan olvashatatlan, mint a text 80-as mód.
Title: Re: Verseny ötlet
Post by: endi on 2018.April.05. 20:44:52
Az elég vagány lenne, ha bekapcsolás után rögtön gracha képernyőn jelentkezne be a basic! De nem biztos, hogy célszerű lenne, pl. biztos lassabban menne minden. De mondjuk az exdos parancsértelmezője futhatna akár sokszínű karakteres  módban, ott a sebesség nem annyira központi kérdés. Jó, mondjuk az se jó, ha a :DIR parancs kétszer annyi ideig tart.
Belegondolva nem is lenne rossz basic-hez a gracha mód. Kisebbek lennének a karakterek, több elférne belőlük (ha jól tudom, kisebbek, de lehet, hogy nem), mégse lenne olyan olvashatatlan, mint a text 80-as mód.

nem lassabb, és nem kisebbek a karakterek
Title: Re: Verseny ötlet
Post by: geco on 2018.April.05. 21:36:50
Itt még lehet néhány byte kód, ha nem is elegáns megoldás. :) Talán a reset rutin is megtakarítható, attól függően hogy mennyire fontos az EXOS kompatibilitás.
igen, ha nagyon kell a hely, sokkal elegánsabb, mint a következő ötletem, amivel a kód felé felszabadithato :-D
azon gondolkoztam meg, hogy a karakterkiiratas, és az lpt update kihagyhato,karakter atdefinialas után soft reset, utána úgyis a módosított karakterkeszlet látható, de ez sem elegáns :-)
Title: Re: Verseny ötlet
Post by: geco on 2018.April.05. 21:48:40
amúgy érdekes lenne a gracha módra kiterjeszteni a versenyt, lásd c64:
http://csdb.dk/release/?id=163052
az is ugyanolyan karakteres mód ;-)
Title: Re: Verseny ötlet
Post by: ergoGnomik on 2018.April.06. 07:53:20
Amiket nem sikerült – szokás szerint – már az elején tisztázni:
És még egyszer: nem véstem – mert nem is tudom megtenni, mivel nem ismerem annyira a lehetőségeket mint ti – semmit kőbe, nektek kell beállítani a korlátokat és szabályokat a rendszer adottságainak megfelelően.
Title: Re: Verseny ötlet
Post by: endi on 2018.April.06. 10:01:30
az a baj hogy a c64 verseny után már nehéz újat csinálni.
persze lehet hogy pont ez miatt lesz érdekes a verseny :)
Title: Re: Verseny ötlet
Post by: geco on 2018.April.06. 12:03:23
van pár ötletem, karakter módosításra, szám szerint 2 egyelőre :D , meg az Endinek tetsző karakterkészlet megvalósításán gondolkodtam el.
Title: Re: Verseny ötlet
Post by: IstvanV on 2018.April.06. 15:51:23
az a baj hogy a c64 verseny után már nehéz újat csinálni.

Át lehet írni a demókat C64-ről. :)
Title: Re: Verseny ötlet
Post by: ergoGnomik on 2018.April.06. 16:34:17
A javasolt szabályok szerint nincs korlátozás az ötletek forrásának szempontjából, csak a fájlmérete vonatkozik limit. És a mennyiség az elsődlegesen javasolt cél, nem a minőség. :D
Title: Re: Verseny ötlet
Post by: szipucsu on 2018.April.06. 17:49:25
A karakterkészletbe a kisbetűk, nagybetűk, számok, írásjelek tartoznak itt, vagy az alt-tal elérhető karakterek is? Gondolom, ha egy eljárást ráereszt az ember a karakterkészletre, akkor már mindegy, hány karaktert érint, akkor már mehet mindre. De elképzelhető, hogy pl. az alt-os karakterek nem mind mutatnának úgy jól. Szerintem alt-os nélkül is jó, ha elfogadható egy nevezés.
Title: Re: Verseny ötlet
Post by: szipucsu on 2018.April.06. 19:40:47
Ezzel ugyan nem fogok nyerni, szóval a sok font ugrott, de 256 bájt alatt van (basic fontkészlethez ez a követelmény). :D Elvileg olvasni is meg lehet tanulni ezeket a karaktereket, csak rendkívül sok gyakorlást igényel.
Érdekelne, ebbe az irányba lehetne-e továbbmenni karakterkészlet generálásához. Nem tudom, lehetne-e úgy írni át a programban a számokat, ami valamennyire értelmes lenne és használhatóbb karaktereket adna.
Title: Re: Verseny ötlet
Post by: endi on 2018.April.07. 10:26:29
hát öö... ennyi erővel random is lehetett volna :)
bár így jobban úgy néz ki mintha valami egzotikus írás lenne.

emlékszem, gameboyra fejlesztettünk hogy kínai vagy japán font kellett a játékba, és kiderült hogy viszonylag takarékosan elő lehet állítani ezeket a betűket néhány alap-jel egymásra rakásával (valami ilyesmi volt, nem emlékszem pontosan). persze így is sokkal több memóriát foglalt egy ilyen fontkészlet, mint az angol...
Title: Re: Verseny ötlet
Post by: szipucsu on 2018.April.07. 11:56:08
hát öö... ennyi erővel random is lehetett volna :)
Persze inkább csak vicc jellege volt ennek a "fontkészletnek", de random nem lett volna jó, mert az minden futtatásnál mást adhat. Kivéve, ha nincs randomize, vagy be van lőve, hogy honnan induljon a véletlenszám generálás. Annyiból felel meg az elvárásnak, hogy egy fix fontkészletet generál. Írta is valaki, hogy nem a minőség számít. :D
Title: Re: Verseny ötlet
Post by: szipucsu on 2018.April.07. 21:02:36
Picivel komolyabbra fordítva a szót, ez a basic program minden második karaktert invertál, ezért leginkább a sakk kedvelőinek való. Elvileg fut minden konfiguráción, és 256 bájt alatt van.
Azt találtam ki, hogy az 1-es programnak betettem egy olyan programot, ami megjeleníti az összes karaktert, az edit 1-gyel ide belépve és futtatva a programot meg is csodálhatjuk a karakterkészletet. (Nesze, pont reklamáltam, minek jelzi a status sor, hogy program 0, most pont erre van szükség.)
[attach=1]
[attach=2]
Title: Re: Verseny ötlet
Post by: szipucsu on 2018.April.07. 21:51:26
Még néhány próbálkozás, csak snapshotok, de 256 alatt van mind. Gondolkozom, szinusz vagy egyéb függvényt be lehetne-e csempészni, de főleg az lenne nekem gond, hogy 0 és 255 közé kéne szorítani a végeredményt.
[attach=1]
[attach=2]
[attach=3]
[attach=4]
Title: Re: Verseny ötlet
Post by: geco on 2018.April.08. 09:15:51
Szerintem a fontoskodó3 a legjobb, az 5 is jó, a többi már túl durva nekem, ja az egyest nem tudtam betölteni.
Title: Re: Verseny ötlet
Post by: endi on 2018.April.08. 11:02:24
itt egy, majd megcsinálom 256 bájtosra
Title: Re: Verseny ötlet
Post by: endi on 2018.April.08. 11:11:37
"lefolyós"
Title: Re: Verseny ötlet
Post by: ergoGnomik on 2018.April.08. 11:15:45
Verseny ugyan nem lett belőle, de azért legalább megmozgatta néhányak fantáziáját. Csak így tovább, srácok! :)
Title: Re: Verseny ötlet
Post by: geco on 2018.April.08. 12:16:59
érdekesek a font modifierek :)
Title: Re: Verseny ötlet
Post by: endi on 2018.April.08. 13:36:28
újra átnéztem a c64-es versenyt, a legjobbak szerintem:

szép: http://csdb.dk/release/?id=163205

45 fokkal elforgatott, mégis olvasható! http://csdb.dk/release/?id=163291

szép: http://csdb.dk/release/?id=163067

szép: http://csdb.dk/release/?id=163068

a második 4 oszlop egyel lejjebb, ötletes: http://csdb.dk/release/?id=163179

pici (valszeg ez az ami 45 fokkal elforgatható): http://csdb.dk/release/?id=163174
körvonal, amit nem értek hogy fér el: http://csdb.dk/release/?id=163155

második kedvenc: http://csdb.dk/release/?id=163017

ezzel próbálkozok épp, nekem nem jön össze, lehet hogy az EP font nem alkalmas erre?? http://csdb.dk/release/?id=163009

hasonló: http://csdb.dk/release/?id=163013

ez is jó, de gyanús ez nekem hogy a c64 hw scroll opciójával hozták létre: http://csdb.dk/release/?id=163656

ez is jó ötlet, egyik karakter feljebb, másik lejjebb: http://csdb.dk/release/?id=163154

