Enterprise Forever

:HUN => Enterprise DevCompo => Enterprise DevCompo #2 => Topic started by: geco on 2017.May.01. 16:21:46

Title: [Konverzió] Alien 8
Post by: geco on 2017.May.01. 16:21:46
A CPC-s Alien 8 (https://enterpriseforever.com/letoltesek-downloads/cpc-jatekok-ep-konverzioi-games-converted-from-cpc/?action=dlattach;attach=18028) konverziója, EXOS kompatibilis, fut EP64-en is, de lassabban, mint CPC-n, és a soft reset nem működik. Felismeri a turbós gépeket, a zene időzítése, és a hangmagasság ennek megfelelően történik, igaz ez utóbbi pontossága 2 MHz, tehát 6MHz, 8MHz, és 10MHz-n pontos, 7,12MHz-en a 6 MHz-es gépnek megfelelően állítja be a hangmagasságot.
A program kb 1,5-1,7x gyorsabb, mint az eredeti CPC verzió, és 4 színt használ a játéktéren a 3 helyett. 3 paletta választható játék közben: Fekete/fehér, Lacika palettája, és az amit én kreáltam. :)
A játék sebessége állítható (igaz bizonyos esetekben lassulás tapasztalható) az extrém sebesség elkerülésének érdekében, ha 1 frame-en belül rajzolná ki a pályát a játék, alap beállítás a 3 frame-es várakozás, ha hamarabb fejeződne be a rajzolás.

Vezérlés:
Int/Ext joystick/ q a o p space (enter a tárgy felvétele directional control esetén, egyéb esetben a le irány
F1: B/W paletta
F2: én kreálmányom
F3: Lacika palettája
F4: 1 frame-re várakozás
F5: 2 frame-re várakozás
F6: 3 frame-re várakozás (default)
F7: 4 frame-re várakozás
F8: 5 frame-re várakozás

Cheat: bármely funkció billentyű lenyomva töltés közben ( ennek ellenőrzése a kép töltése előtt történik )

Töltés:
[attach=1]

Játék:
[attach=2]
Title: Re: [Konverzió] Alien 8
Post by: nyuzga on 2017.May.01. 18:20:41
Nagyon fasza! Végig fogom játszani. :)
Title: Re: [Konverzió] Alien 8
Post by: szipucsu on 2017.May.01. 19:44:36
Jónak tűnik!

Bár ez nem fog menni, mert az előző 7-tel nem játszottam.

Mit kell pontosan csinálni a játékban? Ep128.hu (http://www.ep128.hu/Games/Alien8.htm):
A dehibernációt a következőképpen indíthatjuk el: 24 hibernátort helyeztek el a hajón. Mindegyikhez tartozik egy-egy csatlakozó. A csatlakozásokhoz meg kell keresni az adott dehibernálóhoz megfelelő melegítő egységet. Ezekből négy féle található az űrhajóban össze-vissza. A csatlakozásnál villog az oda csatlakoztatható melegítő képe is. A hajó termeiben 34 darab melegítő egységet helyeztek el, ennek elegendőnek kell lennie.

Szóval, mind a 24 hibárnátort aktiválni kell?
Láttam egy végigjátszást, ami kb. 2 perces volt, nem is értem, hogyan csinálták.
Title: Re: [Konverzió] Alien 8
Post by: Lacika on 2017.May.01. 20:10:01
Szóval, mind a 24 hibárnátort aktiválni kell?

Igen, olyan csatlakozót kell rárakni, amilyen villog rajta. Ha másmilyet raksz rá, semmi nem történik.
Title: Re: [Konverzió] Alien 8
Post by: endi on 2017.May.01. 20:37:48
nekem ez mindig is játszhatatlan volt a lassúsága, belassulásai miatt
Title: Re: [Konverzió] Alien 8
Post by: nyuzga on 2017.May.01. 21:33:17
Szóval, mind a 24 hibárnátort aktiválni kell?


