Enterprise Forever

:HUN => Enterprise DevCompo => Enterprise DevCompo #1 => Topic started by: Zozosoft on 2016.May.16. 21:36:54

Title: Konverzió: LIRUS
Post by: Zozosoft on 2016.May.16. 21:36:54
[attach=1]
[attach=2]
[attach=3]
[attach=4]
[attach=5]
[attach=6]
Title: Re: Konverzió: LIRUS
Post by: geco on 2016.May.16. 21:40:52
Jopofa jateknak tunik, egyelore csak kepek alapjan tudok nyilatkozni,telon vagyok.Ja es a comagolt file merete alapjan nem kis munkanak tunik :-)
Title: Re: Konverzió: LIRUS
Post by: Zozosoft on 2016.May.16. 22:17:46
Az eredeti játék (http://www.retrosouls.net/?p=833) Denis Grachev alkotása.

Irányítás: Q/A/O/P/SPACE, belső joy, EXT-1. HOLD=szünet, Bal SHIFT+STOP=kilépés a menübe. Reset=kilépés a programból, high score mentéssel.
A játék vége képernyőn ENTER lép vissza a menübe.
Egy kis cheat is lett beépítve: játék közben F1+F8 befejezi a pályát. Ettől nem lesz több a pontszám, csak meg tudjuk nézni a későbbi pályákat, vagy a játék végét.

A program mind a három verziója át lett írva.
Extraként készült egy START program is epimgconv-os képpel, innen választható az indítandó program verzió, de a .COM fájlokkal közvetlenül is tölthetőek.
Valamennyi verzió fut 64K-s gépen is, de ha nincs elég memória, akkor csak egy AY zene, lesz ill. ha a rendszer szegmensben is kevés a hely, akkor egy se, csak AY effektek. 64K-s gépen lassabb a játék,gyakorló üzemmód.

LIRUS.COM a 48K-s verzió. Extraként bekerült a második fajta betöltőkép is.

LIRUS128.COM a 128-as verzió, ez az igazi mindent bele változat. Tartalmazza a két féle betöltő képet, valamint a Mr. Beep zenét is a 48-as verzióból. Az eredetihez képest nemcsak 2, hanem 3 AY zenét tartalmaz, a menüben felváltva szól a 128-as és a CSP verzió menü zenéje. A játék vége zene cserélve lett, egy olyanra ami jobban szól DAVE-el, meg amúgy is jobban tetszik :-) , de ugyanattól a Spectrumos zenésztől.

LIRUSCSP.COM ez egy speciális party változat, amiben csak egy pálya van, lehet versenyezni, hogy a megadott idő alatt ki ér el több pontot. Ide nem kerültek be extrák.