na ezt hogy csinálta 128bájtban????? http://csdb.dk/release/?id=163527

kedvenc: http://csdb.dk/release/?id=163019

pici de nagyon jól olvasható: http://csdb.dk/release/?id=163100

tojásokban a betűk: http://csdb.dk/release/?id=163393
Title: Re: Verseny ötlet
Post by: IstvanV on 2018.April.08. 13:52:32
Lehet próbálkozni átírással, ez ugyan nem túl eredeti, de az eltérő CPU és karakterkészlet felépítés miatt így is kihívás lehet az eredetileg már nagyon jól optimalizált programokat úgy átírni, hogy EP-n is 128 byte alatt maradjanak.
Title: Re: Verseny ötlet
Post by: geco on 2018.April.08. 14:00:45
Pár módosított karakterkészlet, a chrendi mégsem az, ami Endi kedvence, azon még dolgozni kell, szélesíteni kell a karaktereken mielőtt ráereszteném a pöttyösítést:
A zip fájlban vannak a források, és a snapshotok, és a futtatható fájlok is.
cut1
[attach=2]
cut2
[attach=3]
Endi
[attach=4]
thin
[attach=5]
halfthin
[attach=6]
Title: Re: Verseny ötlet
Post by: szipucsu on 2018.April.08. 15:15:41
A halfthin a legjobb!
Érdemes lenne ezeket basic programként is megcsinálni, minél rövidebb programként. Így egyszerűbb basic programoknak is lehetne majd később egyedi karakterkészlete. Igaz, már nem is tudom, mikor készült utoljára basic program EP-re... Ja, Laci írt át egy rakat kalandjátékot, például azokhoz is lehetne könnyen előállítható karakterkészlet!
Title: Re: Verseny ötlet
Post by: IstvanV on 2018.April.08. 17:29:47
A halfthin BASIC változata:
[attachurl=1]
Ez csak az assembly verzió egyszerű átirata, jobban is lehetne optimalizálni.

A zip fájlban vannak a források, és a snapshotok, és a futtatható fájlok is.

Kilépésnél még lehetne egy kevés helyet megtakarítani az LD C, 40H és EXOS 0 törlésével. A programok nem foglalnak le szegmenst, bár elvileg előfordulhat, hogy a betöltésük előtt már volt foglalt memória.
Title: Re: Verseny ötlet
Post by: geco on 2018.April.08. 17:55:41
Kilépésnél még lehetne egy kevés helyet megtakarítani az LD C, 40H és EXOS 0 törlésével. A programok nem foglalnak le szegmenst, bár elvileg előfordulhat, hogy a betöltésük előtt már volt foglalt memória.
Köfi, nem tudtam, hogy ez a kombó a memóriafelszabadítás :)
Title: Re: Verseny ötlet
Post by: geco on 2018.April.08. 19:32:50
Jó lett az Edgefont :)
itt van két verzió a dőlt EP karakterkészletre:
[attach=2]
[attach=3]
Title: Re: Verseny ötlet
Post by: geco on 2018.April.08. 19:43:05
még egy dőlt verzió:
[attach=1]
Title: Re: Verseny ötlet
Post by: geco on 2018.April.08. 19:59:03
Még egy nem tudom milyen verzió :D
[attach=2]
Title: Re: Verseny ötlet
Post by: szipucsu on 2018.April.08. 21:25:04
Az lenne vagány, ha a ctrl+I-vel dőltre lehetne állítani a szövegrészt. Grafikus képernyőn még meg is lehetne csinálni, hogy felváltva legyen többféle fontkészlet. SymbOS-ban meg majd jön a legördülő menü, hogy Arial, Times New Roman, Verdana, stb. :D
Lehetne esetleg az Enterpressben egy cikk ezeknek a betűtípusoknak az előállítási technikájáról. Én pl. elképzelni nem tudom, milyen számítássorozatokkal lehet egy karaktersor pixeleit arrébb tolni.

(A topik címét meg lehetne változtatni Verseny ötletről valami "fontosabbra", mert végülis nem verseny lett belőle.)
Title: Re: Verseny ötlet
Post by: endi on 2018.April.08. 21:49:22
milyen számítássorozatokkal lehet egy karaktersor pixeleit arrébb tolni.

de szerintem tudod, csak kicsit gondold át, bináris szám ábrázolás :)
Title: Re: Verseny ötlet
Post by: szipucsu on 2018.April.08. 22:20:24
de szerintem tudod, csak kicsit gondold át, bináris szám ábrázolás :)
Igen, az oké. Ha pl. 2+4+8-ból lesz egy eltolással 1+2+4, vagy 4+8+16-ból 2+4+8, akkor hogyan lehet matematikailag előállítani egyik számból a másikat, úgy, hogy bármi van ott eredetileg, jobbra csússzon eggyel. Basicben mindezt 10-es számrendszerbeli műveletekkel hozni össze. Binárisan még könnyű.
Title: Re: Verseny ötlet
Post by: endi on 2018.April.08. 22:39:33
Igen, az oké. Ha pl. 2+4+8-ból lesz egy eltolással 1+2+4, vagy 4+8+16-ból 2+4+8, akkor hogyan lehet matematikailag előállítani egyik számból a másikat, úgy, hogy bármi van ott eredetileg, jobbra csússzon eggyel. Basicben mindezt 10-es számrendszerbeli műveletekkel hozni össze. Binárisan még könnyű.

még egy kicsit gondolkodj :)
Title: Re: Verseny ötlet
Post by: szipucsu on 2018.April.09. 12:33:02
még egy kicsit gondolkodj :)
Na, most ki is számoltam ezeket a bonyolult matematikai műveletek.Tényleg nagyon egyszerű, csak feleződnek ezek a számok, nem semmi. Én mindig valami bonyolultra gondolok, ne is foglalkozzatok velem. De attól még lehetne ezekről a karakterdöntögetős/vastagítós/vékonyítós stb. módszerekről írni az Enterpressben akár.

A következő versenykiírás lehetne olyan játékprogram, ahol egy karakteren belül egy pont kerget egy másikat. Leginkább akkor érdekes, ha a szomszédos karakterekbe is át tudnak menni. Nagy előny lenne, hogy finomabb a mozgás, mint ha simán csak karakteres képernyőn mozgatnánk karaktereket. Külön nehezítené a megoldást, ha nem csak egyetlen pixel lenne egy mozgó pont, a karakterek határain lenne macerásabb a mozgását megvalósítani. Pláne, amikor két vagy több pont is mozog, és mindegyik a karakter határán van. De biztos volt már ilyen játék, nem hiszem, hogy ezt én találtam volna ki.

UI.: Még jobb lenne külön szerkesztőt írni, mely karakterpixelenként rajzolna, nekünk meg csak úgy kéne vezérelni, mintha karaktereket írnánk a PRINT utasítással. Karakterek átdefiniálásával vezérelt kis animációt is lehetnének közben a képernyőn.
Title: Re: Verseny ötlet
Post by: IstvanV on 2018.April.09. 13:11:55
Jó lett az Edgefont :)

Újabb változat az edge2.com, ez kisebb is:

[attachurl=1]
[attachthumb=3]

[attachurl=2]
[attachthumb=4]
Title: Re: Verseny ötlet
Post by: geco on 2018.April.09. 13:39:19
Jó lett mind a kettő.
Az edge2-szerűn gondolkoztam én is, de lehet beletört volna a bicskám :D
Title: Re: Verseny ötlet
Post by: szipucsu on 2018.April.09. 13:44:00
Újabb változat az edge2.com, ez kisebb is:
Ez az edgefont (az első) nagyon jó!
Title: Re: Verseny ötlet
Post by: Zozosoft on 2018.April.09. 14:18:14
Mindkét edge elég jó!
Title: Re: Verseny ötlet
Post by: IstvanV on 2018.April.09. 17:21:04
Még egy nem tudom milyen verzió :D

