Welcome, Guest. Please login or register.


Author Topic: Enterprise program: Bricky Prise (Read 168857 times)

Offline geco

  • Moderator
  • EP addict
  • *
  • Posts: 7219
  • Country: hu
    • Támogató Támogató
Re: Enterprise program: Bricky Prise
« Reply #120 on: 2016.April.09. 00:51:01 »
átgondoltam, és belefért a megoldás 9 bájtba, a kód azon részén 3 bájt maradt már csak szabadon. A labda random viszont marad.
Azért gondoltam macerásnak, mert kevés hely maradt azon a részen a kódnak (az egész játékot tekintve pedig kb 400 bájt), és a palettát ciklusban töltöm fel, minden egyes szín külön be van csomagolva, a megoldás az lett, hogy kicsomagolja a 0-ás színt is, csak nem másolja be az LPT-be.
« Last Edit: 2016.April.09. 00:54:55 by geco »

Offline Z80System

  • EP addict
  • *
  • Posts: 3848
  • Country: hu
Re: Enterprise program: Bricky Prise
« Reply #121 on: 2016.April.09. 01:10:46 »
Quote
átgondoltam, és belefért a megoldás 9 bájtba, a kód azon részén 3 bájt maradt már csak szabadon.

Fúúú ... hát ha nekem ilyen szintű optimalizálássokat kell elkövessek a gámáimban ... akkor nem lesznek gámáim ...

Quote
A labda random viszont marad.

:smt090 :smt090 :smt090
Z80 System

Offline geco

  • Moderator
  • EP addict
  • *
  • Posts: 7219
  • Country: hu
    • Támogató Támogató
Re: Enterprise program: Bricky Prise
« Reply #122 on: 2016.April.09. 10:13:26 »
Fúúú ... hát ha nekem ilyen szintű optimalizálássokat kell elkövessek a gámáimban ... akkor nem lesznek gámáim ...

:smt090 :smt090 :smt090
Nem kell általában, itt sincs :D, a pályák vannak a lehető legkisebb méretre összenyomva, hogy a program elférjen 128Kb-ba (FF szegmens érintése nélkül)
Sikerült megoldani a labda megadott irányba indulását, és ráadásul sikerült bepréselni a maradék 3 bájtba :D
Ha tűzgomb lenyomása közben balra húzzuk az ütőt, akkor a labda balra megy, ha jobbra, vagy épp semmilyen irányba, akkor jobbra indul a labda.

Offline Z80System

  • EP addict
  • *
  • Posts: 3848
  • Country: hu
Re: Enterprise program: Bricky Prise
« Reply #123 on: 2016.April.09. 11:31:50 »
Na, már nem kérek több módosítást, mert a fekete háttérrel és a célzott szervával már nálam is rákerült a Bricky Prise -ra a Minden Idők Legjobb EP BlockOut Játéka pecsét,

de (nyilván ehhez az is kell, hogy béna legyek) még mindíg elvesztem a 24 életet kb. az első 3 pályán az alapértelmezett nehézségi fokozaton (nyilván pályafüggő, de marha nehéz ((és érdekes!)) pályákat dobál az RND), a könnyű fokozaton meg néha túl uncsi, de meghalni egy nehéz pályan ott is meghalok, szal az alapértelmezett fokozat az izgalmas, de ott meg kicsinál általában 3 pálya alatt ...

Szóval, nyilván ehhez már többségdöntés kellene, de én simán nem találnám soknak a 99 -es életet sem AG esetén, hisz ilyenkor úgysem kerülök fel a hiscore -ra, és abban az esetben is minden egyes rohadt labda elvesztés fájna, éppúgy mint a 24 -es esetben, de legalább előbbre kerülhetnék, tomisén 10-20 pályányit egy játékban, ha szerencsém van ...

Persze az RND pályákkal majdnem mindegy, mert nem unatkoztam még egy újrakezdésnél sem, az első pálya után, de újrakezdésnél ott van az első pálya, amin mindíg keresztül kell menni ...