Technikai dolgok:
-MEGALZ tömörítés cserélve epcompress -m3-ra (jobban tömörít)
-AY emuláció István féle, sztereó módban. 191-es portot gép sebesség szerint állítja
-A programfájlokban ismételten el volt tárolva a betöltő kép pixel adata a menü háttérhez. Ez most már csak egyszer van tárolva.
-felesleges nem használt területek levágva a program végéről
-a pályák külön fájlba rakva, lehetséges pályaszerkesztőt készíteni
-a 48-as és 128-s verzióknak kicsit különbözik a 14-es pályája, ezért itt megtartottam a két külön fájlt
-IM2 mód megszüntetve
-verem a nullás lapra mozgatva
-az 1-es lapon felszabadult helyre került az LPT, így nem kell külön szegmens neki
-128-as zenékhez nincs többször letárolva a lejátszó kód, egy közös PT3 lejátszó van
-128-as zenék nem külön-külön szegmensbe kerülnek, ha nem egy szegmens (ha van szabad) és a nullás lap maradéka van felhasználva
-CSP verzió nem tölti be a soha nem használt második zenét
-radar kirajzolásnál bug javítva: 12 karaktert másolt, de csak 9 karakteres a radar. Így 3 bájt véletlenszerű címre ment leginkább a nullás lapra, ahol aztán galibát okozott
-nagyon bántotta a szememet, hogy a hajó sprite nem használt részei nem valódi átlátszóak. Ehhez készült külön sprite rajzoló rutin (mind a 4 irányhoz), ami csak a valóban felhasznált karaktereket írja ki, így az átlátszó részen tényleg a talaj látszik.
-48-as verzióban a játék vége képernyőn 128-as zene nélkül nagyon unalmas kivárni a scroll szöveget, itt a várakozás rövidítve lett
-a betöltő program hiba esetén nem csak kilép, hanem előtte kiírja a hibaüzenetet. Külön kezeli a 7Fh hibakódot, ha nem ad rá szöveget a rendszer, akkor F7h hibakódot használ. Lemez hiba esetén lekérdezi az EXDOS-tól a tényleges hibát.
-a betöltő program egyes korábbi részeit eldobja, hogy 64K-s gépen is el tudjon indulni
Title: Re: Konverzió: LIRUS
Post by: Zozosoft on 2016.May.16. 22:48:36
Ja es a comagolt file merete alapjan
Ez egy picit becsapós, mert raktam bele disk image meg TAP fájl verziókat is :-)
Title: Re: Konverzió: LIRUS
Post by: Zozosoft on 2016.May.16. 22:52:07
Snapshot verzió (RAMDISK-ből):
Title: Re: Konverzió: LIRUS
Post by: geco on 2016.May.16. 23:02:31
Ez egy picit becsapós, mert raktam bele disk image meg TAP fájl verziókat is :-)
A leirtak alapjan is :-D hacsak nem, ott is elrejtettel valami trukkot :-D
Meg arra gondoltam, hogy a forras van benne, de akkor is :-)
Title: Re: Konverzió: LIRUS
Post by: szipucsu on 2016.May.17. 00:54:00
Jó kis játék ez. Az első pályát végignyomtam, a következővel majd valamikor nappal próbálkozom. Jó a grafika és a scroll a játékképernyőn.
Title: Re: Konverzió: LIRUS
Post by: Povi on 2016.May.17. 16:06:43
én nem jöttem rá, mi a játék lényege... :-)
Title: Re: Konverzió: LIRUS
Post by: Zozosoft on 2016.May.17. 16:10:07
én nem jöttem rá, mi a játék lényege... :-)
[attachimg=1]

Ki kell nyírni a vírusokat. Ha lassú vagy akkor tovább szaporodnak.
Sárga falak kilőhetőek, a pirosok időzítve tűnnek el. Vírusok közt is van olyan ami egy idő után jelenik meg.

Title: Re: Konverzió: LIRUS
Post by: endi on 2016.May.17. 17:21:41
256 szín módban lenne ez az igazi :)
Title: Re: Konverzió: LIRUS
Post by: Ep128 on 2016.May.18. 00:00:26
256 szín módban lenne ez az igazi :)

Neked ez a mániád... :-D
Title: Re: Konverzió: LIRUS
Post by: endi on 2016.May.18. 00:13:34
Neked ez a mániád... :-D

ez EP készítői örülhetnek hogy valaki használja azt a módot valamire :)
igaz, arra biztos nem gondoltak hogy főleg basic-ben, és karakteres módban :)
de nehogy má a book of life legyen az egyetlen grafikus 256 színmódú játék. kellene még pár :)
Title: Re: Konverzió: LIRUS
Post by: geco on 2016.May.18. 00:39:46
ez EP készítői örülhetnek hogy valaki használja azt a módot valamire :)
igaz, arra biztos nem gondoltak hogy főleg basic-ben, és karakteres módban :)
de nehogy má a book of life legyen az egyetlen grafikus 256 színmódú játék. kellene még pár :)
Igaza van Endinek, ehhez a jatekhoz illene a 256 szin mod
Title: Re: Konverzió: LIRUS
Post by: ergoGnomik on 2016.May.18. 08:45:38
Igaza van Endinek, ehhez a jatekhoz illene a 256 szin mod
+1
Title: Re: Konverzió: LIRUS
Post by: Zozosoft on 2016.May.18. 09:21:46
256 szín módban lenne ez az igazi :)
Úgy még a 2017-es devcompora se lett volna kész :-) Mert akkor kéne már teljes képernyő stb...