Ebből lehetnének animálva hullámzó karakterek.
Title: Re: Verseny ötlet
Post by: geco on 2018.April.10. 08:35:59
Ebből lehetnének animálva hullámzó karakterek.
Jó ötlet, pont erre nem jutott eszembe, viszont animált karaktereket terveztem csinálni :)
Title: Re: Verseny ötlet
Post by: geco on 2018.April.10. 20:52:36
karakter anim, space-szel lehet kilépni.
Title: Re: Verseny ötlet
Post by: geco on 2018.April.10. 22:01:56
még egy karakter anim:
Title: Re: Verseny ötlet
Post by: endi on 2018.April.10. 22:10:45
ez nem egy nagy szám, de kicsit eredeti talán
Title: Re: Verseny ötlet
Post by: endi on 2018.April.10. 22:12:20
még egy karakter anim:

jók ezek.
lehetne olyan hogy van egy ferde vonal / jel-szerű, vagy kicsit ditherelt hasonlóan ferde minta, ami végigmeny a karakteren, mintha megcsillanna
Title: Re: Verseny ötlet
Post by: geco on 2018.April.11. 09:24:27
jók ezek.
lehetne olyan hogy van egy ferde vonal / jel-szerű, vagy kicsit ditherelt hasonlóan ferde minta, ami végigmeny a karakteren, mintha megcsillanna
Azt is lehet, ha belefér 128 bájtba :)
Title: Re: Verseny ötlet
Post by: geco on 2018.April.11. 09:26:51
ez nem egy nagy szám, de kicsit eredeti talán
jópofa :)
Title: Re: Verseny ötlet
Post by: geco on 2018.April.11. 11:22:09
Ez ugyan nem csillan, hacsak a csillanás nem fekete :D , de végigmegy a karakteren :)
Title: Re: Verseny ötlet
Post by: endi on 2018.April.11. 12:38:15
Ez ugyan nem csillan, hacsak a csillanás nem fekete :D , de végigmegy a karakteren :)

lehet hogy más fázisban kéne lennie karakterenként?
Title: Re: Verseny ötlet
Post by: ergoGnomik on 2018.April.11. 12:41:24
lehet hogy más fázisban kéne lennie karakterenként?
Vagy nem karakterenként kellene működnie, hanem végigfutni a teljes készleten. (Még nem néztem meg.)
Title: Re: Verseny ötlet
Post by: geco on 2018.April.11. 13:19:37
lehet hogy más fázisban kéne lennie karakterenként?
Sztem az nem lenne jó.
Title: Re: Verseny ötlet
Post by: IstvanV on 2018.April.11. 14:51:11
Nagyon jók az animált karakterek, és még így is csak 128 byte. :)
Title: Re: Verseny ötlet
Post by: geco on 2018.April.11. 15:03:42
Nagyon jók az animált karakterek, és még így is csak 128 byte. :)
Köfi :), biztos lehetne kisebb is, és akkor talán EXOS LPT kompatibilis.
Title: Re: Verseny ötlet
Post by: endi on 2018.April.16. 18:56:16
na ez talán nem is rossz, meg ilyet még asszem nem láttam
Title: Re: Verseny ötlet
Post by: szipucsu on 2018.April.16. 20:09:29
na ez talán nem is rossz, meg ilyet még asszem nem láttam
Nem rossz, még egész olvasható is.
Title: Re: Verseny ötlet
Post by: geco on 2018.April.17. 08:34:57
ez jó :)
Title: Re: Verseny ötlet
Post by: Zozosoft on 2018.April.17. 08:47:57
Ez egész jó!
Title: Re: Verseny ötlet
Post by: IstvanV on 2018.April.17. 12:30:15
[attachurl=1]
Title: Re: Verseny ötlet
Post by: endi on 2018.April.17. 12:48:07
(Attachment Link)

király.
wp-ben nézzétek meg, tök jól néz ki ott :)
Title: Re: Verseny ötlet
Post by: geco on 2018.April.17. 12:58:13
ott nekem egy picit fura.
Title: Re: Verseny ötlet
Post by: endi on 2018.April.17. 20:12:08
asszem ilyen még nem volt
a W és M szokás szerint nem túl jó
Title: Re: Verseny ötlet
Post by: szipucsu on 2018.April.17. 20:27:40
fontmod.com
Ez is király!
Még esetleg a mididisp számára lehetne külön fontkészlet. :D
Title: Re: Verseny ötlet
Post by: geco on 2018.April.18. 08:44:05
jó lett :)
Title: Re: Verseny ötlet
Post by: IstvanV on 2018.April.18. 20:56:47
Össze lehetne gyűjteni a karakterkészleteket egy nagyobb programba, ahol például billentyűvel választható, hogy melyik jelenjen meg.
Title: Re: Verseny ötlet
Post by: Zozosoft on 2018.April.19. 08:16:53
Ez jó ötlet!
Title: Re: Verseny ötlet
Post by: geco on 2018.April.19. 08:37:51
Ez jó ötlet!
Szerintem is :)
És a létrehozó kódokat, nem direkt a karakterkészleteket, nem?
Title: Re: Verseny ötlet
Post by: szipucsu on 2018.April.19. 12:44:02
Össze lehetne gyűjteni a karakterkészleteket egy nagyobb programba, ahol például billentyűvel választható, hogy melyik jelenjen meg.
Van hasonló az util programcsokorban (http://ep128.hu/Ep_Util/Util.htm), Povi készítette 2003-ban, Character (char3.bas) névvel. Lehetne ehhez hasonló.
Vagy még jobb lenne allocate, code és hasonló mágikus utasításokkal lekódolni a karakterátalakító rutint, így basic programokba is könnyen be lehetne tenni. Vagy akár készülő újabb eredeti EP programokba, ehhez gépi kódban nyilván nem allocate és társaik kellenek, hanem valami más, de hogy mi, az nekem magas. :D
Title: Re: Verseny ötlet
Post by: IstvanV on 2018.April.19. 17:50:13
És a létrehozó kódokat, nem direkt a karakterkészleteket, nem?

Az lenne az ideális, természetesen módosítani kell a kódon, hogy nagyobb programból rutinként lehessen hívni, illetve a BASIC demókat átírni.
Title: Re: Verseny ötlet
Post by: geco on 2018.April.20. 09:12:14
Az lenne az ideális, természetesen módosítani kell a kódon, hogy nagyobb programból rutinként lehessen hívni, illetve a BASIC demókat átírni.
Lehet hétvégén nekiállok, először a sajátokat, úgy gondoltam, hogy az összeset 100h-s címeken tárolnám, akkor lehet nem kell módosítás.
Title: Re: Verseny ötlet
Post by: geco on 2018.April.22. 19:37:49
Ilyesmire gondoltam, a karakterek scrollozásán gondolkoztam még, változtassak valamin?
Egyelőre csak az én karakterkészleteim jó része került be, bármilyen joy le/föllel lehet váltani, és tűzgomb/space-szel kiválasztani a készletet.
Title: Re: Verseny ötlet
Post by: endi on 2018.April.22. 20:15:24
ez úgy lenne jó hogy az adott algoritmust nyomná rá a fontra, hogy mixelni lehessen őket.
esc mondjuk reset vagy undo.
Title: Re: Verseny ötlet
Post by: geco on 2018.April.22. 20:26:21
ez úgy lenne jó hogy az adott algoritmust nyomná rá a fontra, hogy mixelni lehessen őket.
esc mondjuk reset vagy undo.
úgy gondoltad, hogy akár több algoritmust rátolni a fontra egymás után?
Title: Re: Verseny ötlet
Post by: endi on 2018.April.22. 20:49:08
úgy gondoltad, hogy akár több algoritmust rátolni a fontra egymás után?

jaja.
Title: Re: Verseny ötlet
Post by: IstvanV on 2018.April.23. 01:19:20
Forráskódok a korábban feltöltött programokhoz:
[attachurl=1]
[attachurl=2]
[attachurl=3]
[attachurl=4]

A chrsets.com TCAVE4K-s tömörítéssel, így lehet még 1K méretű demó:
[attachurl=5]
Title: Re: Verseny ötlet
Post by: geco on 2018.April.23. 08:58:19
Húúú, köszi szépen, így nagyságrendekkel gyorsabb lesz beilleszteni őket :)
Sztem majd az Endi féle karaktermódosítós változatot is megcsinálom, egyelőre ezt a verziót akarom befejezni.
Title: Re: Verseny ötlet
Post by: IstvanV on 2018.April.23. 17:09:47
Még kisebb verzió: :)
[attachurl=1]
Title: Re: Verseny ötlet
Post by: endi on 2018.April.23. 17:22:23
az jutott eszembe, hogy ügye amit olvasunk font memória, az már valahonnan a romból van odarakva, nem?
a rom-ban hol van ez vajon?
Title: Re: Verseny ötlet
Post by: IstvanV on 2018.April.23. 17:35:52
Ha jól látom, a 0. szegmensen található E5D2h-E847h körül (a címek nem biztos, hogy pontosak), valamilyen tömörített formátumban. A karakterkészletet másoló rutin pedig D2BDh-D33Ch. Ez valójában hatékonyabb is, mint a "normál" epcompress formátumok a többnyire nagy méretű rutinjaikkal, bár a fenti chrset3.com-os megoldás kisebb lehetne.
Title: Re: Verseny ötlet
Post by: endi on 2018.April.25. 23:44:06
nem tudom volt-e már ilyen, olvashatatlan, de talán új :)
Title: Re: Verseny ötlet
Post by: szipucsu on 2018.April.26. 00:01:54
nem tudom volt-e már ilyen, olvashatatlan, de talán új :)
Lefogadom, direkt nem tetted be magát a programot, sőt már le is törölted. Hogy a kép alapján kelljen nekünk a programot kikövetkeztetni.
Az utolsó sor tippeim szerint: 211 IF MOD(Y.2)=B THEN RDN=RDN2
Amíg nincs meg a teljes megfejtés, addig mindenki tippelje meg a kép alapján a programot, és a nyertes kap valamit, így még lehet valami a verseny részéből is. :D
Title: Re: Verseny ötlet
Post by: Povi on 2018.April.26. 15:34:40
nem tudom volt-e már ilyen, olvashatatlan, de talán új :)
Ez tetszik, 4 pixel széles karakterek. Resampling nélküli 50%-os resize :-)
Title: Re: Verseny ötlet
Post by: endi on 2018.April.27. 20:41:09
kicsinyített.
elvileg még lehet kicsinyíteni, bár már ez is kissé olvashatatlan...
Title: Re: Verseny ötlet
Post by: ergoGnomik on 2018.April.29. 12:32:00
/OFF

Nagyon nem vág a témába, és lehet hogy nem is érdekes, de a nyitó hozzászólásban hivatkozott versenyt meglepő módon egy Plus/4-es csávó nyerte.

