Welcome, Guest. Please login or register.


Author Topic: Konverzió: LIRUS (Read 8980 times)

Offline Zozosoft

  • Global Moderator
  • EP addict
  • *
  • Posts: 14723
  • Country: hu
    • http://enterprise.iko.hu/
Konverzió: LIRUS
« on: 2016.May.16. 21:36:54 »
[ Guests cannot view attachments ]
[ Guests cannot view attachments ]
[ Guests cannot view attachments ]
[ Guests cannot view attachments ]
[ Guests cannot view attachments ]
[ Guests cannot view attachments ]

Offline geco

  • Moderator
  • EP addict
  • *
  • Posts: 7082
  • Country: hu
    • Támogató Támogató
Re: Konverzió: LIRUS
« Reply #1 on: 2016.May.16. 21:40:52 »
Jopofa jateknak tunik, egyelore csak kepek alapjan tudok nyilatkozni,telon vagyok.Ja es a comagolt file merete alapjan nem kis munkanak tunik :-)

Offline Zozosoft

  • Global Moderator
  • EP addict
  • *
  • Posts: 14723
  • Country: hu
    • http://enterprise.iko.hu/
Re: Konverzió: LIRUS
« Reply #2 on: 2016.May.16. 22:17:46 »
Az eredeti játék Denis Grachev alkotása.

Irányítás: Q/A/O/P/SPACE, belső joy, EXT-1. HOLD=szünet, Bal SHIFT+STOP=kilépés a menübe. Reset=kilépés a programból, high score mentéssel.
A játék vége képernyőn ENTER lép vissza a menübe.
Egy kis cheat is lett beépítve: játék közben F1+F8 befejezi a pályát. Ettől nem lesz több a pontszám, csak meg tudjuk nézni a későbbi pályákat, vagy a játék végét.

A program mind a három verziója át lett írva.
Extraként készült egy START program is epimgconv-os képpel, innen választható az indítandó program verzió, de a .COM fájlokkal közvetlenül is tölthetőek.
Valamennyi verzió fut 64K-s gépen is, de ha nincs elég memória, akkor csak egy AY zene, lesz ill. ha a rendszer szegmensben is kevés a hely, akkor egy se, csak AY effektek. 64K-s gépen lassabb a játék,gyakorló üzemmód.

LIRUS.COM a 48K-s verzió. Extraként bekerült a második fajta betöltőkép is.

LIRUS128.COM a 128-as verzió, ez az igazi mindent bele változat. Tartalmazza a két féle betöltő képet, valamint a Mr. Beep zenét is a 48-as verzióból. Az eredetihez képest nemcsak 2, hanem 3 AY zenét tartalmaz, a menüben felváltva szól a 128-as és a CSP verzió menü zenéje. A játék vége zene cserélve lett, egy olyanra ami jobban szól DAVE-el, meg amúgy is jobban tetszik :-) , de ugyanattól a Spectrumos zenésztől.

LIRUSCSP.COM ez egy speciális party változat, amiben csak egy pálya van, lehet versenyezni, hogy a megadott idő alatt ki ér el több pontot. Ide nem kerültek be extrák.

Technikai dolgok:
-MEGALZ tömörítés cserélve epcompress -m3-ra (jobban tömörít)
-AY emuláció István féle, sztereó módban. 191-es portot gép sebesség szerint állítja
-A programfájlokban ismételten el volt tárolva a betöltő kép pixel adata a menü háttérhez. Ez most már csak egyszer van tárolva.
-felesleges nem használt területek levágva a program végéről
-a pályák külön fájlba rakva, lehetséges pályaszerkesztőt készíteni
-a 48-as és 128-s verzióknak kicsit különbözik a 14-es pályája, ezért itt megtartottam a két külön fájlt
-IM2 mód megszüntetve
-verem a nullás lapra mozgatva
-az 1-es lapon felszabadult helyre került az LPT, így nem kell külön szegmens neki
-128-as zenékhez nincs többször letárolva a lejátszó kód, egy közös PT3 lejátszó van
-128-as zenék nem külön-külön szegmensbe kerülnek, ha nem egy szegmens (ha van szabad) és a nullás lap maradéka van felhasználva
-CSP verzió nem tölti be a soha nem használt második zenét
-radar kirajzolásnál bug javítva: 12 karaktert másolt, de csak 9 karakteres a radar. Így 3 bájt véletlenszerű címre ment leginkább a nullás lapra, ahol aztán galibát okozott
-nagyon bántotta a szememet, hogy a hajó sprite nem használt részei nem valódi átlátszóak. Ehhez készült külön sprite rajzoló rutin (mind a 4 irányhoz), ami csak a valóban felhasznált karaktereket írja ki, így az átlátszó részen tényleg a talaj látszik.
-48-as verzióban a játék vége képernyőn 128-as zene nélkül nagyon unalmas kivárni a scroll szöveget, itt a várakozás rövidítve lett
-a betöltő program hiba esetén nem csak kilép, hanem előtte kiírja a hibaüzenetet. Külön kezeli a 7Fh hibakódot, ha nem ad rá szöveget a rendszer, akkor F7h hibakódot használ. Lemez hiba esetén lekérdezi az EXDOS-tól a tényleges hibát.
-a betöltő program egyes korábbi részeit eldobja, hogy 64K-s gépen is el tudjon indulni

