Welcome, Guest. Please login or register.


Author Topic: [Konverzió] Wolf2004 (Read 15250 times)

Offline geco

  • EP addict
  • *
  • Posts: 7219
  • Country: hu
    • Támogató Támogató
[Konverzió] Wolf2004
« on: 2016.December.14. 22:32:33 »
ZX Spectrum Wolf2004 konverziója, a program  EXOS kompatibilis, digit és a Dave hangpkat is ugyanazon a frequencián játsza le turbós gépen is,sajnos zene nince 128Kb RAM-mal rendelkező gépen játék közben, de bővített gépen már van. 128Kb-s gépen az intrót, és a "győzelmi indulót" két részletben tölti be a program, ezért a lejátszás megszakad floppys gépen rövidebb időre, magnós gépen csak egy rövid reklám erejéig :D
F1 -gyel lehet átugrani az Intrót magnós gépen.
Visszatérés digi zenét játszó részeknél a SPACE-szel lehet, máshol az ESC-kel is.

Játék irányítása:
mozgás: Int/Ext1/2/egér
S: játékállás mentése (0-9 file kiválasztása, enter befejezés)
L: játékállás töltése (0-9 file kiválasztása, enter befejezés)
H: fejmozgás be/ki
V: képernyő mérete kicsi/nagy
M: zene be/ki
R: ray precision
F:  fps
C: eltelt idő
F2: spectrum kép
F3: 4 színű kép
F4: egér mód: tűz: bal gomb, fordulás
F5: egér mód: előre: bal gomb, hátra: középső gomb, tűz: jobb gomb, fordulás
F6: egér mód: tűz: bal gomb, fordulás, előre/hátra
F7: csalás be
F8: csalás ki

Képek:
« Last Edit: 2016.December.18. 17:55:05 by geco »

Offline Zozosoft

  • Global Moderator
  • EP addict
  • *
  • Posts: 14776
  • Country: hu
    • http://enterprise.iko.hu/
Re: [Konverzió] Wolf2004
« Reply #1 on: 2016.December.15. 09:24:45 »
:smt041 :smt038 :smt041 :smt038
Jól nézem, hogy a képek Iview-esekre lettek tunningolva?

Az elején a Select your computer az mit befolyásol?

Offline geco

  • EP addict
  • *
  • Posts: 7219
  • Country: hu
    • Támogató Támogató
Re: [Konverzió] Wolf2004
« Reply #2 on: 2016.December.15. 09:59:47 »
:smt041 :smt038 :smt041 :smt038
Jól nézem, hogy a képek Iview-esekre lettek tunningolva?

Az elején a Select your computer az mit befolyásol?
Igen, az elején még igyekeztem megtalálni a megfelelő képeket a nyeten, aztán a szintek előtti képeknél már bőven feladtam, az eredetiben mindenféle kép volt, tájképtől a történelmi képeken át. :)
A beállításokat, pl poor-nál nincs digi zene, és kicsi a játék képe, nem fontos, mert a menüben átállítható minden :D

Offline endi

  • EP addict
  • *
  • Posts: 7298
  • Country: hu
  • grafikus, játékfejlesztõ, programozás, scifi, tudományok, vallás
    • Honlapom
Re: [Konverzió] Wolf2004
« Reply #3 on: 2016.December.15. 10:04:21 »
komoly cucc ez a 3d specy-n, bár az jó lett volna ha valahogy ep-síteni lehet a játék közbeni grafikát is. bár nem tudom hogyan.
mondjuk lores 2-ben 2x ekkora lehetett volna, na persze már most is pixeles és összefolyik eléggé...
Vigyázat! Szektás vagyok! :)

Offline endi

  • EP addict
  • *
  • Posts: 7298
  • Country: hu
  • grafikus, játékfejlesztõ, programozás, scifi, tudományok, vallás
    • Honlapom
Re: [Konverzió] Wolf2004
« Reply #4 on: 2016.December.15. 16:12:47 »
amúgy esetleg úgy lehetne ep-síteni és kevésbé zizegőssé tenni a grafot, hogy a 2 színű grafot átkonvertáljuk 4 vagy 8 színűvé, szürkeárnyalatosra, hogy minél kevésbé legyen ditherelt. ezáltal nem zizegne annyira a távolban.
persze 2x annyi pixelt kell renderelni, mivel ügye ezek a módok 2x annyi memória...