/ON
Title: Re: Verseny ötlet
Post by: geco on 2018.April.30. 18:56:02
Ez elméletileg a kész verzió, ha nem felejtettem ki belőle valamit, akkor csak a csomagolás van hátra.
Title: Re: Verseny ötlet
Post by: IstvanV on 2018.April.30. 19:53:33
Ez egyelőre 1438 byte, az 1K-s demótól messze van. :oops: Valamivel kisebb lehetne, ha az eredeti program nem 100h kezdőcímre lenne fordítva, de így is nagyobb maradna 1400-nál.
[attachurl=1]
Title: Re: Verseny ötlet
Post by: geco on 2018.April.30. 21:06:58
Ez egyelőre 1438 byte, az 1K-s demótól messze van. :oops: Valamivel kisebb lehetne, ha az eredeti program nem 100h kezdőcímre lenne fordítva, de így is nagyobb maradna 1400-nál.
(Attachment Link)
Arra gondoltam, hogy pár karakterkészletet kiszedésével lehet egy 1k-s verziót is csinálni. :)
A fordítási címen is lehet alakítani.
Title: Re: Verseny ötlet
Post by: IstvanV on 2018.April.30. 21:29:28
A fordítási címen is lehet alakítani.

Ez ORG 0160H-t tételez fel:
[attachurl=1]
Az elején törölni lehetne még a DI-t, vagy az LD SP, 0100H-t (az utóbbi esetben a program az EXOS vermet használná, de ez nem tudom, mennyire "EXOS kompatibilis").
Title: Re: Verseny ötlet
Post by: geco on 2018.April.30. 21:37:38
Ez ORG 0160H-t tételez fel:
(Attachment Link)
Az elején törölni lehetne még a DI-t, vagy az LD SP, 0100H-t (az utóbbi esetben a program az EXOS vermet használná, de ez nem tudom, mennyire "EXOS kompatibilis").
Hm, végigpróbáltam az összes módot, az m1 lett a legkisebb, az alap m6 24 bájttal több. 1329 bájt, aztán játszottam az M6 különbüző beállításával, de 1348 bájtot sikerült elérnem :D , és a te beállításaiddal 1322 lett, szuper.
Hát azt én sem :D , de ha nem fagy a program resetnél, akkor már talán :D
Title: Re: Verseny ötlet
Post by: geco on 2018.May.01. 16:33:47
A Zip fájl tartalmazza az 1K-s és a full karakterkészletes verziót, az 1k-sba csak 12 karakterkészlet fért be végül, butítva lett az irányítás is, csak belső joy-jal lehet szüttyögni.
Title: Re: Verseny ötlet
Post by: IstvanV on 2018.May.01. 17:56:15
Az előző (org 100h-s) változaton még sikerült egy keveset faragni, most 1432 byte:
[attachurl=1]
[attachurl=2]

Az 1K-snál ez a megoldás nem lenne jobb, de azon is lehetne még egy keveset javítani. Talán azzal is, ha a karakterkészleteket generáló rutinokat nem külön CALL utasítások hívnák, hanem ha egyébként is közvetlenül egymás után vannak, akkor a RET utasítások törlésével összefűzhetők. Így lehet, hogy még egy elférne. :)

Szerk.: optimalizált 1K-s verzió:
[attachurl=3]
[attachurl=4]
Title: Re: Verseny ötlet
Post by: endi on 2018.May.01. 19:39:21
8 bit fonts-ra rákeresve vannak jó találatok amik megvalósíthatók 8x9 pixelen is:

https://www.dafont.com/04b-30.font
https://www.dafont.com/pixel-lcd7.font
Title: Re: Verseny ötlet
Post by: geco on 2018.May.01. 19:40:02
Találtam egy hibát az előző verziókban a scrollozásban, azt javítottam, és elkészült Endi változata is.
 space: karakter kiválasztása
 esc: karakterkészlet reset
 enter: kilépés

Az 1K-snál ez a megoldás nem lenne jobb, de azon is lehetne még egy keveset javítani. Talán azzal is, ha a karakterkészleteket generáló rutinokat nem külön CALL utasítások hívnák, hanem ha egyébként is közvetlenül egymás után vannak, akkor a RET utasítások törlésével összefűzhetők. Így lehet, hogy még egy elférne. :)
Nagyon jó ötlet,sőt akár 2 kisebb is talán :)
Holnap meg is csinálom.
Title: Re: Verseny ötlet
Post by: endi on 2018.May.01. 19:51:24
na ez tök jó. pl egy kicsinyítés és egy körvonal tök jó eredményt ad
Title: Re: Verseny ötlet
Post by: geco on 2018.May.02. 08:22:05
na ez tök jó. pl egy kicsinyítés és egy körvonal tök jó eredményt ad
Én fordított sorrendben próbáltam :)
Title: Re: Verseny ötlet
Post by: IstvanV on 2018.May.02. 14:09:31
Néhány további próbálkozás méretcsökkentésre:
[attachurl=1]
[attachurl=2]
[attachurl=3]