Offline Zozosoft

  • Global Moderator
  • EP addict
  • *
  • Posts: 14723
  • Country: hu
    • http://enterprise.iko.hu/
Re: Konverzió: LIRUS
« Reply #3 on: 2016.May.16. 22:48:36 »
Ja es a comagolt file merete alapjan
Ez egy picit becsapós, mert raktam bele disk image meg TAP fájl verziókat is :-)

Offline Zozosoft

  • Global Moderator
  • EP addict
  • *
  • Posts: 14723
  • Country: hu
    • http://enterprise.iko.hu/
Re: Konverzió: LIRUS
« Reply #4 on: 2016.May.16. 22:52:07 »
Snapshot verzió (RAMDISK-ből):

Offline geco

  • Moderator
  • EP addict
  • *
  • Posts: 7082
  • Country: hu
    • Támogató Támogató
Re: Konverzió: LIRUS
« Reply #5 on: 2016.May.16. 23:02:31 »
Ez egy picit becsapós, mert raktam bele disk image meg TAP fájl verziókat is :-)
A leirtak alapjan is :-D hacsak nem, ott is elrejtettel valami trukkot :-D
Meg arra gondoltam, hogy a forras van benne, de akkor is :-)

Offline szipucsu

  • Global Moderator
  • EP addict
  • *
  • Posts: 9898
  • Country: hu
    • Támogató Támogató
    • Webnyelv.hu - Tanuljunk nyelveket!
Re: Konverzió: LIRUS
« Reply #6 on: 2016.May.17. 00:54:00 »
Jó kis játék ez. Az első pályát végignyomtam, a következővel majd valamikor nappal próbálkozom. Jó a grafika és a scroll a játékképernyőn.
100 SOUND SOURCE 2,STYLE 128,PITCH 25.2,SYNC 1
110 SOUND PITCH 25,SYNC 1
120 ! Videos

Offline Povi

  • EP addict
  • *
  • Posts: 2296
  • Country: hu
    • http://povi.fw.hu
Re: Konverzió: LIRUS
« Reply #7 on: 2016.May.17. 16:06:43 »
én nem jöttem rá, mi a játék lényege... :-)
*** Speicherplatz zu klein

Offline Zozosoft

  • Global Moderator
  • EP addict
  • *
  • Posts: 14723
  • Country: hu
    • http://enterprise.iko.hu/
Re: Konverzió: LIRUS
« Reply #8 on: 2016.May.17. 16:10:07 »
én nem jöttem rá, mi a játék lényege... :-)
[ Guests cannot view attachments ]

Ki kell nyírni a vírusokat. Ha lassú vagy akkor tovább szaporodnak.
Sárga falak kilőhetőek, a pirosok időzítve tűnnek el. Vírusok közt is van olyan ami egy idő után jelenik meg.


Offline endi

  • EP addict
  • *
  • Posts: 7298
  • Country: hu
  • grafikus, játékfejlesztõ, programozás, scifi, tudományok, vallás
    • Honlapom
Re: Konverzió: LIRUS
« Reply #9 on: 2016.May.17. 17:21:41 »
256 szín módban lenne ez az igazi :)
Vigyázat! Szektás vagyok! :)

Offline Ep128

  • EP addict
  • *
  • Posts: 1849
  • Country: hu
    • Honlapom
Re: Konverzió: LIRUS
« Reply #10 on: 2016.May.18. 00:00:26 »
256 szín módban lenne ez az igazi :)

Neked ez a mániád... :-D

Offline endi

  • EP addict
  • *
  • Posts: 7298
  • Country: hu
  • grafikus, játékfejlesztõ, programozás, scifi, tudományok, vallás
    • Honlapom
Re: Konverzió: LIRUS
« Reply #11 on: 2016.May.18. 00:13:34 »
Neked ez a mániád... :-D

ez EP készítői örülhetnek hogy valaki használja azt a módot valamire :)
igaz, arra biztos nem gondoltak hogy főleg basic-ben, és karakteres módban :)
de nehogy má a book of life legyen az egyetlen grafikus 256 színmódú játék. kellene még pár :)
Vigyázat! Szektás vagyok! :)

Offline geco

  • Moderator
  • EP addict
  • *
  • Posts: 7082
  • Country: hu
    • Támogató Támogató
Re: Konverzió: LIRUS
« Reply #12 on: 2016.May.18. 00:39:46 »
ez EP készítői örülhetnek hogy valaki használja azt a módot valamire :)
igaz, arra biztos nem gondoltak hogy főleg basic-ben, és karakteres módban :)
de nehogy má a book of life legyen az egyetlen grafikus 256 színmódú játék. kellene még pár :)
Igaza van Endinek, ehhez a jatekhoz illene a 256 szin mod

Offline ergoGnomik

  • EP addict
  • *
  • Posts: 1291
  • Country: hu
  • Stray cat from Commodore alley
Re: Konverzió: LIRUS
« Reply #13 on: 2016.May.18. 08:45:38 »
Igaza van Endinek, ehhez a jatekhoz illene a 256 szin mod
+1

Offline Zozosoft

  • Global Moderator
  • EP addict
  • *
  • Posts: 14723
  • Country: hu
    • http://enterprise.iko.hu/
Re: Konverzió: LIRUS
« Reply #14 on: 2016.May.18. 09:21:46 »
256 szín módban lenne ez az igazi :)
Úgy még a 2017-es devcompora se lett volna kész :-) Mert akkor kéne már teljes képernyő stb...

Viszont egyes helyeken elvesznének a finom részletek.