persze lehet hogy maga a render olyan speckó hogy nehéz lenne ezt megvalósítani.
Vigyázat! Szektás vagyok! :)

Offline geco

  • EP addict
  • *
  • Posts: 7219
  • Country: hu
    • Támogató Támogató
Re: [Konverzió] Wolf2004
« Reply #5 on: 2016.December.15. 16:27:52 »
Ilyesmin gondolkoztam én is, négy szín mód, de amikor rájöttem, hogy a zenét se tudom 128K-s gépen lejátszani, meg se néztem mennyi lenne a többlet.

Offline IstvanV

  • EP addict
  • *
  • Posts: 4822
Re: [Konverzió] Wolf2004
« Reply #6 on: 2016.December.15. 16:31:16 »
Nem feltétlenül kellene nagy felbontású mód, ha jól látom, valójában csak 4x2 méretű "pixeleket" használ a program, és ezen belül a nagyobb felbontást csak ditherelésre. Tehát lehetne akár 256 színű PIXEL mód is 2 magasságú pixelekkel és dither nélkül, ami az eredetivel azonos memória igényű. Vagy 4 színű LPIXEL ditherelve.

Szerk.: ha 16 árnyalat elég, akkor lehetne még 4 színű karakteres mód is 2 pixel magas "karakterekkel". Így a karakter kódjában 4-4 bit a két "logikai pixel" színe.
« Last Edit: 2016.December.15. 16:45:56 by IstvanV »

Offline geco

  • EP addict
  • *
  • Posts: 7219
  • Country: hu
    • Támogató Támogató
Re: [Konverzió] Wolf2004
« Reply #7 on: 2016.December.15. 17:55:42 »
Nem feltétlenül kellene nagy felbontású mód, ha jól látom, valójában csak 4x2 méretű "pixeleket" használ a program, és ezen belül a nagyobb felbontást csak ditherelésre. Tehát lehetne akár 256 színű PIXEL mód is 2 magasságú pixelekkel és dither nélkül, ami az eredetivel azonos memória igényű. Vagy 4 színű LPIXEL ditherelve.

Szerk.: ha 16 árnyalat elég, akkor lehetne még 4 színű karakteres mód is 2 pixel magas "karakterekkel". Így a karakter kódjában 4-4 bit a két "logikai pixel" színe.
Hm, és tényleg 2 pixelsoronként megy a váltás, nekem úgy tűnt, hogy fordulás közben ez soronként megy, én a 4 szín ugyanilyen felbontásban gondolkoztam, lehet megnézem majd jutok-e valamire más módokkal, nem néztem meg a grafikát tartalmazó fájlokat.
16 árnyalatot hogy lehetne elérni 4 színű karakteres módban, egy sorban nem csak 8 lehet?
Vagy ha van kedved szórakozni vele, odaadom a forrást, tuti szebb lenne a végeredmény is, és nem mellesleg sokkal gyorsabban :)
« Last Edit: 2016.December.15. 18:02:25 by geco »

Offline IstvanV

  • EP addict
  • *
  • Posts: 4822
Re: [Konverzió] Wolf2004
« Reply #8 on: 2016.December.15. 18:24:49 »
16 árnyalatot hogy lehetne elérni 4 színű karakteres módban, egy sorban nem csak 8 lehet?

Ditherelve, bár egyszerű megoldással csak 13 szín lehetséges, ennél többhöz a karakterkészletet váltogatni kellene (ami még mindig kevesebb memória a Spectrum képernyőnél). De a 13 is több az eredetinél, 4x2 1 bites pixel fix mintákat használva 9 árnyalatot tesz lehetővé.

[ Guests cannot view attachments ]

Offline endi

  • EP addict
  • *
  • Posts: 7298
  • Country: hu
  • grafikus, játékfejlesztõ, programozás, scifi, tudományok, vallás
    • Honlapom
Re: [Konverzió] Wolf2004
« Reply #9 on: 2016.December.15. 18:29:44 »
Ditherelve, bár egyszerű megoldással csak 13 szín lehetséges, ennél többhöz a karakterkészletet váltogatni kellene (ami még mindig kevesebb memória a Spectrum képernyőnél). De a 13 is több az eredetinél, 4x2 1 bites pixel fix mintákat használva 9 árnyalatot tesz lehetővé.