Code: Diff
  1. @@ -10,8 +10,10 @@
  2.  
  3.          org     160h
  4.  
  5.  startpr ld      sp,0100h
  6. +        ld      a,0ffh
  7. +        out     (0b2h),a
  8.          ld      hl,hiba
  9.          ld      (0bff8h),hl
  10.          xor     a
  11.          ld      de,video
  12. @@ -26,12 +28,17 @@
  13.          ld      a,0ffh
  14.          out     (0b3h),a
  15.          call    vid
  16.          out     (0b1h),a
  17. -        call    memaddr
  18. -        ld      l,h
  19. -        ld      h,00h
  20. -        add     hl,hl
  21. + ;      call    memaddr
  22. + ;      ld      l,h
  23. + ;      ld      h,00h
  24. + ;      add     hl,hl
  25. +        and     03h
  26. +        rra
  27. +        ld      h, a
  28. +        rra
  29. +        ld      l, a
  30.          ld      (chradd+1),hl
  31.          ld      ix,chraddr
  32.          call    fillcha
  33.          ld      hl,(chradd+1)
  34. @@ -69,9 +76,11 @@
  35.          exx
  36.  fillpt  xor     a
  37.          call    wide44
  38.          call    wide44
  39. -        call    wide40
  40. + ;      call    wide40
  41. +        ld      de,0b33h
  42. +        call    filllpb
  43.          exx
  44.          add     hl,de
  45.          exx
  46.          djnz    fillpt
  47. @@ -110,61 +119,63 @@
  48.          pop     hl
  49.          ld      bc,1bh*0480h
  50.          ldir
  51.          call    edgefnt
  52. -        call    edgfnt2
  53. -        call    fontmod
  54. -        call    fntmod2
  55. -        call    ibmchar
  56. -        call    botemp1
  57. -        call    botemp2
  58. -        call    chrendi
  59. -        call    chrthin
  60. + ;      call    edgfnt2
  61. + ;      call    fontmod
  62. + ;      call    fntmod2
  63. + ;      call    ibmchar
  64. + ;      call    botemp1
  65. + ;      call    botemp2
  66. + ;      call    chrendi
  67. + ;      call    chrthin
  68.          call    chrhftn
  69.          call    chrital
  70.          call    chrita1
  71.          call    chrita2
  72.          call    chrvshp
  73.          call    fntend1
  74. -        call    fntend2
  75. -        call    fntend3
  76. -        call    fntend4
  77. -        call    fntszp1
  78. + ;      call    fntend2
  79. + ;      call    fntend3
  80. + ;      call    fntend4
  81. + ;      call    fntszp1
  82.          call    fntszp2
  83.          call    fntszp3
  84.          call    fntszp4
  85.          xor     a
  86.          ld      (actpos+1),a
  87.          di
  88. -        ld      a,0c3h
  89. -        ld      hl,intrut
  90. -        ld      (0038h),a
  91. -        ld      (0039h),hl
  92. +        ld      a, 09h
  93. +        ld      i, a
  94. +        im      2
  95.          ei
  96.          ld      ix,(lptadd+1)
  97.  xxx     call    keys
  98.  animval jr      xxx
  99.  chraddx ld      hl,0b480h
  100.  animate call    chrani1
  101.          jr      xxx
  102.  
  103. -intrut  push    af
  104. -        push    bc
  105. -        push    hl
  106. -        ld      a,30h
  107. -        out     (0b4h),a
  108. -        pop     hl
  109. -        pop     bc
  110. -        pop     af
  111. -        ei
  112. -        ret
  113. +hiba1   di
  114. +        im      1
  115. +hiba    ld      sp,0100h        ;0124
  116. +        ld      a,0ffh
  117. +        out     (0b2h),a
  118. +        ld      hl,hiba         ;0124h
  119. +        ld      (0bff8h),hl
  120. +        ld      c,40h
  121. +        exos    0
  122. +        ld      a,01h
  123. +        out     (0b3h), a
  124. +        ld      a,06h
  125. +        jp      0c00dh
  126.  
  127.  keys    halt
  128.          halt
  129. -        ld      c,03h
  130. +        ld      c,0
  131.          call    extjoy          ;ext1
  132.          ld      d,e
  133. -        ld      c,08h
  134. +        ld      c,5
  135.          call    extjoy          ;ext2
  136.          ld      a,e
  137.          and     d
  138.          ld      d,a
  139. @@ -300,17 +311,16 @@
  140.          ret
  141.  
  142.  aniaddr dw      chrani1,chrani2,chrani3,chrani4
  143.  
  144. -extjoy  ld      b,03h           ;fire up down
  145. -        ld      e,0ffh
  146. +extjoy  ld      e,3fh           ;fire up down
  147.  extjoy1 ld      a,c
  148. -        sub     b
  149. +        inc     c
  150.          out     (0b5h),a
  151.          in      a,(0b6h)
  152.          rra
  153.          rl      e
  154. -        djnz    extjoy1
  155. +        jr      nc,extjoy1
  156.          ret
  157.  
  158.  edgefnt ld      hl,(chradde+1)
  159.          ld      de, tmpFont
  160. @@ -347,9 +357,9 @@
  161.          add     ix, de
  162.          ld      a, l
  163.          add     a, a
  164.          jr      nz, .l1
  165. -        ret
  166. + ;      ret
  167.  
  168.  edgfnt2 xor     a
  169.          ld      hl, tmpFont - 256
  170.  .l0:    ld      (hl), a
  171. @@ -384,9 +394,9 @@
  172.          add     ix, de
  173.          ld      a, l
  174.          add     a, a
  175.          jr      nz, .l1
  176. -        ret
  177. + ;      ret
  178.  
  179.  fontmod ld      hl,chrset+2*0480h
  180.          ld      c, 4
  181.          ld      de, 128
  182. @@ -396,9 +406,9 @@
  183.          inc     hl
  184.          djnz    .l2
  185.          dec     c
  186.          jr      nz, .l1
  187. -        ret
  188. + ;      ret
  189.  
  190.  fntmod2 xor     a
  191.          ld      hl, tmpFont - 256
  192.  .l0:    ld      (hl), a
  193. @@ -430,9 +440,9 @@
  194.          djnz    .l2
  195.          rlc     d
  196.          dec     c
  197.          jr      nz, .l1
  198. -        ret
  199. + ;      ret
  200.  
  201.  ibmchar ld      hl,chrset+4*0480h
  202.          ld      de,0080h
  203.          ld      c,04h
  204. @@ -442,9 +452,9 @@
  205.          inc     hl
  206.          djnz    delch2
  207.          dec     c
  208.          jr      nz,delch1
  209. -        ret
  210. + ;      ret
  211.  
  212.  botemp1 ld      hl,chrset+5*0480h
  213.          ld      de,0080h
  214.          add     hl,de
  215. @@ -462,9 +472,9 @@
  216.          inc     hl
  217.          djnz    carry
  218.          dec     c
  219.          jr      nz,delcha
  220. -        ret
  221. + ;      ret
  222.  
  223.  botemp2 ld      hl,chrset+6*0480h
  224.          ld      c,09h
  225.          ld      e,0ffh
  226. @@ -480,9 +490,9 @@
  227.          inc     hl
  228.          djnz    carryb
  229.          dec     c
  230.          jr      nz,delchb
  231. -        ret
  232. + ;      ret
  233.  
  234.  chrendi ld      hl,chrset+7*0480h
  235.          ld      c,09h
  236.          ld      e,0ffh
  237. @@ -498,9 +508,9 @@
  238.          inc     hl
  239.          djnz    delch3
  240.          dec     c
  241.          jr      nz,delchc
  242. -        ret
  243. + ;      ret
  244.  
  245.  chrthin ld      hl,chrset+8*0480h
  246.          ld      c,09h
  247.  delchd1 ld      b,80h
  248. @@ -619,9 +629,9 @@
  249.          add     hl,de
  250.          exx
  251.          dec     c
  252.          jr      nz,fnte11
  253. -        ret
  254. + ;      ret
  255.  
  256.  fntend2 ld      hl,chrset+15*0480h+8*80h
  257.          exx
  258.          ld      c,80h
  259. @@ -653,9 +663,9 @@
  260.          add     hl,de
  261.          exx
  262.          dec     c
  263.          jr      nz,fnte21
  264. -        ret
  265. + ;      ret
  266.  
  267.  fntend3 ld      hl,chrset+16*0480h+8*80h
  268.          exx
  269.          ld      c,80h
  270. @@ -682,9 +692,9 @@
  271.          add     hl,de
  272.          exx
  273.          dec     c
  274.          jr      nz,fnte31
  275. -        ret
  276. + ;      ret
  277.  
  278.  fntend4 ld      hl,chrset+17*0480h+8*80h
  279.          exx
  280.          ld      c,80h
  281. @@ -714,9 +724,9 @@
  282.          add     hl,de
  283.          exx
  284.          dec     c
  285.          jr      nz,fnte41
  286. -        ret
  287. + ;      ret
  288.  
  289.  fntszp1 ld      hl,chrset+18*0480h+1
  290.          ld      de,0007h
  291.          ld      bc,8010h
  292. @@ -857,32 +867,18 @@
  293.  mask2   db      3fh
  294.  
  295.          defs    low -$
  296.  chraddr defs    numchr*4*3
  297. -hiba1   ld      a,0f5h
  298. -        ld      hl,1837h
  299. -        ld      (0038h),a
  300. -        ld      (0039h),hl
  301. -hiba    ld      sp,0100h        ;0124
  302. -        ld      a,0ffh
  303. -        out     (0b2h),a
  304. -        ld      hl,hiba         ;0124h
  305. -        ld      (0bff8h),hl
  306. -        ld      c,40h
  307. -        exos    0
  308. -        ld      a,01h
  309. -        out     (0b3h), a
  310. -        ld      a,06h
  311. -        jp      0c00dh
  312. +
  313.              ;   00  01  02  03  04  05  06  07  08  09  0a  0b  0c  0d  0e  0f
  314.              ;   00  02  04  06  08  0a  0c  0e  10  12  14  16  18  1a  1c  1e
  315.  mask    db      00h,02h,04h,02h,08h,0ah,04h,1eh,20h,22h,24h,22h,28h,2ah,28h,3eh
  316.              ;   20  22  24  26  28  2a  2c  2e  30  32  34  36  38  3a  3c  3e
  317.          db      40h,42h,44h,42h,48h,4ah,44h,5eh,60h,42h,44h,62h,58h,4ah,7ch,7eh
  318.  
  319.  
  320. -wide40  ld      de,0b33h
  321. -        jr      filllpb
  322. +;wide40 ld      de,0b33h
  323. +;       jr      filllpb
  324.  wide44  ld      de,0935h
  325.  filllpb ld      (hl),d
  326.          inc     l
  327.          ld      (hl),e
  328. @@ -903,18 +899,22 @@
  329.          add     a,2ch
  330.          ret
  331.  
  332.  fillcha ld      b,numchr
  333. -fillch1 ld      (ix+0),l
  334. -        ld      (ix+1),h
  335. -        ld      (ix+2),l
  336. -        ld      (ix+3),h
  337. -        ld      (ix+4),l
  338. -        ld      (ix+5),h
  339.          ld      de,0009h
  340. +fillch1 ld      (ix),l
  341. +        inc     ix
  342. +        ld      (ix),h
  343. +        inc     ix
  344. +        ld      (ix),l
  345. +        inc     ix
  346. +        ld      (ix),h
  347. +        inc     ix
  348. +        ld      (ix),l
  349. +        inc     ix
  350. +        ld      (ix),h
  351. +        inc     ix
  352.          add     hl,de
  353. -        ld      de,0006h
  354. -        add     ix,de
  355.          djnz    fillch1
  356.          ret
  357.  
  358.  colors  db      20h,04h,24h,0a4h,34h,0b4h,26h,0a6h,36h,0f6h,0feh,0f7h,0ffh,0ffh
  359. @@ -948,15 +948,28 @@
  360.          ld      a,c                            ;a contains the page
  361.  ;        jp      z,hiba
  362.          ret
  363.  
  364. -memaddr ld      hl,0000h
  365. -        rra
  366. -        rr      h
  367. -        rra
  368. -        rr      h
  369. -        ret
  370. +;memaddr ld      hl,0000h
  371. +;       rra
  372. +;       rr      h
  373. +;       rra
  374. +;       rr      h
  375. +;       ret
  376.  
  377.  video   db      6,"VIDEO:"
  378. +
  379. +        block   0a0ah - $, 0ah
  380. +
  381. +intrut  push    af
  382. + ;      push    bc
  383. + ;      push    hl
  384. +        ld      a,30h
  385. +        out     (0b4h),a
  386. + ;      pop     hl
  387. + ;      pop     bc
  388. +        pop     af
  389. +        ei
  390. +        ret
  391.  vege
  392.  
  393.  fillen  equ $-startpr