Viszont egyes helyeken elvesznének a finom részletek.
Title: Re: Konverzió: LIRUS
Post by: endi on 2016.May.18. 15:18:53
ja hát színeket is be kéne állítani... meg 2x-esre nőne a felbontás, ahhoz komolyan bele kéne nyúlni a kódba
(lores 256 nem lenne olyan jó szerintem)

így is elég egyedi amúgy ez a program specy viszonylatban
Title: Re: Konverzió: LIRUS
Post by: Ep128 on 2016.May.18. 21:26:06
Viszont egyes helyeken elvesznének a finom részletek.
Nekem is ez a bajom újra és újra a 256 szín móddal... "Iszonyú" lesz a felbontás, eltűnnek a grafikai részletek! Néha "a kevesebb több" és a kompromisszumokkal jobb a végeredmény! :-)
Title: Re: Konverzió: LIRUS
Post by: endi on 2016.May.18. 21:35:17
Nekem is ez a bajom újra és újra a 256 szín móddal... "Iszonyú" lesz a felbontás, eltűnnek a grafikai részletek! Néha "a kevesebb több" és a kompromisszumokkal jobb a végeredmény! :-)

na de ebben a játékban milyen részletek vesznének el? lores 256-nak megfelelő felbontás... :)
Title: Re: Konverzió: LIRUS
Post by: Zozosoft on 2016.May.18. 22:28:19
na de ebben a játékban milyen részletek vesznének el?
Egy csomó mindennek ott a pöttyös mintája, kezdve a padlóval, valamint a radar és a energia/lőszer kijelző.
Title: Re: Konverzió: LIRUS
Post by: endi on 2016.May.19. 00:06:24
Egy csomó mindennek ott a pöttyös mintája, kezdve a padlóval, valamint a radar és a energia/lőszer kijelző.

kijelzőket át lehetne rakni máshova, a pöttyösség meg szerintem csak azért van hogy több színnek tűnjön :)
na jó, nem erőltetem, hiszen valszeg könnyebb lenne egy hasonlót írni nulláról, eleve 256 szín módban
Title: Re: Konverzió: LIRUS
Post by: Zozosoft on 2016.May.19. 13:14:42
Ha valaki esetleg pályatervezésbe vágna bele, itt van a pályák forrása:
64x64 (4096 bájt) méretűek.
C.BAT betömöríti epcompress-el, ezután az A.BAT készíti el a kész pályacsomagot sjasm-mel fordítva a LEVEL.ASM fájlt.
A kezdőcím benne van az adott ASM fájlba, és maximum 7FFFh-ig tarthat.

Van még egy LEVEL.BAS ez képes kirajzolni a pálya fájlt, 256 szín módban :-)
Max emu sebességgel érdemes használni :oops: QAOP-vel mozog egy kurzor az kiírja az éppen aktuális helyen található elem kódját.
[attach=1]

Minden még nem lett beazonosítva :oops: Főleg a mindenféle időzített cuccot nehéz kifigyelni a játék hevében.
Pályaelemek:
00: padló
01: világos rózsaszín kocka fal
02: rózsaszín fekvő fal
03: rózsaszín álló fal
04: fekete, pályán kívüli
05: sárga fekvő fal,szétlőhető
06: sárga álló fal,szétlőhető
07: vírus
08: vírus
09: vírus
10: induló hely
11: töltény
12: energia
13: vírus, későbbi (pálya készítéskori kód)
14: vírus, ha a többi meghalt (pálya készítéskori kód)
15: vírus???, még későbbi
16: vírus???
17: vírus???
18: vírus???
19: triplegun
20: multigun
21: piros fal,eltűnő
22: piros fal, később eltűnő
23: piros fal, még később eltűnő
24: piros fal, még, még később eltűnő
25: piros fal, nem használt
26: piros fal, nem használt
27-32 vírus, később induló
33: lasergun
34: supergun