(Attachment Link)

gracha módban 8 szín van, igaz csak c16hires felbontásban, szóval ott több árnyalat lehetne
Vigyázat! Szektás vagyok! :)

Offline Povi

  • EP addict
  • *
  • Posts: 2307
  • Country: hu
    • http://povi.fw.hu
Re: [Konverzió] Wolf2004
« Reply #10 on: 2016.December.15. 21:08:26 »
Geco mindig meg lep minket valami monumentálissal :-)

Szép lett!

Bár mondjuk nekem nem jönnek be az attributum módú fekete-fehér képek. Lehet, hogy sima négy szín módban, ditherrel, fix palettával minden sorban, szebbek lettek volna. (persze nem biztos).

Meg az elején a gép választó menüben is "zajosak" a képek. Persze ez csak az én egyéni ízlésem, meg tudom, hogy marha nagy munka lenne szépet rajzolni, de szerintem valami szebb pixel-art jellegű kép jobban illene egy 8-bites géphez (ez most egyáltalán nem fikázó kritika akart lenni, nehogy úgy vedd! :-) )

*** Speicherplatz zu klein

Offline IstvanV

  • EP addict
  • *
  • Posts: 4822
Re: [Konverzió] Wolf2004
« Reply #11 on: 2016.December.16. 12:53:57 »
Meg az elején a gép választó menüben is "zajosak" a képek.

16 színű módra (-mode 2) konvertálva ez kevésbé lenne probléma, de akkor természetesen csökkenne a felbontás. A jellegzetesen csíkos és zajos "konvertált kép" effektus elsősorban a 4 színű és attribútum módokban jelentkezik soronként változó palettával, de ezeknek a használata tűnik a legnépszerűbbnek is. Esetleg ha az eredeti kép fekete-fehér, akkor érdemes lehet 4 színű móddal próbálkozni fix palettával (pl. 0, 56, 199, 255), de jól működhet az attribútum mód is optimalizált de soronként nem változó palettával.
« Last Edit: 2016.December.16. 13:08:07 by IstvanV »

Offline geco

  • EP addict
  • *
  • Posts: 7219
  • Country: hu
    • Támogató Támogató
Re: [Konverzió] Wolf2004
« Reply #12 on: 2016.December.16. 13:11:20 »
16 színű módra (-mode 2) konvertálva ez kevésbé lenne probléma, de akkor természetesen csökkenne a felbontás. A jellegzetesen csíkos és zajos "konvertált kép" effektus elsősorban a 4 színű és attribútum módokban jelentkezik soronként változó palettával, de ezeknek a használata tűnik a legnépszerűbbnek is. Esetleg ha az eredeti kép fekete-fehér, akkor érdemes lehet 4 színű móddal próbálkozni fix palettával (pl. 0, 56, 199, 255), de jól működhet az attribútum mód is optimalizált de soronként nem változó palettával.
Az attributum módot próbáltam, sztem soronként változó, és nem változó palettával is, a 4 szín mód adott jobb eredményt, itt az eredeti verzió két képet villogtatott egymáson, ezért meg tudtak oldani egymás melletti vékonyabb vonalakat is több színben. A 16 szín mód lett a legjobb az első pálya előtti képen.

Offline endi

  • EP addict
  • *
  • Posts: 7298
  • Country: hu
  • grafikus, játékfejlesztõ, programozás, scifi, tudományok, vallás
    • Honlapom
Re: [Konverzió] Wolf2004
« Reply #13 on: 2016.December.16. 13:33:55 »
mondjuk régebben megállapítottuk hogy az attr mód a legtöbb képre sokkal jobb eredményt ad, soronkénti paletta esetén
Vigyázat! Szektás vagyok! :)

Offline IstvanV

  • EP addict
  • *
  • Posts: 4822
Re: [Konverzió] Wolf2004
« Reply #14 on: 2016.December.16. 19:41:06 »
Nagyon kezdetleges 4, illetve pontosabban csak 3 színű mód:
[ Guests cannot view attachments ]