Szerk.: a VID rutinon is lehet egyszerűsíteni:
[attachurl=4]
Title: Re: Verseny ötlet
Post by: endi on 2018.May.02. 14:37:03
Én fordított sorrendben próbáltam :)

amúgy ha az elején nem resetelné a karaktereket akkor más karakterkészletekre is rá lehetne nyomni ezeket az effekteket
Title: Re: Verseny ötlet
Post by: szipucsu on 2018.May.02. 19:03:54
amúgy ha az elején nem resetelné a karaktereket akkor más karakterkészletekre is rá lehetne nyomni ezeket az effekteket
Például karakteres képernyőn futó Hamika vagy Pacman megváltoztatná a karakterkészletét, amikor bónusz powerupot vesz fel. Ezt a karakteres átírós effektet egész jól lehetne használni ilyen játékokban! (Már ha egyáltalán említésre méltó ez a "kétszínű" karakteres képernyő.) Bár ott nem kell feltétlen az összes karakterre alkalmazni, és lehetnek teljesen egyedi átmeneti karakterek is.
Vagy szöveges kalandjátékban megváltozhatna a karakterkészlet olykor, pl. ha kevés az energia, valami nagy esemény történik, stb. Laci úgyis rengeteg kalandjátékot készített EP-re, lehetne azokban is ilyet csinálni. Nem tudom, ilyen nem jutott-e még eszébe senkinek, de akár zavaró is lehet, ha pl. a kastélyban másmilyenek a karakterek, mint a tónál.
Title: Re: Verseny ötlet
Post by: geco on 2018.May.02. 21:06:19
Maradtam a régi kicsomagoló rutinnál. és a régi csomagolási paramétereknél, mert a csomagolt fájlok kisebbek voltak 2-5 bájttal a régi csomagolási paraméterekkel, és az 1KB-s verzió 1023 bájt lett, és ha jól láttam az új rutin két bájttal lett kisebb, mint a régi, így több dolgot nem sikerült volna belezsúfolni az 1Kb-s verzióba, amit alaposan átalakítottam javaslataidat is felhasználva :) (most látom, hogy nem az összeset), így 12 helyett 17 karakterkészlet fért bele :)
A karaktermódosító verziót is módosítottam, már nem reseteli a karakterkészletet az elején.
Title: Re: Verseny ötlet
Post by: IstvanV on 2018.May.02. 22:29:42
Kisebb probléma lehet még, hogy eredeti EXOS ROM esetén a program indításakor engedélyezett a megszakítás, ezért lefagyhat DI és LD SP nélkül. Ezt az EXOS 0 hibája okozza (C=10h vagy 20h használatakor), amit Zozosoft javított a 2.32 verzióban, de az emulátor csomagjában a régebbi változatok is tartalmazzák a javítást. Azonban DI utasítással is pontosan 1024 byte a CHRSET1K.COM. :) Bár ezzel a csomagolással még sikerült 1021-re faragni (gyakorlatilag véletlenszerű, hogy melyik lesz néhány byte-tal kisebb):
[attachurl=1]
Title: Re: Verseny ötlet
Post by: geco on 2018.May.03. 08:45:19
Kisebb probléma lehet még, hogy eredeti EXOS ROM esetén a program indításakor engedélyezett a megszakítás, ezért lefagyhat DI és LD SP nélkül. Ezt az EXOS 0 hibája okozza (C=10h vagy 20h használatakor), amit Zozosoft javított a 2.32 verzióban, de az emulátor csomagjában a régebbi változatok is tartalmazzák a javítást. Azonban DI utasítással is pontosan 1024 byte a CHRSET1K.COM. :) Bár ezzel a csomagolással még sikerült 1021-re faragni (gyakorlatilag véletlenszerű, hogy melyik lesz néhány byte-tal kisebb):
Áhá, ezt nem tudtam, azért is vettem ki a DI-t mert alapból tiltott megszakítással indult a program, az 1024 meg pont jó :D , gyanúsan lehetne még pár bájtot nyerni átrendezéssel, és call-ok megszűntetésével, nem tudom lehetne-e egy újabb karakterkészletet nyerni.
Title: Re: Verseny ötlet
Post by: endi on 2018.May.03. 15:30:41
asszem ilyen lapos még nem volt
Title: Re: Verseny ötlet
Post by: geco on 2018.May.03. 15:46:51
asszem ilyen lapos még nem volt
Jól néz ki, nem volt még ilyen, ha jól látom ,csak összenyomod a karaktereket felülről 1 pixelsorral, és alulról 1 pixelsorral.
Title: Re: Verseny ötlet
Post by: IstvanV on 2018.May.03. 15:49:40
Áhá, ezt nem tudtam, azért is vettem ki a DI-t mert alapból tiltott megszakítással indult a program, az 1024 meg pont jó :D , gyanúsan lehetne még pár bájtot nyerni átrendezéssel, és call-ok megszűntetésével, nem tudom lehetne-e egy újabb karakterkészletet nyerni.

Így 1001 byre, de nem biztos, hogy nem rontottam el valamit: :oops:

Code: Diff
  1. @@ -8,18 +8,39 @@
  2.  chraddr equ     0800h
  3.  chrset  equ     4000h
  4.  tmpFont equ     3000h
  5.  
  6. +        macro   filllpb
  7. +        ld      (hl),e
  8. +        inc     l
  9. +        ld      (hl),d
  10. +        inc     l
  11. +        ld      (hl),a
  12. +        inc     l
  13. +        ld      (hl),0c0h
  14. +        inc     l
  15. +        exx
  16. +        push    hl
  17. +        exx
  18. +        pop     de
  19. +        ld      (hl),e
  20. +        inc     l
  21. +        ld      (hl),d
  22. +        ld      de,000bh
  23. +        add     hl,de
  24. +        add     a,2ch
  25. +        endm
  26. +
  27.          org     160h
  28.  
  29.  startpr ld      sp,0100h
  30.          ld      hl,hiba
  31.          ld      (0bff8h),hl
  32. -        xor     a
  33.          ld      de,video
  34. -        exos    1
  35.          xor     a
  36. +        exos    1
  37.          ld      b,4
  38. +        xor     a
  39.          exos    11                         ;clear font
  40.          xor     a
  41.          exos    3
  42.          ld      a,0ch
  43. @@ -97,12 +118,12 @@
  44.          rr      h
  45.          rra
  46.          ld      l,a
  47.          ld      (chradde+1),hl
  48. -        exx
  49. -        ld      bc,0935h
  50. -        ld      hl,0b33h
  51. -        exx
  52. + ;      exx
  53. + ;      ld      bc,0935h
  54. + ;      ld      hl,0b33h
  55. + ;      exx
  56.  lptadd  ld      hl,0000h
  57.          ld      de,0012h
  58.          add     hl,de
  59.          ld      b,09h
  60. @@ -110,14 +131,14 @@
  61.  chradd  ld      hl,0000h
  62.          ld      de,0009h
  63.          exx
  64.  fillpt  xor     a
  65. -        ld      de,0935h
  66. -        call    filllpb
  67. -        ld      de,0935h
  68. -        call    filllpb
  69. -        ld      de,0b33h
  70. -        call    filllpb
  71. +        ld      de,3509h
  72. +        filllpb
  73. +        ld      de,3509h
  74. +        filllpb
  75. +        ld      de,330bh
  76. +        filllpb
  77.          exx
  78.          add     hl,de
  79.          exx
  80.          djnz    fillpt
  81. @@ -156,17 +177,17 @@
  82.          pop     hl
  83.          ld      bc,animchr*0480h
  84.          ldir
  85.  
  86. -edgefnt ld      hl,(chradde+1)
  87. -        ld      de, tmpFont
  88. +edgefnt xor     a
  89. +        ld      de, tmpFont - 256
  90. +.l0:    ld      (de), a
  91. +        inc     e
  92. +        jr      nz, .l0
  93. +        inc     d
  94. +        ld      hl,(chradde+1)
  95.          ld      bc, 128 * 9
  96.          ldir
  97. -        ld      hl, tmpFont - 128
  98. -        ld      de, tmpFont - 127
  99. -        ld      c, 127
  100. -        ld      (hl), b
  101. -        ldir
  102.          ld      hl,chrset+0*0480h
  103.          ld      ix,tmpFont
  104.  .l1:    ld      b, 9
  105.  .l2:    ld      c, (ix)
  106. @@ -193,15 +214,15 @@
  107.          ld      a, l
  108.          add     a, a
  109.          jr      nz, .l1
  110.  
  111. -edgfnt2 xor     a
  112. -        ld      hl, tmpFont - 256
  113. -.l0:    ld      (hl), a
  114. -        inc     l
  115. +edgfnt2 ; xor     a
  116. +        ld      de, tmpFont - 256
  117. +.l0:    ld      (de), a
  118. +        inc     e
  119.          jr      nz, .l0
  120. +        inc     d
  121.          ld      hl,(chradde+1)
  122. -        ld      de, tmpFont
  123.          ld      bc, 128 * 9
  124.          ldir
  125.          ld      hl,chrset+1*0480h
  126.          ld      ix, tmpFont - 128
  127. @@ -229,15 +250,15 @@
  128.          ld      a, l
  129.          add     a, a
  130.          jr      nz, .l1
  131.  
  132. -fntmod2 xor     a
  133. -        ld      hl, tmpFont - 256
  134. -.l0:    ld      (hl), a
  135. -        inc     l
  136. +fntmod2 ; xor     a
  137. +        ld      de, tmpFont - 256
  138. +.l0:    ld      (de), a
  139. +        inc     e
  140.          jr      nz, .l0
  141. +        inc     d
  142.          ld      hl,(chradde+1)
  143. -        ld      de, tmpFont
  144.          ld      bc, 128 * 9
  145.          ldir
  146.          ld      hl,chrset+2*0480h
  147.          ld      ix, tmpFont
  148. @@ -893,45 +914,23 @@
  149.  mask    db      00h,02h,04h,02h,08h,0ah,04h,1eh,20h,22h,24h,22h,28h,2ah,28h,3eh
  150.              ;   20  22  24  26  28  2a  2c  2e  30  32  34  36  38  3a  3c  3e
  151.          db      40h,42h,44h,42h,48h,4ah,44h,5eh,60h,42h,44h,62h,58h,4ah,7ch,7eh
  152.  
  153. -filllpb ld      (hl),d
  154. -        inc     l
  155. -        ld      (hl),e
  156. -        inc     l
  157. -        ld      (hl),a
  158. -        inc     l
  159. -        ld      (hl),0c0h
  160. -        inc     l
  161. -        exx
  162. -        push    hl
  163. -        exx
  164. -        pop     de
  165. -        ld      (hl),e
  166. -        inc     l
  167. -        ld      (hl),d
  168. -        ld      de,000bh
  169. -        add     hl,de
  170. -        add     a,2ch
  171. -        ret
  172. -
  173.  vid     ld      hl,vege
  174. -        ld      (hl),0
  175. -ker     exos    24
  176. +        xor     a
  177. +ker     ld      (hl),a
  178. +        inc     hl
  179. +        exos    24
  180.          jp      nz,hiba
  181. -namivan ld      a,c
  182. +        ld      a,c
  183.          cp      0fch
  184. -        jr      nc,nemker
  185. -        inc     hl
  186. -        ld      (hl),c
  187. -        jr      ker
  188. -nemker  push    bc
  189. -vissza  ld      c,(hl)
  190. +        jr      c,ker
  191. +        push    af
  192. +vissza  dec     hl
  193. +        ld      c,(hl)
  194.          exos    25
  195. -        dec     hl
  196.          jr      z,vissza
  197. -        pop     bc
  198. -        ld      a,c                            ;a contains the page
  199. +        pop     af                             ;a contains the page
  200.          ret
  201.  
  202.  colors  db      20h,04h,24h,0a4h,34h,0b4h,26h,0a6h,36h,0f6h,0feh,0f7h,0ffh,0ffh

A VID egyszerűsítése, az EDGEFNT és hasonló rutinok átalakítása és a FILLLPB makró változata csökkentették a méretet, illetve egy helyen töröltem a BC' és HL' beállítását olyan értékekre, amikre később nincs hivatkozás. Néhány kisebb módosítás még a tömöríthetőséget próbálja javítani, de ezeknek nincs különösebb jelentőségük.
Title: Re: Verseny ötlet
Post by: geco on 2018.May.03. 16:01:32
Majd meglesem, lehet csak holnap, és a normál verzióba akkor beteszem az új karakterkészletet is, de ha rövidre sikerül átírnom, akkor lehet megpróbálom az 1k-sba is.
Title: Re: Verseny ötlet
Post by: IstvanV on 2018.May.03. 19:55:08
992 byte (szerk.: ezzel (https://enterpriseforever.com/enterprise-devcompo/verseny-otlet/msg70227/#msg70227) 989) a memadd1 remélhetőleg helyesen működő optimalizálásával, a program elejét a HIBA rutinhoz hasonlóbbra módosítva, a HIBA áthelyezésével, és még egy kisebb változtatással:

Code: Diff
  1. @@ -32,8 +32,10 @@
  2.  
  3.          org     160h
  4.  
  5.  startpr ld      sp,0100h
  6. +        ld      a,0ffh
  7. +        out     (0b2h),a
  8.          ld      hl,hiba
  9.          ld      (0bff8h),hl
  10.          ld      de,video
  11.          xor     a
  12. @@ -49,16 +51,13 @@
  13.          out     (0b3h),a
  14.          call    vid
  15.          out     (0b1h),a
  16.  
  17. -memadd1 ld      hl,0000h
  18. +memadd1 and     03h
  19.          rra
  20. -        rr      h
  21. +        ld      h, a
  22.          rra
  23. -        rr      h
  24. -        ld      l,h
  25. -        ld      h,00h
  26. -        add     hl,hl
  27. +        ld      l, a
  28.          ld      (chradd+1),hl
  29.          ld      ix,chraddr
  30.  ;        call    fillcha
  31.          ld      de,0009h
  32. @@ -123,11 +122,12 @@
  33.   ;      ld      bc,0935h
  34.   ;      ld      hl,0b33h
  35.   ;      exx
  36.  lptadd  ld      hl,0000h
  37. -        ld      de,0012h
  38. +        ld      de,0009h
  39.          add     hl,de
  40. -        ld      b,09h
  41. +        add     hl,de
  42. +        ld      b,e
  43.          exx
  44.  chradd  ld      hl,0000h
  45.          ld      de,0009h
  46.          exx
  47. @@ -722,9 +722,24 @@
  48.          ld      h,a
  49.          ld      de,(chradde+1)
  50.          ld      bc,0480h
  51.          ldir
  52. -        jp      hiba1
  53. +
  54. +hiba1   ;ld      a,0f5h
  55. +        ;ld      hl,1837h
  56. +        ;ld      (0038h),a
  57. +        ;ld      (0039h),hl
  58. +hiba    ld      sp,0100h        ;0124
  59. +        ld      a,0ffh
  60. +        out     (0b2h),a
  61. +        ld      hl,hiba         ;0124h
  62. +        ld      (0bff8h),hl
  63. +        ld      c,40h
  64. +        exos    0
  65. +        ld      a,01h
  66. +        out     (0b3h), a
  67. +        ld      a,06h
  68. +        jp      0c00dh
  69.  
  70.  down
  71.  up      
  72.  actpos  ld      a,00h
  73. @@ -893,23 +908,9 @@
  74.  ;        ret
  75.  ;
  76.  ;mask2   db      3fh
  77.          defs    low -$
  78. -hiba1   ;ld      a,0f5h
  79. -        ;ld      hl,1837h
  80. -        ;ld      (0038h),a
  81. -        ;ld      (0039h),hl
  82. -hiba    ld      sp,0100h        ;0124
  83. -        ld      a,0ffh
  84. -        out     (0b2h),a
  85. -        ld      hl,hiba         ;0124h
  86. -        ld      (0bff8h),hl
  87. -        ld      c,40h
  88. -        exos    0
  89. -        ld      a,01h
  90. -        out     (0b3h), a
  91. -        ld      a,06h
  92. -        jp      0c00dh
  93. +
  94.              ;   00  01  02  03  04  05  06  07  08  09  0a  0b  0c  0d  0e  0f
  95.              ;   00  02  04  06  08  0a  0c  0e  10  12  14  16  18  1a  1c  1e
  96.  mask    db      00h,02h,04h,02h,08h,0ah,04h,1eh,20h,22h,24h,22h,28h,2ah,28h,3eh
  97.              ;   20  22  24  26  28  2a  2c  2e  30  32  34  36  38  3a  3c  3e
Title: Re: Verseny ötlet
Post by: geco on 2018.May.04. 08:43:39
992 byte (szerk.: ezzel (https://enterpriseforever.com/enterprise-devcompo/verseny-otlet/msg70227/#msg70227) 989) a memadd1 remélhetőleg helyesen működő optimalizálásával, a program elejét a HIBA rutinhoz hasonlóbbra módosítva, a HIBA áthelyezésével, és még egy kisebb változtatással:
Coool :) A végén az összes belefér :D , szép ez a 32-35 byte rövidülés.
Title: Re: Verseny ötlet
Post by: szipucsu on 2018.May.04. 14:18:56
A végén még nagyobb lesz a tárolón a hely attól, hogy felvesszük rá ezt a programot!