https://www.youtube.com/watch?v=0pb5gkKrUcU
Title: Re: [Konverzió] Alien 8
Post by: endi on 2017.May.02. 13:35:30
amúgy ha jól látom a 0-ás szín mindig lyukasztás a pálya elemeken és a karakteren is, szóval nincs használva "színként". tehát lehetne a 0-ás színű talajt raszter színezni!
Title: Re: [Konverzió] Alien 8
Post by: geco on 2017.May.02. 13:52:11
amúgy ha jól látom a 0-ás szín mindig lyukasztás a pálya elemeken és a karakteren is, szóval nincs használva "színként". tehát lehetne a 0-ás színű talajt raszter színezni!
Szerintem az itt nem mutatna jól, csak sötét színeket használhatnánk a teljes talaj raszterre, abból meg nincs sok.
Title: Re: [Konverzió] Alien 8
Post by: endi on 2017.May.02. 16:41:45
Szerintem az itt nem mutatna jól, csak sötét színeket használhatnánk a teljes talaj raszterre, abból meg nincs sok.

hát ja.
esetleg amikor világos palettás a pálya, ott lehetne.
de ja, nem nézne ki túl jól
Title: Re: [Konverzió] Alien 8
Post by: nyuzga on 2017.June.04. 19:44:58
A végén lefagy. Emu 2 0 9.
Title: Re: [Konverzió] Alien 8
Post by: nyuzga on 2017.June.04. 19:52:24
Csak le kell tenni az utolsó darabot és vége.
Title: Re: [Konverzió] Alien 8
Post by: endi on 2017.June.04. 19:58:49
haha jó a végén az olajfürdő :)
kár hogy lefagy :)
Title: Re: [Konverzió] Alien 8
Post by: nyuzga on 2017.June.04. 23:37:30
Már vagy 3-szor végigjátszottam, de most nem. Megkerestem hol tárolja a felélesztő szobák számát és beírtam, hogy csak egyet keljen teljesíteni, de azért ez is 1 óra munka volt. :)

Biztos vagyok benne, hogy nem ezért van a hiba a végén.

Elvileg a modern játékoknál is elég azt a bájtot, floatot, doublét megtalálni hogy megnyerjük a játékot, de ezt úgy elkódolják hogy egyszerűbb végigjátszani a játékot, mint megkeresni az adott adreszt. :)
Title: Re: [Konverzió] Alien 8
Post by: endi on 2017.June.04. 23:42:17
Már vagy 3-szor végigjátszottam, de most nem. Megkerestem hol tárolja a felélesztő szobák számát és beírtam, hogy csak egyet keljen teljesíteni, de azért ez is 1 óra munka volt. :)

a lands of havocban légyszi keresd meg a teljesítés %-ot, majd halj meg, kíváncsi vagyok mit ír ki a végén.
Title: Re: [Konverzió] Alien 8
Post by: nyuzga on 2017.June.04. 23:49:43
a lands of havocban légyszi keresd meg a teljesítés %-ot, majd halj meg, kíváncsi vagyok mit ír ki a végén.

Megprobálom.

Bár hiába akarunk 100%-osak lenni ez sosem fog sikerülni. Egy mindig változó univerzumban nincs tökéletesség. :)
Title: Re: [Konverzió] Alien 8
Post by: geco on 2017.June.05. 11:41:42
A végén lefagy. Emu 2 0 9.
Ha az olajbaesés után van a fagyi, az eredeti fícsör, egy önmagára ugó utasítás van a legvégén ha jól emlékszem.
Title: Re: [Konverzió] Alien 8
Post by: geco on 2017.June.05. 15:14:36
Az Alien 8 eredeti verziója végtelen ciklusba kerül, EP-n volt egy kis fagyi is, azért, mert az eredeti verzióban 8000h-n 06h van, előtte pár ezer 00h, és amikor eléri a megszakítási rutin a 06h-t, akkor a 06h miatt a kezdőcímről kezdi el olvasni újra az értékeket, míg el nem jut megint 8000h-ig, EP-n 8000h-n 0fh volt és emiatt az érték miatt történt a fagyi, mivel nem ugrott vissza a végtelen ciklusba. Nem tudom, hogy az általam átírt verzióban csak véletlenül kerülhetett oda a 06h, mert az az eredeti program egy maradványa, amit ideiglenesen eltolva tárolt a memóriában, majd bemásolja az eredeti helyére indítás előtt.
A javított változatban (https://enterpriseforever.com/letoltesek-downloads/cpc-jatekok-ep-konverzioi-games-converted-from-cpc/?action=dlattach;attach=18028) 07h-t ír a program 8000h-ra kezdés előtt, így végtelen ciklus sincs, az olajfürdő után bejön a menü.
Az eredeti link is frissítve.