Szal 99 élet sztm. simán okés lenne, nem lenne túl könnyű ...


Azt meg csak úgy félve kérdem, hogy TÉNYLEG vannak emberek akik simán átkapcsolnak agyban bal/jobb irányt ?
Nekem 5-10 életet (szituációfüggő, mi van épp a pályán) simán ledarál egy megfordítás ... vagy tényleg azért lett betéve hogy az ember forgassa a kezében a joy -t ?
Vagy ilyen japán gémereknek lett ez méretezve ?
Mindegy mert ha megjön a másik EP -m Zozótól, ahhoz sega kontrollert (is) fogok használni, és akkor én azt majd konkrétan forgatom, de érdekelne hogy súlyozódik ez a feature geco -nál mint játékdizájn elem ?

Z80 System

Offline Z80System

  • EP addict
  • *
  • Posts: 3848
  • Country: hu
Re: Enterprise program: Bricky Prise
« Reply #124 on: 2016.April.09. 12:00:33 »
Most voltam egy olyan pályán ami beszarás jó volt ... most kellett először használjam a shift -et, mert eddig nekem nem ragadt be a cucc, de ezen a pályán igen. (Nem ettől volt beszarás jó, hogy beragadt, hanem a pálya miatt.)

Egy ilyen áttörhetetlen fal van alul, és középen egy nehezen áttőrhető rész. Mondjuk azt nemtom hogy fog felülre menni a golyó ...

De mindegy, sztm. így célzott szervával ég és föld a gáma. Így minden halálnál kapsz egy kis jutalmat is egyben, nem csak büntit, egy gun extrát megkapni így az meg egy orgazmus ... eddig meg csak idegesítés volt (nekem) ...


Kicsit mintha olyasmi lenne ennek a gámának a dizájnjában, mintha félnénk hogy túl könnyű lesz, ezért túl megnehezítjük ... mint az ollie&lissa -nál, hogy van 9 (vagy valami ennyire kevés) egy képernyős pálya, és azoknál minden egyes mozdulat számít és pixel pontos, mert jajj, nem lesz elég játékóra ... nem lesz elég kiadós ... pedig itt sok pálya van, jobbnál jobbak, érdekesebbnél érdekesebbek, itt nem kéne olyan kekecnek lenni, hanem hagyni kéne élvezni a játékost ...


A HiScore -os dolog ha nem integrálható ebbe a játékmódba, akkor nem, az maradhat olyan kekec, amilyen legelőször is volt, ha valaki szerint léteznek olyanok, akik azokkal a feltételekkel érvényesülni tudnak, japánoknak is kell valami. De olyasmi játéknak is lehetne használni ezt, mint az Angry Birds Go, hogy az ember tol vele egy jóízűt egy 5 perces szünetben. De ne szivasson már halálra közben ...
« Last Edit: 2016.April.09. 12:08:48 by Z80System »
Z80 System

Offline Z80System

  • EP addict
  • *
  • Posts: 3848
  • Country: hu
Re: Enterprise program: Bricky Prise
« Reply #125 on: 2016.April.09. 12:16:47 »
Ááááááááá ... kinyírt ... az előbbi pálya ... pedig már csak egy rombolható kocka volt felül a harmadik szinten, és kinyírta mind a 24 életemet ...

ÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁ :)
Z80 System

Offline geco

  • Moderator
  • EP addict
  • *
  • Posts: 7219
  • Country: hu
    • Támogató Támogató
Re: Enterprise program: Bricky Prise
« Reply #126 on: 2016.April.09. 12:25:33 »
Nem kell a 99 elet, a 2x eletetesitest akarhanyszor hasznalhatod egy jatekon belul. A forditott uto valoban eleg nehez, arra jotten ra, hogy ilyenkor lassan kell atallni az inverz modra, mindig megprobalva elore gondolkozni, ugy egesz jol megy az inverz mod. A palyak valoban azert lettek eleg nehezek,mert attol feltem hogy tul konnyuek lesznek :-D

Offline Z80System

  • EP addict
  • *
  • Posts: 3848
  • Country: hu
Re: Enterprise program: Bricky Prise
« Reply #127 on: 2016.April.09. 12:56:07 »
Most hogy (végre :)) játszható lett a BP, át kellett konfiguráljam a nagy TV -met, mert nem fért rá a kép, felül kicsit kilógott (meg aztán tegnap Zozó is "megkaffogott" ... :))

De nem jártam túl rosszul vele, mert kicsit szebb geometriát tudtam így kitaposni a TV -ből, hogy így kicsit több látszik a képből ...


Hány soros egyébkén a játék ? És milyen széles, hány karakter ?

Z80 System

Offline geco

  • Moderator
  • EP addict
  • *
  • Posts: 7219
  • Country: hu
    • Támogató Támogató
Re: Enterprise program: Bricky Prise
« Reply #128 on: 2016.April.09. 14:10:37 »
Hány soros egyébkén a játék ? És milyen széles, hány karakter ?
42 karakter szeles, 259 pixel magas + 10 pixel az enterprise felirat

Offline Z80System

  • EP addict
  • *
  • Posts: 3848
  • Country: hu
Re: Enterprise program: Bricky Prise
« Reply #129 on: 2016.April.09. 16:32:58 »
Hmmm ... az én játékom 46 karakter szélesre és 272 pixel magasra van tervezve ...

Ez azt jelenti hogy a TV -men még 4 karakter helyet kell csináljak oldalt ... függőlegesen csak 3 pixellel nagyobb mint ez ...

Kíváncsi leszek mi lesz ebből ...

Tud valaki olyan programot, ami ennyire széles ? 46 karakter ? (És mellé fuggőlegesen is ilyen nagy ...)
Z80 System

Offline IstvanV

  • EP addict
  • *
  • Posts: 4822
Re: Enterprise program: Bricky Prise
« Reply #130 on: 2016.April.09. 18:22:22 »
Tud valaki olyan programot, ami ennyire széles ? 46 karakter ? (És mellé fuggőlegesen is ilyen nagy ...)

IVIEW képek. :)

Offline Z80System

  • EP addict
  • *
  • Posts: 3848
  • Country: hu
Re: Enterprise program: Bricky Prise
« Reply #131 on: 2016.April.09. 18:39:43 »
Hmmm ... megnézem őket, de úgy emléxem, hogy azoknak még keretük is van ...

Lehet hogy módosítja a TV valahogy a nyújtási paramétereket a bejövő jel "méretinformációi" (nyilván valami időzítések) alapján ?
Z80 System

Offline Z80System

  • EP addict
  • *
  • Posts: 3848
  • Country: hu
Re: Enterprise program: Bricky Prise
« Reply #132 on: 2016.April.09. 18:56:03 »
Hát ha így van, akkor jól van, mert mind az EPSLIDE2 mind az EPSLIDE3 képek látszanak ...
Z80 System

Offline Zozosoft

  • Global Moderator
  • EP addict
  • *
  • Posts: 14776
  • Country: hu
    • http://enterprise.iko.hu/
Re: Enterprise program: Bricky Prise
« Reply #133 on: 2016.May.05. 11:46:00 »
Kipróbáltam valódi gépen, ott elsőre sikerült átjutni a második pályára! Mindig mondtam, hogy a belső joy az jobb mint a béna PC-s kurzor gombok :-)

Offline IstvanV

  • EP addict
  • *
  • Posts: 4822
Re: Enterprise program: Bricky Prise
« Reply #134 on: 2016.May.05. 13:27:10 »
Kipróbáltam valódi gépen, ott elsőre sikerült átjutni a második pályára! Mindig mondtam, hogy a belső joy az jobb mint a béna PC-s kurzor gombok :-)

Az is probléma lehet még, hogy emulátoron nagyobb a késés a billentyűzet és a kép között mint valódi gépen CRT monitorral. Különösen a "resample to monitor refresh rate" módban, a legjobb a "single buffered" vagy a szoftveres mód.