Nem értek hozzá, de pl. a HIBA rutin neve lehetne csak H vagy HI, azzal a pár betűvel is lehet spórolni 1-2 bájtot. (De biztos nem úgy tárolja, szóval mindegy lehet a hossza.)
Title: Re: Verseny ötlet
Post by: geco on 2018.May.04. 14:30:08
Nem értek hozzá, de pl. a HIBA rutin neve lehetne csak H vagy HI, azzal a pár betűvel is lehet spórolni 1-2 bájtot. (De biztos nem úgy tárolja, szóval mindegy lehet a hossza.)
A címkék nem foglalnak helyet, fordítás után egy hexa szám lesz az értéke, és a címkére mutató utasítások arra a hexa címre ugranak, onnan olvasnak, vagy oda írnak.
Title: Re: Verseny ötlet
Post by: szipucsu on 2018.May.04. 21:54:25
A címkék nem foglalnak helyet, fordítás után egy hexa szám lesz az értéke, és a címkére mutató utasítások arra a hexa címre ugranak, onnan olvasnak, vagy oda írnak.
Akkor viszont lehetne olyan címkeneveket adni meg, melyek jól tömöríthetők, pl. AAA1, AAA2. :D Ha annyira a méretcsökkenés a fontos. De befejezem a belekontárkodást inkább.
Title: Re: Verseny ötlet
Post by: IstvanV on 2018.May.04. 22:20:00
Akkor viszont lehetne olyan címkeneveket adni meg, melyek jól tömöríthetők, pl. AAA1, AAA2. :D Ha annyira a méretcsökkenés a fontos. De befejezem a belekontárkodást inkább.

A neveknek, megjegyzéseknek, szóközöknek, új soroknak, stb. csak interpreteres nyelveknél (pl. BASIC) van jelentőségük a futás idején. Gépi kódra fordított (assembly, C, PASCAL, stb.) programnál ez az információ elveszik a fordítás során, vagy legfeljebb debug célra marad meg. Tehát a .com file nem lenne kisebb, csak a forráskódot lehetne jobban tömöríteni. :)
Title: Re: Verseny ötlet
Post by: geco on 2018.May.04. 22:44:13
Minden módosítási ötlet beépítve, Endi legújabb karakterkészlete is bekerült mind a 3 verzióba, az 1K-sba még befért plusz egy dőlt karakterkészlet, két bájtot kellett még lefaragni a csomagolt fájl méretéből :)
Title: Re: Verseny ötlet
Post by: IstvanV on 2018.May.05. 11:47:34
Az eddigi kicsomagoló rutinok összegyűjtve:

-m6:bg0l,g,,23456789,23456789
chrset1k: 1025 byte, chrsetm6: 1453 byte, chrsmod: 1538 byte
[attachurl=1]

-m6:bg0l,g,,3456789a,3456789a
chrset1k: 1024 byte, chrsetm6: 1449 byte, chrsmod: 1536 byte
[attachurl=2]

-m6:b90l,0011223344556677,23,23456789,23456789
chrset1k: 1026 byte, chrsetm6: 1461 byte, chrsmod: 1538 byte
[attachurl=3]

-m6:b90l,0011223344556677,34,3456789a,3456789a
chrset1k: 1019 byte :mrgreen:, chrsetm6: 1450 byte, chrsmod: 1530 byte
[attachurl=4]
Title: Re: Verseny ötlet
Post by: geco on 2018.May.05. 13:32:32
Köszi szépen, én csak az első kettővel próbálkoztam, egyébként érdekes, hogy hol az egyik volt jobb pár bájttal, hol a másik az alaktgatás során :)
Nem semmi, hogy még az utsóval 5 byte-tal kisebb lett.
Title: Re: Verseny ötlet
Post by: IstvanV on 2018.May.06. 17:35:05
Egy kisebb hibát találtam: :oops: a CHRSMOD.COM elején nincs DI vagy LD SP, ezért eredeti "gyári" EXOS ROM használata esetén (például valódi gépen) lefagyhat. Bár magnóról és cartridge nélkül úgy látom, működik azzal is.
Title: Re: Verseny ötlet
Post by: geco on 2018.May.07. 08:31:20
Egy kisebb hibát találtam: :oops: a CHRSMOD.COM elején nincs DI vagy LD SP, ezért eredeti "gyári" EXOS ROM használata esetén (például valódi gépen) lefagyhat. Bár magnóról és cartridge nélkül úgy látom, működik azzal is.
Hm, azt hittem csak az 1K-sból vettem ki, de lehet később az 1K-s loaderét használtam, javítom majd, köfi.
Title: Re: Verseny ötlet
Post by: geco on 2018.May.07. 22:55:39
Javítva a CHRSMOD
Title: Re: Verseny ötlet
Post by: endi on 2018.May.09. 00:02:53
talán ez se rossz
Title: Re: Verseny ötlet
Post by: geco on 2018.May.09. 08:40:03
érdekes :)
Title: Re: Verseny ötlet
Post by: endi on 2018.May.09. 11:38:12
lehetne grafikus módban is ilyen trükköket. kombinálva a karakter módosítással...
ez sima alap karakteres:
Title: Re: Verseny ötlet
Post by: endi on 2018.May.09. 14:23:53
na ez tök jó
Title: Re: Verseny ötlet
Post by: szipucsu on 2018.May.09. 15:30:47
grafikus módban is ilyen trükköket
Tényleg, annak nincs valami módja, hogy gracha üzemmódhoz könnyen lehessen olvasható karaktereket előállítani a meglévő karakterkészletből? Lehetne egyszínűt is, és színesebbet is. Az utóbbi biztos bonyolultabb, több helyet foglalhat a programban a rutin hozzá.
Az első, amit betettél, talán pont ilyen?
Eléggé előnyös lenne akár egyszerűbb basic programokban is gracha képernyőn jeleníteni meg a feliratokat. Ha ez könnyen megvalósítható lenne, az egész jó.
Title: Re: Verseny ötlet
Post by: endi on 2018.May.09. 15:54:32
Tényleg, annak nincs valami módja, hogy gracha üzemmódhoz könnyen lehessen olvasható karaktereket előállítani a meglévő karakterkészletből? Lehetne egyszínűt is, és színesebbet is. Az utóbbi biztos bonyolultabb, több helyet foglalhat a programban a rutin hozzá.

lehet kóddal is. úgy kell a 8 pixelt 4 pixellé összevonni, hogy átlagolva a biteket egy 4 színű pixelbe. bár kézzel rajzolt ez esetben biztos sokkal jobb lesz
Title: Re: Verseny ötlet
Post by: geco on 2018.May.09. 19:27:40
legfrissebb Endi chrset beéptve, és a CHRSMOD-ban egy hiba javtva.
Érdekes, mert ebben a verzióban már az -m6:bg0l,g,,23456789,23456789 verzió volt  jobb :)
Title: Re: Verseny ötlet
Post by: IstvanV on 2018.May.09. 19:53:31
Érdekes, mert ebben a verzióban már az -m6:bg0l,g,,23456789,23456789 verzió volt  jobb :)

Ha jól látom, a loader4.s (-m6:b90l,0011223344556677,34,3456789a,3456789a) kisebb lenne az 1K-s és a mod változatnál, bár nincs különösebb jelentősége.
Title: Re: Verseny ötlet
Post by: geco on 2018.May.10. 08:43:39
Ha jól látom, a loader4.s (-m6:b90l,0011223344556677,34,3456789a,3456789a) kisebb lenne az 1K-s és a mod változatnál, bár nincs különösebb jelentősége.
A batch file-omban csak az 1-es, és a 2-es verzió kerül fordításra még :oops: ,de a loadereket lementettem, és használatba is kerülnek majd :)
Title: Re: Verseny ötlet
Post by: endi on 2018.May.10. 10:04:08
legfrissebb Endi chrset beéptve, és a CHRSMOD-ban egy hiba javtva.
Érdekes, mert ebben a verzióban már az -m6:bg0l,g,,23456789,23456789 verzió volt  jobb :)

kicsit bugos mert az újak kiválasztásával másikak aktiválódnak
Title: Re: Verseny ötlet
Post by: geco on 2018.May.10. 13:03:57
kicsit bugos mert az újak kiválasztásával másikak aktiválódnak
megnézem.
Title: Re: Verseny ötlet
Post by: geco on 2018.May.10. 21:44:47
Javítva, rossz helyre tettem be a táblázatba a két utsó karakterkészlett. :ds_icon_cheesygrin: